شبکه های اجتماعی و سئو

10 / 10
از 1 کاربر

شبکه های اجتماعی جدیدترین ابزار در بازاریابی اینترنتی هستند که به طور قابل توجهی باعث رشد سریع وبسایت ها می گردند. استفاده از این شبکه ها روز به روز در حال افزایش هستند و موفقیت و اعتبار شرکت‏ها در استفاده از این سبک جدید تبلیغات به صورت بالقوه در حال رشد است.
شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک دومین نقطۀ برجسته و قوت یک وبسایت برای تبدیل آن به یک تجارت بزرگ است.

شبکه های اجتماعی

اگر بخواهیم در یک جمله، سخن را خلاصه کنیم، می توانیم بگوییم که شبکه های اجتماعی، یک انقلاب هستند. چه وبسایت داشته باشید و چه نداشته باشید.
خودسوزی یک فرد و هجوم کاربران برای دیدن فیلم آن در فیسبوک، پیدا کردن بهترین شغل متناسب با شرایط شما از طریق گوگل پلاس، پیدا کردن دنیایی از منابع برای آغاز و به اتمام رساندن بزرگترین پایان نامه ها در ویکی پدیا، آغاز انقلابی در تونس و پس از آن در بسیاری از کشورهای عربی نظیر مصر، لیبی، یمن، سوریا و غیره از طریق انتشار یک فیلم چند دقیقه ای در یوتیوب، نجات یافتن از زیر آواز در سونامی هاییتی با هشتگ زدن در توییتر، آسان شدن شنیدن و دریافت موسیقی و کاهش هزینه های تولید آلبوم های خوانندگان و به تبع آن فروش بیشتر و زنده شدن کپی رایت در مای اسپیس و چندین مورد دیگر که شبکه های اجتماعی در آسان سازی زندگی کمک رسان بوده اند.
حال، شما برای ارتقای تجارت خود حاضر به تولید محتوا برای این شبکه ها و سودرسانی به شرکت خود نیستید؟

انقلاب شبکه های اجتماعی

گوگل به روز رسانی دو گراف دانش را راه اندازی کرده است: "اطلاعات گسترده در مورد رویداد ها" و "ادغام پروفایل رسانه های اجتماعی خارجی مانند فیس بوک و توییتر". برای استفاده از این امکان، داده های ساختاری مورد نیاز است. در همین زمان گوگل چندین به روز رسانی در استفاده از داده های ساختاری انجام داد.

به روز رسانی گراف دانش گوگل (Knowledge Graph) برای پروفایل رویدادها و رسانه های اجتماعی

رویدادها در نمودار دانش (Knowledge Graph)

اکنون، اطلاعات رویداد های زیر می توانند در گراف دانش نشان داده شوند، به شرطی که وب سایت حاوی اطلاعات ساختاری مربوطه زیر باشد:

اطلاعات بلیط: تاریخ فروش، در دسترس بودن و یک لینک مستقیم به سایت.

فهرست رویدادهای واگذار: اگر اطلاعات رویدادها در وب سایت شما در دسترس نیست، یک نشانه گذاری "فهرست رویدادهای واگذار" در صفحه اصلی می تواند اضافه شود.

رویدادهای کمدی: در حال حاضر یک گزینه نشانه گذاری ویژه برای حوادث کمدی وجود دارد.

رویدادهای محلی: رویدادهای منتشر شده در وب سایت رویدادهای محلی نیز در حال حاضر در نمودار دانش نمایش داده میشوند.

نمودار اطلاعات پروفایل رسانه های اجتماعی

نمودار دانش در حال حاضر شامل لینک به پروفایل های برند های مختلف رسانه های اجتماعی، از جمله فیس بوک، توییتر، یوتیوب و البته گوگل پلاس است.

به طور کلی، گوگل به طور خودکار پروفایل های شما را شناسایی می کند- با این حال، شما می توانید با اضافه کردن ساختار دقیق داده به وب سایت خود آن را پشتیبانی کنید.

به روز رسانی گوگل برای داده های ساختاری

گوگل اخیرا پیشرفت های زیر را به منظور تسهیل استفاده از داده های سازمان یافته ارائه کرده است:

• ابزار جدید تست

• بهبود مستندات و دستورالعمل ها برای ویژگی هایی در گوگل که از اطلاعات ساختاری استفاده می کنند

• توسعه پشتیبانی از فرمت نشانه گذاری JSON-LD

ایجاد یک شبکه ی اجتماعی هیچگاه به تنهایی نمی تواند نیازهای شما را رفع کند و برای حل این مشکل بایستی از روش هایی استفاده کنیم که موجب شناخته شدن شما شود.در این مقاله از طراحی سایت می خواهیم تا شما را با نکات قبل از ایجاد شبکه های اجتماعی آشنا کنیم.

نکات قبل از ایجاد شبکه های اجتماعی

تعیین هدف: از خود بپرسید که هدف شما از ایجاد شبکه اجتماعی چیست،آیا هدف کسب درآمد است یا صرفا جهت شناخته شدن و شهرت عضو شبکه های اجتماعی می شوید؟!ثبت این سوال ها می تواند به شما نشان دهد که مسیر شما درست بوده یا اشتباه است.

تعیین چشم انداز: لازم است پیش از ایجاد یک شبکه اجتماعی میزان بازدید و رتبه ی الکسا را تعیین کنید.متاسفانه اکثر افراد هنگام ایجاد شبکه اجتماعی به این موضوع دقت لازم را ندارند اما در واقع افقی که شما برای شبکه خود متصور هستید پیش زمینه برای ایجاد برنامه توسعه شبکه شما خواهد بود، بی شک هزینه مورد نیاز برای یک شبکه اجتماعی با چندین میلیون کاربر روزانه با شبکه ای با تنها چند صد کاربر در روز قابل قیاس نیست و الگوهای توسعه متفاوتی را می طلبد.

برنامه خود را بنویسید: دست به قلم شوید و هرچه را که از شبکه اجتماعی خود می خواهید روی کاغذ بنویسید.راه های جذب منابع مالی ، جامعه مخاطب ، روش های تبلیغ ، و جایگاهی که برای یک سال آینده شبکه خود متصور هستید را ریز به ریز مشخص کنید.هرچند که شاید در مسیر حرکت نیاز به تغییر برخی از اهداف داشته باشید لکن وجود برنامه و چشم انداز تضمین کننده رشد و حرکت شبکه ی شماست.

به فکر منابع مالی باشید!: شاید در روزهای اول راه اندازی یک شبکه اجتماعی هزینه های نگهداری آن زیاد نباشد ولی به زودی شما نیاز به استفاده سرور های با قدرت بیشتر نیاز دارید پس از همین حالا در فکر باشید. در فکر بودن به معنای تجاری سازی امکانات نیست ، گاهی با جذب تبلیغات ، گاهی با ارائه محصولات و ایجاد کسب و کارهای جانبی در کنار شبکه اجتماعی می توانید هزینه های خود را تامین کنید.

تعهد نامه و مانیفست فکر خود را مشخص و اعلام کنید: به عبارت ساده مشخص کنید تفکرات شما و شبکه ی اجتماعی شما بر چه نوع است چه رفتار هایی در شبکه اجتماعی شما مجاز و چه رفتارهایی غیر مجاز است اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که شبکه شما از لحاظ کاربر رشد کند اگر از ابتدا پایه های شبکه را محکم نکرده باشید شبکه تبدیل به کاروانسرایی بی در و پیکر خواهد بود.

قوانین را مشخص کنید: خیلی ساده بگویم قوانین هر شبکه اجتماعی در نقش قانون اساسی آن عمل می کند. اگر قوانین شما ناقص باشد یا مدام مجبور به تغییر آن شوید هرج و مرج در تمام ارکان شبکه ی شما ایجاد خواهد شد پس قوانینی بنویسید که تا مدت ها نیاز به تغییر آن نداشته باشید.

البته این سخن به معنای ضرورت نداشتن اعمال تغییرات در بازه های زمانی نیست لکن قوانین هرچه کمتر تغییر کند کاربران بهتر می پذیرند.

تیم بسازید!: ایجاد تیم های نظارتی ، مالی ، محتوایی و… از بین بردن قدرت مدیریتی شما نیست بلکه بالعکس کمک کننده و همیار شما در رشد و توسعه شبکه ی شماست.پس قبل از ایجاد دست کم ۵ نفر فرد مطمئن جهت حضور در هسته ی اولیه تیم مدیریتی خود انتخاب کنید در آینده همراه با رشد شبکه افراد بیشتری را برای کمک گرفتن خواهید شناخت.

استفاده هاست رایگان ، هاست ارزان = یک شبکه ضعیف و سخیف!: هاست های رایگان و هاست های ارزان قیمت کاربرد خاصی دارند به همین علت برای یک شبکه اجتماعی که قصد رشد دارد مناسب نیستند، البته این سخن به معنی خوب بودن هر هاست گران قیمت نیست کیفیت سخت افزارهای سرور ، نحوه پشتیبانی و… را در نظر بگیرید البته در هنگام ایجاد، یک هاست اشتراکی مناسب کافی است ولی در ادامه کار به مرور نیاز به تهیه VPS و سرور خواهید داشت.

SMO چیست؟

همانطور که می دانیم شبکه های اجتماعی یکی از موثرترین روش ها در بهینه سازی سایت و همچنینی اصول سئو می باشد و تقریبا همه ی افرادی که صاحب وب سایت هستند خواهان آنند که در بین موتورهای جستجویی نظیر گوگل و یاهو در لینک های اول قرار گیرند که برای رسیدن به این هدف از علم سئو استفاده می شود.

امروزه با توجه به گسترش روزافزون شبکه های اجتماعی علاوه بر سئو باید در یک پدیده دیگر یعنی همان بهینه سازی شبکه های اجتماعی یا به عبارتی SMO هم دانش لازم را به دست بیاوریم. در این مقاله از طراحی سایت ، در مورد این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد.

SMO-چیست

به بهینه سازی شبکه های اجتماعی  SMO می گویند . واژه SMO مخفف عبارات Social Media Optimization است و شامل تکنیکهای انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی می شود.به طور عام، بهینه سازی شبکه های اجتماعی یعنی بهینه سازی یک سایت و محتوای آن در حیطه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی که هدف آن مانند سئو افزایش ترافیک و مطرح شدن می باشد.
با توجه به اهمیت روز افزون شبکه های اجتماعی، موتورهای جست و جو نیز به این شبکه ها توجه می کنند و اتفاقاتی که در شبکه هایی مثل فیسبوک و توییتر و گوگل پلاس رخ می دهد می تواند تاثیر مستقیم روی امتیاز یک سایت در صفحات نتایج موتورهای جست و جو یا همان SERP داشته باشد.به بیان دیگر هر چه سئو روی ترکیب فنی وبسایت ها تمرکز دارد، SMO بیشتر به کیفیت محتوا، اعتبار نویسنده و تجربه کاربران در ارتباط با محتوا و نویسنده می پردازد. مشخصا تمامی این ویژگی های SMO می تواند روی سئوی یک سایت تاثیر به سزایی داشته باشد.
هر چه وب به سمت اجتماعی تر شدن پیش می رود، سیگنال های اجتماعی نیز بهتر می توانند معین کنند که چه چیزهایی در وب ارزشمند هستند همچنین عملکرد یک سایت یا وبلاگ در شبکه های اجتماعی روی امتیازش در موتورهای جست و جو اثر می گذارد و هر چه یک سایت یا یک مطلب از یک وبلاگ بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، امتیاز بهتری از موتورهای جست و جو دریافت می کند.بنابراین اشتراگ گذاری می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد اما باید توجه کرد که SMO را با اشتراک گذاری بی رویه اشتباه نباید گرفت.
در استراتژی تولید و انتشار رسانه اجتماعی شما باید به موارد زیر دقت کنید:

  1. چه مواردی لازم است در تولید رسانه اجتماعی رعایت گردد تا انتشار آن توسط افراد افزایش پیدا کند؟
  2. در چه زمانی باید آن را منتشر کرد؟
  3. چه نکاتی در محتوای آن باید رعایت شود تا امکان تبدیل بیننده به بازدیدکننده سایت شما نرخ بیشتری داشته باشد؟

 

با توجه به مطالب ارائه شده باید به بهینه سازی شبکه های اجتماعی نیز توجه نمود زیرا به مرور زمان با افزایش استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی روز به روز اهمیت این روش بازاریابی اینترنتی افزایش پیدا می کند.

مقالۀ مرتبط: بازاریابی اینترنتی غیرمستقیم با محتوا

در دورانی زندگی میکنیم که اکثر کسب و کار ها تمایل دارند که محدوده ی کسب و کار خود را به فضای مجازی منتقل کنند تا بتوانند مشتریانی که در این فضا نیز وجود دارند را هم جذب کنند و از این طریق نیز به فروش محصولات خود اقدام کنند.

پس از اینکه صاحبان مشاغل اقدام به طراحی فروشگاه اینترنتی خود کردند باید به فکر بالابردن رتبه سایت خود در سرچ های موتور های جست و جو باشند. بی شک دنبال کردن رقیبان اصلی و پیدا کردن راه هایی که به موفقیت فعلی آنها منجر شده است یکی از اصلی ترین کارهایی است که هر مدیر وب سایت فروشگاهی باید برای آن وقت بگذارد.

قطعا بازدید کننده برای هر وب سایتی با هر زمینه ی فعالیتی حرف نخست را میزند ولی در طراحی فروشگاه اینترنتی این جریان کمی ویژه تر خواهد بود زیرا این بازدید کنندگان وب سایت هستند که در نهایت به مشتری تبدیل شده و از سایت خرید انجام میدهند به همین دلیل اکثر مدیران سایت های فروشگاهی به دنبال سئو وب سایت خود خواهند بود تا بتوانند در نتیجه ی سرچ های موتور های جست و جو در رده های اول پیشنهادات قرار گیرند.

سئو امروزه به یکی از مهم ترین بخش های وبمستری تبدیل شده است به نوعی که تمامی وب سایت های موجود بر روی اینترنت دور از اینکه در چه حیطه ای و با چه موضوعی فعالیت میکنند مایل اند که بر روی سئو وب سایت خود کار کنند تا بتوانند وب سایت خود را در صفحه اول پیشنهادات موتور های جست و جو ببینند. امروز در این مقاله از شرکت طراحی سایت مبنا به شما خواهیم آموخت که سئو یک طراحی فروشگاه اینترنتی به چه عواملی بستگی دارد تا شما با سرمایه گذاری در این نقاط بیشترین سود را از سئو وب سایت فروشگاهی ببرید.

سئو صفحات وب

یکی از اصلی ترین قسمت های طراحی فروشگاه اینترنتی دامنه آن می باشد پس باید نهایت دقت را در انتخاب نام دامنه خود داشته باشید زیرا این نام دامنه شماست که معرف کسب و کار شما در دنیای وب خواهد بود. برای اینکه بدانید انتخاب یک نام مناسب به چه بخش هایی نیازمند است به فهرست زیر توجه نمایید.

  • کلمات کلیدی اصلی مرتبط با فعالیتتان در آن به کار رفته باشد.
  • زیاد طولانی نباشد.
  • از خط تیره کوچک (-) برای جداکردن آدرس دهیتان استفاده کنید.

 

عنوان مناسب را انتخاب کنید

عنوان منحصر به فرد یکی از اصلی ترین بخش های سئو جهت جذب مخاطب می باشد، در صورتی که مایلید به یکی از سایت های قدرتمند دنیای وب تبدیل شوید باید بتوانید برای محتواهای خود عنوان های مناسبی پیدا کنید. علاوه بر عنوان مناسب باید توجه داشته باشید که محتوایی که برای هر محصول و یا مطلب خود قرار میدهید در صورت مرتبط بودن و و رعایت نکات سئو میتواند بر قدرتمند شدن سایت شما بیفزارید.

کلمات کلیدی خود را بهینه کنید

کلمات کلیدی یکی از اصلی ترین بخش های سئو وب سایت می باشد. بهترین کاری که یک مدیر وب سایت برای بهتر کردن سئو وب سایت خود میتواند انجام دهد این است که برای هر مطلب از توضیحات متا و تگ های برچسب مناسب استفاده نماید. توجه داشته باشید که ربات های موتور های جست و جو تنوع و متفاوت بودن را نسبت به سایر رقبا بیشتر از هر چیز دیگری دوست دارند.

لینک های داخلی

لینک داخلی دومین بخش اصلی سئو فروشگاه اینترنتی می باشد، در اصل لینک داخلی همان لینک دهی به سایر صفحات داخلی سایت می باشد نکته مهمی که در بخش لینک دهی داخلی باید در نظر داشته باشید این است که هر صفحه را نباید به بیش از سه صفحه لینک داد.

لینک های خارجی 

لینک خارجی را میتوان مهم ترین بخش سئو فروشگاه اینترنتی دانست. اینکه شما بتوانید از سایت های معتبر فعال در اینترنت لینک دریافت کنید برای موتور های جست و جو بسیار مهم است حال اگر این لینک از وب سایتی با حیطه کاری خودتان باشد اهمیت آن دو برابر خواهد شد.

سرعت لود و بارگزاری سایت

سرعت لود سایت یکی دیگر از فاکتور های مهم سئو فروشگاه اینترنتی می باشد. در صورتی که سایت شما از نظر محتوا غنی باشد ولی سرعت لود آن پایین باشد هم از نظر کاربران و هم از نظر ربات های گوگل دچار امتیاز منفی خواهید شد زیرا کاربران و در کنار آن ربات های گوگل از سایت هایی بازدید و خرید انجام میدهند که از سرعت لود مناسبی برخوردار باشند. یکی از ساده ترین راه های افزایش سرعت لود سایت استفاده از هاستینگ معتبر و پر سرعت و تصاویر بهینه استفاده نمایید.

طراحی رسپانسیو

در حال حاضر وب گردی به وسیله تلفن های همراه یکی از ساده ترین راه های اتصال به اینترنت به شمار میرود این در حالی است که روز به روز به تعداد افرادی که به وسیله تلفن های هوشمند خود به اینترنت متصل شده و از اطلاعات دنیای وب استفاده میکنند افزوده میشود. شما به عنوان مدیر یک وب سایت فروشگاهی باید در نظر داشته باشید که موتور های جست و جو سایت هایی که برای موبایل طراحی سایت ویژه یا اصطلاحا (رسپانسیو) شده باشند را بیشتر از سایت هایی که این قابلیت را ندارند دوست دارد و صفحات آنها را زود تر ایندکس میکند. پس بهتر است در صورتی که سایت شما هنوز رسپانسیو نشده برای کسب رتبه بهتر هر چه زود تر این کار را انجام دهید.

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی بخش جدا نشدنی زندگی انسان های امروزه است. طبق آمار ها هر انسانی که با دنیای اینترنت در ارتباط است حداقل در دو شبکه اجتماعی حضوری فعال دارد پس همین آمار کافی است تا شما تمایل داشته باشید که در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت داشته و وب سایت خود و خدمات و محصولاتی که ارائه میدهید را در این شبکه ها نیز منتشر کرده تا سایر کاربرانی که ممکن است هنوز با سایت شما آشنا نیستند نیز با آن آشنا شده و از سایت شما بازدید کنند.

به نظرات بها دهید

کاربران خود میتوانند باعث فروش بیشتر محصولات شما شوند. حتما این سوال برای شما پیش می آید که چگونه امکان دارد یک مشتری باعث خرید یک مشتری دیگر شود. این امکان در صورتی شدنی میشود که شما بر روی وب سایت خود بخش نظرات را فراهم آورده باشید در این صورت هر کاربری که محصولی را از سایت شما خریداری کرده باشد و از آن رضایت داشته باشد میتواند با مراجعه به محصول خریداری شده نظر خود را از تجربه ی استفاده از آن محصول و همچنین خرید از سایت شما بیان کند. سایر بازدید کنندگان نیز به همان صفحه مراجعه و با خواندن نظرات سایر مشتریان شما درباره خرید و یا عدم خرید محصول تصمیم میگیرند.

پشتیبانی آنلاین

یکی از راه هایی که میتواند به صورت غیر مستقیم بر روی فروش محصولات شما تاثیر گذارد این است که شما بر روی سایت خود پشتیبان آنلاین در نظر بگیرید تا هر کاربری که سوالی درباره محصولی خاص داشت به صورت آنلاین و در لحظه سوال خود را با پشتیبان مربوطه در میان و پاسخ مناسب را دریافت کند. این امر ممکن است به صورت مستقیم بر روی محصولات شما اثر نگذارد ولی همین امر که باعث رضایتمندی بیشتر کاربران از سایت شما می شود میتواند در خرید کاربر از سایت شما تاثیر گذار باشد..

اشتباهات رایج در شبکه های اجتماعی و راه های رفع آن

بازاریابی تجارت در رسانه های اجتماعی ممکن است یک را ارزان و آسان برای ترویج کسب و کار و محصولات به نظر برسد. اما دقیقا اینطور نیست. بازاریابی رسانه های اجتماعی ممکن است نیاز به سرمایه گذاری مبلغ زیادی برای معرفی تجارت نداشته باشد، اما لزوما نیازمند زمان و تلاش بالایی است.

این طبیعی است که تمام افراد تمایل به پیوستن به رسانه های اجتماعی دارند به ویژه صاحبان کسب و کارها که بر این باورند که تمام مشکلات معرفی محصولاتشان با رسانه های اجتماعی بر طرف می شود. با این وجود، موفقیت در شبکه های اجتماعی یک شبه ایجاد نمی شود و نیازمند یک برنامه ریزی مناسب است.

اشتباهات رایج در شبکه های اجتماعی و راه های رفع آن

در این مقاله تعدادی از اشتباهات رایج در شبکه های اجتماعی و راه های رفع آن که ممکن است بوجود بیاید و راه های جلوگیری از بروز آنها را برای شما معرفی می کنیم.

تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله طراحی سایت متعلق به شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا به آدرس سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

تمرکز بر روی کیفیت به جای کمیت

نیازی نیست که هر 30 دقیقه یک پست ارائه دهید. ارسال های مکرر، ضامن موفقیت شما نیستند. حتی یک پست در روز هم اگر بر روی کیفیت تمرکز داشته باشید می تواند کافی باشد.

با تمرکز بر ایجاد محتوای با کیفیت، مخاطبان شما، سپاسگذار شما خواهند بود. با این کار شما نه تنها می توانید کاربران خود را حفظ کنید بلکه قادر به جذب مخاطبان جدید نیز خواهید بود.

ارسال مطالب جالب

خودتان را به جای مخاطبان خود بگذارید و مانند آنها فکر کنید. چگونه می توانید مطلبی ایجاد کنید که باعث ایجاد بحث و تبادل نظر شود؟

به روز رسانی های شما باید همیشه برای مخاطبانتان دارای ارزش باشد. این مطالب می تواند راجع به شما، محصولاتتان و یا حتی می تواند راجع به مخاطبان شما باشد.

تبدیل مخاطب به مشتری

داشتن مخاطبانی که شما را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند فوق العاده است، اما تبدیل آنها به مشتری نیز امر بسیار مهمی است. این کار همیشه راحت نیست و زمان بر است، اما نباید نادیده گرفته شود.

به کارایی دقت کنید

هیچ دلیلی برای عضویت در تمام شبکه های اجتماعی که دارای روند گاه به گاه هستند، وجود ندارد. رسانه های اجتماعی که برای تجارت شما موفقیت آمیزتر هستند را شناسایی کنید و در آنها عضو شوید و زمان خود را برای رسانه های دیگر به هدر ندهید. ابتدا مطمئن شوید که استراتژی بازاریابی شما در یک پلت فرم به خوبی اجرا شده است و بعد از آن اقدام به عضویت در یک رسانه اجتماعی دیگر کنید.

اگر زمانی شما برای فعالیت در بازاریابی رسانه های اجتماعی محدود است، توصیه می کنیم در فیسبوک عضو شوید. این رسانه اجتماعی با داشتن 1.23 میلیارد کاربر در سراسر جهان، به شما در یافتن مشتری کمک می کند.

انتخاب مطالب مرتبط با کسب و کار

مطالب بیش از حد عمومی برای کاربر خسته کننده است. هر پستی که می گذارید برای جلوگیری از خسته کننده بودن باید بیانگر خصوصیات تجارت شما باشد. از منحصر به فرد بودن نترسید.

هرزنگاری نکنید

کاربران معمولا به دلیل تبلیغاتی بودن پست ها، تمایل به خواندن پست های تجارتی ندارند. اطمینان حاصل کنید که در این دام اسیر نشوید. برای حصول اطمینان باید پست های جالبی که برای کاربر مفید است را ایجاد کنید. بنابراین هرزنگاری نکنید و قبل از انتشار پست، از دید کاربر به آن نگاه کنید.

اتوماسیون را نادیده نگیرید

رسانه های اجتماعی هرگز به خواب نمی روند، اما این بدان معنی نیست که شما باید 24 ساعت کل هفته را کار کنید. قدرت کنترل رسانه اجتماعی را بیابید و از آن برای محتوای و برنامه ریزی در زمانی که آفلاین هستید استفاده کنید.

چندین سیستم عامل بسیار خوب وجود دارند ( buffer، hootsuite و ...) که به شما در به روزرسانی شبکه های اجتماعی مختلف که عضو آنها هستید کمک می کنند. این برنامه ها به منظور جلوگیری از هرزنگاری، عمل به روز رسانی را در چندین دوره در روز انجام می دهند.

قوانین هر شبکه را رعایت کنید

هر رسانه اجتماعی، قوانین خاص خود را دارد. بنابراین شما نباید پست ها را به یک شکل در تمام آنها قرار دهید. حتی اگر می خواهید یک پیام را برسانید، باید کمی خلاق باشید و پست ها را با روش های مختلف در رسانه های متفاوت منتشر کنید.

خلق استراتژی

همانطور که برای کسب و کار خود دارای استراتژی هستید، برای بازاریابی رسانه های اجتماعی نیز، نیازمند استراتژی هستید.شما نمی توانید کورکورانه یک مسیر را انتخاب کنید.

ایجاد یک استراتژی ساده شبکه های اجتماعی بسیار ضروری است. یک طرح مناسب، کسب و کار شما را سازمان یافته می کند و به عنوان یک یادآوری برای اهداف شما عمل می کند.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده