طراح وب سایت کیست و درآمد این شغل

8 / 10
از 20 کاربر

طی چند سالی که در حوزه طراحی سایت فعالیت داشته ایم زیاد پیش آمده دوستانی در مورد شغل طراحی سایت از ما سوالاتی کرده اند که در چند مورد خلاصه کرده ایم :
√ از کجا باید شروع کنیم؟
√ چقدر طول میکشه یاد بگیریم؟
√ با چه نرم افزاری کار می کنید؟
√ شنیدم درآمدش خیلی خوبه!درسته؟
√ تضمین شغلی داره ؟
در این مقاله سعی می کنیم با پاسخ دادن به این سوال ها دوستان علاقه مند به این گرایش را راهنمایی کنیم.به هر دلیلی شما با طراحی وب سایت آشنا شده اید و ما پیشنهاد میدهیم قبل از سوال اول یک سوال دیگر هم مطرح نمایید :

طراح وب

- یک طراح وب چه شرایط و روحیاتی باید داشته باشد ؟
اصلی ترین دلیلی که برای طرح سوال بالا و قرار دادن اون در اولویت اول سوالها داریم این است که بی شک افرادی که از راه مورد علاقه خود کسب درآمد دارند در طولانی مدت از موفق ترین افراد در زمینه کاری خود هستند. پس بهتر است قبل از اینکه سراغ شغل یا رشته خاصی بروید مطمئن شوید که به آن علاقه مند هستید و یا حداقل می توانید به راحتی با شرایط آن کنار بیایید و به آن علاقه مند شوید.                                                    
حال پاسخ سوالها را از دید تجربیات ما را بخوانید:
سوال اول ) طراحی سایت چه شرایط و روحیاتی نیاز دارد؟
در جواب این سوال چند پیش نیاز را در خود بررسی کنید:
√ روزانه چند ساعت پشت کامپیوتر می نشینید؟
√ چقدر به مسائل فنی سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر وارد شده اید؟
√ در کارهایی که انجام می دهید چقدر به جزئیات توجه میکنید و برای آنها حوصله خرج میکنید؟
اولین و مهمترین ابزاری که در این شغل شما با آن اوقاتتان را خواهید گذراند کامپیوترتان خواهد بود پس اگر زیاد با این وسیله احساس راحتی نمیکنید و تاکنون اقبال زیادی به کار با آن (مداوم و طولانی) نداشته اید اندکی کار مشکل خواهد شد. اگر فکر میکنید که میتوانید این با این قضیه کنار بیایید یا به هر صورت آن را حل خواهید کرد می توانیم پیشنیاز بعدی را بررسی کنیم وگرنه از همین جا تکلیف روشن است و به احتمال زیاد این شغل مناسب شما نخواهد بود.
گاهی اوقات در مرحله ای از کدنویسی یا الگوریتم برنامه به مشکلی برمی خورید که باید بتوانید از عهده ی آن برآیید. باید بتوانید به راحتی از منابع مختلف آنلاین و یا آفلاین مانند فروم ها و یا کتب مربوطه جواب سوال خود را بیابید.این مرحله شاید چند روز هم وقت شما را بگیرد که البته در ازای آن یک تجربه ارزشمند و ناب به دست خواهید آورد ولی در هر سطحی که باشید غالباً به این گیرها خواهید رسید. شخصی می تواند از عهده ی این شرط برآید که روحیه و امید بالایی داشته باشد و از تلاش زیاد خسته نشود.
در حل مساله بالا غالباً نیاز خواهید داشت که در منابع لاتین به دنبال پاسخ باشید ، پس حتماً باید تسلط خوبی به زبان انگلیسی (حداقل در سطح خواندن) داشته باشید. اگر درحال حاضر با زبان انگلیسی مشکل دارید و همیشه درس زبان را با نمره پایینی گذرانده اید نگران نباشید با راه کارهایی که بزودی به شما ارائه خواهم داد و با اندکی پشتکار می توانید تسلط خود را بالا ببرید پس نگران نباشید ما و هزاران دوست دیگر با شماییم و یاریتان می کنیم تا این مرحله را پشت سر بگذارید.
طراحی وب در حقیقت به دو گرایش اصلی طراحی سایت و برنامه نویسی تقسیم می شود. ورود به هر گرایش استعدادهای خاصی را می طلبد. به عنوان مثال کسی که وارد گرایش طراحی (در حوزه وب) می شود هر چه سلیقه گرافیکی بهتری داشته باشد و تسلط بیشتری روی مسائل روانشاسی رنگ ها و رابط ها و تجارب کاربری پیدا کند موفق تر خواهد بود. در گرایش برنامه نویسی شما با این مسائل کمتر سر و کار دارید و بیشتر باید روی الگوریتم و ساختارهای برنامه نویسی ، روش های بهینه سازی سایت ، حفاظت از داده ها و در کل مهندسی های نرم افزار تمرکز کنید و آموزش ببینید.

شرایط دیگری هم هست که به دلیل اشتراک در غالب کارها آنها را مختص به طراحی وب نمی کنیم. به عبارتی هر کجا مشغول به کار شوید تا حدودی با آنها سر و کار دارید ، ذکر آنها از حوصله ی این یادداشت خارج است و بی جهت ذهن شما را درگیر خواهد ساخت.
سوال دوم ) از کجا و چگونه باید شروع کنیم ؟
شروع همیشه سخت است. ولی یک شروع حساب شده ، درست و با انرژی بی شک شما را در مسیر موفقیت قرار خواهد داد. این وظیفه ماست که بهترین و سریع ترین راه را به شما نشان دهیم و در کنارتان باشیم تا در مسیر قرار بگیرد و به تنهایی بتوانید ادامه دهید.پس نگران نباشید شما را دقیق راهنمایی خواهم کرد.
به اختصار منابع آموزشی و مراحلی که باید طی کنید را ذکر می کنم و بزودی در یک یادداشت مجزا بصورت کامل تر به این مساله خواهیم پرداخت.
ابتدا شما باید با اصول وب آشنا شوید. یکسری مفاهیم و اصطلاحات را فرا بگیرید. مراحل ایجاد و اجرا و نمایش یک صفحه وب را بدانید تا یک دید کلی نسبت به مسیر حرکت داشته باشید . بعد از آن باید حداقل به دو زبان کدنویسی HTML و CSS رجوع کنید، آنها را فرابگیرید و با تکیه به تمریناتی که به شما معرفی میکنیم تسلط خود را بالا ببرید. پس از آن با دو زبان برنامه نویسی سمت سرور و سمت کاربر آشنا خواهید شد که با یک تصمیم گیری درست یکی از آنها را باید برگزینید و ادامه دهید تا به مراحل حرفه ای وارد شوید.
در این بین با چند نرم افزار گرافیکی و کدنویسی هم آشنا می شوید که باید تلاش کنید تسلط عمومی تان را روی آنها بالا برده و بصورت تخصصی در جهت فعالیت خود به کارشان گیرید.
در فراگیری عجول نباشید ، آهسته ولی پیوسته قدم بردارید تا حرفه ای شوید.
سوال سوم ) چقدر طول میکشه یاد بگیریم؟
فقط می توانم بگویم اگر بخواهید و تلاش کنید مدت زمان یادگیری شما کاهش می یابد. بسته به تعریفی که شما از یادگیری دارید و هدفی که دارید ممکن است یک روز تا ده سال و یا بیشتر زمان نیاز داشته باشید.
اگر بخواهید حرفه ای و تخصصی یاد بگیرید البته باید تلاش زیادی کنید و زمان زیادی را پشت سر بگذارید. زمان زیاد به این معنا نیست که حجم مطالب بالاست یا پیچیدگی مباحث زیاد است .بیشتر به این دلیل است که شما در طول زمان با مشکلات متفاوتی برخورد خواهید کرد که حل کردن هر کدام از آنها بر تجربیات ضروری مورد نیاز یک حرفه ای می افزاید. وگرنه زبانهای برنامه نویسی و کدنویسی تحت وب نیز مانند بقیه زبانهای سطح بالاست و اگر قبلاً هر نوع برنامه نویسی کار کرده باشید سریع پیشرفت خواهید کرد و فقط نیاز است که در طول زمان با ساختار و دسترسی های تحت وب آشنا شوید.
سوال چهارم ) با چه نرم افزاری کار می کنید؟
با نرم افزارهای متفاوتی آشنا خواهید شد و در هر کدام بسته به گرایش خاصی که به آن ورود نموده اید باید یک تسلط حداقلی داشته باشید و آن را افزایش دهید.
در یک دسته بندی کلی می توان نرم افزارها را در دو گروه مجزا قرار داد:
 نرم افزارهای گرافیکی (برداری و پیکسلی) : مانند فتوشاپ ، ایلوستریتور ، کورل دراو و …
 نرم افزارهای کدنویسی : مانند Dreamweaver , Aptana Studio , SublimeText , Notepad+  و…
در مورد نرم افزارهای برنامه نویسی این نکته را بدانید که گروه نرم افزارها فقط روند کدنویسی شما را سرع تر و مرتب تر می کنند و شما میتوانید تمام کدهای خود را حتی در یک فایل Notepad ساده بنویسید.
سوال پنجم ) شنیدم درآمدش خیلی خوبه!درسته؟
مشاغل آی تی در کل دنیا در حال حاضر از لحاظ درآمد حاصله یا در صدر قرار دارند و یا با سرعت زیادی رو به رشد هستند. به قطع درآمد یک طراح وب در ایران و آمریکا و یا بسیاری از کشورهای دیگر (با فرض سطح یکسان برنامه نویس) اصلاً قابل مقایسه نیست .
یکی از اصلی ترین عواملی که تعیین کننده در آمد شماست توانایی شما در گرفتن تعداد پروژه های بیشتر است.هر چقدر شما فعال تر باشید و تیم قوی تری داشته باشید (و در صورتی که آزادکار و مستقل هستید توانایی های بیشتری را در خود ایجاد کرده باشید) تعداد پروژه های موفق بیشتری خواهید داشت و در گذشت زمان ، توانایی انجام پروژه های بزرگتری را خواهید داشت .پروژه های بزرگ و موفق خود یک عامل مهم در نشان دادن توانایی شما به دیگران و ایجاد حس اعتماد در مشتری است که بصورت تصاعدی هر مشتری راضی یک مشتری جدید به شما معرفی میکند. هر چند طی این روال به سادگی این چند خطی که خواندید نیست ولی دست نایافتنی هم نیست و رابطه مستقیمی با تلاش شما دارد.
 سوال ششم ) تضمین شغلی داره؟
مهمترین ضامن ثبات شغل شما در این قبیل کسب و کارها ، فقط و فقط تخصص شماست. هر چقدر تخصصی تر وارد یک حرفه شوید ضمانت کار خود را بالاتر برده اید. یک نکته مهم را همیشه مد نظر داشته باشید هر چقدر تخصص بالاتری داشته باشید در ازای زمان کمتر پول بیشتری دریافت خواهید کرد این مساله کاملاً طبیعی است ، چون شما رقیب کمتری دارید .
و چند نکته دیگر …
به روز باشید :
یک خطر جدی همیشه شما را تهدید می کند. هیچ وقت به داشته هایتان بسنده نکنید. تخصص مقطعی است . با گذشت زمان مفهوم و جایگاه تخصص در هر زمینه ای تغییر می کند. به اطراف خود نگاه کنید! حدوداً تا ۲۰ سال پیش مقطع لیسانس نسبتاً مقطع تحصیلی بالایی بود. ولی در حال داشتن مقطع تحصیلی لیسانس در بسیاری از موقعیت های شغلی یک پیش نیاز حداقلی محسوب نمی شود. برخلاف عقیده ی عرف ، حجم معلومات و مطالب کسب شده توسط یک دانشجوی مثلاً مهندسی الکترونیک نسبت به ۲۰ سال پیش بسیار بیشتر است. ارتباطات و رسانه ها گسترش پیدا کرده اند ولی نیاز جامعه نیز افزایش پیدا کرده است. به عبارتی رشد نیازها بسیار بیشتر از رشد حجم معلوماتی یک دانش آموخته ی مقطع لیسانس شده است و به همین دلیل می باشد که به ظاهر لیسانس بی ارزش شده است.
به طراحی سایت برمی گردیم. ۱۰ سال پیش اگر کسی کدنویسی HTML و استایل نویسی inline بلد بود و یا حداقل می توانست از طریق تب Design نرم افزارهایی مانند Frontpage یک صفحه وب استاتیک بسازد می شد نام طراح وب بر او گذاشت و چه درآمدهایی که می توانست داشته باشد. ولی بعد از گذشت چند سال و رشد سریع رایانه ها و ارتباطات ، امروزه حتی بسیاری از مدیران و سردبیران وب سایت ها هم به زبان HTML و CSS در حد نیاز خود تسلط دارند. امروز حداقل ها برای یک طراح وب متوسط (شاید هم معمولی) تسلط کامل بر HTML,CSS,javascript و آشنایی سطحی با زبانهای سمت سرور و توانایی کار با پلاگین ها و اسکریپت های سمت سرور و کاربر ، بهره گیری از سرویس های آنلاین (مانند درگاههای پرداخت و وب سرویس ها) ، آشنایی با متدهای طراحی روز ، رابط های کاربری و مفهوم تجربه کاربری می باشد. قاعدتاً باید مرتب خود را بروز نگه دارید و آخرین مقالات تخصصی را دنبال کنید تا همیشه متخصص باقی بمانید .
 صبر داشته باشید :
یک شبه پولدار شدن را فراموش کنید. در این مسیر صبر داشته باشید. شاید مجبور شوید مدت زیادی کار رایگان انجام دهید یا در پروژه ها مشارکت داشته باشید و یک دهم حق واقعی خود را دریافت کنید . این مراحل لازم است.چون علاوه بر کسب تجربه و آشنایی با بازار کار به شما اعتبار می بخشد و باعث می شود که شناخته شوید. در این مرحله هر چقدر انتظارات مالی خود را کم کنید و در عین حال توانایی های خود را معرض دید کارفرماها و یا مدیرپروژه قرار دهید و آنها را اثبات کنید بیشتر دیده می شوید و سریعتر وارد مراحل جدی  کار می شوید.خود را به دیگران اثبات کنید و مطمئن باشید که کم کم شناخته خواهید شد و به شما روی می آورند تا یک کار با کیفیت و تخصصی برایشان اجرا کنید. در این مرحله نوبت شماست که جانب انصاف را رعایت کنید تا این روال روی آوردن ها رو به زوال نرود.

نکاتی برای تبدیل شدن به یک استاد طراحی سایت

ماهر شدن و داشتن تخصص در هر کاری از جمله طراحی سایت، حس خوبی در ما ایجاد می کند. در واقع این مهارت و استعداد در طراحی سایت به نام شما ارزش می بخشد. علاوه بر این مردم به شما به دلیل تخصصی که در زمینه فعالیت خود دارید، احترام می گذارند. در این ماله قصد داریم نکاتی را که برای کسب مهارت در طراحی سایت نیاز است را برای شما کاربران عزیز بیان کنیم. برای کسب احترام و جایگاه به عنوان یک استاد طراح سایت، شما باید دارای اطلاعات جامع و مفید در زمینه طراحی سایت باشید.

از این رو ما برای شما کاربران علاقه مند به طراحی سایت، لیستی از چیزهایی را که یک طراح سایت باید بداند را فراهم کرده ایم. با رعایت این نکات در طراحی سایت شما می توانید به یک استاد ماهر در این زمینه تبدیل شوید. حداقل از طریق این لیست شما راه خود را پیدا می کنید. در ادامه با ما همراه باشید...

11 نکته که یک طراح سایت برای تبدیل شدن به استاد ماهر باید بداند:

  1. استاد طراحی سایت باید بداند که وب چیست و چگونه کار می کند.
  2. یک طراح سایت ماهر و استاد باید بتواند به خوبی تایپ کند.
  3. برای طراحی سایت حتما باید HTML را به طور کامل و کاربردی آموخت.
  4. فراید طراحی سایت، یکی از نکات مهمی است که طراح سایت باید از آن مطلع باشد.
  5. در مواجهه با مشکلات بزرگ و سخت، یک استاد طراحی سایت باید به درستی تصمیم بگیرد.
  6. اطلاع از چگونه نوشتن یکی دیگر از نکات در طراحی سایت موفق است.
  7. استاد طراحی سایت باید دارای اطلاعاتی در زمینه سئو باشد.
  8. احساس مسئولیت نیز بسیار مهم است
  9. خوب گوش دادن از ویژگی های یک استاد در طراحی سایت است.
  10. یک طراح سایت باید دائما در حال یادگیری باشد.
  11. و در نهایت یک قانون و فاکتور بسیار مهم در طراحی سایت همکاری است.

شغل های همگام با طراحی سایت

در طراحی سایت دو نوع شغل دخیل هستند: طراحان سایت و توسعه دهندگان سایت که اغلب در یک راستا به منظور طراحی سایت با یکدیگر فعالیت می کنند. طراح سایت مسئول جنبه های بصری وب سایت هستند که شامل قالب، رنگ و تایپوگرافی صفحه سایت است.

علاوه بر این طراحان سایت دارای یک دانش کاری در رابطه با استفاده از زبان هایی مانند HTML، CSS، جاوا اسکریپت، پی اچ پی و فلش به منظور طراحی سایت هستند. با این حال دانش های طراحان سایت با یکدیگر متفاوت است. به طور معمول در سازمان های کوچک یک طراح سایت نیاز است که به به طور کامل به طراحی سایت و برنامه نویسی آشنا باشد. در حالی که در سازمان های بزرگ ممکن است یک طراح وب تنها مسئول جنبه های بصری طراحی سایت است.

شغل های همگام با طراحی سایت

علاوه براین شغل های دیگری که همگام با طراحی سایت هستند به شرح زیر می باشند:

• گرافیک: گرافیست ها تصاویری را مانند لوگو، طرح بندی، و دکمه ها را در طراحی سایت ایجاد می نمایند و موجب افزایش زیبایی ظاهری سایت می شوند.

 بازاریابی اینترنتی : برای حفظ حضور سایت در دنیای اینترنت از بازاریابی اینترنتی کمک گرفته می شود. در بازاریابی ایننترنتی با به کارگیری راه حل های راهبردی و هدف قرار دادن بازدیدکنندگان وب سایت و همچنین با استفاده از تکنیک های بازاریابی و تبلیغاتی موجب افزایش ترافیک سایت می شوند.

 سئو و بهینه سازی سایت: با استفاده از سئو، موتورهای جستجو سایت را به عنوان یک سایت مفید و کاربر پسند شناسایی می کنند و در نتیجه آن را در رتبه های برتری در نتایج جستجو قرار می دهند.

عوامل تعیین کننده هزینه طراحی سایت

طراحی سایت می تواند با هزینه های متعددی انجام شود. در حقیقت اکتورهای متعددی بر قیمت طراحی سایت تاثیر می گذارد. در این مقاله قصد داریم برخی از عوامل تعیین کننده هزینه و قیمت طراحی سایت و وب سایت را برای شما کاربران عزیز شرح دهیم.

عوامل تعیین کننده هزینه طراحی سایت

از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه طراحی سایت می توان به امکانات وب سایت اشاره کرد. اولین گام در طراحی سایت همانطور که گفته شد، تعیین امکانات مورد نیز است. بسته به این امکانات می توان تا حد زیادی قیمت و هزینه مورد نیاز برای طراحی سایت را تخمین زد. هر بخش در طراحی سایت نیازند هزینه مشخصی است هرچه امکانات و افزونه های مورد استفاده در طراحی سایت شما بیشتر باشد، به تبع هزینه آن نیز افزایش پیدا می کند. کاملا مشخص است که هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی با هزینه طراحی سایت شرکتی و معرفی محصول یکسان نخواهد بود.

علاوه بر امکانات ارائه شده در طراحی سایت، نوع و ساختار گرافیکی وب سایت نیز در هزینه نهایی طراحی سایت تاثیر می گذارد. هرچه گرافیک به کار رفته در طراحی سایت پیچیده تر باشد، به مراتب هزینه طراحی سایت نیز بیشتر خواهد شد.

نقشه سایت نیز می تواند به عنوان یک عامل تعیین کننده در قیمت وب سایت محسوب شود. در واقع این فاکتور تعیین کننده اندازه وب سایت شما است. اندازه وب سایت نیز معین تعداد منو ها و صفحاتی است که در طراحی سایت پیاده سازی شده اند. بنابراین هرچه وب سایت بزرگتر باشد، هزینه طراحی سایت نیز بیشتر خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی سایت و هزینه نهایی آن می توانید با مشاوران ما در شرکت طراحی سایت مبنا در ارتباط باشید. متخصصان ما در شرکت طراحی سایت مبنا می توانند بسته به نیاز شما و با هزینه ای مناسب اقدام به طراحی سایت شما نمایند.

تفاوت بین توسعه دهندگان وب و طراحان سایت

Administrator\files\UploadFile\11-01_webdesigners_vs_webdevelopers_ld_img.jpg

 تمام کسانی که در طراحی سایت و توسعه وب سایت مشغول به کار هستند ازجنگ میان این دو آگاه هستند با آنکه هر دو در یک حوزه و در کنار هم فعالیت می کنند بحث و جدالشان  مانند جنگ های یین و یانگ همچنان ادامه دارد و هر کدام می خواهد برتری خود را بر دیگری اثبات کند. و تنها نقطه مشترکی که دارند آن هم آقایون هستند که به شدت از خانوم ها وحشت دارند! D:

امروزه عبارت طراحی سایت و توسعه دهنده وب سایت در جامعه و در تبلیغات بجای یکدیگر استفاده می شود بنابراین ما در این مقاله می خواهیم تا تفاوت طراحی وب سایت و توسعه وب سایت را بیان  کنیم.یک سایت شامل قسمت های مختلفی می باشد که عبارتند از:

√ شما و طرح : شامل گرافیک سایت،رنگهای بکار رفته در سایت،منوها و غیره می باشد.
√ محتوا : شامل محتوا و اطلاعات و محصولات موجود در سایت می باشد.
√ عملکرد : شامل ویژگیهای تعاملی سایت با کاربر می باشد که یک وب سایت به کاربران خود ارائه می دهد که نیاز به زیر ساختهای درونی برای ارائه به کاربران می باشد.
√ قابل استفاده بودن : بازید کاربران از سایت و کیفیت کلی سایت در تعامل کاربران با سایت،منوها و مفیدبودن سایت می باشد.

تفاوت طراحی وب سایت و توسعه وب سایت

  • شما و طرح

شما و طرح شامل ظاهر کلی سایت می باشد.طراح وب سایت تصمیم می گیرد از چه رنگها و فونتهایی استفاده شود و صفحات سایت چگونه آرایش داده شوند.طراح گرافیک باید حس زیبا شناسی خوبی داشته باشد و دقیقا بداند چه ترکیبی از رنگها و عکسها مناسب پروژه ای است که صاحب سایت می خواهد به کاربران سایت ارائه دهد.

  • محتوا

مطالب، تمامی متونی می باشند که در یک سایت یافت می شوند و شامل کلیه مطالبی می باشند که می بایست در سایت قرار گیرند (از خط مشی سایت تا صفحات فروش محصولات). در مواردی شما نیاز به شخصی دارید تا مطالب سایت تان را تالیف کند.

  • عملکرد

عملکرد، شامل همه ویژگیهای تعاملی سایت و همچنین انیمیشن ها می باشد. مخلص کلام آن است که برنامه نویسان با بهره گیری از زبانهای مختلف برنامه نویسی تحت وب که از وب سرور پشتیبانی می کنند، کلیه ویژگیهای تعاملی سایت را طراحی می کنند.
از فلش می توان برای متحرک سازی تصاویر استفاده کرد. Perl، PHP و جاوا زبانهای برنامه نویسی هستند که در وب سرور استفاده می شوند تا صفحاتی با دینامیک پیچیده بوجود آیند. این صفحات می توانند مستقل از یکدیگر کار کنند ولی همه آنها از یک دیتابیس استفاده می کنند تا همه نیازهایی که کاربران از سایت انتظار دارند برآورده شود.

از جاوا اسکریپت برای خلق افکتهای جالب در مرورگرها استفاده می شود نظیر عوض شدن عکسها وقتی موس را روی آنها حرکت می دهید، یا تغییر رنگ لینکها، و غیره. جاوا اسکریپت بر روی مرورگر کابران اجرا خواهد شد و بر روی وب سرورها اجرا نمی شود.
عملکردهای دیگر یک وب سایت، می تواند شامل نرم افزارهایی باشند که کاربران با آنها کار خواهند کرد نظیر فرم ها، مدیریت محتوا (در وبلاگها) و برنامه های مدیریتی دیگر که این امکان را برای کسانی که با برنامه نویسی آشنایی ندارند فراهم می کند تا داده های وب سایت را مدیریت نمایند.
تمامی این برنامه ها می بایست از زبان HTML پشتیبانی کنند تا بتوانند در یک صفحه اینترنتی استفاده شوند.

  • قابل استفاده بودن

قابلیت استفاده یک وب سایت، قابلیتهایی می باشد که از دید کاربران آن سایت قابل مشاهده می باشد و اکثرا شامل موارد آزمایشی می باشند نظیر:
آیا ظاهر سایت واقعا تصویری که می بایست نشان داده شود را نشان می دهد؟
آیا منوهای سایت کاربر پسند می باشند؟
آیا منوهای سایت کاربران را به صفحاتی که صاحب سایت درخواست کرده بود، هدایت می کنند؟
آیا سایت سریع بارگذاری می شود؟
آیا برنامه های سایت بدرستی کار می کنند؟

تفاوت طراحی و توسعه

متاسفانه مبحث طراحی و توسعه سایت با یکدیگر گره خورده است. وقتی صحبت از ساخت متن و آزمایش قابل استفاده بودن سایت مطرح می شود، بوضوح به این مشکل برخورد خواهیم کرد.
آیا یک فرد می تواند به تنهایی همه این کارها را انجام دهد؟ افرادی هستند که به تنهایی می توانند همه این کارها را با هم انجام دهند ولی اکثر مردم می توانند تنها یکی یا دو تا از این وظایف را انجام دهند.

طراحی وب سایت معمولا شامل ساخت مطالب و قالب سایت می باشد در حالیکه توسعه وب شامل ساخت عملکرد سایت و آزمایش قابل استفاده بودن آن می باشد.
طراحان وب سایت می بایست مهارت کافی در استفاده از ابزارهایی نظیر فتوشاپ را داشته باشند. اکثر آنها همچنین با زبان HTML نیز آشنایی دارند بطوریکه می توانند طرح هایشان را پیاده سازی کنند. ولی به هر حال، استفاده از انیمیشن در سایت و قالب سایت و طراحی آنها برای صفحات مختلف نیز از وظایف طراحان وب سایت می باشد.

بسیاری از صاحبان سایت ها، مطالب سایت را در اختیار طراحان سایت قرار می دهند ولی طراح سایت ممکن است نیاز باشد تا در صورت امکان متون سایت را ویرایش کند و در بعضی موارد آنها را از نو بنویسد. طراح سایت معمولا آزمایش قابل استفاده بودن سایت را نیز برای بررسی منوها و سرعت بارگذاری سایت انجام خواهد داد.

برنامه نویسان توسعه وب، عملکردهای یک وب سایت را برنامه نویسی می کنند، ولی تمام برنامه نویسی ها باید در چهارچوب HTML در صفحات جاسازی شوند. و بلعکس، محتویات HTML می توانند درون برنامه ها جا سازی شوند. توسعه دهندگان وب، همچنین سایت را از لحاظ قابلیت استفاده کاربر، مورد بررسی و آزمایش قرار می دهند، حداقل برنامه نویسان، این آزمایش را برای عملکردهایی که برنامه نویسی می کنند مورد آزمایش قرار می گیرد. در نتیجه برنامه نویسان همچنین نیاز به داشتن دانشی در خصوص HTML دارند.

در هر حالت، طراحان وب سایت و برنامه نویسان توسعه دهنده وب، نیاز دارند تا در کنار هم مشغول بکار باشند تا این اطمینان حاصل شود که وب سایت، دقیقا همان چیزیهایی را که مشتری درخواست کرده است را انجام می دهد.
حرف آخر اینکه فقط شرکتهای بزرگ تیمهای جداگانه طراحان گرافیک،مولف متون،برنامه نویس وو را به استخدام درمی آورند ولی ر بیشتر مواقع طراحان وب سایت و برنامه نویسان توسعه دهنده وب، دو تیم جداگانه می باشند که می بایست برای طراحی سایت موفق در کنار هم مشغول بکار باشند.

 در اینجا  تفاوت مابین توسعه دهندگان وب و طراحان سایت برایتان قرار داده ایم.

Administrator\files\UploadFile\11-02_webdesigners_vs_webdevelopers_infographic_small.jpg

بیماری هایی که ممکن است یک طراح سایت به آن ها مبتلا شود.

بسیاری از افراد می پندارند که شغل برنامه نویسی و طراحی سایت از بی خطر ترین مشاغل موجود است اما وقتی کمی بیشتر دقت کنیم متوجه می شویم آن طوری که دیگران میگویند نیست!

یک برنامه نویس پس از گذشت چند سال به مرور دچار مشکلات و ناراحتی های جسمی می شوند که در ابتدا تاثیر چندانی بر ظاهر و بدن برنامه نویس ندارد اما در مدت طولانی آسیب های جبران ناپذیری بوجود میاورد.

به علت آن که شغل برنامه نویسی یک شغلی بدون تحرک و کارهای فیزیکی سخت و پشت میز نشینی است و هنگامی که به آن ها بگویید یک برنامه نوس و یا طراح سایت با مشکلات جسمی روبرو شده است تعجب می کنند.

پیشنهاد می کنیم کسانی که قصد دارند در شغل برنامه نویسی و یا طراحی سایت را انتخاب و در آن فعالیت کنند حتما این مقاله شرکت طراحی سایت مبنا را مطالعه بفرمایند. در این مقاله 5 نوع از بیماری هایی که ممکن است یک طراح سایت به آن ها مبتلا شود را بررسی می کنیم.

بینایی چشم ها:

در ایران هر طراح سایت و برنامه نویس به طور متوسط روزانه 8 ساعت به مانیتور خود خیره میشوند، هنگامی که شما به مدت زیادی به یک تصویر چشم بدوزید پلک نخواهید زد در نتیجه چشم شما خسته و خشک میشود و به مرور زمان باعث میشود بینایی شما دچار مشکلاتی مانند کم شدن سوء چشم، شود. برای آن که این اتفاق نیوفتد کافیست هر 20 دقیقه 1بار به مدت 20 ثانیه تا 1 دقیقه به منظره بیرون پنچره نظاره کنید.

Administrator\files\UploadFile\weak-eyesight-symptoms.jpg

مچ دست ها:

 خوب میدانیم که ابزار برنامه نویس و طراح سایت کامپیوتر و اجزای آن است. توجه داشته باشید در هنگام تایپ کردن و استفاده از کیبورد و ماوس هیچ فشاری نباید به مچ دست ها بیاید و دست ها بایستی در حالت استاندار قرار بگیرد. زیرا در غیر این صورت به تاندون مچ دست فشار آمده و به هم گره میخورند و تنها راه خلاص شدن از این درد عمل جراحی است. لطفا تاندون مچ دست را در گوگل جستجو کنید تا به چشم خود ببینید. و حتما استاندارد تایپ کردن را بیاموزید برای این منظور میتوانید به سایت زیر مراجعه کنید.

http://www.keybr.com/#!game

 Administrator\files\UploadFile\mouse-wrist-postures.jpg

مهره های گردن و کمر:

یکی از معایب کارهای طراحی سایت این است بدون پشت میز نشتن طولانی پشت سیستم نمیتوانید وظایفتان را انجام دهید. به همین علت چگونگی پشت میز نشتن شما بسیار اهمیت دارد تا دچار کمر درد، گردن درد و فاصله افتادن بین مهره های ستون فقرات نشوید.

باید توجه داشته باشید میزکار شما و صندلی شما باید استاندارد باشد و حتما و بر طبق اصول بشینید.

Administrator\files\UploadFile\Depositphotos_2156535_xs.jpg

اضافه وزن و چاقی:

می توان گفت تمامی کسانی که شغل پشت میز نشینی دارند از اضافه وزن و چاقی می رنجند. زیرا ساعات طولانی را نشته اند و هیچگونه تحرکی نکرده اند. اضافه وزن علاوه بر این ظاهر شما را زشت و قد شما را کوتاه میکند سبب بیماری های دیگری مانند بیماری های قلبی می شود، پس بهتر است در محل کار خود چند حرکت کششی انجام دهید و ورزش کردن را در برنامه ی روزانه ی خود قرار دهید.

استرس:

کوچکترین مشکلی که یک برنامه نویس مستقل با آن روبرو میشود این است که چند پروژه را باید به صورت همزمان انجام دهد و هر کدام از آن ها را بدون انکه کوچکترین باگ و ایرادی داشته باشد باید بر طبق قرارداد در زمان مشخصی تحویل دهید.حال تصور کنید مشکلی پیش بیاید و کار به موقع به اتمام نرسد برنامه نویس مجبور خواهد بود که از خواب استراحت و حتی از خوراک خود بگذرد تا مشکل را حل و کار را به اتمام برساند.

Administrator\files\UploadFile\stressed_2.jpg

بهترین دوره های آنلاین طراحی سایت

به منظور بهبود و برتری یافتن در حرفه خود، نیازدارید فعالانه به گسترش و یادگیری مهارت های جدید بپردازید. اگر شما تازه شروع کرده اید و نیاز به یک دوره آموزش ابتدایی در یک موضوع خاص مانند فتوشاپ و یا جاوا اسکریپت دارید، مطالعه فعالانه در این موضوعات کاملا ضروری به نظر می رسد.

در زیر بهترین دوره های آنلاین طراحی سایت برای شما توضیح داده شده اند.

بهترین دوره های آنلاین طراحی سایت

Tuts+ .1

Tuts + دانش زیادی را به طراحان و توسعه دهندگان ارائه می دهد. ماموریت نهایی آن ها این است که " به مردم در یادگیری و کسب درآمد به صورت اینترنتی کمک کنند". Tuts + طیف گسترده ای از متن و ویدئوهای آموزشی ارائه می دهد. علاوه بر ارائه آموزش های رایگان، آنها دوره های هزینه دار با دسترسی به بیش از 550 دوره مختلف وردپرس، تصویرسازی، حرکت های گرافیکی، HTML، CSS، فتوشاپ و بسیاری از دوره های محبوب طراحی سایت دیگر را نیز ارائه می دهند.

بهترین دوره های آنلاین طراحی سایت

2. Treehouse

Treehouse ارائه دهنده طراحی وب سایت ، توسعه وب و دوره های آموزشی توسعه iOS است. دوره های آموزشی شامل جاوا اسکریپت، وردپرس، SEO، PHP، طراحی وب سایت و دوره های بسیار دیگری نیز آموزش داده می شود.
چیزی که باعث برتری Treehouse در مقابل سایر سیستم های آموزشی می شود، ارائه آزمونها و چالش های تعاملی است. پس از تکمیل هر دوره به شما مدرک ارائه می شود.

بهترین دوره های آنلاین طراحی سایت

3. Lynda.com

Lynda.com یک مرکز آموزش آنلاین پیشرو برای کمک به افرادی است که مایل به یادگیری فن آوری های جدید، مهارت های خلاق، مطالعات کسب و کار و غیره هستند. و همه اینها توسط استادان پیشرو در این صنعت، تدریس می شود.

Lynda.com اجازه کنترل دوره را به شما می دهد، می توانید دوره را در کامپیوتر ببینید و یا با موبایل خود به یادگیری ادامه دهید. و همچنین می توانید دوره های آموزش دیده خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. با بیش از 1000 دوره، غیر از دوره های طراحی سایت ،  Lynda.com دوره های مهارت در کسب و کار، محصولات مایکروسافت، سیستم عامل، شبکه و موضوعات دیگر را نیز ارائه می دهد.

بهترین دوره های آنلاین طراحی سایت

4. Udemy

با بیش از 30000 دوره و بیش از 7 میلیون دانش آموز در سراسر جهان، Udemy به عنوان یک پیشرو در بازار آنلاین یادگیری است. دوره های آموزشی بر اساس تقاضا در دسترس است، بنابراین شما می توانید آنها را، در هر زمان و در هر دستگاهی مشاهده کنید.
Udemy طیف وسیعی از دوره های موجود به 80 زبان مختلف، از جمله جاوا اسکریپت، SEO، عکاسی، HTML5، توسعه برنامه iOS، جاوا و بسیاری دیگر را ارائه می دهد.

بهترین دوره های آنلاین طراحی سایت

5. Packt Publising

Packt Publishing در سال 2004 با هدف ارائه آموزش موثر در زمینه توسعه نرم افزار تاسیس شد. و با شناخت تغییر نگارش مردم درباره آموزش آنلاین، امروزه فعالانه اقدام به تولید ویدو های آموزشی مستمر کرده است.
دوره های آموزش ویدئویی اعم از CSS، JS، طراحی سایت و بسیاری دیگر را ارائه می دهد. آنها همچنین برخی از بهترین کتاب های توسعه وب موجود در بازار از جمله JQuery ، وردپرس، جاوا اسکریپت، HTML5، CSS3 و غیره را عرضه می دارند.

بهترین دوره های آنلاین طراحی سایت

6. Level Up Tuts

Level Up Tuts به طور مداوم به صورت هفتگی، فیلم های آموزشی جدید تولید می کنند. همه دوره های آموزشی به طور کامل رایگان است. آموزش ها شامل HTML5 ،Sass ،CSS3، دروپال، وردپرس و بسیاری دیگر است. Level Up Tuts مکانی عالی برای اشخاصی است که مایل به یادگیری مهارت های جدید بدون نیاز به پرداخت هزینه هستند.

بهترین دوره های آنلاین طراحی سایت

7. KillerSites

KillerSites سابقه یک دهه آموزش طراحی سایت با مهارت های عملی به دانش آموزان را دارد. آنها دوره های آموزش ویدئویی را برای مبتدیان ارائه می کنند. این دوره ها شامل آموزش کامل ادوبی وب، وردپرس، برنامه نویسی وب و غیره است.

ایجاد یک رزومه عالی برای طراح

اگر شما به دنبال یک شغل هستید و یا برای بهبود موقعیت شغلی خود نیاز به ارسال درخواست همکاری دارید، اولین قدم رزومه شما است که شانس مصاحبه را به شما می دهد. به دست اوردن این شانس در گرو چگونگی طراحی آن و تا حدودی در مورد چیزی که نوشته اید است. پیشنهاد می شود برای ایجاد یک رزومه عالی برای طراح مراحل زیر را دنبال کنید.

ایجاد یک رزومه عالی برای طراح

1. از میکروسافت ورد استفاده نکنید

اگر به دنبال شغل منشیگری هستید مایکروسافت ورد ممکن است مناسب باشد، اما اگر شما طراح یا خلاق هستید، گزینه های طرح بندی محدود و منحصر به فرد و مسائل کراس پلت فرم ظریف می تواند بهترین رزومه را خلق کند. PDF یک فرمت بسیار خوب است، چرا که شما را قادر به ایجاد یک سند با ظاهری مناسب می کند که کاملا کراس پلت فرم است.

2. از نرم افزار DTP استفاده کنید

کارگردان های هنری به اندازه محتوا به طرح رزومه کاری شما توجه خواهند کرد، بنابراین استفاده از بسته های DTP مهم است. کوارک اکسپرس، این دیزاین و یا حتی Illustrator رزومه هایی با ظاهر خوب به شما می دهد، و شما را قادر میسازد تا بتوانید آنها را به صورت pdf ذخیره کنید. اگر شما نمی توانید هیچ یک از این بسته های نرم افزاری را تهیه کنید، در صورت لزوم نسخه 30 روزه آن را دانلود کنید.

3. اجازه ندهید یک آژانس فرمت آن را تغییر دهد

گاهی اوقات لازم است از یک آژانس برای یافتن شغل استفاده کنید، و اگر چه توصیه می شود که برای درخواست شغل به طور مستقیم اقدام کنید. با این حال، برخی از سازمان ها فرمت رزومه شما را به چیزی که فکر می کنند مشتریان آنها می خواهند، تغییر می دهند، که اغلب نتیجه خوبی ندارد.

ایجاد یک رزومه عالی برای طراح

4. مختصر بنویسید

مدیران هنری وقت و تمایل به خواندن کل داستان زندگی شما، مانند اینکه شما کدام مدرسه رفتید را ندارند. توضیحات اضافی رزومه خود را حذف کنید و در جزئیات مربوطه تمرکز کنید. اگر رزومه کاری شما بیش از دو صفحه باشد، زیاده گو می شوید.

5. دروغ نگویید

یک بار رزومه ای از یک فرد که نامش ذکر نشده بود دریافت کردم که ادعای ساخت یک وب سایت خیره کننده را داشت. من خیلی متعجب شدم چون خودم آن سایت را طراحی کرده بودم.
نیازی به گفتن نیست، که رزومه مستقیم وارد سطل زباله شد و فرستنده نیز با یک ایمیل به شدت از من پاداش دریافت کرد. صداقت همیشه بهترین سیاست است.

6. نمونه کار ارائه دهید

با قرار ندادن نمونه کار در رزومه خود، شما در واقع ضمانتی برای گیرنده ارئه نکرده اید که بتواند شما را برای شغلی انتخاب کند. عکسهایی از پروژه های گرافیکی متحرک عالی است.

7. رزومه باید ساده باشد نه احمقانه (KISS)

حتی اگر شما واقعا اعتماد به نفس دارید و در مورد کاری که انجام می دهید مطمئن هستید، تزیینات نگارش چاپی و طرح های خیالی را در حاشیه نگه دارید، و اطمینان حاصل کنید که خطوط، ساده و روشن است و اطلاعات به خوبی معرفی شده اند. پس از تمام این مراحل، آخرین چیزی که می خواهید دو بینی در یافت کننده است زیرا شما فکر می کنید متن خاکستری تیره روی صفحه زمینه مشکی ایده بسیار عالی است .

8. شخصیت خودتان را نشان دهید

ساده نگه داشتن چیزها به معنی احمقانه ساختن آنها نیست. رزومه بازتابی از وضع و شخصیت شما است، و دریافت کننده این موضوع را خواهد فهمید، آگاهانه یا نا آگاهانه، در واقع اینها عناصری هستند که رزومه شما را از صدها رزومه ارسالی دیگر متمایز می کنند. رزومه خود را با یک طراحی منحصر به فرد و احساس شخصی برجسته کنید.

9. اطلاعات صحیح ارائه دهید

در کمتریت حالت، رزومه باید شامل نام و اطلاعات تماس، از جمله آدرس ایمیل، شماره تلفن شما باشد ( شماره تلفن همراه خود را نیز قرار دهید، اگر فکر می کنید که ممکن است شغلی را به دلیل رفتن به فروشگاه از دست بدهید). به دنبال آن باید سوابق کاری و سپس تحصیلات آورده شود. تجربه کاری باید شامل تاریخ، عنوان شغلی و خلاصه مختصری از وظیفه شما باشد.

10. رنگی غیر از سیاه و سفید

برای بسیاری از مشاغل غیر طراحی، رزومه کاری طراحی شده و یا چاپ رنگی است که احتمالا اتلاف وقت، و حتی ممکن است برای گیرنده آزار دهنده باشد. با این حال، برای موقعیت های طراحی، لمس رنگ یک راه قابل قبول برای اضافه کردن است.

11. فتوکپی ارسال نکنید

فتوکپی ها ارزان هستند، اما متاسفانه ظاهر بی کیفیتی هم دارند، به ویژه نسخه دوم و سوم آن. تصاویر بی کیفیت می شوند و اثر انگشتان روی صفحات باقی می ماند. چاپ لیزری تازه یا چاپ جوهر افشان در کاغذ در دسترس با بهترین کیفیت دارای حداقل استاندارد هستند.

12. مراقب رویکرد تازه باشید

رزومه شما ممکن است به چند صورت مورد بررسی قرار بگیرد.از یک طرف ممکن است مانند یک متفکر خلاق به نظر برسید، از سوی دیگر ممکن است به نظر پرمدعا و افراطی دیده شوید. این به نظر دریافت کننده بستگی دارد.

13. فونت را عاقلانه انتخاب کنید

هدف هر رزومه خوانایی است، بنابراین به طور کلی یک ایده عاقلانه انتخاب فونت ساده و عاقلانه است.
در شرکت های بزرگ، برای مثال، در رزومه های فیزیکی به طور معمول از اسکنر OCR برای کمک به کاهش متقاضیان استفاده می شود. نرم افزار OCR با فونت گل و بلبل مبارزه می کند.

14. رزومه حضوری و ارسال از طریق ایمیل

معمولا آگهی استخدام مشخص می کند که آیا شما باید رزومه را ایمیل کنید یا نه، اما اگر در آگهی نگویند چه کار باید انجام دهید؟
رزومه ایمیل شده، قرن بیست و یکمی به نظر میرسد، و نشانه راحتی فرد با فن آوری است، اما رزومه فیزیکی خوب ارائه شده بر روی کاغذ چاپی مناسب و معقول می تواند حرفه ای و هوشمند به نظر برسد.

15. روی یک طرف کاغذ A4 تهیه کنید

رزومه کاری خوب باید واضح، دقیق باشد و به خوبی طراحی شود. این ایده آل است که بر روی یک طرف A4 تهیه شود و اگر جزییات خیلی زیاد است از یک کاغذ دیگر استفاده کنید. یک ورقه A4 برای عکس نمونه کار خود استفاده کنید.

16. برای کاور نامه زمان صرف کنید

اکثر زمان ها، هنگامی که شما برای یک کار درخواست می دهید، رزومه کاری شما باید با یک پاکت نامه همراه باشد. این امر رسمی و تجارت گونه به نظر می رسد: و محلی برای خلاقیت و تخیل شما نیست. متن باید مکمل CV باشد و بهتر است کوتاه باشد - سه پاراگراف یک قاعده مناسب است. مشخص کنید که نامه شما مشابه صدها متقاضی دیگر و کپی نیست.

17. تقلید نکنید

تعداد زیادی از فارغ التحصیلان مفهوم طراحی رزومه موثر را می بینند و آن را کپی می کنند. آنها ممکن است به چه چیزی فکر کنند؟ همه ما دسترسی به اینترنت مشابه داریم، و اگر طراحی رزومه مخصوص و مبتکری در معرض دید ما باشد، حتما در معرض دید کارفرما نیز هست. رزومه کاری باید خلاقیت شما را به نمایش گذارد نه شخص دیگری را.

18. نشان دادن سازگاری

پروژه های طراحی دنیای واقعی غالبا حول یک محتوا و یا تم تنها و استوار قرار دارند که لوگو، نام تجاری، ادبیات و غیره را اجرا می کنند.رزومه، نمونه کارها و پوشش نامه شما نیز باید بر چنین سازگاریی متمرکز شده باشد. برای مثال، آیا لیستی در همین سبک در تمام صفحات شما ارائه شده است؟ آیا ترتیب رنگ سازگار است؟ و به همین ترتیب.

19. رزومه های مختلف ایجاد کنید

اگر شما در حال درخواست برای مشاغل متعدد هستید، شما باید رزومه های متعدد ایجاد کنید، که در هر کدام یک نقش خاص و نوع تجربه و مهارت کارفرمایان آینده نگر مورد توجه است. برای ارائه یک مثال آشکار، اگر شغلی به طور خاص به InDesign به عنوان یک نیاز اشاره کرده باشد، شما باید آن را در ابتدای مهارت های خود قرار دهید، و در صورت امکان بیشتر راجع به آن توضیح دهید که کجا و چگونه از آن استفاده کرده اید.

20. دستور زبان و املا

اگر شما درخواست کار به عنوان یک طراح را دارید، آیا خوب نوشتن متن درخواست مهم است؟ پاسخ مثبت است. غلط های املایی و دستور زبان شما را بی سواد، نادان و / یا تنبل نشان می دهد - هیچ یک از این ها تصویری نیست که شما در تلاش برای نشان دادن آن هستید. بنابراین، همیشه گرامر و تلفظ را دوبرابر بررسی کنید، و از دیگران بخواهید آن را مجددا چک کنند.

درآمد شغل طراحی سایت چقدر است؟

یک طراح سایت معمولا می تواند درآمد خوبی نسبت به شغل های زیر مجموعه ی IT داشته باشد.

اگر یک مهندس طراحی سایت بخواهد در یک شرکت طراحی سایت فعالیت داشته باشد، می تواند درآمدری در حدود بین یک و نیم میلیون تا 2 میلیون تومان در زمان حاضر که سال 1393 هستیم را داشته باشد.

ولی اگر یک طراح سایت بخواهد به تنهایی اقدام به طراحی سایت نمایید، می تواند با انجام دادن هر پروژه به طور میانگین یک و نیم میلیون تومان از مشتری دریافت نماید.

حالا فرض نمایید یک طراح سایت در ماه چند پروؤه می تواند انجام دهد؛ اگر فقط هفته یک پروژه انجام دهد، در آمدی در حدود 6 میلیون تومان در ماه می تواند داشته باشد.

ضمن اینکه این شغل نیاز به منابع اولیه ندارد و تنها هزینه ای که در آن یک طراح سایت پرداخت می نماید، هزینه زمان صرف شده برای انجام پروژه می باشد؛ همچنین نیاز به مراجعه مشتری را ندارد و می تواند با یک خط تلفن سفارش های خود را دریافت نماید؛ و بازار هدف او نیز می تواند تمام شهرها و حتی روستا هایی کشور خود باشند که نیاز به وب سایت را برای خود احساس می کنند.

روش پیدا کردن اولین مشتری در طراحی سایت

یکی از مهمترین دغدغه ها پس از راه اندازی شرکت در عرصه ی طراحی سایت این سوال پیش می آید که چطور بتوانند برای خود مشتری پیدا کنند  و دارای سابقه شوند.
در این مقاله می خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور اولین مشتری خود را پیدا کنید.لازم است برای جذب مشتری مواردی را رعایت کرد که از جمله ی این موارد وابسته کردن مشتریان به خود می باشد .

جذب مشتری

برای انجام این کار بهتر است با مشتری طوری صحبت شود که ارزش کاری شما را بداند .در راستای این کار بسیاری از برنامه نویسان قیمت کاری خود را کاهش می دهند تا بتوانند مشتری بیشتری را جذب کنند اما از عواقب این کار  این است که طراح سایت معمولا وقت کمتری را برای طراحی سایت می گذارد و به همین دلیل کیفیت کار کاهش پیدا خواهد کرد.

با انجام بخشی از کار به صورت رایگان یا هزینه ی کمتر نیز می توانید اعتماد مشتری را جذب نمایید به این صورت که می توانید به مشتری بگوئید که قیمت طراحی شما چقدر است ولی حاضرید که بخشی از کار را برای نمونه طراحی کنید و برای این کار هزینه کمی دریافت کنید و یا اصلا هزینه ای دریافت نکنید و در صورتی که مشتری از کار شما راضی بود بقیه کار را ادامه دهید و طرح را تکمیل کنید با این کار مشتریان می توانند بدون ریسک، سرویس شما را امتحان کنند و در صورت رضایت، از خدمات شما استفاده کنند.
توجه داشته باشید ، هنگامی که می خواهید شرکت خود را معرفی نمایید حتما ذکر شود که در چه زمینه ای از طراحی وب سایت تخصص دارید با انجام این کار مشتری جدی تر قصد انتخاب شرکت شما را برای طراحی سایت خواهد کرد.

یکی از رایج ترین اشتباهات در زمینه ی طراحی سایت قطع ارتباط مشتری با طراح سایت پس از اتمام پروژه می باشد حتی پس از مدتی برای ایجاد کوچکترین تغییر حق الزحمه مطالبه می کنند که از نظر ما این روش کاملا اشتباه است و باید همچنان پس از اتمام کار با مشتریان خود در تماس بود و برخی از کارهای کوچک که زمانی از شما نمی گیرد را به طور رایگان برای مشتری انجام داد انجام این کار و سریع جواب دادن به مشتری باعث می شود که مشتری بداند شما قابل دسترس هستید و به دنبال آن دوستان و آشنایان خود را به سوی شما هدایت کند.
یک طراح حرفه ای میداند که در سایت حرفه ای خود و همچنین آشنا کردن مراجعان به تخصص خود حتما مطالبی در زمینه ی تخصص خود و طراحی سایت را در وب سایت خود عرضه می کند با انجام این کارها شما هستید که مشتری خود را گلچین می کنید و این مشتری است که توسط شما انتخاب می شود نه انتخاب شما توسط مشتری!

حال سوالی که پیش می آید چطور بتوانیم اولین مشتری خود را پیدا کنیم . در ابتدای کار به درآمد بالا فکر نکنید . همانقدر که فکر می کنید مشتریان اولیه شما اعتبار شما خواهند شد به آنها اعتبار بدهید و با انجام درست طراحی هم اعتماد آنها را جلب کنید و هم سابقه خوبی برای خود درست کنید.توجه داشته باشید که اولین مشتریان برای شما مهم هستند زیرا بازخورد ارزشمندی برای بهبود عملکردهای تجاری شما ارائه می کنند همچنین این مشتریان می توانند کمپین های بازاریابی بعدی شما را هدایت کنند.

برای شروع در ابتدای کار شما می توانید یک لیست از تمام افراد دوست و آشنا تهیه کرده و با فرستادن ایمیل و تماس گرفتن با این اعضا می توانید کار جدید خود را آغاز کنید.برای مثال  شما می توانید به دوستان شخصی و دوستان آنها ، آشنایان تجاری ، کسانی که در گروه های اجتماعی مانند NGO ها و انجمنهای خیریه فعالیت دارند مراجعه کنید.
همین طور می توانید تخفیف و مشاوره مجانی را نیز در این نامه پیشنهاد کنید که می تواند باعث جلب توجه و مهیج شدن فعالیت های شما نیز باشد.‌ همین طور شما می توانید به افرادی مراجعه کنید که می توانند افراد مناسب را به سمت شما هدایت کنند.
در آخر فراموش نشود که آشنایی با جدیدترین فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا خود نقش اساسی در کار شما و همچنین ماندگاری شما در بازار می باشد.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
حسین : بسی استفاده کردیم
25 3
ممنون ، متن خوبی بود
فرزانه :
22 3
عالی بود از راهنمایی هاتون ممنون.موفق باشید
مریم :
16 3
مطلب مفیدی بود.ممنون.دید دقیق تروبهتری نسبی به قبل بهم داد.باسپاس
مصطفی شیری زاده : عالی بود
14 3
سلام بی نظیر بود یک صفحه آ5 از جملات خوب شمارو که به نظرم لازمم بود را پرینت گرفتم معلومه این توضیحات از روی تجربه نوشته شده اکثراً مدیر سایت ها همچین حرفهایی نمی زنند و دوست ندارند کسی به تجربه ی اونا دست پیدا کنه
:
15 4
قسمت مقالات شما ارزش تجربه چند ساله رو داره. واقعا به خاطر این مقالات ازتون تشکر میکنم
:
8 3
بسیار خوب بود
محمد :
6 3
ممنون از مقاله خوبتون واقعا عالی بود.
vahid :
9 4
عالی بود . هر جا که رفتم یه سری مطالب سردرگم کننده داد دستم ولی توضیحاتت کامل بود
مدیریت : پاسخ
7 3
سپاس برای سپاسگذاری - خوشحالیم که مورد استفاده قرار گرفت
زهرا :
4 3
خیلی خوب راهنمایی کردین. ممنونم از شما.
حامد :
3 3
سلام مرسی از مقاله خوبتون ♥ کاش میشد از html-css یه پس زمینه ای ب ما میدادید و یه اموزش تصویری از طراحی وب با تشکر
شاهین :
3 3
مرسی .عالی بود
محمد جواد :
5 3
خیلی ممنون از تجربیاتتون استفاده کردیم مطمینا به ما در تصمیم گیری هایی درسی که آینده ما هستند کمک شایانی خواهد کرد خیلی خیلی ممنونم
mahnaz :
4 4
سلام خیلی ممنون از راهنمایی هاتون. من دارم طراحی سایت میخونم ولی دچار سردرگمی شدم.به من گفتن اگر html5, css3, jquery , و asp.net را بلد باشید میتونید سایت طراحی کنید.نظر شما چیه؟یعنی به javascript و php نیاز نیست؟؟؟؟؟
مدیریت : پاسخ
5 3
بله می توانید - و مقداری هم در تسلط به جاوا اسکریپ هم نیاز می باشد. می توانید به کارگاه های آموزش طراحی سایت با asp.net تشریف برده و حتی زمانی را برای کارآموزی سپری نمایید تا تجربه مناسبی هم پیدا کنید. متاسفانه جای برای معرفی کردن هم سراغ نداریم ولی حتما اگر بگردید پیدا خواهید کرد.
mahnaz :
3 4
مرسی از راهنماییتون. ببخشید که سوال بی ربط میپرسم ولی میخواستم بدونم به عنوان یه طراح سایت باید responsive و seo را هم یاد بگیرم یا فرد دیگه ای این کار ها رو باید برای سایت من انجام بده
مدیریت : پاسخ
6 3
صد درصد برای ارائه کار حرفه ای باید این دو موضوع هم برای وب سایت هایی که به مشتری ارائه می دهید، رعایت نمایید.
Armin :
2 3
متن خیلی خوبی بود
محمد :
2 3
خیلی خوب بود
abed :
1 0
مفید بود، ببخشید چندتا سوال داشتم ممنون میشم اگه پاسخ بدین. اول اینکه طراحی وب بیشتر کار گروهیه یا یک نفرم که چندتا مهارت داره هم میتونه به تنهایی مثلا تو خونه انجام بده. دوم: با مشتیریان که شرکت یا هر افرادی که به سفارش اونها وب طراحی میکنیم نیاز به ارتباط حضوری هم هست یا نه. به طور مثال کسی که مدیریت سایت رو بر عهده داره مثلا نیاز هست روی سیستم او هم کاری انجام بدیم، برنامه ای نصب یا راه اندازی، سیستم امنیتی‌ای چیزی سوم: اگر خطاهی در طراحی و برنامه نویسیمون داشته باشیم چه مشکلاتی رو میتونه به وجود بیاره
قاسم :
3 0
همین که آدمو مأیوس نمی کنید ، یه دنیا ارزش داره. ممنون
Zahra :
1 0
عالی بود
امین :
1 0
ممنونم از مقاله ی خوبتون مرسی که به ما تازه کارا امید میدین
:
1 0
thank you so muuch
احمد :
2 0
ali bod moshaveraton emshb enghad naraht bodm az kond pishraftanm k ba sohbathaye shoma dobare ricaveri shodm mrcccccc