اینستاگرام و بازاریابی اینترنتی

10 / 10
از 1 کاربر

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو است و به افراد اجازه می دهد تصاویر و ویدئوهای در دیگر شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، توئیتر و ... منتشر کنند. این آپلیکیشن در سال 2012 توسط فیسبوک خریداری شد. رشد و توسعه اش 20% بیشتر از خود شرکت فیسبوک بوده است که اگر به همین صورت به رشد خود ادامه دهد از فیسبوک پیشی خواهد گرفت.

استفاده از اینستاگرام در بازاریابی اینترنتی

یکی از کارایی های این اپلیکیشن اشتراک گذاری حائز اهمیت است  قابلیت خرید کردن آنلاین است در صورتی که این برنامه اصلا برای تجارت الکترونیک طراحی و ساخته نشده بود. سالانه هزینه های زیادی برای تبلیغات کالا و محصولات در شبکه جهانی اینترنت صرف می شود اما مرور عکس هایی که توسط فروشندگان و عرضه کننده خدمات در این نرم افزار  آپلود می شود گیرایی دیگری دارند.

Administrator\files\UploadFile\marketing_with_instagram.png

تبلیغات در این شبکه اجتماعی بسیار هوشمندانه بوده است چرا که این برنامه بر روی گوشی های همراه نصب می شود و اغلب افراد 99% موارد گوشی های خود را هر جا که میروند با خود به همراه دارند و در زور چندین بار به آن سر میزنند و برنامه اینستاگرام موجود در تلفن همراهشان مانند یک فروشگاه اینترنتی جیبی عمل می کند که در هر لحظه از شبانه روز می توانند نیاز های خود را رفع کنند. چرا که مانند یک فروشگاه مدرن عمل کرده  و افراد در اوقات فراغت و یا در زمان احساس نیاز به گشت و گذار دراین شبکه می پردازند.

مثلا فروشگاه یا بوتیک کیف و کفش از ست های موجود در انبار خود همراه با قیمت و رنگ و سایز بندی در اینستاگرام آپلود می کنند و یا یک هنرمند گرافیست عکس تابلوهای خود را همراه با نرخ و ابعادش در این شبکه بار گذاری می کنند و بدون انکه هزینه ای برای کرایه گالری برای نمایش آثار خود پرداخت کند کالا ها ی خود را به مخاطبانش نمایش داده است. حتی جراحان زیبایی نیز از این  شبکه بهره می برند و نمونه کار های خود را بارگذاری می کنند. پس تقریبا برای هر بیزینس و تجارتی قابل استفاده می باشد.  

از سوی دیگر از این شبکه میتوان افراد را تشویق به بازدید از سایت کرد و فروش را افزایش داد و  از آنجایی که بازدید از سایت هر چه بیشتر باشد تاثیر مثبتی بر روی سئو  سایت می گذارد و آدرس سایت جایگاه بالاتری دردر صفحه نتایج گوگل پیدا خواهد کرد.

کاربرد هشتگ چیست؟

در شبکه های اجتماعی هنگامی علامت  # به همراه کلمه ای قرار گیرد باعث می شود حالت هایپرلینک آن کلمه فعال شود و به رنگ آبی تغییر کند که به اصطلاحا به این عمل هشتگ گذاری گفته می شود. در این مقاله از طراحی سایت در مورد هشتگ گذاری مطالبی را ارائه خواهیم داد. هشتگ گذاری از ابتکارات کاربران شبکه های اجتماعی می باشد تا بتوانند مطالبشان بیشتر در شبکه های اجتماعی منتشر شود هشتگ مانند یک برچسب عمل می کند و برای اشتراک گذاری پست، کامنت در رابطه با موضوعی خاص در محدوده خیلی وسعیتر از دسته دوستان بکار میرود اما برخی در هشتگ گذاری زیاده روی کرده و یا هشتگ را در کنار کلمات نامناسب  قرار می دهند که هیچ فایده و کارایی ندارد.

 Administrator\files\UploadFile\hashtag-2.png

استفاده هشتگ:

انتخاب هشتگ درست باعث جلب توجه کاربران و افزایش بازدید مطلب می شود چرا که به افرادی که خارج از لیست دوستانتان هستند امکان بازدید از مطلب را می دهد.

استفاده به اندازه از هشتگ :

اگر به مقدار بیش از حدی از هشتگ استفاده کنید کاربر دیگر میلی به مطالعه متن شما ندارد زیرا چشم را آزار می دهد و به سختی می توان آن را مطالعه کرد و جدا از همه ی این ها خطر اسپم شدن را به دنبال دارد.

استفاده معقول از هشتگ در متن و کامنت:

هشتگ هایی که در متن قرار می گیرند با  هشتگ هایی که در کامنت قرار میگیرند ارزش برابری دارند پس برای تمیزی کار هشتگ ها را رد متن و کامنت پراکنده کنید.

استفاده از هشتگ برای کلمه ی مناسب:

برای هر واژه ای از هشتگ استفاده نکید! چرا که این کار باعث می شود کمتر کسی رغبت دنبال کردن شما را داشته باشد.

روشهای افزایش بازدیدکنندگان در اینستاگرام

کمتر کسی در دنیای دیجیتال ما وجود دارد که با اینستاگرام کار نکرده باشد یا اسمی از آن نشنیده باشد.اینستاگرام محیطی است متفاوت ،گرافیکی و جذاب برای به اشتراک گذاشتن خاطرات ، موقعیتهای جالب و هرآنچه که برای شما با ارزش تلقی میشود. اما این فقط یکی از کاربردهای یک شبکه اجتماعی و بالاخص  اینستاگرام است . از دید شرکت طراحی سایت مبنا یکی از قابلیت های مهم اینستاگرام بازاریابی اینترنتی است.این دقیقا یعنی جذب مخاطب و مشتری بیشتر که در نهایت به رشد اقتصادی و افزایش سود مالی می انجامد.چه چیزی از این بهتر!

Administrator\files\UploadFile\50000000.jpg

در این قسمت از مقالات شرکت طراحی سایت مبنا به معرفی روشهای افزایش بازدیدکنندگان در اینستاگرام میپردازیم.

داشتن مخاطب و بیننده بیشتر مستلزم رعایت یکسری نکات ریز و البته راحت است که در ادامه آنها را معرفی می کنیم. :

  • فعالیت کن آهسته و پیوسته ! 

از قدیم گفته اند از تو حرکت..اگر می خواهید دیده شوید باید بطور منظم و مداوم پست بگذارید.اگر در مواقع پر بیننده تر باشد که چه بهتر.پس در زمانی مطلب بگذارید که کاربران بیشتری در شبکه هستند (پر واضح است نیمه شب تاصبح بینندگان کمتری دارید تا عصر یا بعداز ظهر!) مطالب مرتبط با فعالتتان ارائه دهید و بقول معروف خودتان رانشان بدهید!

  • ویدئو :

حتما دیده اید که در اینستاگرام امکان آپلود ویدیو های 15 ثانیه ای وجود دارد.پس از این امکان در جهت افزایش بازدیدکنندگانتان بهره بگیرید و صفحه خود را پویا تر کنید و در نهایت جذاب تر به نظر برسید!

  • کیفیت تصاویر ارسالی :

همیشه سعی کنید کیفیت حرف اول را در کارتان بزند.همه ما مشتاقیم عکسی را ببینیم که با کیفیت تر است .همه مطلب همین است!

  • از پروفایلتان استفاده کنید :

خوب میدانیم که پروفایل محل به نمایش گذاشتن بیوگرافی و یک شمای کلی از کاربر است. بهتر است هنگام مطالعه پروفایلتان تلمیحا تبلیغ صفحه اینستاگرامتان را هم بکنید و آدرس صفحه تان را در آنجا قرار دهید.

  • باز هم پروفایل !

علاوه بر مورد ذکر شده یکی دیگر از کاربردهای پروفایل این است که هنگام نظر دادن میتوانید کاملا به شکل غیرمستقیم! لینک پروفایلتان را در انتهای نظرتان قرار دهید !

  • تگ کردن دوستان در تصاویر:

وقتی دوستی را در تصویر معرفی یا به اصطلاح تگ میکنید تصویر در تصاویر تگ شده دوستتان هم قابل مشاهده است  و بازدیدکنندگان تصویر شما را هم دیده پس تبلیغ می شوید!

  •  ترغیب بازدیدکنندگان :

با ایجاد مطالبی مثل پیش بینی نتایج مسابقات ، نظر دهی درباره مسایل حساس و بحث برانگیز حس رقابت را در بازدیدکنندگانتان  افزایش دهید و حس مطلوبی به آنها بدهید که به دنبال کننده تان تبدیل شوند.

  •  در سایتتان بهترین و موثرترین مکان را برای گذاشتن لینکی به پروفایلتان در اینستاگرام قرار دهید با عنوانی شبیه به "مرا در اینستاگرام دنبال کنید" یا "من در اینستاگرام" و مانند اینها. این مکان معمولا در پایان مطالب است.
  • هدیه ویژه برای بازدیدکنندگان اینستاگرام :

در صفحه اینستاگرامتان یک هدیه و امکان ویژه برای بازدیدکنندگانتان قرار دهید که آنها را ترغیب به  دنبال کردنتان میکند.مثلا تخفیف 10 % برای دنبال کنندگان یا یک هدیه اضافی بر خریدشان .

  •  تبلیغ در کارت تبلیغاتی :

در کارت تبلیغاتی ، بنر ، تیزر یا هر تبلیغ گارافیکی از فعالیتتان آدرس اینستاگرامتان را قرار دهید تا بیشتر در معرض دید باشید و در نهایت بازدیدکننده بیشتری داشته باشید.

  • اشتراک با دیگران :

کسانیکه که شباهت ودید نزدیکتری به شما دارند را دنبال کنید تا بازدیدکنندگانش را هم جلب کنید.

  •  ایجاد لیستی از موضوعات مفید :

 سعی کنید همیشه در لیستی از پیش تنظیم شده مطالب و موضوعات جالب و مرتبطی که فکر میکنید برای مخاطبان جذاب است را یادداشت وجمع آوری کنید تا همیشه هم مطلب بگذارید و هم کیفیت را بهمراه داشته باشید.

  •  اضافه کردن حساب اینستاگرام در ایمیل:

 حتما در ایمیلتان آی دی اینستاگرامتان را اضافه کنید تا بیشتر دیده شوید و به مخاطبانتان اضافه شود.

  •  استفاده از هشتگ :

 در پست هایتان از هشتگ استفاده کنید چون کاربران بیشتری را روانه صفحه تان میکند.بخصوص اگر از هشتگ های ویژه و مختص به خود استفاده کنید.

  •  در اتفاق هایی که عمومیت دارند شرکت کنید.

 در مراسم و مواقعی مثل سال نو یا چهاشنبه سوری یا هر پدیده ای که مخاطب فراوانی داشت سعی کنید پستی مرتبط قرار دهید و خود را دخیل کنید تا افراد بیشتری هم مخاطب تان قرار گیرند.

  •  کیفیت را فدای کمیت نکنید ! 

از ارائه مطالب  بدون فهوا وبی ربط به فعالیت تان  بپرهیزید.اسپم هرچقدر سریع مخاطب تان  را جذب کند به همان سرعت هم اسباب unfollow کردنتان را فراهم میکند. از قدیم گفته اند نام نیکو گر بماند ز آدمی/ به کزو ماند سرای زرنگار

  • از صفحات پر بازدید استفاده کنید !

صفحاتی که دنبال کننده بیشتری دارند راهدف قرار داده درآنجا نظر دهید و در مباحثات شرکت کنید و از آن در جهت تبلیغ صفحه تان استفاده کنید.

  •  سعی کنید قدر شناس باشید تا تبلیغ شوید :

 اگر کسی مبلغ شما بود در سایت ها یا صفحات دیگران و یا نظر ،انتقاد یا پیشنهادی داد حتما پاسخ داده و تشکر کنید تا هم وجهه انسانی خود را نشان دهید و هم تبلیغی باشد برای جلب نظر دیگران پس تعامل با دیگران را فراموش نکنید.

  •  از فیسبوک کمک بگیرید :

از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید.میتوانید بااتصال فیسبوک خود به  اینستاگرام پست ها ومطالب خود را با افراد بیشتری به اشتراک بگذراید وبینندگان بیشتری را به بازدید از سایتتان دعوت کنید.

  •  تصاویری یا مطالبی را لایک کنید و نظر دهید که به فعالیتتان مرتبط باشد دراین صورت افراد بیشتری را به عنوان  بازدید کننده خواهید داشت.
  • از تصاویر مرتبط و توضیحات کافی برای پست های خود استفاده کنید  که به تشویق بینندگان منجر خواهد شد.
  •  ارتباط با بازدیدکنندگان :

 از بازدید کنندگان سوال بپرسید ، سوالاتشان را جواب دهید وبخواهید درباره تصاویر ارسالی تان نظر بدهند.این امر علاوه بر ایجاد حس مطلوب در بازدیدکنندگان انها را تشویق و ترغیب به دنبال کردن سایتتان میکند.

  • استفاده از مکان یاب جغرافیایی یا GEO tagging

  GEO tagging  کمک میکند بازدید کنندگان مکانی که تصویر را گرفته اید مشاهده کنند که این امکان کمک وافری به جذب بینندگان سایتتان میکند.

افزایش محبوبیت در شبکه های اجتماعی

امروزه با توسعه راه های ارتباطی و همچنین پیشرفت شبکه های اجتماعی ، ایجاد یک شبکه اجتماعی برای وب سایت و کسب و کار یک امر الزامی و مهم است. در واقع می توان چنین گفت که امروزه یکی از راه های موفقیت طراحی سایت و سئو ، کمک گرفتن از شبکه های اجتماعی برای جلب توجه مشتریان و کاربران است. از همین جهت در حال حاضر یکی از مراحل اصلی در طراحی سایت ، اعمال بخشی برای قرار دادن لینک شبکه اجتماعی در آن است.

با توجه به این اهمیت ،در این مقاله از طراحی سایت قصد داریم نکاتی را برای بهبود وافزایش محبوبیت در شبکه های اجتماعی برزای شما کاربران عزیز علاقه مند به سئو ارائه دهیم. لازم به ذکر است که شبکه های اجتماعی تاثیر فوق العاده ای بر سئو دارند. در ادامه به 15 نکته ساده و آسان جهت تقویت فعالیت خود در شبکه های اجتماعی مختلف اشاره می کنیم. شبکه های اجتماعی امروزه بسیار توسعه پیدا کرده اند و انواع مختلفی از آنها وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان شبکه هایی نظیر فیس بوک ، لینکدین ،تلگرام ، توییتر ، اسکایپ ، اینستاگرام و غیره را نام برد.

15 روش ساده برای افزایش محبوبیت در شبکه های اجتماعی

  1. نکته اول برای این منظور این است که برای ایجاد حساب کاربری در شبکه های اجتماعی بهتر است به جای اطلاعات شخصی از پروفایل وب سایت و کسب و کار خود استفاده کنید. صفحه های اختصاصی که به طور منحصر برای یک وب سایت هستند می توانند اعتبار بیشتری کسب کنند و از محبوبیت بیشتری برخوردار شوند. بنابراین برای ولب سایت کسب و کار خود ، یک حساب تخصصی در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید.
  2. یکی از بخش های بسیار مهم که می تواند در جلب نظر کاربران بسیار موثر باشد ، تصویر پروفایل است. تصویر پروفایل خود را در شبکه های اجتماعی با دقت بالا و به زیبایی طراحی کنید. این تصویر می تواند بیانگر وب سایت و کسب و کار شما در دنیای مجازی باشد.
  3. در پروفایل شما بخشی با عنوان درباره ما وجود دارد. این بخش را با وارد کردن اطلاعات کسب و کار و وب سایت خود تکمیل کنید. در این بخش باید اطلاعاتی را در مورد نوع کسب و کار ، سابقه کار و همچنین آدرس وب سایت خود وارد نمایید.
  4. نشر مطالب و محتوای با کیفیت به صورت منظم و متوالی در افزایش محبوبیت و دیده شدن شما در شبکه های اجتماعی بسیار موثر و تاثیر گذار است.
  5. شبکه های اجتماعی نیز مانند هر مکان دیگری دارای فرهنگ و قوانینی است. برای اینکه در شبکه های اجتماعی به عنوان یک کاربر فعال و محبوب شناخته شوید باید این فرهنگ ها و قوانین را رعایت کنید.
  6. در هنگام طراحی سایت ، حتما بخشی را برای قرار دادن لینک شبکه اجتماعی طراحی کنید. این امر موجب می شود تا افرادی که از مطالب وب سایت شما لذت می برند ، در شبکه های اجتماعی نیز شما را دنبال کنند.
  7. سعی کنید بین مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی با وب سایتتان تفاوت وجود داشته باشد. این رفتار کاربر را ترغیب می کند تا هم از طریق اینترنت و وب سایت و هم از طریق شبکه های اجتماعی شما را دنبال کند.
  8. سیستم های انتشار اتوماتیک ، برای نشر مطالب و محتوا اصلا توصیه نمی شود زیرا به مرور زمان موجب ایجاد یک صفحه پر با لینک های زشت می شوند.
  9. برخی از افراد در هنگام طراحی سایت ، در وب سایت خود بخشی با عنوان خبرنامه ایجاد می کنند. اگر شما هم این بخش را دارید می توانید در خبرنامه خود از کاربران بخواهید تا به شبکه اجتماعی شما بپیوندند.
  10. به تازگی در شبکه های اجتماعی بخشی با عنوان انتشار اتوماتیک مطالب در آینده طراحی شده است. شما می توانید محتوای خود را در حساب خود قرار دهید و برای آن تاریخی برای انتشار در آینده مشخص کنید. با این کار مطلب مورد نظر شما در همان تاریخ تعیین شده انتشار پیدا خواهد کرد. این کار می تواند مدیریت شبکه های اجتماعی را برای شما بسیار آسان نماید.
  11. برای اینکه در نتایج جستجوی شبکه های اجتماعی نیز دیده شوید از هشتگ "#" استفاده کنید. استفاده از این علامت در ابتدای کلمات آنها را تگ کرده و بیشتر دیده شوید.
  12. راه دیگر برای افزایش محبوبیت در شبکه های اجتماعی ، دعوت از دوستان است. شما می توانید از دوستان خود دعوت کنید تا شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند.
  13. فاکتور دیگر برای محبوبیت ، می توانید از تبلیغات استفاده کنید. تبلیغات در شبکه های اجتماعی با پرداخت هزینه امکان پذیر است. شما می توانید از مدیران صفحات پربازدید و همچنین صفحات مرتبط به کسب و کار خود بخواهید تا با پرداخت هزینه به تبلیغ صفحه شما بپردازند.
  14. برای افزایش محبوبیت در شبکه های اجتماعی می توانید شبکه های مختلف را به هم متصل کنید. برای مثال امکان اتصال شبکه های اجتماعی مختلف نظیر فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام به یکدیگر امکان پذیر است. شما با اتصال شبکه های اجتماعی به یکدیگر می توانید در یک شبکه مطلبی را منتشر کنید و آن مطلب به صورت خودکار در شبکه های متصل نیز منتشر خواهد شد.
  15. احترام به نظر کاربران نیز تا حد بسیار زیادی در افزایش محبوبیت شما تاثیر دارد. حدالامکان سعی کنید تا به نظرات ثبت شده در مطالب خود به صورت منطقی و با احترام پاسخ دهید.

رعایت تمام این نکات منجر به ایجاد یک پروفایل در شبکه های اجتماعی خواهد شد که دارای تعداد زیادی دنبال کننده می باشد. هرچه محبوبیت شما در شبکه های اجتماعی بیشتر باشد، شما می توانید از آنها به صورت هدفمند برای بهبود سئو وب سایت خود استفاده نمایید.

اهمیت شبکه های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی

امروزه شبکه های اجتماعی تاثیر بسزایی در بازاریابی و به طور کل در کسب و کار اینترنتی دارند به طوریکه با اشتراک گزاری مطالب خود می توانیم لایک و کامنت دریافت کنیم . در این مقاله از طراحی سایت می خواهیم به اهمیت شبکه های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی می پردازیم . با رعایت موارد زیر می توانیم باعث پیشرفت کسب و کار خود شویم .

اهمیت شبکه های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی

√ طرح سوالات جالب و سرگرم کننده
طرح سوالاتی که برای بیننده خیلی پیچیده نباشد و قابل حل باشد می تواند طرفداران را به فعالیت و کامنت گذاشتن و لایک کردن تحریک کند .
√ ارسال محتوای مفید
ارسال مطالب مفید و تازه می تواند یک تکنیک ساده در بازاریابی اینترنتی باشد و کاربران برای دیدن مطالب و پست های جالب تر به صفحه شما باز گردند .
√ قرار دادن آدرس سایت خود در قسمت کاور صفحه
فراموش نکنید که شما باید سایت خود و همچنین زمینه ی فعالیت خود را به بیننده برسانید این انتقال بیشتر و بهتر به کاربران کمک می کند تا بتوانند کسب و کار شما را بشناسند .
√ ارسال محتوای مناسب در زمان مناسب
فقط پست مفید به تنهایی کاربران را مجذوب خود نمی کند و شما باید بدانید که کاربران چه روزهایی در هفته و در چه ساعاتی مایلند تا با محتوای جدید مواجه شوند و شما باید بدانید که از چه محتوایی استفاده کنید .
√ ارسال محتوای طنزآمیز و سرگرم کننده
بهتر است گاهی بین پست های جدی و مرتبط با حرفه ی خود از محتوای طنزآمیز و سرگرم کننده استفاده کنید زیرا بیشتر افراد برای سرگرم شدن به شبکه های اجتماعی سر می زنند بنابراین در محتوای خود از مطالب طنز آمیز و سرگرم کننده هم استفاده کنید .

با توجه به افزایش رقابت در بستر وب و در عرصه ی طراحی سایت شما باید به دنبال روش های دیگری همچون بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی بپردازید و با رعایت و انجام موارد ذکر شده بتوانید به کسب و کار خود کمک کنید .

ارسال نظر و نظرات ثبت شده