هدف از طراحی سایت

8 / 10
از 4 کاربر

چگونه می توانیم یک وب سایت خوب و کارا داشته باشیم؟ هنگامی که تصمیم به راه اندازی یک وب سایت می گیرید سوال و نکته ی مهم این است" هدف از طراحی سایت چیست؟

هدف از طراحی سایت

کسانی که به تازگی وارد دنیای تجارت الکترونیک شده اند به این سوال بر می خورند که جواب این سوال این است که اگر شما در ضمینه ی شغلی خود ارائه دهنده ی خدمات هستید می توانید از این پایگاه برای دسترسی آسان تر وهرچه سریعتر مشتریانتان بهره ببرید و در مقابل خدمات گسترده تر و به روز تری را به مخاطبین خود عرضه کنید.شما همیشه در دسترس خواهید بود و این مهم باعث تحکیم اعتماد و در نتیجه وفاداری مشتریان به مجموعه ی شما خواهد بود. 

اگر شما فروشنده و توزیع کننده محصولات هستید می توانید بیشترین بهره را از وب سایت خود ببرید که این امر به مراتب کم هزینه تر و نتیجه بخش تر از روش های قدیمی و پر هزینه ی بازاریابیست.

در این روش شما محدودیت زمانی و مکانی ندارید و یک فروشگاه اینترنتی شبانه روزی و بازار فروشی به وسعت شهر ،استان و کشور خود دارید که باعث رشد روز افزون مشتریان و افزایش سود دهی فعالیت اقتصادی شما خواهد بود .

یک وب سایت خوب به شما این امکان را می دهد که جدید ترین محصولات را به همراه مشخصات کامل و تصاویر در کمترین زمان ممکن در اختیار بازدید کنندگان قرار دهید و به سرعت از رقبای خود پیشی بگیرید.بهره گیری از ایده های خاص و جدید شما را در طراحی سایت کارا و موفق تر یاری خواهد کرد.البته انتخاب و ارزیابی دقیق شرکت طراحی سایت امریست  مهم که در رسیدن به هدف مطلوب موثر است.

هنگام طراحی سایت جدید از چهار اشتباه ساده طراحی سایت اجتناب کنید

طراحی سایت و داشتن یک وب سایت امروزه برای تمام کسب و کارها ضروری به نظر می رسد. البته این کار اجباری نیست اما به پیشرفت و توسعه کسب و کار شما کمک شایانی می کند. و در واقع تاثیر به سزایی در بهبود دیدگاه مشتریان نسبت به شما و کسب و کارتان خواهد داشت. طراحی وب سایت کار چندان پیچیده ای نیست اما نیاز به تخصص و دانش کافی دارد. در طراحی سایت معمولا اشتباهات رایجی رخ می دهد که در این مقاله از آموزش طراحی سایت ، قصد داریم چهار نمونه از اشتباهات رایج و در عین حال ساده را به شما کاربران علاقه مند به این حرفه ارائه دهیم.

اشتباه اول: افزایش سرعت بارگذاری صفحه

حرفه ای بودن به این معنی نیست که در طراحی سایت خود ، عکس های پرحجم را آپلود کنید. فایل های بزرگتر نیاز به زمان بیشتری برای بارگذاری دارد. افزایش سرعت بارگذاری یک اشتباه رایج است که بسیاری از افراد به آن توجه نمی کنند. زمانی که بارگذاری وب سایت شما بیش از حد معمول زمان ببرد، مشتریان بالقوه خود را از دست خواهد داد. به عنوان یک قاعده کلی ، وب سایت شما باید در عرض مدت 4 ثانیه لود شود. در هنگام طراحی سایت و انتخاب تصاویر به این موضوع دقت داشته باشید.

اشتباه دوم: محتوای ضعیف و توسعه کپی

 اگر تنها صفحه ای که در وب سایت خود دارید در مورد کسب و کار شما، اطلاعات تماس و جزئیات کار شما است، باید به این دقت داشته باشید که به خوبی این اطلاعات را گسترش دهید. زیاد یا کم بودن این محتوا مهم نیست، مهم منحصر به فرد بودن و کپی نبودن آن است. این امر در سئو و بهینه سازی سایت شما تاثیر بسیاری دارد.

اشتباه سوم: اطلاعات اضافی

یکی از مزایای وب سایت و طراحی سایت ، وجود فضای نا محدود برای ایجاد اطلاعات است. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که از ایجاد بخش های اضافی در طراحی سایت و افزودن اطلاعات غیر ضروری پرهیز کنید.

اشتباه چهارم: ترویج اطلاعات دروغ

از وارد کردن اطلاعات نادرست و دروغ در وب سایت خود اجتناب کنید. این کار موجب می شود تا مشتریان شما اعتمادشان به شما را از دست بدهند. اطلاعاتی را ترویج دهید که قادر به اثبات آنها باشید.

طراحی سایت مستقل چیست؟

شاید برای شما جالب باشد که با وجود گذشت چندین سال از به وجود آمدن مشاغل وابسته به دنیای اینترنت مانند شغل طراحی سایت . برخی از افراد تمایل به طراحی سایت به صورت مستقل دارند و این بدان معناست که شخص باید در منزل اقدام به طراحی سایت برای مشتریان خود نماید و در این حالت دیگر شرکت طراحی سایت وجود ندارد. به همین جهت شخص باید به صورت دقیق برنامه ریزی نماید تا بتواند به صورت کامل تمامی کار های خود را انجام دهد. این کار به همراه راحتی هایی که دارد سختی های بسیاری نیز دارد و برخی از افرادی که به اینگونه کار کردن وارد شده اند بار ها اذعان نموده اند که به دلیل سختی های اینگونه کار کردن عطای آن را به لقای آن بخشیده اند و قید اینگونه کار کردن را زده اند.

طراحی سایت به صورت مستقل مشکلاتی دارد که هر کسی از پس حل کردن آنها بر نخواهد آمد و  داشتن صبر و پشتکار جز اولین مسائلی است که یک شخص طراح سایت مستقل باید آنها را داشته باشد.

احتمالا شما تا به حال مقالاتی درباره ی طراحی سایت و انواع آن خوانده اید ولی باید توجه داشته باشید که در این سری از آموزش های شرکت طراحی سایت مبنا نکاتی گفته شده است که شاید در هیچ وب سایت دیگری آنها را پیدا نکنید پس تا انتها با ما همراه باشید...

طراحی سایت مستقل و نبود درآمد ثابت

در صورتی که شما طراحی سایت به صورت مستقل را انتخاب نمایید باید این مورد را به خاطر بسپارید که ممکن است در یک ماه آنقدر پروژه طراحی سایت به شما پیشنهاد شود که فرصت انجام تعدادی از آنها را نداشته باشید در مقابل آن هم ممکن است بیش از یک ماه حتی یک پروژه ی طراحی سایت هم به شما پیشنهاد نشود.

 بهتر است برای اینکه در مشکلات پیش آمده در مواقع افت تعداد کار و درآمد در مواقعی که تعداد کار زیادی در دست دارید مبلغی از درآمد آن زمان را پس انداز کنید و با تعدادی از کسانی که مانند شما به طراحی سایت مستقل مشغول هستند همکاری داشته و تعدادی از کار های خود را به آنها ارجاع دهید مطمئنا آنان هم در مواقعی که چندین کار طراحی سایت در دست دارند کارهایی را به شما ارجاع خواهند داد.

 حقوق این شغل با یک شغل ثابت قابل قیاس نیست

علاوه بر مشکلاتی که در قسمت قبلی به آن اشاره شد این نکته را نیز باید به آن اضافه نمایید که ممکن است چک های تسویه حساب شما بین یک تا دوماه بعد از تکمیل و تحویل کار به مشتری وصول شود. شما باید هزینه های یک ساله ی  خود را تشخیص داده آنها را براورد کرده و بر تعداد ماه های سال تقسیم نمایید تا درک درستی از میزان حداقل پولی که هر ماه باید برای تامین مخارج خود داشته باشید به دست آورید.

طراحی سایت مستقل

 زمانبندی حرف اول طراحی سایت مستقل

با توجه به اینکه شما طراحی سایت مستقل را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب نموده اید باید در نظر داشته باشید که زمانبندی حرف اول را در کار شما خواهد زد با این تفاسیر باز هم به تعطیلی روز جمعه فکر میکنید؟

شما زمانی که طراحی سایت مستقل را به عنوان شغل خود انتخاب نموده اید گزینه ی نداشتن ساعت کاری مشخص را نیز با آن پذیرفته اید ممکن است بر اثر زمانبندی اشتباهی که به مشتری اعلام نموده اید مجبور شوید علاوه بر روز های تعطیل شب ها تا دیر وقت کار کنید تا بتوانید کار را در روز تعیین شده به مشتری تحویل دهید. قبل از اینکه طراحی سایت مستقل را به عنوان شغل خود انتخاب کنید باید ابتدا محیط خانه و اعضای خانواده خود را جهت پذیرفتن اینگونه کار کردن مهیا کنید.

کمتر کسی شغل شما را درک میکند

به دلیل همه گیر نشدن اینگونه کار کردن کمتر کسی با آن آشنایی دارد و چنانچه شما از نحوه کار کردن خود به اشخاصی که از آن اطلاعی ندارند حرف بزنید ممکن است شما را مواخذه و یا مورد تمسخر قرار دهند.

شروع و پایان کار تنها به دست شماست

در کارهای مستقل شما رئیس خود هستید و این بدان معنی است که در صورتی که یک مشتری از کار شما ناراضی  باشد و با لحن تندی با شما صحبت کند این شما هستید که مسئول رسیدگی و آرام کردن شخص هستید و هیچ مسئول بالا دستی وجود ندارد تا مشتری عصبانی را به او ارجاع دهید.

در کار های مستقل این شما هستید که مسئول تمام کار ها هستید شما باید از امضا شدن تمامی قرارداد ها اطمینان حاصل کنید، موعد پرداخت ها را بررسی کرده و از وصول شدن آنها در روز موعد اطمینان حاصل کنید.

نظم در کار باعث بالارفتن سرعت انجام کار میشود

حواس پرتی یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که تمام کسانی که کار طراحی سایت مستقل را به عنوان شغل خود در نظر گرفته اند با آن رو به رو هستند شما با ایجاد نظم در کار های خود میتوانید با اینگونه بی نظمی ها و حواس پرتی ها مقابله کنید به طور مثال باید در نظر داشته باشید که هر چقدر هم هوا مطلوب باشد سگ خود را به پیاده روی نمی برید و یا هر چقدر هم که پیام های مهم و حساسی برای شما آمده باشد تا موقعی که کار امروز خود را به پایان نرسانده اید نباید شبکه های اجتماعی خود را چک نمایید اینگونه کارها تنها زمان که اصلی ترین سرمایه شما در طراحی سایت مستقل می باشد را از شما میگیرد و همین امر در صورت تکرار شدن پی در پی باعث به تعویق افتادن زمان تحویل پروژه به مشتری در زمان تعیین شده  و در نتیجه عصبانیت وی و پرداخت نشدن دستمزد شما در زمان مقرر می شود.

نتیجه گیری

چنانچه شما مایل به انتخاب شغل طراحی سایت مستقل برای خود هستید با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد و رعایت آنها میتوانید در دنیای وب برای خود برندی راه اندازی نموده و با کارگرفتن های پیاپی روز به روز به پیشرفت خود کمک کنید و همچنین به درآمد بالاتری دست پیدا کنید و این تنها در صورتی است که شما تمام موارد بالا را مو به مو اجرا کنید.

در این مجموعه از مقالات شرکت طراحی سایت مبنا، به ارائه نکات اصلی در طراحی سایت می پردازیم. باید ها و نباید ها در طراحی سایت و بررسی می کنیم و در انتها بهترین پیشنهاد را برای طراحی وب سایت به شما ارائه می کنیم. با رعایت این نکات در طراحی سایت خود می توانید در عرصه رقابت به موفقیت دست پیدا کند و از رقبای خود در فضای اینترنت پیشی بگیرید. در این مقاله بیشتر هدف ما آن دسته از افرادی هستند که یا به دنبال بهینه سازی سایت خود هستند و یا در طراحی سایت اولیه خود با شکست مواجه شده اند.

فاکتور های مهم در طراحی سایت

شناخت کاربران

در طراحی سایت ، یکی از نکاتی که بسیار حائز اهمیت است، شناخت دقیق و کافی از کاربران سایت می باشد. کاملا واضح است که طرح و رنگ یک سایت اسباب بازی با رنگبندی و طراحی سایت لوازم یدکی خودرو باید متفاوت باشد. پس در طراحی سایت خود ، این نکته را حتما در نظر داشته باشید.

استفاده از جملات کوتاه اما مفهمومی

در نوشتن متن برای وب سایت خود به این نکته توجه داشته باشید که کاربران اینترنتی خواستار درک مطلب در کوتاه ترین زمان ممکن هستند. از این رو سعی بر زیاده گویی نداشته باشید زیرا از حوصله کاربر خارج است.

باید ها و نباید ها در طراحی سایت

املای صحیح کلمات

نکته دیگری که در تکمیل سایت خود باید به آن توجه کنید، پرهیز از داشتن غلط املایی است. اشتباهات املایی و دستوری در سایت وجهه بدی ایجاد می کنند. بنابراین قبل از انتشار مطالب در سایت حتما چندبار آن را بازخوانی کنید.

پرهیز از استفاده از اصطلاحات تخصصی

به این نکته توجه داشته باشید که اصطلاحات کلیدی تنها در سایت هایی کاربرد دارد که فقط کاربران متخصص از آن بازدید می کنند. بنابراین اگر دارای یک سایت شرکتی و یا فروشگاهی هستید، حدالامکان سعی کنید از به کاربردن کلمات تخصصی بپرهیزید و یا در صورت استفاده، توضیح آن را نیز بیان نمایید.

عدم به کاربردن کلمات و عبارات بی معنی

سعی کنید در متن خود تا جایی که امکان دارد از کلمات بی معنی و مفهوم استفاده نکنید. اجتناب از به کارگیری این عبارات در طراحی سایت ، می تواند رضایت بیشتر کاربران را به دنبال داشته باشد.

7 قانون در طراحی سایت موثر

طراحی سایت باید همگام با قوانین و روندهای روز در طراحی سایت باشد. برای این منظور باید همواره از تاکتیک های پیاده سازی و تبدیل اساسی در طراحی سایت خود استفاده نمایید. طراحی فقط چیزی نیست که طراحان انجام می دهند. بلکه طراحی سایت فاکتورهایی نظیر بازاریابی، محصولات و نحوه کارکرد آنهاو خیلی چیزهای دیگر را نیز در بردارد. در این مقاله از آموزش طراحی سایت قصد داریم به طور مختصر در مورد برخی از قوانین اصلی در طراحی سایت که شما باید بدانید و آنها را دنبال کنید، مطالبی را ارائه دهیم.

7 قانون در طراحی سایت موثر

قانون اول در طراحی سایت: سلسله مراتب بصری

سلسله مراتب بصری یکی از مهم ترین اصول موثر در طراحی وب سایت خوب است. که در واقع این قانون بیانگر درک چشم انسان از آنچه که می بیند است.

قانون دوم طراحی سایت : ویژگی های استنباطی

نرخ طلایی یک عدد جادویی 1.618 است که همه چیز را متناسب با زیبایی خود می نماید (در واقع این یک قانون اعتقادی است).

قانون سوم طراحی سایت: قانون هیک

قانون هیک اذعان دارد که با هر انتخاب اضافی، زمان مورد نیاز برای گرفتن تصمیم افزایش می یابد. هر چه تعداد انتخابات کاربر در وب سایت شما بیشتر باشد، استفاده از وب سایت برای وی سخت تر خواهد بود. بنابراین به منظور ارائه یک تجربه لذت بخش تر، باید در هنگام طراحی سایت باید انتخابات را محدود کنیم.

قانون چهارم طراحی سایت: قانون فیت

قانون فیت تصریح می کند که زمان مورد نیاز برای حرکت به سمت منطقه هدف، یک تابعی از فاصله از هدف و اندازه هدف است. به عبارت دیگر، هدف بزرگتر و نزدیکی بیشتر آن به ما، موجب سهولت استفاده از آن می شود. در طراحی سایت نیز باید به این قانون توجه کرد.

قانون پنجم طراحی سایت: قانون سوم

براین اساس، استفاده از تصاویر در طراحی سایت ، ایده خوبی به نظر می رسد. ارتباط بصری سریع تر از متن ها تاثیر می گذارند. بهترین تصاویر از قانون سوم تبعیت می کنند.

قانون ششم طراحی سایت: قوانین طراحی گشتالت

روان شناسی گشتالت یک نظریه از ذهن و مغز است. اقانون گشتالت این است که چشم انسان، اشیا را به طور کلی قبل از درک بخش های منحصر به فرد آن می بیند.

قانون هفتم طراحی سایت: فضای سفید و طراحی تمیز

فضای سفید ( که فضای منفی هم نامیده می شود) قسمتی از صفحه است که خالی مانده است. این فضای بین گرافیک، حاشیه ها، فاصله بین ستون ها، خطوط تصاویر است. این در واقع یکی از عناصر مهم در طراحی سایت است.

10 اشتباه مهلک در طراحی سایت

در این مقاله 10 مورد از کارهایی را که در هنگام طراحی سایت برای کسب و کار الکترونیک خود نباید انجام دهید معرفی شده است. البته اشتباهات زیادی ممکن است در طراحی سایت رخ دهد اما اجازه دهید بر روی 10 اشتباه مهلک در طراحی سایت متمرکز شویم. از این خطاها جلوگیری کنید تا سایت شما به مراتب بهتر از رقبای شما شود.

10 اشتباه مهلک در طراحی سایت

1. غیرفعال کردن دکمه بازگشت

نویسندگان سایت های مضر، مدت ها پیش دریافتند که چگونه دکمه برگشت مرورگر را غیر فعال کنند در نتیجه زمانی که کاربر این دکمه را فشار می داد یکی از چندین اتفاق ناخواسته رخ میداد: یک تغییر مسیر فوری به موقعیت ناخواسته، ثابت ماندن مرورگر در همان مسیر به دلیل غیر فعال شدن دکمه بازگشت و یا باز شدن یک صفحه پاپ آپ.
توصیه می شود این کار را هیچ گاه در طراحی سایت خود انجام ندهید. این باعث اذیت کاربر می شود در نتیجه کاربر دیگر به سایت شما بر نمی گردد.

2. باز کردن پنجره های جدید

در گذشته استفاده از چندین قالب جدید برای به نمایش گذاشتن محتوا در هنگام کلیک کاربر در یک سایت، یک نوآوری در طراحی سایت بود. اما در حال حاضر این فقط باعث آزار بازدیدکنندگان می شود زیرا این باعث بالابردن روابط منابع سیستم، کاهش سرعت پاسخگویی کامپیوتر و به طور کلی پیچیده تجربه بازدیدکننده می شود. استفاده از این ابزار آسان است اما از آن استفاده نکنید. در مرورگرهای رایج مانند فایر فاکس اگر کسی مایل به باز کردن لینک در تب جدید باشد قادر به انجام این کار است بنابراین نیاز نیست شما از آن در طراحی سایت خود استفاده کنید.

3. عدم قرار دادن شماره تلفن و آدرس در چندین قسمت دردسترس در سایت

اگر شما یک فروشنده هستید، باید چندین راه ارتباطی برای تماس مشتریان با شما در سایت خود قرار دهید. بهترین مسیر ایجاد یک صفحه تماس با ما است. در این صفحه شما باید تمام اطلاعات تماس خود از جمله تلفن، ایمیل، آدرس، شماره همراه و فکس خود را وارد کنید. لینک تماس با ما باید در تمام صفحات وب سایت شما باشد. حتی اگر هیچکس با شما تماس نگرفت هم این اطلاعات موجب شفاف سازی فعالیت شما و اطمینان خاطر بازدیدکنندگان می شود.

4. لینک های شکسته شده

لینک های نادرست و یا بیش از حد که کلیک بر روی آنها هیچ تاثیری ندارد و یا منجر به انتقال به صفحات خطای "404" می شود، برای پیمایشگر هر سایت به مانند زهر است. سایت خود را هر هرفته بررسی کنید و مطمئن شوید که تمام لینک ها به درستی کار می کنند. یک لینک "تماس با مدیر سایت" در قسمت فوتر سایت خود قرار دهید تا بازدیدکنندگان در صورت مشاهده لینک خراب و سایر اشتباهات در سایت به شما اطلاع دهند، و این خطاها را به سرعت رفع کنید.

5. بارگذاری آهسته سرور

در سایت های حرفه ای بارگذاری آهسته سایت غیر قابل توجیه است. اما دلیل بارگزاری آهسته چیست؟ مطالعات انجام شده نشان می دهد که خریداران آنلاین به طور متوسط، 4 ثانیه برای بارگزاری سایت صبر می کنند. اگر بارگذاری سایت شما به طور قابل توجهی کندتر از این زمان باشد، سایت خود را اصلاح کنید، احتمالا تصاویر سایت شما بیش از حد بزرگ است و یا مقدمه سایت شما حاوی فلش و یا چیزهای دیگر است. بنابراین در طراحی سایت خود به سرعت بارگذاری سایت نیز دقت کنید.

6. اطلاعات منسوخ شده

اطمینان حاصل کنید که مطالب و طراحی سایت شما جدید و مطابق با نتایج روز باشد. همچنین مطمئن شوید که مطالب شما دقیق باشد و در صورت بروز مشکل فورا آن را برطرف کنید.

7. راهنمایی ضعیف

اگر سایت شما به گونه ای طراحی شده باشد که کاربر در زمان ورود نتواند اطلاعات دلخواه خود را پیدا کند و سایت شما نتواند کاربر را به موقعیت مورد نظر او هدایت کند، کاربر از سایت شما خارج خواهد شد و به سایت دیگری خواهد رفت.در بالای تمام صفحات سایت در هنگام طراحی سایت باید یک گزینه "جستجو" وجود داشته باشد تا کاربر برای هدایت از آن استفاده کند. محل قرار گرفتن "جستجو" در قسمت بالای صفحه و یا سمت چپ باید باشد در این صورت همیشه قابل مشاهده خواهد بود. در نوار بالایی سایت و یا در قسمت فوتر نیز در هنگام طراحی سایت یک نقشه سایت قرار دهید تا کاربر در یک نگاه بتواند تمام صفحات سایت شما را ببیند.

8. استفاده بیش از حد از فونت های مختلف و رنگ ها

سایت باید دارای ظاهری سازگار و یکپارچه باشد اما طراحان سایت تازه کار از هزاران رنگ و فونت در طراحی سایت خود استفاده می کنند. حداکثر از دو یا سه رنگ در هر صفحه از سایت خود استفاده کنید. هدف این است که بازدید کننده از ثبات و استحکام سایت شما مطمئن شود نه اینکه به هنرمند بودن شما پی ببرد. همچنین اطمینان حاصل کنید که فونت و رنگ هایی که شما در طراحی سایت خود به کار بردید در اکثر دستگاه ها مانند موبایل، تبلت و دسکتاپ و غیره به درستی نمایش داده می شود.

9. صفحات یتیم (Orphan page)

در طراحی سایت خود به خاطر داشته باشید که هر صفحه در سایت شما باید دارای یک لینک واضح برای دسترسی به صفحه اصلی سایت داشته باشد. اما دلیل آن چیست؟ گاها کاربران یک URL یکی از صفحه سایت شما را برای دوستان خود ارسال می کنند و ممکن است دوستان آنها بعد از بازدید آن نیاز به اطلاعات بیشتری داشته باشند بنابراین با وجود لینک صفحه اصلی می توانند به این هدف خود دست پیدا کنند. همیشه یک لینک "صفحه اصلی" در تمام صفحات خود قرار دهید و همچنین در طراحی سایت خود، لوگو را به صفحه اصلی لینک دهید این کار مشکل را به راحتی حل می کند.

10. قرار ندادن لینک شبکه های اجتماعی در سایت

اکثر کسب و کارها دارای صفحات فیس بوک، توییتر و پینترست هستند. نکته این است که شبکه های اجتماعی قهرمان ثبات هستند و کسب و کار ها با حضور داشتن در این شبکه ها از آنها سود می برند. فراموش کردن قرار دادن لینک شبکه های اجتماعی در سایت در هنگام طراحی سایت یک اشتباه بزرگ است. با انجام صحیح این کار شما ترافیک سایت خود را خیلی بیشتر افزایش خواهید داد.

نکاتی برای شروع طراحی سایت

ممکن است شما به طراحی سایت علاقه داشته باشید اما برای شروع طراحی سایت با مشکل مواجه شوید. برای آموزش طراحی سایت و یادگیری چگونگی کنار هم قرار دادن کدهای html و css و برنامه نویسی و همچنین برای طراحی سایت استاندارد و کاربر پسند، در این بخش با ما همراه باشید. در این مقاله نکاتی برای شروع طراحی سایت را برای شما ارائه می دهیم.

نکاتی برای شروع طراحی سایت

اولین نکته مهم قبل از شروع طراحی سایت این است که هیچ چیز غیرممکن نیست و در واقع اعتقاد به این نکته که خواستن توانستن است بسیار مهم است. معمولا اکثر افراد برای شروع طراحی سایت نیاز به کمک دارند. بنابراین از پرسیدن سوال ترس نداشته باشید.

اول با مفاهیم و تئوری رنگ ها در طراحی سایت شروع می کنیم. رنگ ها در طراحی سایت بسیار مهم هستند. تمام چیزی که یک طراحی سایت را به طراحی سایت عالی تبدیل می کند عبارتست از طرح بندی، تایپوگرافی و رنگ. اگر هر یک از این فاکتورها مکمل فاکتوری دیگری باشد، طراحی سایت عالی خواهد بود.

جنبه بصری در طراحی سایت نکته دیگری است که باید به آن توجه شود. ظاهر سایت از نظر بصری یکی از فاکتورهای موثر در جلب توجه کاربر است. گاها سایت هایی دیده می شوند که با وجود داشتن محتوای بسیار عالی، دارای جنبه بصری ضعیفی هستند.

از اشتباهات رایج در طراحی سایت پرهیز نمایید. در بسیاری از انواع طراحی سایت ، شاتباهات رایجی در تایپوگرافی، انتخاب رنگ، طول خطوط، فاصله بین کلمات و غیره رخ می دهد. سعی کنید از آنها پرهیز نمایید.

Css در واقع جز ابتدایی ترین گام ها در طراحی سایت است. بنابراین استفاده از css به روش صحیح و آموزش css از جمله نکاتی است که در هنگام شروع طراحی سایت باید به آن توجه نمایید. در واقع نه تنها css بلکه باید به نوع سند نویسی html نیز دقت کنید. برای این منظور راهنمایی های کامل برای نوشتن سند html در بخش آموزش طراحی سایت در قسمت آموزش html ارائه شده است.

البته لازم به ذکر است که اینها تنها برخی از نکات برای شروع طراحی سایت هستند. اگر قصد طراحی سایت حرفه ای و پیشرفته را دارید در مقالات بعدی شرکت طراحی سایت مبنا با ما همراه باشید.

مزایا و معایب پست مهمان در طراحی سایت

همانطور که می دانید پست مهمان پستی است که توسط بازدیدکنندگان وب سایت ایجاد می شود و معمولا کسانی که پست مهمان ارسال می کنند اهدافی دارند که از جمله ی آن معرفی خود و سایتشان می باشد.در این جا می خواهیم شما را با مزایا و معایب پست مهمان در طراحی سایت آشنا کنیم.

مزایا و معایب پست مهمان در طراحی سایت

برای اینکه بتوانید برای سایت پست مهمان ارسال کنید ابتدا باید در سایت عضو شوید و پس از عضویت با رفتن به بخش مربوطه مطلب خود را بنویسیدو برای بازبینی برای مدیر سایت ارسال کنید.

مزایای پست مهمان:

√ استفاده از پست مهمان به مدیر سایت امکان استراحت می دهد همچنین مدیرسایت می تواند با درنظرگرفتن روز خاصی پست های مهمان را در سایت قرار دهد.
√ پست های مهمان می تواند در زمینه های مختلفی باشد که مدیر سایت نسبت به آن اطلاعات کافی نداشته باشد بنابراین یک پست مهمان می تواند باعث ایجاد نظرات و ایده های جدید و مختلف که مدیرسایت تصور آن را نمیکرد گردد.
√ معمولا مدیران سایت برای جذب خوانندگان به سایت از پست مهمان استفاده می کنند و اینگونه پست ها را شبکه های اجتماعی منتشر می کنند.پس در نتیجه برای جذب مخاطبان بیشتر نباید از پست مهمان با محتوای ضعیف استفاده کرد.

معایب پست مهمان:

√ از آنجاییکه پست مهمان توسط سایر افرادی غیر از مدیر سایت نوشته می شود ممکن است استاندارهای لازم را نداشته باشد و یا ممکن است اعتبار وب شما را به چالش ببرد.
√ ممکن است موجب تحمیل شدن مجازات های گوگل شود ،پست های بازاریابی طولانی و یا پست مهمان مخالف کلمات کلیدی غنی باعث کاهش ارزش لینکها و سایتها میشود که متاسفانه این موضوع مشکل اصلی اکثر سایت ها میباشد.همچنین باید در رابطه با پست های مهمان که به صورت صدا و اسپم از طرف سازمان های بزرگ هستند احتیاط کنید.
√ ممکن است پست ارسالی توسط مهمان زمان زیادی را جهت ویرایش نوشته لازم داشته باشد و از این جهت وقت زیادی لازم داشته باشد.

شما می توانید برای سنجش کیفیت پست ها،آنها را ویرایش کرده و با ایجاد اصلاحاتی آنها را در سایت خود منتشر کنید،همچنین استفاده از دستورالعمل پست مهمان این اطمینان را به شما می دهد که پست هایی را که دریافت می کنید در همان قالب موردنظرتان است.

با توجه به اهمیت افزایش بازدید از وب سایت و همچنین افزایش میزان سود خود از طریق سایت ایجاد مطالب مفید و مرتب توجه بیشتری را به خود جلب می کند.قرار دادن مقالات پشت سر هم نیازمند دریافت بازخورد می باشد که در این مقاله از طراحی سایت می خواهیم شما را با هفت روش دریافت نظر و کامنت در پست های وب سایت آشنا کنیم.

هفت روش دریافت نظر و کامنت در پست های وب سایت

√ قرار دادن آسان نظرات(کامنت):حتما تا بحال با وبلاگها و یا وبسایت هایی رو برو شده اید که برای ثبت نظر نیاز به عضویت در سایت است و یا برای ثبت نظر باید عملیاتی را انجام دهید.اینکار یکی از اشکالاتی است یک وب سایت می تواند داشته باشد بنابراین بهتر است برای درج کامنت در همان قسمت از کاربر بخواهید که نام و ایمیل خود را وارد کند و برای کامنت گذاری ثبت نام الزامی نباشد.

√ دعوت از خوانندگان برای ثبت نظر:شما می توانید با دعوت از خوانندگان متن دعوت کنید تا نظرات خود را درج کنند.برای انجام اینکار می توانید سوالی را راجع به متن بپرسید برای مثال می توانید از جملاتی مانند :آیا نکته ای در مطلب توجه شما را به خود جلب کرد؟لطفا آن را در کامنت با ما در میان بگذارید:” استفاده کنید.

√ برقراری ارتباط با سایر وب سایت ها:با شناختن افرادی که در حوزه فعالیت شما کار می کنند می توانید به توسعه ارتباط با آن ها بپردازید ، به عبارتی با کامنت گذاشتن در سایت یکدیگر می توانید اینکار را انجام دهید.اینگونه ارتباطات بسیار با ارزش تر از دیگر راه های شناخته شده است .

√ ایجاد room برای درج پاسخ خوانندگان:در پست ها و مطالبی که طولانی هستند بهتر است مشخصه ای را در نظر بگیرید که کاربر مطمئن شود پس از اتمام پست حتما میتواند نظر خود را درج کند. میتوانید پستی را در ادامه مطلب خود قرار دهید که کامل کننده آن باشد و تمام جزئیات را در آن درج کنید در نتیجه کاربر براحتی میتواند تشخیص دهد که میتواند نظر دهد یا خیر.

√ پاسخ به نظرات را فراموش نکنید:سعی کنید به طور مرتب به بخش نظرات سر بزنید و جواب نظرات را بدهید در غیر این صورت کاربران خود را از دست خواهید داد.

√ حذف کامنتهای اسپم:کامنتهای اسپم میتوانند مشکل آفرین باشند.اگر پست شما دارای کامنت اسپم باشد بدین معناست که شما حتی یک بار هم نظرات را نمیخوانید.بهتر است از پلاگینی مانند Akismet استفاده کنید تا به هیچ عنوان کامنت اسپمی در سایت شما ثبت نشود و تمام کامنتهای اسپم که از قبل درج شده است را حذف کند.

√ ارسال ایمیل با دوستان:در صورتی که هیچ کامنتی دریافت نکردید از دوستان خود بخواهید تا به مطالب شما نظر دهند.

با استفاده از روش های بالا می توانید افراد بیشتری را به وب سایت خود جلب کنید و همچنین با استفاده از نظرات ، پیشنهادات و انتقادهای آن ها در بهبود بخشیدن کیفیت سایت خود استفاده نمائید.

روش هایی برای جذب بازدیدکننده وب سایت

در این مقاله سعی شده تا بتوانید همه ی بازدیدکننده های خود را به مشتری تبدیل کنید و حتی یک بازدید کننده را از دست ندهید توجه داشته باشید که اگر نتوانید بازدید کنندگان را در سایت خود نگه دارید و به هر دلیلی باعث خروج آنها در زمان کوتاهی از سایت شوید هر چقدر هم که برای طراحی وب سایت تان و خدمات SEO هزینه کنید ، موفق نخواهید شد جذب مشتری داشته باشید.

طراحی و گرافیک ظاهری : همانطور که در مقاله ی هفت دلیل برای موفقیت وب سایت گفته شد اگر ظاهر سایت حرفه ای و جذاب نباشد کاربر احساس خواهد کرد که با یک وب سایت با کیفیت پایین رو به رو شده است و کاربر از سایت خارج خواهد شد . انتخاب طرح ها و ایده ها و همچنین رنگ های مناسب برای وب سایت ها می تواند کاربر را مجذوب کند در واقع در طراحی سایت خود به یک آیتم چشم نواز نیاز دارید که در بالای صفحه اصلی قرار گرفته تا توجه بازدیدکننده را به خود جلب نماید .

اطلاعات موجود در سایت : همانطور که قلا گفته شد بهتر است برای بهینه سازی سایت از متن هایی که ساخته ی ذهن خلاق می باشد استفاده کرد .اگر در طراحی سایت خود اقدام به ارائه تعدادی گزینه برای انتخاب کرده اید، سعی نمایید که دستورالعمل واضح و ساده ای نیز به افراد ارائه نمایید.گاهی اوقات افراد به دلیل سختی مراحل انتخاب، گیج شده و به دنبال گزینه ای برای خروج می گردند .

عدم وجود Error در سایت : حتما تا به حالا با اینگونه وب سایت ها روبرو شدید که دارای خطا باشند . وجود خطا در سایت حتی اگر خطای کوچکی محسب شود کاربر را فراری خواهد داد .همچنین صفحاتی که خالی می باشند و فقط در آن نوشته این صفحه بزودی کامل می شود فقط باعث فرار بازدیدکننده خواهند شد .

استفاده از اجتماعات مجازی : امروزه با استفاده از اجتماعات مجازی می توانید ارتباطات خود را با مشتریان افزایش دهید و در اینگونه اجتماعات با آنها به پرسش و پاسخ بپردازید .توجه داشته باشید که این کار را بسیاری از شرکت های بزرگ انجام می دهند زیرا انجام این کار به مشتری می فهماند که به نظرات و همچنین پرسش های آن ها اهمیت می دهد .

نشان دادن تجربیات خود به بازدیدکننده : اگر می خواهید که سایت استاندارد و حرفه ای را داشته باشید باید از مطالبی که مربوط به حرفه ی شما می باشد و تجربیات شما را نشان می دهد استفاده کنید . این کار هرچقدر که مطلب نوشته شده توسط شما کامل تر باشد بازدید از سایت شما را بالا می برد و در لینک های بالاتری قرار خواهید گرفت .

تکرار مکررات : تکرار بی رویه ی کلمات کلیدی از عواملی است که می تواند بازدیدکننده را فراری دهد بنابراین سعی کنید از تکرار بی جا پرهیز کنید .

نظرسنجی : ایجاد یک سوال کاربردی در قسمت نظر سنجی بازدیدکننده را نسبت به نتیجه کنجکاو خواهد کرد بنابراین سعی کنید با انتخاب سوال مناسب به افزایش جلب توجه مشتری کمک کنید .

کوتاه کردن منظور خود : با توجه به اینکه امروزه همه عجله دارند که در کوتاه ترین زمان به اصل مطلب برسند شما باید سعی کنید با ابزار های موجود مطالب پر بازدید را جدا کنید و جایی جلوی چشم قرار دهید. این باعث می شود بازدیدکننده های بعدی وقتی که نفرات قبل از آنها برای رسیدن به مطلب مورد نیاز خود صرف کرده اند تلف نکنند . همینطور ابزاری برای مطالب مرتبط قرار دهید .

ارائه نسخه قابل ذخیره : با ایجاد ذخیره ی مطالب شما به صورت پی دی اف این امکان را به بازدیدکننده می دهید که در صورت آفلاین بودن نیز از مطالب شما استفاده کند همچنین به راحتی می توانید به جمع آوری اطاعات مود نیاز کاربر کمک کنید .

سایت محاوره ای : با ایجاد قابلیت گفتگو و چت با کاربران در وب سایت می توانی با مشتری به صورت آنلاین به گفتگو بپردازید که این ویژگی سایت را از سایر کتاب ها و بروشور ها جدا می کند .

استفاده از موضوعات مناسب : قرار دادن موضوعات بی ربط در سایت بیشتر باعث سردرگمی  بازدیدکننده می شود بنابراین سعی کنید از قرار دادن اینگونه متن ها در سایت خودداری کنید .

استفاده از ویدیوهای مناسب : با قرار دادن ویدیوهای آموزشی در سایت خود و همچنین سایت های مانند یوتیوب و آپارات بازدیدکننده خود را افزایش دهید . آموزش تصویری هم باعث بهترشدن انتقال مطلب می شود .

بروزرسانی مرتب سایت : پس از طراحی سایت بروز رسانی سایت از عوامل مهم در جذب مشتری محسوب می شود برای اینکار بهتر است برنامه ریزی کنید و طبق برنامه یک روز از هفته را برای انتشار مطالب در نظر بگیرید . این کار باعث می شود تا بازدیدکنندگان جدید متوجه منظم بودن سایت شما می شوند و بازدیدکنندگان قبلی هم طبق برنامه به سایت شما سر می زنند .

انتخاب عکس مناسب برای مطلب : سعی کنید برای مطالبی که وارد می کنید از عکسی مناسب برای نشان دادن مفهوم و کمک کردن در متن استفاده کنید .در این راستا سعی کنید فاصله ای را بین پاراگراف ها قرار دهید تا چشم بیننده را اذیت نکند .

مطالب بالا از مهمترین دلایل در جذب بازدیدکننده هستند بنابراین سعی کنید در طراحی وب سایت خود موارد بالا را رعایت کنید تا بازدید از سایت خود را افزایش داده و به دنبال آن مشتریان خود را افزایش دهید .

مخاطبین وب سایت

چه کسانی بیشترین بازدید را از سایت شما دارند؟
بعضی وقتها یک وب سایت این قابلیت را دارد که فرصتی ایده ال برای رسیدن مخاطبین به اهدافشان باشد زیرا در دنیای امروز با توجه به مشغله های افراد دسترسی به اینترنت میتواند نیازهای افراد را در اسرع وقت را رفع نماید.

مخاطبین وب سایت

مارکتینگ آنلاین همانند بازاریابی آفلاین مقررات و ملزومات خاص خود را داراست.برای این امر نخست باید هدف خود را از بازاریابی مشخص نمایید.هدف نهایی و عملکرد وب سایت شما بایست براساس درخواست ها و منطبق با نیازهای مشتریانتان باشد.فراموش نکنید که طراحی وب سایت برای مخاطبین شما انجام شده نه برای شما!

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
amir :
2 2
tarahi konam man ham mikham web tarahi konam vali nem donam ba che narm afzari ke payeghah dade tosh bashe