ابزار سئو - SEO Tools

10 / 10
از 1 کاربر

در این بخش از مقالات طراحی سایت به معرفی ابزار سئو می پردازیم. معرفی و آموزش ابزار سئو راه گشای شما جهت بهبود جایگاه وب سایت شما در موتور های جستجو می گردد.

ابزارهای معرفی شده در این بخش گزارشاتی از عملکرد ، سرعت ، استفاده صحیح از عنوان ها و رفتار کاربری در وب سایت را در اختیار شما می گذارد. در اینترنت ابزارهای بسیاری در زمینه سنجش سئو سایت شما وجود دارد که همه آنها اعتبار کافی را ندارند ولی ما در اینجا معتبر ترین ابزار در این زمینه را به شما معرفی می کنیم.

شما اگر میزان موفقیت وب سایت خود را بدانید به راحتی می توانید نقاط قوت و ضعف وب سایت را تشخیص و راه کارهایی برای بهینه سازی سایت خود پیدا کنید به همین دلیل اندازه گیری میزان پیشرفث و موفقیت امری حیاتی در سئو می باشد.

فیلتر تکثیر مطالب یا Similar Page Checker

شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا ابزاری سودمند را از سایت www.webconfs.com معرفی میکند که براحتی میتوانید تشخیص دهید چه اندازه از مطالب شما در سایتی کپی شده است. در حقیقت با یک فیلتر تکثیر مطالب و محتوا مواجهیم که در متن زیر راه کار های اجتناب از گرفتار شدن در این فیلتر را بیان میکنیم.موتور های جستجو مطرح و شناخته شده برای مجازات سایت هایی که از مطالب سایتهای دیگر کپی میکنند و دارای محتوای مشابه یا تکراری هستند و به نفع خود سود میبرند از ابزاری استفاده میکند که به آنها نشان میدهد چند درصد از محتوای سایت خود در سایت دیگر مشابه و یا کپی شده است.

همانطور که در تصویر زیر میبینید در کادر اول نام سایت خودتان و در کادر دوم نام سایت مقایسه شونده را وارد کنید.با فشردن کلید submit نتیجه قابل مشاهده است ! هیچ درصد مشخص و معینی برای تعیین مجازات وجود ندارد.یعنی نمیتوانم بگوییم مثلا 50 درصد شباهت برابر است با مجازات ! این درصد در موتور های جستجوی مختلف ، متفاوت میباشد.ابزار سئو Seo - فیلتر تکثیر مطالب یا Similar Page Checker

چگالی کلمه کلیدی یا Keyword Density

در این بخش از مقالات طراحی سایت قصد داریم در مورد چگالی کلمات کلیدی صحبت کنیم. چگالی کلمه موضوعی است که سئو کاران را جذب خود کرده است. چگالی کلمه یعنی تمرکز کردن بر روی یک کلمه کلیدی . تمرکز کردن زیاد بر روی کلمه کلیدی و تکرار زیاد آن باعث می شود که شما توسط SEO Black Hat  گوگل شناخته می شوید.

کلمه کلیدیی که شما انتخاب می کنید قرار است که وب سایت شما با آن جستجو گردد. بنابراین با تکرار کلمه کلیدی به شما اولویت بیشتری می دهد.

بنابراین یکی از موقیت های چگالی کلمه بهینه سازی آن در محتوای سایت است. قبل از بهینه سازی چگالی کلمه ، کلید واژه مورد نظر را بررسی کنید تا بفهمید که مردم از چه عبارتی برای جستجو استفاده می کنند.

با رنگ دادن یا بولد کردن چگالی کلمه اصلی در صفحه اهمیت دارد و موتور های جستجویآن کلمه را تشخیص می دهند، و برای سایت شما رتبه بالا تری می دهند.

استفاده کردن از چگالی کلمه کلیدی در صفحه بین 3 تا 7 کلمه است و نباید بیشتر از این تعداد در صفحه استفاده بشود.

استفاده کردن از کلمه کلیدی برای سئو کار بسیار مفید و مهم است اما استفاده کردن بیش از حد از کلمه کلیدی و تکرار زیاد آن باعث می شود که توسط گوگل جریمه بشوید و شما را سئو کار کلاه سیاه بشناسد.

موتور های جستجو در وب سایت ها به دنبال کلما کلیدی در محتوای سایت شما می باشند. کارشناسان بر این باور هستند که محتویات چگالی کلمات در سایت حداکثر 5% مفید است یعنی کلمه کلیدی شما در 100 کلمه 5 بار تکرار شود ، و استفاده زیادی از کلمات کلیدی برای سئو زیان آور است.ابزاری که میتواند چگالی کلمه سایت شما را نشان بدهد Keyword Density Analyzer Toolاست که برای SEO Book  بسیار محبوب است.

کلمات  کلیدی شما باید با چگالی بیشتر و فونتی بزرگتر از متن ، قابل شناسایی باشد .  چگالی متن یعنی درصد تکرار کلمه کلیدی شما نسبت به کل کلمات صفحه وب سایتتان . این بسیار برای سایت شما مهم است که چگالی کلمات کلیدی وب سایتتان درست و صحیح باشد.هنگامی که عبارتی در موتور جستجو سرچ میشود ، درواقع موتور جستجو تجزیه و تحلیل میکند.کلمات اضافی وعمومی و مشترک (مانند "از به در چرا چگونه آیا و... ") را حذف میکند و نسبت به چگالی کلمه کلیدی  وب سایت ها ، کاربر را هدایت میکند.

ابزار سئو Seo – چگالی کلمه کلیدی یا Keyword Density

با توجه به مسائل ذکر شده ، شرکت طراحی سایت  مبنا بر این عقیده است که خیلی از افراد با این ترفند افزایش چگالی با هدف بهبود رتبه خود در موتور جستجو با تکرار بیش از حد کلمات کلیدی به بهینه سازی بیش از حد ! میرسند که نتیجه ای جز حذف سایت از رتبه های خوب موتور جستجو و حتی توقیف دائم  وب سایت ندارد.

تغییر مسیر بررسی یا Redirect Check

تعداد زیادی از ما هنگام جستجو در موتور های جستجو ، با  تنظیمات غلط مسیردهی مدیران و طراحان سایت زمان خود را هدر میدهیم .ابزار سئو Seo – تغییر مسیر بررسی یا Redirect Check

بعضی اوقات مشاهده کرده ایم که یک موتور جستجو شما را به یک صفحه هدایت میکند که بهنگام باز شدنش شما به صفحه های دیگری هم هدایت میشوید و آن صفحه های اضافی که ناخواسته برای شما باز شدند علاوه بر اینکه مزاحم کارتان شدند ، زمان زیادی هم از شما میگیرد. شرکت طراحی سایت مبناابزاری را معرفی میکند که با وارد کردن سایت در کادر مربوطه به شما میگوید که ایا سایت مدنظر صفحه اضافی برای شما باز میکند یا نه؟

این ابزار از http://www.webconfs.com معرفی شد. 

summary Backlink  یا خلاصه بک لینک

بررسی های این شرکت طراحی سایت نشان میدهد که این ابزار به شما خلاصه ای از نام سایت و تعداد بک لینک هایی که به شما شده است را نشان میدهد. این ابزار از سایت http://www.webconfs.com معرفی شد.ابزار سئو Seo – summary Backlink  یا خلاصه بک لینک

Backlink Builder یا  ایجاد بک لینک

گروه طراحی سایت ما این ابزار را  از سایت http://www.webconfs.com معرفی میکند : این ابزار  وب سایت هایی را جستجو می کند که تم انها با فعالیت اصلی وب سایت شما یکی  باشد . مثلا واژه " طراحی سایت "  برای سایت  شرکت طراحی سایت مبنا  که فعالیت اصلی آن در زمینه طراحی سایت است .هرکدام از سایت های یافته شده پتانسیل  ساخت یک بک لینک با کیفیت  رابرای شما دارد !ابزار سئو Seo – Backlink Builder یا  ایجاد بک لینک

کیفیت وساختمان لینک دهنده یا Backlink Anchor Text Analysis

این مقاله به اهمیت Backlink ها می پردازد؟ و اینکه اساسا Backlink چیست؟ چه تاثیری در طراحی سایت دارد؟

یکی از فاکتورهای مهم در بهینه سازی سایت ، ساختمان  لینک دهنده یا Back link  است.همه ما میدانیم تعداد لینک هایی که به یک صفحه اشاره میکنند (Backlink) تاثیر زیادی بر رتبه یک سایت دارد اما این همه ماجرا نیست.برای داشتتن رتبه خوب در لیست جستجو های یک موتور جستجو کیفیت لینک نیز بسیار حائز اهمیت است. شرکت طراحی سایت ماکیفیت لینک را از دید یک موتور جستجو در موارد زیر تعریف میکند :

  • کلمات کلیدی که برای سایت خود انتخاب کردید با کلمات کلیدی سایت هایی که به شما لینک داده اند مشابه باشند.
  • موضوع (Theme) ، اساس کار و فعالیت سایت لینک دهنده و سایت لینک شونده مشابه باشد.

این ابزار Backlink های شما را نشان میدهد و همینطور متن لینکی که بوسیله آن به صفحه وب سایت شما  لینک شده است.این ابزار از سایت http://www.webconfs.com معرفی شد. ابزار سئو Seo – کیفیت و ساختمان لینک دهنده یا Backlink Anchor Text Analysis

Link Price Calculator یا محاسبه ارزش لینک

شرکت طراحی سایت مبنا ابزاری معرفی میکند که به کمک آن مقدار تقریبی که شما به ازای یک لینک متنی مشخص در یک URL معین باید بپردازید ، چقدر است.

عوامل مختلفی د راین تخمین تعیین  کننده هستند از جمله رتبه ترافیک سایت در الکسا ، عمر وب سایت ، تعداد لینک دهنده ها یا backlink  و ...

این ابزار از سایت http://www.webconfs.com معرفی شد.ابزار سئو Seo – Link Price Calculatorیا محاسبه ارزش لینک

لینک متقابل یا Reciprocal Link Check

همیشه در یک داد و ستد ،کالا یا خدماتی داده میشود ودرمقابل هم ستانده میشود . در دنیای الکترونیک هم به همین منوال است.اگر بخواهید Backlink هایتان را افزایش دهید و افراد بیشتری به شما لینک شوند باید متقابلا شما هم به سایت آنها لینک کنید. این یکی از معروف ترین متد های گرفتن بک لینک برای وب سایت تان است. اگرچه گروه طراحی سایت ما چنین ابزاری راپیشنهاد نمیکند اما بسیاری از متخصصین سئو موفقیت دو یا سه طرفه از طریق لینک متقابل پیدا کرده ند . از مزایای این روش میتوان به انتخاب متن لینک یا کیفیت و ساختمان لینک دهنده یا Backlink Anchor Text Analysis  توسط خودتان ، اطمینان از داشتن بک لینک  و اجتناب از بروز مشکل با موتور های جستجو  بوسیله حمایت و کمک سایت متقابل اشاره کرد.مجموعه طراحی سایت ما ابزاری از webconfs.com معرفی میکند که به شما نشان می دهد لینک متقابل به شما انجام شده یا نه.ابزار سئو Seo – لینک  متقابل یا Cloaking Checker

چک کننده cloaking یا Cloaking Checker

صفحات cloak صفحاتی هستند که همه آنچه موتور جستجو در آن میبیند شما نمی توانید ببینید. Page Cloaking دو ویژگی مهم دارند:

1- مدیران وب سایت ها کدهای سورس وب سایت شان را برای موتور های جستجو بهینه سازی میکنند بطوریکه در rankشان بسیار موثر است اما این کدهای سورس برای دیگران بخصوص رقبا قابل مشاهده نیست.

2-استفاده از کلمات کلیدی و تکرار زیاد آنها بطوریکه برای کاربران قابل مشاهده نیست ولی در رنک شان موثر است.

استفاده از Page Cloaking ظاهرا خیلی خوب است اما موتور جستجو متوجه این تقلب شما شود، از لیست جستجو حذف خواهید شد!

مجموعه طراحی سایت ما ابزاری را از سایت weconfs.com معرفی میکند که چک میکند آدرس وارد شده از این روش تقلب ! یا Cloaking استفاده کرده است یا نه .ابزار سئو Seo – چک کننده cloaking یا Cloaking Checker

عمر دامنه یا Domain Age Tool

گروه طراحی سایت ما از سایت webconfs.com ابزاری معرفی میکند که عمر وب سایت را تقریبی نشان میدهد.این ابزار کمک میکند بفهمید عمر یک وب سایت چه اندازه در رتبه بندی یا rankتاثیر دارد.این ابزار بوسیله ماشین بایگانی Wayback ساخته شده است.این ابزار کمک میکند عمر وب سایت رقیب تان را تخمین بزنید و انتخاب کنید دامنه با عمر بیشتر میتواند بک لینک خوبی برای شما باشد.ابزار سئو Seo – عمر دامنه یا Domain Age Tool

پیشنهاد کلمه کلیدی وب سایت یا website Keyword suggestion tools

اساس کاررتبه بندی همه موتور های جستجو بر اساس " کلمه کلیدی " یا keyword است. کاربران عبارت کلیدی یا  key phrase مورد نیاز خود را در موتور جستجو وارد میکنند و بر اساس keyphrase به صفحه مرتبط ،هدایت میشوند. پس خیلی مهم است که صفحه خود را بر اساس keyphrase بهینه سازی کنید. مجموعه طراحی سایت مبنا از سایت webconfs.com  ابزاری معرفی میکند که کلمات کلیدی ای را با توجه به زمینه اصلی فعالیت وب سایت تان یا همان Theme به شما پیشنهاد میدهد.ابزار سئو Seo –پیشنهاد کلمه کلیدی وب سایت یا website Keyword suggestion tools

ابزار بازنویسی آدرس یا URL Rewriting tools

URLهای استاتیک آدرسهای بهتری نسبت به URLهای داینامیک هستند. زیرا :

1-معمولا URLهای استاتیک PAGE RANK بهتری دارند.

2-موتور های جستجو URLهای داینامیک را دیرتر ایندکس میکنند.

3- معمولا URLهای استاتیک دوستانه تر و بهتر به کار کاربران پایان میدهند .

نمونه ای از یک آدرس داینامیک :

https://sitedesign-co.com/ product.php?categoryid=1&productid=10

این شرکت طراحی سایت ابزاری به شما معرفی میکند که آدرس دینامیک را به آدرس استاتیک تبدیل میکند.

نمونه ای از تبدیل URL داینامیک به URL استاتیک به کمک ابزاری از سایت WEBCONFS.COM:

https://sitedesign-co.com /product-categoryid-1-productid-10.htm

ابزار سئو Seo –ابزار بازنویسی آدرس یا URL Rewriting tools

 * نکته *

شما نیازمندید فایلی با عنوان ".htaccess" ایجاد کنید و کدهای تولید شده خودتان را درآن بگذارید.زمانیکه آنرا ساختید در مسیر دایرکتوری وب خودتان قرار دهید و URL های داینامیک شما جایگزین خواهند شد اگر سرور شما لینوکس باشد.

ابزار پیشنهاد دهنده کلمه کلیدی مناسب در دامین یا Keyword-Rich Domain Suggestion Tool

داشتن یک کلمه کلیدی صحیح در دامنه وب سایت یکی ازفاکتورهای بسیار موثر در بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو به حساب میرود.

استفاده از یک دامین صحیح میتواند PAGE RANK یا رتبه سایت شما را در موتور جستجو بالا ببرد.

طراحی سایت مبنا ابزاری را از سایت WEBCONFS.COM معرفی میکند که یک دامین با کلمه کلیدی غنی به شما یشنهاد میدهد.با وارد کردن کلمه کلیدی و انتخاب دامین نتیجه را مشاهده نمایید.ابزار سئو Seo –ابزار پیشنهاد دهنده کلمه کلیدی مناسب در دامین یا Keyword-Rich Domain Suggestion Tool

ابزار چک کننده رنک الکسا یا Alexa Rank Checker Tool

این سایت طراحی سایت ابزاری از سایت WEBCONFS.COM میباشد که رنک(rank) وب سایت شما و رقبایتان را در الکسا نشان میدهد.

شما باید رنک خود را در برابر رقبای خود بالا ببرید.به یاد داشته باشید هر سایتی که رنک پایین تری از الکسا داشته باشد بشدت مراجعه کننده زیادی دارد.

به عنوان نمونه :

(facebook.com (rank 1); google.com (rank 2); youtube.com (rank 3

ابزار چک کننده رنک الکسا یا Alexa Rank Checker Tool

 

شبیه ساز spider موتور جستجو یا Search Engine Spider Simulator

تعداد زیادی از لینک ها و مطالب نمایش داده شده در صفحات وب برای موتور های جستجو قابل استفاده و قابل مشاهده نیستند.

بطور مثال محتوای تولید شده از طریق جاوا اسکریپت ، محتواهای مبتنی بر فلش ، محتوای تصاویر و ...

شرکت طراحی سایت مبنا ابزاری را معرفی میکند که از طریق شبیه سازی نشان میدهد یک موتور جستجو در واقع سایت شما را چگونه میبیند ، کدام قسمت از سایت دیده و قادر به مشاهده کدام قسمت نیست . همچنین هایپرلینک هایی که هنگام مشاهده یک صفحه وب خاص توسط یک موتور جستجو دنبال میشود را نیز نشان میدهد. در حقیقت از دید یک spider صفحه وب را ببینید.

این ابزار به بهینه سازی سایت شما کمک میکند. آدرس سایت را وارد کنید و نتیجه را مشاهده کنیدابزار سئو Seo – شبیه ساز spider موتور جستجو یا Search Engine Spider Simulator

ارسال نظر و نظرات ثبت شده