XML چیست ؟

9 / 10
از 58 کاربر

برای اینکه بفهمیم XML چیست ابتدا باید بدانیم XML از چه کلماتی تشکیل شده است.ما سعی می کنیم در این مقاله از طراحی سایت ،عناصر کلیدی مرتبط با تکنولوژی XML را تشریح و ارتباط آنها را بیان کنیم و جایگاه هر یک از آنها برای پیاده کنندگان و طراحان برنامه های اطلاعاتی تشریح کنیم.زبان XML تشکیل شده از Extensible ، Markup و Language می باشد و به طور کل یک سیستم ذخیره اطلاعات است که میتوان در زمینه های مختلف تعمیمش داد.

ایکس ام ال

در ابتدا باید بدانیم XML برای شرح و بیان اطلاعات طراحی شده است و HTML برای نمایش دستورات نوشته شده استفاده می شود.لازم است بدانید که XML يك Markup Language مانند HTML است.
 XML زير مجموعه ساده شده‌اي از زبان SGML مي‌باشد.  SGML يك زبان عمومي و پيچيده براي نشانه‌گذاري داده‌هاست كه در دهه 80 بوجود آمد و پدر زبانهاي نشانه‌گذاري محسوب مي‌شود. از آنجایی که SGML قابلیتهای زیادی داد زبان پیچیده ای هم محسوب می شود بنابراین انجمن وب XML را جانشین آن کرد زیرا این زبان ساده تر می باشد.

مشخصات فنی XML مخفف زبان نشانه گذاری قابل گسترش (eXtensible Markup Language) است. زبان های نشانه گذاری، مانند HTML یا XML، ابزار مورد استفاده برای شناسایی ساختارهای مختلف در یک صفحه وب می باشند. این زبان ها بیانگر یک مرورگر وب و یا یک برنامه هستند: این صفحه، دسته ای از متن نخواهد بود. بلکه شامل دستورالعمل ها و اطلاعات و همچنین داده هایی است که باید بر روی صفحه ظاهر شوند. انعطاف پذیری XML آن را برای کاربرد در رابطه با زبان های برنامه نویسی دیگر ( در طراحی سایت ) و برنامه های کاربردی پایگاه داده ایده آل می کند.
در اینجا چهار دلیل اساسی برای استفاده از xml به عنوان ابزاری در طراحی وب سایت ارائه شده است:

1. سهولت: یادگیری XML آسان است زیرا شما بر طرح و ساختار صفحه کنترل دارید. برنامه نویسان در طراحی سایت ، نام عنصر مورد نظر خود را توسعه می دهند. این به این معنی است که هیچ محدودیتی برای تعداد برچسب هایی است که می تواند بر روی یک سند XML استفاده شود.

2. متن قابل خواندن: XML می تواند از طریق اکثر مرورگرها و داده استخراج شده موثر منقطع شود. از آنجا که طراحی سایت یا به عبارت صحیح تر، طراحان سایت تمام ویژگی ها، برچسب ها و ساختار عناصر را خلق می کنند، XML می تواند دارای داده های متا و برچسب های قابل تشخیص SEO در هر نقطه باشند.

3. محتوا : XML یک ظرف ذخیره سازی است. که باعث می شود محتوای صفحه از ظاهر آن با ارزش تر شود.XML بر روی داده ها تمرکز دارد نه ویژگی های چگونگی نوشتن کدها.

4. کمک به طراحی سایت

ارسال نظر و نظرات ثبت شده