رتبه الکسا (Alexa Rank)

10 / 10
از 1 کاربر

سایت الکسا در زمینه ی معرفی و رتبه بندی وب سایت های اینترنتی فعالیت می کند که در زمینه ی خود یکی از معتبرترین منابع اینترنتی می باشد . الکسا بر اساس بازدید کاربرانی که نوار ابزار الکسا را در مرورگر خود نصب کرده اند ، به وب سایتها رتبه می دهد و امکان بررسی آمار و تعدا بازدید کاربرانی که این نوار ابزار را نصب نکرده باشند ، ندارد . الکسا این امکان را برای شما فراهم می کند که خودتان را با رقیبانتان مقایسه کنید همچنین یک ابزار خوب برای بهینه سازی سایت است.

الکسا

الکسا رتبه ی هر سایت را بر اساس بازدید روزانه ی سایت و همچنین طراحی سایت استاندارد و مطابق با استانداردهای سئو محاسبه می کند.همچنین رتبه هر سایت در الکسا بسیار حائز اهمیت است زیرا رتبه الکسا به همراه رتبه ی گوگل معیاری مناسب برای سنجش اعتبار و میزان بازدید از سایت شما می باشد زیرا این رتبه از طرف صاحبان وب سایت ها بسیار ورد توجه می باشد پس باید تلاش شود تا با بهبود رتبه در تقابل با رقبای خود در بازار تجارت الکترونیک جایگاه مناسبی تصاحب نمایند .

الکسا (Alexa) چیست؟

الکسا یک وب سایت آنالیز کننده از سرویس های amazon است که در آدرس www.Alexa.com قابل دسترسی برای عموم است. از طریق آن می توان از اطلاعات کلی میزان ترافیک (تعداد بازدیدکنندگان) و محبوبیت یک سایت مطلع شد. هرچه عدد رتبه بندی به عدد 1 نزدیکتر باشد رتبه وب سایت بهتر وبالاتر می باشد.

کار آمدی الکسا در طراحی سایت  :

ممکن است با جواب های متفاوتی درباره ی تاثیر افزایش رتبه الکسا روبرو شوید. بررسی مختصری بر روی کاربر الکسا  اجام می دهیم.

عده ای بر این باورند که الکسا کارآمدی ندارد چون این سرویس کاملا دقیق و بر اساس واقعیت نیست و تا حدودی مبتنی بر محاسبات فرضی واحتمالی است. زیرا منبع جمع اوری اطلاعات آن نوار ابزار Alexa toolbar است که بر روی مرورگر ها قابل نصب می باشد. درصد پایینی از کاربران اینترنتی از این نوار ابزار استفاده می کنند و رتبه الکسای وب سایت ها را بررسی می کنند. بطوری که رتبه سایتی که فعالیت خوبی دارد و اکثر کاربران بدون نوار ابزار از آن بازدید می کنند با رتبه ی سایتی که فعالیت متوسطی دارد و اکثر کاربران آن با استفاده از نوار ابزار از آن بازدید می کنند تقریبا یکسان است. با این حال خواسته یا ناخواسته رتبه الکسا جای خود را در میان کاربران باز کرده است. و بسیاری از مدیران هزینه های زیادی برای بالا بردن رتبه الکسا در طراحی سایت شان پرداخت می کنند.

برای اینکه از رتبه سایت خود مطلع شوید به سایت زیر مراجعه کنید:

 http://www.alexa.com/siteinfo/migna.ir

7 روش برای افزایش رتبه الکسا در طراحی سایت:

1. Claim Your Site: به الکسا اجازه دهید که برای آنالیز بهتر بتواند به وب سایتتان دسترسی داشته باشد. برای این کار ID الکسا را درheader وب سایت خود قرار دهید.

2.نصب toolbar الکسا: نوار ابزار الکسا را در مرورگر خود نصب کنید و  به دیگران و کربران وب سایت خود نصب toolbar الکسا را پیشنهاد کنید.

3. به روز کردن مداوم وب سایت: الکسا از محتوایات تازه وب سایت ها استقبال می کند پس سعی کنید محتوای سایت خود را در هفته 7 تا 10 مرتبه به روز نمایید.

4. کیفیت محتوا: الکسا به مدت زمانی که کاربربان در سایت ها سپری می کنند اهمیت میدهد پس سعی کنید محتوا تازه و منحصر به فرد در سایت خود قرار دهید این کار باعث می شود کاربران مجبور شوند که زمان بیشتری برای جستجو بیشتر  در سایت شما سپری کنند.

5.لینک بیلدینگ: یکی از راهای لینک بیلدینگ پیوند محتوا می باشد یعنی تبادل از بک لینک ها با بلاگ ها. شما می توانید با قرار دادن حداقل یک یا دو پست با کیفیت در هفته با وب سایت هایی که پیج رنک گوگل آنها بالای 3 می باشد رنکینگ آلکسا وب سایت را افزایش دهید چرا که مجموعه لینک ها با افزایش رتبه الکسا ارتباط مستقیم دارد.

6. اظهار نظر در وبلاگ: هرگز در اظهار نظر کردن در وبلاگها زیاد روی نکنید چرا که ممکن است گوگل شمارا اسپم کند. پس در پست تان از کلمات کلیدی عاقلانه بهره ببرید. تا رتبه الکسا شما پیشرفت چشمگیری کند.

7.Go for Alexa-pro: برای افزایش رتبه الکسا از شبکه های اجتماعی و لینک های شبکه های اجتماعی همانند فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس استفاده کنید.

 

بهبود بخشیدن رتبه الکسا برای وبلاگ نویسانی که مبتدی هستند کار دشواری است .در ادامه این مقاله از شرکت طراحی سایت مبنا، چند راه کار برای بهبود رتبه الکسا ارائه می دهیم.

رتبه بندی الکسا چیست؟

رتبه بندی سایت الکسا میزان محبوبیت سایت شما را با سایت های دیگر مقایسه می کند. الکسا یک شرکت اطلاعاتی است که سایت ها را بر مبنای : ترافیک سایت ، محبوبیت سایت بین افراد و .... طبقه بندی می کند. این رتبه بندی به طور مداوم به روز رسانی می شود.

الکسا چگونه کار می کند ؟

الکسا در سال 1996 راه اندازی شد. برخی افراد بر این باور اند که رتبه بندی سایت الکسا چندان دقیق نیست، اما با این وجود باز هم الکسا از پرکاربردترین وب سایت ها برای رتبه بندی است.

السکا برای سئو چه ارزشی دارد؟

سئو کاران عقیده دارند که وقتی در حال بهبود سئو سایت خود هستید به رتبه دهی الکسا توجه نکنید. اما پس از اعمال فاکتور های سئو بر روی طراحی سایت خود، متوجه بهبودد رنک الکسا خواهید شد.  

چرا بهبود رتبه الکسا ؟

چون معیار های الکسا کسب ترافیک بالا برای سایت است و استفاده از تکنیک های سئو برای جذب مخاطب بیشتر است.

چگونه می توان رتبه سایت را در الکسا بالا برد ؟

در ادامه این مقاله از طراحی سایت ، به بیان چند نکته برای بهبود رنک الکسا می  پردازیم:

1)    نوا ر ابزار الکسا را نصب کنید :

نوار ابزارالکسا اطلاعات ترافیک سایت تان را بررسی و به سرور الکسا انتقال می دهد ،اینگونه می توانید رتبه مورد نظر خود را در الکسا بدست بیاورید. بهتر است که الکسا را در سیستم های شرکت نصب کنید.

چگونه می توان ابزار الکسا را نصب نمود؟

نصب ابزار الکسا بسیار آسان است کافی است به وسیله مرورگر خود وارد نوار ابزار الکسا شوید و گزینه Install Alexa extension را انتخاب کنید. هنگامی که کلیک کردید الکسا در ابزار مرورگر شما اضافه می شود.

2)    ویجت الکسا را نصب کنید:

3)    محتوای منحصر به فرد ایجاد کنید :

این محتوا هستند که میزان ترافیک سایت تان را تعیین می کند. ایجاد محتوای بکر و به روز ارتباط شما را با بازدیدکنندگان مستحکم می کند.

بیشترین ترافیک برای سایت وقتی صورت میگیرد که مقاله شما در صفحه اول باشد ، با اینکار رتبه شما در الکسا بالا می رود. محتوای خوب یکی از فاکتور های اصلی و موثر در سئو نیز می باشد.

4)    به طور مداوم سایت را به روز رسانی نمایید:

برای اینکه سرعت رتبه بندی بالا برود باید مطالب تان را به روز و مطالب جدیدی اضافه کنید.در طراحی سایت ، به روز رسانی یک عامل مهم در موفقیت محسوب می شود.

5)    مطالب خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

بیشتر افراد  در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند شما با عضو شدن در این شبکه ها می توانید مطالب خود را انتشار دهید و ترافیک سایت خود را بهبود ببخشید.

مطالعه بر روی ترافیک موتورهای جستجو

نتیجه: از دسامبر 2013 تا ماه می 2014، 5 موتور جستجوی برتر شاهد کاهش 31 درصدی در ترافیک جستجو بودند.

گزارشی در سال 2014 از Shareaholic منتشر شد که ادعا می کرد پنج موتور جستجو - گوگل، بینگ، یاهو، Ask.com و AOL - از دسامبر سال 2013 با کاهش ترافیک جستجو مواجه شده اند. این گزارش نشان می دهد که ترافیک جستجوی گوگل از دسامبر 2013 تا ماه می 2014، 17 درصد کاهش یافت.

مطالعه بر روی ترافیک موتورهای جستجو

بینگ، یاهو، Ask.com و AOL در مقایسه با گوگل دارای کاهش بیشتری در تعداد ترافیک جستجو بوده اند، ب طوری که یاهو و بینگ یک کاهش 31% را تجربه کردند.

مطالعه بر روی ترافیک موتورهای جستجو

براساس این گزارش، گوگل، تقریبا 17 برابر سایر موتورهای جستجوی ذکر شده دارای ترافیک است اما کاربران آن اغلب دارای تعهد کمتری نسبت به مخاطبان دیگر موتورهای جستجو هستند. و بنابراین در گوگل در هر جستجو تعداد کمتری از صفحات توسط کاربر بازدید می شود.

مطالعه بر روی ترافیک موتورهای جستجو

Shareaholic ادعا کرد Ask.com، بینگ و یاهو دارای نرخ تعامل بالاتری، با کاربران هستند، بنابراین کاربران زمان بیشتری را در یک سایت صرف می کنند و در هر بازدید تعداد صفحات بیشتری را مشاهده می کنند.

بهینه سازی ترافیک حاصل از شبکه های اجتماعی

"Dark social" یک اصطلاح برای بخشی از ترافیک وب سایت شما است که از رسانه های اجتماعی حاصل می شود، اما به عنوان "direct" در ابزار تجزیه و تحلیل نشان داده است. در ادامه این مقاله از طراحی سایت  در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد. فیس بوک و توییتر در حال تلاش برای رسیدگی به موضوع ترافیک رسانه های اجتماعی با "هموار کردن لینک" هستند. قبل از معرفی "هموار کردن لینک" (link shims)، تخمین زده شده است که 60٪ از توییتر به ترافیک مستقیم اشاره دارد.

بهینه سازی ترافیک حاصل از شبکه های اجتماعی

در اینجا ما سه راه برای بهینه سازی تخصیص ترافیک حاصل از شبکه های اجتماعی برای شما شرح می دهیم.با ما باشید تا با بهینه سازی ترافیک حاصل از شبکه های اجتماعی آشنا شوید.

جست و جوی پیشرفته (Tagging)

به عنوان صاحب یک وب سایت شما می توانید لینک خود را با پارامتر UTM برچسب بزنید. سپس ابزار تجزیه و تحلیل شما بر اساس این تگ ها قادر به تخصیص دادن منبع خواهند بود. برای ردیابی دقیق، جستجوی پیشرفته درست و مداوم لینک در تمام کانال، مورد نیاز است. URL ساز گوگل یک ابزار عملی برای جستجوی پیشرفته است.

مختصر کننده هایURL

برخی از برنامه های رسانه های اجتماعی، پارامترهای لینک های تگ شده را حذف خواهند کرد. با استفاده ازمختصر کننده های URL مانند bitly.com، شما می توانید این مشکل را حل کنید. URL کوتاه شده، بازدید کنندگان را از طریق پارامترها به URL شما هدایت می کند و ابزار تجزیه و تحلیل شما قادر خواهد بود تا ترافیک را مستقیما به منبع صحیح تخصیص دهد.

تشویق به اشتراک گذاری

کاربران را برای به اشتراک گذاری مطالب خود تشویق کنید. اگر آنها مجبور باشند تا URL را به صورت دستی کپی کنند، امکانات کمتری برای ردیابی وجود دارد. شما باید در قسمت بالای محتوا دکمه های به اشتراک گذاری که به وضوح قابل مشاهده است را اضافه کنید.

مشکل " dark social " تا حدودی توسط فیس بوک، توییتر حل شده است. علاوه بر این شما می توانید کیفیت تجزیه و تحلیل داده خود را از طریق راهنمایی های داده شده در این پست بهبود ببخشید.

Administrator\files\UploadFile\jazbe terafike bishtar.jpg

یکی از مهمترین راه های افزایش بازدید کننده سایت بهینه سازی سایت یا همان سئو می باشد.

تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به شرکت طراحی سایت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

چند مورد که در بالا بردن بازدید کنندگان وب سایت به شما کمک می کند:

اولین چیزی که در هنگام ورود به یک سایت جلب توجه می کند زیبایی آن سایت می باشد پس سایت خود را هر چه زیباتر طراحی کنید.

در طراحی وب سایت اصول و استاندارد های بهینه سازی از نظر موتور های جستجوگر را در نظر بگیرید.

یکی از مهمترین مسائل استفاده از هاست خوب و معتبر است ، زیرا با داشتن هاستهایی با سرعت بالا که 24 ساعته خدمات می دهند می توان ترافیک سایت خود را بالا ببریم.

هیچگاه از متنهای تکراری و کپی استفاده نکنید. و همیشه سایت را به روز نگه دارید.

محتوای سایت خود را Seo Friendly کنید ، یعنی صفحاتی ایجاد کنید که برای موتور های جستجوگر جالب باشند.

از شبکه های اجتماعی در سایت خود استفاده کنید ، مطالب سایت خود را در آنها به اشتراک بگذارید تا مخاطبین این شبکه ها با شما آشنا شوند و به سایت شما مراجعه کنند.

لینک تبلیغاتی در سایت خود قرار دهید ، درج لینک و یا تبلیغات بنری و آگهی می تواند کاربران را به سمت  وب سایت شما هدایت نماید و یا حتی با برند و نام تجاری شما آشنا نماید. همچنین میتوان لینک خود را در دیگر سایتها قرار دهید .

همیشه از کلمات کلیدی استفاده نمایید.

یک فروم فعال می تواند ترافیک و رنکینگ بالایی را به شما اختصاص دهد. ایجاد فروم در کنار طراحی سایت شما موجب تقویت برند شما می شود و اعضای فروم به مانند مبلغان کسب وکار شما خواهند بود و با ادامه این روند در سئو وب سایت اثر زیادی برجا خواهد گذاشت. 

مهمترین قسمت سئو محتوا وب سایت است ، همواره محتوا متمایز در وب سایت خود قرار دهید همیشه سعی بر این داشته باشید که محتوا شما جذاب باشد و کاربر را در وب سایت شما نگه دارد.

شما می توانید در وب سایت خود ویدئو قرار دهید ، ویدئو موجب می شود کاربر زمان بیشتر در وب سایت شما بماند.

سایتهای زیادی در زمینه های مختلف وجود دارد ولی این را بدانید هرچه رتبه شما در جستجو بالاتر باشد بازدید از سایت شما بیشتر و در نتیجه کسب و کار شما رونق بیشتری پیدا می کند . شرکتهای زیادی وجود دارد که در زمینه سئو به شما کمک می کنند که در انتخاب آنها باید توجه زیادی کرد از جمله شرکتهای خوب و معتبر در زمینه سئو به شرکت طراحی سایت مبنا می توان اشاره کرد.

افزایش ترافیک وب سایت بدون لینک بیلدینگ

در مقالات قبلی که در وب سایت شرکت طراحی سایت مبنا منتشر شد ، به طور مفصل در مورد لینک سازی و مزایای آن برای سئو سایت صحبت کردیم. با وجود اینکه ما سعی کردیم ، لینک سازی را به روش ساده و قابل فهم آموزش دهیم ، با این وجود نمی توان این امر را نادیده گرفت که لینک سازی کار نسبتا پیچیده ای است و نیاز به مهارت و تخصص دارد. در این مقاله از مجموعه مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و سئو قصد داریم مطلبی جذاب را برای شما کاربران عزیز تشریح کنیم. شاید بسیاری از شما در اینترنت این عبارت را جستجو کرده اید: " افزایش ترافیک بدون لینک سازی ". آیا بدون لینک سازی می شود ترافیک سایت را افزایش داد؟ در این مقاله به پاسخ این سوال می پردازیم.

سئو قوی و قرار گرفتن در رتبه اول در موتورهای جستجو ، یک آرزو برای هر فردی است که دارای وب سایت و وبلاگ است. در واقع فرد از ابتدای طراحی سایت تا زمان راه اندازی و بعد از آن در تلاش است تا در نتایج برتر جستجوی گوگل قرار گیرد. برای تحقق این هدف روش ها و راهکارهای مختلفی وجود دارد که یکی از آنها لینک بیلدینگ یا لینک سازی هدفمند است. اگرچه لینک سازی بسیار مهم است اما با این وجود بدون لینک سازی نیز می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید و در نتیجه سئو سایت خود را بهبود ببخشید. برای اطلاع از چگونگی این فرآیند ، این مقاله آموزش از بخش طراحی سایت و سئو را مطالعه نمایید.

7 روش ساده برای افزایش ترافیک سایت بدون نیاز به لینک سازی

  1. اولین راه، ایجاد محتوا و مطالب کاربردی و مفید است. محتوای با کیفیت می تواند در جلب توجه کاربر و در نتیجه افزایش ترافیک وب سایت شما بسیار موثر باشد. به اصطلاح Depth article (مقالات عمقی ) با توجه به نمودار مزکست ، در حدود شش درصد از نتایج جستجو در گوگل را به خود اختصاص می دهند. اگرچه این آمار چندان زیاد نیست اما تاثیر بسیاری بر افزایش ترافیک سایت شما می تواند داشته باشد.
  2. هرچه میزان رضایتمندی کاربران از وب سایت شما بیشتر باشد ، ترافیک بیشتری به وب سایت شما وارد خواهد شد. تجربه کاربران یکی از عوامل بسیار مهم است که متخصصان سئو بسیار به آن توجه می کنند. برای بهبود رضایت کاربران باید طراحی سایت به گونه ای باشد که کاربر را حفظ کند.
  3. سرعت لود صفحه از جمله عواملی است که بر ترافیک سایت اثر می گذارد. هرچه سایت شما سریعتر بارگذاری شود ، کاربر نیز تمایل بیشتری به ورود به سایت شما نشان خواهد داد. توجه داشته باشید که کاربران بسیار بی حوصله هستند و سرعت لود پایین می تواند کاربر را از بازدید از سایت شما منصرف کند.
  4. طراحی سایت به صورت موبایل دوستانه و اعمال فاکتورهای سئو در آن نیز تاثیر شگرفی در افزایش ترافیک سایت دارد. بسیاری از افراد برای جستجو در اینترنت از موبایل های هوشمند استفاده می کنند. اگر سایت شما برای موبایل طراحی شده باشد، این ترافیک را از دست نخواهید داد.
  5. طراحی سایت به صورت چند زبانه نیز می توانند ترافیک از خارج کشور را نیز به سایت شما جلب کند. این امر می تواند در سئو سایت شما نیز تاثیر گذار باشد.
  6. شبکه گوگل پلاس نیز در جذب ترافیک برای وب سایت شما بسیار کاربرد دارد. سعی کنید در این شبکه عضو شوید و محتوای منظم و مفید در آن منتشر کنید.
  7. راه دیگر افزایش ترافیک سایت بدون نیاز به لینک سازی ، ایجاد و تولید محتوای تازه و به روز رسانی منظم و مداوم وب سایت است. افراد مدام به دنبال سایت هایی با مطالب به روز و کاربردی می باشند.

این روش ها ، راه های ساده ای برای افزایش ترافیک سایت هستند. اما اگر قصد داید به صورت تخصصی بر روی رتبه بندی وب سایت خود اثر بگذارید باید از یک متخصص سئو کمک بگیرید. در صورت نیاز به مشاوره در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در شرکت طراحی سایت مبنا در تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

“ترافیک وبسایت مهمترین فاکتوری موفقیت یک وبسایت تلقی شده است” ، اما این اظهار نظر دارای شرایطی می­باشد. اگرچه ترافیک یک وبسایت یک شریان حیاطی وبسایت است، اما کیفیت ترافیک به مراتب مهمتر از کمیت آن است.

آیا ترافیک وب سایت در موفقیت وب سایت موثر است

البته هر مقدار از ترافیک، بهتر از بدون ترافیک بودن است، اما اگر وبسایت شما ایده آل­ترین سایت هم باشد ولی اگر بازدید کنندگان شما به محصولات شما و یا دسترسی کامل به اطلاعات شما نداشته باشند، قطعا در آینده محکوم به شکست خواهید بود.در این مقاله  از طراحی سایت می خواهیم بدانیم که آیا ترافیک وب سایت در موفقیت وب سایت موثر است ؟!

این که بازدید وبسایت شما از چند نفر در روز به چند صد نفر در روز افرایش پیدا کند شاید فوق العاده برای شما هیجان انگیز باشد و در نگاه اول همان چیزی باشد که شما برای وبسایتتان به دنبال آن بودید، اما اگر بازدید کنندگان شما به دنبال چیزی غیر از آنچه که شما ارائه میدهید باشند، جز اینکه ترافیک وبسایت خود را از دست دهید چیزی دیگری ندارد. برای مثال استفاده از سایت های مانند پی سی رنک ، سایت های کلیکی که بازدید کننده در ازای کلیک خود مقداری پول کسب می کند و … جهت افزایش بازدید و رنک سایت. اما به نظر من این کارها جز از دست دادن ترافیک سایت چیز دیگری ندارد حتی از نظر رنک سایت. در این مورد من یکی از وبسایت های خود را مورد آزمایش قرار دادم و نتیجه در چند ماه اول خیلی خوب بود ولی بعد از گذشت چند ماه متوجه شدم که گوگل رنک سایت را کاهش داده است و تعداد ورودی ها سایت از گوگل به شدت کاهش پیدا کرده بود. اما در مورد رتبه الکسا کاهش زیادی دیده نمی­شد. خودتان قضاوت کنید که آیا الکسا به افزایش ترافیک شما کمک می کند یا گوگل؟

ترافیک هدفمند

شما به بازدیدکنندگان خاص خود احتیاج دارید که علاقه ­مند به محصولات و یا مطالب شما هستند. و یا می­توان گفت شما نیاز به ترافیک هدفمند دارید.

فکر می کنم ترافیک هدفمند به عنوان یک زیر شاخه از ترافیک وبسایت نیست، چرا که آنها دو موجودیت جداگانه هستند. اگر شما برای بازاریابی وبسایت خود برنامه­ریزی کرده اید و به نوع ترافیک اهمیت ندهید، شما خودتان را از ابتدا برای شکست آماده می کنید.
باور کنید یا نه، مردم وقتی وارد وبسایت می شوند اگر سرنخی از اطلاعاتی که به دنبال آن می­گردند نباشد کمتر از چند ثاینه وبسایت را ترک می کنند. (البته یک استثنا وجود دارد که آن هم طراحی قالب وبسایت می­باشد که اگر عالی باشد و کوچکترین اطلاعات هم برای بازدیدکننده نداشته باشد باعث ماندن بازیدکننده در وبسایت می­شود.) پس نحوه ی ارائه و مکان قرار گیری مطالب در وبسایت مهم است.

به همین دلیل است که بسیاری از وب سایت های موفق به باکس های قالب که در فوتر و یا سایدبار قرار می­گیرند اهمیت می­دهند، با این کار به معرفی بهتر سایت و یا معرفی بهتر خدمات به بازدید کننده کمک می کنند. و این کار باعث هدفمند شدن ترافیک می­شود.
چند راهنمایی برای آماده کردن وبسایت شما برای ترافیک هدفمند:

  • وبسایت خود را برای ترویج یک محصول و یا خدمات به عنوان آیتم های اصلی وبسایت طراحی کنید.
  • مشخص کردن مخاطب های خاص خود که علاقه­ مند به محصولات و یا خدمات شما هستند و برنامه­ریزی برای جذب آنها به وبسایت.
  • انتخاب عنوانهایی که خدمات و محصولات شما را  بهتر معرفی کند و علاوه بر این جذاب بودن آنها مهم است.
  • نگه داشتن یک جریان ثابت از محتوای رایگان برای مثال محتوای آموزشی رایگان ، بر روی وبسایت شما و اضافه کردن مطالب جدید (در انتخاب نوع مطالب سعی کنید مطالبی که کمتر به آنها  پرداخته شده باشد انتخاب کنید و یا بهتر از موارد موجود به آنها بپردازید. ) و از بازدیدکنندگان برای دیدن مطالب جدید شما دعوت کنید. (در کنار حفظ بازدید کنندگان قدیمی سعی کنید افراد جدیدی را برای مشاهده مطالب دعوت کنید.)


هدف از نوشتن این مطلب در مقالات شرکت طراحی سایت مبنا این بود که نقاط تفاوت بین ترافیک وبسایت و ترافیک هدفمند برای شما روشن شود. اگر شما بازاریابی خود را بر روی ترافیک هدفمند متمرکز کنید دیگر فقط با آمار و ارقام خالی سرو کار نخواید داشت و با مشتریان بالقوه روبه رو می­شوید و مهمتر از آن خرید و فروش شما افزایش پیدا خواهد کرد.

الکسا، سئو و تولبار اختصاصی

در این بخش از مجموعه مقالات طراحی سایت ، اطلاعاتی را در زمینه الکسا و تاثیر آن بر سئو در اختیار شما قرار می دهیم.در تعریفی کلی، در دنیای اینترنت، الکسا را اینطور معرفی کرده اند:

شرکت الکسا اینترنت، واقع در کالیفرنیا و از شرکت های زیر مجموعۀ شرکت عظیم آمازون می‏باشد که وظیفه اش ارائۀ سرویسی تحت عنوان اطلاعات ترافیک وب عنوان شده است.

ما در این جستار، به بررسی قسمت هایی از الکسا به خصوص تولبار الکسا می‏پردازیم.

نحوۀ امتیاز دهی و یا رنکینگ سایت الکسا، بر مبنای یک تولبار ساده است که کاربران مرورگرهای اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و گوگل کروم می توانند آن را نصب و امکانات آن استفاده کنند. امکاناتی که تولبار الکسا به استفاده کنندگانش می‏دهد، به طور کلی در 4 دسته بندی قرار می‏گیرند:

  1. اعتبار ترافیک الکسا: می توانید ببینید که یک وبسایت چقدر معروف و مورد توجه است.
  2. پیوندهای مربوطه: نزدیک ترین وبسایتی که مربوط به آنچه که در حال دیدن هستید را به شما معرفی می‏کند.
  3. راه بازگشت: می توانید چگونگی یک وبسایت را در گذشته ببینید.
  4. تحلیل جستجو: امکان این را دارید که ببینید چه عباراتی، در نتایج جستجوها به سایت شما ترافیک می‏فرستند.

تولبار الکسا امکانات گسترده ای در اختیار کاربران و وبمستران می گذارد

کاربران و به خصوص وبمسترانی که این تولبار را بر روی مرورگر خود نصب کنند، از این 4 دسته و سایر امکانات خوب الکسا به رایگان بهره خواهند برد.

اصولا بسیاری از کاربران از نصب هرگونه تولباری بر روی مرورگرهایشان خودداری می‏کنند. چراکه تولبارهای بسیار زیادی تنها برای تبلیغات بر روی مرورگرها نصب می‏شوند، بسیار آزاردهنده و گاها مخرب هستند. حتی همین تولبار الکسا با اعتباری که کسب نموده تا سال 2005 تنها 10 میلیون بار دانلود شده است. همچنین این تولبار توسط سپر مدافع شرکت مایکروسافت برای اینترنت اکسپلورر نسخۀ 7، به عنوان مالور، نشانه گذاری شد.

با همۀ این اوصاف، تولبار الکسا در حیطۀ کاری خود به عنوان خالق امتیاز دهی و شماره بندی وبسایت های دنیا بر اساس دسته بندی گوناگون شناخته و به خوبی استفاده می گردد. تولباری که در کمک کردن به سئو ، موتورهای جستجو و بهینه سازی سایت نقشی اساسی ایفا کرده و همچنان به این نقش به صورت پررنگ و بی رقیب ادامه می دهد.

آیا هر چه میزان بازدیدکننده از سایت بیشتر باشد گوگل رتبه ی بالاتری به سایت میدهد؟

همانطور که در مقالات پیشین طراحی سایت مبنا مطرح شده بازدیدکننده از سه طریق وارد سایت میشود:

  • موتورهای جستجوگر
  • آدرس مستقیم
  • لینک های موجود در سایت های دیگر

اکثر سایت ها 80% بازدید خود را از طریق سرچ و جستجو در موتور های جستجوگر بدست میآورند این بدان معنا نیست که آن سایت به علت بازدیدکننده زیاد سرچ و سئو خوبی دارد به این معناست که آن سایت ورودی جستجو و سرچ بالایی دارد و این دو کاملا با هم متفاوت هستند.

Administrator\files\UploadFile\search-engine-411105_640.jpg

البته ناگفته نماند سایت هایی هم وجود دارند که از دو روش دیگر بازدید کننده به دست می آورند اما به طور حتم تاثیر مستقیمی بر ورودی سرچ آن ها ندارد.

و دلیل منطقی دیگر این است که اگر ورودی سرچ و جستجوی سایتی با افزایش بازدید افزایش یابد باعث میشود یک حلقه بی انتها  ایجاد شود. به عنوان مثال اگر سایت X 1000 بازدید داشته باشد و این رقم باعث شود که 500 بازدید دیگر به آن اضافه شود و در روز بعد 1500 بازدید داشته باشد و 750 بازدید دیگر به آن اضافه شود و ....

با توجه به مثال بالا متوجه میشویم که این اتفاق منطقا قابل اجرا نخواهد بود و این حلقه تا بی نهایت و تا ابد ادامه خواهد داشت پس کاملا نشدنی است.

لطفا نظرات سازنده ی خود را با شرکت طراحی سایت مبنا در میان بگزارید.

5 لینک اول در صفحات نتایج جستجوی گوگل، 70% از کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهند!

مطالعه ای در مورد click-through-rates ( کسب رتبه از طریق کلیک) در نتایج طبیعی گوگل، یک بار دیگر بر اهمیت داشتن یک موقعیت رتبه بندی بالا در صفحات جستجوی گوگل، تاکید کرد. تنها در صورتی که سایت شما یکی از 5 سایت اول در نتایج جستجوی گوگل باشد، شما فرصت خوبی برای دریافت کلیک خواهید داشت.

به طور متوسط پنج نتیجه اول در صفحه نتایج جستجوی گوگل 67.60٪ از کل کلیک ها را دریافت می کنند. که از این مقدار 31.24٪ آن سهم اولین سایت در صفحه نتایج جستجوی گوگل است. نتایجی که در موقعیت های 6 تا 10 قرار گرفته اند تنها 3.73٪ از کل کلیک ها را دریافت می کنند. بنابراین 71.33٪ از کل کلیک ها، توسط سایت هایی که در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار گرفته اند دریافت می شود.

سئو عالی = بازدید بالا

نتایج در صفحات 2 و 3 (رتبه های 11تا 30) با هم 5.59 درصد از کل کلیک ها را دریافت خواهند کرد و درصد باقی مانده نیز سهم AdWord ها و جستجو هایی است که به نتیجه منتج نمی شود.

برای جستجوهای گوگل در دستگاه های تلفن همراه نیز پنج لینک اول دارای بالاترین میزان کلیک با 66.93٪ هستند. سایت هایی که در رتبه 6-10 قرار دارند 3.98٪ از کل کلیک ها، و صفحات 2 و 3 با هم 9.14٪ را دریافت می کنند. جالب است، به نظر می رسد که کاربران تلفن همراه بیشتر از کاربرانی که از لب تاپ و کامپیوتر استفاده می کنند، از صفحات نتایج گوگل بیشتری بازدید می کنند.

تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله طراحی سایت متعلق به شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا به آدرس سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

چگونه سایت خود را پر بازدید کنیم؟

اولین سوالی که بعد از طراحی سایت مطرح می شود این است که چگونه سایت خود را پر بازدید کنیم؟

دو نوع کاربر وجود دارد:1.مخاطب 2.مشتری

آن دسته از کاربرانی راکه از مطالب سایت استفاده می کنند و از آن بهره میبرند ولی خریدی انجام نمی دهند را مخاطب می نامیم. دسته ی دیگر از کاربران که از سایت خرید می کنند و باعث ایجاد درآمد سایت می شوند را مشتری می نامیم.

حال این سوال پیش میاید که سایت های خبری که محصولی عرضه نمی کنند چگونه کسب درآمد می کنند؟ اینگونه سایت ها که مخاطبانی در رده سنی های متفاوت دارند از مشتریانی که اقدام به تبلیغ در این سایت ها می کنند کسب درآمد می کنند.

برای پر بازدید کردن سایت باید هر دو نوع کاربر را مد نظر گرفت و نه از مشتری غافل شد و نه از مخاطب !

به زبان ساده تر باید رابطه بین این دو نوع کاربر را مشخص کنیم. بعنوان مثال  سایت همراه اول از عموم مردم در صنف های مختلف مشتری دارد. اما مشتریان سایت فروشگاه دوربین مدار بسته ویورا شامل شرکت ها، دافاتر، مغاره ها و کسانیست که به نصب دوربین مداربسته در محلی نیاز دارند می شود.

دلیل استفاده از تکنیک بازاریابی محتوا جذب و تاثیر گذاری بر روی مخاطبان بیشتر که مرتبط به حوزه فعالیت خود هستند را پیدا کنند و اطلاعاتی از آن ها جمع کنند و در انتها آن ها را به سمت مشتری شدن تشویق کنند تا در نهایت مخاطب به مشتری تبدیل شود.

ارتباط با مشتریان  

از پلان های ارسال ایمیل و پیام کوتاه هدفمند استفاده کنید . متن ارسالی باید به گونه ای باشد که کاربر تصور کند بطور اختصاصی برایش فراهم شده و رضایت مشتری را بدست آورید. به این روش روابط عمومی آنلاین گویند.

محتوای متن باید کاملا سفارشی با نام و نام خانوادگی دریافت کنند باشد. نباید بطور مکرر این پیام ها که هدفشان معرفی و آشنایی کاربر با سایت است ارسال شود چرا باعث آزرده شدن آن ها می شود.

ارتباط با مخاطبان

از راه های جذب کاربر مخاطب سئو ، وبلاگ نویسی، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، تبلیغات در گوگل، معرفی از طریق وبلاگ و .... می توان نام برد.

 بازدید مصنوعی و تاثیر آن بر رتبه بندیی سایت شما

بازدید (ترافیک) مصنوعی یک فناوری شبیه سازی شده است که به شما اجازه می دهد بازدیدهای زیادی را به سایت خود وارد کنید، اما این ترافیک واقعی نیست! این به این معنی است که این بازدیدها توسط یک رباط یا نرم افزار صورت می گیرد و هیچ کاربر انسانی وجود ندارد. بنابراین آمار به شما نشان می دهد که تعداد بازدید های شما بسیار افزایش یافته است.در اینجا می خواهیم تا عواقب بازدید مصنوعی و تاثیر آن بر رتبه بندیی سایت شما را بیان کنیم .

بازدید مصنوعی و تاثیر آن بر رتبه بندیی سایت شما

توجه داشته باشید که بازدید مصنوعی هیچ تاثیر مثبتی بر سایت شما ندارد و کاملا باعث آسیب به سایت شما می شود. ترافیک مصنوعی به سرعت بازدید سایت را افزایش می دهد و این در چند روز اول به نظر عالی می رسد اما به سرعت نیز تاثیر مثبت آن تمام می شود و سایت سرشار از اثرات منفی می شود. در اکثر مواقع ارسال ترافیک مصنوعی به سایت توسط رقبا و برای کاهش رتبه سایت شما انجام می شود. ارسال روزانه 15000 بازدید جعلی به یک سایت اصلا خوب نیست و کار خنده داری هم نیست.معمولا افراد این کار را برای سرگرمی انجام نمی دهند، این یک حمله جدی به سایت شما است و نیاز به یک پاسخ سریع دارد.

با ورود ترافیک مصنوعی بر سایت ، شما متوجه تغییرات زیادی در آمار سایت خود می شوید. بدترین آنها نرخ جهش سایت است که تقریبا 90% افزایش می یابد و زمان ماندن کاربر در سایت به کمتر از 25 ثانیه می رسد. که بسیار کم است و در حالت عادی حتی برای یک وبلاگ متوسط نیز این زمان خیلی بیشتر است.

یکی دیگر از اثرات منفی بازدید مصنوعی، افزایش رتبه الکسا است. بعد از ورود ترافیک مصنوعی به سایت شما رتبه سایت شما در الکسا چندین و گاها چندصد برابر خواهد شد.
معمولا بازدید های جعلی به پربازدیدترین صفحات سایت شما حمله می کنند که قطعا یکی از این صفحات صفحه اصلی سایت شما خواهد بود.

بنابراین هیچگاه نباید در طراحی سایت و بهینه سازی سایت ، تاثیر بازدید از سایت را دست کم گرفت!

بازدید های مصنوعی با IP های متفاوت وارد سایت شما می شوند و تنها چیزی که مشخص است browser بازدید ها است. این یعنی شما هیچ آدرسی از افرادی که از سایت شما بازدید مصنوعی داشتند ندارید. تنها راه برای خلاصی از این مشکل در صورت بروز آن کمک گرفتن از یک متخصص کامپیوتر و امنیت است.

"مت کاتس": تعداد زیادی لینک بدون بازدید به رتبه بندی گوگل سایت شما آسیب نخواهد زد .

یکی از آخرین فیلم های "کمک به وب مستر" یک سوال بسیار جالب از سئو مطرح کرد: چه اتفاقی می افتد اگر شما تعداد زیادی لینک های بدون بازدید دریافت کنید؟ مانند لینک هایی که برای هدف واضح ایجاد ترافیک مستقیم استفاده می کنید. آیا می تواند در رتبه بندی سایت شما تاثیر منفی داشته باشد؟

تعداد زیادی لینک بدون بازدید به رتبه بندی گوگل سایت شما آسیب نخواهد زد

سئو کارهای حرفه ای مدتی است دریافته اند که قرار دادن لینک های بدون بازدید کننده یک راه عالی است برای اینکه به گوگل بگویید که شما نمی خواهید برای این لینک مخصوص رتبه کسب کنید و شما تا حدودی به سایت هایی که این لینک در آنها قرار دارد اعتماد ندارید. بنابراین آیا قرار دادن تعداد زیادی لینک بدون بازدید بر روی یک سایت، می تواند به طور بالقوه به گوگل نشان دهد که این سایت به دلایلی غیر قابل اعتماد است؟

مت کاتس، مهندس برجسته گوگل در پاسخ به این سوال گفت: "نه، به طور معمول لینک بدون بازدید نمی تواند به سایت شما آسیب برساند." او گفت: "اجازه دهید من فقط به یک مورد اشاره کنم، که اگر شما در تمام وبلاگ های جهان پست قرار دهید، حتی اگر این لینک ها بدون بازدید باشند، و در صورتی باعث ناراحتی مردم شود و مردم یک اسپم (هرزنامه) درمورد شما گزارش دهند، ما ممکن است در مقابل این عمل اقداماتی برای مثال انجام دهیم. "

خوشبختانه، چیزهایی مانند نظرات وبلاگ تمایل به داشتن یک رد پای بسیار خاص برای دسترسی سریع دارند. کاتس در این مورد یک مثال خاص ارائه می کند.

"به خاطر دارم برای یک مدت طولانی در TechCrunch، هر زمان که مردم نشان داده می شدند، این پسر Anon.TC، حضور داشت، و در حال گذاشتن نظرات مزخرف بود، روشن است که او فقط در تلاش بود تا ترافیک خود را با خواندن مقالاتش توسط مردم به طور مستقیم افزایش دهد. و بنابراین حتی اگر این لینک ها بدون بازدید بودند، اگر ما به اندازه کافی اعمال جرم شامل دستکاری و یا اطلاعات فریبنده ببینیم اقدامات لازم برای مقابله را انجام می دهیم."

بنابراین ما در موارد استثنا اگر واقعا سوء استفاده در مقیاس بزرگ را مشاهده کنیم، برخی از اطلاعات را حک می کنیم.. اما در بیشتر مواقع، لینک های بدون بازدید از نمودار لینک ما هنگام گشتن در وب خارج می شوند و بنابراین این لینک ها که بدون بازدید هستند به عنوان یک نقطه الگوریتم مشاهده بر سایت شما اثر نمی گذارد.

افزایش رتبه سایت در الکسا چگونه است ؟

با توجه به مقاله رتبه الکسا (Alexa Rank) چیست در این قسمت از مطالب طراحی سایت می خواهیم بدانیم افزایش رتبه سایت در الکسا چگونه است ؟

افزایش رتبه سایت در الکسا

با توجه به اینکه رتبه الکسا بر اساس تعداد بازدیدکنندگان وب سایت که نوار ابزار الکسا را نصب کرده اند سایتها را رتبه بندی می نماید بنابراین برای افزایش رتبه سایت در الکسا باید نوار ابزار الکسا را نصب نمایید و سایت خود را به عوان صفحه اصلی مرورگر خود قرار دهید .
√ اسکریپت ویجت را در سایت خود نصب کنید برای این کار باید کدی را از وب سایت الکسا دانلود کرده و در مستر سایت خود قرار دهید این کار میزان پیشرفت طراحی سایت شما را در الکسا نشان می دهد .
√ ابزار رتبه الکسا را در وب سایت خود قرار دهید .با این کار حتی اگر کاربر از نوار ابزار الکسا استفاده نکرده باشد با توجه به تعداد کلیک هایی که روزانه ثبت می شود به منزله ی بازدیدکننده به شمار می رود .
√ با تشویق دیگران به استفاده از نوار ابزار الکسا تعداد بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید در نتیجه روی رتبه الکسا تاثیر مثبت خواهد گذاشت .
√ از دوستان و آشنایان خود بخواهید تا به وب سایت شما سر بزنند و نظر و امتیاز دهند .انجام این کار می تواند بر روی رتبه تاثیرگذار باشد .
√ در طراحی سایت یک بخش مقاله ایجاد کنید. قرار دادن مقالات مفید و جدید نیز می تواند در افزایش ترافیک سایت شما موثر باشد و موجب افزایش رتبه الکسا شود .
√اطلاعات سایت خود را بروز کنید چون الکسا نیز همانند گوگل به وب سایت هایی که به طور منظم به روز می شوند رتبه بیشتری می دهد.
√از تبلیغات کلیکی استفاده کنید. در موتورهای جستجو مثل گوگل تبلیغات بدهید یا به دنبال عباراتی باشید که بیشتر جستجو می شوند تا بازدیدکنندگان بیشتری جذب نمایید.
با رعایت موارد بالا در طراحی سایت خود می توانید رتبه سایت خود را در الکسا ارتقا دهید .

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
مجموعه تبلیغاتی ... :
1 0
با سلام مطالب مفیدی بود ممنون