پیج رنک گوگل (Google PageRank)

10 / 10
از 4 کاربر

پیچ رنک گوگل چیست، چگونه میتوان آنرا به دست آورد و ارتفا داد؟

زمانی که یک کاربر در اینترنت  قصد سرچ کردن کلمه ای را دارد استفاده از موتور های جست  و چو برای به دست آوردن بهترین و مرتبط ترین نتیجه در اولیت  او است. بیش از 200 فاکتور گوگل  دست به دست هم می دهند تا با کیفیت ترین سایت ها را در لیست پیشنهادات گوگل قرار دهند.  با ما در شرکت طراحی سایت مبنا همراه باشید تا شما را با پیچ رنک گوگل بیشتر آشنا نماییم.

گوگل با تجزیه و تحلیل وب سایت شما و تعداد لینک های ورودی و خروجی سایت رتبه ای را برای سایت شما در نظر می گیرد که این رتبه عددی بین 1 تا 10 می باشد و هرچقدر عدد رتبه به 10 نزدیکتر باشد صفحه موردنظر لینک های ورودی بیشتری داشته و از نظر موتورهای جستجو دارای ارزش بیشتری هستند و مسلما در رتبه ی بالاتری قرار خواهند گرفت.

پیج رنک

با توجه به این نکته که وب سایت هایی که در لینک های بالاتری قرار گرفته باشند بازدید بیشتری خواهند داشت پس طراحی سایت باید طوری انجام شود که بتواند در گوگل معرفی شده باشد و دارای گوگل رنگ بالا شود در جهت این کار شما باید با اصول بهینه سازی سایت آشنایی پیدا کنید تا بتوانید بازدید خود را بالا ببرید و  بازاریابی خود را افزایش دهید و طبیعتا به دنبال آن مشتری بیشتری را خواهید داشت.

اما سوالی که پیش می آید این است که پیج رنک چیست؟

پیچ رنک یک معرف کیفیت و کمیت است که کمیت و کیفیت  لینک های یک صفحه از وب سایت است را ارزیابی و تعیین و با احتساب نمره ای از 0 تا 10 به آن صفحه رتبه می دهد. این قابلیت به احترام بنیان گذاران گوگل، لری پیج و سرگئی برین به این نام نهاده شده است.

سایت های زیادی هستند که موفق به کسب نمره ی 10 در پیچ رنک شده اند مانند سایت های twitter.com و  usa.gov و  adobe reader  که دارای بیشترین لینک های ورودی از هر سایتی به سایت خود هستند.

سایت هایی که دارای رتبه 10 هستند از محبوبیت و مقدار لینک بالایی برخوردار هستند و سایت هایی که نمره ی 3-7 را کسب کرده اند سایت های متوسطی هستند در حد خود برند محبوبی هستند اما سایت هایی که تازه شروع به کار کرده اند و هنوز محبوبیتی کسب نکرده رتبه ای بهتر از 0 نمی توانند کسب کنند.

شاید شما کنجکاو باشید که بدانید پیچ رنک سایت شما و یا رقبایتان چه عددی است شما میتواند ابزار گوگل را بر روی مرورگر خود نصب نمایید و پیچ رنک تمامی سایت ها را به وسیله آن چک نمایید .

گوگل همیشه به دنبال ارائه با کیفت ترین سایت های سراسر اینترنت در نتایج جست و جوی خود می باشد بنابراین ممکن است سایت هایی که رتبه ی پیچ رنک بالاتری دارند در نتایج جست و جو نمره ی بهتری نیز کسب کنند این در حالی است که رتبه پیج رنک تنها یکی از فاکتور های رتبه دهی گوگل می باشد.

لینک های شناور (link juice) چیست ؟ آیا پیج رنک به آنها امتیاز می دهد؟

هنگامی که سایتی به سایت شما لینک میدهد گوگل آن سایت را به عنوان حامی شما می شناسد و از آن نتیجه میگیرد که صفحه شما دارای چه اهمیتی است که سایت های مختلفی به آن لینک میدهند. هنگامی که سایتی به شما لینک میدهند ویا شما صفحاتتان را به وسیله پیوندهای داخلی به هم مرتبط می کنید گوگل این لینک ها را به عنوان لینک شناور به حساب می آورد.

تاثیر لینک های شناور به دو عامل بستگی دارد یکی تعداد لینکی که از سایتی به سایت شما داده میشود و دوم اینکه چه تعداد لینک در سایتی که به شما لینک داده است وجود دارد.

قابل ذکر است که گوگل یک امتیاز عمومی بین 1 تا 10 به وب سایت های با سابقه موجود در اینترنت اعطا میکند. این در حالی است که هر سایتی که تعداد لینک شناور بیشتر و با کیفیت تری جذب نماید میتواند از سایر رقبای خود پیشی بگیرد. به طور مثال یک وب سایت که صفحات قدرتمندی دارد میتواند قدرت صفحات خود را به صدها و یا هزاران سایت دیگر منتقل کند. به همین منظور گوگل برای رتبه بندی سایت ها از زبان ریاضی استفاده کرده و با اعدادی از 0 تا 10 آنها را رتبه بندی نموده است تا رتبه دقیق آنها مشخص شود.

پیج رنک گوگل (Google PageRank) چیست؟

تاثیر لینک های شناور به چه صورتی است؟

ترتیب آن به این صورت است که : به هر صفحه ی وب تا حد مشخصی امتیاز لینک های شناور تعلق میگیرد و بیشتر از آن محاسبه نمیشود. به طور مثال سایتی 20 امتیاز لینک های شناور را دریافت کرده است و سقف مجاز آن پر شده است بنابر این از این به  بعد امتیاز لینک های شناور آن از 20 امتیاز در هر صفحه بالا تر نخواهد رفت.

اگر یک سایت با امتیاز لینک های شناور 20 به یک سایت دیگر لینک دهد تنها یک امتیاز 4 واحدی را از دست داده است ولی در صورتی که همان سایت به 5 سایت لینک بدهد  5 امتیاز 4 واحدی خود را از دست می دهد و این یعنی هدر رفتن تمام امتیاز پیچ رنک آن صفحه یا سایت.

با توجه به توضیجی که در بالا داده شد چنانچه سایتی با امتیاز پیچ رنک بالایی دارید باید دلیل قانع کننده ای برای لینک دادن به سایت های کوچک و کم اهمیت داشته باشید.

بهترین راه این است که با استفاده از قابلیت nofollow  کردن لینک ها به ربات های گوگل اجازه ی دنبال کردن لینک هایی که به سایت های دیگر داده اید را ندهید ولی بازهم گوگل لینک آن سایت را در سایت شما مشاهده کرده و جز لینک های خروجی از سایت شما به حساب می آورد. طبق مثالی که در بالا زده شد اگر شما سایتی با امتیاز پیچ رنک 20 داشته باشید و 4 لینک به سایت های دیگر داده باشد که سه تای آنها نو فالو باشند باز هم 25 در صد از قدرت امتیاز پیج رنک خود را از دست می دهید.

انتقال لینک شناور/ لینک های داخلی

شما میتوانید امتیاز پیچ رنک سایت خود را به وسیله ی لینک های داخلی در سراسر سایت خود در موضوعات مشابه و مرتبط پخش نمایید، به طور مثال شما مقاله ای با نام  سئو چیست در سایت خود قرار داده اید شما میتوانید برای انتقال بخشی از امتیاز پیچ رنک این مقاله با استفاده از لینک های داخلی آنرا به مقاله ای با نام سئو تصاویر در طراحی سایت پیوند دهید. این روش به شما کمک میکند که تمام بخش های سایت شما در یک سطح ایده عال از امتیازات گوگل بهره مند شوند.

چه زمانی استفاده از لینک های نوفالو ضروری است؟

برای استفاده  از قابلیت نو فالو کردن لینک های سایت خود کافی است <a href="link" rel="nofollow">متن لینک</a>  را  در نوشته و یا کد نویسی سایت خود قرار دهید تا ربات های گوگل آنرا دنبال نکنند و از امتیاز پیچ رنک سایت شما به آن سایت منتقل نشود.

شرکت طراحی سایت مبنا به شما پیشنهاد می کند که لینک های زیر را نو فالو کنید :

* لینک های مربوط به پرداخت و تبلیغات.

* لینک هایی که به موضوع فعالیت سایت و یا مطلب درج شده در سایت شما ارتباطی ندارد.

* لینک به سایت هایی که از ارزش پایینی برای گوگل بر خوردار هستند.

لینک های مروبط به پرداخت و تبلیغات باید در طراحی سایت شما به صورت نوفالو درج شده باشند چنانچه گوگل متوجه شود که اینگونه لینک ها را به صورت فالو قرار داده اید ممکن است تشخیص دهد که شما قصد دستکاری نتایج جست و جو را داشته اید و سایت شما را پنالتی نماید. الگوریتم پنگوئن گوگل مخصوص از بین بردن چنین لینک هایی است.  پس بهتر است برای در امان ماندن از این الگوریتم گوگل لینک های خود را نوفالو نمایید.

در مورد بعدی نیز بهتر است  لینک های صفحات خارجی که موضوع ضروری ندارد را نوفالو کنید. گوگل از اینکه لینک های شما به صفحات مرتبط لینک شده اند خوشحال میشود و همانقدر هم از اینکه سایت شما به سایت هایی که ارتباطی با موضوع شما ندارند لینک داده اید ناراحت میشود. پس در این مورد هم بهتر است از قابلیت نوفالو کردن ینک ها استفاده نمایید

مورد سوم به این اشاره میکند که که شما نباید به سایت هایی که از نظر گوگل از ارزش پایینی بر خوردار هستند لینک بدهید ولی باز هم اگر مایل به این کار بودید بهتر است از قابلیت نو فالو استفاده کنید زیرا در این صورت به رتبه سایت خود آسیب وارد میکنید.

کلید طلایی شرکت طراحی سایت مبنا در دستان شما

با خواندن این مقاله از طراحی سایت شما تا به اینجا درک درستی از رتبه بندی گوگل پیدا کرده اید به همین منظور ما به شما پیشنهاد میکنیم که به جای اینکه بر تعداد لینک های سایت خود اضافه کنید بهتر است بر کیفیت آنها اضافه کنید زیرا برای گوگل کیفیت لینک های دریافتی از تعداد آنها دارای اهمیت بیشتری است.

توجه داشته باشید که مجازات های گوگل باعث شده است که خیلی از سایت ها از ساخت لینک برای سایت خود جلوگیری نمایند ولی این کار درست نیست اینگونه سایت ها بهتر است به جای توقف لینک سازی سایت خود به فکر دریافت لینک های مفید و قدرتمند برای سایت خود باشند و از سایت های اسپم و خارج از موضوع،  لینک آن هم به تعداد زیاد دریافت نکنند. دریافت لینک از سایت هایی با موضوع مرتبط با فعالیت شما میتواند فوق العاده با ارزش باشد پس بهتر است به جای خرید لینک به طور طبیعی آنها را دریافت نمایید.

پیج رنک گوگل نمرده است!

در بخش دیگری از مقالات شرکت طراحی سایت مبنا، اطلاعاتی را در زمینه پیج رنک گوگل ارائه می کنیم. اگرچه از سال 2016 تا کنون دیگر خبری از پیج رنک نیست و تمام سایت ها دارای رنک صفر هستند، اما پر واضح است که برای رتبه دهی به طراحی سایت ،گوگل از روش های مختلفی استفاده می کند. در ادامه این مقاله از طراحی سایتبا ما همراه باشید تا بیشتر در این مورد اطلاعات کسب نمایید. دیگر خبری از آپدیت های پیج رنک گوگل نیست. اپدیت هایی که گوگل در سال به 8 بار میرسید.اما در سال 2016 خبری از پیج رنک نبود.

اکثر سئو کاران و کارشناسان نظر داده اند و به این باور رسیده اند که دیگر عمر پیج رنک به پایان رسیده است.

کارشناسان روند آپدیت های پیج رنک را در طی چند سال بررسی کرده اند و به این نتایج رسیده اند:

سال 2006 : کاهش پیدا کردن میزان آپدیت ها.

سال 2009 : حذف کردن پیج رنک از گوگل وب مستر.

سال 2013 : متوقف شدن به روز رسانی های پیج رنک.

سال 2016 : صفر شدن پیج رنکهای تمامی سایت ها.

اگر شما بخواهید به کارکنان خود امتیاز بدهید ، حتما یک سری متغیر ها و اولویت هایی هست که شما در نظر گرفته اید و با استفاده از آن به کارکنان خود امتیاز می دهید . آیا شما معیار هایی که برای امتیاز دهی به کارکنان در نظر گرفته اید را برای کارکنان خود مطرح می کنید. اگر شما یک مدیر ماهر باشید قطعا این کار را انجام نمی دهید و آن مخفی نگه می دارید.

گوگل نیز چندین سال است که از این ترفند استفاده می کند کارشناسان می دانستند که گوگل به جز پیج رنک متغیر های دیگری نیز برای ارزش یابی انواع طراحی سایت دارد که هیچ وقت آنها را لو نداده است حتی بعد از سال ها کارشناسان پی نبردن که پبج رنک با چه معیاری سایت ها را رتبه بندی می کند. در کل ، درست است که دیگر از پیج رنک استفاده نمی شود اما برای گوگل یک معیار است. 

افزایش پیج رنک

مهمترین مسئله ایی که برای رتبه بندی سایت ها به آن اشاره می توان کرد، رتبه بندی آنها در موتور های جست و جو می باشد، که این رتبه بندی بسته به امتیاز های بدست آمده توسط وب سایت از قبیل : آمار بازدید ، محتوای مناسب، تعداد لینک ها و... می باشد.

افزایش پیج رنک

تمام این موارد می تواند مربوط به طراحی سایت حرفه ای باشد. یعنی ما می توانیم با طراحی سایت حرفه ایبه این نتایج دست پیدا کنیم.

چند اصل مهم در افزایش پیج رنک عبارتند از:

  1. مهمترین اصل که باید برای افزایش و بهبود پیج رنک استفاده کرد، رعایت اصول بهینه سازی سایت می باشد؛ که می توانید با مطالعه بخش بهینه سازی سایت با این اصل آشنا شوید.
  2. همچنین رعایت HEO نیز می تواند تاثیر گذار در جذب مخاطبان باشد، که یکی از موارد امتیاز دهی به طراحی سایت و وب سایت، داشتن آمار بازدید زیاد است.
  3. بعد از رعایت این موارد شما باید اغدام به تبلیغ وب سایت خود در سایت های پر بازدید نمایید. تبلیغاتی که لینک وب سایت شما در آن قرار داشته باشد، البته توجه نمایید، لینک به کلمه ایی که مد نظر شماست که می خواهید نتیجه جست و جوی آن کلمه در اینترنت و موتور های جست و جو وضعیت بهتری پیدا نماید.
  4. نکته مهم دیگری که باید رعایت نماییم، تولید محتوای مناسب و ایجاد ارتباط بین این محتوا می باشد. شما می توانید به عنوان مثال مقالات آموزشی ما را تماشا فرمایید ،و ارتباطات بین این محتوا را که توسط لینک شدن کلمات می باشد، مشاهده نمایید؛ که قطعا باعث افزایش پیج رنک شما خواهد شد.
  5. نکته آخری که برای بهبود پیج رنک و بالا رفتن پیج رنک می توانیم به آن اشاره نماییم، داشتن صفحه های متناظر با وب سایتتان در جوامع مجازی مثل فیسبوک می باشد.

شما با رعایت همین موارد قطعا می توانید به افزایش پیج رنک خود و بالا رفتن پیج رنک سایت خود کمک نماید. همچنین می توانید با تماس با شرکت طراحی سایت مبنا و استفاده از تجربیات این شرکت در بالا بردن رنک پیج خود تاثیر گذار باشید.

پیج رنک چیست؟

مهمترین مسئله ایی که برای رتبه بندی سایت ها به آن اشاره می توان کرد، رتبه بندی آنها در موتور های جست و جو می باشد، که این رتبه بندی بسته به امتیاز های بدست آمده توسط وب سایت از قبیل : آمار بازدید ، محتوای مناسب، تعداد لینک ها و... می باشد.

این آمار بازدید اگر واقعی باشد و اگر از طریق لینک ها و ارتباط های سایت با کلمات خاصی انجام بپزیرد، باعث میشود در کلمه خاصی سایت ما در رتبه ی بالایی در موتور جست و جو قرار بگیرد. مثلا شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا را اگر بخواهید در موتور جست و جوی گوگل با کلمه طراحی سایت جست و جو نمایید، در رتبه ی بالایی از لیست پیدا شده قرار خواهد گرفت، لینک هفتم از صفحه اول، که این نشان دهنده طراحی سایت خوب و محتوای آن و تعداد بازدید کافی می باشد. این رتبه بندی در سایت های خاصی ثبت می شوند که به اینها پیج رنکینگ نیز می گویند.

در ادامه مقالات در شرکت طراحی سایت مبنا به روش های پیشرفت در پیج رنک و افزایش پیج رنک می پردازیم.

پیج رنک

تقریبا یک ماه دیگر می شود یک سال از زمانیکه شاهد آخرین آپدیت تولبار پیج رنک گوگل بودیم. در این بخش از طراحی سایت ، بیشتر در این باره توضیح خواهیم داد.

این ذات تکنولوژی است که حتا بهترین سرویس ها بیایند و در اوج به یک باره ناپدید شوند. همانطور که بخش فیدخوان گوگل -گوگل ریدر- آمد و پس از مدت ها دیگر نبود. و همانطور که از ابتدای سال 2014 پیش بینی هایی از همه سو بر کاهش اعتبار و جمعیت فیسبوک می شود. پیش بینی هایی که حتا اگر تبلیغاتی باشند و نوید افول فیسبوک در سالهای 2017 تا 2020 را بدهند، باز هم این امکان وجود دارد و همیشه حتا بهترین ها هم پایدار نخواهند بود.

تولبار الکسا چه شد

در مثالی دیگر و ملموس تر برای ایرانیان، اتاق های گفتگوی نرم افزار پیام رسان یاهو را شاهد بودیم که دیگر نشانی از اتاق های یاهو نیست.

اما از این بحث ها که بگذریم، به موضوع پیج رنک و تلاش های اکثر وبمستران جهت طراحی سایت و به روز رسانی برای چند ربات گوگل و نه مخاطبین، باز می‏گردیم.

تکلیف کسانی که سالها برای گوگل سایت ایجاد کردند تا گوگل با سخت گیری فراوان و بر اساس ضوابط و قوانینش که آن را الگوریتم می خوانند، نمره ای به نام دامنه و صفحات سایت مورد نظر بدهند چه خواهد شد؟ اکنون که پیج رنک نیست و الگوریتمی بس منضبط تر به نام مرغ مگس خوار آمده تا تمامی وبسایتهایی که به وضوح کپی کاری  می کنند را جریمه کند، چه بر آنانی خواهد آمد که نه همۀ تلاش خود را برای گوگل کرده اند و نه تقلب و فریب در کارشان بوده است؟

این موضوع خیلی پیچیده نیست. پیشتر در مقاله با عنوان "تاثیر محتوای تکراری بر سئو"، به صورت کلی تر به این موضوع نگاهی داشتیم. پیج رنک گوگل

پس از خداحافظی اعلام نشده و شاید موقت پیج رنک و آغاز فعالیت قدرتمند الگوریتم مرغ مگس خوار، وبمستران به 2 دسته کلی تقسیم خواهند شد. 1- آنانی که متقلب و فریب دهنده بودند؛ 2- آنانی که محتوای جدید، مفید و غیر تکراری تولید کردند! انتشار الگوریتم مرغ مگس خوار، تاکیدی است بر اهمیت گوگل به محتوای جدید و غیر تکراری (کپی نشده) و همچنین جریمۀ کپی کاران و متقلبین. همچنین جریمه کنندۀ پاپ آپهای مزاحم و تبلیغاتی و مواردی از این دست که در مقالات مختلف در ارتباط با آخرین آپدیت الگوریتم گوگل توضیح داده شده و در آینده نیز در این باره مقالاتی برای علاقه مندان منتشر خواهد شد.

در این صورت افرادی که به موازات سئوی سفید، به نظر کاربران و مخاطبین دیگر نیز احترام می گذارند و کار جدیدی را ارائه می‏دهند، مورد توجه خزنده‏های تحت فرمان الگوریتم دسامبر 2013 قرار گرفته و سایرین منهای جریمه‏های متفاوت که در مقالۀ "واکنش دستی" در گوگل وبمستر چیست؟ (Manual Actions) توضیح دادیم، شامل جریمه ‏های دیگری نظیر عدم نمایش وبسایت‏شان در نتایج جستجوهای گوگل خواهند شد.

در پایان یادآور می شویم که حتی اگر پیج رنک گوگل، تصمیم بگیرد پس از 1 سال خود را به روز نماید، باز هم تولیدکنندگان محتوا نه تنها در اولویت هستند که در بیشتر اوقات، تنها سایت ها و وبلاگ هایی نمایش داده خواهند شد که محتوایی را برای اولین بار منتشر می کنند؛ آنهم اکنون که مرغ مگس خوار، بزرگترین ضد اسپمر در حیطۀ خود شناخته می‏شود. ادغام این الگوریتم و پیج رنک، تولد و حمایتی بی سابقه از تولید کنندگان و مرگ و پایانی برای سارقین زحمات دیگران اعم از ربات و انسان خواهد بود. همانطور که زمان مرگ این جریان وقتی که شناسایی تگ‏ها هوشمند (و بی اعتبار از نظری دیگر) شدند، فرا رسید.

تاثیر سرعت بارگزاری وب پیج در سئو

آیا سرعت بارگذاری وب پیج در سئو تاثیر دارد؟ در اینجا می خواهیم تا شما را با تاثیر سرعت بارگزاری وب پیج در سئو  آشنا کنیم و به بیان ربط این مساله در ترافیک سایت بپردازیم. از آنجاییکه روبوت های گوگل که مسئول خواندن و امتیاز دادن به سایت شما هستند در صورتی که متوجه بشوند شما توانسته اید کاربران خود را راضی نگه دارید به شما پاداش می دهند و رتبه سایت شما را افزایش می دهند.

افزایش-سرعت-وب-سئو

واضح  است که کاربران از وب پیج هایی که به سرعت لود شوند علاقه دارند در نتیجه اگر کاربران از بازدید سایتی احساس رضایت کنند موتورهای جست و جو پس از اطلاع از این موضوع آن وب سایت را در رده ی وب سایت های برتر قرار داده و به هدف خود یعنی راضی کردن کاربران خود رسیده اند.براساس  تحقیقات هر وب سایت تنها 4 ثانیه فرصت برای جذب کاربران خود دارند.

یعنی شما برای جذب مخاطب خود زمان زیادی ندارید که می توانید با افزایش امکانات و جذاب تر کردن وب سایت خود سعی در نگه داشتن کاربران خود کنید و یا با نوشتن مقالات و مطالب آموزشی کاربران را در سایت خود نگاه دارید.

در سال 2010  گوگل یکی از فاکتورهای اساسی برای بالا بردن رنکینگ سایت را افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب اعلام کرد.می توانید برای یافتن سرعت لود شدن وب سایت خود از تولز های موجود در اینترنت استفاده کنید سپس با به اعمال تغییرات در سایت خود بپردازید.

سرانجام پیج رنک گوگل

همانطور که میدانید گوگل در طی چندین سال به طور مرتب تقریبا هر سه ماه یکبار پیج رنک صفحات را آپدیت می کرد و این پیج رنک یکی از فاکتورهای مهم در تعداد ورودی گوگل و نشان دادن یا ندادن هر سایت در صفحات اول نتایج گوگل بود. اما مدتی ست که از بروزرسانی مجدد گوگل گذشته است و تلاش افرادی که در بروزرسانی سایت خود اقدام کرده اند بی نتیجه مانده است.در این مقاله از مجموعه مقالات طراحی سایت می خواهیم تا به سرانجام پیج رنک گوگل پی ببریم.

سرانجام پیج رنک گوگل

مت کاتس در صحبت هایی در مورد پیج رنک گوگل به سرانجام پیج رنک گوگل اشاره کرده است. بر اساس گفته ی مت کاتس که در مورد عدم بروز رسانی پیج رنک گفته شده، ایده حذف پیج رنک را در ذهن تقویت می کند. همچنین مت کاتس اشاره میکند که پیج رنک یک سایت نشانگر کیفیت محتوای آن نیست با اینکه بر رتبه بندی نتایج گوگل تاثیر گذار است. به گفته او پیج رنک تنها نشان دهنده تعداد لینک های ورودی به یک سایت از سایت های دیگر اینترنت است.

عوامل موثر در پیج رنک

به عبارتی یکی از عواملی که می تواند در افزایش پیچ رنک موثر باشد ساختار و کیفیت کدنویسی می باشد و سایت باید یک صفحه اصلی داشته باشد و به راحتی بتوان به صفحات مهمتر دسترسی پیدا کرد (مانند نمودار درختی). اینکار موجب می شود تا پیج رنک سایت شما افزایش پیدا کند.

همچنین برای بهبود جایگاه خود در موتورهای جستجوگر گوگل استفاده از محتوای مفید و با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است.
به علاوه صحبت های مت کاتس نشان می دهد که اگر محتوای سایت گسترش پیدا کند و لینک های بیشتری به سایت ایجاد شود می تواند روی پیج رنک سایت تاثیرگزار باشد.

و در آخر با توجه به صحبت های مت کاتس می توان متوجه شد که مفهوم پیج رنک بصورت یک عدد مشخص تا حدی فراموش شده و به کاربران اینترنتی ارائه نخواهد شد ولی ارزش و اهمیت کسب بک لینک های طبیعی و مناسب از سایت های معتبر همچنان حفظ شده و بر رتبه بندی نتایج جستجو و افزایش پیج رنک و ارتقاء پیج رنک تاثیرگذار است.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده