آموزش Google Webmaster Tools

10 / 10
از 2 کاربر

یکی از ابزار هایی است که از سمت گوگل ساخته شده و پیشتیبانی می شود که البته یکی از مهمترین و قوی ترین ابزارهای مدیریت سئو است که بطور رایگان در دسترس مدیران سایت قرار گرفته است. هر وبمستر حرفه ای سایت خود را در گوگل وبمستر و گوگل آنالیتیکس  ثبت می کند و روند تغییرات سایت خود را از این طریق کنترل می کند.

Google Web master Tools چیست؟

یک مجموعه از ابزارهای کنترل و مدیریت سئو سایت می باشد. در پنل مدیریت این مجموعه اطلاعاتی نظیر : میزان سلامس سایت، تعداد صفحات ایندکس شده،  واژگان کلیدی ورودی سایت و ... در اختیار شما قرار می گیرد. چیزی که باعث می شود این ابزار ضروری به نظر برسد کاربردش در شرایط بحران است که کمک زیادی به شما برای رفع مشکلات  خواهد کرد. اگر مورد جریمه و مجازات گوگل قرار بگیرید خود گوگل از همین طریق به شما خبر رسانی میکند و امکان مشاهده وضعیت را برای شما فراهم میکند.

در این مقاله از طراحی سایت ما می خواهیم به آموزش ثبت سایت درگوگل وبمستر بپردازیم.

ثبت سایت در گوگل وبمستر

برای معرفی سایت به گوگل کافیست به آدرس www.google.com/webmasters/tools/submit-url مراجعه کنید. این روش برای سایت های نوپا است که تاثیر به سزایی بر سئو سایت نخواهد داشت، اگر دارای یک سایت قدیمیتری هستید که صفحاتش ایندکس شده اند دیگر احتیاجی به انجام این مراحل را ندارید.

Administrator\files\UploadFile\ثبت سایت در وبمستر.png

برای سات های که محتوایش ایندکس شده می توانید سایت خود را در www.google.com/webmasters معرفی کنید که با این کار ابزار ها و امکانات مختلف و کاراریی در اختیار تان قرار میگیرد و تاثیر زیادی بر سئو سایت دارد.

Administrator\files\UploadFile\ثبت سایت در وبمستر 2.png

با یک اکانت جیمیل ابتدا به صفحه اصلی گوگل وبمستر بروید. در قسمت مشخص شده آدرس سایت خود را وارد کرده و بر روی ADD A SITE کلیک کنید.

Administrator\files\UploadFile\add site.png

در این قسمت باید باید هویت خود را به عنوان صاحب اصلی سایت ثابت کنید که این مرحله از چند روش قابل عبور است ولی رایجترین آن ها دانلود فایل تایید هویت است. بعد از دانلود فایل باید آن را در ریشه اصلی هاست آپلود کنید. بعد از تاییدیه هویت آدرسی به شما ارائه می کند که نشان دهنده عملیات به درستی انجام شده است. و در آخر بر روی دکمه Verify کلیک کنید. توجه داشته باشید که هیچگاه  فایل تاییدیه هویت را از سیستم خود حذف نکنید.

Administrator\files\UploadFile\verify.png

روش های دیگر ثبت سایت

اگر قادر نیستید به سرورخود دسترسی پیدا کنید و یا هر مشکل دیگری راه های دیگری پیش روی شماست.

 HTML Tag :

بر Alternate methods کلیک کنید و HTML tag را انتخاب کنید. به شما کدHTML  داده می شود که می بایست آن را قبل از بسته شدن دستور در هدر سایت خود قرار دهید و سپس verify را کلیک کنید تا ثبت به پایان برسد.

Administrator\files\UploadFile\HTML code.png

Google Analytics:

ساده ترین روش برای ثبت سایت استفاده از اکانت گوگل آنالیتیکس برای ثبت تاییدیه هویت است. با انتخاب این گزینه و کلیک بر verify سایت شما به خیلی سریع در گوگل معرفی می شود. تنها در صورتی از این روش می توانید استفاده کنید که اکانت آنالیتیکس را با همین اکانت جیمیل ساخته باشید.

Administrator\files\UploadFile\acuont analytics.png

بعد از ثبت و معرفی سایت باید دامنه اصلی سایت را تعیین کنید و نقشه سایت خود را به گوگل معرفی کنید که در مقالات بعدی شرکت طراحی سایت به آموزش آن ها خواهیم پرداخت.

Google Trands  چیست؟

یکی از عالی ترین  ابزار های  گوگل در بهینه سازی سایت است. اگر میخواهید فقط از یک ابزار برای سئو سایت استفاده کنید بی شک این برنامه یکی از بهترین برنامه هایی است که به شما چنین خدمات ارائه می کند.

 GoogleTrands چگونه کار می کند؟

بعد از وارد شدن به سایت در صفحه اول در قسمت Tool bar چهار پارامتر وجود دارد که از چپ به راست عبارتند از:

Country: اگر می خواهید مشاهده کنید که کلمه مد نظر شما در جهان و یا در کشوری خاص چه مقدار جستجو شده در این قسمت می توانید مشخص کنید.

 Date: در این قسمت می توانید بازه زمانی جستجو کلمه را تعیین کنید. تاریخ پیش فرض از 2004 تا به حال است می توانید بازه زمانی های دیگری مانند : 7 روز گذشته، 30 روز گذشته،90 روز گذشته، 12 ماه گذشته و یا سالی خاص را انتخاب نمایید.

  Category: در این قسمت دسته بندی ها را تعیین می کنید که شامل : تمام دسته بندی ها، هنر و سرگرمی، ماشین و وسایل نقلیه، زیبایی اندام، کتاب و ادبیات، تجارت و صنعت، کامپیوتر و الکترونیک، مالی، غذا و نوشیدنی و  انتخاب بازی می باشد.

  Group: شما می توانید در 5 گروه عبارت مورد نظرتان را جستجو کنید : Web Search, Image Search, News Search, Google Search, YouTube Search

اعداد داخل نمودار تعداد جستجو های عبارت تعیین شده را نمایش می دهد که بر اساس تعداد جستجو های گوگل تعیین می شوند. این اعداد نمایش داده شده مقیاس واقعی و صحیح تعداد جستجو نیست چرا که بازه تعداد بین 0 تا 100 می باشد و نمودلر به بیشترین نمره تقسیم می شود.

گوگل ترندز لیستی از لغات و واژه های کلیدی نمایش می دهد که بر اساس تاریخ و دسته بندی مرتب و لیست می شوند.

از انجایی که ترندز آمار دقیق را نمایش نمی دهد شما می توانید از  Keyword Planner استفاده کنید چرا که گوگل ترندز روند طبیعی یک واژه را در طی گذر زمان نمایش می دهد.

هدف گیری منطقه ای

گوگل ترندز اطلاعات جستجو را به منطقه ها تقسیم می کند و مشخص می کند که در کدام  منطقه آن کلمه بیشتر جستجو شده است. برای مثال کلمه " طراحی سایت " کل ایران جستجو شده است و استان خراسان رضوی بیشترین درصد جستجو را دارد.

اگر شما در حال تبلیغات pay per click منطقه ای هستید این اطلاعات بسیار می توانند برای شما مفید و کارامد باشد

بخش اول: تعیین دومین اصلی سایت

دامنه (آدرس) اصلی سایت چیست؟

دامنه اصلی همانی است که ترجیح می دهید در نتایج جستجوی مرورگرها نمایش داده شود و کاربران به طور مستقیم به این دامنه هدایت می شوند. دامنه سایت به دو شکل آغاز میشود هم با www و هم بدون www.

موتور های جستجو  این هر یک از اشکال آدرس دامنه را جدا از هم میدانند و هرکدام را جداگانه شناسایی می کنند. برخی اوقات امکان مشاهده هر دو حالت وجود دارد که ممکن است موتور های جستجوگر یکی یا هر دوی آن ها را ایندکس کنند. اگر موتور گوگل دامنه ی دیگر را که دامنه ی اصلی شما نیست ایندکس کند این تصور اشتباه برای شما پیش میاید که صفحاتتان ایندکس نمی شوند در صورتی که شکل دیگر سایت شما دارد ایندکس می شود.

برای جلو گیری از ارائه داد ه تکراری باید دومین اصلی سایت خود را به گوگل معرفی کنید چرا که اگر موتور گوگل هر دو دامنه را ایندکس کند. هر دو آدرس را در دو صفحه مستقل ولی با داده های مشابه شناسایی می شوند که باعث ایجاد نمره منفی برای سئو سایت میشود.

برای تعیین دامنه اصلی آن آدرسی که ورودی بیشتری دارد را به عنوان دامنه اصلی انتخاب نمایید.

چگونه دومین اصلی سایت را مشخص نماییم؟

برای تعیین دومین اصلی سایت دو راه وجود دارد: 1. با استفاده از گوگل وبمستر تولز 2. با استفاده از redirect 301

تعیین دومین اصلی با استفاده از گوگل وبمستر :

نخست در گوگل وبمستر یک اکانت ایجاد کنید و مراحل تاییدیه هویت را پشت سر بگذارید همانند آنچه که درمقاله ی آموزش کامل استفاده ازگوگل وبمستر در مجموعه مقالات طراحی سایت شرح دادیم. توجه داشته باشید هر دو حالت آدرس سایت یعنی هم با www  و هم بدون www را وارد نمایید. برای این منظور بعد از معرفی دومین اولی و تایید آن در سمت راست صفحه کنار چرخدنده دکمه ADD A SITE  حاضر می شود که با کلیک بر روی آن می توانید برای افزودن دومین بعدی اقدام نمایید.

پس از آن که هر دو دومین را تایید هویت کردید به سراغ تعیین دومین اصلی میرویم. در منوی سمت چپ صفحه وارد قسمت Configuration می شوید، زیر شاخه ی Settings  را انتخاب  کنید و در قسمت Preferred domain دومین دلخواه خود را انتخاب نمایید.

Administrator\files\UploadFile\انتخاب-دامنه-اصلی-سایت.png

Redirect 301:

 در این روش که خیلی ساده است کافیست  کد زیر را به فایل  .htacess بیافزایید.

$(*.)^RewriteEngineOnRewriteBase/RewriteCond%{HTTP_HOST}^www.domainname.com[NC]RewriteRule

http://domainname.com/$1[L,R=301]

بخش دوم:معرفی نقشه سایت به گوگل

نقشه سایت چیست؟

در واقع فایلیست که شامل همه ی آدرس های موجود در سایت شما می باشد. علاوه بر آدرس اطلاعات متا نیز در آن ذخیره می شود. (به اطلاعاتی نظیر آخرین بروز رسانی، نحوه ارتباط با صفحات دیگر و ...  اطلاعات متا می گویند.)

Administrator\files\UploadFile\Sitemap Beispiel DieWebAG.png

 

نقشه سایت به روبات موتورهای جستجوگر کمک می کند که سایت شما را بهتر شناسایی کنند. و از بروز رسانی سایت شما باخبر شوند.

در قسمت  Sitemaps گوگل وبمستر از کارکرد صحیح سایت خود مطاع شوید. در سمت راست صفحه دکمه قرمز رنگی با متن Add/TEST SITEMAP وجود دارد با کلیک بر روی آن و وارد کردن لینک آدرس نقشه سایت خود گوگل آن را دریافت و بررسی می کند تعداد صفحات موجود را نمایش می دهد.

از همین دکمه برای معرفی نقشه سایت به گوگل نیز استفاده می کنند شما با قراردادن نمونه کد sitemap:http://sitedesign-co.com/sitemap.xml در فایل  robots.txt نقشه سایت خود را به گوگل معرفی کرده اید.

لازم به ذکر است که هر گاه تغییراتی در نقشه سایت خود ایجاد کرده اید از همین طریقی کع در بالا ذکر شد گوگل را مطلع سازید. زمانی نقشه سایت کارایی خود را نشان می دهد که سایت شما تعداد زیادی صفحه با محتوای مختلف داشته باشد. 

بخش سوم:معرفی ابزارهای گوگل وبمستر  Search Queries-Site Dashboard

در این مقاله از طراحی سایت قصد داریم به معرفی ابزارهای وبمستربپردازیم. در گوگل وبمستر بر روی سایت خود کلیک کنید و وارد شوید در سمت چپ منوای ظاهر می شود که اولین ابزرا آن  site dashboard می باشد. این ابزار مانند یک میانبر می ماند و امکان دسترسی سریع به قسمت های مهم را به شما می دهد. در این قسمت شما به پیام ها، خطاهای دسترسی به گوگل (Errors Crawl)، خطاهای سایت و آمار بازدید سایت بر اثر نتایج جستجوی گوگل (search queries) و آمار میزان کلیک های سایت و آمار URL  سایت که به وسیله ی نقشه سایت مورد دسترسی قرار گرفته است را نمایش می دهد.

Administrator\files\UploadFile\site dashboard.png 

Search Queries:

در این قسمت واژگان کلیدی سایت شما را که در که مورد جستجو و توسط آن سایت شما را مورد نمایش قرار گرفته است را نشان می دهد. علاوه بر آن صفحاتی که در پی نتایج جستجو بیشتر در معرض نمایش قرار کرفته است را گزارش می دهد. دز قسمت بالا یک تقویم زمانی وچود دارد که با استفاده از می توانید بازه زمانی را که به طور پیش فرض 30 روز آخر است را تغییر دهید.

Administrator\files\UploadFile\search query.png

برای دسترسی به Search query دو راه وجود دارد:

 1.در قسمت site dashboard بر بالا نمودار search queries کلیک کنید.
 2. در منو ی سمت چپ بر روی Search Trafic کلیک کرده و search queries را انتخاب نمایید.

ستون هایی که در جداول مشاهده می کنیید عبارتند از:

  • Query: تمامی واژگان کلیدی سایت را در بازه زمانی خاص مورد جستجو قرار گرفته را نمایش می دهد. در این قسمت شما می توانید تا 2000 واژه کلیدی که حداقل 1بار باعث نمایش سایت شده اند را نشان می دهد.
  • Impressions:  دفعاتی که صفحات  سایت شما مورد بازدید در اثر جستجو قرار گرفته اند را مشاهده می کنید. بخش change  تغییرات میزان مقدار Impressions را نسبت به دوره زمانی  قبلی  بررسی کرده و نمایش می دهد.
  • Clicks:دفعاتی که سایت شما  توسط واژه های کلیدی در نتایج جستجو یافت شده و کاربر بر روی صفحه ای از سایت شما کلیک کرده مشاهده می کنید در قسمت change میزان تغییرات این بخش را نسبت به دوره زمانی گذشته میتوانید مشاهده کنید.
  • CTR: نسبت Impressions به click را نمایش می دهد و در قسمت  changeتغیرات را نسبت به بازه زمانی گذشته مشاهده می کنید. بعنوان مثال آگر CTR=40% باشد و دفعه بعدی 30% بشود change 10-   را نمایش می دهد.
  • Average position: میانگین بالاترین امتیازی که سایت شما در صفحه نتایج جستجو برای واژه کلیدی خاص را نمایش می دهد. در قسمت  change تغیرات در گذر زمان قابل مشاهده است. رنگ سبز دراین قسمت  نماینگر افزایش و رنگ قرمز نمایانگر کاهش است.

 دکمه Filtering Query : در قسمت search query پیش فرض بر این است که  اطلاعات همه هی واژه های کلیدی در صفحه های سایت را برای تمامی جستجوها برای یک بار نشان می دهد. با استفاده از کلید filters اطلاعات تک به تک هر واژه کلیدی قابل مشاهده است.

برای این منظور بعد از کلیک بر روی فیلتر  واژه و یا عبارت کلیدی را در قسمت query وارد می کنید و عبارت containing را انتخاب کنید و اگر می خواهید واژه مورد نظر را از لیست استخراج کنید noncontaining را انتخاب کنید.

خود بخش فیلتر به سه دسته تقسیم شده است که شامل: search،location و Traffic می باشد.

در قسمت search واژه های کلیدی که برای جستجوی هر نوع رسانه خاص استفاده شده باشد را نمایش می دهد. که شامل همه، ویدئو،تصاویر، موبایل و وب می باشد.

دقت داشته باشید ممکن است مجموعه یکایک حالت ها با جمع کل نمایش داده شده یکی نباشد چون امکان دارد یک عبارت کلیدی در چندین حالت استفاده شده باشد.

Location نشان می دهد واژه جستجو شده در کدام از منطقه جغرافیایی بیشتر صورت گرفته است.

جزئیات واژه کلیدی جستجو شده

اگر می خواهی اطلاعات بیشتری مانند جایگاه صفحه سایت شما در میان نتایج جستجو و اینکه چند بار بر روی لینک شما کلیک شده است را در رابطه با واژه کلیدی  کسب کنید باید بر روی واژه مورد نظر در قسمت Search query کلیک کنید، صفحه جدیدی باز می شود که در پایین سمت چپ بخش postion in search result  وجود دارد که شامل دسته های impressions ، clicks و CTR  می باشد. در تصویر زیر position 4 و impressions 63687و clicks 6129 می باشد یعنی در صورت جستجو شدن این واژه کلیدی لینک صفحه شما در صفحه اول گوگل جایگاه 4 را به خود اختصاص داده و برای 63687 نفر نمایش داده شده است و6129 بار بر روی لینک صفحه کلیک شده است.

Administrator\files\UploadFile\position.png

چگونه از اطلاعات Search Queries استفاده کنیم

اگر واژه کلیدی مد نظر شما در میان لیست وجود نداشت بدانید که از محتویات مناسبی برای آن واژه کلیدی در سایت قرار نداده اید.

اگر واژه کلیدی نا آشنا و یا واژه ای که انتظار دیدنش را نداشته اید در لیست مشاهد کردید بدانید که سایت شما هک شده است. مانند casino ، viagra

ارقام CTR و impression را باهم قیاس کنید تا بتوانید ازرش سایت خود را بالا ببرید. برای بالا بردن ازرش محتویات راهکار های زیادی وجود دارد تا مخاطب را تشویق کند که به سایت شما  از آن همه سایت رجوع کند. مثلا یک عنوان مطلوب ارزش محتوای صفحه شما را در صفحه نتایج جستجو بیان و نشان می دهد پس مطمئن شوید که عنوان مناسبی را انتخاب کرده اید. برخی اوقات متن تگ متا را نیز در نتایج جستجو نمایش داده می شود. پس ایجاد توضیحات مطلوب فراموش نشود.

درباره اطلاعات Search Queries که لازم است بدانید

بعضی مواقع ممکن است اطلاعات نمایش داده شده توسط گوگل وبمستر با دیگر برنامه ها متفاوت باشد.

  • گوگل آنالیز مقدار بازدید از سایت را نمایش می دهد اما نه همه ی آنها را ! فقط کسانی را نشان می دهد که در مرورگرشان جاوا اسکریپت فعال شده باشد.
  • در بعضی از ابزار ها عبارت واژگان کلیدی ره به شکل دیگری بیان می کنند. بعنوان مثال در Adwords مجموع واژه کلیدی را نشان می دهد اما در search query  مجموع واژه های کلیدی که باعث نمایش سایت شما در صفحه نتایج شده است را نشان می دهد.
  • Search query اطلاعات و مشخصات روزانه را یر اساس PDT نشان می دهد که ان باعث می شود که اطلاعات در آن محدوده زمانی در صورت استفاده از برنامه های دیگر یکسان نباشد.
  • گوگل مواردی که به ندرت و کم جستجو شده را نمایش نمی دهد.

اگر دیگر نمی توانید واژه کلیدی را که به تازگی در search query  دیده بودید را دوباره ببینید علتش آن است که اطلاعات را باید به یک نوع و یک کشور خاص محدود کنید.

بخش چهارم :معرفی ابزار گوگل وبمستر Site Dashboard-Crawl Errors  قسمت اول

بیش از 90%  خطا ها در این قسمت نمایش و رفع می شود این بخش بیشتر به سرور مربوط می شود. در صورت بروز مشکل در دسترسی نقشه سایت و یا به علت نتظیمات فایل نقشه سایت به طوری که موتور گوگل چندین بار در روز وارد سایت شما می شود اما به علت پایین بودن پهنای باند هاست نقشه سایت خطا می دهد و در این قسمت می توانید بررسی کنید که مشکل از کجاست.

Crawl Errors لینک آدرس صفحاتی را به شما نشان می دهد که موتور گوگل امکان بررسی به آنها را ندارد و یا با ورود به این صفحات با خطا های HTTP مانند 404،503،200  روبرو می شوید. گوگل فقط از دو راه می تواند وارد صفحات داخلی سایت  شود 1. آدرس های موجود در نقشه سایت 2. لینک های موجود در در صفحات داخلی و خارجی.

Administrator\files\UploadFile\aSitemap Beispiel DieWebAG.png

اگر صفحه در سایت شما موجود نباشد ولی آدرسش در نقشه سایت وجود داشته باشد دارای لینک داخلی باشد خطا نمایش داده می شود. لینک های خارجی به صفحات داخلی موجب خطا نمی شود.

Crawl Errors دارای سه بخش اصلی DNS، Server connectivity و Robot.txt fetch می باشد. اگر تک کناری در هر کدام از گزینه ها رنگی به غیر از رنگ سبز داشته باشد به احتمال 99% مشکل ازهاست است، هاست های اشتراکی و یا هاست هایی که باند پایین  دارند اغلب موجب بروز این خطاها می شوند.و راه حل رفع این سه خطا  تغییر سرور می باشد. اگر به طور مدام با خطای Server Connectivity مواجه میشوید و پشتیبان هاست  به شما اطلاع می دهد که مشکل از سرور نمی باشد. هاستتان را به دقت بررسی کنید و تغییرش دهید. پشتیبان ها هاست ها اقلب مشکل را گردن نمیگیرند. معمولا 3 روز طول می کشد تا بعد از تغییرات خطا رفع شود.

در قسمت دوم Crawl Errors به آموزش رفع خطاها می پردازیم.

 Administrator\files\UploadFile\URL.png

تب DNS: زمانی که موتور گوگل نتواند وارد دومین اصلی سایت شما شود (برای مثال sitedesign-co.com )  و نتواند به به سرو سایت شما دسترسی پیدا کند خطای DNS نمایان می شود که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد در صورت تغییر هاست باز هم خطا هایی در این قسمت رخ می دهد که مشکل ساز نخواهد بود. آما اگر این خطا ها به طور مکرر تکرار شوند سرور دچار مشکل شده است و باید به پشتیبان هاست گزارش دهید تا به رفع مشکل بپردازند. در صورت رفع نشدن مشکل سایت خود را به روی هاست دیگری منتقل کنید.

تب Server connectivity : ارور های  که در این قسمت نمایان می شوند ممکن است علتشان بسته شدن راه ورود IP موتور گوگل در FireWall سرور سایت می باشد و در چندین بار تلاشش برای مشاهده محتویات صفحات سایت بی فایده بوده است.

در تب Server Connectivity خطاهای Connection refused  نشان داده می شوند که با تماس به پشتیبان هاست سرور مشکل حل میشود. نا گفته نماند که در بسیاری از مواقع  علت این دسته از خطا ها به علت کندی ارسال و دریافت پایگاه داده ها و در کل کندی زمان تراکنش سرور می باشد. علت این کندی، زمان ارسال بین دو درخواست به سرور خیلی کم است یعنی سریع اتفاق می افتد. برای جلو گیری از این اتفاق بهتر است سایت خود را به یک هاست قویتری منتقل کنید. در صورت استفاده از هاست های اختصاصی و نیمه اختصاصی باید کد مربوط به کش داده ها را اضافه کنید و Crawl Rate گوگل را افزایش دهید.

برای افزایش زمان بین دو درخواست گوگل به configuration-settings بروید. در قسمت Crawl Rate گزینه ی Limit Googles maximum crawl rate مقدارش را تغییر دهید. لازم به ذکر است که این تغییرات فقط تا 3 ماه دارای اعتبار میباشند و بعد از 3 ماه مجددا باید این تنظیمات را انجام دهید.

تب Robots.txt Fetch  : موتور گوگل قبل از بررسی صفحات سایت به بررسی فایل Robots.txt می پردازد تا صفحاتی که وبمستر تایین کرده توسط موتور گوگل مرور نشوند را دریابد. در صورت عدم وجود این فایل ارور 404 در برای موتور گوگل رخ می دد که مشکل ساز نیست. مشکل زمانی به وجود می آید که در این فایل خطای نحوی وجو داشته باشد و یا در هنگم بررسی این فایل از سمت سرور مشکلی پیش بیاید و این فایل به طور کامل توسظ گوگل خوانده نشود. برای اینه گوگل بتواند این فایل را بخواند زمان دیگر به آن مراجعه می کند تازمانی که مشکل رفع نشود گوگل مدام این بررسی را به تعویق می اندازد و هیچ یک از صفحات سایت را بررسی نمی کند که نتیجه اش ایندکس نشدن صفحات سایت می باشد. پس سعی کنید درهرچه سریعتر  خطا های این بخش را حل کنید.

توجه داشته باشید بیشتر خطا های موجود در این قسمت دائمی نیستند. با مشاهده لیست تاریخ ایجاد خطا و تاریخ رفع خطا خواهید دید. اگر خطایی به مکرر رخ داد پس از رفع آن بعد از سپری شدن چند روز دوباره به گوگل وبمستر رجوع کنید تا اطمینان یابید خطا رفع شده است و مشکلی برای کاربران ایجاد نشده است. خطا ها در قسمت URL Errors در پایین Crawl Errors قرار دارند. در این قسمت دو تب دگر به نام های موبایل و وب وجود دارد. قسمت موبایل برای سایت هایی کاربرد دارد که نسخه جداگانه بر گوشی های همراه راه اندازی کرده اند . در این قسمت قادر به رفع خطاهای موجود می باشند. فراموش نکنید که پس از رفع و حل مشکل Mark as fixed  را علامت بزنید تا موتور گوگل نیز از رفع مشکل مطلع شود.

استفاده از ابزار کوتاه کننده لینک گوگل و تاثیرات آن

بوجود آمدن لینک های بلند همیشه مشکل ساز بوده است مخصوصا برای افرادی که از لینک های مختلف استفاده می کنند و معمولا لینک های سایت خود را در مکان های دیگر به اشتراک می گذارند. اگر سایتی لینک فارسی داشته باشد کاراکتر ها فارسی در URL  به صورت کد های یونیکد نمایش داده می شوند. این مشکل زمانی خود را نشان می دهد که در بعضی از موارد به علت طول زیاد لینک، لینک ها به صورت نصفه و ناقص ایجاد می شوند که موجب بروز خطادر سایت می شوند.

Administrator\files\UploadFile\Google-URL-shortener-et-QR-codes.png

از سوی دیگر برای وبمستران آمار دقیق و درست از نحوه کارکرد و بازدهی  رسانه های اینترنتی بسیار اهمیت دارد  برای مثال اگر تصمیم بگیریم محصولی را با قیمت هزار تومان در سایت فروشگاهی خود بفروشیم و از شبکه ی اجتماعی فیسبوک، بنر و  ایمیل برای تبلیغات استفاده کنیم قادر به فروش 10 تا از محصول  میشویم. به نظر شما با توجه به داده های بالا می توانیم بگوییم کدام یک از روش های تبلیغاتی تاثیرگذار تر بوده است؟

در صورت نداشتن آمار کامل تعداد مشتریانی  که از هر سه روش تبلیغاتی به سایت رجوع کرده اند و کدام یک مشتریان بیشتری به سوی سایت سوق داده است نمی توانیم تصمیم مناسبی برای برنامه ریزی تبلیغات آینده اخذ کنیم. در صورتی برای برنامه ریزی مناسب لازم است حتی زمان ورود به یکی از روش های تبلیغاتی مانند فیسبوک را بر اساس پارامتر هایی تحلیل کنیم بعنوان مثال  از تحلیل فیسبوک در میابیم اکثر کسانی که از این طریق این شبکه اجتماعی از سایت ما بازدید کرده اند در بازه زمانی 9 تا 12 شب بوده است از این رو در برنامه های تبلیغاتی آینده از این تحلیل ها استفاده می کنیم و بر اساس آن ها برنامه ریزی می کنیم.

به وسیله ی ابزار گوگل آنالیتیکس می توانید اطلاعات بالا را بدست آورید و برای هر یک روش تبلیغاتی و طریق تبدیل بازدیدکننده به مشتری برنامه ریزی دقیقی انجام داد.

راه دیگر تحلیل منابع تبلیغاتی ابزار کوتاه کننده لینک گوگل است با استفاده از این ابزار امکان بدست اوردن اطلاعات زیر را خواهی داشت:

  • تعداد افرادی که بر روی لینک کلیک کرده اند
  • نمودار زمانی که تعداد کلیک ها را در بازه زمانی مشخص نشان می دهد
  • تعداد کلیک را بر اساس منابع تبلیغاتی مشخص می کند
  • نام مرورگرهایی که کاربران  به وسیله ی آن وارد سایت شما شده اند را نمایش می دهد
  • محدوده مکانی و جغرافیایی کاربرانی که به سایت شما وارد شده اند را نمایش می دهد
  • سیسم عاملی که کاربران رجوع کننده به سایت شما را نیز مشخص می کند

از برتری ابزار کوتاه کننده لینک گوگل نسبت به گوگل آنالیتیکس نیازی نیست که حتما به کد های آن آدرس دسترسی داشته باشید و یا حتما مالک آن سایت باشید و با قرار دادن هر لینکی که مد نظرتان است می توانید اطلاعات آماری کلیک های آن سایت را بدست آورید.

برای دسترسی به این ابزار به آدرس goo.gl وارد شوید. در قسمت مشخص شده آدرس سایتی که مورد نظرتان است را وارد کنید و لینک کوتاه شده آن را بشما ارائه می دهد. در سمت چپ در روبروی آدرس لینک اصلی سایتان گزینه ای به نام Details  وجود دارد با کلیک بر روی آن اطلاعات بالا را می توانید مشاهده کنید.

Administrator\files\UploadFile\g-shortener-2.png

از مزایای دیگر این سایت این است یک بار کد QR مخصوص سایت وارد شده را ایجاد می کند. شما می توانید با استفاده از این بار کد در تبلیغات خود امکان ورود آسان به سایت برای افرادی که از گوشی های  هوشمند استفاده می کنند ایجاد کنید.

بر خلاف تصور بسیاری از افراد استفاده از این ابزار آمار لینک های ورودی و یا بک لینک ها که از نظر سئو بسیار اهمیت دارد از بین نمیبرد  زیرا گوگل از کد 301 برای ارجاع صفحات بهره می برد و باری موتور های جستجوگر قابل تشخیص است.

امکان جدید ابزار گوگل وبمستر

در این مقاله از شرکت طراحی سایت مبنا به امکان جدید ابزار گوگل وبمستر اشاره می کنیم. امکان جدید ابزار گوگل وبمستر به نام Mobile Usability که به تازگی به دیگر امکانات گوگل وبمستر اضافه شده است، گزارش های گوگل را در این بخش ببینید. Mobile usability  از ریز شاخه های امکان Search Traffic  است و چهار خطا را گزارش می دهد:

  • استفاده نکردن از view port
  • کوتاه بودن لینک
  • کوچکی سایز فونت
  • ریسایز نشدن محتوا متناسب با اندازه view port

Administrator\files\UploadFile\ycfwu3tc3ey9xhkvb5dn.jpg

این امکان جدید گوگل وبمستر برای بهبود و پیشرفت ربات خزنده ایجاد کرده است که باعث شده در نتایج گوگل تغییرات چشم گیری به وجود بیاید. پس بهتر است تمامی وبمسترانی که به راحتی و رضایت کاربر اهمیت نمی دهند مراقب باشند و از این پس به این موضوع اهمت بدهند و اقدام به طراحی سایت نسخه موبایل نمایند.

چرا که با رشد تصاعدی مصارف گوشی های هوشمند چاره ای جز حرکت به سوی رسپانسیو سایت ها نیست و سایت هایی که در این نسخ مشکل دارند و یا از آن بی بهره هستند در بروز رسانی بعدی افت خواهند کرد.  

موتور جستجو گوگل چگونه کار می کند؟

Administrator\files\UploadFile\aGoogle-Search.jpg

در این مقاله از طراحی سایت می خواهیم بگوییم موتور جستجو گوگل چگونه کار می کند؟ . زمانی که شما در گوگل سرچ می کنید برنامه های گوگل تمام اینوکس ها را بررسی می کند تا مرتبط ترین نتیجه را برای شما نمایش بدهد.تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به شرکت طراحی سایت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

فرایندهایی که گوگل برای بدست آوردن نتایج جستجو انجام می دهد :

1.خزیدن

به زبان ساده خزیدن فرایندی است که گوگل برای پیدا کردن صفحات جدید و قرار دادن آنها در ایندکس خود انجام می دهد.

گوگل با استفاده از سرورها و کامپیوتر های پیشرفته خود وب سایت ها را باز و آنها را در ایندکس خود قرار می دهد. برنامه ای که این کار را انجام می دهد ربات گوگل می نامند.

2. ایندکس کردن

ربات گوگل تمام صفحه هایی که در آنها خزیده است را پردازش می کند و کلمات کلیدی و اطلاعات درون تگ ها را شناسایی و در گوگل ذخیره می کند.

3. ارائه کردن

زمانی که شما یک کلمه را در کادر جستجو گوگل وارد می کنید ، گوگل ایندکسهای خود را با کلمه شما تطبیق می دهد و نتایجی که به اعتقادش با کلمه شما مرتبط است را به کاربر نمایش می دهد. رتبه بندی صفحات اهمیت زیادی در جستجو گوگل دارد. اگر رتبه یک وب سایت در گوگل بالاتر باشد در نتایج بالای جستجو قرار می گیرد.

ترفندهای مخفی جستجو گوگل

Administrator\files\UploadFile\tarfand.jpg

روزانه بسیاری از افراد با موتور جستجو گوگل کار می کنند و باید بدانیم که گوگل رتبه اول را در میان موتورهای جستجوگر به خود اختصاص داده است. ولی همه کاربران از ترفندها و هم چنین از ابزارهای گوگل مطلع نیستند. در این مقاله طراحی سایت به چند نمونه از این ترفندها اشاره می کنیم. تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به شرکت طراحی سایت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

1. ماشین حساب گوگل

شاید ندانید که گوگل دارای یک ماشین حساب حرفه ای می باشد که تمام محاسبات شما از قبیل سینوس رادیکال و... را در بر می گیرد و حتی می توان با آن اعداد را به کد های باینری ترجمه کرد. شما می توانید به راحتی فرمول و توابع محاسبه خود را در قسمت جستجو گوگل وارد و با زدن کلید جستجو به جواب آن دست پیدا کنید.

2. جستجو میان مطالب یک وب سایت

شما با اضافه کردن کلید واژه site: و بعد آدرس سایت و در جلوی آن نوشتن متنی که می خواهیم جستجو کنیم به گوگل فرمان می دهیم که گوگل آن متن را تنها در آن وب سایت جستجو کند.

3. تبدیل مقیاس

در بخش جستجو گوگل می توانید مقیاس ها را به هم تبدیل کرد ، برای مثال می خواهیم بفهمیم 10 پوند چند کیلوگرم است ، برای این کار در کادر جستجو گوگل می نویسیم  10pound in kilogram و روی گزینه جستجو کلیک می کنیم و سپس گوگل جواب را به ما می دهد.

4. ساعت نقاط مختلف جهان

برای این کار شما جمله Time in را وارد وسپس نام آن نقطه را می نویسیم ، برای مثال با جستجو Time in Tehran گوگل به شما زمان در تهران را نمایش می دهد.

5. ترجمه سریع

در بخش translate گوگل امکان ترجمه وجود دارد اما گوگل برای دسترسی سریع به مترجم قابلیت دیگری را در بخش جستجو خود قرار داده است. شما می توانید با نوشتن گزینه translate سپس کلمه ای که می خواهید ترجمه شود و در ادامه نوشتن in و در انتها نوشتن نام زبانی که می خواهید کلمه شما به آن زبان ترجمه شود این کار را انجام دهید . برای مثال می خواهید کلمه Help را به فارسی ترجمه کنید این گونه می نویسید: translate help in persian

6.جستجو تعریف یک واژه در گوگل

زمانی که قبل از کلمه خود از واژه Define: استفاده کنید فرهنگ لغت گوگل فعال می شود و تعاریفی برای کلمه مورد نظر به شما می دهد.

7. نوع خواصی از فایل ها

اگر به دنبال یک نوع فایل خواص مانند jpg یا word یا... می باشید می توانید بعد از کلمه خود از : و بعد آن فرمت استخاده کنید مانند mabna:word

8. وضع هوا

با وارد کردن واژه forecast بعد از نام شهر مورد نظر می توانید از وضع هوا و همچنین پیش بینی وضع هوای آن منطقه اطلاع پیدا کنید. مانند Tehran Forecast  

9.استثنا کردن

شما می خواهید یک موضوع را جستجو کنید ولی نمی خواهید یکی از دسته جوابها برای شما نمایش داده شود برای مثال می خواهید طراحی سایت را جستجو کنید ولی نمی خواهید مطالب مرتبط با سئو برای شما نمایش داده شود. Web design-seo

امیدوارم این مقاله طراحی سایت برای شما آموزنده باشد به زودی ترفند های بیشتری در مقاله های بعدی در دسترس شما قرار می دهیم. تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به شرکت طراحی سایت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

افزودن کاربر جدید به ابزار وب مستر گوگل

کاربران اصلی می توانند تمام اطلاعات را مشاهده کنند و بسیاری از اقدامات مانند تغییر تنظیمات سایت یا کاهش رتبه لینک سایت را انجام دهند. در مقابل کاربران محدود می توانند بیشتر داده ها را ببینند و قادر به انجام برخی از اقدامات ( مانند استفاده از Fetch As Google و پیکربندی انتقال پیام ) هستند. اگر شما مدیر یک سایت هستید و می خواهید افرادی را اضافه کنید که توانایی کنترل کلی در سایت را داشته باشند. توصیه می کنیم این مقاله طراحی سایت را برای اطلاع از نحوه انجام این کار مطالعه کنید.

به منظور حذف و یا اضافه کردن کاربران، باید به این نکته توجه داشته باشید که تنها صاحبان سایت قادر به انجام این کار هستند. اگر شما یک سایت را در Search Console تایید کرده اید و یا به طور اتوماتیک تایید شده است، شما صاحب آن سایت هستید.

برای افزودن کاربر جدید به ابزار وب مستر گوگل باید مراحل زیر را طی کنید:

• در صفحه اصلی Search Console، سایت مورد نظر را کلیک کنید.

افزودن کاربر جدید به ابزار وب مستر گوگل

• بر روی آیکون چرخ ( تنظیمات) کلیک کنید، سپس گزینه کاربران و صاحبان سایت (Users & Site Owners) را انتخاب کنید.

• گزینه اضافه کردن کاربر جدید (Add a new user) را انتخاب کنید.

• آدرس جیمیل کاربر مورد نظر خود را وارد کنید، سپس سطح دسترسی او را مشخص کنید.

افزودن کاربر جدید به ابزار وب مستر گوگل

• در نهایت بر روی گزینه اضفه کردن (Add) کلیک کنید.

به محض تکمیل این فرآیند، کاربر جدید باید در Search Console ثبت نام کند و سایت را به روش معمول وارد کند. با این کار به طور خودکار تایید خواهد شد.

تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله طراحی سایت متعلق به شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا به آدرس سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

Fetch and Render در وبمستر گوگل

گوگل در سال 2014 ویژگی جدیدی به گزینه Fetch به عنوان یک ابزار در وب مستر گوگل اضافه کرد. با استفاده از این گزینه که Fetch and Render نام دارد شما می توانید نحوه ارائه صفحه خود را نیز در ابزار گوگل ببینید.

در واقع با این ویژگی شما به جای استفاده از Fetch به عنوان ابزار گوگل برای دیدن تنها یک خروجی کد و HTML، تصویری واقعی از آن چه که ابزار گوگل می بینند را مشاهده خواهید کرد.

در شکل زیر گزینه جدید "fetch and render" در واکشی (Fetch) به عنوان یک ویژگی گوگل نمایش داده شده است:

Fetch and Render در وبمستر گوگل

پس از اینکه شما یک صفحه برای Fetch and Render انتخاب کردید، چند دقیقه زمان می برد تا یک شاخص کامل از وضعیت شما نشان دهد.نشانگر ممکن است رندر را در صورتی که منابع برای ابزار خزنده گوگل در دسترس نباشند، به صورت جزئی ارائه دهد. در هر صورت با کلیک بر روی آن ها، نتایج ارائه برای شما نشان داده خواهد شد.

همچنین شما قادر خواهید بود تا نوع دستگاه مورد نظر خود مانند کامپیوتر، گوشی هوشمند و یا دیگر دستگاه ها را برای Fetch and Render مشخص کنید. برای مثال با انتخاب گوشی هوشمند، شما قادر خواهید بود که ببینید صفحه شما در گوشی هوشمند چگونه نشان داده می شود.

به گزینه های “fetching” و “rendering” توجه کنید. “fetching” کدها، HTML و غیره را نشان می دهد در حالی که گزینه “rendering” نتایج را به صورت نمایی از صفحه وب نشان می دهد.

شکل های زیر نمونه هایی از Fetch and Render در گوشی و کامپیوتر را به شما نشان می دهد.

آموزش ابزار Disavow گوگل

در این بخش از مقالات طراحی سایت شما را با یکی دیگر از ابزار های سئو آشنا می کنیم که توسط کمپانی گوگل طراحی شده است. آیا تا به حال از  Disavow Tool گوگل استفاده کرده اید ، همه ی وب مستر ها به آن احتیاج دارند. و ابزار بسیار مهم و پیشرفته ای است. به طور کلی در طراحی سایت و سئو شما برای پیشرفت و توسعه از ابزار های متعددی استفاده می کنید که یکی از ابزار های مهم و پیشرفته ، ابزار Disavow گوگل می باشد.

ابزار Disavow چیست؟

به لینک های گرفته شده سایت تان نگاه کنید ، اگر به لینک های گرفته شده خوب دقت کنید متوجه بی کیفیتی و اسپم در لینک ها می شوید که به رتبه شما در گوگل لطمه میزند. اکثر لینک ها را می توان از سایت حذف کرد اما برخی از لینک ها به سادگی از سایت ها حذف نمی شوند .

در سال 2013 گوگل ابزار Disavow را ایجاد کرد که با استفاده کردن از آن بتوان به گوگل فهماند که برخی از لینک ها را در سئو و رتبه بندی سایت در نظر نگیرد . اگر از ابزار Disavow به نادرستی استفاده شود باعث افت رتبه در جستجوی گوگل می شود.

آموزش Disavow Tool گوگل

لینک های غیر طبیعی چه نوع لینک هایی هستند ؟

لینک های غیر طبیعی به لینک های گفته می شود که رتبه بندی شما را در نتایج جستجو گوگل پایین می آورند و باعث می شود که سایت شما ، از رقبای خود عقب بیفتند. این لینک ها شامل لینک های خارجی و داخلی هستند که باعث افت روند نتایج جستجوی گوگل می شود.

آیا لینک های من غیر طبیعی هستند و باعث هشدار توسط گوگل می شوند ؟ 

برای اینکه لینک های غیر طبیعی را تشخییص دهید به چند موارد زیر توجه کنید :

1)   لینک های پولی

2)   تبادلات لینک پیش از حد

3)   گرفتن لینک از سایت های اسپم شده

4)   لینک های ضعیف و بی کیفیت

5)   لینک های غیر مرتبط

6)   لینک های بیش از حد در تالار های گفتگو (در قالب لینک های امضاء)

شما با استفاده از گوگل وب مستر می توانید ، لینک های بی کیفیت در طراحی سایت خود را بررسی و مشاهده کنید.

آیا استفاده بیش از حد لینک بیلدینگ باعث پنالتی می شود ؟ 

برای این که طراحی سایت شما دچار پنالتی نشود بهتر است که دریافت لینک و لینک های بیلدینگ به صورت طبیعی انجام شود . لینک دهی شما باید به گونه ای باشد که در مدت زمان طولانی و زمان مشخصی مشغول لینک سازی باشید اینکار به نوعی طبیعی خواهد بود و طراحی سایت شما دچار دردسر یا پنالتی شدن توسط گوگل نمی شود.

Bounce Rate چیست و چگونه عمل می کند

در این قسمت از مقالات طراحی سایت می خواهیم بگوییم Bounce Rate چیست و چگونه عمل می کند . در ابتدا به تعریف لغت Bounce rate می پردازیم . لغت Bounce در انگلیسی به معنای گزاف گویی می باشد و Bounce rate را به طور لغوی می توان میزان پس زدگی نامید . به طور کل Bounce Rate میزان بازدیدکنندگانی که وارد سایت و یا صفحه شما شده اند و بدون آنکه وارد پیج دیگری از سایت شما شوند و یا بر روی لینکی کلیک کنند ، سایت شما را ترک میکنند .

Bounce Rate

Bounce rate میزان بازدیدکنندگان از سایت شما و همچنین مطالب مفیدی که کاربران به آن دسترسی نیافته اند و یا گرافیک سایت شما را نپسندیده اند و یا از بازدید سایت پشیمان شده اند را نشان می دهد بنابراین هرچه درصد Bounce Rate کمتر باشد ، شما سایت موفق تری محسوب میشوید . از عواملی که موجب بالا رفتن bounce rate می شود این است که وقتی کسی شما را میبیند و یا کلمات کلیدی را در گوگل جستجو میکند و به سایت شما می آید ولی نشانی از خواسته خود نمیبیند ، به شدت دلزده شده و سایت را ترک خواهد کرد .

انتخاب رنگ نامناسب و بی ربط به لوگو و نام شرکت و یا حجم بالای صفحات به دلیل استفاده از عکس های پرحجم نیز این امکان را دارند تا در فراری داردن کاربری موثر باشند . برای داشتن bounce rate پایین باید فیلدها را در جای درست خود قرار داد و از عبارات مناسب برای هدایت کاربران استفاده کرد .
همینطور هدایت کاربران در تبلیغات و سئو سازی ، به یک صفحه فرود (Landing Page ) مناسب نیز از مهمترین عوامل میباشد که باید رعایت شود . ضمن آنکه کلیک بر روی تبلیغاتی که لینک خارجی دارند و باعث میشوند کاربر از سایت شما خارج شود نیز ، Bounce Rate سایت شما را بالا میبرد.

اگر پیغام ها و توضیحات خطا به درستی طراحی نشود می توانند عاملی مهم در افزایش bounce rate باشند . مثلا اگر در فرمی خطایی صورت گرفت پیغام خطا در همان قسمت input وارد شود و از نمایش پیغام خطا توسط pop up اجتناب شود . اگر از پیغامی جهت راهنمایی یا دادن دستورالعمل به کاربران استفاده می کنید سعی کنید از جملات مثبت استفاده نمایید . از به کار بردن لغاتی چون – خطا – ، – اشتباه – ، – باید – ،…. اجتناب کنید و سعی کنید از لغات مثبت تری استفاده نمایید که کاربر احساس حماقت و جهالت نکند .

فرمول تقریبی Bounce Rate

بازدیدکنند هایی که یک صفحه را میبینند و خارج می شوند ، تقسیم بر تعداد همه بازدیدکننده ها . این عدد درصدی تقریبی توسط گوگل آنالیتیک و الکسا نیز در اختیار ما قرار می گیرد.  بدیهی ست که هرچه عدد کوچکتر باشد نشان دهنده این است که طراحی سایت شما مورد علاقه ویزیتورها قرار گرفته است .

در این پست از طراحی سایت قصد داریم اطلاعات جامعی را در زمینه بانس ریت و تاثیر آن بر سئو وب سایت در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. در ادامه به تعریف بانس ریت می پردازیم. در این مقله از طراحی سایت با ما همراه باشید.

بانس ریت چیست؟

بانس ریت ، همان نرخ پرش کاربران می باشد. بانس ریت یا Bounce Rate در واقع تعداد بازدیدکنندگانی هستند که بعد از بازدید از یک صفحه از وب سایت ،  بدون دیدن سایر صفحات آن و بدون کلیک بر روی لینک ها سایت را ترک می کنند. به عبارت کلی تر ، بانس ریت بیانگر درصدی از بازدید کنندگان است که پس از ورود به سایت شما ، به دلایل مختلف از وب سایت شما خوششان نیامده و سریعا وب سایت شما را ترک می کنند. این فاکتور هرچه درصد کمتری داشته باشد، به مراتب دارای نتایج مثبت بیشتری بر سایت شما خواهد بود.

عوامل موثر بر کاهش بانس ریت

کاهش بانس ریت ، در واقع یکی از عواملی است که می تواند تا حدی بر سئو وب سایت موثر باشد. در ادامه برخی از عوامل موثر بر کاهش Bounce Rate را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد:

  • انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با هدف وب سایت ، یک عامل مهم در جذب مخاطبان هدفمند است که می تواند تاثیر به سزایی در کاهش بونس ریت داشته باشد. زیرا در صورت انتخاب کلمات کلیدی نامرتبط، مخاطبان بلافاصله پس از ورود به سایت شما ، از آن خارج می شوند زیرا مطلب یا محصول مورد نظر خود را در آن نمی یابند.
  • نحوه طراحی سایت نیز می تواند بر بونس ریت شما موثر باشد.در واقع طرح گرافیکی و نحوه پیاده سازی آن در طراحی سایت ، در جلب توجه مخاطب و افزایش ماندگاری آنها در سایت تاثیر مثبت دارد. اگر طراحی سایت دارای ظاهری زیبا نباشد و  در آن از فونت ها و تصاویر نامناسب و بی کیفیت استفاده شده باشد، بانس ریت وب سایت شما تا حد زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.

بونس ریت یا Bounce Rate

  • چیدمان مناسب منو ها و همچنین هدایت آسان و مناسب کاربران نیز می تواند در کاهش بونس ریت کمک نماید.
  • لینک سازی صحیح در سئو و تبلغات و هدایت کاربران به صفحات مرتبط ، از دیگر عواملی است که می تواند در کاهش نرخ بانس ریت بسیار موثر باشد. علاوه بر این به منظور کاهش بونس ریت ، تا حد امکان نباید از لینک به خارج سایت استفاده نمایید. زیرا این لینک ها ، کاربران را از سایت شما خارج می کنند و ممکن است دیگر بازنگردند.
  • طراحی سایت به روش موبایل دوستانه نیز به ویژه برای آن دسته از افرادی که از طریق دیوایس های غیر دسکتاپی نظیر موبایل و تبلت وارد وب سایت شما می شوند، می تواند تا حد زیادی موجب کاهش بانس ریت شود. کاربرانی که از موبایل برای بازدید وب سایت شما استفاده می کنند، در صورتی که بتوانند به خوبی وب سایت را در تلفن هوشمند خود تماشا کنند، بیشتر در وب سایت شما باقی خواهند ماند که می تواد بر سئو نیز تاثیر گذار باشد.

از جمله دیگر عواملی که می تواند بر کاهش بانس ریت سایت موثر باشند به شرح زیر هستند:

  • افزایش هدفمند لینک های داخلی
  • امکان دسترسی راحت صفحات مختلف وب سایت به یکدیگر
  • ایجاد محتوای خوب و بهبود کیفیت محتوایی وب سایت

Bounce Rate مناسب

میزان نرخ بونس ریت برای سایت های مختلف متفاوت است. اما به طور کلی می توان چنین گفت که آن دسته از وب سایت هایی که دارای Bounce Rate بیش از 60 درصد هستند، باید درصدد کاهش آن باشند. زیرا این عدد اصلا نشانه خوبی برای وب سایت شما نیست.

ایده آل این مقدار از 10 تا 20 درصد است زیرا Bounce Rate ، صفر درصد وجود ندارد. و آن دسته از وب سایت هایی که دارای بونس ریت بین 30 الی 40 درصد می باشند، در واقع نرمال و طبیعی هستند. و تا 50 درصد نیز امکان تحمل آن وجود دارد اما بالاتر از آن می تواند بر رتبه بندی و سئو سایت شما تاثیر منفی بگذارد. آن دسته از وب سایت هایی که موارد ذکر شده در بالا را رعایت کرده اند معمولا دارای نرخ بانس ریت 30 تا 40 درصد می باشند.

"واکنش دستی" در گوگل وبمستر چیست؟

در بخش مقالات طراحی سایت ،توضیحات در ارتباط با هر بخش وبمسترتولز، هرچقدر آسان و کاربردی اما به همان میزان ممکن است کمی پیچیده باشد چراکه هر چند وقت یک بار، گوگل ابزار جدیدی را به این قسمت اضافه می کند. طوری که کاربر فکر می کند حتما چنین چیزی را نیاز داشته و می بایست از مدت ها پیش این ابزار خاص به زیرمنوهای یکی از قسمت های وبمسترتولز اضافه می گشت.

اما این بار تقریبا وبمسترتولز سر ناسازگاری عجیب و شگفت انگیزی با وبمستران برداشته است: واکنش یا جریمه دستی!

به توضیحاتی در این مورد توجه کنید. اینکه مدیران بخش مبارزه با اسپم گوگل چه می کنند و وبمستران باید چه کنند تا با واکنش دستی گوگل مواجه نشوند!

ولی پیش از این موضوع به مطلبی دیگر اشاره می کنیم تا بدانید واکنش دستی چیست و در کجا از آن استفاده می شود!

اطلاعات ما برگرفته از توضیحات بخش Support گوگل و مقالۀ Image Mismatch می‏باشد.

Image Mismatch (عدم همخوانی یا تطابق تصویر):

اگر این پیام را در صفحۀ واکنش دستی می‏بینید، بدین معناست که برخی از تصاویر سایت شما ممکن است به صورت متفاوتی در صفحات نتایج جستجوی گوگل با زمانیکه در سایت خودتان نمایش داده می شوند وجود داشته باشد.

در نتیجه، گوگل یک واکنش دستی را در بخش های این چنینی سایتتان ثبت کرده است که باعث می شود بدانید که تصاویرتان چگونه در گوگل نمایش داده شده اند. اطلاعات مربوط به این اتفاق به صورت کامل در لیستی زیر تطابقات وسیع سایت (site-wide matches) آورده شده اند. همچنین اتفاقاتی نظیر این اگر تنها در بخشی از سایت رخ داده باشد می توانید اطلاعات مربوط به آن را نیز به صورت لیست شده و تحت نام تطابقات کوچک (partial matches) مشاهده نمایید.

پیشنهادهایی برای بهتر شدن

  1. مطمئن شوید که سایتتان دقیقا همانطور تصاویر را به کاربران نمایش می دهد که در بخش نتایج جستجوی گوگل! این مساله ممکن است به خاطر پلاگین های anti-hotlinking باشد. شاید بد نباشد که نگاهی به کدهای موجود در سرور سایتتان بیندازید.
  2. زمانیکه از نمایش دقیق آنچه که در سایتتان وجود دارد با آنچه که در نتایج جستجوی گوگل می بینید اطمینان پیدا کردید، درخواست بازبینی مجدد سایتتان را ثبت کنید.

زمانیکه اقدامات ثبتی و درخواست تجدید نظر را انجام دادید، گوش به زنگ و منتظر یک پیام در اکانت وبمسترتولز خود باشید. ما پس از بازبینی سایت، شما را در جریان خواهیم گذاشت. در صورتیکه محرز گردد که بر اساس راهنمایی های انجام شده، دیگر مواردی را نقض نمی کنید، واکنش دستی را منتفی خواهیم کرد.

و اما واکنش دستی کجاست و چه می کند؟

 

درحالیکه گوگل مشغول اقدامات لازم بر روی الگوریتم هایش جهت ارزیابی و بهبود مداوم کیفیت جستجو است، ما هم بخشی را با عنوان واکنش دستی که از تکنولوژی ضد اسپمینگ استفاده می کند بر روی سایت ها آورده ایم. این بدین معناست که بخش واکنش دستی بر خلاف بخش های دیگر گوگل که ربات ها بسیار فعالند، در اینجا نیروی انسانی و کارمندان بخش مبارزه با اسپم کار و این بخش را کنترل می کنند. صفحۀ واکنش های دستی اقداماتی از این دست را بر عهده دارد (و البته اقدامات امنیتی دیگر) و به قسمت هایی که از نظر گوگل دچار مساله هستند لینکهایی جهت بررسی و رفع مساله توسط ادمین سایت می دهند. (اگر رنکینگ سایت شما تحت تاثیر فشارهای بخش واکنش دستی قرار گرفت، ما این موضوع را در مرکز پیام خودتان در وبمسترتولز اعلام خواهیم کرد)

واکنش-دستی-در-گوگل-وبمستر-چیست؟

اگر سایت شما در نتایج جستجو دیده نمی شود، یا آنطور که پیشتر اجرا می شد،  اکنون نمی شود، پیشنهاد می کنیم سری به صفحۀ واکنش دستی خود بزنید تا به نشانی های مشکل دار برسید و در جهت رفعشان اقدام کنید.

زمانیکه شما از عملکرد سایتتان در قبال راهنمایی های ما مطمئن شدید، می توانید درخواست یک بازبینی از سایتتان را به صورت مستقیم از صفحه واکنش دستی تان ثبت نمایید. دنیای وب یک دنیای اکوسیستمی است که هر لحظه در حال تغییر است؛ و عملکرد سایت شما هم به عنوان جزیی از دنیای وب در جستجو، تقریبا به طور قطع در گذر زمان در حال نوسان است. بر این اساس حتا اگر درخواست تجدید نظر شما موفقیت آمیز باشد، رنک سایت شما ممکن است به پایینتر (یا بالاتر) از چیزی که قبلا بود برسد.

مروری بر صفحه واکنش دستی

1.     در داشبورد وبمسترتولز، روی Search Traffic کلیک کنید.

2.     بر روی Manual Actions کلیک کنید.

3.     واکنش های دستی لیست شده را در این بخش مرور کنید. هنگامی که مشکلات لیست شده را رفع کردید و اطمینان حاصل نمودید که سایتتان از راهنمای وبمستر (Webmaster Guidlines) پیروی می کند، بر روی Request a review کلیک کنید تا از گوگل درخواست تجدیدنظر سایت شما را ثبت نمایید.

دو بخش مهم در صفحه واکنش دستی وجود دارد:

  • بخش Site-wide matches که اقدامات موثر یک سایت را لیست می کند.
  • بخش Partial matches که وظیفۀ بررسی یک URL خاص یا یک بخشی از سایت را دارد. این موضوع برای صفحاتی از یک سایت مشهور غیر معمول نیست که حداقل چند واکنش دستی دریافت کرده باشد. به خصوص اگر آن سایت مربوط به پلتفرمی برای سرویس دهی به کاربران یا مشاغل در زمینۀ اشتراک گذاری و خلق آثار باشد.

هر بخش شامل اطلاعات زیر می شود:

Reason: دلیل هر خطا و اقدامی که گوگل کشف می کند.

Affect: قسمتی از سایت را نشان می دهد که واکنش دستی را حساس و جلب توجه کرده است. اگر یک واکنش دستی بیش از 1000 آدرس را زیر ذره بین بگیرد، تنها 1000 نشانی اول نمایش داده می شوند.

در مورد گوگل و اسپم

الگوریتم گوگل بسیار خوب در تشخیص اسپم ها عمل می کند و در بیشتر موارد، به صورت اتوماتیک آن را کشف و از نتایج جستجو حذف می کند. به هر حال جهت حفاظت از ایندکس ها، گوگل اراده ای قوی در این موضوع دارد و به همین خاطر بخش واکنش دستی را جهت حذف اسپم و اسپمینگ از نتایج جستجویش ایجاد نمود.

اطلاعات تکمیلی دیگر در زمینه طراحی سایت را می توانید در بخش مقالات وب سایت شرکت طراحی سایت مبنا مطالعه فرمایید.

بخش Removal URL چیست و چه کاربردی دارد؟

در مقاله وبمستر تولز به زبان ساده از مجموعه مقالات طراحی سایت به طور کلی در ارتباط با بخش های مختلف وبمستر تولز توضیحاتی ارائه نمودیم.

اینبار به صورت جزیی تر یک بخش کاربردی دیگر وبمستر تولز را خدمتتان معرفی می کنیم:

بخش Removal URLs

Removal URLs

این ابزار را در بخش گوگل ایندکس در وبمستر تولز قرار داده اند. به این علت که یکی از پایه های اساسی سئو ، حذف است. بله! همیشه تولید محتوای صرف، نمی تواند برای شما اعتبار بیاورد. گاها شما به حذف برخی از لینک های وبسایتتان نیز نیاز دارید. لازم است تا گرد و غبار کنید و کمی وبسایتتان را از کهنگی و اضافه باری که تنها ضرر دارند، در بیاورید. Removal URLs برای همین آمده است. این ابزار برای آن ساخته شده که شما بتوانید وب خود را از ایندکس هر نوع صفحه ای که خطاهایی نظیر 404، 503 و... دارد را معاف کرده و حتا نتایج پیشین را از گوگل حذف نمایید.

زمانی که به این ابزار مراجعه می کنید و URLی را وارد می نمایید با 3 گزینه مواجه خواهید شد: (پیش از همه بدانید که باید وبسایت خود را از قبل در وبمستر تولز ثبت کرده باشید!)

1-      Remove page from search results and cache: با انتخاب این گزینه نشانی صفحۀ URLتان را از صفحات نتایج جستجوی گوگل حذف کرده اید. با این روش شما به صفحات جستجوی گوگل می گویید که صفحه مورد نظرتان با اشکالاتی نظیر خطای 404 روبرو شده و دیگر در دسترس نیست.

2-      Remove page from cache only: همانطور که مشخص است شما از ربات ایندکس کننده گوگل می خواهید که صفحۀ مورد نظرتان را از حافظۀ Cashe خود حذف کند. این انتخاب باعث این خواهد شد که ربات ایندکس کننده مجددا صفحه شما را ایندکس کرده و صفحۀ مذکور را دوباره بررسی کنند.

3-      Remove directory: انتخابی است برای حذف کامل یک URL و تمامی زیر شاخه ها و ساب دامین های آن. به عبارتی وقتی که شما این عبارت را برای نشانی ای چون example.com می زنید، به صفحات جستجوی گوگل می گویید که تمام آنچه که در همین URL و سایر شاخه ها و زیر شاخه های آن موجود است را از نتایجش حذف نماید.

چه زمانی نباید از ابزار Removal URLs استفاده کرد؟

1-      هر نوع فایلی که فکر می کنید بیهوده است را پاک نکنید. ما دوباره آن ها را ایندکس می کنیم.

2-      خطاهایی که توسط خزندۀ گوگل شناسایی می شوند را از وبمسترتولز خود حذف نکنید.

3-      اگر دومینی را از شخص دیگری به صورت دست دوم خریده اید و نگران این هستید که در هدف خزنده های ما باشند به ما اطلاع دهید. پیش از اطلاع دادن چیزی را حذف نکنید.

4-      اگر سایتتان هک شده است تمام سایت را از پایه حذف نکنید. تنها به فایلهایی بسنده کنید که می دانید هکر مورد نظر آنها را در روت هاستتان ایجاد کرده است. اما ما به هیچ عنوان پیشنهاد حذف کل سایت یا حتی لینک هایی را که می خواهید ایندکس شوند را نمی کنیم.

5-      بسیاری از سایتها از صفحات مشابهی در نشانی های متفاوت دارند. اگر وبسایت شما هم چنین است و ضمنا نمی خواهید لینک های تکراری در نتایج جستجو داشته باشید. هیچگاه از Removal URLs برای حذف لینکهای تکراری استفاده نکنید چراکه این کار باعث حذف تمامی نسخه های سایت شما (نظیر http, https, www و بدون www) از نتایج جستجو خواهد شد.

CTR چیست؟ و چه تاثیری بر سئو دارد؟

در این مقاله از طراحی سایت قصد داریم در مورد CTR اطلاعاتی را ارائه دهیم. CTR یا Click Through Rate از نسبت تعداد کلیک کاربران به تعداد دفعات نمایش آدرس و نام برند در نتایج جستجو بدست می آید. اگر CTR  هرچه مقدار بیشتری را نمایش دهد بیانگر آن است که نتایج نشان داده شده برای کاربران مطلوب تر بوده است. برای همین است موتور های جستجو کننده CTR  را یکی از معیار های خود برای تعیین رتبه سایت قرار داده اند چرا که هرچه کلیک بر روی نتیجه ای بیشتر باشد احتمالا نتیجه مناسب تری باید داشته باشد.

Administrator\files\UploadFile\ctr2.jpg

فرض کنید سایت X با جستجوی کلمه کلیدی Y روزی 1000  بار در نتایج جستجو موتور مرورگرهها نمایش داده می شود و 100نفر بر روی آن نتیجه کلیک می کنند. با توجه به فرمول محاسبه بالا CTR آن برابر با 0.1 است. اما اگر به جای 100 نفر 200 نفر در روز کلیک داشته باشد CTR برابر با 0.2 خواهد بود.

محققان استرالیایی برای درک بهتر این موضوع و پی بردن به تاثیر CTR بر سئو آزمایشی به صورت زیر ترتیب داده اند.

در طی دو هفته از 100 نفر محقق خواسته شد که کلمه کلیدی خاصی را جستجو کنند و بر سایت خاصی از نتایج کلیک کنند و CTR  آن سایت را بالا ببرند. آگر گوگل معیار CTR  را در امتیاز دهی و رتبه بندی خود تاثیر دهد باید نتایج را جابجا کند.

همانطور که انتظار می رفت رتبه سایت کلیک شده به سرعت جایگزین سایت رقیب شد. البته ناگفته نماند که معیار های دیگری نیز در این بررسی تاثیر گذار بوده است و نمی توان فقط تاثیر یکی از معیار ها را اندازه گیری کرد.

 Administrator\files\UploadFile\si2.jpg 

راه های ایندکس کردن صفحات وب سایت توسط گوگل

بعد از اتمام طراحی سایت و راه اندازی وب سایت نوبت به شناساندن وب سایت به مخاطبان است. به طور کلی همانطور که قبلا نیز به تکرار گفته شد، بعد از طراحی سایت نوبت به سئو و بهینه سازی سایت می رسد. گام اول برای این منظور ایندکس شدن صفحات وب سایت است. هرچه صفحات سریع تر ایندکس شوند، سریع تر نیز مورد بازدید مخاطبان قرار خواهند گرفت. در این مقاله از مجموعه مقالات طراحی سایت قصد داریم راه های سریع ایندکس کردن صفحه وب سایت توسط موتور جستجو گوگل را برای شما کاربران عزیز علاقمند به مبحث طراحی سایت شرح دهیم.

• یکی از راه های ایندکس کردن صفحه وب سایت، گرفتن بک لینک و در واقع تبادل لینک با وبلاگ ها و سایت های هم موضوع است.
• وب مستر گوگل از ابزارهای مفید و موثر در ایندکس شدن صفحات وب سایت است. بنابراین سایت و نقشه سایت را در وب مستر گوگل ثبت کنید.
• نوشتن و ارسال پست و مطلب در سایت به صورت منظم.
• ارسال مطالب منحصر به فرد و بکر
• ثبت لینک سایت در وب سایت های با پیج رنک بالا
• عدم تبلیغ زیاد در سایت
• انتخاب عنوان های واضح، مناسب و کوتاه برای مطالب
• ثبت نظر در وبلاگ ها و سایت ها و درج لینک سایت در آن ها
• ثبت نام در فروم ها و انجمن ها، ارسال مطالب مفید به آنها و ثبت لینک سایت در داخل پست های ارسالی و در بخش امضا

وبمستر تولز به زبان ساده

در این مقاله از طراحی سایت قصد داریم به زبان ساده ، وب مستر تولز را برای شما کاربران علاقه مند به طراحی سایت شرح دهیم. ابتدا قبل از هر چیزی اگر اکانت در گوگل ندارید یکی بسازید.

وارد صفحۀ وبمستر تولز گوگل بشوید و طبق دستورات زیر عمل کنید:

صفحه اصلی وبمستر تولز

پس از ورود به این سرویس بر روی دکمه ...Add a site کلیک کنید در نوار کشوی که باز می شود آدرس وب سایت خورد را به صورت http://www.sitedesign-co.com وارد کنید . و سپس دکمه Continue را جهت ثبت وب سایت کلیک کنید. 

حال آدرس سایت نمایش داده خواهد شد که نیاز به تایید دارد. برای تایید سایت بر روی گزینه Verify this site کلیک کنید تا وارد صفحه Verify ownership شوید در قسمت Verification method سه روش را در اختیار شما قرار میدهد تا به صورت دلخواه انتخاب کنید.

روش اول اضافه کردن کد html به کدهای html سایت است مانند توضیحاتی که در بخش Show me an example آمده است.

روش دوم اضافه کردن فایل html در روت وب سایت است ابتدا آن صفحه را دانلود میکنید و سپس در روت وب سایت آپلود میکنید. پس از آپلود باید بتوانید نشانی کامل فایل را که پس از آدرس دامنه تان می آید ببینید. 

روش سوم اضافه کردن کد به dns وب سایت است که البته دو روش اول ساده تر و کاربردی هستند.

بعد انجام هریک از این روشها بر روی Verify کلیک کنید تا در صورت انجام درست مراحل وب سایت تائیید گردد.

ورود بخش مدیریت یک وب سایت

بر روی نام وب سایت مورد نظر که از قبل ثبت گریده کلیک کنید تا وارد بخش مدیریت آن شود.

محل درج نشانی در وبمستر تولز

در این صفحه اطلاعات کلی از آخرین وضعیت سایت نمایش داده می شود.این اطلاعاتی در مورد وضعیت sitemap ها، وضعیت بازبینی سایت توسط موتور گوگل و وضعیت کلمات کلیدی جستجو شده برای ورود به سایتتان است.

در منوی سمت چپ صفحه لیست کشوی می بینید که به وسیله آن به سایر قسمت های مدیریت دسترسی پیدا خواهید کرد.

توضیحات منوی تنظیمات سایت Site configuration

مدیریت Sitemap

یا نقشه وب سایت، شما وقتی یک صفحه را در وب سایت خود می سازید می توانید با چند استاندارد آدرس این صفحات را به گوگل و سایر موتورهای جستجوگر معرفی کنید به مجموعه ای از این آدرس های که در قالبی خاص تعریف میگردند نقشه سایت یا سایت مپ می‏گویند.

گوگل این امکان را می هد که نقشه سایت را به صورت استاندارد Feed "خوراک" و XML ثبت کنید.

ثبت نقشه سایت در گوگل می تواند خیلی سریع تر صفحات وب سایت شما را در گوگل ذخیره کند و به دیگران این امکان را می دهد، آدرسهایی که ممکن است لینکی به آنها داده نشده باشه را پیدا کنند. همچنین تغییرات صفحات را خیلی سریعتر شناسایی خواهد کرد. استفاده از این سرویس خیلی موثر است پس از ثبت نقشه سایت می توانید در قسمت SITEMAP STATS مجموع صفحات وب سایت شما و میزان صفحات ذخیره شده در گوگل را نمایش می دهد.

مدیریت دسترسی خزنده به قسمتهای سایت (Crawler access)

برای جلوگیری از دیده شدن قسمت های از وب سایت مانند فولدرها و صفحات به دلایلی مانند جلوگیری از هک شدن وب سایت و همینطور عدم افشای بعضی از مطالب می توان از فایلی به نام robots.txt استفاده کرد که این فایل فرمت خاصی دارد که این امکان را می دهد که ربات های موتورهای جستجوگر را مدیریت کرد که به کدامیک از صفحات و فولدرها دسترسی داشته باشند.

تمام موتور جستجو گر از این فایل پشتیبانی می کنند گوگل در این بخش این اجازه را می دهد که کنترل بیشتری بر روی دسترسی ها داشته باشید. امکان حذف آدرسها در تب Remove URL یکی از این موارد است همچنین در تب Generate robots.txt به تولید فایل robots.txt پرداخت و آن را در موتور های جستجوی مختلف گوگل مورد آزمایش قرار داد.

مدیریت SiteLinks

در صورتی که معماری سایت به درستی پیاده سازی شده باشد و دارای بازدیدکننده بالا و همچنین PageRank بالایی باشد در این صورت ممکن است که گوگل لینک ها یا به عبارتی منوهای وب سایت شما را به صورت خاص و تفکیک شده نمایش دهد که این امتیازی بسیار عالی از سوی گوگل به وب سایت شما میباشد.

تنظیمات تغیر آدرس وب سایت Change of address

اگر قصد تغییر آدرس دامنه وبسایتتان را دارید از این قسمت میتوانید برای مطلع کردن گوگل از این تغییر استفاده کنید تا با سرعت بیشتری صفحات جدید وب سایت شما را ذخیره کند.

تنظیمات کلی (Settings)

در صفحه تنظیمات اولین مورد Geographic target است که در این قسمت می توانید موقعیت جغرافیایی یا کشور هدف را انتخاب کنید. با این انتخاب سایت شما فقط در جستجو هایی که از آن کشور انجام می شود قرار خواهد گرفت.

مورد دوم Preferred domain است که می توانید به گوگل بگویید آدرس سایت شما را با www نمایش بدهد یا نه و یا اینکه با توجه به لینک ها این کار را انجام دهد.

مورد سوم تنظیم تعداد دفعات مراجعه خرنده گوگل به وب سایت در قسمت Crawl rate است. ممکن است که به علت بزرگ بودن سایت و مشکلات سرور نتوانید پاسخ گوی درخواستهای اضافی باشید که در این صورت این مقدار باید کم شود و در صورتی که از عدم شناسایی به موقع تغییرات وب سایت ناراضی هستید مقدار آن را افزایش دهید.

توضیحات منوی Your site on the web

کلمات کلیدی در جستجو نمایش داده شده search queries

در این قسمت کلمات کلیدی که در موتور جستجوگر موجب مراجعه به سایت شما شده است به همراه موقعیت آن کلمات کلیدی از وب سایت شما در صفحات گوگل نمایش داده می شود. علاوه بر آن میزان کلیک ها و CTR ها را هم نمایش میدهد.گر کلمه کلیدی از وب سایت شما خیلی مهم واقع شود و آمار بازدید زیادی داشته باشد ستاره دار خواهد شد.

با استفاده از این کلمات می توان نیاز کاربران را به درستی درک کرد و از این کلمات برای بهینه تر کردن وب سایت خود بهره ببرید و در صورت استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل هدفمندتر به امر تبلیغات بپردازید.

لینک ها به سایت شما Links to your site

در این قسمت آدرس صفحاتی از وب سایت شما را که لینکهایی ارزشمند از سایت های دیگر به آن داده شده است لیست شده و نمایش داده میشود شما می توانید می توان متن لینکی که برای لینک دادن استفاده شده است و آدرس وب سایت های لینک دهنده را مشاهده کرد.

از ویژگی برای بهینه سازی سایت و لینک های خارجی میتوان استفاده کرد.

لینک ورودی به سایت در وبمسترتولز

لینک های داخلی Internal Links

لیست صفحاتی که در داخل سایت به یکدیگر لینک داده شده اند به همراه تعداد لینکها و صفحات لینک داده شده وجود دارد.

توضیحات منوی امکانات عیب شناسی Diagnostics

خطاهای خزنده Crawl errors

در این قسمت خزنده یا همان ربات گوگل وقتی وارد سایت شما می شود تا اطلاعات آن را ارزیابی کند و با خود ببرد خطاهایی که در این هنگام کنکاش درون سایت مواجه می شود را نمایش میدهد. این خطاها به چهار دسته Web ،Mobile-Chtml ،Mobile-Xhtml تقسیم بندی گردیده است. اگر مشکلی در صفحات وب سایت شما رخ دهد گزارش کاملی در این قسمت در اختیار شماست و این گزارشات را جدی بگیرید ! چون حساسیت گوگل به این خطاها بالاست.

در قسمت "Restricted by robots.txt" لیست صفحاتی که توسط robot.txt پاک گردیده اند را نمایش میدهد.

گزارش وضعیت خزنده Crawl stats

در این صفحه شما گزارشی از وضعیت صفحات کنکاش شده توسط خزنده یا همان ربات موتور جستجوگر بر روی سایت را دارید که شامل صفحات کنکاش شده درهرروز ،میانگین مدت زمان صرف شده برای دریافت صفحات ، کیلوبایت صفحات دانلود شده در هر روز است.

شمارش خزندۀ گوگل در وبمستر تولز

پیشنهاد‌های کدهای اچ تی ام ال HTML suggestions

در این قسمت هنگامی خزنده سایت به سایت شما مراجعه میکند اگر مسئله ی را با محتوایی صفحات سایت شما بیابد به صورت لیست از صفحات که دارای مشکل هستند را ارائه میدهد که حل این ریز مشکلات موجود در صفحات کمک بسزای در ذخیره کردن صفحات شما در موتور جستجوگر خواهد نمود.

این بخش شامل سه قسمت است که هر قسمت خود شامل سه مورد Duplicate meta , Long meta , Short meta است:

قسمت اول Meta description می باشد که اگر توضیحاتی تکراری در طراحی سایت داشته باشید در Duplicate meta description نمایش داده خواهد شد و اگر توضیحات صفحاتان بلندتر از حد مجاز باشد در Long meta descriptions نمایش داده خواهد شد که باید کوتاه تر گردند و اگر توضیحات صفحاتتان کوتاه باشد در Short meta descriptions نمایش داده خواهد شد که باید بلندتر گردند.

سایر قسمت ها نیز به همین صورت می‎باشند.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده