محتوا در سئو

10 / 10
از 1 کاربر

منظور از محتوا در سئو چیست؟

در سال های اخیر مطالب زیادی را مبنی بر تاثیر محتوا بر سئو سایت شنیده ایم. اما منظور از محتوا چیست؟ چه نوع محتوایی بر سئو و بهینه سازی سایت اثر مثبت دارد؟ در این مقاله از طراحی سایت قصد داریم به این سوالات به طور واضح و شفاف پاسخ دهیم.

محتوا صرفا متن نیست

به طور کلی باید چنین گفت که منظور از تولید محتوا ، صرفا نوشتن مقالات آموزشی نیست. محتوایی که در سئو موثر است و نتیجه مثبت در آن دارد می تواند به شکل های مختلف باشد. این محتوا ممکن است به صورت متن ، عکس ، نمودار ، ویدئو ، رسانه ، محصولات ، لیست آگهی و یا هر چیز دیگری باشد. در واقع می توان چنین استدلال کرد که محتوا تنها به فایل های txt اطلاق نمی شود.

محتوا چیست؟

محتوا در بحث سئو و طراحی سایت ، هرچیزی است که به نوع کسب و کار شما مرتبط باشد. هر متن ، تصویر ، ویدئو و غیره که به کار شما مربوط باشد می تواند در نقش محتوا برای وب سایت شما مورد بررسی قرار گیرد. اگر دارای یک طراحی سایت فروشگاهی هستید ، هر محصولی که شما به سایت خود وارد می کنید ، در واقع محتوایی را به سایت خود افزوده اید که می تواند بر سئو سایت شما تاثیر بگذارد. نوع تاثیر محتوا نیز به کیفیت و ارزش آن بستگی دارد. هرچه محتوا منحصر به فردتر و با کیفیت تر باشد، سئو سایت شما قوی تر خواهد شد.

در سایت های فروشگاهی باید دقت کنید که برای هر محصول به طور مفصل توضیحاتی را ارائه کنید و علاوه بر این لیست قیمت نیز به عنوان بخشی از محتوای ارزشمند به ویژه در وب سایت های فروشگاهی محسوب می شود. تولید مقالات آموزشی نیز تاثیر گذار است اما باید به نوع کاربری سایت نیز دقت کنید. در وب سایت های فروشگاهی و فروشگاه های اینترنتی کاربر بیش از اینکه به دنبال مقالات و مطالب آموزشی باشد ، به دنبال لیست قیمت محصولات و مشخصات آنها است و علاوه بر این تمایل به راهنمایی در خرید محصول دارد. بنابراین ابتدا این بخش ها را به وب سایت بیافزایید ، سپس در پی نوشتن مقالات آموزشی باشید. این روند رضایت کاربر را از سایت شما بیشتر خواهد کرد.

در تولید محتوا اولین و مهم ترین نکته ای که شما باید در نظر داشته باشید ، بازار هدف و نوع کاربران شما می باشد. محتوا باید مطابق با نیاز بازار و کاملا کاربر پسند باشد. همیشه افراد در پی مطالعه مطالب آموزشی نیستند ، و یا تمایل به دیدن ویدئو ندارند. بنابراین توجه کنید که مطابق با میل مخاطب به تولید محتوا بپردازید تا سئو سایت شما بهبود پیدا کند. محتوایی با کیفیت و با ارزش است که هم از دید مخاطب عالی باشد و هم از نظر موتورهای جستجو ارزش ایندکس شدن و شناسایی را داشته باشد.

با مطالعه این مطلب امیدواریم توانسته باشید مفهوم اصلی محتوا در سئو و بهینه سازی سایت را درک کنید و از آن در وب سایت خود استفاده کنید. در صورت نیاز به مشاوره برای طراحی سایت و سئو می توانید با متخصصان ما در شرکت طراحی سایت مبنا در ارتباط باشید.

چگونه مچ کسانی را که  مقالات ما را کپی میکنند را بگیریم؟

با وجود اینکه اغلب کسانی که در حوزه ی طراحی سایت فعالیت دارند خوب میدانند مطلب کپی برای سئو سایت مضر است باز هم افرادی پیدا می شود که مطالب سایت شما را کپی کنند و و لینک منبع را در داخل مطالب خود قرار نمی دهند.

از سوی دیگر فردی که اولین بار مقاله ای را در سایت خود قرار داده است هنگامی که متوجه میشود مطالبش عینا در سایت دیگری و به نام دیگری منتشر شده است احساس میکند که حق و حقوقش رعایت نشده است. در این مقاله شرکت طراحی سایت مبنا به شما یاد میدهیم چگونه مچ کسانی را که مقالات ما را کپی میکنند را بگیریم؟

Administrator\files\UploadFile\aaUntitled.png

تقریبا از بزرگترین مشکلات وبمستران کپی مطالب و محتوا می باشد. سایت tynt.com این امکان را به شما میدهد مچ افرادی که مطلب شما را کپی کرده اند را بگیرید. همچنین آمار دقیقی از اطلاعاتی که از سایت شما به سرغت رفته را شناسایی کنید.

از مزایا و امکانات دیگر این سایت این است میتوانید از طریق آن بک لینک دریافت کنید. این امر باعث میشود که گوگل متوجه شود سایت منبع شما هستید. اما خیلی روی بک لینک گیری از این سایت حساب نکنید .

ویژگی های محتوا در سئو

تابه حال این جمله را در زمینه سئو و بهینه سازی سایت زیاد شنیده اید: " محتوا پادشاه است." این جمله صحیح است و در واقع می توان گفت که محتوا بخشی اصلی در سئو محسوب می شود. در مقاله قبل به تعریف محتوا پرداختیم. در این پست قصد داریم نکاتی را در مورد محتوا برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به سئو و طراحی سایت تشریح کنیم. با ما در این مقاله همراه باشید.

نکاتی در رابطه با محتوای موثر در سئو

  • نکته اول اینکه همانطور که در مقاله قبلی نیز گفته شد ، محتوا تنها نوشته و متن نیست. محتوا می تواند به صورت های مختلف در سئو موثر باشد. تصویر ، متن ، محصول ، ویدئو و غیره همگی می توانند به عنوان محتوا محسوب شده و بر سئو اثر بگذاند.
  • محتوا تنها در صورتی فقط مقاله محسوب می شود ، که وب سایت شما ، یک وب سایت انتشار مقاله یا پست آموزشی باشد. در واقع محتوا باید بر اساس نوع کسب و کار و هدف وب سایت ، تولید شود. به عبارت کلی تر ، محتوا بادی با هدف افزایش در آمد زایی تولید شود. محتوای مرتبط با کسب و کار ، کاربران را جذب می کند.
  • در صفحه اصلی وب سایت خود ، اصلی ترین محتوا که مد نظر شما است را ایجاد کنید. زیرا این صفحه ، همان صفحه ورود سایت شما است که می خواهید کاربران به آن وارد شوند. بنابراین در این صفحه محتوایی جذاب و گیرا ایجاد کنید . به گونه ای که کاربر را به خود جلب نماید.
  • کیفیت محتوا از کمیت آن مهم تر است. اینکه میزان محتوا چقدر است زیاد مهم نیست بلکه ارزشمند بودن محتوا است که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. محتوا باید بتواند پاسخگوی نیاز کاربر باشد.
  • هدف خود از تولید محتوا را کاربر پسندی قرار دهید. اما به این موضوع نیز توجه داشته باشید که همیشه نمی توانید نظر همه افراد را جلب کنید.
  • با وجود اینکه محتوا می تواند شامل موارد مختلف فیلم و عکس و غیره باشد ، اما در هر صورت برای اینکه وب سایت شما از نظر موتورهای جستجو قابل قبول باشد و بر سئو سایت شما اثر داشته باشد و موتورهای جستجو قادر به شناسایی و فهم مطالب شما باشند ، وب سایت باید حداقل دارای یک میزان متن باشد. علاوه بر این ، متن را در داخل تصویر قرار ندهید. زیرا در این صورت نیز متن توسط موتور جستجو قابل فهم نیست.
  • فایل های فلش و ifram ها نیز می توانند در قالب محتوا محسوب شوند. اما معمولا استفاده زیاد از این موارد در طراحی سایت توصیه نمی شود زیرا سرعت بارگذاری صفحه را افزایش می دهند و در برخی از مواقع برای کاربر خسته کننده می شوند. این امر می تواند برای سئو سایت شما مضر باشد. پس در استفاده از این رسانه ها دقت داشته باشید.

با رشد روز افزون وب سایت ها و همچنین ابزاری که کاربران از طریق آنها وارد وب سایت ها می شوند موجب شده برخی از عوامل در مدیریت محتوا اهمیت بیشتری پیدا کنند . در گذشته تنها کیفیت محتوا حائز اهمیت بود ولی امروزه محتوا سازگار با گجت های مختلف بسیار مهم است، در این مقاله طراحی سایت ،فاکتور های نوین در مدیریت محتوا که روز به روز به اهمیت آنها اضافه می شود را توضیح می دهیم.

فاکتور های نوین در مدیریت محتوا

1. ساخت محتوا متناسب با تلفن همراه

امروزه بسیاری از کاربران برای ورود به وب سایت ها از تلفن همراه و تبلت ها استفاده می کنند پس ساخت محتوایی که به درستی و زیبایی در این گجت ها نمایش داده شود بسیار مهم است. امروزه بیشتر طراحان وب سایت شروع به طراحی سایت واکنش گرا کرده اند، وب سایت واکنش گرا وب سایت هایی هستند که خود را با تغییرات اندازه صفحه نمایش گر هماهنگ می کنند و موجب می شود که محتوا وب سایت شما در صفحه نمایش های مختلف زیبا نمایش داده شود

2. محتوا عام

سعی کنید برای یک تعداد افراد خاص و یا به سلیقه خود محتوا را مدیریت نکنید همیشه سعی کنید خود را به جای کاربران مختلف قرار دهید و محتوا خود را به شکلی مدیریت کنید که تعداد بیشتری از کاربران را راضی نگه دارید.

3. استفاده از ویدئو

استفاده از ویدئو در محتوا یکی از راه های موثر برای جذب کاربران به وب سایت خود می باشد و همچنین کاربر با دیدن ویدئو زمان بیشتری را در وب سایت شما می ماند. در استفاده از ویدئو به چند نکته باید توجه کرد : اول حجم ویدئو که نباید خیلی زیاد شود که کاربران برای دیدن آن با مشکل مواجه شده و آن را نیمه کاره رها کنند. دوم استفاده از ویدئو مرتبط با فعالیت خود چون کاربرانی که وارد وب سایت شما می شوند به طرف فعالیت شما جذب شده اند و دیدن ویدئو با موضوع دیگر برای آنها جذابیت ندارد.

4. محتوا دقیق

در ویرایش محتوا خود با فکر و تجربه عمل کنید، تمام بخش های وب سایت خود را متناسب با هم مدیریت کنید، مطالب هر بخش را متناسب با فعالیت خود قرار دهید.

در بازاریابی اینترنتی و سئو امروزه محتوا مهمترین عامل است زیرا محتوا کاربران را به طرف سایت شما جذب می کند. با تغییرات الگوهای محتوا اگر می خواهید در بازار امروز موفق باشید باید به صورت مکرر مدیریت محتوا خود را بروز نمایید.

تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله طراحی سایت متعلق به شرکت طراحی سایت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد. 

قوانین طلایی سئو محتوا شاه است

قوانین طلایی سئو: محتوا "شاه" است !

اگر شما برای مدت زمان کوتاهی در محیط بازاریابی جستجو کرده باشید، این مطلب را بیشتر از چیزی که بخواهید حساب کنید شنیده اید. لازم به ذکر است اگر خواهان سئو مناسب و همچنین طراحی سایت برای خود هستید باید موارد زیر را در نظر داشته باشید. نوشتن محتوای خوب به سه دلیل اصلی مهم است:

• جذب خواننده

• ارتقا رتبه دهی موتورهای جستجو و ترافیک

• ترویج لینک های با کیفیت بالا از سایت های دیگر

وزن و محبوبیت نام تجاری اکثر شرکت هایی را که با من در ارتباط هستند به شدت بستگی به ترافیک سایت آنها دارد. البته، این بسیار عالی است که آنها نام و یا محصول خود را به عموم مردم معرفی کرده اند. اما اگر شما یک رقیب داشته باشید که همین کار را انجام دهد، و همچنین مطالب با کیفیتی در هر صفحه از وب سایت خود ارائه دهد، شما سهم از بازار خود را بدون هیچ دلیل خوبی از دست داده اید.

شرکت های معرفی شده اغلب در صفحه محصولات خود این اشتباه را انجام می دهند. ارسال عکس با کیفیت، کمی تقریط، و قیمت گذاری به تنهایی کافی نیستند.برای مخاطبان خود این امکان را ایجاد کنید تا بتوانند محصولات شما را پیدا کنند و صفحات شما را با رقیبتان مقایسه کنند، این امر نیاز دارد تا هر صفحه از سایت شما بر روی ارائه دقیق اطلاعات مفیدی که مشتری در فرآیند تصمیم گیری و خرید به دنبال آنها است، تمرکز کند.

بیایید یک نگاه مختصر به هر یک از سه مزایای اصلی محتوای با کیفیت داشته باشیم. به خاطر داشته باشید که به وضوح دلایل بسیار مهم دیگری (به عنوان مثال نام تجاری،) نیز وجود دارد که در حوصله بحث ما نمی گنجد. من سه دلیل بالا را انتخاب کردم زیرا وب سایت شما دست کم نیاز به جلب بازدید کننده از طریق موتورهای جستجو، اطلاع رسانی مزایای شگفت انگیز شما برای ارائه به آنها، و تشویق سایر مدیران سایت و مدیران محتوای سایت به منظور در نظر گرفتن سایت شما به عنوان یک متخصص در موضوعی خاص دارد. از طریق جستجو، و با توجه به جزئیات، و کلمات ادا شده، شما باید از طریق کپی رایت حضور موفق وب خود را آغاز کنید.

قوانین طلایی سئو: محتوا "شاه" است !

• جذب خواننده

بازاریابان سنتی و copywriterها غالبا از شرکت های بهینه سازی موتورهای جستجو برای تمرکز آنها انتقاد می کنند بنابراین به کلمات کلیدی مقاله دقت می کنند و آن ها را به زیبایی در متن قرار می دهند. درنهایت این امر می تواند مدتی تعادل ایجاد کند، اما هدف نهایی ما از هر صفحه نوشته شده این است که سرگرم کننده و اطلاع رسان باشد ، و خواننده را وسوسه کند.

کلاس های اصلی کپی رایت و کارگاه های آموزشی بهترین مکان ها برای دریافت راهنمایی در مورد چگونگی حفظ خواننده به عنوان مرکز تمرکز و نوشتن شما هستند. اگر شرایط آموزش کپی رایت در مراکز اصلی برای شما وجود ندارد، ازCopyBlogger در وب برای راهنمایی کپی رایت دیدن کنید و یا در یک کلاس کپی رایت محلی یا کارگاه آموزشی ثبت نام کنید (کالج های محلی خود و اصناف نویسنده را بررسی کنید ).

• ارتقا رتبه دهی موتورهای جستجو و ترافیک

با وجود اینکه مقدار زیادی از عبارات هنوز توسط افراد جستجو نمی شوند، شانس شما برای دریافت ترافیک جستجو، بر اساس کیفیت چاپ شما به صورت بالقوه افزایش می یابد. برای شرکت های بازاریابی تعاملی، این امر می تواند مانند کشیدن دندان برای متقاعد کردن برخی از شرکت ها به طور جدی شامل تغییرات کپی شده و یا اضافه شده به سایت باشد. شاید ما، به عنوان یک صنعت، نیاز به انجام یک کار بهتر از برقراری ارتباط داشته باشیم، زیرا محتوای با کیفیت کاملا برای دستیابی به رتبه بندی بالا برای عبارات رقابتی حیاتی است.

تصاویر و گرافیک با کلمات برابر نیستند، مگر اینکه شما تگ های HTML مناسب به آنها اضافه کرده باشید. حتی پس از آن، تگ ها هیچ جایگزینی برای متن واقعی در بدنه سایت شما ندارند.

به این روش فکر کنید: هر موتور جستجو برای خزیدن هر سایت به شیوه ای مشابه به انسان برنامه ریزی و طراحی شده است. اطلاعات ذخیره شده و بر اساس آنچه که در نظر انسان اهمیت دارد نمایش داده می شوند. شما می توانید بهترین تگ های META در جهان را داشته باشد، اما موتورهای جستجو به صفحات وب سایتی که در آن تگ ها با کپی صفحه مطابقت دارند، رتبه می دهند.

• ترویج لینک های با کیفیت بالا از سایت های دیگر

این یک واقعیت شناخته شده است که کیفیت لینک ها برای وب سایت شما یکی از عوامل تأثیرگذار در تعیین رتبه بندی موتور جستجو است.موتور جستجو تشخیص می دهد که به هر یک از صفحات وب سایت شما که بسیار مهم است، درصورتی که به بسیاری از صفحات معتبر خارجی (و در داخل سایت شما) لینک باشد، رتبه دهد. محتوای با کیفیت بر کیفیت و مقدار لینک های ورودی تاثیر می گذارد. با ظهور سایت های رسانه های اجتماعی از جملهDigg Reddit، De.licio.us و Ma.gnolia، محتوای سایت شما از همیشه مهم تر شده است. خوانندگان شما این قدرت را دارند که گزیده ای از کپی شما را به این سایت ها از طریق لینک برگشت به صفحه سایت شما برای بازدید همه را ارائه دهند.

این امر به ویژه برای شرکت های دور اندیش برای نوشتن منظم مقالات، وبلاگ ها، و مطبوعات مهم و ارزشمند است. این مطالب تازه نه تنها به بهینه سازی سایت شما کمک می کند، بلکه فرصتی برای قرار گرفتن در معرض دید (به طور بالقوه) میلیون ها نفر از خوانندگان در سایت های مختلف و رسانه های اجتماعی ایجاد می کند.

مثل همیشه، استفاده از کلمات کلیدی مقاله در آغاز تلاش کپی رایت برای وب را به شما توصیه می کنم. کلمات و عبارات در نظر گرفته شده برای جستجو توسط خوانندگان خود را شناسایی کنید و مهارت نوشتن صحیح کپی برای هر صفحه را بیاموزید. اگر اصطلاح شما مرتبط است و پیروی از سبک شما آسان است، به مهم ترین موضوع دست پیدا کرده اید و در عین حال وظیفه بنیادین بهینه سازی جستجو و بازاریابی را نادیده گرفته اید.

 تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله طراحی سایت متعلق به شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا به آدرس سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

بهینه سازی موتورهای جستجو، تکنیکی است که در انتشار وب به منظور افزایش بازدید و ترافیک برای رتبه بالا در موتورهای جستجو و خوانندگان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. نوشتن یک مقاله برای استفاده در بهینه سازی موتورهای جستجو نیازمند داشتن مهارت نویسندگی خوب برای ساخت یک مقاله جالب و آسان برای خواندن است. استراتژی جای گذاری عبارات و کلمات کلیدی در متن، و گنجاندن لینک ها، خوانندگان صفحه شما را افزایش می دهد. در ادامه این مقاله از طراحی سایت میخواهیم بدانیم چگونه یک محتوای مناسب برای سئو بنویسیم .

چگونه یک محتوای مناسب برای سئو بنویسیم

مقاله خود را از قبل تعیین کنید

• مقالات باید به خوبی نوشته شده، مهندسی و آموزنده باشند. آنها باید یک زاویه جدید از یک موضوع خاص را ارائه کنند. یک تله خوب در شروع کار اطلاعات مفید است که مردم را برای خواندن ادامه آن تشویق می کند. مقاله شما باید مفید، جالب و با ارزش باشد.

• یک مقاله خوب با محتوای مناسب،ترافیک بیشتری را جذب می کند که به معنی بازدید بیشتر از سایت شما است.لینک دهی به بازاریابان اینترنتی مقالات شما را جذاب تر خواهد کرد.

لیستی از کلمات و عبارات کلیدی برای سایت خود تهیه کنید

این کار مهم است بنابراین ناشر شما می تواند از آنها در ابر داده صفحه که بخشی از کدهای html است استفاده کند.

• کلمات و عبارات کلیدی، کلمات یا عباراتی هستند که مردم برای جستجوی اطلاعات در قسمت عنوان از آنها استفاده می کنند.

• کلمات و عبارات کلیدی توسط "عنکبوت ها" که توسط موتورهای جستجو به هر صفحه ارسال می شوند، ثبت می شوند. عنکبوت ها در سراسر صفحات وب سایت شما می خزند و محتوا و کیفیت محتوا را آنالیز می کنند. یکی از راه ها برای انجام این کار ثبت عبارات و کلمات کلیدی در برای تعیین موضوع یک صفحه است.

مقاله خود را بنویسید

• مطمئن شوید که مقاله هیچ غلط املایی و دستوری نداشته باشد

• برای مقاله خود یک عنوان انتخاب کنید

• آنها را به پاراگراف های کوتاه با تیترهای تابع تبدیل کنید

• تا حد امکان از عبارات و کلمات کلیدی در اوایل مقاله خود ترجیحا در جمله اول و پاراگراف اول استفاده کنید.

• بیش از حد از کلمات و عبارات کلیدی استفاده نکنید. آنها را به صورت طبیعی و در ریتم مناسب در سراسر متن مقاله پخش کنید.تراکم کلمات کلیدی توسعه شده 1 تا 3 درصد است.

• کلمات و عبارات کلیدی مهم را در عنوان و تیترهای تابع استفاده کنید

• اگر مفهوم ایجاد می کند کلمات کلیدی را به صورت "بولد" و یا "ایتالیک" بنویسید

از هایپرلینک ها در مقاله استفاده کنید

هایپرلینک ها، لینک های مرتبط با موضوع شما هستند که به صحات دیگر داده می شوند. شما می توانید یک کلمه یا عبارت را برجسته کنید و آدرس سایتی را که می خواهید به آن لینک دهید را اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که هر لینک یک وب سایت با کیفیت است که اطلاعات صوتی و رانهمایی آسان را ارئه می دهد.

برای مقاله خود لینک بسازید

حتی اگر شما یک مقاله خوب نوشته اید، باید به جهان اجازه دهید که از آن مطلع شوند. به سادگی، یک لینک به مقاله جدید خود در فیس بوک، توییتر و سایر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و دوستان را به اشتراک مجدد آن تشویق کنید.

تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله طراحی سایت متعلق به شرکت طراحی سایت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

اهمیت محتوای تازه

در این مقاله از طراحی سایت در مورد اهمیت محتوای ساده بحث خواهیم کرد. مرورگر گوگل به محتوای تازه علاقه ی زیادی از خود نشان می دهد به همین دلیل بین سایت های جدید و تازه ساخت با سایت های قدیمی رقابت ایجاد کرده است. این قوانین جدید باعث شده است که طراحان سایت بدون ترس و واهمه از اسپم شدن توسط گوگل به تولید محتویات تازه بپردازند.

تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که زمانی کلمات کلیدی سایت خود را سرچ می کنید گوگل سایت هایی را نمایش می دهد که قبلا  کلمات کلیدی آن ها در گوگل نبوده و یک دفعه در رتبه سوم تا دهم قرار میگیرند استفاده از این امکان بر ضد قوانین گوگل نیست و مجازاتی ندارد بلکه خود گوگل تشویق کننده استفاده از این فرصت ایجاد شده است و دیگر خرید بک لینک دارای مجازات نمی باشد.

ابتدا کلمات و لغاتی که در نتایج گوگل در صفحه اول دستخوش تغییرات زیادی می شوند را پیدا کنید. این تغییرات بیشتر شامل عبارات طولانی تر می شود.

1.تولید محتوا ی تازه به صورت هدفمند

برخی کلمات و عبارتی را که به حوزه ی فعالیت شما ارتباط دارد و رقابت اندکی در صفحه نخست گوگل برای آن ها وجود دارد را شناسایی کنید و بر اساس آن ها یک محتویات تازه ایجاد کنید.اگر در مدت دو سه روز اول در گوگل ایندکس نشد این کار را با عبارات طولانی تر انجام دهید. برای آشنایی مطلوب با این شیوه کافیس از راه آزمون و خطا وارد شوید. برخی اوقات سلیقه ی گوگل برای انتخاب کامات کلیدی با شما فرق میکند به همین منظور قبل از قضاوت ترکیبات گوناگون  و عبارات پرکاربرد و پر ارزش را که در متون سایت تان وجود دارد را بسنجید چرا که امکان دارد با همان لینک با عبارت دیگری به صفحه نخست آمده باشد.

2.محتوای تازه برای مطلب قدیمی

حتما دیده اید که سایتی در رتبه اول دوم بوده و بعد از مدتی به رتبه های پایین تر نزول می کنند برای جلو گیری از این کاهش رتبه کافیست آن صفحه را بروزرسانی کنید که تاثیر چشمگیری در افزایش رتبه خواهد داشت با اضافه کردن  چند خط یا یک پاراگراف توضیحات به متن می توان محتوای آن را تازه کنید. محتوای تازه باید شامل کلمات کلیدی مربوط به سایت باشد. برخی اوقات اظهار نظرات جدید پایین صفحه را محتویات جدید می شمارد اما استفاده نظرات به عنوان محتوای جدید موجب نزول رتبه می شود. پس از سپری شدن مدت زمانی بروزرسانی یا اضافه کردن محتوا تازه بی فایده میشود در این مواقع مطلب جدیدی در رابطه همین مومضوع تهیه کنید و صفحه قبلی را با استفاده از کد 301 ریدارکت کنبد این روش اصولا برای سایت هایی که نرم افزار برای دانلود عرضه می کنند کاربرد دارد.

3.محتوای تازه و مستمر

برای مثال شما یک سایت آموزش زبان دارید و کلمه کلیدی شما اصطلاحات انگلیسی است شما میتوانید برای آن یک صفحه جداگانه اختصاص دهید و به طور مستمر و مدام اخبار و اطلاعات مربوط به آن را قرار دهید.

به یاد داشته بشید که تولید محتوای تازه به معنای تغییر محتوای قبلی و انتشار از نو آن ها نیست. چرا که موجب نارضایتی کاربران و مشتریان می شود. با این اوصاف بسیاری از طراحان سایت و سایت نویسان به نگهداری و حفظ مشتریان و تبدیل کاربران به مشتریان ثابت توجهی نمی کنند.

چرا محتوا برای سئو "شاه" است؟

سه چیز مهم برای جستجوگرها محتوا، محتوا، و محتوا است. برای رسیدن به این هدف، Brafton نموداری ارائه کرده است که باید به دیوار تمام بخش های بازاریابی آویزان شود. نمودار"چرا محتوا برای جستجوگرها ؟" بیانگر اثر گوگل پاندا است و اینکه چگونه محتوا، جستجو را به فروش تبدیل می کند.

لینک های پرداخت؟ امروزه چندان موثر نیست. به گفته Brafton's Katherine Griwert، پیش بینی در مورد سیگنال های اجتماعی امیدوار کننده است و برای لینک های پرداختی چندان خوب نیست. در ادامه به اینکه چرا محتوا برای سئو "شاه" است؟ می پردازیم.تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله طراحی سایت متعلق به شرکت طراحی سایت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد. 

چرا محتوا برای سئو "شاه" است؟

پاندا علاقه زیادی به کیفیت محتوا دارد

یکی از بهترین نقاط نمودار تصویری از یک استراتژی بازاریابی است که بر محتوا برای SEO تمرکز دارد، به علاوه نکاتی در مورد جدول زمانی که بیانگر به روز رسانی پاندا گوگل است.

Griwert اذعان داشت سایتی که پست ها را به صورت روزانه به وبلاگ خود منتشر می کند، از یک استراتژی کلمات کلیدی سازگار استفاده می کند. کمپینی تقریبا در همان زمان آغاز به کار کرد به عنوان اولین به روز رسانی پاندا، و افزایش صعودی ترافیک اصلی را به فاصله زمانی چهار هفته را مشاهده کرد. Griwert اعلام کرد، "ساخت سایت با محتوای با کیفیت بالا کمک می کند تا کسب و کار تعداد کلمات کلیدی ذکر شده توسط بیش از 150 درصد در هشت ماه گذشته افزایش پیدا کند."

کلید محتوای خوب است؟ به گفته Google Fellow Amit Singhal ، چهار عامل در ارتباط با کلید محتوای خوب عبارتند از:

• ارائه محتوای اصلی و یا اطلاعات، گزارش اصلی، تحقیق و تجزیه و تحلیل.
• کیفیت محتوا باید کنترل شود.
• محتوا باید پوشش کامل و جامع در مورد موضوع ارائه دهد.
• محتوا باید چیزی باشد که شما برای به اشتراک گذاری، توصیه و یا نشانه می خواهید.

آخرین نکته مهم است. موتورهای جستجو شروع به ایجاد نماینده در سیگنال های اجتماعی مانند گوگل "+1" و فیس بوک کردند مانند بینگ. تنها 1٪ از بازاریابی مردمی B2B می گویند که تاثیر سیگنال های اجتماعی منفی بوده است، در حالی که 44٪ معتقدند که این کار مثبت است.

تاثیر آن بر فروش چشمگیر است، با توجه به نمونه Griwert، با 60٪ از تصمیم گیرندگان کسب و کار به عنوان تصمیم گیری محصول بر اساس "محتوای مارک" ذکر شده اند. و 57٪ از بازاریابان می گویند که مشتریان جدید از طریق وبلاگ شرکت آمده اند.

نحوه افزایش سرعت ایندکس مطالب جدید سایت

در دنیای مجازی برای اینکه بتوانیم سایت خود را به همگان معرفی کنیم باید بتوانیم تا مطالب خود را با سرعت زیادی برای موتورهای جستجو معرفی کنیم تا در نتیجه بتوانیم تعداد صفحات وب خود را افزایش دهیم.با  توجه به اینکه سرعت ایندکس مطالب جدید برای وبمسترها مهم است در این مقاله از طراحی سایت می خواهیم تا شما را با نحوه افزایش سرعت ایندکس مطالب جدید سایت آشنا کنیم.

نحوه افزایش سرعت ایندکس مطالب جدید سایت

 بروز رسانی مرتب وب:بروز رسانی مطالب وب به صورت مرتب از عوامل افزایش سرعت ایندکس سایت می شود.برای قرار دادن مطالب خود می توانید ساعتی را در نظر بگیرید و به طور منظم در همان موقع بروز رسانی کنید.

 استفاده از شبکه های اجتماعی:با عضویت در شبکه های اجتماعی می توانید مطالب سایت خود را در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراگ بگذارید.انجام این کار می تواند تا در سریع تر ایندکس شدن سایت شما موثر باشد؛برای این کار افزونه های مختلفی در شبکه های اجتماعی وجود دارد که با وارد سازی آدرس آر.اس.اس سایت خود، مطالب جدید سایت شما را به صورت خودکار در صفحه های اجتماعی منتشر میسازند.

 حذف مطالب تکراری:برای هر مطلب از سایت تنها یک صفحه را در نظر بگیرید و برای یک مطلب سایت چند آدرس قرار ندهید زیرا انجام این کار موجب مشکل مطالب تکراری می شودو در نتیجه سرعت ایندکس صفحات وب را کاهش می دهد.جلوگیری از بازنشر مجدد مطالب سایت نیز می تواند موجب کاهش سرعت ایندکس سایت شود.

 استفاده از پینگ:پس از بروز رسانی سایت می توانید به موتورهای جستجو خبر دهید شما می توانید با استفاده از سیستم های گوناگون یا پلاگین های موجود برای سیستم مدیریت محتوای وبسایتتان به موتورهای جستجو از تغییرات سایت خودتان خبر بدهید.
نکته:استفاده زیاد و بی رویه از پینگ می تواند تاثیر منفی داشته باشد.همچنین اگر سی ام اس شما بخش پینگ اتوماتیک را ندارد و یا اصلا سی ام اس بر روی سایت خود نصب ندارید می توانید از Pingler استفاده کنید.

 استفاده از عکس های کم حجم:با توجه به نکاتی که در مقاله ی بهینه سازی تصاویر در طراحی سایت گفته شد بهتر است برای افزایش سرعت ایندکس به بهینه سازی تصاویر توجه بیشتری کرد تا حجم عکس ها زیاد سنگین نشود.

 استفاده از لینک های داخلی:سعی کنید در متون خود علاوه بر استفاده از لینک های خارجی به سایر مطالب موجود در سایت لینک دهید تا کاربران راحتتر به صفحات دیگر هدایت شوند و یک پیوند مناسب بین متون سایت ایجاد شود.

 ارائه محتوای با ارزش:شما می توانید طبق برنامه ریزی منظم مطالب مفیدی را عرضه کنید که انجام این کار اهمیت ویژه ای دارد همچنین می توانید در سایتتان به ارائه سرویس های رایگان بپردازید، بازدیدکنندگان شما، توصیه سایت شما را به دوستانشان خواهند کرد. اینکار باعث افزایش کیلک بر روی سایت شما خواهد شد.

 اهمیت سئو :همانطور که در مقاله ی دلایل مهم بودن بهینه سازی سایت گفته شد علم سئو به وسیله سایت های فعال در تجارت الکترونیک و به تازگی در تمامی سایت ها حتی خدماتی به طرز گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد به عبارتی سئو شما را به مسابقه بزرگ می برد و شما را در بازار معرفی میکند.

 ثبت سایت در گوگل وبمستر تولز:پس از اینکه سایت خود را در گوگل وبمستر تولز ثبت کردید، وارد بخش Optimization شده بعد از کلیک روی Sitemaps بر گزینه Add/Test Sitemap کلیک کنید و آدرس نقشه سایت خود را همانند شکل زیر وارد کنید.
اگر نقشه سایت ندارید و از وردپرس استفاده میکنید با استفاده از افزونه Google XML Sitemaps برای خود نقشه سایت ایجاد کنید یا با استفاده از سایت XML Sitemaps Generator نقشه سایت خود را بسازید و در سایت خود آپلود کنید و همانند راهنمایی بالا، به گوگل وبمستر معرفی کنید.

 استفاده از بک لینک های قوی:داشتن بک لینک های قوی از وب سایت هایی که رنکینگ و بازدید بالایی دارند تاثیر فوق العاده ای بر روی افزایش سرعت ایندکس مطالب شما دارد البته دقت کنید که بک لینک های دریافتی نباید Nofollow باشند.

 صبر:توقع نداشته باشید که بعد از انجام ۱۰ مورد بالا، به مجرد فشار دادن دکمه انتشار مطلب در سایت خود، مطلب شما در گوگل ایندکس شده باشد، این کار بدون شک امکان پذیر است اما پشتکار و صبر شما را میطلبد.

تولید محتوا برای سایت های ریسپانسیو

با ورود الگوریتم موبایل گدون یک سری قوانین تازه برای تولید محتوا بوجود آمد. زیرا در گذشته وبمستران فقط برای مانیتور های رو میزی تولید محتوا می کردند و اهمیتی به سایز مانیتور نمی دادند اما اکنون شما دیگر نمی توانید مانند گذشته به تولید محتوا بپردازید و چه بخواهید و چه نخواهید باید این قوانین جدید را رعایت کنید.

فرض کنید تمامی آب موجود در پارچی را می خواهید درون یک لیوان بریزید مسلما تمامی آب درون لیوان جا نمیشود!

Administrator\files\UploadFile\9898023-large.jpg

مشکل درج تصاویر در پست ها

از این به بعد باید توجه داشته باشید از در پست های خود از تصاویر ریز و کوچک استفاده نکنید  زیرا کاربری که از موبایل استفاده میکند دیگر نمی تواند پیغام شما را درک کند. و شاید مضمون اشتباه برداشت کند.

مشکل پخش ویدئو ها

خوب تقریبا همه میدانند که بسیاری از گوشی از فرمت فلش پشتیبانی نمیکند و بر اساس الگوریتم موبایل گدون نباید در سایت ها از فرمت فلش استفاده گردد. حتی اگر مشکل فرمت را برطرف سازید بعد از آن باید با مشکل اندازه و نحوه نمایش در موبایل ها سر و کله بزنید.

مشکل پاراگراف ها

در صفحه نمایش مانیتور ها هر پاراگراف شامل 2 تا 3 خط میشود اما همان پاراگراف در موبایل تبدیل به 10 تا 20 خط میشود.

مشکل تیتر ها

همانند موردی که در بالا ذکر شد باید عنوان ها و تیتر ها را کوتاه تر انتخاب کنیم تا تیتر و عنوان چند خطی نداشته باشیم.

مختصر بنویسید

 حتما شما هم در زمان نوشتن پیامک از کلمات کوتاه و مختصر استفاده میکنید. توجه داشته باشید که اگر کاربران شما بیشتر از طریق موبایل وارد سایت شما میشود بهتر است از این مختصر نویسی ها در تولید محتوا سایت خود استفاده نمایید. در غیر این صورت متن بیش از حد طولانی می شود و کاربر را خسته میکند.

امیدواریم مقالاتی که در مورد طراحی سایت برای شما عزیزان قرار میدهیم مفید باشد. لطفا نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما شرکت طراحی سایت مبنا در میان بگذارید.

چگونه از کپی شدن مطالبمان با کمک گوگل جلوگیری کنیم؟

مبحث این قسمت از مقالات طراحی سایت ، چگونه از کپی شدن مطالبمان با کمک گوگل جلوگیری کنیم؟، می باشد. با حضور الگوریتم گوگل پاندا بود که قدم اصلی در حفظ و صیانت از حقوق تولیدکنندگان محتوا در اینترنت برداشته شد. سایت های اسپمینگ جریمه شدند و فرم هایی از جانب گوگل در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفت که آنها نیز بتوانند اگر تخلفی از دید گوگل جا ماند، گزارش کنند و از طریق گزارش دستی، آن چند درصد جزیی خطا نیز برطرف گردد.

موارد حقوقی همیشه قابل توجه و با اهمیت بوده اند اما بسیار کمتر به آن‏ها توجه می‏کنیم و از پیچ و خمشان آگاهیم. شاید هم این، خطای بسیاری از ما و همکاران ماست که در این امور تفحص و تحقیق می‏کنند اما همین محتوا را با کاربران فارسی زبان به اشتراک نمی‏گذارند. ما در اینجا این مسائل را باز می‏کنیم و در جهت تضییع نشدن حقوقتان در موضوع کپی رایت، اطلاعات ناب و درجۀ اولی در اختیارتان قرار می دهیم. با ما همراه باشید...

به گوگل خوش آمدید...

از شما بابت استفاده از خدمات و محصولات‏مان سپاسگزاریم. این خدمات توسط شرکت گوگل ارائه شده اند. گوگل واقع در ایالات متحدۀ امریکا، کالیفرنیا 94043، مانتین ویو است.

با استفاده از خدمات ما، شما قوانین حقوقی ما را می‏پذیرید. لطفا دقیق مطالعه نمایید.

ما در اینجا، با توجه به موضوع مقاله، به توضیحات مکفی در ارتباط با مسالۀ حقوقی حمایت از تولیدکنندگان محتوا می‏پردازیم.

گوگل در این زمینه و در بخش "حقوق خصوصی و حفاظت از کپی رایت" می‏گوید:

سیاست حفظ حقوق خصوصی گوگل توضیح می‏دهد که چگونه از اطلاعات و حریم شخصی شما حفاظت می‏کند. با استفاده از سرویس‏های ما، می‏پذیرید که گوگل می‏تواند از بخشی از اطلاعات شما بر اساس سیاست‏های حقوقی اش استفاده کند.

ما بر اساس ابزار U.S. Digital Millennium Copyright Act، پیگیر ادعاهای افرادیکه حقوقشان تضییع شده هستیم و در صورت صحت ادعا، حساب متخلفین را مسدود خواهیم کرد.

ما مالکیت معنوی و حقوقی آنلاین افراد را به رسمیت می شناسیم. اگر شما فکر می‏کنید که کسی در حال نقض حقوق شماست و قصد اطلاع رسانی به ما را دارید؛ می توانید اطلاعات مورد نظر خود در این باره را به ما گزارش دهید.

فرم تکمیل اطلاعات ضد اسپم گوگل

ثبت گزارش در هر یک از سرویس های گوگل، ممکن است جهت بررسی تا یک هفته نیز زمان ببرد و حتا پس از رسیدگی به شکایت شما، از طریق ایمیل، اس ام اس یا فکس مطلع نخواهید شد اما گوگل پس از تکمیل این فرم برای شما یک ایمیل تاییدیه ارسال می کند. شما خودتان باید روزانه بخش مورد شکایت را بررسی نمایید و رسیدن به حقوقتان را پیگیری کنید.

همچنین برای پیشرفت وب فارسی و همچنین رشد بیشتر محتوا و عدم کپی برداری سایت های متقلب از سایرین، می‏توانید با تکمیل این فرم در بخش جستجوی وب، گزارش مورد نظر را به گوگل بفرستید. این موضوع همچنین باعث خواهد شد که محتواهای مورد نظرتان را در چندین و چند سایت ندیده و هر روز شاهد محتوایی نو و جدید باشیم.

مراحل ثبت یک گزارش خرید و فروش بک لینک غیر طبیعی به صورت تصویری:

مبارزه گوگل با اسپمینگ

انتخاب گزینه های گزارش تقلب

به صفحه بعد بروید

انتخاب یکی از موارد تخلف

ثبت تخلفات خریدار و فروشنده بک لینک غیر طبیعی

نحوۀ جلوگیری از کپی تصاویر و مطالب سایت

همانطور که در مقاله ی کدام را انتخاب کنیم: سئو یا بهینه سازی؟ در مجموعه مقالات طراحی سایت گفته شد اولین اصل سئو تولید محتوای جدید و غیرتکراری است اما با وجود این اصل مطالب کپی زیادی در وب دیده می شود و همچنین روش های زیادی برای کپی مطالب از جمله استفاده از Feed و کپی مطالب به صورت مستقیم وجود دارد.

نحوۀ-جلوگیری-از-کپی-تصاویر-و-مطالب-سایت

خبرخوان و یا فید روشی ساده است که به شما این امکان را می دهد که به راحتی آخرین مطالب، اخبار ،عکس و یا هر اطلاعات دیگر را دریافت کنید و با استفاده از نرم افزار خبرخوان می توانید به راحتی آخرین مطالب سایت ها را ببینید.استفاده از هر دو روش کپی برداری مستقیم و خبرخوان می تواند موجب از دست دادن بخشی از کاربران سایت شما شود.

برای جلوگیری از نمایش مطالب و عکس های خود در سایر وب سایت ها می توان از ویژگی Hot link استفاده کرد. Hotlink ها لینک های مستقیمی از domain شما به image ها یا فایل های multimedia از دیگر domain ها می باشند که اینکار می تواند موجب کاهش ترافیک سایت شما شود.برای جلوگیری از کپی تصاویر سایت خود می توان با استفاده از یک فایل بسیار کوچک به نام htaccess استفاده کرد.همچنین در صورتی که مایلید به جای تصاویر وب سایت شما که در سایر وب سایت ها لینک داده شده است یک تصویر جایگزین انتخاب کنید.

با تکمیل فرم در سایت htaccesstools می توانید مانع کپی مطالب سایت خود شوید .حال به توضیح تیترهای این  صفحه می پردازیم.

Allowed Domain : در این بخش نام سایت یا سایت هایی که می خواهید دسترسی به تصاویر را داشته باشند معرفی کنید؛در این بخش نیاز به نوشتن www نیست.

Allow Blank Referers : با توجه به اینکه تعدادی از افراد با استفاده فایروال های خاص امکان ردیابی و شناسایی محل ارجاع را به شما نمی دهند در این بخش میتوانید دسترسی این افراد به تصاویر را محدود کنید. توجه داشته باشید که با این کار کسانی که قصد کپی مطالب سایت را ندارند و با وارد کردن آدرس تصویر به صفحه آن میرسند نیز محدود میشوند. در مجموع پیشنهاد میکنیم که این گزینه را تغییر نداده و در حالت پیش فرض باقی بگذارید.

Blocked Image URL : در این بخش می توانید از یک تصویر جایگزین هنگام کپی کردن تصاویر استفاده کنید باید توجه داشته باشید که این تصویر باید از دامنه ای باشد که اجازه استفاده از تصاویر را به دیگران بدهد.

Files To Protect : این قسمت مخصوص پسوند فایل هایی است که میخواهید در کپی مطالب سایت و دامنه های خارجی نمایش داده نشوند می باشد.

با فشردن کلید generate وارد صفحه ی دیگری میشوید که نشان می دهد کد موردنشر برای شما تولید شده است.با اضافه کردن این کد به htaccess در روت هاست خود اجازه کپی مطالب و تصاویر سایت را به دیگران نخواهید داد.بعد از انجام این مراحل با رجوع به سایت Test hotlink protection می توانید به تست کپی تصاویر خود بپردازید.

چگونه متوجه شویم چه کسی برای اولین بار مقاله ای را در اینترنت منتشر کرده است و کدام منبع اصلیست؟

اگر شما وبمستر سایتی هستید و در سایت خود محتوای ارزشمندی تولید می کنید، یک سایتی که از نظر تعداد بازدید قویتر و شناخته شده تر از سایت شماست مطلبی را که شما در سایتتان قرارداده اید را کپی کند و در سایت خود قرار دهید و گوگل ابتدا مطلب آن سایت را ایندکس می کند و مطلب موجود در سایت شما را  کپی می شناسد و شما را جریمه می کند.   

 این سوال و مشکل راه حل  قطعی ندارد حتی خود گوگل نیز نمیتواند آن را به طور حتم اعلام کند اما راه هایی برای جلو گیری از این اتفاق وجود دارد.

Administrator\files\UploadFile\Copy-Paste.jpg

1. یکی از راه های پیشگیری استفاده از گوگل وبمستر تولز است که با مراجعه به fetch as google bot  میتوانیدصفحه و مطلب جدید خود را به گوگل معرفی کنید تا مطلب شما را ایندکس کند قبل از آن که در سایت دیگری ایندکس شود.

2.با توجه به این که بیشتر سایت ها که مطالب کپی در سایت خود قرار می دهند در واقع خروجی RSS سایت منبع  عمل را انجام میدهد در حالی که محتوای تازه وارد سایت در خروجی RSS  منعکس نمی شود. این نکته ی ظریفیست که دیگر سایت ها نمی توانند از آن مطلع شوند. شما می توانید صفحه خود را به گوگل معرفی کنید و سایت شما منبع انتشار محتوا قرار گیرد.

عکس العمل گوگل نسبت به مطالب کپی

از آن جایی که گوگل به مطلب کپی نه تنها اهمیت نمی دهد بلکه آن را هرز شمرده و ساایت کپی را در نتایج جستجو نشان نمی دهد مگر آن که سایت منبع و کپی را جا به جا شناسایی کند.

چگونه  منبع مطلبی را که منتشر کرده ایم را بیان کنیم؟

بر اساس اعلامیه های گوگل در آغاز و پایان  محتوای منتشر شده باید لینک آدرس به منبع خبر وجود داشته باشد. اگر آدرس لینک صفحه نخست سایت صفحه منبع را قرار دهیم گوگل باز شما را جریمه می کند. پس حتما ادرس دقیق همان صفحه از سایت را قرار دهید. 

برای انکه متوجه شوید سایتی از مطالب کپی و یا اصلی استفاده می کند کافیست به سایت copyscape.com  مراجعه کنید. در مقالاتشرکت طراحی سایت مبنا در دسته معرفی سایت به آموزش و معرفی copyscape  میپردازیم.

بسیاری از ادمین ها و بلاگرها تصور می کنند که اگر یک متنی تولید کردند، برای آنکه متنشان توسط افراد بیشتری خوانده شود و ربات های جستجوگر گوگل را بیشتر جذب کنند، آن را در چندین نشانی دیگر کپی می کنند. حال آنکه امروزه باید بدانیم که حتا نشانی هایی که بعضا با www و همچنین بدون این 3 حرف، فعال هستند نیز در خطر جدی ایندکس نشدن و جریمه شدن هستند.

گوگل سخت تلاش می کند تا صفحاتی با اطلاعات متمایز از سایر صفحات وب، ایندکس کند و نشان دهد.

گوگل چندین راه برای پیشگیری از ایجاد لینکهای تکراری و همچنین راههایی جهت نشان دادن آنچه که شما می خواهید برایتان ایندکس شود را پیش پایتان می گذارد:

  1. تلاش کنید تا لینکهای داخلی‏تان بدون نقص باشند.
  2. از وبمستر تولز برای آنکه به گوگل بگویید کدام قسمت از سایتتان را ایندکس کند استفاده کنید. شما می توانید به گوگل، دومین اصلی تان را معرفی کنید. 
  3. کاربران از دیدن صفحات خالی خوششان نمی آید. پس تا جای ممکن از این اقدام جلوگیری نمایید. برای مثال: صفحاتی را که هنوز برای آن مطلبی ندارید، ایجاد و منتشر نکنید. اگر قصد ایجاد چنین صفحاتی را داشتید، از noindex meta tag جهت قفل نمودن این گونه صفحات از ایندکس شدن استفاده کنید. این بدین معناست که از کد nofollow و نظایر آن که در بسیاری از سی ام اس ها (که جدیدترین شان وردپرس است و به راحتی این کار را برای لینک ها انجام می دهد) تعریف شده، استفاده نمایید.

در موارد نادر، الگوریتم گوگل ممکن است یک URLی را از یک سایت انتخاب کند که در حال انتشار مطلب شما بدون اجازه تان است. اگر شما معتقدید که آن سایت در حالت کپی برداری مطلب شما بدون رعایت قوانین کپی رایت است، احتمالا باید با هاست سایت مربوطه تماس بگیرید و درخواست حذفش را بدهید. به علاوه، می توانید درخواست حذف آن صفحۀ خاص را از طریق صفحۀ "درخواست تکمیل فرم مخصوص به قوانین نقض شده" به گوگل بفرستید.

تمام این موارد برای حفاظت از حقوق افراد ذکر شد. اما چه اتفاقی برای سایتهایی که مطالب و محتوا و دسترنج دیگران را با یا بدون ذکر منبع (امروزه برای صفحۀ نتایج جستجوی گوگل تفاوتی نمی کند) بر روی سایت خودشان پیاده می کنند می افتد؟

پیش از اشاره به این مطلب باید دوباره خاطر نشان کرد که حتی صفحات داخلی یک سایت اگر مشابه هم نیز باشند، بر سئو و ایندکس سایتتان تاثیر خواهد گذاشت. به همین خاطر ابزار مختلفی را که وبمستر تولز در اختیار کاربران گذاشته نیز می توان بسیار کاربردی یافت. در این ارتباط در مقالات پیشین توضیحاتی را ارائه دادیم و در آینده نیز مقالاتی از این دست منتشر خواهد شد.

تاثیر محتوای تکراری بر سئو

برویم سر بحث اصلی!

گوگل و رباتهای جستجوگرش پس ارائۀ الگوریتم مرغ مگس خوار، دقت فراوانی در گشتن به دنبال اولین صفحه ای هستند که با توجه به زمان و تاریخ ایندکس شدن، مطلب را درج کرده است و باقی صفحات را از بخش نتایج جستجو حذف خواهند کرد. البته در صورت درخواست کاربر، گوگل می تواند صفحات تکراری را نیز نشان دهد اما در حالت عادی این صفحات برای گوگل فاقد ارزش و محتوا هستند.

اگر قصد دارید بدانید سایتی منبع اصلی است یا کپی ویا اگر میخواهید مطمئن شوید حق کپی رایت را دیگران در حق شما اجرا کرده اندبه شما پیشنهاد می کنیم از ابزار www.copyscape.com استفاده کنید. این سایت با دریافت ماهانه 5 دلار برای سایت های معمولی و دریافت 20 دلار برای سایت های بزرگ در صورتی که بر اساس قوانین سایت عمل کرده باشید هر ماه مالکیت محتوای سایت شما را تایید می کند.

Administrator\files\UploadFile\Copyscape1.jpg

شما با عضو شدن در این سایت و آوردن لوگو copy scape در ابتدای محتوا کسی دیگر حتی جرات فکر کردن به کپی مطالب شما را نخواهد داشت و در صورت کپی مطالب توسط موتور جستجوگر همین سایت شناسایی می شود و در صورت عدم توجه به اخطار می توانید از همین طریق اقدام به بلاک کردن سایت و پاک کردن آن سایت در نتایج جستجو نمایید.

در صورتی که مطلب شما مورد ویرایش قرار بگیر این ابزار قادر به شناسایی نخواهد بود.

در صورت عضو نشدن در سایت شما فقط می توانید آدرس سایت مورد نظر را در قسمت مشخص شده قرار دهید تا سایت برسی کند که آیا مطلب کپی هست یا نه! در صورت کپی بودن قسمت های کپی را با رنگ قرمز نشان می دهد و لینک سایت های اصلی را برایتان نمایش می دهد.

Administrator\files\UploadFile\copyscape.jpg

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که مقاله ای را بنویسید و در سایت خود قرار دهید و بعد از چند وقت متوجه شوید کسی دیگر مقاله کپی شده ی سایت شما را در صفحه سایت خود قرار داده است و حق وحقوق شما را رعایت نکرده است.

برخی از افراد که مطالب کپی در سایت خود قرار می دهند فراموش می کنند لینک ها را پاک کننده و از سایت آن ها لینک ورودی به سایت منبع زده می شود.پس هیچگاه فراموش نکنید که از لینک ها در مطالبتان استفاده کنید چرا که سبب جلو گیری از کپی مطالبتان می شود.

Administrator\files\UploadFile\pingback.jpg

لینک پینگ بک چیست؟

 یک نوع لینک است که به وسیله ی آن قادر به ارسال یک سری اطلاعات هستید. مثلا میتوانید یک ایمیل بفرستید یا یک وارد صفحه ای از سایت خود شوید که دارای اطلاعات ویژه ایست! به این ترتیب شخص کپی کننده را می توانید ردیابی کنید و یا اینکه اگر مقالات شما در سایت های اسپم شده قرار گرفته باشد می توانید از جلوی انتشار آن را بگیرید.

ابزار های رایگان وبلاگ نویسی مانند وردپرس و سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا امکان ایجاد پینگ بک را در خود دارند. ماهیت اصلی پینگ بک یک درخواست xml است که با ارسال آن به آدرس مد نظر خواهید دریافت چه سایت هایی مقالات شما را انتشار داده اند.

 

راه های افزایش رتبه Author Rank

می دانیم که داشتن یک وب سایت کافی نمی باشد و باید به کیفیت و همچنین رتبه ی سایت بین موتورهای جستجو توجه کرد.Author Rank از جمله فاکتورهایی است که در این راه می تواند به ما کمک کند.در این مقاله از طراحی سایت  می خواهیم تا شما را با راه های افزایش رتبه Author Rank بپردازیم. Author Rank به معنی نویسنده رتبه می باشد ، همانطور که از اسم آن مشخص است نوعی امتیاز است که موتورهای جستجو به نویسندگان وب می دهند و گوگل برای نویسندگان محبوب و پرطرفدار شبکه اجتماعی گوگل پلاس قائل است تا به نوشته های سایت آنها شانس قرار گرفتن در نتایج بالاتر را بدهد.

Author Rank

به عبارتی هرچه میزان محبوبیت شما در گوگل پلاس بیشتر باشد Author Rank شما افزایش پیدا می کند و در نتیجه احتمال اینکه ترافیک سایت افزایش پیدا کند بیشتر می شود.
حال به بیان راه های افزایش رتبه Author Rank می پردازیم:

√ تعداد اشتراگ گذاری ها و +1 در هر پست
√ فرکانس پست
√ ارتباط با سایر شبکه های اجتماعی غیر از گوگل
√ تعداد نظرات در هر سایت
√ قدرت سایتهایی که اشتراک می گذارند
√ تعداد # هایی که حلقه ها به کار میبرند
√ شاخص قدرت بیرونی
√ درجه مشغولیت گوگل +
√ اوسط پیج رنک

بنابراین اهمیت Author Rank را دست کم نگیرید تا بتوانید با افزایش آن در لینک های اولیه گوگل باشید و بتوانید با استفاده از آن میزان بازدید از سایت خود را بالا ببرید.

مراحل انتخاب کلمات کلیدی

ممکن است با بررسی سئو سایت خود متوجه شوید که سایت شما پیشرفت چشمگیری نمی کند ،در این موارد احتمال بهتر بودن سئو رقبا بیشتر از سایت شما باشد بنابراین برای بهبود اوضاع سئو سایت خود بهتر است به شناسایی سئو رقبا خود بپردازید. با توجه به اهمیت کلمات کلیدی در بهینه سازی سایت در اینجا می خواهیم تا بیان یکی از سایت های طراحی شده مان در زمینه ترازو شما را با مراحل انتخاب کلمات کلیدی آشنا کنیم.

ترازو

گام اول

در قدم اول مهمترین چیز شناخت تجارت خود می باشد در این راستا باید به نیازهای مشتریان خود توجه داشت برای انتخاب کلمات کلیدی باید دید که مشتریان چه کلمات را جستجو می کنند به عنوان مثال برای سایت ترازو عبارتی مثل ترازو چیست؟ و یا قیمت ترازو می تواند از بهترین کلمات کلیدی انتخابی باشد.

گام دوم

با استفاده از ابزار Google AdWords می توان به بیشترین عبارات جستجو شده پی برد.برای انتخاب درست بهتر است که هر کدام از این کلمات را در گوگل جستجو کرده و رقبای خود را در آن عبارت خاص بشناسید.همچنین با استفاده از ابزار Google Trends می توانید با بیشترین کلمه جستجو آشنا شد.

google-trends

گام سوم

با توجه به اهمیت محتوای مفید و بکر می توانید به سایت های خارجی سر بزنید و با ترجمه مقالات آن ها به ارائه مطلب جدید بپردازید برای مثال در سایت  scale.ir  بخش مقالات مقاله ی تاریخچه ترازو Digi نمونه ای از مقالات ترجمه شده می باشد.در این راستا می توانید تجربیات خود را در قالب مقاله ای نوشته و منتشر کنید.

گام آخر

پس از انتشار مقاله خود در وب سایت خود می توانید مقاله خود را در اکانت گوگل وبمستر خود معرفی کنید و بعد از ایندکس شدن و بک لینک های مناسب بعد از مدت کوتاهی متوجه بهبود وضعیت سئو سایت خود خواهید شد.

چرا تنها داشتن گفتگوی مستقیم در سایتها کافی نیست؟

گفتگوی آنلاین و مستقیم یک "باید" است. بر اساس آمار، 31 درصد خریداران سرویس ها در انگلستان و ایالات متحده آمریکا اظهار می کنند که دوست دارند پس از یک گفتگوی آنلاین، سرویس مورد نظر را خریداری کنند.
همچنین بر اساس گفته های یکی از مشتریان در بازارهای دیجیتالی، او به یک سرویس دهندۀ خوب که از گفتگوی مستقیم استفاده می کند 73 درصد امتیاز می دهد. (جالب آنکه امتیاز دهی به پاسخگویی ایمیلی 61 درصد است در حالیکه پاسخگویی تلفنی را 44 درصد اعلام می کنند)
در هر حال باور عمومی و نتایج معیارسنجی ها بر این اساس است که تنها داشتن یک لینک به صفحۀ گفتگوی مستقیم کافی نیست. شما به عنوان سرویس دهنده لازم است تا پا را از این فراتر بگذارید. راه چیست؟ در یک کلام: بهینه سازی!
گفتگوی مستقیم که بسیاری از آن استفاده می کنند بر این فرض قرار داده شده که شما به آسانی و موثر با مشتریانتان در تماس باشید اما همچنین راهی خواهد شد برای ارتباط با هر شخص دیگری که شاید مشتری نباشد!
شما نیاز دارید تا در ارتباطی دوستانه و صمیمی تر مشابه همین راه (گفتگوی آنلاین) با مشتریانتان در تماس باشید. البته این موضوع ارتباطی به صفحۀ پرسش و پاسخ یا همان FAQ ندارد. ما در مورد یک رابطۀ شخصی تر گفتگو می کنیم. در اینجا به 3 راه سریعتر برای شخصی سازی گفتگوی آنلاین شما می پردازیم.
گفتگوی مستقیمتان را دوستانه تر کنید: زمانی که لازم است جذابیت داشته باشید!
گفتگوی مستقیمتان را با شرایط مورد نظر کاربر وفق دهید. با تجربه ای که از شرایط خاص بر وبسایتتان به وجود آمده و به دست آورده اید می توانید تاثیر به سزایی در گفتگویتان بگذارید.
برای مثال آیا شما تا کنون به صفحه ای خاص در یک وبسایت برخورده اید که بارگذاری آن بسیار زمان برده است؟ ممکنه این به خاطر اشکالات سرور اصلی باشد؟ یا تا به حال به صفحۀ پرسش و پاسخ های رایج وبسایتتان سر زده اید؟
تارنمای Sky یکی از بهترین مثال ها در این زمینه است. بخش گفتگوی مستقیم شان در یک صفحۀ مجزا باز نشده و در همان صفحۀ اصلی می توانید گفتگو کنید. طوری که مشتری بتوانید در حین گفتگو از محصولات نیز بازدید کند.

گفتگوی آنلاین سایت اسکای

از تعارفات بی مورد بپرهیزید و عادی صحبت کنید.
مشتریان مختلف از مکان های مختلف می آیند. با صحبت کردن با این مردم به زبان خودشان، شما می توانید به طور مستقیم با آنها گفتگو کنید.
اگر شما یک مغازۀ فروشندگی در اسپانیا دارید، شما نمی توانید به مشتریان عربی زبان یا انگلیسی زبان کمک کنید، درسته؟ به همین ترتیب در مبحث گفتگوی مستقیم تحت وب هم باید بدانید که هیچ وقت این صفحه بسته نخواهد شد و نیاز است تا در زمان های متفاوت محلی به نحوی آن را پشتیبانی کنید.
یک مثال می آوریم. در واقع بهترین مثال سایت سالن کودکان یا همان Childrensalon است. با شناسایی آی پی و موقعیت جغرافیایی بازدیدکننده یا مشتری از سایت، نوار گفتگوی کناری سایت فعال شده و پیامی را به زبان او نمایش می دهد. ببینید:

گفتگوی آنلاین سایت سالن کودکان

صورتی که پاسخگوی صدها مکالمه خواهد بود
بسیاری از مشتریان احساس مالکیت و خودی بودن با برند شما دارند، چقدر خوب. گفتگوی ویدیویی (ویدیو چت) نیز یکی از بهترین ابزار برای ایجاد یک گفتگوی گرم و صمیمی و در جهت درگیر نمودن مشتری با شرکت شماست.
Schuh یک راه حل عالی برای این موضوع دارد. ویدیو چت آنها 2 انتخاب برای شما قرار می دهد: می توانید بین گفتگوی متنی یا ویدیویی آزادانه انتخاب کنید.
این حق انتخاب دادن به مشتری، به وی احساس قدرت می دهد. همچنین می توانید به آنان بگویید که تنها شما می توانید ما را به عنوان سرویس دهنده ببینید و ما چنین امکانی نداریم. این نیز به مشتری اعتماد به نفس خواهد داد.

گفتگوی مستقیم با وبکم

گفتگوی مستقیم یک ابزار عالی برای صحبت مستقیم با مشتریتان است و همچنین این قابلیت را دارید که سریعا پاسخ مورد نظر را بگیرید. لایو چت می تواند همچنین مشتری شما را مطمئن سازد که گوش های شما شنوای آنهاست.
با شخصی تر و راحت تر جلوه دادن پنل گفتگوی مستقیم، می توانید کسانی در هدف قرار دهید که به دلیل مشخص و خاص به وبسایت شما آمده اند. شبیه یک دستیار یا همکار فروشگاهی در یک فروشگاه محلی، شما می بایست بدون پرحرفی زیاد با مشتریان گفت و گو کنید.

نویسنده مهمان یا اسپمر پنهان؟

پست مهمان و مزایای آن

با توجه به موتور های جستجوگر بسیاری از  وبلاگ نویسان  تلاش می کنند با ارسال مطلب در سایت ها و وبلاگ های پر بازدید امتیاز بالایی از این موتورهای جستجوگر بدست آورند. و آن را یک امر مهم می دادند چرا که بیزینس پر سودی با خود همراه دارد چون که هم برای کاربر بهره دارد و هم برای نویسنده.  نام نویسنده بر سر زبان ها می افتد و باعث افزایش لینک خوردن و افزایش بازدیدکننده وبلاگ می شود .

نویسنده مهمان یا اسپمر پنهان؟

در این مقاله از طراحی سایت تلاش نموده ایم که راه کار هایی جهت یافتن سایت های مطلوب برای نویسندگی مهمان تهیه کرده ایم. از نظر گوگل تبادل لینک و خرید بک لینک  روش های فریبنده و اسپم هستند. بارگذاری مقالات در سایت های معتبر به عنوان نویسنده مهمان برای لینک طبیعی و تبلیغات صحیح رواج زیادی پیدا کرده است.

یک ویدئو  از مت کاتس قرار دادیم که درباره ی روش جدید اسپم صحبت می کند. به نظر شما علت این روش نوین  استفاده ی بیش از حد بلاگ نویسان از نویسندگان مهمان و اشتراک مقالات تکراری در سایت های مختلف نیست؟ استفاده از پست مهمان اگر در حد معقول و استاندارد باشد ایرادی ندارد چه بسا برخی از سایت های معتبر دنیا بخشی برای این نویسندگان تخصیص داده اند.

نبایدها برای پست مهمان

مت کاتس  نکاتی در باره ی نباید های پست مهمان بیان می کند که عبارت است از:

  • برای افزایش کاربران و رونق بیزینستان فقط از مقاله های مهمان استفاده نکنید.
  • فقط در چند سایت محدود فعالیت کنید و مقاله بنویسید.
  • یک مقاله را در چند سایت گوناگون ارسال نکنید.
  • از تغیر دادن برخی کلمات و جابجا کردن پاراگراف ها و ارسال آن ها بعنوان  مقاله مهمان خوداری کنید.

هدف از نوشتن مقاله انتشار اطلاعات جدید و مفید به کاربران است. هر فردی در چند زمینه ی مشخص تخصص و علم دارد و یک نفر در همه ی زمینه ها نمی تواند فعالیت کند و مقاله تهیه کند. مگر این نیت شما تولید محتوا به منظور افزایش لینک های سایت باشد.

ترکیب چند مقاله و ارسال مطلب جدید

 یکی از راهکارهایی که کاتس به آن اشاره کرد جمع آوری چندین مقاله و عرضه آن با نتایج جدیدو یک جمع بندی مطلوب. فراموش نکنید که رضایت کاربران اهمیت بسیار بالایی دارد و تمام تمرکز خود را بر روی موتورهای جستجو گر قرار ندهند.  

زمانی که میخواهیم سایت را سئو کنیم در قدم نخست با شرکتی که طراحی سایت ما را انجام داده است در صورت داشتن خدمات سئو با آن ها تماس میگیریم سپس حوزه فعالیت خود را برای آن ها شرح داده و کلمات کلیدی خود را به آن ها میدهیم تا پروسه سئو سایت آغاز شود.

در هنگام انتخاب کلمات کلیدی برخی معیارها را مانند پر رقیب بودن و پر سرچ بودن کلمه را می سنجیم با این حال باز هم کلماتی وجود دارند که تکرو بوده و هیچ رقیبی ندارد در این صورت هرگاه آن کلمه جستجو شود سایت شما خود به خود  در صفحه نتایج نمایش داده میشود.

مثل این میماند شما در یک مسابقه ای شرکت کنید و در این مسابقه شما تنها شرکت کننده آن باشید. در هر صورت شما برنده هستید.

انتخاب چنین کلماتی قدری نیاز به دقت دارد، نباید به گونه ای باشد که آن کلمه اصلا در ماه جستجو نداشته باشد.

Administrator\files\UploadFile\Screen-Shot-2013-09-03-at-3.09.38-PM.png

Bold کردن کلمات کلیدی و تاثیر آن بر سئو

میدانیم که سئو از عوامل زیادی تاثیر میگیرد، Bold کردن کلمات کلیدی متن از جمله مواردی  است که بر سئو سایت تاثیر می گزارد. ناگفته نماند که این معیار در برابر دیگر معیار های تاثیر گزارد بر سئو بسیار کم رنگ است به طوریکه بسیاری از کارشناسان سئو آن را بی تاثیر میدانند.

البته بولد کردن کلمات کلیدی اگر به صور صحیح و به جا استفاده شود نه تنها بر سئو بلکه به فهم و درک متن توسط کاربر سهولت میبخشد .

از سوی دیگر در کدنویسی زبان HTMl از دو طریق میتوان کلمات کلیدی را بولد کرد که هر دوی آن ها ظاهری یکسان دارند اما کسانی که از این تکنیک برای سئو سایت ستفاده می کنند تفاوت هایی برای این دو قائل می شوند. حتی مت کاتز در یکی از ویدئو های خود اعلام کرده است که روبات خزنده گوگل مابین تگ <b> و <strong> تفاوتی نمی بیند و هر دو به یک اندازه کارایی و تاثیر دارند.

Administrator\files\UploadFile\aaaaUntitled.png

نکاتی که باید در هنگام استفاده از bold کردن کلمات کلیدی باید رعایت شود تا بر سئو تاثیر گزار شود عبارت اند از:

  • با توجه به این ویدئودر هنگام بهره گیری از این تکنیک باید با به کلمه کلیدی که بولد میشود دقت داشته باشیم چرا که بر روبات خزنده در هنگام انتخاب کلمه کلیدی تاثیر میگزارد.
  • تنها راه معرفی کلمات کلیدی به گوگل بولد کردن آن ها می باشد پس دقت داشته باشید از آن بیش از حد استفاده نفرمایید چرا که باعث میشود تاثیر خود را از دست بدهد یا اینکه تاثیر منفی بگزارد. ترجیحا 3 تا 5 کلمه کلیدی در متن انتخاب کرده و بولد کنید.

نکته: برای مثال اگر در پاراگراف اول کلمه کلیدی طراحی سایت را بولد کرده اید و دیگر نیازی نیست در پاراگراف بعدی که دوباره کلمه ی طراحی سایت تکرار میشود آن را بولد کنید.

در کل یک عبارت را که چندین بار در متن استفاده شده است را بیشتر از 2 بار بولد نکنید.

چگونه تگ گذاری کنیم؟

تگ گذاری یکی از امکانات بسیارمفیدی است که در تولید محتوا و سئو تاثیر گذاراست. حال این سوال پیش میاید که در هنگام تگ گذاری چه نکاتی باید رعایت شود؟ چند تگ می توانیم برای هر مطلب ایجاد کنیم؟

Administrator\files\UploadFile\tag.png

چرا تگ گذاری می کنیم؟

برای مثال در مقالات طراحی سایت مبنا مطلبی درباره ی آموزش سئو منتشر میشود که در آن مطلب از تگ ها و تگ گذاری هم توضیحاتی به میان آمده است. کاربر بعد از مطالعه مطلب میخواهد درمورد تگ گذاری بیشتر بداند پس شروع به جستجو مطلب دیگری در سایت شما میپردازند که مرتبط با تگذاری باشند.

تگذاری به کاربر این امکان را میدهد تمامی بخش ها و مطالبی که در آن ها درباره مبحث خاصی مد نظرش (مانند تگ گذاری) سخن به میان آورده شده است را مشاهده نمایید و با کیلک بر روی تگ ها همانند یک دسترسی سریع و بدون نیاز به جستجو بتواند دیگر مطالب را مطالعه کند.

کاربر دیگر تگ ها خود را در جستجو کلمات کلیدی در موتور های جستجو گر نشان میدهد.  چرا که در تگ ها میتوانید مترادف کلمات کلیدی خود را تعریف کنید و یا اینکه به کلمات کلیدی خود شاخ و برگ دهید.

برای مثال اگر کلمه کلیدی شما طراحی سایت باشد شما میتوانید تگ های زیر را برایش تعریف کنید:

  • طراحی سایت ارزان
  • طراحی وب سایت
  • طراحی سایت داینامیک
  • طراحی سایت به زبان ASP.net
  • طراحی سایت رایگان
  • و...

چگونه تگ گذاری کنیم؟

تنها نکته ای که باید در این بخش رعایت شود انتخاب تگ مناسب و پر سرچ است و باید در سایتتان مطالب مرتبط با آن تگ وجود داشته باشد.

همچنین شما باید در انتخاب کلمات کلیدی هوشمندانه عمل کنید و برای تگ عنوان و توضیحات مناسب و مرتبط انتخاب کنید. تا تاثیر تگذاری در سئو را بتوانید بخوبی ببینید.

کلمات کلیدی مخفی چیست؟

یکی از بدترین اشتباهات در سئو سایت مخفی کردن کلمه کیدی در متن صفحه است، زیرا گوگل با توجه به درصد حضور کمه کلیدی هر متن در هر صفحه کلمه کلیدی آن را تعیین میکند. اما قراردادن بیش از حد کلمه کلیدی هر متن ها بخصوص متون کوتاه باعث بی معنی و ناخوانایی متن میشود و کاربری برای خواندن آن وقت نخواهد گذاشت و همه ی وبمستران از این موضوع آگاه اند و به همین دلیل از کلمات کلیدی به صورت مخفی در متن ها که شامل تعداد بسیار زیادی کلمه کلیدی می باشد در صفحه قرار میدهند. که هم گوگل را متوجه سازند و هم کاربر را راضی نگهدارند. اما این وبمستران گوگل را دست کم گرفته اند چرا که گوگل به راحتی میتواند کلمات کلیدی مخفی را تشخیص دهد و این کار عواقب خوبی برای سئو سایت ندارد.

Administrator\files\UploadFile\hidden text.png

به چند طریق میتواند کلمات کلیدی مخفی تولید کرد:

1.همرنگ کردن متن با تصویر زمینه

2.قراردادن کلمه کلیدی در پشت یک عکس

3.با استفاده از ابزار CSS متن را خارج از صفحه مانیتور قراردادن

4.انتخاب فونت صفر برای متن

5.با قرار دادن یک کراکتر با سایز صفر بر روی یک لینک در متن

البته ممکن است به صورت تصادفی شما کلمات کلیدی مخفی ایجاد کرده باشید پس حتما صفحات خود را چک کنید که چنین اشتباهی رخ نداده باشد. توجه داشته باشید هر آنچه برای کاربران قابل رویت نباشد (حتی در کدها) گوگل آن ها را به عنوان مخفی کردن کلمه کلیدی می شناسد.

فراموش نکنید که مشتریان شما کاربران شما هستند نه گوگل و نه موتور های جستجوگر پس سعی کنید طراحی سایت خود را بر اساس نیاز های کاربرانتان ایجاد کنید.

در چه صورت میتوان از کلمه کلیدی مخفی استفاده صحیح کرد؟

استفاده از کلمه کلیدی مخفی همیشه کار غلطی نیست. زیرا در برخی از مواقع باعث میشود که کاربر بتواند درکت بهتری از سایت داشته باشد. مثلا استفاده از متن جایگزین مخفی میتواند به درکت  و شناسایی بهتر سایت  به روبات خزنده کمک کند چرا که برخی از کد ها و فرمت ها برای روبات ها قابل درک و خواندن نیستند مانند JavaScript، عکس ها و فلش ها.

همچنین برخی از کاربران با موبایل وارد سایت شما میشوند و اگر فلش در سایت شما استفاده شده باشد نمی تواند آن را ببیند و شما با استفاده از متن مخفی و جایگزین میتوانید به خوبی کاربر خود را راهنمایی نمایید.

شما میتوانید در موارد زیر از کلمات کلیدی مخفی استفاده مناسب و صحیح داشته باشید:

 تصاویر: قرار دادن متن حاوی کلمه کلیدی در پشت تصویر که در حالت عادی کاربر آن را نمیبیند و در صورت باز نشدن عکس آن متن را خواهد دید. بهتر از روش قبل آن است که در زیر هر تصویر توضیحاتی قرار دهید.

جاوا اسکریپت: قرار دادن محتوای کد جاوا اسکریپت در تگ <noscript> که در صورت نمایش ندادن و کار نکردن کد جاوا  آن متن را به کاربر نمایش دهد.

ویدئو ها: نکاتی که در تصاویر ذکر شد برای ویدئو ها هم صدق میکند. برای مطالع بیشتر میتوانید به بخش پشتیبانی گوگل رجوع کنید.

لطفا نظرات و پیشنهادهای سازنده ی خود را با شرکت طراحی سایت مبنا در میان بگذارید. 

برخی از مشتریان شرکت طراحی سایت مبنا که خودشان سئو سایت را به عهده گرفته اند را سوالاتی درباره کلمه کلیدی مطرح کرده اند که به نظر می رسد سوال بسیاری از افراد دیگر باشد به همین دلیل تصمیم گرفتیم آن را به صورت یک مقاله ارائه دهیم.

آیا باید کلمه کلیدی را عینا در متن قرار دهیم ؟ و آیا کلمات آن در متن وجود داشته باشد کافیست؟

در فناوری Natural Language Processing که مخفف آن NLP می باشد که در آن روش های زبان طبیعی انسان را مطالعه می کند. یکی از مشکل ترین مبحث های کامپیوتری  و فناوری های مدرن و هوشمند درک زبان گفتاری انسان است. و هدفشان از این فناوری این است که یک ماشین هوشمند مانند یک انسان زبان گفتاری را درک کند و همانند انسان صحبت کند و پاسخ دهد.

 Administrator\files\UploadFile\10-ways-to-boast-seo.jpg

ابر کمپانی گوگل تمام تلاش خودش را میکند که به کاربران خود سیستم هوشمندی ارائه دهد که به راحتی گفتار کاربر را درک کند و اطلاعات مود نیاز او را ارائه دهد. این ایده یک چالش بزرگ برای گوگل می باشد چرا که در NLP چند ایتم وجود دارد که عبارات یک کلمه ای، دو کلمه ای و... را تشخیص میدهد. حال باید در نظر بگیریم آیا متن منتشر شده در اینترنت صحیح است و معنی صحیحی دارد؟ آیا لغات استفاده شده در آن صحیح است و به درستی بکار برده شده اند؟ آیا این متن ها به قصد فریب دادن روبات خزنده ایجاد شده اند؟ و ....

روبات خزنده آیتم ها را اندازه گیری میکند و چگالی سایت شما را محاسبه می کند و بر اساس آن سایت شما را در یکی از دسته بندی ایش قرار می دهد. همچنین این روبات میداند این متن را قرار است یک انسان بخواند به همین علت به صحیح بودن جملات کاربردی اهمیت میدهد همچنین اگر شما کلمه کلیدی رابیش از حد در سایت خود تکرار کنید نه تنها به سئو سایت خود کمکی نکرده اید بلکه به آن نیز آسیب رسانده اید. پس نتیجه میگیریم استفاده از بیبش از حد کلمات کلیدی ، ایجاد جملات بی معنی و کلمات مختلف تاثیر منفی بر رتبه سایت خواهد داشت.

هدف از تولید الگوریتم مرغ مگسخوار این است که روبات بتواند معنی و مفهومی عبارتی را که کاربر جستجو کرده را دریابد و و بر اساس معنی آن به جستجو بپردازد. در این صورت نیازی نیست عینا کلمه کلیدی در متن قرار داشته باشد و اگر هم معنی آن و یا مفهوم مرتبط با آن در متن موجود باشد کافیست و میتواند برای سئو سایت شما مناسب باشد.

اما فراموش نکنید در تولید محتوای خود حتما کلمات کلید را بیاورید و فقط به مترادف ها بسنده نکنید زیرا در این صورت گوگل نمیتواند کلمه کلید سایت شما را پیدا کند. ولی تکرار بیش از حد کلمه نیز تاثیر منفی در پی دارد.

در اوایل شکل گیری موتورهای جستجو، شما با پر کردن وب سایت خود از کلمات کلیدی و متا تگ ها می توانستید رتبه خوبی به دست بیاورید. اما امروزه SEO بسیار پیچیده تر شده است. به منظور فهم بهتر، اجازه دهید SEO را به دو بخش اصلی تقسیم کنیم:

1. برنامه نویسی

2. محتوا

برنامه نویسی:

تگ هایی که همچنان کاربرد دارند

اگرچه تصور می شود که تگ های کلید واژه متا امروزه غیر قابل استفاده هستند، اما برخی از این تگ ها هنوز هم نقش بزرگی در سئو ایفا می کنند. در حال حاضر خبر خوب این است که با یک CMS مانند وردپرس شما به راحتی می توانید این تگ ها را به روز رسانی کنید.
در اینجا تعدادی از این تگ ها که تفاوت ایجاد می کنند را برای شما شرح می دهیم:

تگ عنوان

در مرورگرهای قدیمی تر، چیزی که شما در نوار بالا می دیدید، متن صفحه بود. مرورگرهای جدیدتر معمولا تگ عنوان را نشان نمی دهند، اما این تگ ها هنوز هم کاربرد دارند.

هر صفحه باید تگ عنوان منحصر به فرد خود را داشته باشد که محتوای موجود در آن صفحه را توصیف کند. در صورتی که می خواهید از کلمات کلیدی در تگ های خود استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که این عمل مفهوم را به خواننده منتقل می کند. این تگ ها راهنمای موضوع صفحه برای موتورهای جستجو هستند.

آنها همچنین به صورت فهرست وار در SERP (صفحات نتایج موتور جستجو)، نشان داده خواهند شد.

آیا کلمات کلیدی و متا تگ ها هنوز مهم هستند1

طول این تگ ها می تواند متفاوت باشد. و به طور متوسط 55 کراکتر است. از یک پلاگین مانند Yoast استفاده کنید که به شما اجازه می دهد چگونگی نمایش عنوان خود را در SERP ها قبل از اجرا ببینید.

H1 و سایر تگ های تیتر

این تگ ها نیز مهم هستند. موتورهای جستجو به این تگ ها به عنوان شاخص محتوا نگاه می کنند:

• موضوع صفحه چیست؟ H1 بیانگر موضوع صفحه است.

• این بخش راجع به چه چیزی است؟ از H2، H3، H4 برای پاسخ به این سوال استفاده می شود.
با استفاده از سیستم مدیریت محتوا ، توسعه وب سایت شما شکل زیر را برای شما نمایش می دهد:

آیا کلمات کلیدی و متا تگ ها هنوز مهم هستند2

شکل بالا نمونه ای از وردپرس است. H1 به طور خودکار برای منطقه "عنوان" تنظیم شده است. سپس، می توانید با استفاده از H2-H4 تیترهایی را برای محتوا تعریف کنید.
همان قاعده در اینجا نیز صدق می کند- از کلمات کلیدی در صورتی استفاده کنید که مطمئن هستید مفهوم را به کاربر منتقل می کند.

تگ توصیف متا

این تگ هیچ تاثیری بر رتبه بندی صفحه شما ندارد. اما با این حال، مهم هستند. اغلب، این اطلاعات بیانگر توضیحات صفحه در SERP ها هستند.
از این تگ برای توصیف صفحه خود به گونه ای استفاده کنید که کاربر را مشتاق به کلیک کند.

 برای مثال: من رستوران های ایتالیایی را در گوگل جستجو کردم. شکل زیر نمونه ای از نتایج به دست آمده است:

آیا کلمات کلیدی و متا تگ ها هنوز مهم هستند3

شخصا، توضیحات Pistarro بیشتر روی من اثر می گذارد.

مجددا، از یک پلاگین مانند Yoast برای وردپرس استفاده کنید، تا بتوانید به راحتی توضیحات META خود را آزمایش و به روز رسانی کنید. شما در اینجا به اندازه 150 کاراکتر فضا برای تبلیغات دارید. از آن به نحو احسن استفاده کنید!

یک طراحی سایت به روز دیگر نیز وجود دارد که شما می توانید از آن برای اجرای ویژگی های ALT برای تصاویر و لینک ها استفاده کنید. در حالی که این به قابلیت استفاده از وب سایت کمک می کند، اما هیچ تاثیری بر سئو ندارد. برای دریافت اطلاعات فنی بیشتر به وب سایت schema.org مراجعه کنید.

حال اجازه دهید راجع به محتوا صحبت کنیم.

محتوا

ما متن های زیادی در مورد اهمیت محتوا در SEO نوشته ایم. فقط محتوا متن در صفحه نیست که اهمیت دارد. بلکه این رابطه بین محتوا و موارد زیر است که مورد اهمیت است :

• نیازهای مخاطبان

• صفحات مرتبط

• لینک ها از( و به ) صفحات

• صفحات اجتماعی و ارتباطات دیگر

اینترنت فقط یک دسته از داده ها است که از یک جا به جای دیگر منتقل می شود. چیزی که باعث مفید بودن محتوا داده می شود ارتباط آن با نیاز مخاطب است.
کلمات کلیدی به تنهایی هدف خوبی نیستند. بلکه مفاد این کلمات و اصطلاحات است که تاثیر گذار است.

کلمات کلیدی Long Tail

استراتژی کلید واژه در چند سال گذشته اندکی تغییر کرده است. گوگل، بینگ و یاهو در حال حاضر به سایت ها بر اساس متن، نه فقط به عنوان لیستی از کلمات و عبارات، رتبه می دهند. 

به انواع جستجوهایی که در گوگل انجام می دهید، توجه کنید.تا به حال تقریبا چند بار برای جستجو کردن از یک یا دو کلمه استفاده کرده اید؟ و زمانی که این کار را انجام می دهید، آیا نیاز می بینید که برای محدود کردن نتایج، کلماتی را به عبارت جستجوی خود اضافه کنید؟

شما ممکن است "استارباکس" را جستجو کنید، اما شما یا Google این جستجو را به محل اقامت شما و یا نیاز شما محدود خواهید کرد. برای مثال:

نام تجاری: استارباکس
موقعیت: واشنگتن، DC
توضیح Long tail: از طریق درایو

شما برای موفقیت در تمام تلاش های SEO، نیاز به درک و بهینه سازی عبارات کلمه کلیدی long tail دارید. درک مخاطبان خود گام اول است. آنها را بشناسید و خواسته آنها از خودتان را درک کنید.

کلمه کلیدی long tail معمولی ممکن است چیزی شبیه به این باشد:

کلید واژه -> اصلاح -> اصلاح -> موقعیت

گوگل و موتورهای جستجو دیگر، در حال حاضر به اندازه کافی برای پیدا کردن این کلمات در مکان های مختلف در محتوای شما هوشمند هستند. بنابراین، لازم نیست شما بارها و بارها عبارت اصلی long tail را در محتوای خود داشته باشید. قاعده کلی این است که برای مخاطب خود بنویسید. محتوا را خوانا بنویسید، اما یک لیست نیز از عبارات دستی long tail هدف، به عنوان یک مرجع و قرار دادن آن در محتوا داشته باشید.

ساختمان لینک

تبادل لینک برای انتشار از SEO استفاده می شود. برخی از مردم حتی برای تبادل لینک با سرویس های دارای رتبه بالا، هزینه پرداخت می کنند.

این به این معنی است که لینک ها هنوز هم مهم هستند. لینک با کیفیت، یک کانال ارتباطی دیگر ایجاد می کند که از طریق آن کاربران و موتورهای جستجو می توانند مطالب شما را بیابند. اما، لینک با کیفیت چیست؟

شما باید به منبع توجه کنید. اگر منبع، یک وب سایت بی کیفیت با محتوای پیش فرض ضعیف و بی فایده است، کیفیت لینک بازگشتی به وب سایت شما کاسته می شود. و در بسیاری از موارد به رتبه بندی سایت شما آسیب می رساند.

ساختمان لینک با محتوای با کیفیت شروع می شود. اگر شما، محتوایی خوب و مفید، و یا مطلب سودمند ایجاد کنید، دیگران آن محتوا را ترویج می دهند و به اشتراک می گذارند،که بازاریابی محتوا نامیده می شود.

همانطور که شما محتوای مفیدی ایجاد می کنید و آن را از طریق عضویت در خبر نامه ایمیلتان و وب سایت های دیگر با شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، یک جریان ثابت از طرفداران و در نهایت لینک ها ساخته اید.

این لینک ها و سیگنال های اجتماعی طلا هستند! آنها به موتورهای جستجو و همچنین مشتریان بالقوه می گویند که شما یک مقام قابل اعتماد هستید. در اینجا برخی از انواع لینک های مورد نیاز شما نام برده شده اند:

• سهام اجتماعی - طرفداران و پیروان شما را برای به اشتراک گذاشتن پست های شما تشویق می کند (سعی کنید 20٪ مطالب خود، و 80٪ مطالب مفید دیگر را به صورت پست در سایت خود قرار دهید)

• خبرنامه ایمیل که لینک بازگشت به وبلاگ یا وب سایت شما می دهد.

• در وبلاگ های معروف با تسلط بر صنعت خود ثبت نام کنید (این ها خریدنی نیستند بلکه به دست آوردنی هستند!)

• ارتباط داخلی - لینک به صفحه خدمات، تبلیغات، و پست های دیگر که برای کاربر جالب است.
البته، هر چیز با ارزشی نیازمند تلاش بسیار است. برای اطمینان بیشتر مجددا:

√ کاربران خود را بشناسید
√ یک طرح بازاریابی محتوا ایجاد کنید
√ نتایج خود را پیگیری کنید
√ روی این طرح ثابت باشید و براساس نیاز، آن را تنظیم کنید

قانون برنامه و محتوا

طی کردن این مراحل به معنای موثر و بادوام بودن وب سایت و مطالب شما می باشد. شما در حال ایجاد ترافیک با کیفیت در طول زمانی که گذشت هستید.

سهام اجتماعی و بازاریابی ایمیل به تپش اولیه کمک می کند. موتورهای جستجو ممکن است کمی طولانی تر به محتوای شما دست پیدا کنند و آن را ایندکس کنند. اما از این طریق پایدار می شوید. و از کانال های اجتماعی و خبرنامه ایمیل شما به عنوان شاخص کیفیت محتوای استفاده می شود.

تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله طراحی سایت متعلق به شرکت طراحی سایت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد. 

در جستجوی گوگل، بیشتر عبارت های جستجو شده به طور مستقیم توسط گوگل پاسخ داده می شود.گوگل به منبع اشاره کوچکی می کند اما اطلاعات را مستقیما نمایش می دهد. بنابراین کلیک کردن بر روی لینک دیگر نیازی نیست. برای مثال در شکل زیر پرسش در مورد سن Simonetta Sommaruga بوده است که به طور مستقیم توسط گوگل نمایش داده شده است.

گوگل برای داده های واقعی عمومی، منبع ارائه نمی دهد

و اگر شما پرسش "بهینه سازی موتور جستجو چیست" را جستجو کنید، گوگل پاسخ را ارائه نمی دهد اما ویکیپدیا را به عنوان اولین نتیجه جستجو طبیعی نشان می دهد.

گوگل برای داده های واقعی عمومی، منبع ارائه نمی دهد

الگوریتم گوگل گاها در عبارت مورد جستجو دچار سوء تفاهم می شود. به طور مثال به شکل زیر دقت کنید. گوگل در پاسخ به سوال "سوئیس چند ساله است"، سن متوسط شهروندان سوئیس را به عنوان پاسخ مستقیم نمایش داده است.

گوگل برای داده های واقعی عمومی، منبع ارائه نمی دهد

ارائه پاسخ مستقیم در صفحات نتایج جستجو توسط گوگل بسیار کاربر پسند است، اما ناشران را نگران می کند. ناشران نگران هستند که محتوای آنها به صورت رایگان ارائه شده و می ترسند که در آینده در زمینه کسب درآمد دچار مشکل شوند. اما گوگل اعلام کرده است که فقط جواب داده های واقعی پایه را که می توان آنها را بر روی وب سایت ها و منابع مختلف پیدا کرد را نشان می دهد.

تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله طراحی سایت متعلق به شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا به آدرس سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

بهینه سازی عناوین وب سایت

یکی دیگر از نکاتی که در طراحی سایت و سئو باید در نظر بگیرید، انتخاب عنوان مناسب و بهینه است. در واقع سئو از بخش های مختلفی تشکیل شده است. این اجزا به صورت به هم پیوسته عمل می کنند و بر رتبه بندی سایت موثر هستند. بهینه سازی عنوان سایت نیز یکی از این فاکتورها است که در هنگام کار بر روی سئو سایت باید مورد توجه قرار بگیرد. در این بخش از مقالات شرکت طراحی سایت مبنا قصد داریم نکاتی را در این زمینه ارائه دهیم.

عنوان مناسب برای وب سایت

عنوان وب سایت که در واقع عنوان اصلی سایت می باشد ، یکی از اصلی ترین فاکتورها است که توسط موتورهای جستجو مورد بررسی قرار می گیرد. این امر بیانگر اهمیت این المان در رتبه بندی وب سایت شما است. انتخاب عنوان مناسب و بهینه برای وب سایت در سئو سایت موثر است و به شناخته شدن وب سایت توسط موتورهای جستجو کمک می کند. و در صورتی که موتورهای جستجو بتوانند وب سایت شما را بشناسند، راحت تر می توانند به بررسی و ایندکس کردن سایت بپردازند. بنابراین در انتخاب عنوان مناسب برای وب سایت خود بسیار دقت نمایید. علاوه بر این باید به بهنیه سازی عنوان سایت نیز توجه داشته باشید. عنوان مقاله باید با دقت و با در نظر گرفتن هدف سایت انتخاب شود.

بهینه سازی عناوین وب سایت

ویژگی های عنوان بهینه برای سایت

عنوان مناسب و بهینه باید دارای ویژگی هایی باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. در واقع عنوان وب سایت باید به روشی کاملا اصولی انتخاب شود تا بتواند تاثیر مثبت بر سئو و بهینه سازی سایت شما داشته باشد.

در ابتدا برای انتخاب یک عنوان متناسب با کسب و کار خود، کلمه کلیدی مورد نظر را در سایت گوگل ترندز تایپ نمایید. علاوه بر کلمه مورد نظر ، چند مورد از محصولات و خدمات مهم وب سایت خود را نیز تایپ نمایید. در این سایت نموداری بر مبنای میزان اهمیت هر یک از این کلمات به شما ارائه می دهد که می تواند یک راهنمای عالی در انتخاب عنوان مناسب و پرسرچ باشد.

بعد از یافتن عنوان مناسب، می توانید از کلمات مترادف آن نیز در ادامه کلمه اصلی برای عنوان سایت استفاده نمایید. یک عنوان بهینه باید بین 4 الی 11 کاراکتر و در بر دارنده مهم ترین کلمات وب سایت شما باشد.  در انتخاب عنوان ، یکی دیگر از عواملی که باید مد نظر داشته باشید، کاربر است. در واقع باید سعی نمایید کلماتی را به عنوان ،title برای سایت خود انتخاب نمایید که قادر به جذب کاربر و مخاطب باشند. هرچه عنوان وب سایت جالب تر باشدف میزان کلیک بر روی آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. البته توجه داشته باشید که عنوان حتما باید با موضوع صفحه مرتبط و نمایانگر محتوای صفحه باشد.

استفاده از عناوین غیر مرتبط نه تنها فاقد ارزش است، بلکه می تواند در سئو وب سایت شما تاثیر منفی نیز داشته باشد. به طور کلی سعی کنید از کلمات مرتبط ، با محتوا و پرسرچ به عنوان تایتل برای وب سایت خود استفاده نمایید. بهینه سازی عنوان یکی از اصلی ترین فاکتورها در سئو سایت و معرفی سایت به موتورهای جستجو می باشد.

تاثیر تعداد دیدگاه ها بر سئو سایت

یکی از فاکتورهایی که در بحث سئو سایت مطرح است ،  اعمال بخش نظرات و پیشنهادات در طراحی سایت است. شاید از نظر برخی از افراد وجود این بخش در طراحی سایت ، چندان حائز اهمیت نباشد ، اما این افراد دارای طرز تفکر اشتباهی هستند زیرا بخش نظرات در سایت ، یکی از بخش هایی است که می تواند تاثیر بسیار بالایی بر سئو سایت داشته باشد. در این بخش از مقالات شرکت طراحی سایت مبنا قصد ما بر این است تا تاثیر دیدگاه ها را بر سئو سایت مورد بررسی قرار دهیم.

اهمیت تعداد دیدگاه ها در سایت

تعداد دیدگاه ها از چند جهت بر سئو سایت تاثیر دارد که در زیر به دو مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

  1. هرچه تعداد دیدگاه ها بیشتر باشد ، تعداد کلمات کلیدی وب سایت شما نیز افزایش پیدا می کند در نتیجه این امر می تواند تاثیر مستقیم بر سئو داشته باشد.
  2. از دیگر مزیت های تعداد دیدگاه بالا ، افزایش انتخاب مشتری است که به تبع موجب بالا رفتن میزان فروش سایت شما می شود.

نکات مهم در میزان اثر گذاری نظرات بر سئو وب سایت

درخواست نظر دهی از کاربران در پست ها

نظرات و مطالب بسیار حائز اهمیت هستند. ایجاد تعامل با کاربر می تواند اعتماد وی را جلب کند و میزان رضایتمندی او را افزایش دهد. به طور کلی نظرات و دیدگاه ها از دو جهت حائز اهمیت است:

  1. نظرات و دیدگاه های ثبت شده در وب سایت شما در بخش مطالب و یا محصولاتمی تواند به صورت بالقوه بر مشتریان اینترنتی شما اثر بگذارند.
  2. برخورداری از تعداد بیشماری نظرات در سایت هایی همچون گوگل پلاس و yelp می تواند بر سئو سایت شما تاثیر مثبت بگذارد.

با توجه به این مزیت ها توصیه می شود تا از مشتریان و کاربران خود بخواهید تا نظرات و انتقاداتشان را با شما به اشتراک بگذارند.

پاسخ به نظرات کاربران

گاها افراد انتقادات و پیشنهادات خود را با شما به اشتراک می گذارند . در برخی از مواقع شما می توانید به صورت ایده آل از این انتقادات و پیشنهادات برای بهبود کسب و کار خود بهره ببرید. از این رو انتقادات و پیشنهادات ثبت شده در وب سایت شما بسیار با ارزش هستند و نباید آنها را نادیده بگیرید. علاوه بر این شما با جواب دادن به دیدگاه های ثبت شده در وب سایت خود می توانید اعتماد سازی کنید.  در زمینه پاسخ دهی به دیدگاه مخاطبان باید چند نکته را رعایت کنید:

  1. ابتدا باید در هنگام پاسخ دهی به نظرات ، از کاربر به خاطر ثبت دیدگاه تشکر کنید.
  2. رعایت ادب بسیار مهم است.
  3. پاسخ شما به دیدگاه ها باید مختصر و در عین حال جامع باشد.
  4. در برخورد با مشتری وب سایت ، در قالب یک دوست برخورد کنید نه یک فروشنده صرف.

نظر سنجی از دوستان و آشنایان در مورد پست ثبت شده

برای شروع نظر سنجی و ثبت دیدگاه بهتر است از دوستان و آشنایان خود کمک بگیرید. دیدگاه اول گامی برای شروع نظردهی سایر کاربران وب سایت است.

با توجه به موارد ذکر شده ، از اعمال بخش نظرات و دیدگاه ها در طراحی سایت چشم پوشی نکیند زیرا این کار نه تنها بر جلب اعتماد کاربر بسیار موثر است ، بلکه تاثیر بسیاری نیز بر سئو و بهینه سازی سایت شما خواهد داشت. بنابراین اگر سئو وب سایتتان برای شما حائز اهمیت است ، این بخش را نادیده نگیرید.

ویژگی سئو مناسبتی

مناسبت های متعددی در طول سال وجود دارد که یک سئو کار حرفه ای می تواند از آن به نفع خود استفاده نماید. معمولا به دنبال اتفاق ها و مناسبت های مختلف، افراد بسیاری به دنبال کسب خبر در این زمینه هستند، این زمان برای دریافت ترافیک بالا ، بسیار مناسب است. البته باید توجه داشته باشید که استفاده اشتباه و نابه جا از این اتفاقات، نه تنها تاثیر مثبتی بر وب سایت شما نخواهد داشت، بلکه مخرب نیز خواهد بود. در ادامه این مقاله از شرکت طراحی سایت مبنا، مفصل تر در مورد سئو مناسبتی توضیح خواهیم داد.

استفاده از مناسبت ها برای جذب ترافیک از دیدگاه برخی از سئو کاران صحیح و از دید برخی دیگر کار اشتباهی است. اما معمولا یک سئو کار حرفه ای از این فرصت استفاده می کند و بازدید سایت را افزایش می دهد. با افزایش بازدید، رتبه سایت بالاتر می رود. این نشان دهنده این است که شما توانسته ای از یک موج ایجاد شده نهایت استفاده را ببرید. برای استفاده از این موج ها ، در طراحی سایت خود باید بخش اخبار را راه اندازی کنید. با قرار دادن این بخش در طراحی سایت خود شما می توانید اخبار های روز را در سایت منتشر کنید. البته توجه داشته باشید که خبرهایی که در سایت انتشار می دهید باید دارای محتوای بکر باشند. بدین معنی که متن قرار گرفته شده در سایت از نظر نگارشی جدید باشد. علاوه بر این از انتشار خبر های اشتباه و شایعات در سایت خود پرهیز کنید. اینگونه خبرها اعتماد کاربران نسبت به سایت شما را از بین می برند.

سعی کنید خبرها را به صورت کاربر پسند ویرایش کنید تا کاربر زمان بیشتری را در سایت شما سپری نماید و علاوه بر این محصولات ویژه و خدمات خود را نیز می توانید در انتهای اخبار برای کاربران معرفی نمایید تا کاربران بتوانند با کلیک بر روی آنها به صفحات منتخب شما نیز دسترسی داشته باشند.

در انجام سئو مناسبتی ، یکی از نکاتی که بسیار مهم است، زمان است. در این روش آن دسته از افرادی که پیشگام هستند، موفق تر خواهند بود. علاوه بر این انتخاب عنوان مناسب و جذاب برای خبر نیز بسیار در جلب توجه کاربر موثر است. نکته دیگری که می تواند ماندگاری بیشتر کاربر در سایت شما را به دنبال داشته باشد، انتشار جز به جز وقایع و اخبار است. البته توجه داشته باشید که بیش از حد طولانی نوشتن خبر، حوصله کاربر را سر می برد.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده