اینفوگرافیک در طراحی سایت

10 / 10
از 2 کاربر

در این مقاله شما را با مفهوم اینفوگرافیک در طراحی سایت می پردازیم . در ابتدا تعریف کلمه ی اینفوگرافیک را بیان می کنیم ، اینفوگرافیک از دو جز (اینفو) و (گراف) تشکیل شده و مخفف کلمه  information ( اطلاعات ) و گراف مخفف کلمه graphic ( تصویر) است . اینفوگرافیک روشی است که با استفاده از گرافیک مفهوم را به بیننده می رسانیم به عبارتی با استفاده از گرافیک اعداد و ارقام و یا مفاهیم را به صورت قابل فهم در می آوریم .

در گذشته انتقال مفهوم به صورت متن بوده که در این روش (متن) مفهوم مورد نظر به خوبی به دیگران منتقل نمی شود اما در شیوه های امروزی استفاده از تصاویر به انتقال مفهوم متن کمک می کند در واقع داده نمایی ترکیبی است متعادل و معنا دار از عناصر متنی و تصویری که در کنار  هم یک واحد یکپارچه از ارتباطات را  میسازند .

استفاده از گرافیک‌های اطلاع رسان باعث می‌شود بیننده با نگاهی کوتاه حجم قابل توجهی از اطلاعات را که شکل نوشتاری آن ممکن است مقاله بلند بالایی را تشکیل دهد، به سادگی از طریق بصری دریافت کند و حتی آن را به خاطر بسپارد .

اینفوگرافیک در طراحی سایت ابزاری است که موجب افزایش ترافیک سایت می شود به شرطی که موارد زیر رعایت شود .

  • مرتب کردن مطالب و انتقال درست به کاربران : در این حالت کلمات و در نهایت جنبه های بصری در اینفوگرافیک سایت موثر هستند .
  • انتخاب رنگ زیبا : انتخاب رنگ زیبا و متناسب با فعالیت شرکت شما می تواند در اینفوگرافیک سایت موثر باشد .
  • رنگ متن نوشته : اطلاعاتی که بر روی صفحه نمایش داده می شوند متفاوت با پس زمینه باشد و اصول همخوانی طرح را فراموش نکنید .

در طراحی سایت فضای کمی برای ارائه اطلاعات دارید، پس همیشه این فضا را در نظر بگیرید و اطلاعات را به شیوه مختصر و روشن نمایش دهید .

اگر شما مجبورید که اطلاعات زیادی را در فضای کمی قرار دهید، از بوردر برای مشخص کردن مرزها استفاده کنید؛ و در نظر داشته باشید که فضای کافی برای هر قطعه از اطلاعات قرار دهید تا کاربر سایت سردرگم نشود .

اینفوگرافیک  و یا Infographic


این روز ها به هر جای که چشم می اندازیم تصاویر اینفرگرافیک را می بینیم. از جمله به بنر های فرهنگ سازی در اتوبوس های BRT و مترو ها و تابلو ها در داخل شهر می توان اشاره کرد. به تازگی طراحان سایت در طراحی وب سایت خود از این شیوه برای انتقال بهتر مفاهیم در عین حفظ زیبایی  استفاده می کنند. در این مقاله از طراحی سایت در مورد اینفوگرافیک مطالبی را ارائه خواهیم کرد.

اینفوگرافیک چیست؟
به معنای عرضه اطلاعات توسط تصویر است. به تصویری که از متن(Information) و گرافیک  (Graphic) ساخته شده و حاوی اطلاعات و داده در مورد موضوعی خاص است را اینفوگرافیک میگویند. این نگاره ها در جاهایی که نیاز به توضیح ساده و انتقال سریع اطلاعات است کاربرد دارند. که کاربر با نگاهی کوتاه حجم زیادی از اطلاعات را دریافت می کند و آن را بخاطر می سپارد چون مغز ما علاقه زیادی به تحلیل و ذخیره اطلاعات به صورت بصری است  و در حافظه ی تصویری ما باقی میماند.

اینفوگرافی را از نیکان غار نشینمان آموخته ایم و با گذشت زمان آن را توسعه داده ایم.

دلایل محبوبیت اینفوگرافیک

اطلاعات: یک اینفوگرافی موثر و قوی داده ها را با روش خلاقانه همراه با نتیجه ارائه می دهد. پس نیاز به بررسی فراوان است تا پیغام مد نظر را شفاف و آسان اتقال دهد و کاربر را به انتشار آن تشویق نماید.

سئو: موتورهای جستجو گر سایت هایی را ایندکس می کنند که لینک های بازگشتی فراوانی به آنها وجود داشته باشد هر چه محتوای تولید شده اشتراک گذاری بیشتری در شبکه های اجتماعی داشته باشد اولویت ایندکس شدنش  افزایش میابد.

بازاریابی رسانه های اجتماعی: یک اینفوگرافیک  قوی می تواند یک ابزار خوبی برای بازاریابی باشد و موجب رونق کسب و کار می شود و از متن خالی جالب ترند.

دلایل استفاده بازاریابان از اینفوگرافیک

  • سلیس و روان هستند
  • ارزش لینک شدن را دارند
  • قابل کنترل هستند

قسمت های تشکیل دهنده اینفوگرافیک

  • بصری
  • محتوایی
  • دانش

مراحل ایجاد اینفوگرافیک

  • به یک ایده فکر کنید.
  • چارچوب کلی را ایجد نمایید.
  • طرح را رنگ آمیزی کنید.
  • از گرافیک ها جالب و جلب توجه کننده استفاده نمایید.
  • درباره موضوع به جمع آوری اطلاعات بپردازید.
  • نتایج را جمع بندی کنید.
  • موارد مختلف را ویرایش کنید. 

اینفوگرافیک طراحی سایت رسپانسیو چیست

در این بخش از مقالات شرکت طراحی سایت شما قصد داریم تعریفی از طراحی سایت رسپانسیو و اهمیت این نوع طراحی سایت را به روایت تصویر برای شما کاربران عزیز شرح دهیم. در واقع در ادامه اینفوگرافیکی از طراحی سایت به صورت رسپانسیو و واکنش گرا ارائه می دهیم.

این اینفوگرافیک اهمیت این نوع طراحی سایت را از سال 2015 تا 2017 به خوبی و به سادگی هرچه تمام تر شرح می دهد. اگر سئو و بهینه سازی سایت برای شما اهمیت دارد، حتما به رسپانسیو بودن طراحی سایت خود دقت نمایید. زیرا یکی از فاکتور های اصلی و مهم سئو که از سال 2015 تا کنون بسیار حائز اهمیت است، بحث رسپانسیو بودن طراحی سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی است. زیرا امروزه بسیاری از کاربران برای استفاده از اینترنت، خرید و همچنین برای یافتن آدرس و موقعیت کسب و کارها و شرکت ها از تلفن های هوشمند و تبلت ها استفاده می کنند.

با توجه به این نکات اگر شما طراحی سایت رسپانسیو داشته باشید ، در رقابت موفق تر خواهید بود. گزارش ها نشان می دهد که طراحی سایت به صورت رسپانسیو و واکنش گرا، میزان فروش را افزایش می دهد. دلیل آن نیز افزایش تعداد کاربرانی است که از طریق گوشی تلفن همراه و یا تبلت وارد وب سایت شما می شوند.

اینفوگرافیک طراحی سایت رسپانسیو چیست 

تاریخچه طراحی سایت (اینفوگرافیک)

اغلب افراد از تاریخ پیدایش ابزاری که در طراحی سایت استفاده می کنند هیچ خبر ندارد و به علت زمختی و دلنشین نبودن مطالب رقبتی برای وقت گذاشتن و خواندن مطالب ندارند.

تصویر اینفوگرافیک زیر به زیبایی تاریخچه طراحی سایت را باز گو می کند. امیدواریم برایتان مفید واقع شود.

 Administrator\files\UploadFile\the-history-of-web-design.jpg

اینفوگرافیک تاثیر سئو و بهینه سازی سایت بر کسب و کار

همانطور که به کرات گفته شد ، سئو تاثیر به سزایی در موفقیت طراحی سایت دارد. بهینه سازی سایت و سئو می توانند موجب دیده شدن شما در دنیای اینترنتی شوند. در این بخش از مقالات شرکت طراحی سایت قصد داریم نمودار اطلاعاتی را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم که در آن به طور مفصل از تاثیر سئو بر کسب و کار و موفقیت طراحی سایت توضیح داده شده است. این اینفوگرافیک ، یک نمودار کامل و جامع است که تاثیر سئو و بهینه سازی سایت در کسب و کار را به تصویر کشده است. 

 اینفوگرافیک-تاثیر-سئو-بر-کسب-و-کار

اینفوگرافیک تاثیر سوشیال بر سئو

سئو یک روند پیچیده و بسیار متنوع است. موارد زیادی وجود دارند که بر سئو سایت اثر می گذارند. علاوه بر این از آنجایی که سئو و طراحی سایت دو جز جدا ناپذیر هستند ، بنابراین تمام عواملی که بر سئو سایت اثر می گذارند ، به طور مستقیم بر موفقیت طراحی سایت نیز موثر هستند. شبکه های اجتماعی یکی از مواردی هستند که می توانند در بهبود بهینه سازی سایت اثر مثبت داشته باشند. البته استفاده از این شبکه های اجتماعی نیازمند رعایت نکاتی است.

در این پست از شرکت طراحی سایت مبنا ، اینفوگرافیکی را برای شما کاربران عزیز ارائه می دهیم که در آن تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت به نمایش گذاشته شده است. این اینفوگرافیک ، یک نمودار جامع و کامل است که در مورد شبکه های اجتماعی و نحوه اثر گذاری آنها بر طراحی سایت و سئو مطالبی را ارائه کرده است. 

اینفوگرافیک-تاثیر-شبکه-اجتماعی-بر-سئو

اینفوگرافی طراحی سایت رسپانسیو

طراحی سایت رسپانسیو یکی از سبک های طراحی سایت است که بر اساس آن شما می توانید با داشتن یک آدرس URL واحد ، سایتی متناسب با صفحه نمایش های مختلف داشته باشید.

مزایای طراحی سایت رسپانسیو

گوگل پسند

این سبک طراحی سایت به طور کامل با ساختار تعریف شده توسط گوگل برای بهینه سازی سایت برای تلفن همراه ، بهینه سازی محتوا ، ساختار لینک تمیز و تجربه بهتر کاربر مطابقت دارد.

مطابق با موتور جستجو

یک وب سایت رسپانسیو بر روی یک url که خطاهای سئو را به حداقل می رساند، اجرا می شود و دسترسی ربات ها به صفحات سایت را آسانتر می کند.

مدیریت آسان

سایت های رسپانسیو که از یک URL واحد استفاده می کنند دارای مدیریت بسیار ساده تری در مقایسه با سایت های غیر رسپانسیو هستند که برای نمایش در صفحه نمایش های مختلف از دامنه های جداگانه استفاده می کنند.

افزایش تجربه کاربر

این نوع طراحی سایت با صفحه نمایش های مختلف سازگار است. از این رو برای کاربران یک یک تجربه مطلوب و بدون شکاف را فراهم می کند. همین امر منجر به بهبود رتبه وب سایت شما در گوگل می شود

کارایی زمان و هزینه

یک سایت رسپانسیو دارای یک نسخه واحد کد است که در تمام دستگاه های عمل می کند. از این رو هزینه های نگهداری و زمان مدیریت آن در مقایسه با یک سایت غیر رسپانسیو کمتر است.

Future-Proof

طراحی سایت رسپانسیو به صورت صد در صد، future-proof ( اثبات آینده) است. بدین معنی که در تمام دستگاه های آینده نظیر ساعت های هوشمند، تلویزیون ها و عینک های هوشمند به خوبی اجرا شده و زیبا به نظر می رسد.

نرخ پرش کمتر

یک وبسایت رسپانسیو ، کاربران را مجبور به زوم کردن و یا اسکرول زدن برای مشاهده صفحه سایت نمی کند. بنابراین کاربران بیشتر در سایت باقی می مانند و در نتیجه نرخ پرش یا به اصطلاح Bounce Rate کاهش می یابد.

افزایش فروش

داشتن ساختار ویژه موبایل و محتوای خوانا. یک وب سایت رسپانسیو به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را گسترش دهید که در نهایت منجر به افزایش نرخ تبدیل و بالا رفتن میزان فروش شما می شود.

 اینفوگرافیک طراحی سایت رسپانسیو و مزایای آن

اینفوگرافیک سئو در مقابل تبلیغات کلیکی

در این بخش از مجموعه مقالات طراحی سایت ، اینفوگرافیک مقایسه سئو با پرداخت به ازای کلیک را بررسی می کنیم. از سوالات رایج و بسیار مطرح در دنیای بازاریابی دیجیتال، بررسی و مقایسه تاثیر سئو و PPC می باشد. همیشه این سوال مطرح است که آیا استراتژی سئو و طراحی سایت سئو بیس موثر تر است یا تبلیغات کلیکی؟ در پاسخ به این سوال باید چنین گفت که در صورتی که هر یک از این استراتژی ها به نحو صحیح انجام شوند می توانند در قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل موثر باشند. در ادامه از این مقاله طراحی سایت به صورت کامل به بررسی این دو استراتژی می پردازیم.

در ابتدا یک تعریف مختصر از سئو ارائه می دهیم:

سئو در واقع بهینه سازی وب سایت و محتوای آن برای افزایش رتبه سایت در نتایج ارگانیک است که در موتور های جستجوی موثر نظیر گوگل ، بینگ و یاهو نمایش داده می شوند. سئو و بهینه سازی سایت نیازمند صرف هزینه اولیه نسبتا بالا برای طراحی سایت سئو بیس و فرآیند بهینه سازی سایت می باشد و برای نتیجه دهی نیاز به زمان بالایی دارد اما در مقابل نتیجه آن ثابت است و می تواند در بازگشت سرمایه شما بسیار موثر باشد. علاوه بر این کاربران به نتایج ارگانیک اعتماد بیشتری دارند. اگر شما به دنبال قرار گرفتن در رتبه اول در نتایج جستجوی ارگانیک در موتور های جستجو هستید، بهتر است از استراتژی سئو بهره بگیرید.

PPC چیست؟

تبلیغات کلیکی یا پرداخت به ازای کلیک، روشی برای بازاریابی اینترنتی است که موجب بالا رفتن ترافیک سایت شما می شود. در این روش شما با پرداخت هزینه به صورت فوری در بالای صفحه نتایج قرار می گیرید و باید به ازای هر کلیک و ورودی ، هزینه مشخصی را پرداخت نمایید. در واقع این روش در بازاریابی اینترنتی برای افزایش ترافیک سایت در کوتاه ترین زمان ممکن کاربرد دارد. در صورتی که شما خواستار دریافت ترافیک در زمانی کوتاه هستید، پیشنهاد می کنیم از پرداخت به ازای کلیک استفاده نمایید.

اینفوگرافیک مقایسه سئو و ppc

ارسال نظر و نظرات ثبت شده