بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت

9 / 10
از 4 کاربر

مقدمه 

زندگی در دنیای امروز که به دنیای کسب و کار معروف است بسیار بیشتر از گذشته آسان شده است. کسانی که از علوم رایانه سر در می آورند و میتوانند در این حوزه به فعالیت مشغول شوند و میتوانند برای خود درآمد قابل توجهی داشته باشند. با توجه به این امر کسانی که با علم برنامه نویسی آشنایی دارند می توانند با علم به دانش روز در این زمینه آینده شغلی مناسبی برای خود متصور باشند.

 این در حالی است که امروزه محیط های برنامه نویسی زیادی در حوزه کامپیوتر به وجود آمده اند در این مطلب ما به شما 10 زبان برتر برنامه نویسی را معرفی میکنیم که شما در صورت فرا گرفتن هر یک از زبان ها و متخصص شدن در آن میتوانید در آینده درامد قابل قبولی برای خود به دست آورید. ذکر این نکته ضروری است که مقدمات پایه ای تمامی زبان ها تقریبا به هم شبیه است و شما با فرا گرفتن یک زبان برنامه نویسی در آموختن زبان دیگری با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد.

به این نکته توجه نمایید که ما در این مطلب تنها به معرفی زبانهای پرداخته و آموزشی در این زمینه نخواهیم داد، این مطلب تنها برای ایجاد جرقه ای در زندگی شماست تا اگر به برنامه نویسی علامند هستید به سراغ یادگرفتن آن بروید. البته باید گفت که مقایسه زبان های برنامه نویسی با یکدیگر و انتخاب بهترین زبان برای طراحی سایت کار دشوار و گاها غیر ممکن است. از این رو در این مقاله ما به معرفی زبان های برنامه نویسی مختلف پرداخته ایم که در میان آنها زبان های مورد استفاده برای طراحی سایت نیز نام برده شده اند.

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت

JAV

چنانچه مایل به سرمایه گذاری بر روی یک پروژه ی اقتصادی هستید زبان های جاوا و دات نت از تمامی زبان ها در این زمینه مناسب تر هستند. آمار به دست آمده از میان برنامه نویسان اذعان میدارد که در حال حاضر 9 میلیون نفر از زبان جاوا برای برنامه نویسی خود استفاده میکنند این آمار نشان دهنده ی این است که فضای مناسبی برای فعالیت در این حوزه وجود دارد.

نکته جالب توجه این است که زبان پایه ی سیستم عامل اندروید جاوا می باشد، سیستم عامل اندروید که اکنون در سراسر دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار است برای پیشرفت و توسعه خود به برنامه نویسان جاوا نیازمند است طبق آمار های به دست آمده زبان برنامه نویسی جاوا از میان تمامی زبان های برنامه نویسی دارای بیشترین کاربرد می باشد و با کسب رتبه اول در میان سایر زبان ها این مهم را ثابت نموده است.

#C

C# یک زبان ترکیبی است و از ادغام مدل های دستوری ، تابعی ، عمومی، شی گرا و جز گرا تشکیل شده است. این زبان را شرکت مایکروسافت با استفاده از زبان دات نت پرورش داده است و بعد ها با گرفتن استاندارد ایزو توانست آنرا به یک زبان برنامه نویسی مستقل تبدیل نماید.

همانطور که میدانید C# زبان برنامه نویسی ویدوز فون 7 بوده است با این اوصاف این زبان هم مانند زبان جاوا برای پروژه های بزرگ و اقتصادی گذینه مناسبی به نظر می آید. با توجه به این که این زبان با وجود کارایی هایی که دارد به جایگاه جاوا نرسیده است ولی به رغم پشتیبانی مایکروسافت از این زبان توانسته تعداد زیادی از برنامه نویسان را به استفاده از خود ترغیب نماید.

C++ / C

همه ی ما میدانیم که این دو زبان با یکدیگر تفاوت دارند و این C++ است که از روی C  ساخته شده است ولی با توجه به نزدیک بودن پایه آنها به یکدیگر همواره با هم به کار برده میشوند اما چیزی که بیشتر از تمام این جریانات مورد توجه است این مسئله است که ربان C++ بیشتر در نرم افزار های مهندسی و صنعتی به کار برده میشود و همین امر باعث خاص بودن این زبان نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی است. با توجه به اینکه زبان های C++ و  C از حیث تاثیر گذاری نسبت به جاوا دارای مرتبه ی بالاتری هستند ولی با توجه به رتبه بندی های جهانی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جای داده شده اند.

JAVA SCRIPT ( همراه با HTML و CSS )

جاوا اسکریپت زبانی است که مرورگر های اینترنتی به وسیله آن میتوانند محتوای وب سایت های اینترنتی را بر روی رایانه های شخصی به نمایش بگذارند این زبان در رده بندی های صورت گرفته رتبه ای بهتر از یازدهم کسب نکرده است

VISUAL BASIC

این زبان به سبکی طراحی شده است که کار کردن با آن برای علاقه مندانی که به تازگی وارد دنیای گسترده ی برنامه نویسی شده اند هم کار آسانی باشد این برنامه توانایی ساخت برنامه هایی که دارای رابط کاربری گرافیکی هستند را به برنامه نویس می دهد.

راحتی و سبکی این زبان به قدری محبوبیت آنرا بالا برده است که برنامه نویسان علاقه مند به استفاده از آن نشان داده اند و همین امر باعث کسب رتبه پنجم در بین بهترین زبان های برنامه نویسی شده است.

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت

PHP

پی اچ پی در جمع زبان های عمومی قرار میگیرد و برای طراحی سایت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

درصورتی که مایل هستید به یک برنامه نویس مستقل تبدیل شوید پی اچ پی زبان مناسب شماست. این زبان یکی از زبان های اسکریپتی است و میتوان با استفاده از آن طراحی سایت انجام داد. این زبان بعد از زبان های جاوا، C  و C++ در جایگاه چهارم رده بندی برترین زبان های برنامه نویسی قرار داده شده است.

OBJECTIVE_C

چنانچه از استرس های به وجود آمده حین اجرای پروژه برنامه نویسی که مربوط به درست اجرا نشدن و یا جواب نگرفتن از کار بی زار هستید ما به شما یادگرفتن زبان objective_c را پیشنهاد میکنیم این زبان ترکیبی از زبان های smaltalk  و C به وجود آمده است و در به وجود آمدن زبان جاوا نقش اساسی داشته است.

این زبان ، زبان اصلی استفاده شده برای سیستم عامل مک و آی او اس شرکت اپل می باشد با توجه به این که محصولات اپل روز به روز  بر تعداد طرفداران مخصوص به خود می افزاید کمبود برنامه نویس در این زبان احساس می شود. این زبان در جدول رده بندی بهترین زبان های برنامه نویسی در رتبه نهم قرار دارد

PERL

هستند افرادی که معتقدند زبان prel تغییر یافته ی زبان COBOL است. پرل مانند یک مسیر عبور در اینترنت به نظر می رسد و هدف اصلی آن بهبود هماهنگی های بین پایگاه های داده و دیگر سیستم ها می باشد. بر کسی پوشیده نیست که تا زمانی که زبان های اسکریپتی در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند زبان هایی مانند زبان جاوا باید پشت سر این زبان ها حرکت کرده و حرفی برای گفتن نداشته باشند و همین امر باعث ایجاد فرصت های بسیاری برای برنامه نویسان شده است که به این زبان های برنامه نویسی علاقه مند شوند و با متخصص شدن در هر یک از این زبان ها برای آینده خود سرمایه ی فوق العاده ای دست و پا کنند. این زبان توانسته خود را در جمع 10 زبان برتر دنیا در رتبه هشتم قرار دهد.

PYTHON

پیتون یکی از زبان های برنامه نویسی پویا می باشد که از آن برای تولید برنامه های تحت وب و ابری استفاده میشود گفتنی است که موتور برنامه های کوگل نیز با زبان پیتون نوشته شده است. مزیتی که زبانهای پرل و پیتون نسبت به پی اچ پی دارند این است که زبان پی اچ پی تنها برای طراحی سایت به کار برده می شود و این در حالی است که زبان های پرل و پیتون جنبه عمومی تری دارند و میتوان از آنها در زمینه های مختلفی همچون هوافضا و نظامی و... نیز استفاده کرد. این زبان در رده هفتم رده بندی قرار دارد.

RUBY

رابی را میتوان متوازن ترین و دقیق ترین زبان برنامه نویسی نامید این زبان از ترکیب زبان های SmallTalk ، Ada ، Perl ، Eiffel و Lisp به دست آمده است.

این زبان در سال 1995 وارد بازار شد و طی ده سال توانست با ترغیب برنامه نویسان زیادی به استفاده از خود به شهرت برسد. Ruby برای تهیه و ساخت برنامه های تحت وب ، مدل های سه بعدی و... کاربرد دارد. مخترع این زبان در سال 2010 با بیان این نکته که هیچ برنامه نویسی در دنیا که زبان ruby  را خوب آموخته باشد بیکار نخواهد ماند امید بسیاری را در دل برنامه نویسانی که از این زبان استفاده میکنند زنده کرد. این زبان در جمع ده زبان برتر برنامه نویسی جهان در رده آخر قرار داده شده است.

در پایان باید گفت که در این مقاله نکته ای وجود دارد که شما میتوانید با پیدا کردن آن و درج در قسمت نظرات همین مطلب توانایی خود را در درک مطالب به رخ سایر بازدیدکنندگان بکشید.موفق و پیروز باشید

ارسال نظر و نظرات ثبت شده