الگوریتم های گوگل

10 / 10
از 1 کاربر

در این مقاله از طراحی سایت قصد داریم نکاتی را در مورد نحوه عملکرد الگوریتم های گوگل شرح دهیم. بسیاری از الگوریتم های گوگل شامل پنگوئن، پاندا و مرغ مگس خوار برای کاربران اینترنتی و وبمستران ممکن است ناشناخته باشند و بیشتر اطلاعاتی که بر روی اینترنت مطالعه می‎کنند، براساس حدس، گمان و یا بررسی های نسبتا دقیق متخصصین سئو تهیه شده اند. گویا همچنان بخش‎های متعددی از این الگوریتم ها برای مشخص نمودن رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو ناشناخته مانده است. یک خبر جالب که در ماه گذشته آشکار شد این بود که در حال حاضر خود گوگل بطور دقیق و بدون خطا میداند که علت کاهش اعتبار و رتبۀ یک سایت در نتایج جستجو یا Search Resaults چیست و کدام یک از این الگوریتم ها موجب آن شده اند اما این اطلاعات از طریق سرویس وبمستر تولز (سلسله ابزارهای آماده شدۀ گوگل برای مدیران سایت‎ها و وبلاگ‏ها) در اختیار مدیران سایت ها قرار نمیگیرد!

نحوه عملکرد الگوریتم های گوگل

آنطور که بر می‏آید رفته رفته گوگل قصد دارد اطلاعات بیشتر، جامع‏تر و کامل‏تری از عوامل موثر بر رتبه بندی سایت ها و وبلاگ‎های شخصی در اختیار کاربران خود قرار دهد و در همین ارتباط جان مولر در پاسخ به پرسش یکی از کاربران در مورد الگوریتم گوگل گفت:

سرعت ایندکس شدن صفحات سایت توسط گوگل (و احتمالا سایر موتورهای جستجو) نمیتواند دلیلی بر جایگاه خوب آنها در نتایج جستجو باشد. اگر مطالب شما به خوبی ایندکس می‎شوند ولی رتبۀ مناسبی کسب نمیکنند بدان معنی است که محتوای سایت شما مورد پسند الگوریتم نبوده و کیفیت لازم را ندارد.

می توان به گفتۀ جان مولر این را هم اضافه کرد که کسب نکردن رتبۀ خوب در گوگل، دال بر خطای این موتور و همچنین مبنی بر ناتوان بودن در ایندکس کردن میلیون‏ها صفحه نمی‏باشد!
مشخصا میتوان اذعان نمود که مولر در ارتباط با الگوریتم پاندا و تصمیم گیری آن برای تعیین کیفیت محتوای سایت صحبت میکند و این بیانگر آن است که گوگل دقیقا میداند سایت شما توسط کدام الگوریتم جریمه شده که البته مجددا لازم به ذکر است: به خود وبمستر اطلاعی در این باب ارائه نمی‎شود.

الگوریتم گوگل در نحوۀ ارائۀ موتور جستجو

هر روزه گوگل به بیش از 1 بیلیون (یک میلیارد) جستجوی مردم در سراسر جهان شامل 181 کشور و 146 زبان را پاسخ می‎دهد.

15 درصد از جستجوی‏هایی که هر روز با آن مواجه می‏شویم را پیشتر ندیده‎ایم. چنین چیزی را تکنولوژی میسر می‏کند چراکه ما (گوگل) برنامه‏های محاسباتی ای را خلق میکنیم که به آن “الگوریتم” می‏گویند که می‏تواند به حجم و وسعت بسیار بالایی از درخواست‏های جستجو پاسخگو باشد.در اینجا می خواهیم تا شما را با الگوریتم گوگل در نحوۀ ارائۀ موتور جستجو آشنا کنیم.

الگوریتم گوگل در نحوۀ ارائۀ موتور جستجو

ما (به عنوان گوگل) تازه در ابتدای چیزی هستیم که امکان پذیر است و به طور مداوم در حال یافتن راه حل‏های بهتری هستیم. تعداد مهندسین بیشتری داریم که در حال کار بر روی سیستم جستجویی هستند تا آنچه که امروز موتور جستجوی گوگل ارائه می‏کند متفاوت تر از هر زمان دیگری در گذشته باشد.

تکیۀ موتور جستجوی گوگل بر نبوغ انسانی، تداوم و سماجت و همچنین سخت کار کردن است. به عنوان یکی از مهندسین و طراحان این موتور، چیزی را طراحی می‏کنیم که یک گشتاور خوب، با بهره وری و مقاومت، پر صدا و سایر کیفیت‏ها داشته باشیم.

مهندسین بخش جستجوی گوگل الگوریتمی را طراحی می‏کنند که با سرعت بازگشت به موقع ربات جستجوگر، با کیفیت، متمرکز و پاسخگوی جستجوهای مردم باشد.

الگوریتم کبوتر گوگل

Administrator\files\UploadFile\google-pigeon-algorithm.jpg

در سال 2014 گوگل الگوریتم جدیدی به نام کبوتر یا Pigeon را معرفی کرد. این الگوریتم کبوتر گوگل باعث می شود نتایج جستجو در گوگل بر اساس موقعیت مکانی و محلی نمایش داده شود.

این الگوریتم باعث سرعت بیشتر برای رسیدن به نتایج و همچنین موجب نمایش نتایج نزدیکتر به آنچه که شما می خواهید می شود. برای مثال زمانی که شما به دنبال یک دانشگاه می گردید گوگل دانشگاه ها را به نسبت نزدیکی به شما نمایش می دهد.

این ابزار گوگل باعث شده نتایج جستجو شما در مکانهای مختلف متفاوت باشد ، گوگل رفته رفته رو به سئو محلی دارد گام بر می دارد و این اولین قدم گوگل به سوی این هدف است.

از مقاله طراحی سایت بالا می شود نتیجه گرفت مالکین وب سایت باید به فکر سئو محلی نیز باشند برای مثال از نقشه گوگل و سایر ابزارهایی که گوگل برای تشخیص موقعیت جغرافیایی استفاده می کند در وب سایت خود بهره گیرند. تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به شرکت طراحی سایت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد. 

الگوریتم دزدان دریایی گوگل (Google’ Pirate) چه تغییراتی کرده است؟

الگوریتم دزدان دریایی گوگل (Google’ Pirate) چه تغییراتی کرده است؟

الگوریتم دزدان دریایی ثابت کننده یک ضربه به وب سایت های نقض کننده کپی رایت است. اما این ضربه فقط به رتبه بندی آنها است نه موجودیت این وب سایت ها.

اخیرا نیل پاتل، تاثیر به روز رسانی الگوریتم دزدان دریایی گوگل (Google’ Pirate) را به اشتراک گذاشت، به روزرسانی که برای اولین بار در سال 2012 معرفی شد. الگوریتم دزدان دریایی نسبت به سایر به روز رسانی ها مانند "پنگوئن" و "پاندا" و "pigeon" کاملا متفاوت بود زیرا نیاز نبود کاربر برای افزایش رتبه موتورهای جستجو کاری انجام دهد. هدف اصلی به روز رسانی الگوریتم دزدان دریایی، حفظ بررسی piracy آنلاین بوده و در درجه اول تلاش گوگل برای جلوگیری خدمات آنلاین غیر قانونی بوده است. این الگوریتم در واقع از "قانون کپی رایت هزاره دیجیتال" (DMCA) حمایت می کند.

به روز رسانی بعدی الگوریتم، 2 سال بعد در سال 2014 ارائه شد و اقدام به حذف وب سایت ها ( که به احتمال زیاد سرقت شده اند) از رتبه دهی موتورهای جستجو کرد. بنابراین افرادی که این نوع سایت ها را جستجو می کردند با پیغامی مانند شکل زیر مواجه می شدند.

الگوریتم دزدان دریایی گوگل (Google’ Pirate) چه تغییراتی کرده است؟

بعد از به روز رسانی، گوگل به کاهش رتبه وب سایت هایی که مشابه هستند و یا به احتمال زیاد قانون کپی رایت را نقض کرده اند، اقدام کرد ( پس از دریافت درخواست برای بلاک چنین سایت هایی). برخی از سایت های محبوب که محتوای کپی را ترویج دادند مانند mp3skull.com, myfreemp3.cc و غیره، یک افت بزرگ (بیش از 96%) را در نتایج رتبه بندی موتورهای جستجو تجربه کردند.

هنگامی که گوگل شکایات بسیاری برای بستن سایت هایی که قانون کپی رایت را نقض کرده اند دریافت می کند، در واقع دارای اسناد و مدارک معتبر برای مسدود کردن وب سایت است. کاربری که مایل به گزارش محتوای کپی است باید یک فرم برای حذف محتوا از گوگل پر کند. این به این معنی نیست که گوگل وب سایت را پاک می کند بلکه یعنی گوگل آدرس آن سایت را از ایندکس خود حذف می کند.

مانند تمام الگوریتم های دیگر، گوگل در مورد نحوه فعالیت الگوریتم دزدان دریایی شفاف سازی نکرده است اما در مورد حذف نقض کپی رایت (piracy) جدی است.

تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله طراحی سایت متعلق به شرکت طراحی سایت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل و ارتباط آن با سئو

گوگل استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار " Hummingbird" را در 30 آگوست 2013 آغاز کرد. این الگوریتم در رابطه با مترادف ها است البته این الگوریتم محتوا را نیز بررسی می کند. گوگل اعلام کرد این الگوریتم به کلمات در هر جستجو برای اطمینان از موضوع کلی جستجو توجه بیشتری می کند. یک استراتژی محتوا باید برای پاسخگویی به نیازهای مردم طراحی شده باشد نه اینکه فقط آنها را با حقایق مواجه کند.

به روز رسانی الگوریتم مرغ مگس خوار اولین به روز رسانی عمده الگوریتم جستجوی گوگل از سال 2010 و بعد از "به روز رسانی کافئین" بوده است.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل و ارتباط آن با سئو

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل و ارتباط آن با سئو

الگوریتم مرغ مگس خوار به طور مستقیم بر روی رتبه بندی سایت شما اثر نمی گذارد. اما بهینه سازی موتورهای جستجو با الگوریتم مرغ مگس خوار اندکی دچار تغییر شد،به هر حال بالاترین نتایج رتبه بندی آنهایی هستند که محتوای منحصر به فرد و محاوره ای ارائه می دهند. اگرچه کلمات کلیدی در جستجو هنوز هم دارای اهمیت است، الگوریتم مرغ مگس خوار قدرت بیشتری را به کلمات کلیدی بلند اضافه می کند، در واقع بهینه سازی محتوا به همراه کلمات کلیدی، موثرتر از بهینه سازی تنها با استفاده از کلمات کلیدی است.مدیران سایت ها باید جستجوهایی را که به طور طبیعی خواسته می شوند را با افزایش تعداد جستجوهای محاوره ای، یعنی کسانی که از جستجوی صوتی استفاده می کنندو یا از عباراتی مانند "چه کسی، چرا، کجا و چگونه" بهره می برند را تغذیه کنند.

استفاده از مترادف کلمات کلیدی نیز در الگوریتم مرغ مگس خوار برای بهینه سازی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع علاوه بر عبارات دقیق و کلمات کلیدی، گوگل نتایج بیشتری را مربوط به موضوع نمایش می دهد.

تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به شرکت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

بینگ در حال راه اندازی الگوریتم mobile-friendly

بعد از گوگل، بینگ در حال راه اندازی الگوریتم mobile-friendly شد.الگوریتم mobile-friendly گوگل در 21 آوریل 2015 آغاز شد. بینگ هنوز زمان مشخصی را برای اجرای این الگوریتم ارائه نداده است اما اعلام کرده است که در ماه های آینده ارائه خواهد کرد.

بینگ در حال راه اندازی الگوریتم mobile-friendly

بینگ اشاره می کند که ارتباط با نتیجه جستجو هنوز هم از Mobile-friendly مهم تر است. بنابراین صفحه ای که برای تلفن همراه بهینه سازی نشده است اما هنوز دارای ارتباط زیاد با نتایج جستجو است به حضور خود در جستجو های موبایل ادامه می دهد. وب سایت هایی که دارای Mobile-friendly هستند از الگوریتم جدید بینگ سود خواهند برد اما صفحاتی که Mobile-friendly نیستند مجازات نخواهند شد.

در آماده سازی الگوریتم mobile-friendly، بینگ به تازگی یک تگ mobile-friendly، مشابه تگ mobile-friendly در گوگل معرفی کرده است. علاوه بر این، بینگ در نظر دارد یک ابزار تست برای تشخیص mobile-friendly یک صفحه، درست مانند آزمون های گوگل راه اندازی کند.

تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله طراحی سایت متعلق به شرکت طراحی سایت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

الگوریتم Rank Brain چگونه عمل می کند؟

زمان زیادی از معرفی Rank Brain نمی گذرد ، اما نگرانی های افراد در خصوص رتبه بندی سایت ها رو به افزایش است. با ایجاد الگوریتم جدید Rank Brain گوگل رو به هوشمندتر شدن الگوریتم شده است. گوگل در مسیر استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم های یادگیری ماشین قدم برداشته است.

آیا می توان سایت را برای الگوریتم Rank Brain گوگل بهینه سازی کرد؟

در جواب این سوال به طور ساده باید گفت خیر . در واقع نمی توان با روش کلاسیک سئو به الگوریتم نگاه کرد. چون این الگوریتم کاملا متفاوت و پیچیده تر است .

عملکرد Rank Brain در گوگل 

عملکرد Rank Brain به اینگونه است عبارتی که جستجو می کنید توسط کاربربه طور کامل تفسیر و معنی می شود ، و همچنین معیار های کاربر مانند :مکان جستجو کننده ، سابقه و .... نیز مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد.
یک مثال برای اینکه خاصیت الگوریتم Rank Brain راحت درک کنید:
5 عبارت جستجو شده توسط کاربر را در نظر بگیرید:
2) طراحی وب سایت
3) سفارش طراحی سایت
4) خدمات طراحی سایت
 
تمام این جستجو ها توسط کاربر بیانگر این است که کدام شرکت طراحی سایت مناسب و بهترین است. سپس الگوریتم Rank Brain عبارتی که کاربر جستجو کرده را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد و نتایج جستجو شده را به کاربر نمایش می دهد. پس از اینکه عبارت جستجو شده را تفسیر کرد ، شروع به رتبه بندی سایت می کند. الگوریتم Rank Brain برای رتبه بندی سایت ها دارای 200 فاکتور است که بر اساس این فاکتور ها طراحی سایت رتبه بندی می شود.
الگوریتم Rank Brain
 
نکته اصلی اینجاست که دیگر انتخاب کردن کلمات کلیدی چندان تاثیری در بالا رفتن سئو سایت ندارد ، زیرا الگوریتم Rank Brain مانند گذشته ثابت نبوده و با توجه به نوع عبارت جستجو شده به صورت پویا عمل می کند. استراتژی سئو تنها بر روی کلمات کلیدی سایت تمرکز می کند و کلمات کلیدی ثابت بوده اند ، اما الگوریتم Rank Brain  تمامی فاکتور های طراحی سایت شما را بررسی می کند و تنها با انتخاب کردن کلمات کلیدی رتبه سایت شما را بالا نمی برد،الگوریتم Rank Brain سایت شما را از جهات مختلف نظیر : دامنه سایت ، جدید بودن محتوا ، تنوع کلمات اصلی سایت ، تعداد لینک ها موجود درسایت و... را تفسیر میکند. 
وزن کلید واژه هایی که برای سایت انتخاب کردید، فاکتور های رتبه بندی را تغییر می دهد مثلا دو طراحی سایت را در نظر بگیرید، این دو سایت مشابه یک دیگر هستند و برای رسیدن به رتبه اول تنها یک کلید واژه نیاز دارند تا رتبه اول برسند. اما داشتن محتوای تخصصی از لینک و کلید واژه بهتر است.

چگونه سایت خود را برای الگوریتم RankBrain آماده کنیم؟

این الگوریتم در ابتدای کار خود است و کارشناسان سئو در این باور هستند که خود گوگل از این الگوریتمRank Brain  تا چه حد می تواند مفید و کارآمد بهره ببرد و نیاز به آزمایشات متعددی دارد .
اما باید چه اقداماتی انجام داد تا طراحی سایت بتواند با توجه به الگوریتمRank Brain  رتبه بالایی بگیرد.                                        
سایت هایی که UX ضعیفی دارند مانند: این الگوریتم مواردی همچون بالا بود نرخ Bounce Rate صفحات سایت ، پایین بودن میانگین مدت زمانی که کابر در سایت شما فعالیت کرده است ، پایین بودن نرخ کلیک بر روی صفحات سایت و... را مورد هدف خود قرار می دهد و از این رو اگر سایتتان در این موارد ضعیف است سعی کنید ضعف سایتتان را بهبود ببخشید.
یکی دیگر از مسائل مهم Branding در فضای مجازی و سئو است.Branding  یعنی یک سایت از نگاه گوگل با چه موضوعاتی شناخته شده است ، و در چه زمینه هایی تولید محتوا می کند. الگوریتم Rank Brain در ارزشیابی محتوا اهمیت زیادی دارد ، و سایت هایی که محتوای مفیدی تولید نمی کنند رتبه پایینی توسط گوگل  کسب می کنند.
 

الگوریتم page Layout

اگر شما هم به دلیل مسائلی مانند کسب درامد از وب سایتتان تبلیغات زیادی بر روی وب سایت خود قرار داده اید این مقاله از سری مقالات شرکت طراحی سایت مبنا مخصوص شما می باشد پس تا انتها همراه ما باشید....

مطمئنا شما با الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن که در مقالات جداگانه ای در مورد آنها صحبت کرده ایم آشنا هستید و میدانید که هر یک از آنها برای انجام چه کاری به وجود آمده اند، اما امروز و در این مقاله با شما درباره ی الگوریتم جدید و کارامدی به نام پیج لایوت (page Layout)  صحبت خواهیم کرد.

هدف اصلی این الگوریتم مبارزه با وب سایت هایی است که از تبلیغات زیاد و آزار دهنده استفاده کرده و کیفیت محتوای وب سایت در آنها از اهمیت کمتری برخوردار شده است. تبلیغاتی که این الگوریتم بر روی آنها حساسیت بیشتری دارد تبلیغات باز شونده (پاپ آپ) ، تبلیغات ما بین پست ها و تبلیغاتی که با استفاده از فلش ساخته شده باشند و لود آنها وقت بسیاری را از بازدیدکننده میگیرد.

اینگونه تبلیغات معایبی مانند کاهش سرعت لود سایت، آزاردهندگی ، کاهش بازدید وب سایت و در نتیجه کاهش محبوبیت وب سایت شما را در نزد موتور های جست جو را خواهد داشت هم چنین وب سایت شما توسط الگوریتم پیج لایوت جریمه خواهد شد.

توجه داشته باشید که در صورتی که به هر دلیلی از اینگونه تبلیغات استفاده میکنید تا توسط الگوریتم جدید گوگل جریمه نشده اید اینگونه تبلیغات را از وب سایت خود حذف نمایید و از این پس سعی کنید فضا های مناسبی را برای تبلیغات در وب سایت خود در نظر بگیرید و از تصاویر با حجم کم استفاده کنید که موجب کاهش سرعت لود سایت و آزردگی کاربرانتان نشود.

روند تغییرات سئو در سال 2015

کسی نمیداند که به روز رسانی بعدی الگوریتم  گوگل چه زمانی زخ می دهد اما پس از به روز رسانی بسیاری از طراحان سایت متوجه نزول رتبه سایت و حذف آن از صفحه اول گوگل  میشوند. و این روند تغییر به بسیاری از تجار آسیب می رساند. علت این افت شدید استفاده نادرست از سئو می باشد.

تنها راه گریز از این اتفاق استفاده از استراتژی پایدار است. ابتدا به بررسی استراتژی ناپایدار میپردازیم. در تصویر زیر تاثیر آپدیت الگوریتم جدید گوگل قابل رویت هست.

نقض دستورالعمل های گوگل به نیت افزایش رتبه سایت در گوگل که به استراتژی کلاه سیاه معروف است یک استراتژی ناپایدار خطرناکی برای بهینه سازی سایت است و فقط تا بروز رسانی بعدی دوام دارد. علت بروز چنین مشکلی خودمان هستیم وخودمان نیز می توانیم از این اتفاق جلوگیری کنیم.

ما قصد داریم به شما نطقه آسایشی نشان دهیم که از آپدیت آلگوریتم بعدی گوگل در امنیت به سر ببرید. تمامی این دستورات توسط خود گوگل انتشار یافته است.

اصول سئو در سال 2015   

در هنگام بررسی سایت شما گوگل به نکات ریزی توجه میکند که کمتر کسی به آن ها بها می دهد و اگر این نکات بر اساس اصول رعایت نشوند تاثیر منفی و نامطلوب بر روی سایت شما خواهد داشت.

تاثیر طراحی رسپانسیو بر سئو

زمانی که گوگل به بررسی سایت ها بر اساس معیار های خود میپردازد به سایت هایی که یک نسخه موبایل را پشتیبانی می کند و به درستی بر روی گوشی های هوشمند بارگذاری می شوند یک نمره مثبت در نظر میگیرد، داشتن یک سایت جدا گانه برای پشتیبانی از نسخه موبایل نیز برای گوگل مورد پسند است.

اهمیت استفاده از کد نویسی Schema

اگر خواهان پیشرفت سریعتر نسبت به دیگر رقبا هستید الزامیست که تمامی استانداردها را رعایت کنید. Schema فاکتور کد نویسی هدف دار است که اطلاعات را ارائه می دهد و به موتورهای جستجوگر کمک می کنند که جنس و نوع محتوای موجود در طراحی سایت شما را شناسایی کنند.

برای مثال با رعایت اصول خاصی به مرورگر گوگل میتوانید بگویید که در قسمت خاصی از سایت شما یک محصولی را به فروش میرساند و گوگل پس از درک این موضوع در هنگام نمایش نتایج اطلاعات جانبی مانند قیمت، وزن، میزان تخفیف و... را نشان می دهد.

کیفیت و اختصاصی بودن محتوا

همه ی طراحان سایت می خواهند رتبه ی خوبی در نتابج گوگل به دست بیاورند و آن را از دست ندهند. انتشار مقالات و اطلاعات کم ارزش وتکراری در سایت مانع از رسیدن به این هدف میشوند و گوگل آن ها را در صف جریمه قرار می دهد.

بهترین را چاره تولید محتوای باکیفیت و منحصر به فرد است. سایت هایی را که مطالب ارزشمند و مفید ارائه می کنند گوگل می پسندد. بهرهگیری از تصاویر و عکس ها بر کیفیت اطلاعات میافزایند.

نقش بک لینک در آینده سئو

همه چیز به تولید محتوای تازه و با کیفیت ختم نمی شود در مقالات پیشین به اینکه گوگل از بک اینک ها استقبال می کند اشاره کرده ایم، گوگل برای مقابله با متقلبان سئو سختگیری های زیادی درنظر میگیرد. به همین منظور در این قسمت چند نکته را برای شما بازگو میکنیم.

  • از سختن لینک فقط به منظور افزیش رتبه در گوگل خوداری کنید
  • از خریدن لینک خوداری کنید   
  • لینک سازی یک بیزینس نیست از تجارت آن بپرهیزید
  • تنها به کلمات کلیدی برای متن های لینک شده کفایت نکنید
  • از پذیرش لینک سایت های اسپم شده خوداری به عمل آورید

راهنمای سئو 2015

قوانین بهینه سازی موتورهای جستجو همواره در حال تغییر است. در اینجا 6 مرحله برای بهینه سازی سایت در سال 2015 ارائه شده است.

راهنمای سئو 2015

1. تجزیه تحلیل سئو Off-Site

• کلمات کلیدی: آنالیز کامل کلمات کلیدی همچنان پایه و اساس بهینه سازی موتور جستجو می باشد. حضور متعادل کلمه کلیدی در تگ عنوان، توضیحات متا، متن و تگ تیترهای H1 و H2 مطلوب است.

• Google My Business: پروفایل خود را در Google My Business بررسی کنید. این سرویس در سال گذشته راه اندازی شد و به شما این امکان را می دهد تا حضور خود را در جستجوی گوگل، نقشه گوگل و گوگل پلاس بهینه سازی کنید.

2. بهینه سازی فنی سئو

فاکتورهای فنی سئو که در ادامه ارائه می شود، در سال 2015 بسیار حائز اهمیت است.

• سرعت بارگذاری صفحه: سرعت بارگذاری صفحه برای اولین بار در مطالعات جستجوی معیارها در سال 2014 مطرح شد و به عنوان یکی از مهم ترین فاکتورهای فنی رتبه بندی شناخته شد.

• اطلاعات سازمان یافته: گوگل اطلاعات سازمان یافته اضافی مانند اضافه کردن جعبه جستجو، علائم برای رویدادها و پروفایل رسانه های اجتماعی، را پشتیبانی می کند. از این فرصت برای بهبود حضور خود در صفحات نتایج موتور جستجو استفاده کنید.

3. بررسی قابلیت استفاده

در مورد قابلیت استفاده دو گرایش وجود دارد که نیاز به توجه ویژه ای دارند.

• تلفن همراه: اگر سایت شما هنوز برای تلفن های هوشمند بهینه سازی نشده است، حال زمان انجام آن است. طبق به روز رسانی گوگل از سال گذشته، همگام سازی سایت با تلفن همراه ضروری است. در شروع سال 2015 گوگل به مدیران سایت هایی که برای تلفن همراه بهینه سازی نشده اند اخطار داد. عدم بهینه سازی سایت برای نمایش در تلفن همراه باعث کاهش رتبه سایت می شود. گوگل رسما اعلام کرد که تطبیق سایت با تلفن همراه از 21 آپریل 2015 به عنوان یک فاکتور برای رتبه بندی سایت استفاده می شود. بهتر است سایت خود را ریسپانسیو کنید تا در تمام وسایل از جمله موبایل، تبلت و غیره به یک شکل نمایش داده شوند.

• کاربر پسند: مطالعه معیارهای جستجو در فاکتورهای رتبه بندی نشان داد که یک همبستگی بین موقعیت رتبه بندی و معیارهای کاربر پسند وجود دارد. بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما تا حد امکان کاربر پسند باشد.

4. ساختمان لینک

• ایجاد لینک: به روزرسانی جدید گوگل پنگوئن تاکید کرده است که بر روی ساخت لینک های بنیانی تمرکز کنید. کیفیت برتر از کمیت است.

• متن Anchor: تاریخ مصرف بهینه سازی بیش از حد متن Anchor نیز گذشته است. زیرا برای کاربر عجیب به نظر می رسد.

5. بازاریابی محتوا

• کیفیت مطالب و محتوا: مطالعه معیارهای جستجو و آخرین به روز رسانی پاندا فاش کرد که کیفیت محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است. محتوای خود را با کیفیت بالا و به صورت منظم منتشر کنید. از کاربرد محتوای تکراری پرهیز کنید.

• لینک دهی داخلی: لینک دهی داخلی: هنگام ایجاد محتوای جدید، به ساخت لینک های داخلی توجه کنید (به عنوان مثال از یک پست وبلاگ به صفحات خدمات)، زیرا لینک های داخلی نیز یکی از عوامل مرتبط به رتبه بندی هستند.

6. بازاریابی رسانه های اجتماعی

• شبکه های رسانه اجتماعی: در استراتژی رسانه اجتماعی خود از فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس و پینترست استفاده کنید. این ها شبکه هایی هستند که به طور مستقیم با اساس رتبه بندی موتور جستجوی در ارتباط هستند.

• محتوا: بر روی محتوایی که مربوط به کاربر است تمرکز کنید و زبان تبلیغات را به حداقل ممکن کاهش دهید. پست های تبلیغاتی نه تنها تاثیر منفی بر روی کاربردارد بلکه تعداد بازدید فیس بوک را نیز کاهش می دهد.

اگر شما تمام این کار ها را در سایت خود انجام دهید، راهنمای سئو 2015 برای شما موفقیت آمیز خواهد بود.

در سال 2007، گوگل غنی سازی نتایج جستجو آلی را با نشان دادن جعبه های حاوی رسانه های اضافی، مانند فیلم ها، تصاویر، نقشه ها، نتایج خرید و یا اخبار آغاز کرد. این عناصر در صفحات نتایج موتورهای جستجو معمولا "جستجوی جهانی" (Universal Search) نامیده می شوند. (گاهی اوقات نیز به عنوان "جستجوی پیشرفته" یا "جستجوی تلفیقی" شناخته می شود). بسته به مخاطب و اهداف وب سایت شما، از آنجا که این عناصر برای افزایش نرخ کلیک شناخته شده اند، "جستجوی جهانی" می تواند برای شما مهم باشد.با مقالات طراحی سایت شرکت مبنا همراه باشید.

در طول دوره سال 2014،استاندارد های جستجو (Searchmetrics) ، نتایج جستجو را در Google.de برای میلیون ها کلمه کلیدی به منظور پی بردن به چگونگی ظاهر شدن عناصر جستجوی جهانی در اغلب نتایج جستجو تجزیه و تحلیل کرد.

یافته های کلیدی این تجزیه تحلیل به شرح زیر است:

جستجوی جهانی به طور کلی: با توجه به مطالعه، 74٪ از تمام نتایج جستجو با عناصر جستجوی جهانی غنی شده اند که حدودا با آمار سال گذشته برابر است (76٪).

نقشه ها: شما خواهید دید که جستجوی محلی هنگامی که به عناصر نقشه در میان نتایج جستجو نگاه می کنید در حال تغییر است. این آمار از 3.5 درصد به 9 درصد در سال 2014 افزایش یافته است ( به خط سبز در نمودار نگاه کنید).

مطالعات "جستجوی جهانی" در سال 2015

خرید: Google Shopping ( که همچنین به عنوان فهرست محصولات آگهی( PLA ) شناخته می شود) از نظر رشد نسبی به عنوان برنده بود. در حالی که تبلیغات خرید یک سهم 5 درصد در ژانویه 2014 داشت، در دسامبر 2014 به 17٪ افزایش یافت.

فیلم ها: فیلم ها هنوز هم رایج ترین عنصر جستجوی جهانی هستند، اما میزان اشتراک گذاری آنها در حال کاهش است. در ژانویه سال 2014، 57 درصد از تمام کلمات کلیدی نشان دهنده عنصر ویدیویی بود، اما در دسامبر 2014 این سهم به 47٪ کاهش یافت. در حالی که بخش عناصر ویدوئی یوتیوب با سهمی کمتر از 50 درصد شروع شد و در پایان سال به 87 درصد افزایش پیدا کرد.

مطالعات "جستجوی جهانی" در سال 2015

تصاویر: عناصر تصویر ثابت بوده و دارای یک سهم 45 درصد در دسامبر 2014 بود.

اخبار: عناصر اخبار نیز در یک سطح مشابه قرار داشت. اخبار، در ژانویه به 7 درصد از کلمات کلیدی، اضافه شد در حالی که این رتبه در دسامبر 2014 در سطح 5٪ بود.

به روز رسانی گوگل فاکتور جدید رتبه بندی Trustworthiness

به روز رسانی گوگل: فاکتور جدید رتبه بندی "Trustworthiness"

Trustworthiness (اعتماد) ممکن است به زودی تبدیل به یک فاکتور جدید رتبه بندی گوگل شود- یک تیم تحقیقاتی در حال کار بر روی آن هستند. تا به حال گوگل کیفیت محتوای وب را به طور عمده در سیگنال های محبوب مانند لینک های خارجی (بک لینک ها) و تاریخچه جستجو تعریف می کرد. فاکتور جدید Trustworthiness ، در مقابل، بر مبنای صحت واقعی محتوای وب سایت است.

الگوریتم جدید، تعداد اعمال نادرست در یک صفحه را می شمارد. منبعی به عنوان یک منبع قابل اعتماد انتخاب می شود که تعداد حقایق نادرست آن خیلی کم و یا صفر باشد. هر صفحه بر اساس امتیاز دانش مبتنی بر اعتماد (KBT) رتبه کسب می کند. این امتیاز احتمال درست بودن حقایق صفحه را تعریف می کند. به عنوان پایه، گوگل در حال کار بر روی یک پایگاه داده بزرگ از حقایق در ماه های گذشته است: این پایگاه داده، Knowledge Vault است.

با این توسعه، اعتماد اولویت بندی گوگل بیشتر می شود. صفحاتی که دارای بازدیدکنندگان زیادی هستند اما حاوی اطلاعات درستی نیستند، با کاهش رتبه مواجه خواهند شد.چنین الگوریتم به روز رسانی تغییرات قابل توجهی در نتایج موتورهای جستجوی صفحات ایجاد خواهد کرد. آزمایش جامع انجام شده توسط تیم تحقیقات نشان داده است که وب سایت های دارای محبوبیت کمتر به KBT بالایی دست پیدا کرده اند در حالی که سایت های بسیار محبوب مانند سایت های شایعات بی اساس دارای KBT پایینی هستند.

با توجه به مقاله طراحی سایت ، الگوریتم حقیقت جدید بسیار امیدوار کننده است. با این حال، هیچ اطلاعاتی در مورد زمان راه اندازی دقیق آن در دسترس نیست.

HTTPS یکی از فاکتورهای رتبه بندی سئو است

گوگل به سختی اطلاعاتی در مورد فاکتورهای رتبه بندی سئو منتشر می کند. با این حال در آگوست سال 2014 گوگل رسما اعلام کرد که شروع به استفاده از HTTPS به عنوان یک سیگنال برای رتبه بندی کرده است. در نتیجه استفاده از HTTPS بر موقعیت رتبه بندی در صفحات نتیجه موتورهای جستجو تاثیر خواهد داشت.

HTTPS یکی از فاکتورهای رتبه بندی سئو است

در آن زمان گوگل اعلام کرد که این به روز رسانی کمتر از 1٪ از جستجو جهانی تحت تاثیر قرار داده است. اما همچنین اعلام داشت که این سیگنال رتبه بندی در آینده تقویت خواهد شد و در نتیجه همه صاحبان وب سایت ها را تشویق می کند تا از HTTP به HTTPS تغییر یابند.

گوگل حتی بهترین شیوه ها را به مرکز راهنمایی گوگل (Google Help Center ) اضافه کرده است که مراحل لازم برای راه اندازی HTTPS و مشکلات رایجی که باید از آن اجتناب شود در آن توضیح داده شده است. برای پیشروی صحیح این دستورالعمل ها باید دنبال شود.

تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله طراحی سایت متعلق به شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا به آدرس سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

علائم نشانه گذاری: فاکتور جدید رتبه بندی

گوگل ممکن است علائم نشانه گذاری و داده های ساخت یافته را به الگوریتم رتبه بندی خود اضافه کند.

علائم نشانه گذاری: فاکتور جدید رتبه بندی

گوگل به این موضوع اشاره کرد که ممکن است تصمیم به استفاده از داده های ساخت یافته در الگوریتم رتبه بندی خود بگیرد.هرچند که قبلا شرکت گوگل این موضوع را رد کرده بود.

داده های ساخت یافته، نشانه گذاری های دارای ساختار و قطعات غنی همیشه در حال کمک به درک بهتر گوگل و موتورهای جستجو از محتوای سایت شما هستند و به طور بالقوه منجر می شود تا گوگل، نتیجه جستجوی شما را غنی تر دریابد.

گوگل اذعان داشت که، این ها به عنوان الگوریتم رتبه بندی برای بهبود رتبه وب سایت استفاده نمی شوند. همچنین اعلام کرد که اضافه کردن نشانه گذاری های ساخت یافته به صفحات وب سایت به طور مستقیم منجر به رتبه بندی بهتر در نتایج جستجوی گوگل نمی شود.

اما ممکن است در آینده تغییر کند...

جان مولر در برنامه Hangout گوگل در صبح روز 11 سپتامبر 2015 بیان کرد که "همیشه، فکر می کردم که این [نشانه گذاری ساخت یافته] چیزی است که باید به رتبه بندی اضافه شود."

او گفت: گوگل در حال حاضر از این امکان برای هدف رتبه بندی استفاده نمی کند، اما در طول زمان، ممکن است شروع به استفاده از این قابلیت کند.

تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله طراحی سایت متعلق به شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا به آدرس سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

 قانون سئو در سال 2016

قوانین سئو موثر در طول چند سال گذشته تغییر کرده است. کارشناسان، در مورد وضعیت فعلی سئو و چگونگی حداکثر سازی سئو در سال 2016 راهنمایی هایی را ارائه نموده اند. همانطور که می دانید سئو جز جدایی ناپذیر طراحی سایت است و تاثیر شگرفی در موفقیت طراحی سایت و دستیابی به هدف طراحی سایت دارد. در حال حاضر افراد بر روی محتوا در طراحی سایت سرمایه گذاری می کنند اما به عنوان یک اهرم آنها باید زمانی را صرف یادگیری قوانین جدید سئو نمایند.

دوره افزایش ترافیک سایت از طریق تمرکز بر روی دسته بندی سرفصل ها با کلمات کلیدی دیگر از بین رفته است، در حال حاضر کارشناسان معتقدند که استراتژی جدید سئو، حول محور تجربه تمرکز دارد. در این مقاله از مجموعه مقالات آموزش طراحی سایت و آموزش سئو ، قصد داریم 6 قانون سئو در سال 2016 را به منظور حداکثر سازی محتوای سرمایه گذاری برای شما ارائه دهیم.

6 قانون سئو در سال 2016

مفهوم همه چیز است

به گفته کیروس شپرد، مدیر توسعه مخاطبان درMoz، دیگر نیازی به ارائه کلمات کلیدی دقیق به نتایج جستجو مربوطه نیست. در گذشته این امر مهم بود. اما در حال حاضر، موتورهای جستجو، چگونگی تعامل کاربران با وب سایت شما را مشاهده می کنند. در واقع تنها کلیک کاربر مهم نیست بلکه رضایت کاربر از سایت شما نیز بسیار مهم است.

کلمات کلیدی دیگر آغاز و پایان همه چیز نیستند

قرار دادن کلمات کلیدی در سرفصل ها در طراحی سایت ، در سال 2016 از اهمیت کمتری برخوردار است. شپرد اذعان داشت: گوگل در تفسیر مفهوم و معنی بهتر شده است. برای مثال برای دریافت رتبه بندی به عنوان بهترین شرکت طراحی سایت ، باید سه یا چهار بار از عبارت "بهترین شرکت طراحی سایت" استفاده کنید. این امر هنوز هم در طراحی سایت و سئو مهم است. اما اهمیت مفاهیم معنایی در حال افزایش است. به عنوان مثال از تجارب عالی و نمونه کارهای موفق طراحی سایت بنویسید، موتورهای جستجو از آنها برای رتبه بندی سایت شما استفاده می کنند.

تمرکز بر تجربه کاربر (UX)

با این تفاسیر، به گفته Rhea Drysdale، مدیر عامل شرکت Outspoken Media Inc، که یک شرکت مشاور سئو است، محتوای اصلی نسبت به گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار است. هرچه شما بتوانید محتوای یونیک بیشتری ایجاد کنید، خواه این محتوا عکس، فیلم و یا یک متن بلند باشد، به طور کلی هر محتوایی که کاربر را مشتاق به خواندن و اشتراک گذاردن نماید، برای سئو بهتر است.

مسئله اندازه

به گفته Laetsch، مقالات طولانی تر، بین 1200 تا 1500 کلمه، به طور میانگین در جستجو بهتر نمایش داده می شود. وی گفت: این امر به طور قابل توجهی نسبت به دو یا سه سال گذشته که 300 کلمه به عنوان یک صفحه طولانی محسوب می شد، تغییر کرده است. در حال حاضر مقالات طولانی تر، ترافیک بیشتری دریافت می کنند و از نظر سئو، به ویژه در شرایط رقابتی، رتبه بالاتری خواهند یافت. دلیل این تغییرات توسط گوگل، حصول اطمینان از ارسال ترافیک به صفحات کاربر پسند است. وی پیشنهاد می کند در متن های طولانی از عناوین فرعی و تصاویر برای راحت تر نمودن خواندن مطلب برای کاربر استفاده نمایید.

بهینه سازی سایت برای تلفن همراه

در حال حاضر بسیاری از کاربران، اخبار را در گوشی های هوشمند خود می خوانند بنابراین، طراحی سایت متناسب با گوشی های همراه امری مهم و ضروری است.

استفاده از تصاویر منحصر به فرد

شپرد اعلام کرد: با اینکه تصاویر، منبع اصلی ارجاع در گوگل نیستند، داشتن عکس های منحصر به فرد در سایت ارزشمند است. یک تصویر می تواند در سراسر وب نمایش داده شود اما محتوای منحصر به فرد در تصویر، چیزی است که موجب ایستادگی آن می شود.

سئو در واقع بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که هرساله دستخوش تغییرات می شود. هر سال بخشی از فاکتور های موثر در سئو تغییر می کنند و یا فاکتورهای جدیدی معرفی می شوند که در سئو و رتبه بندی سایت اثر می گذارند. سال 2016 نیز از این قاعده مستثنی نیست و سئو در سال 2016 دستخوش تغییراتی بوده است. از آنجایی که سئو و طراحی سایت دو جز جدایی ناپذیر هستند و در واقع سئو ضامن دستیابی به هدف مورد نظر طراحی سایت است، در این بخش از مقالات آموزش طراحی سایت قصد داریم شما کاربران عزیز را با تاثیر کلمه کلیدی بر سئو در سال 2016 آشنا کنیم.

تاثیر کلمه کلیدی بر سئو در سال 2016

کلمه کلیدی

در سال 2014 استفاده از کلمات کلیدی تاثیر به سزایی در سئو و رتبه بندی سایت داشت. در سال گذشته روند استفاده از کلمات کلیدی اندکی تغییر کرد اما با این وجود حائز اهمیت بود. در سال 2016 نیز این روند همچنان ادامه دارد. برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای برای محصولات و کسب و کار خود می توانید از روش های موثر زیر استفاده کنید:

• استفاده از ابزار جستجوی کلمات کلیدی مانند Google’s Keyword Planner
• تجزیه تحلیل ترافیک سایت به منظور یافتن کلمات کلیدی که دارای سرچ بالایی هستند
• استفاده از سایت های موجود در رتبه های برتر که دارای کسب و کار مشابه شما هستند

گوگل در سال های اخیر پیچیده تر شده است و به جای جستجوی توجه به عبارت جستجو برای یافتن کلمات کلیدی، به تجزیه تحلیل عبارت جستجو برای یافتن هدف و منظور کاربر می پردازد. بدین معنی که زمانی که کاربر یک کلمه کلیدی را جستجو می کند، گوگل به دنبال موضوعات با ساختار مرتبط حول آن کلمه کلیدی می گردد. در نتیجه توصیه می شود به جای انتخاب یک یا دو کلمه یا عبارت برای نوشتن، از یافته های خود برای یادگیری بیشتر در مورد مخاطبان خود و نیازها و علایق آنها استفاده کنید.

با شروع سال 2016، روندهای جدیدی برای طراحی سایت و سئو پیش بینی می شود. هرسال روندهای جدیدی برای سئو و طراحی سایت ارائه می شود که البته به کاربردن تمام این روندها در طراحی سایت و سئو ضروری و مفید نیست. سال جدید با تغییراتی در بازار کسب و کارها و همچنین محصولات و خدمات همراه است، از این رو بازاریابان سعی در بهبود رتبه بندی سایت (سئو) خود دارند. در این مقاله از مقالات آموزش طراحی سایت و سئو قصد داریم چند نمونه از ترفندهای ساده برای بهبود سئو در سال 2016 که می توانید از آنها بهره بگیرید را برای شما کاربران عزیز ارائه دهیم.

ترفندهای ساده برای بهبود سئو در سال 2016

افزایش اهمیت شبکه های اجتماعی: در سال جدید محتوای ارائه شده از شبکه های اجتماعی نظیر لینکدین، فیس بوک و توییتر از اهمیت بیشتری برخوردار خواهند بود و تاثیر به سزایی در سئو سایت خواهند داشت. بنابراین در طراحی سایت حتما به این موضوع توجه نمایید.

استفاده از ویدئو هنوز هم یک قانون است: همه ما می دانیم که ویدئو ها راهی عالی برای حفظ مخاطب و سرگرم کردن آنها است. با استفاده از ویدئو ها به صورت مناسب و به اندازه کافی می تواند تا حد زیادی موجب بهبود سئو سایت شما شود.

بهینه سازی سایت برای تلفن همراه: از دیگر موضوعات مهم در سئو سال 2016،طراحی سایت و بهینه سازی سایت برای تلفن همراه است. با این طراحی سایت شما می توانید تمام مخاطبان خود را حفظ نمایید.

ویژگی جستجوی صوتی: اعمال این ویژگی در طراحی سایت به دلیل سهولت و امنیت جستجو بسیار مهم است زیرا در زمان های مختلف به ویژه در زمان رانندگی نیز کاربر می تواند به صورت کاملا امن به جستجو بپردازد. امروزه بخش اعظمی از دستگاه ها به ویژه تلفن های همراه، همگی دارای قابلیت جستجوی صوتی هستند.

تجمع محتوا: امروزه افراد به دنبال وب سایت هایی هستند که به عنوان مرجع دارای تمام انواع محتوا مرتبط با موضوع خاص خود نظیر گراف دانش، ویکی، محلی، نقشه ها، رسانه های اجتماعی، اخبار، تصاویر و فیلم ها و غیره باشند.

افزایش اهمیت سئو محلی: این روند در طراحی سایت و سئو در طول سال های گذشته مدام در حال رشد و توسعه است. به عنوان یک بازاریاب باید به گوگل این امکان را بدهید تا موقعیت شما را شناسایی کند.

اطلاع از آخرین تاکتیک های سئو 2016، برای حفظ رتبه سایت و رقابت در سال جدید ضروری است. این یک قانون شناخته شده است که سئو به سرعت در حال تغییر است. در چهار سال گذشته، استراتژی های مورد استفاده در بهینه سازی سایت به طور چشمگیری تکامل یافته اند. با به روز رسانی جدید Google Penguin، تغییرات زیادی در بهینه سازی و سئو پیش بینی می شود. بنابراین برای جلوگیری از جابه جایی در سئو که می تواند شما را دچار مشکل کند باید با روند سئو در سال 2016 آشنا باشید. در این مقاله 10 تله برای اجتناب در سئو سال 2016 را برای شما کاربران علاقه مند به طراحی سایت و سئو شرح می دهیم.

10 تله برای اجتناب در سئو سال 2016

• ساختمان لینک

اگرچه در سال 2016 گوگل اعلام کرده که خرید فروش و یا درخواست لینک تا زمانی که درخواست های وبمستر گوگل را نقض نکند مشکلی ایجاد نمی کند. اما با این حال توصیه می شود این روند را برای ایجاد لینک پیش نگیرید.

• متون لنگر (Anchor texts)

از زمان به رزرسانی اولین پنگوئن در سال 2012، استفاده دقیق از متون لنگر در سئو بسیار پرمخاطره تر شد. در واقع استفاده سوء از متن لنگر می تواند منجر به جریمه شما به دلیل بهینه سازی بیش از حد در سال 2016 شود.

• هدف قرار دادن صفحات خاص و یا صفحات منفرد

مشخصات لینک خود می تواند تلاش های سئو شما را افزایش دهد. یک لینک مناسباز مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی سئو است.

• طراحی سایت به صورت غیر همگام برای تلفن همراه

در سال 2016 طراحی سایت موبایل دوستانه اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت و تاثیر به سزایی بر سئو سایت دارد.بنابراین از طراحی سایت به صورت غیر موبایل دوستانه پرهیز کنید.

• تعامل پایین در طراحی سایت

ایجاد تعامل بین کاربران در طراحی سایت موجب افزایش رضایتمندی کاربران می شود. بنابراین این نکته را در طراحی سایت در نظر بگیرید. تعامل بیشتر موجب افزایش رتبه سئو سایت می شود.

نکات دیگری که باید از آنها در سئو سال 2016 اجتناب کنید عبارتند از:

• تجربه کاربری ضعیف
• عدم ایجاد محتوا
• محتوای کم کیفیت
• تبلیغات بینابینی
• سوء استفاده از درخواست تجدید نظر

فاکتور های سئو در سال 2017

سئو همواره در حال تغییر است. الگوریتم های گوگل هر ساله توسعه پیدا می کنند و دقت بیشتری در رتبه بندی سایت ها اتخاذ می کنند. با نزدیک شدن به سال 2017 میلادی، لازم دانستیم که اطلاعاتی را در مورد سئو در سال 2017 در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. در این مقاله از شرکت طراحی سایت مبنا سعی کردیم با ترجمه بخشی از بلاگ گوگل در مورد سئو در سال جدید ، مطالب کاربردی در زمینه بهینه سازی سایت را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. در ادامه این پست با ما همراه باشید.

سئو 2017

با نزدیک شدن به اواخر سال 2016 و آغاز سال جدید میلادی ، تغییراتی در بحث سئو و بهینه سازی سایت مشهود است. این تغییرات در فاکتورهای مختلف بروز کرده است. البته اصلی ترین بخش سئو ، قبل از شروع بهینه سازی ، بحث سئو بیس بودن طراحی سایت است که بسیار مهم است و پایه و اساس سئو را تشکیل می دهد. با این وجود برخی از مهم ترین فاکتور های سئو در سال 2017 به شرح زیر است:

گجت ها

گجت ها در واقع برای شناسایی نحوه نمایش سایت در صفحه نمایش های مختلف طراحی و اجرا شده اند. از سال پیش طراحی سایت به صورت رسپانسیو مورد توجه موتور های جستجو قرار گرفت. از آن زمان تا کنون یکی از فاکتور های مهم در رتبه بندی سایت ها ، بحث رسپانسیو بودن طراحی سایت و واکنش گرایی آن است. بدین معنی که سایت هایی که در صفحه نمایش های مختلف نظیر تبلت ، لب تاپ ، تلفن های هوشمند و غیره به خوبی نمایش داده می شوند، در مقایسه با سایت های غیر رسپانسیو امتیاز بیشتری دریافت می کنند. گجت ها در سال 2017 نیز به عنوان یک فاکتور اصلی در سئو مطرح هستند بنابراین در طراحی سایت خود حتما مطابق با برنامه این گجت ها رفتار کنید تا از رقبای خود عقب نمانید.

AMP

عامل دیگری که در سئو 2017 باید به آن توجه کرد ، AMP است. بر مبنای این فاکتور ، زمانی که وب سایت شما در گوشی موبایل باز می شود، فقط متون اجرا می شوند و در نتیجه کاربر راحت تر می تواند در سایت شما جستجو کند. بر مبنای AMP، تصاویر پر حجم و گاها CSS هایی که سرعت بارگذاری سایت را تحت تاثیر قرار می دهند، در زمان نمایش سایت در گوشی موبایل حذف می شوند. این امر باعث می شود تا لود سایت در گوشی های هوشمند افزایش پیدا کند.

سئو در سال 2017

سرعت بارگذاری سایت

یکی دیگر از فاکتور هایی که از زمان های گذشته تا کنون در امر سئو و طراحی سایت بسیار مورد توجه بوده است، بحث لود و به عبارت دیگر سرعت بارگذاری سایت است. سرعت بارگذاری سایت نباید کند باشد. زیرا در این صورت کاربر سایت شما را ترک می کند. از آنجایی که امروزه در یک موضوع تعداد زیادی سایت وجود دارد، کاربر زمان زیادی را برای بارگذاری سایت صبر نمی کند و اگر سرعت لود یک سایت پایین تر از حد استاندارد باشد، سایت را بسته و به سراغ یک وب سایت دیگر می رود. یک راه مناسب برای اندازه گیری سرعت بارگذاری و لود سایت پس از طراحی سایت ، کمک گرفتن از سایت GTmetrix می باشد. این سایت سرعت لود را به شما نمایش می دهد و علاوه بر این عواملی را که موجب کاهش سرعت سایت می شوند را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

محتوا پادشاه است.

در سال 2017، محتوا همچنان پیشتاز در امر سئو و بهینه سازی سایت است. تولید محتوای بکر و مرتبط سال ها است که در سئو مهم بوده و اهمیت آن در سال 2017 بیشتر نیز شده است. اگرچه کلمات کلیدی نیز دارای اهمیت می باشند اما باید توجه داشته باشید که در سال جدید ، ربات های گوگل ، کلمات کلیدی را از داخل محتوای سایت شما به دست می آورند. از این رو در تولید محتوای بکر و مرتبط کوشا باشید.

جستجو محلی یا Local Search

در سال 2017، بحث جدیدی نیز در سئو مطرح خواهد شد که آن "جستجو محلی" می باشد. البته جستجو محلی مدتی است که معرفی شده است اما در سال 2017 از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد و به احتمال زیاد اجرایی می شود. سرویس مربوط به این جستجو ، Google My Business نام دارد که توسط شرکت گوگل ارائه شده است.

جستجوی صوتی

و در نهایت فاکتور دیگری که می تواند سئو 2017 را تحت تاثیر قرار دهد، مبحث جستجوی صوتی است که طی آن گفتار به متن تبدیل شده و کاربر به راحتی می تواند بر مبنای آن به جستجو در سایت بپردازد. این فاکتور بیشتر زمانی که کاربر از گوشی تلفن برای جستجو استفاده می کند، کاربردی و مناسب است. 

در این مقاله از شرکت طراحی سایت مبنا قصد داریم در مورد تغییرات جدید در آپدیت گوگل مطالبی را ارائه دهیم. در هفته جاری ، گوگل ممکن است ترفند هایی را در مورد نحوه برخورد الگوریتم های خود با لینک های اسپم ارائه نماید. گوگل این تغییر در الگوریتم را تایید و یا رد نمی کند، اما بر اساس شواهد، به نظر می رسد، آپدیتی از الگوریتم گوگل در راه است که به سایت هایی که لینک های تهاجمی دریافت می کنند، ضرر می رسانند.

به نظر می رسد این بروز رسانی در تاریخ اول فوریه 2017 رخ داده باشد. این ممکن است یک ترفند برای چگونگی شناسایی و تنزل لینک های اسپم باشد و یا یا ممکن یک الگوریتم کاملا جدید باشد که این احتمال اندک است. اما به نظر می رسد بسیاری از جوامع سئو کلاه سیاه، در سال جدید با مشکل مواجه خواهند شد.

برخی از افراد اذعان دارند که PBN ( شبکه های وبلاگ خصوصی) آنها به خوبی عمل نمی کند. برخی بر این باورند که گوگل در برداشتن لینک های جدید ، آهسته تر عمل می کند و در نهایت بعضی از افراد تصور می کنند که گوگل سایت آنها را پنالتی کرده است. اکثریت قریب به اتفاق ابزار های ردیابی نتایج جستجوی گوگل ، مانند MozCast، Algoroo، RankRanger و بسیاری دیگر، از تاریخ یکم فوریه در حال نشان دادن آشفتگی قابل توجهی در نتایج جستجو هستند.

با وجود این ، سایت هایی که دارای سئو کلاه سفید هستند، هیچ توجه یا شکایتی در مورد این تغییرات گوگل ندارند. ما حدس می زنیم که این یک آپدیت الگوریتم است که گوگل برای بی اعتبار کردن لینک های اسپم ارائه کرده است. شاید این یک آپدیت الگوریتم پنگوئن باشد.

اگر مایلید بر روی سئو سایت خود در سال 2017 کار کنید و شاهد بالا آمدن سایت خود در بین سایت های رغیب باشید باید به 4 نکته کلیدی که در این مقاله از سری مقالات شرکت طراحی سایت مبنا توجه داشته باشید و به آنها عمل کنید.

سه سال گذشته سالهای پر فراز و نشیبی برای سئو بود به دلیل آنکه برخی رفتار های اساسی کاربران اینترنت و در قبال آن الگوریتم های مخصوص گوگل تغییراتی را به خود دیدند که همین امر باعث حرفه ای تر شدن عمل سئو سایت شد. وب سایت هایی که توانستند با استفاده از مشاورین سئو خود را با این شرایط وفق دهند برنده ی میدان بودند.

باید توجه داشت که با تغییر رفتار کاربران اینترنت نحوه ی بهینه سازی سایت نیز باید تغییر کند. این تغییر رفتار که از آن صحبت شده است تغییر در نحوه ی سرچ کردن کاربران اینترنت می باشد.

با یک مثال ساده موضوع را باز میکنیم. فرض کنید میخوایم به دنبال رستورانی در اینترنت بگردیم، مرورگر را باز کرده و کلمه ی "رستوران تهران" را سرچ میکنیم. این نحوه ی سرچ کردن دیگر قدیمی شده است . کاربران امروزه به نحوه ی دقیق تری از اطلاعات نیاز دارند به همین جهت است که آنها ممکن است کلمه ی" رستوران محله ی تهرانسر" را سرچ کنند و همین کافی است که یکی از رستوران های محله ی تهرانسر محل خود را بر روی نقشه گوگل ثبت کرده باشد خواهیم دید که گوگل آن رستوران را در بالاترین سطح پیشنهادات خود به کاربران نشان خواهد داد و همین امر باعث سوق پیدا کردن بازدید کنندگان به سایت و یا محل آن رستوران خواهد شد. این کار را سئو محلی مینامند که در سال 2017 مورد توجه بسیاری از متخصصان سئو قرار گرفته است

موارد زیر جز تاثیر گذار ترین بخش های سئو می باشند بهتر است هر چه سریع تر آنها را بررسی و در صورت وجود مشکل آنها را بر طرف نمایید:

1-عنوان و متادسکریپشن

در سئو 2017 بخش های عنوان و متا دسکریپشن از بخش های مهم یک صفحه می باشند بهتر است عنوانی با 40تا 50 کاراکتر نوشته و متادیسکریپشنی با 150 تا 160 کلمه به صفحه تان اختصاص دهید.

کلمات مرتبط با سایتتان در توضیحات آن استفاده نمایید در میان این کلمات از کلمات کلیدی که بر روی سئو آنها کار میکنید نیز استفاده نمایید. در صورتی که از سیستم های آماده ای چون وردپرس استفاده مینمایید بهتر است از افزونه ی یو آست سئو استفاده نمایید تا ایرادات مرتبط با سئو پست های ارسالی شما بر طرف گردد.

2-کلمه ی سرچ شده:

شما باید بدانید که در حیطه ی فعالیت شما چه کلماتی بیشتر سرچ میشوند تا بتوانید بر روی آن کلمات استراتژی سئو و تبلیغات خود را ساماندهی کنید . کلمات کلیدی میتوانند ترافیک را از موتور های جست و جو به سایت شما بیاورند.

 کلمات کلیدی یکی از راه هایی است که شما میتوانید طراحی سایت خود را به مخاطبانتان معرفی نمایید. پیدا کردن یک کلمه کلیدی مناسب شاید وقت گیر باشد ولی در آخر سود بسیار زیادی برای شما خواهد داشت.

3-در گوگل بیزنس فعال باشید:

در حال حاضر این قابلیت برای ایرانیان محدودیت ثبت نام و استفاده دارد و به طور مستقیم نمیتوان از آن استفاده کرد.  

هر شخص، شرکت ، موسسه یا ... که فعالیت فیزیکی مبادلات داشته باشد میتواند از این قابلیت گوگل استفاده نموده و کسب و کار خود را به سایرین نشان دهد.

 4-ساختار دیتای محلی

شما به عنوان مدیر یک وب سایت میتوانید طراحی سایت خود را متناسب با نوع کسب و کار و محلی که در آن فعالیت میکنید بهینه سازی کنید.

توجه داشته باشید که نکاتی که در این مقاله گفته شد را میتوان قطره ای از دریای سئو دانست که میتوانید با استفاده از آنها بازدید سایت خود را تا حدودی بهبود ببخشید.

روند تغییرات سئو در گذر زمان

سئو سایت از گذشته تا به امروز تغییرات بسیاری داشته است. در گذشته هدف سئو برای سایت ها ایجاد ترافیک و بالا بردن بازدیدکنندگان بیشتر بود ، ولی امروزه سئو تغییرات زیادی داشته است و سعی در ارتباط با کاربران دارد، در این حالت ارتباط کاربران با طراحی سایت بهتر می شود.

رنکینگ نشان دهنده جایگاه سایت است. در گذشته هدف سئو کاران بر روی بیشتر کردن بازدید کنندگان توسط موتور های جستجو بود . اما امروزه هدف آنها جذب کاربر توسط سایت های ارتباطی و شبکه اجتماعی است.

در گذشته سئو کاران با اجرای چند ترفند می توانستند به ، بهینه سازی سایت بپردازد ولی امروزه باید فن بهینه سازی و تکنیک ها را فرا بگیرد و بعد در کار خود پیاده کند.

در گذشته سایت ها کلمات کلیدی را برای موتور های جستجو بهینه سازی میکردند ، ولی امروزه طراحی سایت جهت ارتباط با کابران و مطالب انجام و بهینه سازی می شود.

سئو در گذر زمان

در گذشته طراحی سایت به گونه ای می شد که بیشترین کلیک و بیشترین بازدید را برای خود به دست بیاورد ، امروزه سئو کاران برای ایجاد منبع درامد از سئو سایت استفاده میکند.

در گذشته برند سازی به طور شخصی وجود نداشت و برندها بر اساس نام یک شرکت ثبت و دیده می شدند ، ولی امروزه برند سازی شخصی برای افراد هم قابل اجراست و اعتبار دارد.

در گذشته سئو سایت برای تبادل و خرید لینک و اضافه کردن سایتی به سایت اصلی شما موجب افزایش رتبه طراحی سایت شما می شد ، ولی امروزه کار بر روی وبلاگ ها تاثیر بیشتری داشته است.

در گذشته مقاله هایی که از نظر سئو مفید، و محتوای مفیدی داشتند مناسب تشخیص داده می شدند ،اما امروزه مقاله های مفید از نظر سئو ، مقاله های مناسب برای کاربران هستند.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده