معرفی زبان های برنامه‌ نویسی محبوب

10 / 10
از 1 کاربر

زبان های برنامه‌نویسی محبوب که ارزش یادگرفتن دارند

تنوع زبان های برنامه نویسی بالا است ، و پیدا کردن یک زبان برنامه نویسی که بازار کاری خوبی داشته در بین زبان های دیگر کار سختی است. شرکت طراحی سایت مبنا برای شما کاربران عزیز ، زبان های برنامه نویسی که بیشترین استفاده از آن ها می شود را معرفی می کند. برای طراحی سایت و ساخت انواع برنامه و نرم افزار ، زبان های برنامه نویسی متعددی وجود دارند.

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

برخی از کاربران ، جاوا اسکریپت را با زبان برنامه نویسی جاوا اشتباه می گیرند. این دو زبان نسبت به هم بسیار متفاوت هستند. و تنها شباهت اسمی بین جاوا و جاوا اسکریپت وجود دارد.

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت یک زبان سمت کاربری است ، که برای ارتباط کاربری استفاده می شود . ساخت برنامه با جاوا اسکریپت کار مشکلی بود اما با اضافه شدن  فریم ورک ها طراحی برنامه آسان تر شد. از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت می توان برای ساخت اپلیکیشن تحت سرور و در طراحی سایت استفاده کرد. استفاده این اپلیکیشن ها در ذخیره اطلاعات در بانک اطلاعاتی مفید است.

رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن گوشی های همراه جاوا اسکریپت عقب نکشید و با اضافه کردن فریم ورکی به نام Phone Gap این امکان ایجاد شد که نرم افزار هایی برای سیستم عامل گوشی های هوشمند ساخته شود. کافی است که کمی CSS  و HTML  بلد باشید تا برنامه های سیستم عاملی تولید کنید.

زبان برنامه نویسی روبی

تیم سازنده روبی یک توصیف برای آن ارائه کرده اند :

زبان روبی زبانی است که که برنامه نویسان با اشتیاق با استفاده از آن نرم افزار طراحی می کنند. زبان برنامه نویسی بر روی نیاز های انسان تاکید دارد نه بر روی ماشین. روبی برای ساخت نرم افزار هایی تحت وب کاربرد خوبی دارد . روبی می تواند در برنامه نویسی های بزرگ به شما کمک کند.

زبان برنامه نویسی پایتون

زبان برنامه نویسی پایتون بین افراد برنامه نویس محبوبیت بالایی دارد. از زبان برنامه نویسی پایتون می توان برای ساخت اپلیکیشن های موبایل و دسکتاپ و همچنین طراحی سایت استفاده نمود.

شرکت های از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده می کنند گوگل، دراپ باکس، پینترست، اینستاگرام، ردیت، بیت تورنت هستند از زبان پایتون حتی در ویدوز و لیونیکس نیز استفاده می شود.

معرفی زبان های برنامه‌ نویسی محبوب

زبان برنامه نویسی PHP

زبان برنامه نویسیPHP قابلیت متن باز دارد و یک زبان سمت سرور می باشد. این زبان در طراحی سایت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. سایت های که مشاهده می کنید همگی با زبان برنامه نویسی PHPطراحی شده اند. شرکت های فیسبوک، یاهو، ویکی‌پدیا، تامبلر، وردپرسهمگی به وسیله زبان برنامه نویسی PHPقدرت گرفته اند.

زبان برنامه نویسی جاوا

زبان برنامه نویسی جاوا یک زبان مستقل در سیستم عامل می باشد. با پیشرفته شدن تلفن های همراه زبان برنامه نویسی جاوا طرفدار زیادی پیدا کرد و از آن برای ساخت اپلیکیشن اندروید استفاده می شود.

زبان برنامه نویسی Cو ++C

همانطور که می دانید از زبان برنامه نویسی Cو C++ برای ساخت نرم افزار های سیستمی استفاده می شود . زبان برنامه نویسی  Cترکیبی از سایر زبان های برنامه نویسی است ، و C++ برای ساخت نرم افزار های دسکتاپی و ساخت اپلیکیشن های موبایل استفاده می شود.

زبان برنامه نویسی  Cبسیار گسترده و وسیع می باشد اگر شما زبان C را به خوبی بلد باشید کار کردن با سایر زبان های برنامه نویسی کار سختی نیست.

زبان برنامه نویسی آبجکتیو-سی / سوییفت

زبان برنامه نویسی آبجکتیو-سی الهام گرفته از زبان برنامه نویسی C است ، که به وسیله آن می تواند نرم افزار های IOS برای شرکت اپل ساخت. کمپانی اپل هدفش از طراحی زبان برنامه نویسی آبجکتیو-سی این بود که نرم افزار های با کیفیت و امنیت بالا تولید کند .

زبان برنامه نویسی سی شارپ

توسط زبان برنامه نویسی سی شارپ می توان بازی های رایانه ای ساخت .رفته رفته این زبان پیشرفت هایی کرد و اکنون به کمک MONO می توان برنامه های IOS نیز طراحی کرد.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده