اشتباهات در سئو

10 / 10
از 1 کاربر

مقالات زیادی در زمینه ی دلایل مهم بودن بهینه سازی سایت و همچنین روش های بهینه سازی سایت گفته شده است. حال در این مقاله از طراحی سایت می خواهیم تا شما را با اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت آشنا کنیم.

اشتباهات-رایج-در-بهینه-سازی-وب-سایت

 

  • کلمات کلیدی : همانطور که قبلا گفته شد استفاده از کلمات کلیدی می تواند در بهینه سازی سایت تاثیر مثبتی بگذارد ولی عدم استفاده از keyword stuffing (اضافه کردن کلمات کلیدی بدون دلیل) و به صورت اسپم گونه را keyword stuffing میگویند . این کار باعث بالا رفتن چگالی کلمات کلیدی شما درون یک صفحه به صورت اسپم می شود و میتواند  باعث افت وب سایت شما شود این اشتباه زمانی رخ می دهد که تعداد تگ ها بیش از حد باشد.استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می تواند نمونه ای از keyword stuffing باشد.
  • لینک ها: ایجاد لینک های مخفی و غیر معتبر می توان در سئو سایت تاثیر منفی داشته باشد به صورتی که کاربران به لینک ها دسترسی نخواند داشت.همچنین تجربه نشان داده که خرید و فروش لینک کاملا باعث پنالتی شدن سایت شما میشود.
  • محتوای تکراری: بارها گفته شده که سعی کنید در سایت خود از مطالب مفید و کاربردی استفاده کنید و حرفی تازه برای گفتن داشته باشید.استفاده از محتوای تکراری از مهمترین اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت می باشد.
  • Page Cloakong :Page Cloakong تکنیکی است که محتوای نمایش داده شده با روبات موتورهای جستجو و کاربر با هم همخوانی ندارند به عبارتی چیزی که کاربر می بیند با موتورهای جستجو فرق دارد.این روش هم می تواند یکی دیگر از اشتباهات بهینه سازی سئو می باشد.
  • برگه‌های Doorway: این برگه ها همان صفحاتی هستند که وقتی یک عبارت را جست و جو میکنید و بر روی یک نتیجه کلیک میکنید ، صفحه ای باز میشود که نتیجه جست و جوی عبارت مورد نظر شما درون آن سایت را نمایش میدهد . این صفحات کاملا میتوانند وبسایت شما را به صفحات ۳۰ و شاید بیشتر انتقال دهند !.اگر از این صفحات استفاده میکنید ، همین الان خواندن این مطلب را کنار بگذارید و ابتدا آن صفحات را از بین ببرید.

خطر سئوی زیاد برای سایت

در این مقاله طراحی سایت قصد داریم شما را با خطر سئوی زیاد برای سایت آشنا کنیم . پس از انتشار الگوریتم seo over optimization یکسری محدودیت هایی در زمینه ی سئو بوجود آمد به طوریکه اگر بیش از حد از تکنیک های سئو استفاده شود گوگل از امتیاز سایت شما کم خواهد کرد .

خطر سئوی زیاد برای سایت

این الگوریتم قوانین و راه کارهای جدیدی را برای سئو کاران به همراه داشته است. در اینجا راه کارهایی به شما نشان خواهیم داد تا با استفاده از آن ها سئوی شما باعث کاهش امتیاز شما نشود.

کاهش لینک ورودی و افزایش کیفیت لینک ها از مهمترین نکات در الگوریتم جدید می باشد همچنین بهتر است ورودی سایت شما از وبلاگ ها و وب سایت هایی که با موضوع شما مرتبط هستند استفاده شود . برای این کار به غیر از لینک دادن به صفحه اصلی سایت به صفحات داخلی نیز لینک بسازید تا بک لینک سایت شما حالت طبیعی داشته باشد . استفاده از کلمات کلیدی به تعداد مناسب نیز از عواملی است که در رنکینگ سایت موثر می باشد ، در انتخاب کلمات کلیدی می توانید از کلمات کلیدی مترادف استفاده کنید ، اگر استفاده از کلمات کلیدی در جای مناسب و با تعداد مناسب به موتورهای جستجو نشان می دهد که سایت شما محتوای طبیعی دارد و اینکار خود باعث افزایش امتیاز و سئو می شود .

سعی کنید برای انتخاب کلمات کلیدی از کلماتی استفاده کنید که خیلی کوتاه نباشد زیرا استفاده ی بیش از حد از کلمات کلیدی کوتاه باعث می شود تا موتورهای جستجو این امر را به عنوان Over Optimization تشخیص دهند و سایت شما را جریمه خواهد کرد بنابراین توجه داشته باشید که در کلمات کلیدی از کلمات کلیدی طولانی تر هم استفاده کنید تا محتوای سایت طبیعی تر جلوه کند .

در بسیاری از انواع طراحی سایت که دارای فروشگاه اینترنتی هستند به علت فروش محصولات مرتبط با هم گوگل محتوای سایت شما را تکراری حساب خواهد کرد بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکل سعی کنید از مطالب تکراری ناخواسته و غیرعمدی سایت خود را کاهش دهید تا گوگل این کار شما را یک امتیاز مثبت حساب کند .

همچنین شما می توانید با انتخاب عنوان مناسب برای لینک داخلی سایت خود از خطرات سئو در امان بمانید برای مثال هنگامی که می خواهید کاربر را به قسمت دانلود ها راهنمایی کنید از عباراتی مانند دانلود فایل ها از سایت،آموزش دانلود از سایت استفاده کنید . با رعایت موارد بالا می توانید از خطر سئوی زیاد برای سایت در امان بمانید و در بین شرکت های طراحی سایت بتوانید در زمره ی شرکت های برتر قرار گیرید .

نکاتی برای پیشگیری از ایجاد اشتباه در بهینه سازی سایت

در این مقاله از طراحی سایت ،می خواهیم شما را با نکاتی برای پیشگیری از ایجاد اشتباه در بهینه سازی سایت آشنا کنیم .
همانطور که قبلا در مقاله ی خطر سئوی زیاد برای سایت گفته شد رعایت نکردن یکسری موارد باعث پایین آمدن رتبه سایت در موتورهای جستجو می شود در این مقاله سعی شده تا شما را با چند توصیه ساده از اشتباهات معمول آشنا کنیم.

پیشگیری از ایجاد اشتباه در بهینه سازی سایت

  • استفاده از فایل های robots txt

با توجه به اینکه از فایل های robots txt برای بدست آوردن کنترل کامل بر روی داده هایی که توسط موتورهای جستجو لیست می شوند بنابراین اجرای این فایل از قرار گرفتن وب سایتهای ناخواسته در لیست رتبه بندی جلوگیری می کند . توجه داشته باشید که فایل robots txt همیشه در صفحه اصلی وب سایت قرار دارد و به راحتی در دسترس موتور جستجو می باشد .

  • عدم استفاده بیش از حد از جاوا اسکریپت

از آنجاییکه ربات ها ی جستجو قادر به درک کدهای جاوا اسکریپتی در طراحی سایت نیستند هنگامیکه در متن وب سایت شما چند خط از کد جاوا اسکریپت را شامل باشد رباتها کل متن را مسدود خواهند کرد بنابراین سعی کنید استفاده از جاوا را به حداقل برسانید و در شرایطی که ناچار به استفاده از جاوا شدید می توانید از یک فایل خارجی برای جاوا استفاده کنید .

  • استفاده از کلمات کلیدی طولانی

با توجه به اینکه وب سایت های بیشماری با رقابت بالا در فضای مجازی هستند انتخاب کلمات کلیدی کوتاه نیاز به زمان بیشتری دارد تا برای رقابت بین بیست رتبه اول کلمات کلیدی قرار گیرد بنابراین سعی کنید در کلمات کلیدی از کلمات کلیدی طولانی تر هم استفاده کنید همچنین در انتخاب کلمات کلیدی طولانی تر می توانید از نام محصولی خاص،نام تجاری و یا نام شهر نیز استفاده نمایید .

  • عدم استفاده از فلش در طراحی سایت های بهینه


استفاده از فلش در طراحی سایت برای موتورهای جستجو خوشایند نمی باشد و این ربات ها سایت های حاوی فلش را دوست ندارند زیرا قادر به خواندن متون فلش نیستند بنابراین استفاده از فلش در طراحی سایت باعث کاهش رتبه بندی وب سایت شما می شود . اگر وب سایت شما فلش محور است می توانید از نسخه ی متنی html استفاده کنید .

  • استفاده و حفظ ساختار یکنواخت آدرس URL


برای استفاده و حفظ ساختار یکنواخت آدرس URL در سایت های داینامیک باید به تغییر ساختار آدرس خود بپردازید ، حفظ ساختار در رتبه بندی صفحات  به موتورهای جستجو کمک می کند . وب نوشته های سیستم عامل مانند wordpress گزینه هایی برای permalink ارائه میدهد . برای داشتن و سفارش یک وب سایت داینامیک میتوانید آدرس خود را در htaccess فایل دوباره نویسی انجام نمایید .

  • عدم پیوند با لینک هایی با کیفیت پایین


با توجه به اینکه ایجاد لینک در بهینه سازی سایت بسیار تاثیرگزار است برای لینک دادن باید به وب سایت های معتبر و با کیفیت بالا لینک شود در غیر این صورت اعتبار سایت شما کاهش پیدا خواهد کرد و در بعضی موارد منجر به مسدود شدن سایت در موتورهای جستجو می شود .

  • ایجاد رقابت هوشمند


قبل از شروع بهینه سازی سایت از سایت های رقابتی که در لینک های اولیه موتورهای جستجو هستند بازدید کنید و ببینید که چند وب سایت با یک کلمه کلیدی مشابه با هم رقابت می کنند ؟ چند سال سابقه ی کاری دارند ؟ چه تعداد بک لینک پشت وب سایت های صفحه اول رتبه بندی وجود دارد ؟ کدام رسانه اجتماعی توسط سایت های رقیب استفاده می شود ؟

  • امکان استفاده از آنالیز گوگل


شرکت گوگل در سال 2010 طرح افزایش ترافیک وب ، conversion rate و همچنین تجزیه و تحلیل داده ها را اجرا کرد و انقلابی در ارائه ابزارهای رایگان به وجود آورد بنابراین شما می توانید اطلاعات مربوط به آمار و نحوه بازدید از سایت را به صورت XML ,CSV ذخیره نمایید همچنین گوگل قابلیتی را برای افرادی که از سرویس AdWord استفاده نمی کنند فراهم آورده تا بتوانند بصورت رایگان با افزودن یک کد جاوا در سایت خود، در سیستم گوگل آنالیز عضو شوند .

  • ایجاد مطالب جدید


همانطور که در سایر مقالات گفته شد استفاده از مطالب تکراری بسیار در رنکینگ سایت اثر منفی می گذارد و موتورهای جستجو اینگونه سایت ها را مجازات می کند . وارد کردن مطالب جدید به جذب مخاطب و افزایش اعتبار در موتورهای جستجو می شود .

  • استفاده هدفمند از کلمات کلیدی


اگر در انتخاب کلمات کلیدی از کلمات نادرست استفاده کنید رنکینگ سایت خود را کاهش دادید همچنین انتخاب کلمات کلیدی مناسب می تواند باعث افزایش و یا کاهش ترافیک در موتورهای جستجوی بهینه سازی باشد. بهترین کمک برای دریافت پیشنهاد کلمات کلیدی مناسب، به طور مثال ابزار جستجو براساس کلمات کلیدی گوگل میتواند کمک به سزایی برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت شما باشد .

با استفاده از موارد بالا در اصول سئو می توانید در روند افزایش ترافیک سایت و جذب مشتری بپردازید .

لیست سیاه موتورهای جستجوگر

در این مطلب از مجموعه مقالات طراحی سایت ،به مواردی که باعث بلوک شدن وبسایت ها می شود می پردازیم.  بلوکه شدن یک سایت می تواند از طریق بلوکه شدن نام دامنه سایت شما یا آی پی آدرس سایت شما باشد. در زیر به آن ها اشاره کرده ایم .

لیست سیاه موتورهای جستجوگر

۱- استفاده بسیار زیاد از محتوای یکسان در وبسایت.

۲- توصیف محصول توسط سایت های تجارت الکترونیکی برجسته.

۳- صفحاتی که موضوع بندی مشخصی ندارند و دارای مطالب متفرقه زیادی هستند وتوسط افراد مختلفی نوشته شده است.

۴- سایت دوقلو

سایتهای دوقلو به سایتهائی گفته می شوند که محتوای یکسانی دارند اما آدرس دسترسی به آنها متفاوت است. استفاده از دو آدرس با محتوای یکسان یکی از روشهائی است که تعدادی از سایتها یا مشاوران سایتها برای بالا بردن رتبه سایت (Page Ranking) استفاده می کنند. استفاده از این روش می تواند باعث بلوکه شدن کل سایت شما بشود.

۵- مخفی سازی تعدادی از سایتها با استفاده از صفحاتی که برای موتورهای جستجو بهینه شده اند ولی محتوای چندانی برای کاربران سایت ندارند

بعنوان صفحات ورودی استفاده می کنند. این صفحات برای معرفی سایت به موتورهای جستجو استفاده می شوند در حالیکه صفحات اصلی سایت برای بازدیدکنندگان متفاوت هستند. این صفحات بطور خودکار توسط موتورهای جستجو در سایت تشخیص داده شده و در کوتاه مدت باعث کاهش رتبه سایت و در بلند مدت باعث بلوکه شدن سایت خواهد شد.

۶- متون غیر قابل مشاهده

استفاده از متون غیر قابل مشاهده هم یکی از روش های نادرست برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو است. در این روش متونی را که از نظر محتوائی نباید در صفحه نشان داده شود را با رنگ پس زمینه در صفحه سایت قرار می دهند. این متون عموما به گونه ای هستند که بصورت عادی می توانند باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو شوند. اما بدلیل اینکه روش ارائه ( غیر قابل مشاهده بودن) روش غیر قابل قبول موتورهای جستحو است، توسط روباتهای موتور جستجو تشخیص داده شده و باعث کاهش رتبه و در نهایت بلوکه شدن سایت می شود.

۷- اقدام به ثبت سایت به مقدار زیاد

اقدام به ثبت یک سایت یک صفحه ای از سایت با تکرار زیاد هم می تواند دلیلی بر بلوکه شدن سایت باشد. در ۲۴ ساعت نباید به دفعات زیادی اقدام به ثبت یک سایت کرد. بعضی از موتورهای جستجو زمان ۳۰ روز را برای فاصله بین دفعات ثبت سایت در نظر می گیرند. بنابراین برای سایتهائی که این قانون را نقض می کنند، مشکلاتی در این موتور جستجو پیش می آید. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت سایت خود در موتور جستجو حتما بخش مربوط به قوانین آنرا مطالعه کنید تا با این مشکل مواجه نشوید.

۸- استفاده از کلمه های کلیدی نامربوط

استفاده از کلمه های کلید نامربوط به محوای سایت نیز می تواند دلیلی بر پائین بودن رتبه سایت در موتورهای جستجو باشد. استفاده از محتوای صفحه وب بعنوان کلمات کلیدی می تواند باعث بلوکه شدن سایت شود. منطقی ترین روش این است که تعدادی کلمه کلیدی مرتبط با محتوای صفحه در بخش کلمات کلیدی قرار گیرد.

۹- اقدام به ثبت سایت بصورت خودکار

تعدادی از سایتهای اینترنتی پیشنهاد ثبت سایت شما در تعداد زیادی از موتورهای جستجو را می دهند، استفاده از این روش هم می تواند تاثیر منفی در رتبه سایت شما داشته باشد. در صورت تداوم این عمل می توان انتظار بلوکه شدن کل سایت در موتور جستجو را هم داشت. البته این مسئله بیشتر در مورد موتورهای جستجوی مادر صدق می کند.

۱۰- صفحات ورودی

منظور صفحاتی هستند که محتوای زیادی برا بازدیدکنندگان شما ندارند اما برای موتورهای جستجو بهینه شده اند. این صفحات به گونه ای طراحی شده اند که بصورت خودکار یا دستی بازدیدکنندگان را به صفحات بعدی در سایت راهنمائی می کنند. استفاده از این صفحات را می توان با تکنیکهایی از دید بازدیدکنندگان پنهان کرد اما از دید موتورهای جستجو و روباتهای آن پنهان نمانده و برای کل سایت ایجاد مشکل می کند.

۱۱- استفاده از وب سایتهای رایگان

استفاده از وب سایت های رایگان می تواند دلیل بر کم بودن رتبه یک سایت علی رغم استفاده از تمام تکنیک های بهینه سازی سایت باشد. زمان هایی که سایتهای رایگان در دسترس نیستند، بدلیل اینکه مثلا پهنای باند در نظر گرفته شده برای ماه مصرف شده است، باعث کاهش رتبه سایت می شود. البته این اتفاق می تواند بر روی سرویسهای ارزان هم رخ بدهد. اگر در زمانی که روبات موتور جستجو به سایت شما مراجعه می کند، سایت شما در دسترس نباشد ، تاثیر زیادی در کاهش رتبه سایت شما خواهد داشت. به همین دلیل استفاده از سرویس های ارزان یا رایگان را برای سایتهای حرفه ای ، مقرون به صرفه نیست.

۱۲- مشکل آدرس اینترنتی

اگر از همه روشهای گفته در طراحی سایت خود اجتناب کردید و بازهم مشاهده کردید که سایت شما بعد از گذشت چند ماه در موتورهای جستجو وجود ندارد، احتمالا مشکل از سرویس هاستینگ شماست. گاهی اتفاق می افتد که یک موتور جستجو یک آدرس آی پی را بلوکه می کند. در این حالت کلیه سایت هایی که از آن آی پی استفاده می کنند هم دچار مشکل می شوند. این اتفاق بیشتر برای هاستینگهائی می افتد که با استفاده از برنامه های خودکار سایتهای خود را در موتورهای جستجو و با روشهای غیر مجاز ثبت می کنند.

Cloacking یکی از مشهورترین روش های سئو سیاه است که از جمله روش های اسپم گوگل نیز  به حساب می آید. در این روش یک مطلب برای گوگل و دیگر موتور های جستجوگر به یک شکل و برای کاربران به شکل دیگری نمایش داده می شود.

Administrator\files\UploadFile\cloaking.jpg

 شاید برا شما هم اتفاق افتاده باشد هنگامی که در گوگل کلمه ای مانند طراحی سایت را جستجو کرده باشید و در 10نتایج اول یکی از سایت ها را انتخاب می کنید ولی به جای مطلب طراحی سایت با بنرهای تبلیغاتی مواجه میشوید! علت این است که زمانی که روبات خزنده گوگل به آن سایت مراجعه می کند وبمستر آن سایت اطلاعات طراحی سایت را به روبات نشان می دهدو این اطلاعات در گوگل ایندکس می شود اما هنگامی که افراد و کاربران کلمه طراحی سایت را جستجو می کنند به آن سایت هدایت می شوند و با بنر های تبلیغاتی مواجه میشوند!

برای همین است این روش جز تکنیک های سئو سیاه محسوب می شود و گوگل به صورت جدی با این دسته از سایت ها برخورد میکند. افرادی نیز با استفاده از این روش سایت هایی با پیج رنک تقلبی می سازند تا بتوانند وارد بیزینس لینک شوند و لینک بفروشند. طریق کار این روش این گونه است که هنگامی موتور خزنده وارد این سایت ها می شود رنک واقعی آن ها را دریافت می کند  ولی در زمان ورود کاربر به دامنه سایت تصور می کنند که این سایت از پیج رنک بالایی برخوردار است در صورتی که اینگونه نسیت.

Administrator\files\UploadFile\aaimages.jpg

روش های گوناگونی برای  ایجاد کلوکینگ وجود دارد که ما در این مقاله به معرفی دو نوع از رایج ترین آن ها اشاره می کنیم.

گوگلینگ (Googling):

در این روش سایت اقدام به جمع آوری مطلب و اطلاعات از طریق گوگل می کند برای انجام این کار یک عبارت خاصی را در گوگل جستجو کرده و نتایج به دست آمده را در سایت خود نشان می دهد به این ترتیب سایت چگالی محتوای صفحات خود را افزایش می دهد و آن را با دیگر قسمت های سایت ترکیب می کند و قادر به فریب دادن گوگل می شود ورتبه خود را افزایش می دهد.

در حقیقت این دسته از سایت ها هیچ محتوای با ارزشی ندارند و محتوای خود را از گوگل و سایر وب دایرکتوری ها بدست می آورد که در گوگل با این روش بسیار مخالف می باشد و به مقابله با آن پرداخته است اما هنوز هم وبمسترانی هستند که از این روش استفاده می کنند.

IP Delivery:

در این روش سایت بر پایه ی موقعیت جغرافیا یی کاربران  اطلاعات گوناگونی نمایش می دهد مثلا زبان سایت بر اساس IP کاربر تغییر یابد، تعدادی از آن ها مورد اسپم  شدن قرار می گیرند. استفاده از این روش هم برای وبمستر و هم برای ربات خزنده به وجود می اورد که نتیجه اش عدم بازدهی سایت می شود. اگر  URL ثابت باشد راه کاملا برای ورود موتور خزنده مسدود میشود و خودتان بهتر میدانید چه عواقبی برای طراحی سایت در پی خواهد داشت.

همانطور که می دانید سئو سیاه روشی غیر قانونی است که گوگل به صورت جدی با آن برخورد می کند وبمسترانی که از هزار و یک روش می خواهند گوگل و کاربران را برای بازدید بیشتر فریب بدهند.

جالب اینجاست که برخی از وبمستران سئو سیاه را به دیگر وبمستران تازه وارد آموزش می دهند و آن را امری عادی تلقی می کنند. شاید آن وبمستر تازه کار سایت تازه تاسیس خود را بتواند به رنکینگ مد نظر خود حتی بیشتر از آن برساند آما فراموش نکنید که باد آورده را باد می برد! پس بهتر از همان ابتدا از تکنیک های سئو سفید استفاه کنیم با آنکه دیرتر و سختر به نتیجه میرسد اما از پایداری بسیار زیادی برخوردار است و در صورت تغییر الگوریتم گوگل سایت شما در امنیت سیر می کند (برای مطالعه ی بیشتر به مقاله روند تغییرات سئو در سال 2015 مراجعه کنید ).

Administrator\files\UploadFile\whitehatvsblackhat-1024x731.jpg

در این مقاله به معرفی مهمترین روش های سئو سیاه که هرگز نباید استفاده کرد میپردازیم :

Keyword stuffing (تراکم بیش از حد کلمه کلیدی)

متاسفانه برخی از مدیران سایت جدا از آنکه  بین برچسب و کلمات کلیدی فرقی قائل نمی شود یک لیست بسیار طولانی از کلمات کلیدی تهیه می کنند. که این کار یک نوع سئو سیاه به حساب می آید.

Doorway Pages (صفحات کاذب و یا راهرو)

تنها استفاده صفحاتی که وجود خارجی ندارند برای انتقال کاربر به صفحه اصلی سایت می باشد. به زبان ساده تر کاربر یک کلمه کلیدی خاص را در موتور جستجوگر سرچ میکند  و در نتایج آورده شده با این صفحه مواجه میشود و بلافاصله پس از کلیک بر روی عنوان سایت به جای آنکه وارد صفحه مد نظر شود وارد سایتی نا مربوط می شود.

Create back link with wrong method (ساختن بک لینک به روش اشتباه )

برای ایجاد بک لینک شیوه های زیادی وجود دارد اما استفاده از برخی بک لینک هایی که به صورت غیر عادی ایجاد شده اند ممکن است بر سئو تاثیر مخربی بگذارد. مثلا با وارد شدن به یک سایت، در قسمت نظر دهی یک لینک به سایت خود ایجاد کنید. البته با استفاده از nofollow این کار ممکن نمی باشد اما کارهایی نظیر لینک گذاری در قسمت نظر دهی کاری اشتباه است.

Invisible text (نوشته پنهان)

از دیگر روش های فریب دادن گوگل ایجاد یک متن مخفی در صفحات سایت است.

با آنکه گوگل اقدامات فراوانی برای برخورد با سئو کاران کلاه سیاه انجام میده اما باز هم افرادی هستند برای کسب منافع کوتاه مدت از نقاط ضعف گوگل سئو استفاده کنند.

 سئو وبهینه سازی سایت یکی از مهمترین مراحل طراحی سایت است. همانطور که گوگل اشاره کرده است "برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات سئو و بهینه سازی سایت را مطالعه کنید" و هرگز بدون تحقیق اعمالی را که در سایت ها می خوانید ویا دیگران به شما توصیه می کنند را انجام ندهید.

مقایسه سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

مقایسه سئو کلاه سیاه (black hat SEO) و کلاه سفید (white hat SEO)

مقایسه سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

تفاوت بین سئو کلاه سیاه (black hat SEO) و کلاه سفید (white hat SEO) در تکنیک های مورد استفاده برای بهبود رتبه یک وب سایت است. سئوی کلاه سیاه به تکنیک ها و استراتژی مورد استفاده برای دستیابی به رتبه بالاتر در نتایج جستجو، و شکستن قوانین موتور های جستجو اشاره دارد. سئو به روش کلاه سیاه فقط بر روی موتورهای جستجو تمرکز دارد و تاکیدی بر مخاطب انسان ندارد.

سئو کلاه سیاه معمولا توسط کسانی استفاده می شود که به جای سرمایه گذاری بلند مدت در سایت، به دنبال بازگشت سریع به سایت خود هستند.

برخی از تکنیک هایی که در سئو کلاه سیاه استفاده می شود، عبارتند از: کلمات کلیدی، ایجاد لینک ها، لینک و متون مخفی و اسپم کردن محتوای وبلاگ. عواقب ناشی از سئو  به روش کلاه سیاه می تواند باعث ممنوع شدن سایت شما در موتورهای جستجو و ایندکس نشدن آن بدلیل استفاده از تکنیک های غیر اخلاقی شود.

سئو کلاه سفید به استفاده از تکنیک ها و استراتژی هایی که بیش از موتورهای جستجو، مخاطب انسان را هدف قرار می دهند، اشاره دارد. تکنیک هایی که معمولا در سئو کلاه سفید به کار می روند شامل استفاده از کلمات کلیدی، آنالیز کلمات کلیدی، انجام تحقیقات، بازنویسی متا تگ ها به منظور ایجاد ارتباط بیشتر، بک لینک ها، ایجاد لینک و نوشتن محتوای مناسب برای انسان می باشند. کسانی که از سئو از نوع کلاه سفید استفاده می کنند در واقع خواستار یک سرمایه گذاری بلند مدت در وب سایت خود هستند.

تکنیک های سئو کلاه سفید:

محتوای با کیفیت. ایجاد محتوای با کیفیت مهم است، زیرا به موتورهای جستجو نشان می دهد که سایت شما منحصر به فرد است و برای نمایش دادن مناسب است. جستجوی کلمات کلیدی کوتاه و بلند و مرتبط به سایت شما نیز لازم و ضروری است. مطمئن شوید که کلمات کلیدی را به طور طبیعی در تیترها، لینک متن anchor و عنوان صفحه به کار برده باشید. علاوه بر این، مهم است که به طور منظم، مطالب جدید به سایت اضافه کنید.

هرچه محتوای سایت شما غنی تر باشد، نزد موتورهای جستجو، مخاطبان و وب مسترها دارای ارزش بیشتری است. اگر چه ایجاد محتوای با کیفیت ممکن است وقت گیر باشد، اما در دراز مدت ارزش بالایی خواهد داشت.

تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله طراحی سایت متعلق به شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا به آدرس سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

اشتباهات رایج در انتخاب عنوان مناسب برای سایت

عنوان سایت

همانطور که در مقالات قبلی طراحی سایت در مورد عناوین اصلی و اهمیت آنها صحبت کردیم ، چیزی که مشخص است ، این است که عنوان سایت یک عامل بسیار مهم در امر سئو و بهینه سازی سایت است که انتخاب نادرست آن می تواند تاثیرات مخرب زیادی بر بهینه سازی سایت شما داشته باشد. در این پست از مجموعه مقالات شرکت طراحی سایت مبنا ، قصد داریم در مورد اشتباهات رایجی که در هنگام انتخاب عنوان برای صفحه سایت رخ می دهد، مطالبی را برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به بحث سئو و طراحی سایت ارائه دهیم. در ادامه این مبحث با ما همراه باشید.

برای انتخاب عنوان مناسب باید بسیار دقت به خرج دهید ، در واقع انتخاب عنوان مناسب و بهینه برای یک وب سایت به متنند یک چالش است و نیازمند رعایت نکاتی است که در مقالات قبلی به طور مفصل در مورد آنها صحبت شده است.

دلایل استفاده از عنوان سایت

  • عنوان صفحه ، در حقیقت معرف سایت در مرورگر است که در بالای صفحه مرورگر نمایش داده می شود.
  • عنوان را می توان برای متن صفحات علاقه مندی شده در نظر گرفت.
  • هنگامی که عبارتی را در گوگل سرچ می کنید ، متن لینک های نمایش داده شده ، در واقع همان عناوین سایت ها هستند.
  • موتورهای جستجو از عنوان به منظور تشخیص محتوای صفحه استفاده می کنند.

اشتباهات رایج در انتخاب عنوان مناسب برای سایت

اشتباهات متداول در انتخاب عنوان سایت

  • همانطور که گفته شد، عنوان سایت در واقع به مانند یک شناسنامه برای سایت است که به موتورهای جستجو این امکان را می دهد تا به وسیله آن، وب سایت شما را شناسایی کرده و موضوع سایت را تشخیص دهند. عدم انتخاب عنوان برای سایت ، یک اشتباه رایج است که بسیاری از افراد به آن مرتکب می شوند.  در صورت عدم انتخاب عنوان برای وب سایت ، موتورهای جستجو به صورت پیش فرض یک عنوان برای وب سایت شما در نظر می گیرند که این امر اصلا مفید نخواهد بود. زیرا ممکن است عنوان انتخاب شده تسط مرورگر ها ، از نظر مخاطبان جالب نباشد، در نتیجه میزان کلیک سایت شما تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین یک عنوان مناسب و بهینه را انتخاب کنید.
  • گاها برای طراحی سایت از ویرایگر استفاده می شود. در صورت فراموشی برای تعیین عنوان برا صفحه ، ویرایشگر متنی را به صورت پیش فرض برای صفحه شما انتخاب می کند. دقت داشته باشید که دچار این اشتباه نشوید. حتی اگر این مشکل رخ داد، می توانید با نوشتن عبارت روبه رو در مرورگر، صفحات بدون عنوان را شناسایی و ویرایش کنید. "Untitled Document" +site:URL SITE (e.g.sitedesign-co.com)/
  • به کار بردن کلمات کلیدی به صورت خیلی زیاد یا خیلی کم در عنوان نیز یک اشتباه معمول در بین صاحبان وب سایت ها می باشد. سعی نکنید از تعداد زیادی کلمه کلیدی در عنوان سایت خود استفاده کنید این کار جذابیت را برای کاربران از بین می برد. تنها استفاده از چند کلمه کلیدی مهم در عنوان ، کفایت می کند. سایر کلمه های مورد نظر خود را در متن محتوای صفحه به کار ببرید، موتورهای جستجو متن را خوانده و این کلمات را شناسایی می کنند. با این کار شما عنوانی مناسب و با اندازه ایده آل انتخاب خواهید که هم برای مخاطب جذاب است و هم به موتورهای جستجو، امکان شناسایی سایت را می دهد.
  • انتخاب عناوین تکراری نیز می تواند تاثیر منفی بر سئو سایت شما داشته باشید. دقت داشته باشید که برای هر صفحه از وب سایت باید یک عنوان مجزا انتخاب کنید. برای بررسی وجود عناوین تکراری در وب سایت، می توانید از ابزار وبمستر گوگل استفاده نمایید و صفحات با عناوین تکراری را تغییر و یا حذف نمایید.
  • برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند که اضافه کردن عنوان اصلی سایت ، به عنوان تمام صفحات ، دارای تاثیر مثبت در رتبه بندی می شود. اما این یک تصور غلط است زیرا این کار نه تنها عناوین صفحه را زیاد و طولانی می کند بلکه مشکلاتی را نیز برای کلمه کلیدی و شناسایی آن توسط موتورهای جستجو ایجاد می کند. پس توصیه می شود از انجام این کار بپرهیزید.

برای انتخاب عنوان صفحه مناسب بهتر است با یک متخصص و کارشناس در امر سئو و بهینه سازی سایت مشورت نمایید. زیرا این موضوع بسیار مهم است و حتی می تواند در موفقیت کسب و کار شما نیز موثر باشد. برای این منظور می توانید با متخصصان ما در امر سئو در شرکت طراحی سایت مبنا در تماس باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

چند اشتباه سئو که افراد باهوش مرتکب می شوند

طراحی سایت با سئو معنی پیدا می کند. از این رو پس از مراحل ابتدایی طراحی سایت تا پایان کار و حتی بعد از تکمیل فرآیند طراحی سایت ، نیز شما باید برای سئو سایت خود تلاش کنید. اما سئو کار چندان ساده ای نیز نمی باشد. گاها افراد برای انجام سئو دچار اشتباه می شوند. حتی افراد باهوش نیز ممکن است دچار چنین مشکلاتی شوند. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در مورد اشتباهات رایجی که در سئو رخ می دهد برای شما کاربران عزیز ارائه دهیم.

افراد برای به دست آوردن ترافیک بیشتر برای سایت خود اشتباهاتی را رتکب می شوند ک حتی از آن بی اطلاع هستند. این اشتباهات می توانند خیلی هم رایج باشند.

افراد باهوش مرتکب اشتباهاتی در سئو می شوند

یکی از این اشتباهات که افراد باهوش مرتکب می شوند، طراحی سایت با ظاهری زشت و نامناسب است که هیچ جذابیتی برای مخاطب ندارد. این گونه سایت ها نه تنها ترافیک به سایت شما نمی آورند بلکه می توانند ترافیک سایت شما را نیز محدود کنند. این اشتباه معمولا زمانی رخ می دهد که کارشناسان سئو فکر می کنند تنها محتوای عالی و با کیفیت است که می تواند بر ترافیک سایت اثر بگذارد و از این رو به ظاهر سایت اهمیت نمی دهند. این یک مشکل است که می تواند سئو سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد.

اشتباه دومی که سئو کاران و افراد با هوش معمولا مرتکب می شوند، انجام سئو داخلی به صورت ضعیف و کم توجهی به آن است. سئو داخلی برای پیشرفت سئو و شناخته شدن سایت توسط موتورهای جستجو بسیار مهم و تاثیر گذار است. برای این منظور باید به گونه ای رفتار کنید که بتوانید موضوع سایت خود را به گوگل نشان دهید. تولید محتوای با کیفیت و غیر کپی نیز بسیار اثرگذار است.

برخی از افراد باهوش کلمات کلیدی بلند را نادیده می گیرند. این امر کار نادرستی است. زیرا کلمات کلیدی بلند می توانند به صورت هدفمند کاربر را به سایت شما هدایت کنند. بنابراین این کلمات کلیدی را نادیده نگیرید زیرا می توانند در سئو وب سایت شما بسیار تاثیر گذار باشند.

اشتباه دیگری که برخی از افراد با تمام هوش و ذکاوتی که دارند مرتکب می شوند ، توجه صرف به کسب در آمد است. برای مثال برخی از افراد تنها سعی می کنند با تبلیغات سایت خود را پرکرده و کسب در آمد کنند. اما این کار برای سئو وب سایت شما مفید نخواهد بود. زیرا بسیاری از افراد بدون اطلاع از روش های صحیح تبلیغات ، از روش های نادرست و کپی استفاده می کنند. بنابراین توصیه می شود برای کسب در آمد از روش های دیگری استفاده کنید.

و در نهایت عدم توجه به کلمات کلیدی موجود در گرایشات می باشد. برای یافتن این نوع کلمات کلیدی می توانید به راحتی از ابزار گوگل کیورد پلنر استفاده کنید. این ابزار کلمات کلیدی پرسرچ و مرتبط با هدف شما را در اختیارتان قرار می دهد.  راه دیگر یافتن این کلمات کلیدی استفاده از گوگل ترندز می باشد. راه حل دیگر برای رفع این مشکل ، به کار بردن پیشنهادات گوگل است.

سئو کلاه خاکستری

در مقالات قبلی طراحی سایت در مورد انواع سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه صحبت کردیم. در این پست از شرکت طراحی سایت مبنا، قصد داریم به معرفی نوع دیگری از سئو با عنوان سئو کلاه خاکستری بپردازیم. آن دسته از افراد که پس از طراحی سایت ، قصد دارند رتبه سایت خود را در موتور های جستجو بالا ببرند، بهتر است مقالات ارائه شده در زمینه سئو و بهینه سازی سایت را مورد بررسی قرار دهند. 

سئو کلاه خاکستری چیست ؟

از سئو کلاه سیاه برای فریب موتور های جستجو ، و کسب رتبه بالا استفاده می شود . استفاده کردن از ترفند کلاه سیاه باعث می شود که بعدها توسط گوگل جریمه بشوید و جایگاه خود را در رتبه بندی وب سایت از دست بدهید. در مقابل، کار کردن طبق اصول و قوانین گوگل که هزینه های میلیونی دارد را سئو کلاه سفید می گویند.

استفاده کردن از روش های کلاه خاکستری باعث می شودک که در مرز کلاه سیاه حرکت کنید اما قابل تشخیص توسط گوگل نخواهد بود. استفاده از ترفند سئو کلاه خاکستری موجب می شود که رشد سریعی داشته باشید ، ولی موجب نمی شود که توسط گوگل جریمه بشوید.

سئو کلاه خاکستری

برخی از سئو کاران بدون این که خود بدانند از روش کلاه خاکستری استفاده می کنند . برای مثال : گوگل کسانی که لینک خریداری می کنند ( هر دو  سایت خریدار و فروشنده ) را جریمه می کند. در اینصورت افراد دچار خود گول زنی میشوند که لینک خریداری نمی کنند و اقدام به لینک گذاری رایگان میکنند در این صورت آنها فکر میکنند چون لینکی خریداری نکردن همه چیز طبیعی است . لینک نمی خرند اما در سایت ها به رایگان لینک خود را درج می کنند (به شکل کاملا توافقی بین سایت هایی که خودشان صاحب آن هستند) . همین عمل خود سئو کلاه خاکستری محسوب می شود.

از نظر گوگل باید لینک دهی به صورت طبیعی و از طرف کابران صورت بگیرد و افراد کمی هستند که به شما لینک بدهند.

چگونه کلاه سفید باشیم

درراستای قوانین گوگل حرکت کنید و مقررات و قوانین گوگل را رعایت نمایید. یکی از روش هایی که سئو کاران کلاه سیاه استفاده می کنند تولید محتوای پیچیده است که گوگل دیر متوجه آن می شود. اگر می خواهید سئو کار کلاه سفید باشید سعی کنید که تمام قدرت خود را بر روی محتوا بگذارید. اینگونه شما با ایجاد محتوای عالی باعث می شوید که لینک دادن به سایت شما طبیعی باشد و شما را آهسته محبوب می کند .

روش های جلوگیری از کاهش رتبه سایت

با توجه به اهمیت جایگاه سایت در بین موتورهای جستجو و همچنین تغییر رتبه بندی سایت ها در دوره های زمانی خاص در این مقاله از طراحی سایت می خواهیم تا شما را با روش های جلوگیری از کاهش رتبه سایت بین جستجوگران صحبت کنیم.

روش های جلوگیری از کاهش رتبه سایت

√ تنوع در لینک ورودی: موتورهای جستجو بهترین مکانهایی که مشتریان می توانند سایت شما را پیدا کنند می باشنداما فقط موتورهای جستجو کافی نمی باشند.شما می توانید با معرفی سایت شما در دیگر سایت‌ها علاوه بر اینکه بازدیدکنندگان جدیدی از آن سایت‌ها به سراغ سایت شما خواهند آمد، رتبه شما در موتورهای جستجو نیز بهبود خواهد یافت. فراموش نکیند که یکی از پارامترهائی که در تعیین رتبه سایت شما موثر است، میزان لینکهائی است که سایتهای دیگر به سایت شما داده‌اند.

√ ارائه محتوای با ارزش: شما می توانید طبق رنامه ریزی منظم مطالب مفیدی را عرضه کنید که انجام این کار اهمیت ویژه ای دارد همچنین می توانید در سایتتان به ارائه سرویس های رایگان بپردازید، بازدیدکنندگان شما، توصیه سایت شما را به دوستانشان خواهدن کرد. اینکار باعث افزایش کیلک بر روی سایت شما خواهد شد. بسیاری از افراد سایت شما را برای سرویسی که ارائه کرده است در سایتهای مختلف معرفی خواهدن کرد. خوب این یعنی کمک به افزایش رتبه سایتتان

√ استفاده از نام دامنه مناسب: بسیاری از افراد در معرفی حضوری یک وب سایت، نامهای کوتاه‌تر را به سادگی معرفی می‌کنند و شنوندگان هم آسان‌تر نامهای کوتاه را به خاطر می‌سپارند.بنابراین سعی کنید از نام دامنه کوتاه استفاده نمایید.

√ استفاده از تبلیغات معمولی: سعی کنید نام سایت خودتان را بر روی پیراهن یا خودکار یا اجناس تبلیغاتی دیگر منتشر کنید. به این ترتیب بازدیدکنندگان زیادی را به سایت خود اضافه خواهید نمود. این توصیه شاید بطور مستقیم باعث افزایش یا نگهداری رتبه سایت شما نشود اما بطور غیر مستقیم در معرفی سایت شما به موتورهای جستجو موثر خواهد بود.

√ استفاده از محصولات با قابلیت توزیع: ارائه کتابهای الکترونیکی یا مقالات مفید یا حتی ارائه محصولات نرم‌افزاری رایگان در سایت شما، کمک زیادی به افزایش بازدیکنندگان و همچنین معرفی سایت شما در دیگر سایت‌ها و در نتیجه افزایش رتبه شما خواهد داشت.

√ بررسی وضعیت لینکهای سایت: در معرفی سایتهای دیگران در سایتتان مراقب باشید. بسیاری از این نوع سایت‌ها بعد از مدتی لینکشان را عوض می‌کنند یا اینکه بدلیل مشکلات فنی درست کار نمی‌کنند. سعی کنید مجموعه لینکهای سایت خودتان را مرتب بررسی نمائید و لینک‌ها نادرست را حذف یا تصحیح نمائید. تعداد بیشتر لینکهای بدن استفاده در یک سایت باعث کاهش بیشر رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد‌شد.

√ استفاده از کلمات کلیدی: هیچگاه از استفاده صحیح از کلمات کلیدی غافل نشوید. مرتب کلمات کلید سایت خود را بررسی کرده و در صورت نیاز کلمات آنرا تصحیح نمائید. به خاطر داشته باشید که این تغییرات بصورت افزایش باشد. تغییر یکباره کل کلمات کلید سایت می‌تواند تاثیر بسیار مخربی بر روی رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته‌باشد.

√ استفاده از سایتهای با رتبه بالا: نکته دیگر اینکه سعی کنید از سایتهائی که رتبه بالائی دارند برای اضافه کردن لینک استفاده کنید. فرستادن اخبار مربوط به سایت شما بهمراه لینک سایت به سایتهای خبری با رتبه بالا، یا حتی ارائه مقالات سایتتان در سایتهای با رتبه بالا می‌تواند تاثیر مناسبی در افزایش یا نگهداری رتبه سایت شماداشته باشد.

√ گروه های خبری: فراموش نکنید که همه مطالب گروههای خبری در موتورهای جستجو ثبت می‌شوند. شرکت در مباحث این گروه‌ها کمک زیادی به معرفی سایت شما به موتورهای جستجو خواهد کرد. در ضمن بخاطر داشته باشید که این مطالب برای مدتهای زیادی در این گرو‌ها باقی خواهند ماند

√ وبلاگ نویسی: هنوز مطالبی که در وبلاگ سایت‌ها نوشته می‌شود از اهمیت زیادی برخوردار هستند. علاوه بر اینکه این مطالب می‌تواند در ایجاد ارتباط بهتر با مشتری موثر باشد، تاثیر مثبتی در افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو خواهد داشت. سعی کنید از اسامی مناسب برای وبلاگ سایت و همچنین شاخه‌ای که این وبلاگ درآن قرار دارد استفاده نمائید.

این روز ها تغییراتی در جایگاه رتبه ها در نتایج جستجوی گوگل دیده میشود برای مثال یک سایت در یک کلمه ی کلیدی رتبه خاصی کسب کرده است  و در صفحه اول قرار گرفته است اما چند ساعت بعد و یا یک روز بعد همان کلمه کلیدی را جستجو  کنیم متوجه می شویم که جایگاه رتبه سایت از صفحه اول گوگل به صفحه دهم منتقل شده است. در این مقاله از طراحی سایت قصد داریم در مورد این نکته صحبت نماییم.

Administrator\files\UploadFile\Google-Algorithm-Update.png

علت اصلی این اتفاق سرور آزمایشی جعبه شنی گوگل است چرا که گوگل از سال 2011 به بعد هر سال بعد تعطیلات سال نو میلادی الگوریتمی جدیدی را که موجب نتایج بهتری شده است را ارائه می دهد. گوگل الگوریتم جدید پس از سنجیدن نتایج کاربران انتشار می دهد البته برای همه ی تغییرات شامل نمی شود و فقط برخی از تغییرات اساسی را در بر میگیرد برای همین نتایج در یک کلمه خاص تغییرات چشم گیری خواهد داشت.

این جابجایی های جایگاه رتبه گوگل نشان می دهد که تغییرات جدید در حال سنجیده شدن هستند و به زودی گوگل الگوریتم جدیدی ارائه می دهد. مراحلی که قبل از ارائه الگوریتم جدید باید طی شود عبارتند از:

  • پیشنهاد ایده نو توسط کارشناسان
  • اعمال تغییر الگوریتم برای کاربرانی که به صورت تصادفی انتخاب شده بر معیار بعضی از کلمات کلیدی
  • قیاس نتایج جستجو الگوریتم فعلی با الگوریتم جدید
  • رای گیری از کارشناسان درباره ی کارایی الگوریتم جدید
  • در صورت رای اوردن الگوریتم جدید آن را انتشار می دهند

با توجه به مراحل بالا حتما متوجه شده اید که در حال سیر کردن کدام مرحله هستیم. فراموش نکنید که این تغییرات برای همه ی کلمات کلیدی نمی باشد و نتها برخی از واژه های کلیدی خاص را در بر میگیرد .

رفع مجازات گوگل

مجازات و رفع مجازات گوگل یک بحث بسیار مهم در سئو است که بسیاری از کارشناسان سئو در این موضوع تحقیق و جستجو می کنند ، باید بدانیم که مجازات گوگل یک موضوع داغ و پر حاشیه است و همه کارشناسان سئو در مورد آن نظرات متفاوتی را ارائه کرده اند، زیرا مجازات گوگل و همچنین روشهای رفع مجازات را هر کسی بسته به تجربه جود تفسیر می کند که این تجربیات بسیار متفاوت هستند.

گروه کارشناسان طراحی وب سایت مبنا با تحقیق در میان مقالات خارجی و همچنین توضیحاتی که در سایت خود گوگل در مورد مجازات بیان شده است این مقاله طراحی سایت را برای شما جمع آوری کرده اند. ما برای درک بهتر از رفع مجازات ابتدا انواع و دلایل مجازات گوگل را برای شما توضیح می دهیم و در ادامه راهکارهای رفع این مجازات را برای شما بیان می کنیم.

رفع مجازات گوگل

برای رفع مجازات گوگل یا همان google penalize recovery ابتدا باید از خود بپرسیم دلیل مجازات ما چیست؟ چه کار اشتباهی انجام داده ایم که موجب این مجازات شده است؟ مهمترین موضوع جواب به این سوالات است چون با فهمیدن دلیل مجازات و رفع آن دلیل، مجازات نیز از وب سایت ما برداشته می شود.

باید این موضوع را هم بدانیم همان گونه که سئو یک امر ضروری برای وب سایت ها است انجام سئو اشتباه و غلت موجب مجازات گوگل و حتی حذف شدن از نتایج جستجو گوگل می شود. پس اگر سئو را خوب نمی شناسید ودر مورد راه کارهای آن تجربه کافی ندارید هیچ گاه دست به بهینه سازی وب سایت خود نزنید و در این امر از کارشناسان کمک بگیرید .

1. بک لینک

مهمترین دلیل و رایجترین دلیل مجازات گوگل استفاده نادرست از بک لینک ها است. همان گونه که استفاده درست از بک لینک در سئو کار بسیار اهمیت دارد اشتباه در بک لینک به سرعت ما را در مجازات گوگل قرار می دهد. یک کار اشتباه که اکثر کاربران برای بالا رفتن سئو سایت خود انجام می دهند خرید بک لینک است، باید این را بدانید گوگل کاملا واضح در بخش توضیحات بک لینک خود بیان کرده است : هر بک لینک یک رای برای شما محسوب می شود و برای بالا رفتن در موتور هاب جستجوگر سودمند است ولی در ادامه می نویسد خرید بک لینک برخلاف سیاست های این شرکت می باشد .

برخی از کاربران فکر می کنند با خرید بک لینک می توانند موتور جستجوگر را فریب دهند اما گوگل نظارت بسیار شدیدی را بر روی خرید و فروش بک لینک انجام می دهد و بعد از تشخیص سایت فروشنده بک لینک آن سایت را اسپم اعلام می کند ، بک لینک های ورودی از سایت های اسپم نه تنها تاثیر مثبت در سئو وب سایت ندارند بلکه تاثیر منفی هم دارند و در نتیجه وب سایت شما هم مشمول مجازات می شود. این موضوع در رابطه با وب سایت هایی که بک لینک رایگان ارائه می کنند نیز صدق می کند البته باید این موضوع را هم بدانید وب سایت های بک لینک رایگان لینک شما را در سایت های اسپم قرار می دهند.

2. محتوا

محتوا یکی از مهمترین بخش های سئو می باشد در اصطلاح می گویند محتوا پادشاه است . محتوا خوب تاثیر بسیار زیادی بر روی سئو دارد ولی در مقابل محتوا اشتباه می تواند رتبه شما را در گوگل پایین بیاورد. در ابتدا گوگل بر روی کلمات کلیدی بسیار تاکید می کرد ولی اکنون تنها متن محتوا برای گوگل اهمیت دارد. در بخش محتوا بیشترین موضوع جذب کاربران از طریق محتوا است، چند اشتباه رایج در ساخت محتوا وجود دارد که باید از آنها بپرهیزید تا محتوا قوی داشته باشید: در ابتدا برای تولید محتوا زمان بگذارید و سعی کنید محتوا خلاقانه تهیه فرمایید و از ساخت محتوا معمولی و مشابه وب سایت های دیگر بپرهیزید سعی کنید محتوا شما منحصر به فرد باشد و به شکلی جامع و کامل باشد که نیاز کاربر را کاملا از بین ببرد.

در ساخت محتوا در فکر فریب گوگل نباشید و متنی را تهیه نکنید که تنها کلمات مورد نیاز شما در آن باشد ، استفاده از کلماتی که برای کسب و کار شما مهم هستند در متن محتوا خوب است ولی نباید به شکلی باشد که کاربران را ازار دهد سعی کنید محتوا شما همیشه برای کاربران جذاب باشد.

3. تغییر الگوریتم ها

در برخی از مواقع مجازات شما به دلیل تغییر الگوریتم های گوگل می باشد و شما کار اشتباهی را انجام نداده اید. برای دوری از این مجازات سعی کنید خود را بروز کنید و همیشه در مورد الگوریتم های گوگل تحقیق کنید تا با تغییر آنها شما نیز وب سایت خود را با این تغییرات هماهنگ سازید. از الگورتم های مهم گوگل می توان به الگوریتم پاندا ، الگوریتم پنگوئن ، الگوریتم مرغ مگس خوار و کبوتر گوگل اشاره کرد، سعی کنید همیشه طریقه کار این الگوریتم ها را مورد بررسی قرار دهید و آنها را در وب سایت خود اعمال کنید.

4. کپی برداری

گوگل به کپی برداری از وب سایت ها بسیار اهمیت می دهد و مطالب کپی را به سرعت تشخیص داده و آنها را در لیست سیاه خود قرار می دهد. همچنین وب سایت هایی را که به صورت مکرر از مطالب کپی استفاده می کنند را در رتبه های پایین خود قرار می دهد و در ادامه صفحه های جدید آنها را دیگر ایندکس نمی کند و آنها را از نتایج جستجو خود حذف می کند.

کپی برداری به حدی برای گوگل اهمیت دارد گه کوکل از ابزار و ربات های قدرتمندی برای تشخیص متن های کپی استفاده می کند که حتی اگر شما تغییراتی هم در آن مطلب انجام داده باشید باز هم بخش های کپی را می تواند شناسایی کند. پس همیشه در ساخت و نوشتن متن های وب سایت خود سنجیده و با دقت زیاد عمل کنید و متن های بکر و دست نخرده را در وب سایت خود قرار دهید تا هم از مجازات گوگل مصون بمانید و هم کاربران شما از مطالعه متن های شما لذت ببرند.

5. به روز رسانی اتوماتیک

یک قابلیت که در وب سایت ها می توانید قرار دهید به روز رسانی اتوماتیک وب سایت است به این دستور Query می گویند. هر چند شما با دقت تنظیمات آپدیت اتوماتیک وب سایت خود را انجام دهید ولی باز هم به پای به روز رسانی شخصی خود شما نمی رسد.

در به روز رسانی دستی اگر مشکلی پیش بیاید شما می توانید با تغییر در آن از مجازات های گوگل فرار کنید ولی در به روز رسانی اتوماتیک محتوا شما به صورت اتوماتیک و بدون اصلاحات بر روی وب سایت شما قرار می گیرد. همچنین ربات پنگوئن گوگل می تواند به شما مشکوک شود و برای استفاده از ربات شما را مجازات کند ، پس سعی کنید تا جایی که می توانید خود محتوای وب سایت خود را مدیریت کنید.

6. تغییرات دامنه

تغییرات دامنه تاثیر منفی بر سئو می گذلرد و گوگل شما را مجازات می کند و جبران آن بسیار دشوار است و نیاز به تجربه زیاد در سئو دارد. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که تغییر دامنه چرا اینقدر موثر است؟ باید بدانید زمانی که شما بر روی دامنه جدید می روید امتیازاتی که گوگل بر روی دامنه قبلی به شما داده حذف می شود و همچنین لینک هایی را که به وب سایت خود داده اید به صورت کامل به دامنه جدید منتقل نمی شوند .

حال اگر مجبور به تغییر دامنه شدیم باید بدانیم چه کاری انجام دهیم که تاثیر مخرب آن را به حداکثر برسانیم ؟ برای این کار حتمآ از پنل گوگل وب مستر کمک بگیرید تا گوگل در جریان این تغییر دامنه قرار گیرد و آسیب کمتری به وب سایت شما وارد شود.

7. تغییر در ساختار اصلی

وب سایت ها دارای یک ساختار اصلی هستند که تا جایی که می توانید نباید این ساختار را تغییر دهید برای مثال می توان به عنوان و توضیحات اصلی سایت اشاره کرد . مخرب ترین تغییرات ساختار اصلی سایت تغییر دادن عنوان سایت و توضیحات سایت است زیرا گوگل شما را به عنوان یک سایت جدید می شناسد و به سرعت رتبه شما را در جستجو پایین می آورد و در نتیجه تمام تلاش شما برای بالا رفتن رتبه در گوگل را از بین می برد. تغییرات در متاتگ ها و تغییر قالب سایت هم تاثیر منفی بر روی سئو شما دارد و موجب می شود گوگل شما را جریمه کند. سعی کنید در ابتدا راه اندازی وب سلیت خود با دقت و حساب شده تنظیمات اصلی خود را انجام دهید تا دیگر نیاز به تغییر آن نداشته باشید.

8. کلمات کلیدی

اگر در تولید محتوا سایت خود بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کنید گوگل این موضوع را تشخیص و شما را مجازات می کند. گوگل می تواند تشخیص بدهد که شما متنی نا مفهوم و تنها برای فریب گوگل نوشته اید یا متنی درست به همین منظور اگر گوگل تکرار بیش از حد کلمات کلیدی را ببیند آن را فریب و شما را جریمه می کند.

9. تاثیر سرور

اگر از سرور های نامناسب استفاده کنید که موجب قطعی مکرر وب سایت شما شود گوگل تشخیص می دهد که شما برای کاربران و کسب و کار خود اهمیتی قائل نیستید و زمانی که این اتفاق رخ دهد گوگل شما را مجازات می کند. همیشه سعی کنید از سرورهایی سرویس بگیرید که پشتیبانی خوب و سرعت و کیفیت مناسب داسته باشد.

10. صفحات 4.4

زمانی که شما صفحه ای را حذف می کنید (مانند مقاله، خبر و...) آدرس آن در جستجوگر باقی می ماند. اصطلاحآ محتوا صفحه حذف می شود ولی آدرس URL آن صفحه در گوگل باقی می ماند و گوگل صفحه شما را به صورت ERROR 404 نمایش می دهد وجود این صفحه ها در سئو تاثیر منفی دارد و همچنین وجود بیش از حد این صفحات موجب مجازات گوگل برای وب سایت شما می گردد. زمانی که گوگل چند صفحه ایندکس شده شما را 404 بشناسد دیگر صفحات دیگر شما را ایندکس نمی کند و این در واقع همان پنالتی شدن وب سایت شما است .

چک کردن پنالتی گوگل

برای اینکه بفهمیم وب سایت ما مورد مجازات گوگل قرار گرفته است یا نه راه های زیادی وجود دارد برای مثال یکی از این راه ها استفاده از وب سایت pixelgroove.com/serp/sandbox_checker که با ورود به این صفحه و قرار دادن ادرس وب سایت خود در کادر و زدن کلید چک اگر وب سایت شما پنالتی شده باشد پیغام is possibly penalized or sandboxed by google را بارنگ قرمز برای شما نمایش می دهد و اگر سایت شما پنالتی نشده باشد پیغام looks OK را با رنگ سبز به شما نمایش می دهد مانند عکس زیر.

رفع مجازات گوگل

لازم به ذکر است این تست ها نتیجه 100% ندارند و در اغلب مواقع اگر وب سایت شما پنالتی شده باشد گوگل از طریق ارسال ایمیل به شما اطلاع می دهد تا مشکلات وب سایت خود را درست کنید.

نتیجه :

از این مقاله طراحی سایت می توان به این نتیجه رسید که برای خروج از پنالتی ابتدا باید فهمید عاملی که موجب مجازات از طرف گوگل شده است چیست و سپس آن عامل را درست یا حذف نماییم ولی باید در اینجا گفت این کار ساده نیست و خروج از پنالتی و بازگشت به جایگاه قبلی کاری سخت است ولی غیر ممکن نیست و با دقت و صبر می توان آن را انجام داد. مهمترین عامل پنالتی وب سایت ها لینک های مضر است از این رو در انتها عوامل مجازات گوگل که با لینک ها مرتبط هستند را به صورت فهرست وار برای شما قرار داده ایم که در ابتدا با انجام ندادن آنها از پنالتی شدن سایت جلوگیری کنید و اگر هم سایت شما پنالتی شده است با بررسی آنها زودتر به نتیجه برسید.

خرید و فروش لینک ، تبادل بیش از حد لینک ، لینک از سایت های اسپم ، لینک از آگهی های متنی ، لینک از وب سایت های بی کیفیت ، لینک از سایت های غیر مرتبط ، وجود بیش از حد لینک در فوتر و هدر ، دریافت لینک از شبکه های وبلاگی و ارسال بیش از حد نظرات اسپم.

چگونه از بهینه سازی بیش از حد سایت خود جلوگیری کنیم

زیاده روی در هر چیز خوبی، بد است. این موضوع هم در زندگی صدق می کند هم در بهینه سازی سایت. سئو بسیار عالی است، اما استفاده بیش از حد سئو باعث زیاده روی در بهینه سازی سایت می شود. بهینه سازی بیش از حد موتور جستجو، توانایی وب سایت را برای رتبه گیری از بین می برد.

در اینجا یاد می گیریم چگونه از بهینه سازی بیش از حد سایت خود جلوگیری کنیم ، با ما همراه باشید.

1. بهینه سازی بیش از حد کاربردی بوده است

در گذشته سئو ، بهینه سازی بیش از حد راهی برای دستیابی به رتبه بندی بالا بود. در آن زمان استفاده از تعداد زیادی کلمات کلیدی، و یا ارسال هزاران لینک اسپم به سایت ها، یک راه آسان و سریع برای بالا رفتن سایت در SERP (صفحات نیجه موتورهای جستجو) بود.

2. بهینه سازی بیش از حد دیگر کارایی ندارد.

امروزه جستجوگرها می دانند که چاشنی کلمات کلیدی و linkspamming ها باعث مرگ سئو می شود. در ماه آوریل سال 2012، گوگل به مجازات سایت های بیش از حد بهینه سازی شده پرداخت.

3. بهینه سازی بیش از حد آنچه که نشان می دهد، نیست

امروزه، بسیاری از متخصصین سئو کاملا به خود اطمینان می دهند که، "من در بهینه سازی زیاده روی نمی کنم!" چرا آنها این را می گویند؟ زیرا آنها از چاشنی کلمات کلیدی استفاده نمی کنند.

اما در حال حاضر، بیش از حد بهینه سازی فقط شامل زیاده روی در کلمات کلیدی نیست. SEO در یک حالت ثابت از تکامل است. موتور جستجوی گوگل هوشمندتر می شود، جستجو دقیقتر می شود، سئو در حال دقیق تر شدن است، و پس از آن تیم وب اسپم گوگل نیز هوشمند می شود.

میزان سئو معقول شناخته شد و خطرات بهینه سازی بیش از حد در سال 2012 مورد توجه قرار گرفت. اما این موضوع برای سال ها پیش بود. امروزه، ما نیاز به یک راهنمای جدید برای شناخت بهینه سازی بیش از حد داریم تا ما را از انجام بی رویه ی یک کار خوب باز دارد.

7 نشانه که نشان می دهد شما سایت خود را بیش از حد بهینه سازی کرده اید

1. استفاده از کلمه کلیدی غنی anchorها برای لینک داخلی

لینک های داخلی خوب هستند. لینک های داخلی با استفاده از کلمه کلیدی غنی متن anchor بد است. به نظر من بزرگترین عامل بهینه سازی بیش از حد، همین موضوع است.

Anchor هایی که از URL دقیق مقصد و یا کلمات کلیدی استفاده می کنند بد هستند. به خاطر داشته باشید که ما در مورد بهینه سازی بیش از حد، صحبت می کنیم. مطمئنا، Anchor هایی که دقیقا منطبق بر URL هستند به SEO مثبت کمک می کنند. اما نباید این کار را زیاد انجام دهید. استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی غنی متن anchor لینک شما را تخریب می کند. جایگزین مناسب برای استفاده از کلمات کلیدی غنی anchor و یا anchor های بیش از حد بهینه سازی شده این است که متن anchor خود را در سراسر یک جمله توسعه بدهید.

2. کلمات کلیدی نا مرتبط

سعی نکنید برای کلمات کلیدی که مربوط به سایت شما نیست ترافیک به دست بیاورید.
در دوران قدیم سئو، برخی از مدیران وب، کلمات کلیدی بزرگان را در محتوای خود به منظور به دست آوردن ترافیک جستجو قرار می دادند.

به محض اینکه گوگل سایت شما را ایندکس کند، به تمام کلمات کلیدی که در تمام دامنه خود از آن ها استفاده کردید دقت می کند، پس از آن رتبه سایت شما را با توجه به کلمات کلیدی مرتبط نشان می دهد. محتوای بیش از حد و یا کلمات کلیدی نا ربط از قدرت کلی سایت شما در SERP کم می کند.

3. تمام لینک های داخلی و خارجی به صفحات با سطح هدایت بالا اشاره دارند.

مشخصات یک لینک سالم، لینک های متصل به صفحات داخلی عمیق به خوبی صفحه اصلی است. بیشتر اوقات، با این حال، اکثر لینک های یک سایت به صفحه اصلی و یا به صفحات دارای سطح هدایت بالا اشاره دارند.
برای این سایت ها، نسبت لینک های صفحه اصلی به لینک های داخلی بسیار بالا است.

در زیر مثالی ارائه شده است، که خیلی بد نیست:

چگونه از بهینه سازی بیش از حد سایت خود جلوگیری کنیم

توجه کنید که چگونه اکثر لینک ها (نارنجی تیره) به صفحه اصلی اشاره دارند. این طبیعی است که بسیاری از لینک ها به صفحه شروع اشاره کنند، اما این امر منجر به تضعیف مشخصات لینک می شود. مشخصات لینک قوی به لینک صفحات داخلی عمیق اشاره دارد.

مشکل بهینه سازی بیش از حد زمانی رخ می دهد که مدیران سایت تعداد زیادی لینک به صفحه اصلی و یا صفحات با سطوح هدایت بالا مثل تماس با ما، درباره ما و یا خدمات ما، ایجاد می کنند.

4. استفاده از چندین h1 در یک صفحه

یک تیتر H1 به عنوان تیتر اصلی یک صفحه است. متاسفانه، برخی از مدیران سایت فکر می کنند که SEO عالی به معنی استفاده از یک دسته متن H1 است. این اصلا درست نیست. استفاده بیش از یک تگ H1 در یک صفحه به معنی بهینه سازی بیش از حد است.
به یاد داشته باشید این یک قاعده کلی است: فقط یک H1.

استفاده از چندین h2, h3, و h4 خوب است ولی تنها باید از یک h1 استفاده کرد.

5. لینک شدن به سایت های سمی

سایت های که شما به آنها لینک هستید به اندازه سایت هایی که به شما لینک هستند اهمیت دارند. بسیاری از مدیران سایت از خطرات لینک شدن به سایت های سمی، کم DA و اسپم بی خبرند. اگر سایت شما به یک سایت اسپم سمی لینک باشد، ممکن است پیامدهای منفی SEO دریافت کنید.

سایت های که در طیف زیر 20 DA هستند، معمولا به دلایلی در این طیف قرار دارند. شاید آنها دارای مشکل بهینه سازی بیش از حد، و یا مجازات الگوریتم، و یا برخی موانع رشد دیگر هستند. وقت خود را با ارسال لینک های خروجی به این سایت ها هدر نکنید. و در عوض بر سایت هایی که دارای DA قوی و قدرتمند هستند تمرکز کنید.

6. پاورقی پر شده از کلمات کلیدی

در واقع هیچ کلمه کلیدی نباید در پاورقی قرار بگیرد. اگر شما به اضافه کردن یک دسته از کلمات کلیدی در پایین صفحه سایت خود اصرار دارید، در معرض خطر بهینه سازی بیش از حد هستید. اضافه کردن اطلاعاتی چون نام، آدرس و تلفن در پاورقی مشکلی به وجود نمی آورد. مشکل زمانی است که لینک و کلمات کلیدی در پایین صفحه اضافه می کنید. پا ورقی نقشه سایت نیست، محلی برای گرافیک و قرار دادن اطلاعاتی که در هیچ کجای سایت جای نمی گیرند، نیز نیست. توجه داشته باشید پاورقی محلی برای قرار دادن کلمات کلیدی نیست.

7. URL های دارای کلمات کلیدی متراکم غیر از نام تجاری

برای دستیابی به یک URL قدرتمند، برخی از مدیران سایت در URL های خود زیاده روی کردند. آنها URL های بیش از حد بهینه سازی شده را به جای یک نام تجاری سالم و متعادل انتخاب کردند.

آدرس supercheapcellphones.com ممکن است هوشمند به نظر برسد، اما شما را در شرایط حساس بهینه سازی بیش از حد قرار می دهد.. اگر نام شرکت شما "تلفن همراه فوق العاده ارزان" است، به نظر می رسد که می توانید از آن برای URL خود استفاده کنید. نکته اینجا است که، شما نباید یک URL ساده برای ارزش کلمه کلیدی آن ایجاد کنید.

نام تجاری شما خیلی مهم تر از آن است که بخواهید آن را با یک کلمه کلیدی به خطر بیاندازید. علاوه بر این، اگر شما می خواهید برای نام تجاری خود ترافیک کسب کنید، علاوه بر کلمات کلیدی باید چیزی متفاوت در نام تجاری شما باشد. توجه داشته باشید آدرس بیش از حد بهینه سازی شده به این موضوع کمک نمی کند بلکه به آن صدمه می زند.
نام تجاری شما باید URL شما باشد.

نتیجه گیری کلی: آیا شما بر بهینه سازی فنی بیش از بازاریابی محتوا تمرکز دارید؟

یک مشکل اساسی در مورد بهینه سازی بیش از حد وجود دارد. و آن هم این است که: بهینه سازی بیش از حد زمانی اتفاق می افتد که ما تمرکز زیادی بر سئو فنی داریم. که اصلا صحیح نیست.

سئو خوب و مفید است. اما اگر شما تمرکز بیش از حد بر روی جزئیات فنی SEO داشته باشید، تصاویر فراتر را از دست خواهید داد. علاوه بر مسائل فنی به محتوای جذاب فکر کنید.

خواهید دید که رتبه شما افزایش پیدا خواهد کرد وقتی شما وارد بازاریابی محتوا می شوید.

با وجود اعماق اینترنت و میلیاردها صفحه ارائه شده، کاربران در حال رسیدن به وب سایت شما هستند، و پس از آن بدون هیچ توضیحی سایت شما را ترک می کنند. آنها وارد سایت شما می شوند و پس از آن به سرعت آنجا را ترک می کنند، شاید پس از یک دقیقه، شاید حتی کمتر از یک دقیقه این زمان طول بکشد. پس از این همه تلاش اکثر بازدیدکنندگان شما به اندازه کافی در سایت شما باقی نمی مانند. خیلی از آنها فقط یکبار از سایت شما بازدید کرده و هرگز نیز برنگشته اند.در این مقاله طراحی سایت می خواهیم تا نرخ خروج و جهش سایت خود را کاهش دهید !

در این مقاله طراحی سایت چند روش برای تغییر این روند ذکر می کنیم.

نرخ خروج:

نرخ خروج مخصوص به هر صفحه است. نرخ خروج درصد افرادی است که پس از مشاهده صفحه را ترک می کنند. نرخ خروج به شما اجازه می دهد تا آخرین صفحه ای که کاربران قبل از ترک سایت شما مشاهده کرده اند را نشان می دهد. نرخ خروج بسیار بالا در یک صفحه خاص می تواند یک پرچم قرمز باشد.

برای مثال، اگر صفحه تور محصولات شما که جزئیات مزایا فروش شما است دارای یکی از بالاترین نرخ های خروج باشد، شما احتمالا ارزش واقعی محصولات خود را به بازدیدکنندگان نشان نداده اید.

نرخ جهش

نرخ جهش تعداد بازدید کنندگانی است که وب سایت شما را پس از بازدید از یک صفحه ترک می کنند. هر صفحه نرخ جهش خود را دارد. بالاترین نرخ جهش شما، پایین ترین استقبال توسط کاربران شما است. نرخ جهش می تواند تحت تاثیر صفحه شما، و همچنین، کیفیت ترافیکی که به سایت شما وارد می شود، قرار بگیرد.

ترک سایت شما از طریق تمام روش های زیر باعث افزایش نرخ جهش می شود:

• فشار دکمه بازگشت

• نوشتن یک آدرس URL دیگر

• بستن پنجره یا تب

• کلیک بر روی یک لینک خارجی

• اتمام مهلت

اما چگونه می توانیم نرخ جهش سایت خود را پیدا کنیم؟

این جایی است که بحث تجزیه و تحلیل سایت شما به میان می آید. یک گزارش تجزیه و تحلیل عمومی یک نرخ جهش کلی در اختیار شما قرار می دهد، اما برای دریافت اطلاعات دقیق تر شما می توانید در آنالیزگر گوگل با رفتن به قسمت "محتوا> محتویات سایت> صفحه" اطلاعات کامل تری راجع به نرخ جهش سایت خود پیدا کنید.

نرخ خروج و جهش سایت خود را کاهش دهید

به محض این که شما مفهوم نرخ جهش سایت خود را تا حدودی درک کردید، زمان کشف این موضوع است که چرا بازدید کنندگان در صفحه اول نمی مانند.

ابزارهای اساسی برای تعیین اینکه چه چیزی باعث ایجاد نرخ جهش بالا می شود به شرح زیر است:

 تجزیه و تحلیل ترافیک - نرخ جهش و منابع ترافیکی محبوب ترین صفحات شما را به تصویر می کشد. نرخ جهش کلی وب سایت شما، بسیار مبهم است. یک گزارش مفصل از سطح صفحه به شما کمک خواهد کرد تا بالاترین صفحات ترافیک و بدترین نرخ جهش خود را شناسایی کنید.

 آزمایش کاربر - کارهایی را که کاربر در سایت شما انجام می دهد را نشان می دهد. توانایی ملاحظه چگونگی تعامل کاربران با سایت شما برای تعیین دلیل نرخ جهش بالا را به شما می دهد.

 نظرسنجی کاربران - از کاربران بپرسید که به دنبال چه چیزی هستند و آیا آن را در سایت شما یافته اند یا نه. تجزیه و تحلیل و آزمایش تنها به شما بگویم بسیار. برخی از مسائل را شما فقط با پرسیدن مستقیما از کاربران کسب خواهید کرد.

در اینجا به برخی از شایع ترین مشکلات سایت که نرخ جهش را افزایش می دهند، اشاره می کنیم:

وب سایت شما دارای ظاهر نامناسب است. گاهی اوقات مشکل آشکار است. یک بازدید کننده به طور اتفاقی به سایت شما وارد می شود، و توسط تصاویر سهام شما و متن بدون طنز تحت تاثیر قرار نمی گیرد. هرگز قدرت جذابیت را دست کم نگیرید، زیبایی در نگاه اول وب سایت را با یک سایت به هم ریخته مقایسه نکنید. طراحی اعتبار زیادی ایجاد می کند.

استفاده از وب سایت شما دشوار است. شاید کپی سایت حس خوبی برای شما ایجاد کند، اما بازدیدکنندگان دچار اشتباه می شوند و یا حتی در حالت بدتر ممکن است آسیب ببینند. همچنین می تواند باعث شود که کاربران از صفحات دیگر بازدید نکنند چون نمی توانند آن را پیدا کنند. حتی به دلیل طرح ضعیف، معماری اطلاعات ضعیف، خطاهای تکنیکی، و یا دکمه های خراب و خطاهای صفحه، کاربران از رشته اصلی خارج می شوند.

وب سایت شما، انتظارات کاربران را برآورده نمی سازد. کاربر برای رفع نیازی وارد سایت شما می شود. اما اگر انتظارات کاربر را رفع نکند او به منبع دیگری مراجعه خواهد کرد.

بازدیدکنندگان شما، کاربران مرتبط نیستند. گاهی افرادی که وارد سایت شما می شوند به اشتباه به این صفحه آمده اند. ترافیکی که از این طریق به سایت شما اضافه می شود واقعی نیست و نرخ جهش سایت شما را افزایش می دهند زیرا به سرعت از سایت شما خارج خواهند شد. پس برای جلوگیری از این حالت مطمئن شوید که در تبلیغات خود محصولاتتان را به درستی معرفی کرده اید. و کلمات کلیدی شما به درستی استفاده شده اند.

امکانات دسترسی اندکی وجود دارد. این مسئله کاملا قابل مقایسه با مسئله "عدم قابلیت استفاده / ناوبری" است، هرچند که به مقدار بیشتری بر نرخ جهش اثر می گذارد. کاربران از طریقی وارد سایت شما شده اند، ولی نمی دانند برای افزودن به سبد خرید به کدام قسمت سایت بروند، و چگونگی ثبت وبلاگ مشخص نیست، و غیره. همه فعالیت های شما تعیین شده است اما اگر کاربر از ایده شما خبر نداشته باشد با مشکل بزرگی مواجه خواهید بود.

امکانات دسترسی بیش از حد (نقطه مقابل امکانات دسترسی اندکی است). پس از خواندن نکته آخر، این موضوع به نظر غیر ممکن می رسد. در یک سایت با امکانات دسترسی بیش از حد، کاربر با امکانات-دکمه ها و لینک های بسیار زیاد مواجه است که ممکن است گیج کننده باشد. سایت بهتر است ساده و مرتب باشد.
هنگامی که تلاش به کاهش نرخ جهش سایت خود دارید، اهداف تغییر را در ذهن خود نگه دارید- دقیقا می خواهید کاربران چه کاری انجام دهند؟ شما در حال کاهش نرخ جهش سایت خود هستید تا مردم به اندازه کافی به منظور عضویت در خبرنامه ایمیل شما، دانلود یک سند، خرید، و غیره در سایت شما باقی بمانند.

حال بیایید جور دیگری به مشکلات بالا نگاه کنیم:

وب سایت شما دارای ظاهر نامناسب است:

هنگامی که یک کاربر به سایت شما وارد می شود آبا سایت شما را ساده و قابل استفاده درمی یابد؟ هدف شما ارائه دقیق همان چیزی است که کاربر می خواهد. اگر تمام عنصر های بصری سایت شما به همین صورت ایجاد شود، شما در حال ایجاد اختلاف و اختلاف تبدیل را می کشد.

استفاده از وب سایت شما دشوار است:

ساده ترین راه برای رفع این مشکل این است که خودتان را جای کاربران قرار دهید و از دیدگاه آنان در سایت خود جستجو کنید.

• آیا همه لینک ها کار می کنند؟

• آیا به خطای فنی بر خورد کردید؟

• زمان بارگذاری چگونه است؟

• آیا به راحتی می توانید مسیر خود را برای رسیدن به هدف مورد نظرتان دنبال کنید؟
به منظوربرداشت یک گام بیشتر، از چند نفر از دوستانتان بخواهید سایت شما را امتحان کنند و در تکمیل این کار به شما کمک کنند. مشکلاتی را که با آن مواجه می شوید را بنویسید.

وب سایت شما، انتظارات کاربران را برآورده نمی سازد:

اول، از خودتان این سوالات را بپرسید:

• کاربران برای بازدید از این سایت از چه عباراتی استفاده می کنند؟

• از چه وب سایت و یا تبلیغی بازدیدکنندگان به سایت شما می آیند؟

اگر پاسخ به این پرسش ها به آسانی در دسترس بود، آنگاه شما می توانید فرضیاتی در مورد آنچه بازدید کنندگان انتظار دارند و به دنبال آن هستند که از سایت شما دریافت کنند، دست پیدا کنید. این نیز، از تجزیه و تحلیل بدست می آید. بسیاری از کاربران از طریق موتورهای جستجو به سایت شما می رسند، بنابراین مهم است قصد آنها را بدانید و مطمئن شوید که سایت شما منطبق بر انتظارات کاربران است. علاوه بر تجزیه و تحلیل، زمانی که بازدیدکنندگان به سایت شما می رسند، شما باید از آنها بپرسید که به دنبال چه چیزی هستند. این اجازه می دهد تا شما در تعیین هدف بازدید کننده، به جای کلمات کلیدی به سمت دلایل واقعی یک فرد برای حضور در سایت شما بروید.

امکانات دسترسی اندکی وجود دارد:

اگر یک کاربر گم شده است، بهترین ترفند برای سایت این است که به عنوان یک راهنما عمل کند. شما باید کاربر را برای رسیدن به هدفش هدایت کنید. کاربران نباید بیش از حد فکر کنند، بیش از حد جستجو کنند و یا بیش از حد سخت وارد ساییت شما شوند. مطمئن شوید که امکانات دسترسی به خوبی فراهم است. همچنین این نکات را برای کمک به راهنمای کاربران در بخش CTA در نظر بگیرید:

• گذاردن "تابع جستجو" در قسمتی مشخص برای کاربران

• کلمات کلیدی خود را با تبلیغاتی که در CTA قرار داده اید تطبیق دهید، به این ترتیب کاربران به طور طبیعی چیزی را که انتظار دارند پیدا می کنند.

امکانات دسترسی بیش از حد:

دسترسی های خیلی زیاد باعث پرت شدن حواس کاربر می شود و موجب می شود بازدیدکننده کلید بازگشت را بزند و از سایت خارج شود. بهتر است کلیدهای مورد نیاز و کاربردی به طور مشخص در صفحه سایت قرار بگیرد. تا کاربر را به صفحه اصلی که هدف او است راهنمایی کند.

صفحات اسپلش، صفحات مقدماتی وب سایت شما هستند. که به طور معمول یک یا دو ویژگی از ویژگی های زیر را ارائه می دهند:

• گرافیک یا لوگو

• فیلم فلش و یا انیمیشن

• انتخاب چگونگی ورود به سایت (فلش/ بدون فلش و غیره)

• الزامات فنی (مرورگر، نسخه و غیره)

صفحات اسپلش به خصوص در طراحی سایت و در میان طراحان خیلی محبوب هستند زیرا آنها از این روش برای نشان دادن مهارت هایشان در فلش و سایر تکنولوژی ها در یک صفحه استفاده می کنند.

اما قبل از اجرا و ساخت صفحه اسپلش شما باید جوانب مثبت و منفی آن را بسنجید.

جوانب مثبت و منفی صفحات اسپلش

جوانب مثبت:

• صفحات اسپلش سریع بارگذاری می شوند، آنها تمام اطلاعات را به سرعت و بدون اسکرول در صفحه اول بالا می آورند.

• صفحات اسپلش این اطمینان حاصل می کنند که خوانندگان شما حداقل یکبار انیمیشن ها و فلش شما را دیده اند.

• این صفحات راه خوبی برای به نمایش گذاشتن بهترین کار شما است مانند یک مقام می باشد

• صفحات اسپلش به خوانندگان شما این امکان را می دهند فناوری سایتی که متناسب با آن ها است را انتخاب کنند

جوانب منفی:

• قابلیت استفاده از صفحات اسپلش کاملا ناقص است. خوانندگان شما برای ورود به سایت شما می آیند اما صفحات اسپلش مانع آنها می شود.

• بسیاری از کاربران، صفحات اسپلش را دوست ندارند، و در بعضی از تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که 25 درصد بازدیدکنندگان دقیقا بعد از مشاهده صفحات اسپلش، سایت را می بندند.

• صفحات اسپلش، موتورهای جستجو را نقض می کنند. از آنجایی که صفحات اسپلش فقط دارای یک انیمیشن فلش هستند، چیزی برای موتورهای جستجو برای بهینه سازی وجود ندارد. و اگر شما به صفحه متن اضافه کنید، در نظرات به عنوان تبلیغات اسپم تنبیه می شوید.

• انیمیشن می تواند تکراری باشد. خوانندگانی که فلش را می بینند معمولا تمایل به دیدن مجدد آن ندارند. اما اگر شما فراموش کنید که یک گزینه " اسکیپ" درج کنید، آنها مجبور به دیدن خواهند بود.

• اگر شما یک صفحه اسپلش به موتورهای جستجو ارائه دهید، کدهای جاوا اسکریپت که خوانندگان را به صفحه بعد منتقل می کند ممکن است موتورهای جستجو را از اضافه کردن هر صفحه ای به سایت شما منع کند.

• اگرچه یک فیلم فلش و یا انیمیشن فانتزی ممکن خیلی خوب به نظر برسد، اما بیش از اینکه بیانگر مهارت شما باشد نشان دهنده خودنمایی است.

هر ساله بیش از 600 بار الگوریتم های جستجوی گوگل تغییر می کنند و هر سال بیش از سال قبل به روز رسانی می شوند. سال 2015 برای بازاریابی اینترنتی مانند یک ترن هوایی بود و پیش بینی می شود، این روند در سال 2016 نیز ادامه داشته باشد.

تغییرات گوگل در سئو سایت شما موثر است

در حالی که بسیاری از این تغییرات جزئی هستند، گوگل گاهی اوقات یک به روز رسانی اساسی در الگوریتم های خود ایجاد می کند (مانند مرغ مگس خوار) که نتایج جستجو را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار می دهد. آیا استراتژی سئو در طراحی سایت شما با سال 2016 تطبیق دارد؟

برای پاسخ به این سوال در این مقاله از مفالات آموزش طراحی سایت و سئو قصد داریم کند و کاوی در چگونگی شکل گیری سئو و تغییرات آن در سال 2016 نماییم.

به منظور بهبود سئو سایت در سال 2016 ، قابلیت پاسخگویی وب سایت شما به نیاز کاربران، در درجه اول قرار دارد. لینک های داخلی به سئو و بهینه سازی سایت بسیار کمک می کنند. کلمات کلیدی در محتوا، داده های متا و لینک های ورودی در سئو بسیار موثر هستند. امروزه لینک های آبی در وب سایت شما به عنوان گنجینه دانش محسوب می شوند. گوگل دیگر به عنوان یک واسطه به خود نگاه نمی کند بلکه گوگل به دنبال پاسخ است.

به عنوان بخشی از نمودار دانش گوگل، بخش پاسخ به عنوان یک ویژگی های برجسته در SERPs گوگل (صفحات نتایج جستجوی گوگل) در نظر گرفته می شود.

در سال جدید الگوریتم های موثر گوگل در سئو سایت دستخوش تغیراتی است که در مورد آنها به طور مفصل در مقاله " 6 قانون سئو در سال 2016 " توضیح داده شد. بنابراین به منظور ماندن در جایگاه فعلی و همچنین برای ارتقا رتبه سایت در سال 2016 باید به باید به تغییرات و به روزرسانی الگوریتم های گوگل توجه نمایید.

جریمه گوگل چیست ؟

گوگل از سال 2000 شروع به تغییر دادن الگوریتم های رتبه بندی خود کرد. گوگل در ابتدا تغییراتی که ایجاد کرده بود را معرفی نمود و با انتشار پیج رنک گوگل ، بهینه سازی سایت معنای دیگری به خود گرفت. با گذشت یک دهه ، گوگل تغییرات اساسی به الگوریتم های خود در رتبه بندی داد. این موتور جستجوی قدرتمند شروع به حذف محتویات قدیمی و بی کیفیت نمود و سایت هایی که محتوای قدیمی و بی کیفیت داشتند را جریمه کرد.

گوگل با رو کردن آپدیت الگوریتم پنگوئن در سال 2012 شروع به حذف سایت هایی کرد که محتوای قدیمی و بی کیفیت داشتند. این اقدام گوگل باعث شد که افراد بهینه سازی سایت خود را با دقت بیشتری انجام بدهند.

شرکت طراحی سایت مبنا 50 دلیلی که باعث می شود گوگل طراحی سایت شما را  جریمه کند را در ادامه مطرح میکند.

1)     خرید لینک :

اکثر افراد سعی دارند که با خریدن لینک رتبه خود را در جستجوی گوگل بالا ببرند که این امر موجب می شود تا توسط گوگل جریمه شوند.

2)     مبادله لینک :

تبادل لینک در واقع یک ترفند بازاریابی برای افزایش رتبه سئو می باشد که در بسیاری از  مواقع می تواند موجب جریمه شدن شما توسط گوگل شود.

3)     مطالب تکرای :

یکی از دلایل اصلی پنالتی شدن طراحی سایت توسط گوگل ، استفاده از مطالب تکراری  و کپی می باشد.

4)     استفاده بیش از حد برچسب H1 :

تگ H1 باعث می شود که گوگل محتویات سایت شما را تشخیص دهد اما استفاده بیش از حد از این تگ جریمه شدن سایت توسط گوگل را به دنبال خواهد داشت. زیرا بیانگر این است که شما سعی در تکرار کلمه کلیدی دارید.

5)     خطاهایی با کد 404 :

گوگل سعی می کند که محتویات شما را از هرگونه خطا در امان نگه دارد ، اگر سایت شما به خطای 404 دچار شد بدانید که کاربران نتواسته اند مطالب سایت شما را پیدا کنند.

6)     گرفتن لینک از سایت هایی به زبان دیگر:

گوگل ترجیح می دهد که لینک هایی که گرفته می شود با زبان سایت یکی باشند.

7)     محتوای پر از کلید واژه :

گوگل سایت هایی که در محتویات خود بیش از حد مجاز از کلمات کلیدی استفاده کرده باشند جریمه می کند.

8)     فقدان نقشه سایت :

گوگل با استفاده از نقشه سایت شما پی به ساختار سایت میبرد. حتما در طراحی سایت خود یک نقشه سایت طراحی کنید.

9)     لینک های مخفی:

به لینک هایی که برای کاربر قابل نمایش نیست یا رنگ لینک به گونه ای است که دیده نمی شود، لینک مخفی گفته می شود. اینگونه لینک ها توسط گوگل جریمه می شوند.

10) لینک های شکسته خارجی:

شما اگر لینک های موجود در سایت تان را آپدیت نکنید گوگل فکر می کند که شما به کابران خود اهیمت نمی دهید و سایت شما را جریمه میکند.

11) محتوای خراشیده :

اغلب مدیران سایت ها محتویات خود را از سایت های دیگر جمع آوری میکنند که از نظر گوگل محتوای تکرای باید جریمه شوند.

12) محتوای مخفی :

یکی از ترفندهایی که باعث می شود رتبه بالا برود تکرار کردن کلمات کلیدی در محتویات مخفی است که اگر توسط گوگل شناسایی شود جریمه بالایی دارد.

13) استفاده بیش از حد از لینک دادن :

گوگل با به روز رسانی پنگوئن سایت هایی که بیش از حد مجاز لینک دهی انجام دهند جریمه می کند.

14) برجسب HREFLANG :

این برچسب مطالبی که شما تولید کرده اید را ثبت می کند و کسانی که مطالبی همانند شما تولید کنند را جریمه می کند.

15) زمان زیادی سایت قابل دسترسی نباشد :

اگر سایت شما در طی مدت زمانی در دسترس نباشد و کاربران نتوانند از آن استفاده کنند جریمه خواهید شد.

16) لینک اجاره ای :

کارشناسان بر این باور هستند که لینک های اجاره ای برای سئو مفید هستند اما برخی  براین معتقد اند که با خریدن لینک فرقی ندارد و جریمه می شوند.

17) استفاده از شبکه های وبلاگ :

شما نباید بیش از حد مجاز از لینک های وبلاگ به سایت خود استفاده کنید.

18) وجود لینک های وابسته :

یکی از ترفندهایی که گوگل سخت با آن مخالف است ، تغییر مسیر دادن لینک هاست که امتیاز منفی برای آن در نظر گرفته است.

19) ایجاد لینک های گسترده برای سایت :

گوگل برای اینکه شما از الگوهای غیر منطقی در سایت استفاده نکنید آنها را اسکن می کند.

20) برجسب متا keyword :

از این برچسب برای قرار دادن کلمات کیدی در طراحی سایت استفاده می شود و قرار دادن کلمات کلیدی بیش از حد مجاز جریمه دارد .

21) سرعت کُند:

گوگل میزان سرعت لود سایت تان را بررسی می کند و هرچقد که سرعت لود سایت تان پایین باشد توسط گوگل جریمه می شوید.

22) نظرات اسپم :

بیشتر افراد سایت خود را به سیستم تشخیص اسپم مجهز کرده اند و اگر سایت شما به این سیستم مجهز نیست بهتر است که سیستم نظرات خود را غیر فعال کنید.

23) روش های بهینه سازی کلاه سیاه :

اگر شما از ترفند و روش کلاه سیاه استفاده کنید توسط گوگل جریمه می شوید.

24) محتوای هک شده :

اگر سایت شما هک شود گوگل سایت شما را از لیست نتایج خود حذف و سایت تان را جریمه می کند.

25) ساخت سریع لینک :

لینک دهی باید به صورت طبیعی انجام شود که این کار زمان بر است و هرگونه لینک دهی سریع توسط گوگل جریمه خواهد شد.

26) گزارش اسپم :

گوگل یک صفحه اسپم طراحی و منتشر کرده است که ممکن است برخی از سایت ها که اسپم شده هستد در آن قرار بگیرند.

27) لینک کردن انجمن:

قرار دادن لینک باید no follow و در حد مجاز باشد. در غیر این صورت توسط گوگل جریمه می شوید.

28) نقض robots.txt:

شما با می توانید با استفادها از robots.txt ربات های گوگل را در بخش هایی از سایت های محدود کنید و استفاده غلط از آن جریمه دارد.

29) لینک به سایت های مشکوک :

به سایت های غیر اخلاقی و مشکوک لینک ندهید و لینک های خود را در این سایت ها حذف کنید.

30) صفحه فرود:

برخی برای اینکه بتواند روند رشد خود را در رنکینگ گوگل بالا ببرند برای هر کلمه کلیدی خود یک صفحه ایجاد می کند و آنها را به سایت های دیگر هدایت می کند این ترفند از نظر گوگل خطاست.

31) بهینه سازی بیش از انداره :

گوگل دوست ندارند که شما سایت تان را بیش از حد بهینه سازی کنید اینگونه شما سایت تان را برای موتور های جستجو طراحی کرداه اید نه برای کاربران خود.

32) صفحات پر از لینک :

اینگونه لینک دهی را مزارع می گویند ، لینک های بیش از حد از نظر گوگل جریمه دارد.

33) لینک های بیش از حد خروجی:

لینک های که به سایت های دیگر میدهید سعی کنید طبیعی باشد و اگر بیش از حد مجاز صورت بگیرد گوگل فکر می کند که شما تبادل انجام می دهید وشما را جریمه می کند.

34) انتقال مسیر :

اگر سایت شما توسط گوگل جریمه شده می توانید آن را از مسیر 301 تغییر دهید و جریمه را در محل دیگر پرداخت کنید اما اگر شما تعداد جرایم سایت تان بالا است ممکن است که پرداخت انجام نشود.

35) کدهای خطا:

اگر سایت شما خطا زیاد دارد گوگل سایت شما را جریمه می کند این خطاها شامل :404 ، 301، 500 می باشد

36) برچسب های متا تکراری :

استفاده از متا های تکرای باعث صدمه زدن به سایت می شود و توسط گوگل جریمه می شوید.

37) لینک دهی های مخرب :
 اگر سایت شما از سایت های مخرب لینک دریافت کند توسط گوگل جریمه می شوید.

38) طراحی ضعیف برای سایت های موبایل :

طراحی سایت موبایل فرندلی شما را از جریمه گوگل تا حدود زیادی دور می کند.

39) لینک های غیر مرتبط :

لینک دهی به سایت های که هیچ گونه ارتباطی به سایت شما ندارند، گوگل آن را جهت ایجاد ترافیک در نظر می گیرد.

40) سرقت محتوا :

اگر محتوای سایت شما به سرقت رفت نگران نباشید گوگل سایتی که مطالب شما را به سرقت برده است را جریمه می کند.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده