آینده بازاریابی اینترنتی: ویدئوی آنلاین

10 / 10
از 1 کاربر

هنگامی که صحبت از بازاریابی آنلاین می شود بسیار بر روی تلفن همراه، جستجو، و بازاریابی اجتماعی تمرکز می کنند. اما غول بازاریابی اینترنتی ، ویدئو است. ویدئو تمام بخش های کمپین بازاریابی اینترنتی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. برای مثال: ویدئو در تلفن همراه، ویدئو در شبکه های اجتماعی، ویدئو در جستجو ها، ویدئو در طبقه بندی آنلاین و حتی ویدئو در وب سایت شما. کلید موفقیت ویدئو است.

آینده بازاریابی اینترنتی: ویدئوی آنلاین

در واقع شما به سادگی نمی توانید در طراحی سایت خود از ویدئو چشم پوشی کنید اگر هدف شما ارتباط با مشتری است. طبق آماری که از ایالات متحده آمریکا به دست آمده است:

• 64% مصرف کنندگان در آمریکا دارای گوشی هوشمند هستند

• 86.8 میلیون مصرف کننده آمریکایی در سال 2014 در گوشی هوشمند خود یک ویدئو مشاهده کرده اند.

• تا سال 2017، 74% از ترافیک کل اینترنت، مربوط به ویدئو خواهد بود.

• 90% مشتریان، ویدئو آنلاین تماشا می کنند.

محتوای ویدئو

به گفته فلیپ ایمه، کارشناس ملی فروش خودرو، خریداران بالقوه به دنبال کسب اطلاعات هستند. ویدئو یک رسانه موثر به منظور این کار است. همه خریداران ابتدا در مورد خرید خود تحقیق می کنند. ویدئو به آنها این امکان را می دهد تا راحت تر به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کنند.

بنابراین توصیه می شود در انتخاب محتوای ویدئو خود دقت کنید. مثلا ویدئو های آموزشی مانند آموزش نصب برنامه و یا آموزش تعمیر، مناسب به نظر می رسند.

معیارهای ویدیوئی

بعد از انتخاب نوع ویدئو، گام بعدی تعیین بهترین معیار برای دستیابی به موفقیت است. گزینه های بسیاری برای دنبال کردن ویدئو وجود دارد. بنابراین فروشندگان باید بر روی معیارهای کلیدی برای موفقیت کمپین خود تمرکز کنند.

به گفته Phil Sura، کارشناس فروش، "معیار های کلیدی شامل تعداد بازدیدهای جزئی، درصد بازدیدهای تکمیل شده و کلیک شدن از یک منبع خارجی مانند یوتیوب خواهد بود. به منظور اطلاع از پیشرفت و یا کاهش موفقیت، به متوسط کلیک بر روی تمام محتویات هر ویدئو توجه کنید. اگر شما برخی از این معیارها را دنبال کنید، قادر به شناسایی روند موفقیت وتعیین محل مناسب برای سرمایه گذاری بیشتر در آن خواهید بود. "

توسعه ویدئو

فرقی نمی کند که شما چه محتوایی برای ویدئو خود ارسال می کنید و یا چگونه آن را پیگیری می کنید، اگر هیچکس از ویدئو شما بازدید نکند، فیلم شما موفق نخواهد بود. بنابراین فروشندگان به یک استراتژی برای ترویج و توسعه محتوای خود نیاز دارند.

Phillip Aime اذعان داشت: " هنگامی که نمایندگان دارای محتوای ویدئویی با کیفیت هستند، باید بدانند این تنها زمانی موثر است که مشتریان از وجود این محتوا اطلاع داشته باشند. تلوزیون هنوز هم بهترین راه اطلاع رسانی است. اما تاثیر آن حدود 40% افزایش می یابد زمانی که یک پیام آنلاین سازگار نیز همراه تبلیغات تلوزیونی باشد. به نظر من استفاده از این دو روش به دنبال هم برای جلوگیری از هدر رفتن پول و سرمایه، بسیار هدفمند خواهد بود. با این روش بازار تا مدت زیادی پایدار خواهد ماند و فروشندگان، بازدید های وب و اجتماعی از محتوای ویدئویی خود را بسیار با ارزش خواهند دید."

ادغام بازاریابی ویدئویی

ویدیو آنلاین یک راه موثر برای ارتباط با مصرف کنندگان است، در واقع احتمال خرید در مصرف کنندگانی که ویدیو را تماشا می کنند نسبت به مشتریانی که ویدئو را ندیده اند، 1.81 برابر بیشتر است. با این حال به منظور فهم دقیق پتانسیل ویدئو، فروشندگان نیاز به یک طرح بازاریابی یکپارچه دارند که شامل تمام بازاریابی آنها، هر دو آنلاین و آفلاین باشد، نه فقط یک طرح بازاریابی ویدیویی.

به منظور ادغام کل بخش های بازاریابی با بازاریابی ویدئویی Phillip Aime توصیه می کند، "اول، فروشندگان نیاز به داشتن یک نگاه، احساس و پیام مداوم در سراسر پلت فرم تبلیغاتی خود دارند. دوم، آنها نیاز به یک استراتژی آنلاین در موقعیت خود دارند. پیگیری پیام ها در تمام رسانه ها ضروری است! این امر از نام تجاری فروشنده محافظت می کند و باعث ترویج آن می شود! با استفاده از تلویزیون و بازاریابی ویدئویی، ارزش ابقاء فروشنده، نرخ تبدیل و ترافیک به سایت همگی افزایش می یابند. به یاد داشته باشید، تلویزیون برای آموزش استفاده می شود در حالی که ویدئوهای آنلاین به منظور اطلاع رسانی مورد استفاده قرار می گیرند. "

وی افزود: "ادغام در سراسر سیستم عامل حیاتی است، و به منظور دستیابی به آن، شما باید در پیام رسانی مداوم و حفظ برند خود موفق باشید."

بهینه سازی ویدئو برای موبایل

اگر شما فیلم های خود را به خوبی ترویج دهید، مصرف کنندگان به تماشای آنها می پردازند. و از آنجایی که خریداران تلفن همراه سه برابر بیشتر از خریداران رایانه احتمال دارد به بازدید از ویدئو بنشینند. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از، از دست رفتن این تعداد مشتری، ویدئو های خود را برای تلفن های همراه بهینه سازی کنید.

موفقیت ویدئوی آنلاین

شکی نیست که ویدیو های آنلاین به طور بالقوه برای رشد ترافیک وب سایت شما و افزایش فروش موثر هستند، اما باید به درستی انجام و تهیه شوند.

نقش ویدئو در طراحی سایت

بهینه شدن فورمت های ویدئویی ، نقش مهمی در طراحی سایت دارد.

با بهبود CSS 3 اضافه کردن TAG <Video> به زبان HTML نمایش بهتر توسط مرورگر ها صورت میگیرد.

استفاده از ویدئو ها در پس زمینه صفحات در طراحی سایت رواج پیدا کرده است از سال 2014 استفاده از TAG <Video> برای زیبایی در طراحی سایت استفاده میشود . از ویدیو ها برای زیبایی سایت خود استفاده نکنید آنها را برای رساندن مطلب به مخاطب خود استفاده کنید.

نقش ویدئو در طراحی سایت

دو نکته استفاده از ویدئو ها در طراحی سایت:

1-     محدود کردن زمان ویدئو:

کوتاه کردن زمان ویدئو ها در طراحی سایت مهم است . در بعضی مواقع پس از اتمام ویدئو دوباره شروع به پخش می کند. برای مثال GIF ها بر اثر کوتاه بودن زیاد، حس تکرار آزار دهنده ای می دهد. زمان استاندارد و مفید برای کوتاه کردن ویدئو 20 الی 25 ثانیه مناسب است.

2-     در نظر داشتن ابزار های مورد نیاز:

استفاده کردن از ویدئو ها گرچه برای کاربران محبوب است اما به این معنا نیست که بر روی تمامی موبایل ها و مرورگرهای موبایل قابل نمایش و پخش باشد. استفاده از تصویر ثابت می تواند این مشکل را حل کند.

بازاریابی ویروسی چیست؟

بازاریابی ویروسی (نام دیگر: دهان به دهان) به معنای بازاریابی رایگان است اگر شما یک پست مناسب و تاثیر گذار نوشته اید می توانید آن را در فیسبوک، توئیترو لینکدین قراردهید. اما اگر شما خواهان بهترین نتیجه از بازرایابی ویروسی خود هستید برای شما کاملا رایگان نخواهد بود. اگر یک ویدئو فراهم کرده اید با پرداخت هزینه ای ناچیز  آن را می توانید در یوتیوب ارتقا دهید. پس بهتر است تعریف بالا را بهتر بیان کنیم :

بازاریابی ویروسی یک روش بازاریابی کم هزینه و در عین حال بسیار موثر  برای بازار اینترنتی است. این استراتژی کاربران را به بازگو کردن پیغام بازاریابی شما به دیگران تشویق می کند.

چنین شانسی وجود دارد که شما بدون هیچ هزینه ای برند خود را ویروسی کنید که نیاز به محتوای عالی و تاثیر گذار، تلاش و زمان زیادی احتیاج دارد. همچنین پرداخت هزینه برای قراردادن در سایت های رسانه ای اجتماعی و رسانه های دیگر مشابه ویروسی شدن را تضمین نمی کند اما بطور قطع شانس شما را افزایش می دهد.

بازاریابی ویدئویی ویروسی چیست؟

ترکیب بازارزیابی ویدئویی و بازاریابی ویروسی است  که نتیجه قابل توجهی از ترکیب این دو بدست می آید.

ایجاد یک ویدئو تبلیغاتی که شامل محتوای جالب، آموزنده ویا مفید و اتنشار آن در شبکه های اجتماعی فیسبوک ، گوگل پلاس و...، ارسال به کاربران از طریق ایمیل و  یا برنامه های ارتباطی تلفن های هوشمند مانند وایبر و واتس اپ و غیره ویا کلیه روش های آنلاین و آفلاین! خوب تا اینجت شد بازاریابی ویدئویی آن اقدامی که بازاریابی ویدئویی به ویدئویی ویروسی مبدل می کند این است که ویدئو ی تهیه شده توسط افراد دیگر هم در کانال هل و شبکه های اجتماعی که در بالا ذکر شد به اشتراک گذاشته شود.

با این کار برند مد نظر سر زبان ها می افتد و مانند ویروس انتشار میابد.

 سئو در یوتیوب

یوتیوب بعد از گوگل بزرگترین موتور جستجو در جهان است. بنابراین یک کانال ایده آل برای به اشتراک گذاشتن ویدئو است. اما چگونه مطمئن می شوید که کاربران ویدئو های شما را پیدا کرده اند؟ در اینجا می خواهیم تا به اهمیت سئو در یوتیوب بپردازیم.

سئو در یوتیوب

مشابه سئو برای موتورهای جستجو، جستجو یوتیوب نیز بر اساس یک الگوریتم و تحت تاثیر عوامل رتبه بندی خاص است.

گرافیک اطلاعات زیر شامل یک نمای کلی از این عوامل رتبه بندی است. اگر چه این خیلی جدید نیست اما هنوز منبع اصلی اطلاعات برای کارشناسان یوتیوب است.

به طور خلاصه عوامل رتبه بندی زیر در یوتیوب موثر است:

• فیلم مرتبط: به عنوان مثال بر پایه تعداد دیدگاه ها و کلمات کلیدی مرتبط با عنوان، توضیحات، حاشیه نویسی و رونویسی.

• اقتدار کانال یوتیوب: توسط تعداد مشترکین و تعداد بازدید کانال تعیین می شود.

• اشتراک گذاری ویدیو: اشتراک گذاری ویدیو در شبکه های اجتماعی دیگر.

• رفتار کاربر مانند حفظ مخاطب (به عنوان مثال با نرخ پرش تعریف شده) و واکنش هایی مانند نظرات، لایک ها و انتقادات.
یوتیوب توصیه های دقیقی در مورد برخی از فرصت های بهینه سازی در قالب یک Creator Playbook منتشر کرده است:

• متاداده، در عناوین ویژه، توضیحات و تگ ها.

• بهینه سازی تصاویر کوچک.

• حاشیه نویسی ویدیو برای تشویق لایک ها، به اشتراک گذاری ویدئو و یا اقتدار کانال یوتیوب.

• بهینه سازی کانال یوتیوب، به عنوان مثال با تنظیم نام، توضیحات و آیکون.

اگر شما به خوبی این رهنمود ها را دنبال کنید، یک مبنای خوب برای ویدئو خود به منظور نمایان شدن در یوتیوب تعیین کرده اید.

تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله طراحی سایت متعلق به شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا به آدرس سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده