مفاهیم کلی وب سایت

8 / 10
از 20 کاربر

در حدود دهه ی 90 قرن بیستم میلادی باتوجه به گسترش میزان استفاده از ابزار دیجیتالی و فایل های دیجیتالی مفهومی به نام html به وجود آمد، که در مقاله html  چیست می توانید به طور کامل با این مفهوم آشنا شوید. در تعریف کلی این فایل ها، انواعی بودند که شامل هم متن هم تصویر و هم صوت و... می شدند.

امروزه این گونه فایل ها گسترش یافتند و مفهومی به نام سایت و وب سایت به وجود آمده است.

وب  سایت ها شامل انواع فایل ها بر روی شبکه جهانی اینترنت می باشند، که ابراز مناسبی برای ارتباط با سایر کاربران به روشی سریع و لحظه ایی و همچنین اشتراک  فایل ها و مطالب، با آنها می باشد.

 

در دنیای امروز که عصر ارتباطات نامیده میشود، وب سایت ها مهمترین رسانه بعد از تلوزیون می باشند که با پیشرفت سریع کمپانی های طراحی سایت ، حتی وب سایت ها در سالهای اخیر برای بسیاری از مردم جهان تبدیل به رسانه اول شده اند.

 

وب سایت ها را ما می توانیم تا به امروز به سه نسل دسته بندی کنیم؛ البته این نسل ها با توجه به سرعت پیشرفت علم در این زمینه می تواند در آینده خیلی بیشتر شود.

این سه نسل را با هم مطالعه می نماییم:

1-      نسل اول:

نسل اول وب سایت ها زمانی بود که فقط کاربران می توانستند اطلاعات وب سایت ها را مشاهده کنند و امکان تغییرات و ایجاد محتوا در آنها را نداشتند، اطلاعات فقط توسط مدیران وب سایت بر روی آن قرار می گرفت. اصطلاحا این وب سایت ها یک طرفه بودند. امروزه هنوز این نسل از وب سایت ها با توجه به اینکه موج سوم و نسل هوشمند وب سایت ها در جهان عرضه شده اند، در بین شرکت هایی با ساختار قدیمی رواج دارند.

 

2-      نسل دوم:

نسل دوم وب سایت ها از زمانی ایجاد شد که نیاز به این موضوع که در محتوای سایت باید کاربران نقش داشته باشند، و تغییراتی ایجاد و مطالبی را به ثبت برسانند؛ این نسل از وب سایت ها را وب سایت های مشارکتی نیز می گویند. زیرا در ویرایش و نگارش محتوا هم مدیران و هم کاربران دخالت دارند. در این نسل فناوری های خوبی برای صفحات وب سایتطراحی شد. از این نمونه فناوری آجاکس ( Ajax) که فناوری برای بهبود در بالا آمدن صفحه و آپلود آن بدون بارگذاری کل صفحه بود؛ این نسل نسل رایج اکثرا سایت هایی که ما با آنها سرکار داریم و از آنها استفاده کرده ایم می باشند.

 

3-      نسل سوم:

نسل سوم که در سالهای اخیر مهندسین فناوری اطلاعات برای طراحی سایت خود به سمت آن رفته اند، تولید وب سایت های هوشمند است که بتوانند مخاطب خود را بشناسند و با آنها ارتباط برقرار کند. وب سایت های تعریف شده در این نسل باید بتواند با توجه به صلیقه و علایق کاربر مطالب و محتوا را در اختیار آنها قرار بدهد و مطابق صلیقه کابر تغییر کند.

ولی استفاده از این وب سایت ها هنوز همه گیر نشده و تعدادی کمی از این وب سایت ها در جهان می توانیم مشاهده کنیم. در برنامه نویسی این وب سایت ها از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده شده است و می توان گفت اختراع این تکنولوژی باعث به وجود آمدن این ایده در طراحی سایت شده است. 

 

مزایای وب سایت ها:

همانگونه که در ویژگی های وب سایت اشاره کردیم وب سایت ها قابلیت ها و مزایای زیاد برای ما ایجاد کرده اند، همچنین  بسیاری از محدودیت ها را برای کارهای رسانه ایی از بین برده اند.

از جمله این مزیت ها 6 مورد بارز می باشند:

1-      اطلاع رسانی:

با به وجود آمدن وب سایت ها، ابزار مفیدی برای اطلاع رسانی در سطح جهانی به وجود آمده اند. به طوری که خبگزاری های معروف جهان بعد از انتشار خبر خود در وب سایت های معروف خبری می تواند از انتشار آن در تمام جهان، البته به جز کشور کره شمالی که ارتباط اینترنتی مردم آن با جهان به علت سیاست های حکومتی قطع می باشد، اطمینان داشته باشند؛ آن هم در کسری از زمان که حتی فکر کردن به این موضوع در گذشته محال بود.

2-      بازاریابی:

در این امر فقط کافی ست ما وب سایت خود را به موتور های جست و جو از قبیل google.com معرفی کنیم. همین امر باعث می شود که با کاربران با جست و جو در مورد زمینه کاری ما که وب سایت ما به آن اشاره دارد، وب سایت ما را پیدا کنند و با تجارت ما و محصولات ما آشنا شوند. فقط باید در طراحی سایت به نکات css و سئو ی وب سایت مان  توجه نماییم. زیرا اینکار باعث می شود که موتور های جست و جو وب سایت ما را در مرتبه بالاتری در لیست جست و جوی خود قرار دهند.

3-      در دسترس بودن:

این مزیت باعث شده که ما در هر زمان از شبانه روز و هر جایی که به اینترنت دسترسی داریم، اطلاعات خود را بتوانیم در اختیار کاربران قرار دهیم. اصطلاحا به این مزیت 7 *24 می گویند.

4-      تبلیغات:

با وجود تعداد زیاد کاربران وب سایت ها بهترین مکان برای انجام تبلیغات می باشند. در صورتی که وب سایت ما دارای بازدید کننده زیادی باشد، مسلما به خاطر این مسئله شرکت های مختلف در این زمینه به شما برای تبلیغات نیز مراجعه خواهند کرد. خود شما هم می توانید به این روش خود را در جهان گسترده ی اینترنت معرفی و تبلیغ نمایید.

5-      درآمد زایی:

مهمترین مزیت وب سایت ها ایجاد درآمد می باشد که به انگیزه مهم امروز در جامعه جهانی که اشتغال و درآمد برای گذران امور زندگی ست، جان تازه ایی داده است. بسیاری از شرکت های در حال ورشکستگی حتی با راه اندازه وب سایت توانسته اند بقای خود را تضمین نمایند. زیرا تعدد فروش آنها به این طریق چندین برابر شده است. همچنین این تعداد مشتری در صورت رضایت از کیفیت محصولات برای شما ابزار تبلیغاتی خواهند شد و در طول زمان اندکی محصولات شما در کل یک شهر یا حتی کشور و یا حتی جهان معرفی خواهد شد.

6-      عدم محدودیت های زمانی و مکانی:

یک مزیت مهم دیگر وب سایت ها این می باشد که دیگر ارتباط ما با مشتریان و کاربران محدود به خیابان و محله اطراف شرکت ما نمی باشد. بعد جغرفیا و جبر جغرافیایی محدودت ارتباط با مشتری از بین رفته است، و مشتری با ارتباط با وب سایت ما، به طور مجازی سفری به شرکت ما خواهد داشت، سفری که اما مجازی خواهد بود. همچنین مشتریان می تواند در هر زمان از شبانه روز که حتی جز ساعت کاری شرکت ما نیست، فعالیت و درخواست خود را انجام دهند.

و با توجه به اینکه این ارتباط دو طرفه می باشد، شرکت طراحی سایت مبنا از طریق وب سایت نیز در هر زمان و هر مکان می تواند با مشتریان خود ارتباط داشته باشد و آنها نسبت به محصولات خود جذب نماید.

 

مراحل طراحی سایت:

به مراحل ایجاد و ساخت یک وب سایت از ابتدا تا انتها طراحی سایت می گویند.

یک طراح سایت برای طراحی سایت نیاز به آشنایی با تمام مراحل ایجاد وب سایت دارد.

طراح سایت باید با ابزار مختلف ساخت و ویراش وب سایت ها و زبان های برنامه نویسی شبکه و اینترنت آشنایی داشته باشد، مثل Asp.net و PHP.

همچنین باید با مباحث دامنه ، میزبان وب ،cms ، Html ، css ، Ajax و....

شرکت طراحی سایت گسترش و پردازش مبنا، این اطلاعات را در مقالات طراحی سایت خود به طور کامل آموزش داده است.

 

مراحل ایجاد وب سایت:

ایجاد کردن و ساختن هر شی و وسیله ایی مراحلی را شامل می شود.

مراحل ساختن یک وب سایت نیز ترتیبی دارد:

1-      ابتدا انتخاب یک نام مناسب برای وب سایت که در مبحث دامنه درباره آن توضیح مفصل داده ایم.

2-      ثبت نام سایت یا ثبت دامنه برای اینکه نام سایتمان منحصر به فرد باشد.

3-      طراحی صفحات وب توسط شرکت های طراحی سایت مثل شرکت طرح و پردازش مبنا.

4-      خریدن یک فضای بر بستر اینترنت، که در بحث میزبان وب یا host می توانید با آن آشنا شوید.

5-      آپلود سایت طراحی شده بر روی فضای خریداری شده یا میزبان وب، برای اینکه بر روی بستر اینترنت برای نمایش به عموم قابل استفاده باشد. 

 

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
مفاهیم پیشرفته وب سایت
مقاله کسب درآمد از سایت
مقاله وب سایت های اینترنتی به لحاظ اطلاع رسانی به چه دسته هایی تقسیم بندی می شوند؟
مقاله تجارت الکترونیک چیست؟
مقاله وب سایت های اینترنتی به لحاظ تجاری به چه دسته هایی تقسیم بندی می شوند؟
مقاله مراحل ایجاد یک وب سایت چیست؟
مقاله طراحی سایت چیست؟
مقاله فناوریهای مورد استفاده در طراحی سایت چیست؟
مقاله درآمد شغل طراحی سایت چقدر است؟
مقاله مراحل طراحی سایت
مقاله برنامه نویسی وب سایت چیست؟
مقاله طراحی گرافیکی وب سایت چیست؟
مقاله سیستم مدیریت محتوا در طراحی سایت چیست؟
مقاله 7 روش برای افزایش رتبه الکسا
مقاله Call To Action یا CTA چیست؟
مقاله درباره ی ما شامل چه اطلاعاتی می باشد؟
مقاله Site Links چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟
مقاله چگونه سرچ باکس سایت خود را در گوگل ایجاد کنیم؟
مقاله گوگل چگونه می تواند کلماتی را که به اشتباه تایپ می شود را تشخیص دهد؟
مقاله چگونه جلوی فرار کاربران را بگیریم؟
مقاله وب سایت تعاملی interactive
مقاله چگونه بفهمیم وب سایت ما واکنش گرا است
مقاله پنج اشتباه رایج در طراحی وب سایت تعاملی
مقاله طراحی سایت سه بعدی
مقاله دلایل ریدایرکت در طراحی سایت
مقاله برترین کتابخانه های انیمیشن برای استفاده در طراحی سایت در سال 2016
مقاله مزایای طراحی سایت تعاملی
مقاله اخذ مالیات از فروشگاه های اینترنتی
مقاله گوگل درایو چیست؟
مقاله شبکه ارسال محتوا (CDN) در طراحی سایت
مقاله فناوری های میزبانی وب
مقاله استارتاپ های موفق ایران
مقاله بررسی استارت آپ ایوند
مقاله اینفوگرافیک طراحی سایت رسپانسیو و مزایای آن
مقاله 40 دلیلی که گوگل وب سایت شما را جریمه می کند.
مقاله آیا پیج رنک گوگل مرده است؟
مقاله 5 راه کار جهت پیشرفت چشم گیر رنک الکسا
مقاله الگوریتم page Layout