تجارت الکترونیک

9 / 10
از 10 کاربر

برای پاسخ به این پرسش بهتر است این بخش را (تجارت الکترونیک چیست؟) مطالعه نمایید. به طور خلاصه اگر در طراحی سایت ها، امکان خرید و فروش و مبادله کالا وجود داشته باشد، وب سایت ما یک  تجارت الکترونیک را ایجاد کرده است.


تجارت الکترونیک چیست

تجارت الکترونیک چیست؟

تاریخچه تجارت الکترونیک چیست؟

تاریخچه تجارت الکترونیک e-commerce  )  به دهه ی 60 میلادی بر می گردد، در آن زمان قصد شرکت ها از ایجاد تجارت الکترونیک، صرفه جویی در مصرف کاغذ برای ثبت اطلاعات مشتریان بود. می توانیم  با مطالعه بخش تاریخچه تجارت الکترونیک با تاریخچه تجارت الکترونیک به طور کامل آشنا شویم.

کسب و کار الکترونیک چیست؟

تفاوت کسب و کار الکترونیک با تجارت الکترونیک چیست؟

اینها سوالاتی ست که ما در مقالات این بخش طراحی سایت برای شما تشریح خواهیم کرد، لطفا برای مطالعه و یافتن جواب این سوالات، بر روی سوالات کلیک کرده و مباحث مورد نظر را مطالعه فرمایید.

بانکداری الکترونیکی چیست؟

در این روش بانکداری، بانک ها برای مشتریان خود، امکاناتی را از طریق اینترنت و سایر ابزار دیجیتالی ایجاد می نمایند؛ که این امر باعث به وجود آمدن بانکداری الکترونیکی و مفهوم آن در جهان شده است. با مطالعه بخش بانکداری الکترونیک و سایر مقالات در این زمینه می توانیم بیشتر با این مفاهیم آشنا شویم.

چگونه مشتریان را به تجارت الکترونیک ترغیب نماییم:

 در این بخش ما با ارائه ده راه کار شما را با روش های ترغیب مشتریان به تجارت الکترونیک آشنا خواهیم نمود. لطفا این بخش را چگونه مشتریان را به تجارت الکترونیک ترغیب نماییم؟ مطالعه نمایید.

تعریف تجارت الکترونیک

طراحی سایت ها امروزه به سمت تجارت الکترونیک می روند. به طور کلی و در معنای جامع اگر بخواهیم تجارت الکترونیک را تعریف کنیم، هرگونه  خرید و فروش و معامله و همچنین ارائه خدمات و انتقال سرمایه را که از طریق ارتباط های اینترنتی و دیجیتالی انجام شود را تجارت الکترونیک می نامند.

در معنای که اتحادیه اروپا در سال 97 میلادی تجارت الکترونیک را معرفی کرده است، تجارت الکترونیک، تجارتی ست که  بر پردازش و انتقال الکترونیکی دادهها، شامل مـتن، صـدا و تصـویر مبتنی میباشد.

در طراحی سایت امروزه طراحان سایت با مطالعه مباحث تجارت الکترونیکی، هدف دارند که وب سایت هایی طراحی کنند که در زمینه تجارت الکترونیک بتواند مشتریان بازار خود را جذب نماید.

تجارت الکترونیک چیست

کسب و کار الکترونیک چیست؟

کسب و کار الکترونیک معنا و مفهومی عام تر و کلی تر نسبت به تجارت الکترونیک دارد.

اولین بار توسط شرکت IBM در سال 97 میلادی این مفهوم عنوان شد، که تجارت الکترونیکرا  نیز شامل می شد. همچنین به راهکار هایی در خود داشت که باید در درون شرکت و یا نهاد و یا سازمانی که در آن کار تجارت را انجام می دهیم، تا بتوانیم تجارت موفقی در تجارت الکترونیک داشته باشیم.

کسب و کار الکترونیکی شامل این موارد می باشد:

  • تجارت الکترونیک
  • هوشمندی شرکت ها
  • مدیریت روابط شرکت ها
  • مدیریت زنجره ی تامین منابع داخلی شرکت
  • برنامه ریزی بر روی منابع شرکت

مهندسین فناوری اطلاعات و طراحان سایت و برنامه نویسان وب سایت، امروزه به دنبال طراحی سایت هایی با چارت های مشخص هستند که مشخصه بارز این طراحی سایت، هدف تجارت الکترونیک و کسب و کار الکترونیک می باشد.

تفاوت تجارت الکترونیک و کسب و کار الکترونیک چیست؟

همانگونه که در تعریف کسب و کار الکترونیک گفتیم، کسب و کار الکترونیک معنایی جامع تر از تجارت الکترونیک را دارد.

تجارت الکترونیک ، بیشتر بر روابط خارجی و بیرونی شرکت ها و افراد از طریق وب سایت ها تکیه دارد، در حالی که کسب و کار الکترونیک علاوه بر این ارتباطات خارجی شرکت ها و سازمان ها، به راهکارهایی که باید در درون شرکت و یا نهاد و یا سازمانی که در آن کار تجارت را انجام می دهیم، تا بتوانیم تجارت موفقی در تجارت الکترونیک داشته باشیم، تمرکز و توجه نیز دارد.

انواع کسب و کار الکترونیکی چیست؟

همانگونه که گفتیم کسب و کار الکترونیکی که ما از طریق طراحی سایت ها به آن می خواهیم دست پیدا کنیم، شامل، تلفیق و پیوند دادن سیستم ها، فرآیند های درون سازمانی، زنجیره تامین منابع می باشد، که با استفاده از اصول و فناوری های طراحی سایت جدید و ابزار اینترنت مناسب به این هدف دست خواهیم پیدا کرد.
 
کسب و کار الکترونیک را بسته به نوع ارتباطات در آن، در 8 مدل معرفی می نمایند:
 
  • مصرف کننده با مصرف کننده ( C to C  )
  • شرکت با شرکت ( B to B  )
  • شرکت با مصرف کننده ( B  to C  )
  • مصرف کننده با شرکت ( C  to B  )
  • شرکت با دولت ( B  to G  )
  • دولت با مصرف کننده ( G to C  )
  • شرکت با کارکنان ( B to E  )
  • دولت ها با دولت ها ( G to G  )
 در طراحی سایت باید به این روابط شناخت داشته باشیم و در طراحی سایت خود با توجه به این روابط، وب سایت های خود را طراحی کنیم؛ تا مخاطبان و کاربران این وب سایت ها بتوانند از امکانات آنها استفاده بهینه را داشته باشند.

مزایای تجارت الکترونیک چیست؟

دسترسی تمام مردم جهان به اینترنت و گسترش روابط الکترونیکی از طریق وب سایت ها، باعث به وجود آمدن تجارتی پر سود و بدون محدود های جغرافیایی و مکانی و فیزیکی شده است. در طراحی سایت که امروزه کار تجارت را انجام می دهند، جذب مخاطب و مشتریان تبدیل به رقابتی برای کسب درآمد در اینترتی شده است.

مهمترین مزایای تجارت الکترونیک و کسب و کار الکترونیک را این موارد می توان داست:

  • حذف محدودیت های مکانی و زمانی
  • کاهش هزینه های تولید
  • افزایش درصد فروش
  • دسترسی آسان به اطلاعات لازم
  • جهانی شدن تجارت
  • کاهش هزینه های معملاتی و زمان انجام کار
  • حذف دلال ها و واسطه ها

امروزه علم طراحی سایت از تمام این مزیت ها استفاده کرده و وب سایت هایی با بهترین و بیشترین بازدید در زمینه تجارت آن وب سایت طراحی می نمایند؛ تا منجر به کسب و کار الکترونیک از طریق طراحی سایت شرکت ها شوند.

تاریخچه تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک ( e-commerce  ) ابتدا در سال های  ابتدایی دهه ی 60 میلادی، زمانی که شرکت های حمل و نقل و برخی شرکت های کوچک فروشنده کالاها، قصد داشتند دفاتر بدون کاغذ داشته باشند، ایجاد شد.

در اواسط دهه ی 70 میلادی نیز توسط کارگروه تایید استاندار های بین المللی تایید شد و به عنوان استانداردی برای تمامی شرکت ها، به آنها معرفی شد.

البته با توجه به هزینه بالای اتصال به شبکه ها در آن زمان توسط شرکت های اندکی که آنها نیز اغلب در اروپا و آمریکا بودند، و دسترسی راحت تری به شبکه می توانستند پیدا کنند، مورد استقبال قرار گرفت. زیرا در آن زمان نه مفهوم طراحی سایت به این شکل رواج داشت و نه شبکه جهانی اینترنت مثل امروز در دسترس همگان قرار میگرفت.

اما با شروع دهه ی 90 میلادی و آفرینش مفهوم html و اینترنت، تجارت الکترونیک وارد بعد و دوره ی تازه ایی شد.

کم کم اکثر شرکت های بزرگ اقدام به طراحی سایت برای معرفی خود نمودند و مفهوم فروش از طریق این وب سایت ها از سال 97 میلادی بسیار گسترش پیدا کرد.

البته در نزدیکی سال 2000 میلادی و به وجود آمدن بحران 2KY که با توجه به صفر شدن تمام تاریخ ها در ابتدای این سال، میزان چشمگیری از درصد فروش از طریق وب سایت ها کاهش پیدا کرد و دغدغه ی بزرگی برای حل این مشکل برنامه نویسان کامپیوتر و طراحان سایت را فرا گرفت؛ که البته خیلی زود این مشکل با اندیشه ی مهندسان فناوری اطلاعات و برنامه نویسان حل شد.

ولی از سال 2001 میلادی تا به امروز، تجارت الکترونیک روز به روز افزایش پیدا کرده است و امروزه مهمترین رکن در طراحی سایت ، ایجاد یک فروشگاه اینترنتی می باشد.

چالش های تجارت الکترونیک چیست؟

مسلما هر کاری که  انجام می شود مشکلات و معایبی دارد؛ همچنین خطر هایی آن را تهدید می کند.

در زمینه طراحی سایت برای تجارت الکترونیک ، خطر های  زیادی باید در نظر گرفته شود که مهمترین مسئله در بستر جهانی اینترنت که همگان به آن دسترسی دارند، مسئله امنیت تبادل اطلاعات می باشد.

 

چند نمونه از چالش ها و خطر های موجود که باید در طراحی سایت برای کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک با آنها آشنا باشیم، این  موارد می باشند:

  • قانون گذاری در موارد به وجود آمدن تخلفات الکترونیکی
  • حریم  خصوصی در دنیای مجازی و شبکه جهانی اینترنت
  • امنیت معاملات
  • امنیت مبادلات
  • تعرفه های خدمات الکترونیکی
  • قانون مالیاتی بر روی معاملات الکترونیکی
  • حفظ مالکیت مادی و معنوی در دنیای مجازی

طراحان سایت باید این تهدید ها را برای وب سایتی که طراحی می نمایند، در نظر بگیرند. زیرا طراحی سایت آنها بدون در نظر گرفتن این موارد می تواند به راحتی هک شود و از دست برود.

بانکداری الکترونیک چیست؟

بانکداری که از از سیستم ها الکترونیکی و وب سایت ها برای ارائه خدمات خود استفاده می کند، بانکداری الکترونیک می گویند.

بانک های سرتاسر جهان امروزه به سمت بانکداری الکترونیک می روند، زیرا تقریبا اکثر مردم جهان دیگر حاضر نیستند برای انجام ساده و سهل بانکی خود را به محل بانک برسانند و تجربه سخت حضور فیزکی در بانک را دوباره تکرار کنند؛ زیرا می دانند امروزه بسیاری از مراکز و موسسات مالی تمام انتقالات و عملیات بانکی خود را از طریق وب سایت های خود انجام می دهند.

پس تمام مراکز مالی در جهان نیاز امروز خود را برای رسیدن به بانک داری الکترونیک، طراحی سایت می دانند؛ که در وب سایت های بانک ها مهمترین مسئله رعایت موارد امنیتی می باشد.  

در طراحی سایت بانک ها امروزه بخش های مختلفی برای ارائه خدمات الکترونیک مثل انتقال وجه، پرداخت قبوض، خرید اینترنتی و... ایجاد شده است، که به مشتریان این امکان را می دهد بدون مراجعه به بانک بسیاری از کارها و امور بانکی خود را انجام دهند.

همچنین بسیاری از شرکت های تجاری امروز در طراحی سایت خود، با برقراری ارتباط بین فروشگاه اینترنتی خود و درگاه بانکی خاص، برای انجام معاملات خود استفاده می نمایند.

مزیت های بانکداری الکترونیک چیست؟

اگر بانک ها در طراحی سایت خود به جز معرفی، این امکان را ایجاد نمایند که خدمات خود را در قالب وب سایت خود به مشتریان ارائه نمایند، مزیت های گوناگونی برای بانک خود ایجاد می نمایند.

4 مورد مهم از این ویژگی و مزیت ها را در ذیل می خوانیم:

  • حذف نیروی انسانی هماهنگ کننده سیستم ها، به طوریکه مشتری بدون نیاز به مراجعه به بانک و تلفن و یا حتی مراجعه به دستگاه های خودپرداز، صرفا با استفاده از رایانه شخصی یا تلفن همراه خود، از خدمات الکترونیک بانک که در طراحی سایت بانک ها ارائه می شود، استفاده می کنند.
  • به وجود آمدن سیستم های جدید، که اساس آن خود مشتری می باشد، نه حساب آن
  • تاسیس سیستم یکپارچه، صرف نظر از سیستم های جزیره ای بانک ها
  • استداندار سازی نرم افزار ها و سخت افزار های رایانه ای برای رسیدن به سیستم یکپارچه

رسیدن به این مزیت ها در طراحی سایت بانک ها، باعث رسیدن یک بانک، به دوره تکامل خود در عصر حاضر می شود.

تاریخچه بانکداری الکترونیک چیست؟

شروع سرویس های بانکداری از راه دور، از طریق رسانه های الکترونیکی در اوایل دهه ی 80 میلادی بود. کلمه پرکاربرد  "آنلاین" در اواخر دهه ی 80 میلادی محبوب شد، و به یک پایانه که از طریق تلفن برای دسترسی به خدمات بانکی به کار می رفت، اطلاق می شد.

اولین بانک ها در این زمینه در سال 81 میلادی در شهر نیویورک بودند، که 4 بانک بزرگ شهر نیویورک در آن سال سرویس های خود را از طریق ویدئو تکس به مشتریان ارائه کردند. اگرچه طرح ویدئو تکس بعد از دو سال شکست خورد.

بعد از آن شرکت ساخت و ساز ناتینگهام انگلستان در سال 83 میلادی توانست سیستمی را در زمینه آنلاین بودن خدمات بانکی ارائه دهد که به جز مشاهده حساب و انتقالات حساب، مشتری بتواند قبوض خود را نیز پرداخت نماید؛ این شروع یک تحول در زمینه بانک داری بود، به شکلی که امروزه در طراحی سایت بانک ها اکثرا خدمات بانک ها، از طریق وب سایت شان قابل پیگیری و انجام می باشد. 

چگونه مشتریان را به تجارت الکترونیک ترغیب کنیم؟

در این بخش به ارائه چند راه کار بسنده می کنم، گرچه با بسیاری از آنها در کشور امروزه سر کار داشتیم و دولت نیز برای ترغیب مردم به استفاده از تجارت الکترونیک ، این راه کارها را در دستور کار خود قرار داده است؛ گرچه هنوز فاصله ی زیادی تا رسیدن به ایده آل داریم.

  • اولین نکته در این امر استفاده از خودپرداز ها و آشنایی مردم به خدمات راه دور می باشد
  • آشنا کردن مردم با پرداخت قبوض از طریق اینترنت و خدمات الکترونیک بانک ها
  • آشنایی مردم به خرید از طریق فروشگاه های اینترنتی
  • بیمه کالا ها و خدمات انجام شده از طریق فروش اینترنتی و خدمات الکترونیکی، تا تضمینی باشد برای ایجاد اطمینان مشتریان نسبت به این خدمات
  • ارائه تحلیل ها و گزارش های کامل و جامع به مشتریان در صفحات وب سایت خود، در زمینه ای که  به کسب و کار ما مراجعه کرده اند. مثل توضیحات کامل درباره محصولات ارائه شده و فیدبک نظرات درباره آن محصول
  • تاکید بر این نکته که خدمات و فروشگاه اینترنتی ما   24 * 7 ( یعنی هفت روز هفته و در بیست و چهار ساعت شبانه روز) می باشد
  • ایجاد درگاه های مطمئن پرداخت الکترونیک که ایمنی و امنیت اطلاعات مشتری در آن کاملا محفوظ باشد
  • دریافت کارمزد پایین تر از مشتریان
  • تاکیید به گارانتی محصولات و خدمات پس از فروش

در طراحی سایت خود اگر بتوانیم به این نکات توجه داشته باشیم، می توانیم مشتریان خود را به استفاده از خدمات و خرید محصولات خود از طریق وب سایت خود ترغیب نماییم.

مشتری وفادار کیست؟

اغلب دیده اید بعضی از دوستان و آشنایان ما و حتی خود ما، از کالا و خدمات خاص شرکتی همیشه استفاده می نمایند. مثلا همیشه در لوازم ورزشی خود از برند نایک استفاده می نمایند و... . آنها به جز استفاده همیشگی خود از وسایل و امکانات یک شرکت، حتی برای آن شرکت در بین اطرافیان خود تبلیغات زیادی می نمایند؛ تبلیغاتی از جمله، کیفیت کالا ها بسیار بالاست، خدمات در حد بسیار مطلوب است، قیمت آن عالی ست، عمر ماندگاری کالا بسیار بالا ست و....

مشتری وفادار

اینگونه مشتریان را در بحث تجارت و تجارت الکترونیک ، مشتریان وفادار می نامند. مشتریان وفا دار، مشتریانی می باشند که در آینده باعث توسعه نام و اعتبار شرکت ما خواهند شد.

ما باید با توجه به اصول اولیه کاری خود و بهینه سازی تجارت خود، و همچنین کار بر روی نام شرکت خود و برند سازی برای نام تجاری خود، در جذب اینگونه مشتریان و تبدیل مشتریان خود به مشتریان ثابت و وفا دار، باعث به وجود آمدن تجارتی پر رونق شویم.

ضمنا نکته مهم این می باشد به جز تبلیغات، داشتن کیفیت خدمات و کیفیت کالا در جذب مشتری وفادار و وفاداری مشتری تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت؛ پس توجه داشته باشیم در طراحی سایت خود برای تجارت الکترونیک برای جذب مشتری وفا دار تمهیداتی بیاندیشیم.

نرخ تبدیل چیست؟

بر اساس نسبت مشتریان هدف به نسبت کل بازدیدکنندگان سایت نرخ تبدیل را بدست می آید. نرخ تبدیل هر وب سایتی از مهمترین عامل های موفقیت آن سایت می باشد به گونه ای که هرچه نرخ تبدیل سایت بیشتر باشد آن سایت موفق تر است. بعنوان مثال اگر هدف طراحی سایت ثبت نام افراد در سایت شما باشد. از 1000 تا بازدید کننده 2 نفر در سایت شما ثبت نام کنند نرخ تبدیل سایت شما 0.002 می باشد.

Administrator\files\UploadFile\sales-funnel-269x300.png

برای آن که سایت بازدید کننده داشته باشد باید هزینه زیادی را پرداخت نماییم زیرا که این کار فقط از طریق تبلیغات مختلف و روش های گوناگون سئو میسر می شود. میانگین هزینه ی هر بازدید کننده به سایت تقریبا 60 تومان است. به بیان دیگر اگر  1000 بازدیدکننده را بخواهید به سایت خود بیاورید باید 60 هزار تومان پرداخت کنید. حال اگر نرخ تبدیل شما 0.001 باشد یعنی از آن 1000 نفر بازدید کننده فقط 1 نفر به مشتری تبدیل شده اند. سود شما از فروش به این 1 مشتری باید بیش از 60 هزار تومان باشد.

راه های افزایش نرخ تبدیل:

1) سایت خود را آنالیز و تحلیل کنید! این کار موجب میشود نقلط ضعف سایت نمایان شود. و متوجه می شود چه چیزی موجب کاهش خرید از سایتتان می شود و یا چه مشکلاتی در سایت وجود دارد که به حد کافی مشتری را به خود جذب نمی کند. شما با رفع مشکلات و بهبود نقاط ضعفتان نرخ تبدیل سایتتان افزایش پیدا خواهد کرد.

برای مثال نرخ سایت شما از 0.001 به 0.01 ارتقا یابد این بدان معناست از 1000 بازدید کننده 10 تا مشتری دارید و 600 هزار تومان سود خواهید کرد.

2) تبلیغات را به صورت هدفمند انجام دهید. برای مثال شما یک وب سایت فروشگاهی در زمینه لوازم منزل و آشپزخانه دارید شما در یک سایت آموز آشپزی باید تبلیغت انجام دهید نه در سایت کودکان و نوجوانان چرا که بیشتر مشتری های شما بانوان هستند و نوجوانان علاقه ای به لوازم منزل و آشپزخانه ندارند.

Administrator\files\UploadFile\CRO-image-big.jpg

3) مهمترین هدف در سایت رفع نیاز های مشتری است. شما باید اولویت را به خواسته های کاربران اختصاص دهید برای این منظور یک بخش را برای نظرات کاربران در طراحی سایت قرار دهید و در آن قسمت فعال باشید چرا که بر افزایش نرخ تبدیل بسیار تاثیرگذار خواهد بود.  

انواع مدل های تجارت الکترونیک

با توجه به گستره جغرافیایی موجود تلاش عرضه کنندگان کالا و خدمات ، معرفی کالای خود به خریداران بیشتر و در نتیجه فروش و سود بیشتر است که اینترنت، طراحی سایت وبه دنبال آن تجارت الکترونیک کمک شایانی در این زمینه کرده است .

تجارت الکترونیک در حال دگرگونی و متحول شدن است به گونه ای که معامله کالا و خرید و فروش رو در رو ومستقیم را عملا تحت شعاع قرار داده و کمتر کسی در صورت اطمینان از کیفیت کالا و خرید امن تن به خرید مستقیم ما یحتاج خود می دهد. در ساده ترین کلام تجارت الكترونیكی یعنی معامله و خرید و فروش كالا یا خدمات در بستر اینترنت.تلاش شرکت طراحی سایت  مبنا بر این است که انواع مدل های تجارت الکترونیک را با بیانی ساده ، شیوا و روا ن برای علاقه مندان آن بیان کند .امید است مفید واقع شود.

بر اساس ارتباط مشتری و خریدار و همینطور وسعت معامله و تراکنش ، انواع مدل های تجارت الکترونیک به شرح زیر است :

انواع مدل های تجارت الکترونیک

B 2 B

Business to Business

پرکاربردترین مدل تجاری که این روزها فراوان دیده میشود. در حقیقت این معامله بین دو شرکت و کمپانی بصورت عمده فروشی صورت می گیرد.معامله و ارتباط تجاری ای که در آن بنگاه ها ، شرکت ها و کمپانی ها در دو طرف این بازرگانی الکترونیکی قرار دارند ، خریدار و تامین کننده  کالا یا خدمات و نه فروشنده و مصرف کننده . بای اولین بار شرکت سیسکو قدم در این راه گذاشت.از نقاط ضعف این مدل میتوان به عدم وجود اعتماد و اطمینان اشاره کرد.

B 2 C

Business to Consumer

ارتباط تجاری الکترونیکی بین بنگاه ها ، شرکت ها و کمپانی ها با مصرف کننده.مانند شرکت هایی که با سایت های خود محصولات را معرفی کرده وقیمت و جزییات اجناس را به خریداران معرفی میکنند.

B 2 A

Business to Administration

تعاملات تجاری ما بین سازمان ها ، ارگان ها و نهاد های دولتی مثل پرداخت مالیات و عوارض یک نهاد دولتی به نهاد یا سازمان دولتی دیگر.همان B 2 G  است .

C 2 B

Consumer to Business

ارتباط بازرگانی الکترونیکی از سمت مشتری ، کسبه و مصرف کننده  با شرکت ها و کمپانی ها

B 2 G

Business to Government

مدلی از تجارت الکترونیک بین کمپانی و شرکت با یک نهاد و ارگان دولتی . B2G  یعنی تجارت با دولت که در حال حاضر در اول راه است.

C 2 C

Consumer  to Consumer

دو طرف معامله مستقیما مصرف کننده و مشتری است

G 2 G

Government to Government

کلیه تعاملات تجاری ما بین دولت ها  اعم از واردات و صادرات

G 2 C

Government to Consumer

تعامل تجاری دولت و سازمان های دولتی با مصرف کنندگان ومشتریان

C 2 G

Consumer to Government

یا هما ن مدل  C 2 A (Consumer to Administration)  به معنای تعامل تجاری بین مصرف کننده با دولت که در حال حاضر چنین مدلی رواج ندارد و زیاد استفاده نمیشود.

P 2 P

Peer to Peer

مدل تجاری نقطه به نقطه مدلی که در آن داد وستد و ارتباطات تجاری و مالی بین دو طرف فروشنده و خریدار بر اساس تکنولوژی wap یاهمان نکنولوژی ارتباط تلفن همراه با سرور برقرار می شود مانند جابجایی مستقیم پول از حسابی به حساب دیگر.

به دنبال رشد مدل های پر طرفداری مانند B2C  و B2A  ارگان ها و نهادهای دولتی  ارتباطات تجاری و تعاملات خود را با مردم افزایش خواهد داد .

نکته مهمی که قابل تامل است این است که این مدل ها کاملا متمایزو مستقل از هم نبوده گاهی ترکیب می شوند یا خیلی نزدیک بهم عمل میکنند و مرز مشخصی نمی توان قائل بود و شبیه به کسب و کار الکترونیک عمل میکنند.

عوامل موثر در طراحی وب سایت تجاری

Administrator\files\UploadFile\tejari.jpg

استفاده روز افزون مشتریان از اینترنت برای گرفتن خدمات و خرید کالا موجب شده صاحبان کسب و کار به دنبال ساخت وب سایت های تجاری برای کسب و کار خود با شند . در این مقاله چند عامل موثر برای طراحی سایت از نوع تجاری به شما ارائه خواهیم داد. تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به شرکت طراحی سایت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

1.ظاهر وب سایت

از رنگهای جذاب در وب سایت خود استفاده کند همچنین چیدمان درست مطالب و محصولات بسیار مهم است. از شلوغ کردن بیش از حد صفحات وب سایت دوری کنید و فضایی ایجاد کنید که کاربران به راحتی با وب سایت شما تعامل کند و از آن لذت ببرد.

2. محتوا

همیشه محتوا سایت خود را بهینه کنید و از اصول نوشتاری مانند نقطه و... در مطالب استفاده کنید . از فونت های زیبا در نوشتن مطالب استفاده کنید .

3. هدایت

هدف شما از ساخت وب سایت تجاری رونق به کسب و کار است ، پس چیدمان سایت خود را به گونه ای انجام دهید که کاربران را به سمت خدمات و محصولات شما هدایت کند.

4. استفاده از نوار مسیر

بیشتر کاربران می دانند که به دنبال چه محصول یا خدماتی هستند ، در وب سایت خود نوار مسیر یابی برای کاربران قرار دهید که به راحتی بتوانند به بخشهای مورد نظر بروند.

5. وب سایت های واکنش گرا

وب سایت واکنش گرا وب سایتی است که خود را با سایز صفحه نمایش های مختلف سازگار می کند. بسیاری از بازدید کنندگان از طریق موبایل یا تبلت وارد وب سایت ها می شوند و روز به روز هم به تعداد آنها اضافه می شود، اگر شما نمی خواهید این کاربران را از دست دهید باید همین امروز به دنبال وا کنش گرا کردن وب سایت خود باشید یکی از شرکتهایی که می تواند شما را در این امر یاری کند شرکت طراحی سایت مبنا می باشد.

6. دادن حس اعتماد به کاربر

درون وب سایت خود اطلاعات خود مانند شماره تماس ، آدرس ، گواهینامه هایی که دریافت کرده اید ، رزومه خود و همچنین نمونه کارهای پیشین و... استفاده کنید تا موجب بالا رفتن حس اعتماد در کاربرشود.

چشم انداز تجارت الکترونیک

چشم انداز تجارت الکترونیک این است که تا سال 2020 به حد 2 تریلیون واحد برسد. تجارت الکترونیک سریع ترین رشد را در بین تمامی تجارت های حال حاضر جهان دارا می باشد. امروزه شما میتوانید در منزل خود به صورت آنلاین کالایی را خرید کرده و به صورت آنلاین هزینه آن را پرداخت کرده و در سریع ترین زمان ممکن به دست شما برسد. پیشرفت تجارت شما منوط به رعایت نکاتی است که با رعایت آنها میتوانید کسب و کار خود را رونق دهید. 

با یک شخص آشنا به برنامه نویسی مشورتی داشته باشید

یک شخص برنامه نویس بیشترین راهنمایی را میتواند به شما بکند تا بتوانید یک طراحی فروشگاه اینترنتی متناسب و قوی داشته باشید. شما میتوانید به صورت رایگان از مشاوره های طراحی سایت در شرکت طراحی سایت مبنا استفاده کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. 

راه هایی برای بهتر شدن سئو

 اکثر کسانی که اقدام به طراحی سایت میکنند تقریبا اولین باری هست که مدیریت سایت را تجربه میکنند از این رو با سئو ، فواید و زحمات آن آشنایی کافی را ندارند. آنها از اهمیت تولید محتوای یونیک و اثرات آن بر بهبود جایگاه وب خود بی اطلاع یا کم اطلاع هستند از این رو بهتر است در زمینه سئو و تولید محتوا بیشتر به آنها راهنمایی کرد. 

دامنه، حرف اول است

 دامنه اصلی ترین بخش وب سایت شما می باشد زیرا از این پس این دامنه وب سایت شما است که معرف کسب و کار اینترنتی شما خواهد بود. پس باید در انتخاب آن نهایت دقت را به خرج دهید.

شرکت خود را ثبت کنید

 هر کسب و کاری قانونی و ثبت شده آن بهتر است پس قبل از هر کاری بهتر است نسبت به ثبت و قانونی کردن تجارت خود اقدام کنید. بهتر است به صورت شرکتی فعالیت داشته باشید ولی در صورتی که توانایی ثبت شرکت ندارید میتوانید به صورت یک موسسه یا گروه نیز به فعالیت مشغول شوید.

هاست مناسب تهیه کنید

 هاست نیز یکی از اصلی ترین بخش های طراحی سایت می باشد . چنانچه سایت شما بر روی هاست ضعیفی میزبانی شود احتمال موفقیتتان به شدت کاهش می یابد. بهتر است قبل از هر کاری با یک شرکت طراحی سایت معتبر مشورت های لازم را داشته باشید تا به شما بیشترین راهنمایی را برای انتخاب و خرید هاستینگ انجام دهند .

قالب اختصاصی بهتر از قالب آماده

بهتر است به جای استفاده از قالب های آماده از طراحی سایت اختصاصی بهره مند شوید. شاید هزینه طراحی سایت اختصاصی از طراحی سایت آماده بیشتر باشد اما این هزینه در برابر شانس موفقیت بیشتری که در آینده نصیبتان میکند ارزشش را دارد.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله باید و نباید بازاریابی مقاله ای برای تبلیغ شرکت و یا وب سایت خود
مقاله بازاریابی اینترنتی غیرمستقیم با محتوا
مقاله طراحی سایت در بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله راز کسب درآمد فوق العاده در اینترنت
مقاله قواعد بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله چگونه یک سایت تجاری پر بازدید داشته باشیم؟
مقاله چگونه در اینترنت بازاریابی کنیم؟
مقاله برند سازی چیست (برندینگ چیست)؟
مقاله مزیت های برند سازی چیست؟
مقاله کمپین برند سازی چیست؟
مقاله انواع برند سازی را نام ببرید؟
مقاله برندهای ایرانی رو به بازاریابی محتوا آورده اند
مقاله مقایسه تاثیر تبلیغات در گوگل و وبلاگ نویسی
مقاله Dwell Time در بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله درخت اینترنت مارکتینگ
مقاله چرا طراحی خوب نتایج بازاریابی بهتری در بر دارد؟
مقاله بازاریابی محتوا کلید توسعه حضور آنلاین قوی است !
مقاله چهار ستون موفقیت در بازاریابی آنلاین
مقاله آموزش بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای محلی
مقاله بایدها و نبایدهای بازاریابی فیسبوکی
مقاله 9 اصل بازاریابی در شبکه های اجتماعی
مقاله 5 استراتژی برای بازاریابی اینترنتی با بودجه کم
مقاله بازاریابی درون گرا به زبان ساده
مقاله روش انجام بازاریابی درون گرا
مقاله اینفوگرافیک مقایسه سئو و ppc
مقاله تاثیر طراحی سایت در برندسازی