بهترین زبان برنامه نویسی برای اندروید

3 / 10
از 1 کاربر

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چه زبانی برای برنامه نویسی اندروید مناسب تر از سایر زبان هاست؟ در میان زبان های مختلفی که برای برنامه اندروید از آنها استفاده میشود میتوان به زبان جاوا و بیسیک اشاره نمود.

با این حال همیشه این سوال مطرح است که از بین این دو زبان کدام یک برای برنامه نوسی اندروید مناسب تر از دیگری است. با مطالعه این مقاله از طراحی سایت میتوانید مقایسه ای بین زبان جاوا و بیسیک انجام داده و زبانی که به نظرتان مناسب تر از دیگری است را انتخاب نمایید.

1- محبوبیت و قدرت کدام یک بیشتر است:

چنانچه اهل گشت و گذار اینترنتی باشید با یک سرچ کوچک خواهید فهمید که زبان برنامه نویسی  جاوا در بسیاری از رتبه بندی های زبان های برنامه نویسی در رده های بالا بلکه در اکثر آنها دارای رتبه اول است و این در حالی است که در تمامی مراحل بالاتر از زبان بیسیک قرار دارد همین امر به وضوح قدرت این زبان را به رخ خواهد کشید.

2- کارایی و منابع کدام یک بیشتر است:

برخی از برنامه نویسان تنها دلیل انتخاب زبان بیسیک را مناسب بودن آن جهت نوشتن کتاب های الکترونیکی برای اندروید می دانند زیرا عقیده دارند برای موارد پیشرفته تر ممکن است کار با بیسیک برای شما سخت باشد. یکی دیگر از برتری های جاوا نسبت به بیسیک وجود منابع و سورس های آماده ی بسیار بیشتر از بیسیک در سطح اینترنت می باشد.

3- گوگل کدام یک را ترجیح میدهد:

شرکت گوگل به عنوان صاحب امتیاز پلتفرم اندروید به برنامه نویسانی که قصد دارند برای این پلتفرم برنامه ای بنویسند و آنرا گسترش دهند زبان برنامه نویسی جاوا را پیشنهاد میدهد.

بهترین زبان برنامه نویسی برای اندروید

4- هزینه برنامه نویسی با جاوا و بیسیک چقدر است:

چنانچه برتری های زبان جاوا تا به این لحظه شما را مجاب برای استفاده از این زبان برنامه نویسی برای تهیه ی برنامه هایی برای پلتفرم اندروید نکرده است بهتر است درباره هزینه ای که برنامه نویسی به زبان جاوا و بییسیک برای شما در بر خواهد داشت و شما باید آنها را پرداخت نمایید فکر کنید.همانطور که میدانید اکثر کتابخانه های بیسیک به صورت پولی به فروش میرسند و این در حالی است که تمام کتابخانه های جاوا به صورت رایگان در اینترنت منتشر شده اند و شما میتوانید به راحتی از آنها استفاده نمایید. با توجه به شرایط تحریمی که علیه کشور ما اتخاذ نموده اند قطعا برای خرید کتابخانه های بیسیک از سایت های خارجی با مشکل تبادل وجه مواجه خواهید شد و همین امر نیز بیانگر برتری بی چون و چرای جاوا نسبت به بیسیک است.

5- موقعیت های شغلی کدام یک بیشتر است:

چنانچه سری به سایت های استخدامی و یا روزنامه ها زده باشید احتمال زیاد با آگهی استخدام برنامه نویس جاوا برای اندروید برخورد داشته اید و این در حالی است که مشاهده ی آگهی هایی با مزمون استخدام برنامه نویس بیسیک برای اندروید مختص مورد های معدودی است.

تصمیم گیری:

چنانچه با خواندن موارد بالا به یادگیری زبان جاوا و تسلط بر آن برای برنامه نویسی اندروید علاقه مند شدید حالا وقت آن رسیده است که شما را شگفت زده کنیم. شما پس از یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا با کمی تمرین و ممارست میتوانید برای ویندوز نیز برنامه بسازید و این معنای واقعی کلمه ی با یک تیر دو نشان زدن است. 

ارسال نظر و نظرات ثبت شده