چگونه یک وب سایت موفق داشته باشیم؟

8 / 10
از 29 کاربر

وب سایت می تواند یکی از ابزار خیلی خوب برای معرفی شما در جامعه و یا بازار کار باشد. اگر به خوبی مورد استفاده قرار گیرد می­تواند برای شما بسیار سودآور قرار گیرد. بهره برداری از وب سایت فقط این نیست که شما نظر مشتریان را جلب کنید و اقدام به فروش کنید. در این مقاله ما به شما چند گام اساسی برای ایجاد یک وب سایت موفق را معرفی می کنیم.

چگونه یک وب سایت موفق داشته باشیم

از کجا شروع کنیم؟

بهترین نقطه برای شروع استفاده از سرویس های وبلاگ رایگان است. شاید احساس کنید که این کار زیاد جالب نیست و سطح کاری پایینی دارد؛ ولی شما می توانید بدون داشتن هیچ دانشی از اسکریپت، میزبانی وب و یا برنامه نویسی های آماده و رایگان استفاده کنید. این کار باعث می شود که شما فکرتان درگیر محتوا و مطالب کنید و نه روش نگهداری از وبلاگ، که بهترین زمان برای کار بر روی نگارش و نویسندگی شما است. علاوه بر این شما لازم نیست در ابتدا هزینه­ای انجام دهید.
وقتی که ترافیک وبلاگ شما تا حد زیادی افزایش پیدا کرد و شما آماده ارتقاء به دامنه خود بودید از آن پس می توانید خیلی ساده با دادن یک پست در وبلاگ مخاطبین خود را از جابجایی خود مطلع کنید و وب سایت خود را راه اندازی کنید.

به روز رسانی مرتب

به روز رسانی وبلاگ یا وب سایت باید مرتب باشد و بازه زمانی به روز رسانی نباید خیلی طولانی باشد. برای مثال شما باید هر روز یا یک روز در میان وبلاگ خود را به روز کنید. اما دلیل این اجبار چیست؟ وقتی که شما وبلاگ خود را مرتب به روز می کنید علاوه بر این که مخاطبین شما از عملکرد شما راضی خواهند بوند و در صورت افزایش کیفیت مطالب باعث افزایش ترافیک سایت شما می­شود. نتیجه مثبت دیگر این است که موتورهای جستجوگر بیشتر به شما لینک می­دهند و رتبه وب سایت شما افزایش پیدا می­کند ولی اگر به روز رسانی به صورت غیر متعارف باشد (یعنی اینکه شما علاوه بر روزهای تعطیل روز های دیگر هم به صورت منظم به روز رسانی نکنید.) باعث می شود رتبه وبلاگ شما کاهش پیدا کند و ترافیک بالای خود را از دست بدهید.

ترافیک

ترافیک وب سایت یکی از مهمترین مسائل وب سایت است. از موارد مهم بالا بردن ترافیک وب سایت بالا بردن کیفیت مطالب وب سایت است. اما باید قبول کنیم که مطالب بسیار خوب ولی بدون معرفی وب سایت زمان بسیار زیادی طول می­کشد تا ترافیک بالا رود. از این رو باید از برخی روش ها جهت معرفی وب سایت استفاده کنید. این روش ها عبارت اند از : تبلیغات رایگان و پولی، بازاریابی ویروسی، بازاریابی موتورجستجو، استفاده از RSS و جذب مشترک جهت اطلاع رسانی از به روز رسانی وب سایت از طریق ایمیل. اگر مورد برای شما مبهم بود می توانید آن را در بخش نظرات مطرح کنید.

پیگیری وضعیت وب سایت

شما باید آمار بازدید کنندگان خود را به صورت دقیق و حرفه ای بررسی کنید. باید به کلمات کلیدی که باعث شده موتورهای جستجو به شما لینک داده اند را بررسی کنید و ببینید در چه بخشی قوی و چه بخشی ضعیف عمل کرده اید و اقدامات لازم جهت بالا بردن ترافیک انجام دهید. در تحلیل ترافیک وب سایت باید به کلمات کلید، ردیابی اطلاعات ارجاع، اطلاعات موتورهای جستجو، بک لینک ها و بازدیدکنندگان منحصر به فرد توجه کنید.
دقت کنید که آمارگیری که از آن استفاده می­کنید باید خوب باشد و اطلاعات دقیق را به شما ارائه کند.
برای بررسی کلمات کلیدی ورودی از گوگل بهترین ابزار Google webmasters است. و اگر سیستم مدیرت محتوای شما وردپرس است آمارگیر WordPress Statistics را پیشنهاد می کنیم که توسط مصطفی صوفی تهیه شده است.

هنر دیجیتال

سعی کنید مطالب خود را چند رسانه ای بر روی وب سایت قرار دهید. شما می توانید در هفته ای یکی از مطالب خود را در قالب ویدیو منتشر کنید. اما در انتشار این ویدیو باید به برخی نکات توجه کنید؛ سعی کنید ویدیو خود را در شبکه های مانند آپارات در کانل که مخصوص وب سایت خود ایجاد کرده اید منتشر کنید و سپس کد ویدیو آن را در وبسایت خود قرار دهید با این کار شما، افرادی که ویدیو شما را در آپارات مشاهده می کنند با وب سایت شما آشنا می­شوند و کمک به بالا رفتن ترافیک وب سایت می­شود. همچنین شما می توانید در نوشته های خود از تصاویر جذاب استفاده کنید که باعث ایجاد حس رضایت فرد از وب سایت شما می­شود.
در بررسی که در این خصوص انجام دادیم برخی افراد یکی از دلایل مراجعه به وب سایت را مشاهده تصاویر مطالب عنوان کردند که اهمیت این موضوع را نشان می­دهد.

تعامل با بازدید کنندگان

یکی از موارد که کمک می کند ترافیک خود را از دست ندهید و کمک به بالا رفتن آن کنید؛ تعامل با بازدید کنندگان است. وقتی که بازدید کننده در وب سایتی سوال می­پرسد قطعا نویسنده جواب او را می دهد. علاوه بر این نکته­ شما باید به نظر بازدید کننده احترام بگذارید. این مورد در خیلی از سایت ها مشاهده نمی­شود و وقتی که بازدید کننده از نویسنده تشکر می­کند نویسنده جواب این تشکر را نمی­دهد. در حالی که اگر شما جواب او را بدهید علاوه بر این که این کمک می­کند برای مشاهده پاسخ نظر خود دوباره به وبسایت شما مراجعه کند؛ باعث می­شود که فرد احساس کند نظر اون مورد توجه قرار گرفته است و همین موضوع برای فرد دلیلی می­شود که در زمان های بعدی به وب سایت شما سر بزند.

کسب درآمد

اهداف بیشتر وب سایت­ها کسب دارمد است اما زمان شروع آن چه وقت است؟ آیا در همان ابتدای کار پنل های تبلیغاتی مشخص کنیم و قیمت برای آن تعیین کنیم؟ وب سایت شما وقتی آمار بازدید آن افزایش پیدا کرد و سرعت رشد شما در حد خوبی بود شما می توانید کسب درآمد خود را با تبلیغات متنی شروع کنید. اما زمانی که وب سایت شما هنوز نوپا هست بهتر است که شما تمرکز خود را بر روی محتوا و نگهداری آن بگذارید تا اینکه به فکر کسب درآمد از آن باشید.
شما یک حرفه ای هستید!
زمانی که شما در زمینه وبلاگ نویس حرفه­ ای شدید وقت آن است که وب سایت خود را راه اندازی کنید.
برای هدایت یک وب سایت بهتر است از دوستان وبلاگ نویس خود کمک بگیرید و وب سایت خود را به صورت گروهی هدایت کنید. نویسنده بیشتر به معنی تبلیغات بیشتر است. زیرا که هر نویسنده به فکر منافع شخصی خود است و اینکه دوست دارد عملکرد فعالیت خود را به دیگران نشان دهد، باعث بالا رفتن ترافیک وب سایت می­شود. همچنین پیشنهاد می­کنیم که نویسندگان وب سایت در جلساتی تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و سعی کنید دانش جمعی خود را با کمک یکدیگر بهبود بخشید. در سطح بالاتر این موضوع می توایند با دیگر وب سایت ها جلسات مشترکی برگزار کنید و کمک به پیشرفت هر دو وب سایت کنید. دقت کنید که با این دید جلو نروید که دیگر وب سایت ها رقیب شما هستند. بلکه شما باید با هم فکری با دیگران کمک به پیشرفت خود و آنها کنید که این کار باعث بالا رفتن سطح کیفی وبلاگ نویسی در ایران می­شود.
اگر بخشی از مقاله برای شما مبهم است؛ می توانید آن را در بخش نظرات مطرح کنید.

ویژگی های یک وب سایت موفق

امروزه با توجه به دسترسی بیشتر مردم به سایت ها و همچنین نیاز به یک وب سایت مناسب جهت معرفی کار و معرفی نمونه کارهای خود در بستر وب نیاز به یک طراحی سایت مناسب می باشد.با توجه به رقابتی که در دنیای مجازی وجود دارد شما تنها با طراحی وب سایت استاندارد و با طراحی منحصر به فرد خواهید توانست یک وب سایت مناسب جهت افزایش بازاریابی خود ایجاد کنید.توجه داشته باشید که شرکتی را که برای طراحی سایت انتخاب میکنید یک شرکت معتبر بوده و به اصول برنامه نویسی و سئو و طراحی سایت آشنا باشد حتی المقدور یک شرکت ثبت شده باشد تا بتوانید به آن اطمینان کنید.

خصوصیات وب سایت موفق

با توجه به رقابت موجود در عرصه ی وب باید برای افزایش کاربران سایت از عواملی پیروی کرد که از جمله ی آن طراحی مناسب سایت می باشد که بتواند کاربر را جذب خود کند
هر وب سایت متناسب با زمینه فعالیتش باید طرحی را انتخاب کند که عامه پسند باشد. صاحب سایت هیچ وقت نباید سلیقه های شخصی خود را بدون در نظر گرفتن نظرات سایرین در طراحی و چیدمان سایت بکار گیرد. طراح سایت می تواند نقش موثری در زیبایی طرح سایت شما داشته باشد چرا که طراح سایت می تواند با ایده های خود یک طراحی سایت حرفه ای و زیبا را به شما ارائه دهد.

از نکاتی که بسیار حائز اهمیت می باشد سرعت پردازش صفحات وب سایت می باشد زیرا اگر وب سایت شما مدت زیادی را برای لود شدن صرف کند کاربر از ادامه دادن کار خود منصرف خواهد شد همچنین اطلاعات به روز و آپدیت شده در وب سایت می تواند در جذب کاربر به سایت موثر باشد.

به طور کل موارد زیر ویژگی های یک وب سایت موفق را بیان می کند :

√ طراحی سایت باید به صورت حرفه ای باشد تا بتواند کاربر را جذب خود نماید.

 طراحی سایت باید متناسب با فعالیت سایت باشد تا کاربر بتواند در نگاه اول به موضوع وب سایت و همچنین اهداف آن پی ببرد.

√ چیدمان بخش های مختلف سایت باید استاندارد باشد و کاربر بتواند به راحتی به بخش های مختلف آن دسترسی پیدا کند.

√ فونت مورد استفاده در سایت متناسب باشد زیرا در صورتی که از فونت خیلی بزرگ یا خیلی کوچک استفاده کنیم باعث شلوغ جلوه دادن وب سایت می شود.

√ استفاده از عکس های متحرک  و جلوه های ویز می تواند از عواملی باشد که کاربر را مجذوب خود کند بنابراین استفاده از این موارد در طراحی سایت توصیه می شود.

و در آخر برای افزایش بازدید از سایت باید به تبلیغ سایت در اینترنت پرداخت . بهینه سازی سایت و آگهی اینترنتی در سایت های پربازدید از جمله بهترین راه های تبلیغات اینترنتی هستند باید توجه داشت که تبلیغات متمرکز و موثر یکی از ارکان موفقیت یک وب سایت است.

چه عواملی به طراحی سایت اعتبار می بخشد؟

طراحی سایت در سال های اخیر بسیار توسعه یافته است و وب سایت های بسیاری در زمینه های مختلف طراحی و راه اندازی شده اند. در این میان برخی از انواع طراحی سایت و وب سایت های ایجاد شده نسبت به سایرین، بیشتر توجه افراد را به خود جلب می کند.

در حقیقت برخی از فاکتورها هستند که استفاه از آنها در طراحی سایت ، به طراحی سایت اعتبار می بخشد و آن را نزد کاربر معتبر تر می سازد. در این مقاله از آموزش طراحی سایت ، قصد داریم بگوییم چه عواملی به طراحی سایت اعتبار می بخشد را شرح دهیم.

چه عواملی به طراحی سایت اعتبار می بخشد؟

• نکته اول این است که در هنگام انتخاب نام دامنه برای وب سایت خود بسیار دقت کنید. نام دامنه تاثیر به سزایی بر بازدیدکننده دارد. سعی کنید نام دامنه را به گونه ای انتخاب کنید که بازتابی از کسب و کار شما باشد.
• یکی از عوامل اعتبار بخش به طراحی سایت و به طور کل وب سایت شما، ایجاد یک ایمیل و پست الکترونیک سازمانی منطبق با نام دامنه وب سایت است.
• در بخش تماس با ما در طراحی سایت مواردی نظیر شماره تلفن، آدرس، ایمیل، ساعت کاری شرکت و غیره را وارد کنید.این موضوع در واقع اعتماد کاربر را نسبت به شرکت شما را افزایش می دهد.
• در هنگام طراحی سایت، لینک های برقراری ارتباط را نیز به وب سایت خود اضافه کنید.
• در طراحی فروشگاه اینترنتی ، باید عملیات خرید آنلاین به گونه ای باشد که اعتماد مشتری را کاملا جلب کند. برای این منظور کدهایی نظیر نماد اعتماد الکترونیک را پس از دریافت در کد نویسی طراحی سایت وارد کنید علاوه بر این محصولات را با گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه کنید..
• به روزرسانی محتوا و اطلاعات طراحی سایت نیز از عوامل مهم و موثر در افزایش اعتبار وب سایت است.
• طرح گرافیکی وب سایت می تواند تاثیر به سزایی در افزایش اعتبار طراحی سایت نزد کاربر داشته باشد.
• در طراحی سایت، سرعت بارگذاری صفحات را نیز در نظر بگیرید.
• طراحی سایت تعاملی داشته باشید. بخش نظرات و همچنین پیشنهادات و انتقادات را در طراحی سایت اعمال کنید.

چه مواردی در طراحی سایت برای کاربر آزار دهنده است؟

همه ی طراحان میکوشند تا سایتی خاص و یکتا طراحی کنند اما برخی از آن ها فقط به زیبایی و خاص بودن سایت توجه میکنند و اصلا به این موضوع نمی اندیشند که آیا این ویژگی های سایت برای کاربران هم مفید و لذت بخش است یا نه. مثلا برخی از طراحان در سایت خود فایل ها فلش همراه با موسیقی قرار میدهند در ابتدا زیبا به نظر میرید اما بعد از چند دقیقه کاربر آزرده میشود.

طراحی سایت اولین بار در سال 1994 ظهور پیدا کرد. اگرچه در آن دوران تعداد وب سایت ها بسیار کم بودند. در این مقاله قصد داریم در مورد چگونگی طراحی سایت در قرن بیستم مطالبی را ارائه نماییم. در ادامه چند نمونه طراحی سایت را معرفی خواهیم کرد که مثال هایی از طراحی سایت بد و نامناسب هستند که بهتر است به منظور رضایت بخشی کاربران در سال 2016 به روزرسانی شود.

با روی کار آمدن دستگاه های متعدد و اندازه صفحه نمایش های مختلف، کاربران توقع دارند تا طراحی سایت شما با هر صفحه نمایشی متناسب باشد. در حال حاضر هیج جایی برای طراحی سایت با الگوهای نامناسب و بد وجود ندارد. بنابراین اگر شما در کسب و کار خود جدی هستید توصیه می کنیم توجه زیادی به طراحی سایت داشته باشید. در ادامه با معرفی برخی از نمونه های طراحی سایت بد . آزاردهنده ، راه هایی را برای برطرف کردن عوامل آزاردهنده از طراحی سایت پیشنهاد می کنیم.

وب سایت arngren.net یکی از نمونه وب سایت هایی است که طراحی سایت آن بسیار آزاردهنده است. این طراحی سایت بسیار نامرتب است و برای کاربر خسته کننده است. این سایت می تواند با استفاده از قالبهای فروشگاهی و تجارت الکترونیک، وب سایت خود را سازماندهی کند.

lingscars.com یکی از کسب و کارهای بزرگ است اما دارای تعداد زیادی فلش است که می تواند برای کاربر آزاردهنده باشد. به نظر می رسد این طراحی سایت را می توان با کاهش درهم ریختگی ها و فلش ها ، به یک طراحی سایت مناسب تبدیل کرد.

نمونه دیگری از طراحی سایت آزاردهنده ، irishwrecksonline.net است. این وب سایت دارای اطلاعات جالبی است اما طراحی سایت آن واقعا افتضاح است.

art.yale.edu یکی دیگر از انواع طراحی سایت است که با وجود داشتن اطلاعات مفید زیاد ، کمی آزاردهنده است. تقریبا در این وب سایت تمام اطلاعات مفیید و کاربردی ارائه شده است اما طراحی سایت آن کمی نامرتب است که می توان آن را با تعویض قالب وب سایت برطرف کرد.

توجه داشته باشید که در طراحی سایت، هدف اصلی جلب توجه کاربر و رضایتمندی وی است. در نتیجه باید به گونه ای طراحی سایت را انجام دهید که برای کاربر آزاردهنده نباشد. شرکت طراحی سایت مبنا از شرکت های فعال و با تجربه در زمینه طراحی سایت است که با وجود نیروی کار متخصص و کار آزموده قادر است تا طراحی سایت شما را به نحو احسن انجام دهد. در صورت نیاز به طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت با ما در ارتباط باشید.

Administrator\files\UploadFile\flash-intros.jpg

و یا برخی برای مدرن کردن سایت خود از طراحی پارالاکس استفاده میکنند، این طراحی بسیار زیبا است اما استفاده از آن برای طراحی سایت های پر بازدید آزار دهنده خواهد بود.

توجه داشته باشید طراحی سایت باید به نحوی باشد که پیغامی را به کاربر برساند. اما برخی از طراحان در طراحی سایت قصد رو نمایی از تمامی توانایی های خود دارند. که این موضوع اصلا جالب نیست. در این مقاله شرکت طراحی سایت مبنا قصد داریم به بررسی چه مواردی در طراحی سایت برای کاربر آزار دهنده است؟ بپردازیم.

1- استفاده از فایل موسیقی :

ترجیحا اگر دارای سایت رادیو آنلاین هستید از این فایل ها استفاده کنید. اما اگر در زمینه های دیگر فعالیت میکنید لطفا از این فایل ها استفاده نکنید. مطمئن باشید هیچ کاربری علاقه ندارد یک موسیقی را به طور مداوم و تکراری گوش دهد.

2- استفاده از فونتهای بزرگ و یا ریز:

استفاده از فوت های بزرگ اصلا مناسب نیست زیرا طراحی را بسیار زشت و نا زیبا میکند و چشم کاربر به سرعت خسته میشود مخصوصا اگر رنگ های روشن و جلب توجه کننده داشته باشید. پس لطفا از فوت های بزرگ استفاده نکنید مگر آنکه سایتان برای افراد کم بینا و کسانی که مشکلات بینایی دارند طراحی شده باشد.

همچنین فوت ریز نا خوانا میشود و کاربر از خواندن آن مطلب دست می کشد.

3- پیغام های بزرگ و تمام صفحه:

نمایش محتوا به صورتی بر روی هم قرار بگیرد ممکن است بسیار مطبوع و مفید باشد اما فراموش نکنید که نباید هیچ یک از محتوا و مطلبی که شما میخواهید کاربر مطالعه کند به صفحه مانیتور بکوبید و آن ها را مجبور به خواندنشان کنید.

4- پنجره های پاپ آپ:

این روزها اغلب سایت هایی که از پاپ آپ استفاده میکنند مسدود می شوند اما با این حال افرادی هستند که هنوز از پاپ آپ استفاده می کنند. جدا از آنکه استفاده از پنجره های پاپ آپ آزار دهنده است، به علت مسدود شدن این صفحات ما محتوای مفید و خوب را نیز از دست میدهیم.

یکی از المان های طراحی سایت ، صفحه بندی Pagination می باشد که در دسته بندی ، برجسب ، فروشگاه ها و ... کاربرد زیادی دارد.  در این مقاله از شرکت طراحی سایت مبنا مهم ترین نکات صفحه بندی را مطرح میکند.
 
صفحه بندی در سایت چیست؟
 
زمانی که مطالب سایت شما در طراحی سایت طولانی می شود تلاش می کنید که آن را در چند صفحه برای کاربر نمایش دهید ، این روش صفحه بندی باعث می شود که حجم صفحه را کاهش دهد.

8 نکته در طراحی صفحه بندی سایت  

شرکت طراحی سایت مبنا ، 8 نکته مهم در صفحه بندی را به طور مختصر در این بخش توضیح می دهد.

1) محتوای صفحه بیش از حد کوتاه نباشد

صفحات وب یک مجله و یا کتاب نیستند ، با اسکرول کردن کاربران می توانند مطالب بیشتری را مشاهده کنند. در طراحی سایت ، صفحانت وب را به گونه ای طراحی می کنند که نسبت به اینچ و اندازه مانیتور اسکرول بخورد .
 
کوتاه بودن مطالب و محتوای صفحه سایت باعث می شود که کاربر فکر کند اطلاعات شما محدو است ، اینگونه شانس کمتری در نتایج جایگاه گوگل خواهید داشت .مطالبی که در سایت می گذارید باید کامل و هدفمند باشد و کاربر را به خواسته خود برساند.

 2) دکمه های صفحه بندی ریز نباشد

اغلب سایت ها برای اینکه مطالب و محتوای صفحه باسایر بخش ها هماهنگ کنند از دکمه های کوچک و ریز استفاده می کنند ، استفاده از دکمه های کوچیک گرچه ظاهر صفحه سایت را زیبا می کند اما موجب می شود کارایی آن پایین باشد ، کسانی که از موبایل استفاده می کنند حداقل باید اندازه دکمه بند انگشت باشد.

3) صفحه ی کنونی مشخص باشد

من کجا هستم ؟ هنگامی که کابر از سایت شما استفاده می کند می خواهد بداند که الان در کدام بخش ازصفحه قرار دارد ، این درست نیست که حفظ کردن شماره صفحه را در طراحی سایت به کاربر بسپاریم .با تغییر دادن رنگ و صفحات جاری به کاربر کمک می کنید که مسیر خود را بهتر تشخیص دهد. 

4) تعداد نمایش صفحات را محدود کنیم

در سایت های دانلود مشاهده می کنید که تعدا صفحات از 1 تا 500 ادامه یافته است و در هر صفحه کاربر حق انتخاب محدودی دارد. این حق انتخاب به سود کاربر نیست. بهتر است که تعداد صفحات را کم کنیم تا انتخاب کاربر در صفحه بیشتر بشود . دقت داشته باشید که فاصله لازم را بین لینک ها به اندازه انتخاب شود که کاربر اشتباهی لینک کناری را نزنند.

5) صفحه بعد و قبل فراموش نشود

استفاده کردن از دکمه های صفحه بعد و صفحه قبل در طراحی سایت باعث می شود که کاربر بتواند در صفحات به راحتی جا به جا شود و محتوای سایت را مشاهده کند. اینگونه دیگر لازم نیست کاربر بداند در چه صفحه قرار دارد.

6) آخرین و اولین را فراموش کنید

در گذشته رایج بود که در کنار دکمه های بعدی و قبلی ، لینک های اخرین و اولین نیز کنار آن ها قرار میدادند که کاربرد زیادی نداشته است و اغلب کاربران آن را با دکمه های قبلی و بعدی اشتباه گرفته اند. اگر فکر می کنید کابرانتان به چنین امکاناتی در طراحی سایت نیاز دارند بهتر است که صفحه اول و آخر را نمایش دهید. 

7) طراحی متفاوت برای نسخه موبایل

کسانی که از تلفن های همراه برای وب گردی استفاده می کنند ، صفحه نمایش آن ها نسبت به کامپیوتر ها کوچک تر است ، اینگونه صفحه بندی شما در این شرایط بسیار پایین خواهد بود. در این مواقع به جای شماره از دکمه های قبلی و بعدی استفاده می شود.

8) تعداد نمایش صفحات را محدود کنید

 اگر تعداد صفحات سایت شما بالاست بهتر است که صفحات خود را محدود کنید . فاصله میان صفحه اول تا آخر را با استفاده از 3 نقطه پرکنید اینگونه صفحات سایت خود را کوتاه تر ، ساده و زیبا تر می شود.

نکته آخر 

بخش های مهمی که در صفحه بندی باید در طراحی سایت نمایش داده شوند عبارتند از:

1)   صفحه جاری
 
2)   دکمه های صفحه بعد و قبل
 
3)   نمایش شماره صفحه قبلی و بعدی نسبت به صفحه جاری
 
4)   نمایش لینک صفحه آخر و صفحه آخر بصورت شماره ای

 عوامل موثر در کیفیت طراحی سایت

فاکتورهای زیادی بر کیفیت طراحی سایت تاثیر می گذارند. برخی از این عوامل بر سئو سایت نیز تاثیر گذار هستند. در این بخش برخی از این فاکتورها را که در کیفیت طراحی سایت موثر هستند را برای شما کاربران عزیز شرح می دهیم.

عوامل موثر در کیفیت طراحی سایت

استفاده از آخرین استاندارد html5

استفاده از آخرین استاندارد html5 در طراحی سایت ، کیفیت سایت شما را بالا می برد. تمام صفحات html به منظور مشخص کردن نسخه html باید شامل عنصر <! DOCTYPE> باشد. این عنصر اطلاعات مهمی را در اختیار مرورگر قرار می دهد در نتیجه می تواند موجب بارگذاری سریع تر صفحه سایت شما شود. علاوه بر این این عنصر اجازه می دهد تا نرم افزارهای معتبر، ترکیب صفحه شما را بررسی کنند.

از فایل های css جداگانه استفاده کنید

استفاده از css در طراحی سایت یک روش ارجح برای جدا کردن محتوا و سبک، در صفحات وب با کیفیت است. به کار بردن css در طراحی سایت باعث بهبود کیفیت سایت و افزایش خوانایی سایت در مرورگرهای مختلف می شود. سبک ها (اندازه، فونت، رنگ، و غیره)، باید خارج از صفحات وب و در فایل css جداگانه تنظیم شود. فایل جداگانه css همچنین هزینه ای تغییر و توسعه طراحی سایت را تا حد زیادی کاهش می دهد.

از این طریق شما می توانید، سبک عناصر html، را با نوشتن مجدد یک خط کد تغییر دهید. اگر در هنگام طراحی سایت از css در داخل صفحات خود استفاده کنید، در هنگام تغییر باید تمام این صفحات را ویرایش کنید.

عوامل موثر در کیفیت طراحی سایت

عنصر <title>

عنصر <title> یکی از مهم ترین عناصر HTML است. وظیفه اصلی این عنصر، توصیف محتوای یک صفحه وب است. حتی اگر عنوان، یکی از بخش های قابل مشاهده در صفحه سایت شما نباشد، استفاده از آن برا کیفیت طراحی سایت مهم است، زیرا:

• در لیست موتورهای جستجو قابل مشاهده است.

• در قسمت نوار عنوان (title bar) مرورگر قابل مشاهده است

• در بوک مارک کاربر نشان داده می شود.

عنوان باید تا حد امکان کوتاه باشد. در انتخاب عنوان دقت داشته باشید که از کلمات کلیدی که کاربر جستجو می کند استفاده کنید. این امر موجب بالاتر رفتن رتبه سایت در عبارت جستجو خواهد شد و برای سئو نیز مفید خواهد بود.

عوامل موثر در کیفیت طراحی سایت

عناصر تیتر (Heading)

عنصر تیتر شامل <h1> تا <h6> است که در این میان از تگ <h1> برای تشریح تیتر اصلی صفحه سایت استفاده می شود. عنصر تیتر نیز یکی از عناصر مهم و تاثیر گذار در کیفیت طراحی سایت است. همیشه برای تیتر اول باید از <h1> استفاده کرد زیرا در غیر این صورت موتورهای جستجو برای تشخیص ساختار صفحه دچار سردرگمی می شوند.

طراحی سایت کاربر پسند و کاربردی

اغلب افرادی که در حوزه وب سایت و طراحی وب سایت فعالیت می کنند این نکته مهم را از یاد می برند که سایت باید کاربردی باشد و کاربر بتواند با استفاده از آن نیاز های خود را رفع کند.

در واقع طراحی سایت کاربر پسند و کاربردی به سایتی میگویند که کاربر و بازدیدکنندگان سایت به آسانی و سریع اطلاعات دریافت و نیاز های خود را رفع کنند.

لازم به ذکر است که کاربردی بود سایت باعث میشود که سایت موفق تری داشته باشید همچنین این ویژگی تاثیر مثبتی بر فروش شما خواهد داشت.

در این مقاله شرکت طرح و پردازش مبنا قصد داریم چند نکته برای کاربردی و کاربر پسند شدن طراحی سایت مطرح می کنیم.

Administrator\files\UploadFile\user-friendly-web-design-in-san-francisco-ca.jpg

1- سازگاری با موبایل و یا سایت ریسپانسیو

با توجه به این که استفاده کنندگان گوشی های هوشمند رشد تصاعدی دارند و گوگل در جدیدترین الگوریتم خود بر سایت های سازگار با موبایل تمرکز کرده است،  نیاز به طراحی یک سایت ریسپانسیو ضروری بوده و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

ابتدا بررسی کنید طراحی سایت شما در موبایل چگونه نمایش داده میشود برای این منظور از Google Mobile Site Tester بهره ببرید و سپس به سراغ طراحی سایت ریسپانسیو بروید.

2-ساختار و چیدمان اطلاعات

چیدمان صحیح  و مناسب اطلاعات امری حیاتی در طراحی سایت کاربردی است که متاسفانه اغلب افراد به آن بی توجهی می کنند. توجه داشت باشید که اغلب بازدیدکنندگان تمایل دارند اطلاعات مورد نظر خود را به راحتی بدست آورند. برای این کار سعی کنید مطالب و محصولات خود را دسته بندی کنید و عنوان های مناسب برای هر یک از آن ها انتخاب کنید. تا سایت برای کاربر گویا باشد. برای آن که یک سایت کاربر پسند داشته باشید سعی کنید از چشم کاربران به سایت خود نگاه کنید و بر اساس نیاز آن ها به طراحی سایت بپردازید.

3-یکی از علت های اصلی که کاربر سایت شما را ترک میکند سرعت کم و دیر لود شدن سایت میباشد. میتوان گفت هیچ چیز نمیتواند به اندازه کند لود شدون سایت برای کاربر عذاب آور باشد. سایت باید بین 4 تا 6 ثانیه لود شود. ناگفته نماند سرعت لود شدن سایت در رنکینگ سایت و رتبه آن بی تاثیر نیست.

برای تست سرعت سایت میتوانید از آنالیزگر Gtmetrix استفاده نمایید.

4- سایت بسیاری از شرکت ها هنوز که هنوزه در تمامی مرورگر ها به درستی نمایش داده نمیشود، چه حیف است بخاطر چنین مسئله ساده ای شما کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود را از دست بدهید.

در طراحی سایت بسیار بسیار مهم است که سایت طراحی شده در تمام مرورگر ها به درستی نمایش داده شود در غیر این صورت آن سایت دارای ضفت بسیار بزرگی است.

طراحی سایت سئو محور

سئو و بهینه سازی سایت یکی از فاکتور های مهم و اساسی در تجارت و بازاریابی اینترنتی است. طراحی سایت بدون رعایت اصول سئو مانند داشتن یک فروشگاه در منطقه ای دور افتاده در شهر است که نمی تواند به موفقیت در کسب و کار شما کمک نماید. شما با اعمال سئو می توانید تجارت خود را رونق ببخشید. در واقع یکی از راه های موفقیت و کسب رتبه عالی در نتایج جستجوی گوگل، طراحی سایت سئو بیس است. در این بخش مطالب بیشتری در مورد طراحی سایت سئو محور در اختیار شما همراهان همیشگی قرار  می دهیم.

سایت سئو محور تلفیقی از دو مرحله است:

  • طراحی سایت به صورت سئو بیس
  • ایجاد محتوا و اطلاعات با رعایت اصول سئو

رعایت این دو مرحله تواما می تواند موجب خلق سایت سئو محور شود که تضمینی برای موفقیت کسب و کار شما است. حال در ادامه در مورد هر یک از این دو مرحله بیشتر توضیح خواهیم داد.

طراحی سایت سئو بیس

گوگل قوانینی را برای کدنویسی سئو بیس اعلام کرده است. کدنویسی وب سایت باید به گونه ای انجام شود که تمام اصول سئو مورد تایید گوگل در آن رعایت شده باشد. رعایت این عوامل تاثیر بسزایی در موفقیت شما خواهد داشت. از این رو توصیه می شود در هنگام طراحی سایت علاوه بر ظاهر و زیبایی وب سایت ، به کدنویسی اصولی نیز دقت کنید. به عبارت دیگر یکی از ویژگی های وب سایت ، صرف نظر از کاربر پسند بودن، برنامه نویسی استاندارد بر مبنای الگوریتم های گوگل است.در برنامه نویسی اصول مختلفی وجود دارد که باید رعایت شوند یکی از آنها به کاربردن صحیح تگ ها می باشند. در حال حاضر یکی از مهم ترین و اصلی ترین فاکتور ها در طراحی سایت سئو محور ، رعایت اصول واکنش گرایی و رسپانسیو می باشد.

ایجاد محتوا بر مبنای اصول سئو

از نظر سئو ، محتوا پادشاه است. اهمیت ایجاد محتوای خوب و مناسب برای سئو امروزه انقدر ملموس است که همه مدیران وب سایت ها در صدد تولید محتوای استاندارد می باشد. به منظور تولید محتوای سئو محور ، چند نکته وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 طراحی سایت سئو محور

طرح ریزی و تولید محتوای بکر

محتوای بکر، محتوایی است که تا کنون در هیچ جایی انتشار نیافته است. این محتوا  باید به گونه ای باشد که نظر مخاطب را به خود جلب کند و اشتیاق خواندن ادامه مطلب را در کاربر ایجاد نماید. محتوای جذاب ، موجب بالا رفتن ترافیک وب سایت شما شده و در نتیجه می تواند در بالا رفتن رتبه وب سایت ، موثر باشد. در نوشتن مقالات و محتوا ، به عنوان آنها توجه نمایید. عناوین باید گیرا و جذاب و در عین حال در بر دارنده کلمات کلیدی باشند. این نکته از دید موتور های جستجو نیز بسیار مهم است.

ویرایش محتوا و مقالات

  • به هیچ وجه در وب سایت خود از محتوای کپی استفاده نکنید. همانطور که در بالا نیز گفته شد، متن باید بکر باشد. برای این منظور شما می توانید مطالب دیگر را خوانده و آن را به طور کامل ویرایش نموده و پس از آن در سایت خود انتشار دهید.
  • در هنگام نگارش مطالب توجه داشته باشید که متن فاقد غلط املایی و نگارشی باشد.
  • عنوان مناسب از دیگر نکاتی است که در نگارش مقالات باید به آن توجه نمایید.
  • سعی کنید مقاله را به گونه ای بنویسید که دارای پاراگراف بندی و زیر عنوان باشد.
  • در نوشتن محتوا همیشه سعی نمایید تا کلمات کلیدی اصلی و مهم را در پاراگراف اول متن به کار ببرید.
  • در عناوین و همچنین در زیر عنوان ها سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده نمایید. این کار در سئو بسیار موثر است.
  • سعی کنید کلمه کلیدی اصلی در هر صفحه را bold نمایید.

لینک داخلی

فاکتور موثر دیگر در ایجاد سایت سئو محور، استفاده از لینک های داخلی است. لینک های داخلی به منظور ایجاد ارتباط بین صفحات مختلف در وب سایت شما ایجاد می شوند و هر کلمه کلیدی را به صفحه مربوط خود متصل می کنند.  این فرآیند موجب گردش بیشتر مخاطب در وب سایت شما می شود. البته به عنوان لینک داخلی توجه نمایید. تنها لینک به صفحات خود وب سایت شما است که می تواند برای سئو مفید باشد. و در صورتی که لینک دهی به سایت غیر صورت بگیرد، به عنوان لینک خارجی محسوب شده و بسیار برای سئو سایت شما مضر خواهد بود.

اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی

عامل دیگری که می تواند تاثیر شگرفی در پربازدید شدن محتوای شما و افزایش رتبه داشته باشد، اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی است. بهتر است در انتهای مطالب خود آیکون هایی را برای به اشتراک گذاری مطالب توسط کاربران در شبکه های اجتماعی قرار دهید. با این کار ، مخاطبان شما می توانند مطالب مورد علاقه خود را در شبکه های اجتماعی به راحتی به اشتراک گذاشته و موجب بالا رفتن بازدید مطالب شما شوند.

مطالب ذکر شده در بالا ، در واقع مهم ترین فاکتورهایی هستند که در طراحی سایت سئو محور موثر هستند. البته علاوه بر این عوامل ، فاکتور های دیگری نیز وجود دارند که سعی می کنیم در مقالات بعدی شرکت طراحی سایت مبنا به معرفی آنها بپردازیم.

چگونه در دنیای دیجیتال ارتباط خود را با مشتری مدیریت کنیم

شرکت‌ها چگونه می‌توانند در دنیای دیجیتال روابط با مشتری را مدیریت کنند؟ پیتر فیدر، استاد بازاریابی موسسه وارتون و نویسنده کتاب «مرکزیت مشتری» معتقد است این موضوع تفاوت چندانی با نحوه مدیریت ارتباط با مشتری در دنیای فیزیکی ندارد. به گفته او
شرکت‌هایی‌ که فکر می‌کنند به دلیل انقلاب دیجیتال باید قوانین خدمات‌دهی به مشتری را بازنویسی کنند، در اشتباه محض به سر می‌برند. درست است که تکنولوژی جدید شده، اما عادات مشتری همچنان بدون تغییر مانده است.

فیدر می‌گوید «همه فکر می‌کنند بردن یک گوشی موبایل به یکی از کافی‌شاپ‌های استارباکس و سفارش دادن و پرداخت پول یک فنجان قهوه از طریق موبایل، با سفارش دادن ست چاقوهای “جینسو” از یک آگهی تلویزیونی تفاوت دارد. در ظاهر، این دو کار فرآیندها و خدمات کاملا متفاوتی دارد. اما وقتی ویژگی‌های ظاهری را به طور کامل کنار بگذارید، داده‌هایی باقی می‌ماند که افراد بر اساس آن عمل می‌کنند و الگوهای موجود کاملا مشابه‌اند.»

فیدر در ادامه می‌گوید «در دهه ۶۰ مطالعات نشان می‌داد که بهترین شاخص رفتار آینده مصرف­‌کننده RFM (تازگی،‌ تناوب و ارزش پولی) است. این معیار نشان می‌دهد مشتری اخیرا چگونه خرید کرده، در یک بازه زمانی مشخص چه تعداد خرید انجام داده و میانگین قیمت این خریدها چقدر بوده است. این معیار هر اطلاعاتی را که در مورد مشتری نیاز داریم بدانیم،‌ در اختیار ما قرار می‌دهد و به گفته فیدر این قانون قدیمی، همچنان به صورت گسترده کاربرد دارد. حتی اگر زمانی هم کاربرد نداشته باشد، الگوگیری بسیار مناسبی را در اختیار ما قرار می‌دهد،‌ به طوری که اگر شاهد تناقض‌هایی در رسانه‌های اجتماعی بودید، حس بهتری نسبت به اثر فزاینده این تکنولوژی‌ها و رفتارهای جدید خواهید داشت.»
با این حال، بنگاه‌های اقتصادی همچنان باید در نظر داشته باشند از آنجایی که دنیا اکنون از نظر تکنولوژیک پیشرفته‌ تر شده، مشتریان هم تغییر کرده‌اند. به عقیده فیدر، به همین دلیل است که برخی افراد به شکایت‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد، توجه ویژه‌ای دارند.

او در این زمینه می‌گوید «شرکت‌ها به شدت واکنشی شده‌اند. آنها به فضای مجازی توجه می‌کنند و معتقدند همیشه حق با مشتری است و برای اینکه مشتری را راضی نگه داریم، باید چه کاری انجام دهیم؟ اما من معتقدم باید در فضای بازار تفکیک قائل شد. یعنی شرکت‌ها باید به مشتریان باارزش توجه ویژه‌ای نشان دهند و انتظار داشته باشند سایر مشتریان خود را با شرایط تطبیق دهند. بسیار مهم است که شرکت‌ها بر مشتریان مناسب تمرکز کنند و این احساس را نداشته باشند که همه چیز باید در اختیار همه باشد.»
به عبارت دیگر، نباید با همه مشتریان به یک شکل رفتار کرد. منظور از مشتریان باارزش برای شرکت‌ها، افرادی هستند که بیشترین درآمد را برای شرکت‌ ایجاد می‌کنند و خرید خود را تکرار می‌کنند. البته این بدین معنا نیست که باید با بقیه مشتری‌ها رفتار بدی داشت،‌ بلکه منظور این است که آنها اولویت کمتری دارند. برای یک شرکت نمی‌ارزد که بخواهد همه وقت و پول خود را صرف راضی کردن همه مشتریان کند و این امر به قیمت دریافت انتقادات منفی از شرکت تمام شود.

کلید حل مشکل این است که رفتار آنلاین مشتریان را تجزیه کنید. به گفته فیدر «بهتر است فعالیت کاربران در رسانه‌های اجتماعی را به میزان خریدی که دارند ارتباط دهید. این کار شدنی است، چون شرکت‌ها می‌توانند مشتریان را بر اساس سوابقی که ثبت شده پیگیری کنند.» او همچنین می‌گوید یک شرکت باید استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری را به صورت جامعی به‌کار گیرد تا رویکردهای قدیمی و جدید را به هم متصل کند. البته اتفاقاتی که رسانه‌های اجتماعی رخ می‌دهد، خارج از مدیریت ارتباط با مشتری است.

اشتباهاتی که نباید در طراحی وب سایت مرتکب شد

همانطور که می دانید قوانینی در طراحی سایت وجود دارد که می تواند برای وب سایت مفید و یا مضر باشد؛که ما در مقالاتی نظیر ویژگی های یک وب سایت موفق و یا هفت دلیل برای موفقیت وب سایت به آنها اشاره کرده ایم.حال در اینجا می خواهیم تا شما را با اشتباهاتی که نباید در طراحی وب سایت مرتکب شد آشنا کنیم.

اشتباهاتی که نباید در طراحی وب سایت مرتکب شد

√  استفاده از قالب استاتیک:با توجه به گسترش روزافزون تکنولوژی و دسترسی افراد به دنیای مجازی ، محتوا از اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.بنابراین استفاده از قالب های استاتیک دیگر جایی در فضای مجازی ندارند و جای خود را به قالب های داینامیک داده اند.استفاده از قالب های داینامیک به شما این امکان را می دهد تا بتوانید محتوای خود را بروز کنید که انجام اینکار می تواند در سئوی سایت شما موثر باشد.

 استفاده زیاد از کلمات کلیشه ای و تکنیکی:این روش نیز یکی از اشتباهات در طراحی سایت می باشد.توجه داشته باشید که مطالبی که در وب خود قرار می دهید به صورت ساده بیان شده باشد تا بازدیدکننده را از دست ندهید.

 مشخص نکردن هدف وب سایت:از مهمترین اصول در طراحی سایت تعیین هدف در سایت می باشد.شما باید قبل از طراحی سایت هدف خود را از طراحی سایت مشخص کنید ومشتریان هدف خود را شناسایی کنید.

 استفاده از Flash:همانطور که در مقاله ی مزایا و معایب سایت های فلش گفته شد،استفاده از Flash در طراحی سایت حجم بالایی را صرف می کند و مهمتر اینکه محتوای فایل های Flash توسط کرولرهای موتورهای جستجو خوانده نمی شوند بنابراین استفاده از سایت را مشکل خواهد کرد.از معایب دیگر سایت فلش این است که در توسط موبایل پشتیبانی نمی شود.

 نمایش هر صفحه در پنجره ی جدید:یک طراح خوب می داند که نباید در سایت خود لینکهای زیادی را در پنجره ها و صفحه های جدید باز کند زیرا این کار کاربر را فراری خواهد داد!و موجب کاهش سرعت مررگر می شود.

 چک نکردن وب سایت: این روش یکی از مهترین اصول در طراحی سایت می باشد.یک طراح حرفه ای نباید فراموش کند که یک وب سایت نیاز به چک کردن دارد و می تواند با استفاده از ابزارهایی مانند Google Webmaster Tools و Bing Webmaster Tools به راحتی با مشکلات وب سایت رو برو شود.

از جمله ویژگی هایی که باید در طراحی سایت مورد توجه قرار گیرد دوری از المانهای آزار دهنده در طراحی وب سایت می باشد برای این منظور کافیست به چند مورد بیشتر توجه کرد.با رعایت این موارد می توانید کاربران بیشتری را به وب سایت خود جلب کنید و همچنین درصد فرار از وب سایت شما پایین خواهد آمد.

المان های آزاردهنده در طراحی وب سایت

مواردی که باید از آنها دوری کرد عبارتند از:

 موسیقی پیش زمینه : معمولا در وب سایت های رادیویی و یا فروش سی دی از موسیقی در پیش زمینه استفاده می شود در غیر این صورت برای سایر وب سایت ها پخش موسیقی از عوامل مهم برای فرار از وب سایت می شود.
 فونت خیلی بزرگ و یا فونت خیلی کوچک  : شما باید برای افزایش بازدید خود و طراحی وب سایت مناسب از یک فونت مناسب نیز استفاده کنید.به کار بردن فونت خیلی کوچک و یا خیلی درشت بیشتر درصد فرار از سایت را بالا میبرد.
 پنجره های ظاهر شونده : با باز شدن پنجره های جدید معمولا کاربران نمی توانند به قسمت های مهم سایت دسترسی پیدا کنند شما می توانید پیامهای مهم را در قسمتی ویژه از وب سایتتان نمایش دهید.
 روی هم اندازی لایه ها : لایه ها می توانند خیلی مفید باشند ولی نه هنگامیکه از آنها برای پیامهای آزار دهنده استفاده می شود. سعی نکنید بزور خوانندگان تان را مجبور به خواندن پیامهایتان کنید. سعی در متقاعد کردن آنها برای خواندن کنید تا آنها را مجبور به خواندن کنید.

با رعایت موارد بالا و استفاده کردن درست از آن ها می توانید در طراحی سایت از سایر وب سایت های دیگر از نظر جذب کاربر در رتبه ی بالاتری قرار گیرید.

در این مقاله سعی شده تا رایج ترین اشتباهات در طراحی سایت را به شما گوشزد کنیم  برای اینکه سایت شما ماندگاری طولانی در ذهن مشتریان داشته باشد. بایستی به نکات ریز و درشت زیادی توجه کنید تا طراحی سایت شما از سایر سایت ها متمایز گردد.

  •  استفاده از فونت کوچک

از فونت های کوچک در طراحی سایت استفاده نکنید.امروزه سایت های جدید با داشتن فونت های درشت و منوهای درشت دارای خوانایی خوبی میباشند. استفاده از فونت مناسب به وضوح طراحی سایت شما کمک میکند.

  • استفاده از موزیک در پس زمینه

استفاده از موزیک پس زمینه به راحتی تمام بازدید کنندگان سایت شما را میپراند. طراحی سایت شما باید به گونه ای باشد که نظر همه نوع سلیقه ای را جلب نماید. استفاده از موزیک پیش زمینه ویزیتورهای محدودی را برای سایت شما نگه میدارد.

  • استفاده مکرر از فلش

طراحی کردن هدر سایت به صورت تمام فلش باعث میشود تا در برخی سیستم ها که برنامه فلش نصب نیست هدر لود نشود.علاوه بر هدر سایت ، کل محتوا و دیزاین سایت را نیز نبایستی فلش طراحی کرد. استفاده از سایت های فلش نتیجه خوبی را در رتبه های گوگل را برای شما به ارمغان نمی آورد. استفاده از سایت ها فول فلش سرعت سایت شما را به شدت پایین می آورد.

مضرات سایت فلش را میتوانید در مقاله مزایا و معایب سایت های فلش مطالعه فرمایید.

  • استفاده از فایل های PDF

فایل های PDF سایز بزرگی دارند و برای دیدن تمام صفحه باید اسکرول کرد و همچنین بدون داشتن برنامه PDF Reader ، کاربر قادر به خواندن آن نمی باشد. استفاده از این فایل ها سرعت طراحی سایت را پایین می آورد.

  • چک نکردن در مرورگرهای مختلف

سایت خود را در مرورگرهای مختلف تست کنید تا در نمایش سایت شما در مرورگرهای مختلف مشکلی پیش نیاید و شما بازدید کننده های خود را از دست ندهید. نیمی از ایرانیان هنوز از مرورگر اینترنت اکسپلولر ورژن 7 و 6 استفاده می کنند و اگر صفحات طراحی شده شما در این مرورگرها به خوبی نمایش داده نشوند، شما نیمی از ویزیتورهای خود را از دست خواهید داد.

  • تغییر ندادن رنگ لینک هایی که قبلا بازدید شده

رنگ لینک های بازدید شده خود را تغییر دهید. طوری لینک های خود را طراحی کنید که وقتی یکی از آنها توسط کاربری کلیک می شود، رنگ آن تغییر یابد تا کاربر مطمئن شود کدام لینک ها را دیده است و کدام ها را هنوز ندیده است. این کار، از اشتباه انداختن کاربرجلوگیری میکند و او مجبور به صرف وقت برای این نیست که ببیند کدام لینک (مثلا لینک کدام مقاله) را قبلا دیده است و کدام را ندیده است.

  • استفاده از فونت های یکنواخت

از فونت های گوناگون برای تنوع چشم کاربر استفاده کنید. فونت یکسان، چشم را آزار و خسته می کند. سعی کنید حتی اگر از یک نوع فونت استفاده می کنید، سایز آن را تغییر دهید تا از خستگی چشم ویزیتور جلوگیری نماید.

  • استفاده از رنگ مشکی و چشم آزار در پس زمینه

از پس زمینه با رنگ های بسیار تیره مثل مشکی اجتناب کنید. زیرا این رنگ در نور شب و نورکم، چشم را اذیت می کند و کاربر مایل نخواهد بود دوباره سایت شما را ویزیت نماید.

  • استفاده از alt و Title

برای عکس ها حتما از تگ Alt استفاده کنید زیرا اگر عکس شما به هر دلیلی لود نشد، لاقل متن داخل تگ برای ویزیتور نمایش داده شود. استفاده از تایتل های گوناگون نیز نشاندهنده تنوع محتوای سایت شماست و هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو دارای ارزش می باشد. استفاده نکردن از آنها نوعی نقص در کدنویسی طراحی شما میباشد.

  • وجود خطای 404

کاربران از اینکه لینکی در سایت شما را کلیک کنند و با خطای 404 مواجه شوند، آزرده می شوند. سعی کنید تا وقتی صفحه ای را کامل طراحی نکرده اید و آنرا آپلود نکرده اید از لینک آن صفحه در داخل سایت خود استفاده نکنید. کاربران ایرانی بسیار حساس هستند و با دیدن چنین صفحاتی اعتماد خود را نسبت به سایت شما از دست می دهند و از اعتبار شما نیز کاسته می گردد.

  • استفاده نکردن از متن های تودرتو

باید بدانید کاربر اینترنتی، یک خواننده کتاب نیست . او دوست ندارد با صفحه وب سایتی که مشاهده می نماید، همان رفتاری شده باشد که با یک کتاب یا یک مقاله در یک نشریه ممکن است شود. او دوست دارد صفحه وب دارای جذابیت ها و خلاقیت هایی باشد که ممکن در متن های طولانی و پشت سرهم یک کتاب نتوان به آنها دست یافت. بنابراین بهتر ترفند گذاشتن لینک ادامه مطلب برای متن های طولانی، یا ترفند استفاده از زیر تیترها، برای مجزا شدن موضوعات یک متن از یکدیگر و چیزهایی شبیه این در سایت خود تعبیه نمایید تا کاربر احساس کسالت از خواندن یک متن طولانی را ننماید.

ترفندهای استفاده از متن های تو در تو:

  1. استفاده از عنوان های فرعی یا همان subhead ها برای متن خود
  2. استفاده از لیست ارجاعات
  3. استفاده از کلیدواژه های های لایت شده
  4. استفاده از پاراگراف های کوچک
  5. استفاده از هرم معکوس در تنظیم مطالب
  6. استفاده از نوشتار و نگارش ساده در متون
  • استفاده از آگهی ها

استفاده از هر چیزی که شبیه تبلیغات در صفحه وب می ماند کاربران را آزار میدهد. کاربران و ویزیتورها مثل بیننده های تلویزیون از آگهی های تلویزیونی بیزارند. آنها از هر تصویر متحرک یا همان فلش و یا هر چیزی که معنی آگهی تبلیغاتی را دهد، بیزارند و اجتناب میکنند. کاربران متاسفانه همچنین از هر متن و المان بجایی که شبیه یک آگهی طراحی شده است، بدون خواندن و یا دیدن یا اطمینان حاصل کردن از اینکه این المان فرمهای رایج آگهی است یا یک مطلب مفید، اجتناب می نمایند. بنابراین اگر متن یا المانی که شما طراحی کرده اید اما شبیه آگهی است، هر چقدر هم مفید باشد کاربر از جزئیات آن مطلع نمیگردند و زحمات شما به هدر خواهد رفت. بنابراین بهترآنست از طراحی های مشابه یک آگهی اجتناب نمود.

از جمله طراحی های که بنظر آگهی رایج تبلیغاتی میرسد و برای کاربر جذابیتی ندارد میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

استفاده از بنرهای چشمک زن: به این مفهوم که کاربر چشمان خود را فیکس یک بنر چشمک زن نمیکند زیرا تجربه به او ثابت کرده این یک آگهی است.

استفاده از انیمیشن هایی که شلوغ و پلوغ است زیرا این نیز به تجربه به کاربر اثبات گشته با یک اگهی روبروست.

استفاده pop-up یا منوهای جهنده و حساس زیرا قبل از آنکه این منوها کامل لود شوند توسط کاربر بسته میگردند.

  • باز شدن هر صفحه در پنجره جدید

بهتراست لینک هایتان در پنجره جدید باز نگردد. لازم نیست اسکرین یا صفحه نمایش کاربر سایت خود را پر از پنجره های باز شده بگردانید و کاربر هنگام استفاده نداند کدام پنجره را او را به عقب میبرد و در حال ویزیت کدام پنجره بود! عده ای از طراحان سایتها بدلیل اینکه تصور میکند اگر لینک را در پنجره جدید باز کنند به این ترتیب پنجره سایت خودشان از دست نرود و در صفحه باقی خواهد ماند، ترجیح میدهند از این حالت در طراحی خود استفاده نمایند. اما از آنجاییکه یک طراح خوب در طراحی سایت خود، راحتی کاربر را مدنظر قرار میدهد پس بهتر است لینک در همان پنجره باز گردند تا موجبات سرگردانی ویزیتور را فراهم نگرداند.

  • سادگی بیش از انتظار

گاهی اوقات وقتی همه چیز ساده و یکنواخت و راحت است حوصله آدم سرمیرود. مواظب باشید احترام به کاربر تا آنجا در طراحی یک سایت پیش نرود که کاربر دیگر لازم نباشد حتی مغز خود را برای بازکردن یک لینک نیز، کاربیندازد! کاربران اینترنتی از تکراری بودن بیش از حد صفحات، یا تکرار بیش از حد یک انیمیشن در سایت و یا... چیزهایی از دست نیز، کسل میگردند. خلاقیت و تازگی همیشه باید در طراحی های شما حرف اول را بزند. مثلا کاربر هنگام سر زدن به یک صفحه نباید بداند چه چیزی در آن صفحه، در انتظار اوست و در این صفحه چه آیتمی وجود دارد که او را متحیر خواهد کرد.

 

فرآیند هایی که وب سایت می بایست از آنها حمایت کند

ترجیح میدهید که مخاطبین از چه طریقی با شما تماس برقرار کنند؟ از طریق ایمیل،تلفن،بصورت آنلاین یا آفلاین از طریق سایت و یا اصلا هیچ تماسی نداشته یاشند؟! آیا در نظر دارید که محصولات خود را بصورت آنلاین به فروش برسانید؟آیا قصد ارائه ی خدمات آنلاین را به مشتریان خود را دارید؟آیا بروز رسانی سایت را خود تان به عهده میگیرید یا یا ترجیح می دهید یک شرکت طراحی وب سایت این کار را برای شما انجام دهد؟ آیا نیاز به یک موتور جستجوگرداخلی دارید؟

نیازهای تجاریتان را دقیقا بررسی کنید و پس از تجزیه و تحلیل مطالبی که در بالا به آن اشاره شد توجه داشته باشید که وب سایت شما چگونه می تواند از این موضوعات پشتیبانی کند.این مهم را به یاد داشته باشید که هر چه نیاز های شما بیشتر باشد هزینه شما نیز برای طراحی سایت بیشتر خواهد شد.

فرایند-لازم-طراحی-سایت

این بدان معنی نیست که شما از نیازها و خواسته هایتان گذشته و یا آنها را کاهش دهید. اگر این انتظارات همان چیزی باشد که وب سایت به آن نیاز دارد در این صورت باعث پیشرفت و کارایی بهتر سایت شما خواهد شد. این بدان معنی است که در مورد نیازهایتان به خوبی فکر کنید.

اگر لیست محصولات شما بیشتر از چند صفحه باشد آیا به یک موتور جستجو گر نیازدارید؟ اگر به طور منظم نوع محصولاتی را که به فروش می رسانید تعویض می کنید، آیا از شرکت طراح وب سایتتان میخواهید که این کار را انجام دهد و یا با توجه به هزینه ای که برای شما در بر خواهد داشت ترجیح می دهید خودتان این کار را انجام دهید؟ برای اینکه بر روی اهداف و فرآیندهای وب سایت خود متمرکز شوید ، باید به فرآیند راه اندازی وب سایت به همان صورتی نگاه کنید، که به فرآیند استخدام یک کارمند و پیشرفت او نگاه می کنید.

نکات مهم برای جذب بازدید کننده

صاحبان وب سایت ها و همچنین افرادی که خواستار طراحی سایت هستند معمولا با هدف افزایش کسب درآمد به اینکار می پردازند.شرکت های بزرگ و مطرح نیز از این مراحل پیروی کرده اند.برای افزایش بازدید و مشتری شرکت خود باید مراحلی را طی کرد که در این جا به نکات مهم برای جذب بازدید کننده می پردازیم.

نکات مهم برای جذب بازدید کننده

 سرعت بارگذاری صفحات وب:هنگامی که کاربر وارد سایتی می شود اولین چیزی که با آن روبرو می شود سرعت بارگذاری سایت می باشد،بنابراین باید به این مسئله توجه کرد زیرا در غیر این صورت بازدیدکنندگان خود را از دست خواهید داد.

 طراحی ساده وب سایت:همانطور که در مقاله ی چند نکته انکار ناپذیر در طراحی سایت گفته شد،نکته ی مهم در طراحی وب سایت رعایت سادگی می باشد زیرا زیبایی در عین سادگی تنها کلید و الگویی است که می تواند شما را در این مسیر با موفقیت به نقطه پایان برساند.

 داشتن هویت شفاف و آشکار محتوا در وب سایت:سعی کنید مطالبی که در سایت قرار می دهید شفاف باشد و بازدیدکننده بتواند به راحتی متوجه مطلب شود.شما می توانید جهت شفافیت و وضوح مطالب خود از تیتر مناسبی که مربوط به مطلب است استفاده نمایید.
نکته:فراموش نکنید که انتخاب کلمه کلیدی مناسب با مطلب می تواند توجه افراد را به خود جلب نماید بنابراین استفاده از کلمات کلیدی را جدی بگیرید.

 بروز رسانی مرتب وب:بارها تاکید کرده ایم که پس از طراحی سایت به صورت منظم مطالب خود را بروز کنید زیرا انجام این کار می تواند توجه موتورهای جستجو را به خود جلب نماید که به دنبال آن می تواند در سئوی سایت شما موثر باشد.

 استفاده از فضای سفید:استفاده از فضای سفید می تواند از ایجاد شلوغی و آشفتگی مطالب بپرهیزد.بنابراین در سایت هایی که محتوای زیادی دارند استفاده از فضای سفید می تواند در جلوگیری از نامرتب نشان دادن سایت بسیار موثر باشد.

 استفاده از صفحه ی تماس با ما:در سایت هایی که خرید و فروش انجام می شود داشتن اطلاعات تماس صحیح و همچنین داشتن فرم تماس بسیار مهم می باشد.اگر حفظ حریم خصوصی برای شما مهم است، می توانید از خدمات لینک های که اتوماتیک آدرسهای ایمیل را دریافت می نمایند استفاده کنید.

 آسان سازی دستیابی افراد به وب سایت:یکی از نکات مهم برای جذب بازدید کننده آسان سازی دستیابی افراد به وب سایت می باشد.شما می توانید وب سایت خود را از طریق خبرنامه-RSS feed و دیگر مطالب در بالاترین حد دید نگه دارید.

 آسان سازی فرایند خرید:اگر شما در سایت خود فروش محصول دارید باید مراحل خرید محصول را به راحتترین شیوه ی ممکن طراحی کنید در غیر این صورت کاربران خود را از دست خواهید داد.

رعایت موارد بالا می تواند در جذب بازدیدکننده و همچنین افزایش درآمد افراد کمک کند همچنین با داشتن این آگاهی در زمینه ی طراحی سایت می توانید با بازاریابی در بستر وب به رقابت بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کرشناسان ما در شرکت طراحی سایت مبنا تماس حاصل فرمایید.

معماری در طراحی سایت و افزایش سود دهی

در دنیای مجازی بزرگترین هدف از طراحی سایت افزایش سود دهی می باشد بنابراین باید عوامل سایت را طوری قرار داد تا بیننده را بتواند جذب کند بنابراین در این مقاله خواهیم تا معماری در طراحی سایت و افزایش سود دهی را بیان کنیم.هدف از دانستن معماری طراحی سایت خرید بیشتر از سایت می باشد،شما نیز باید وب سایت را طوری معماری کنید تا بازدید کننده در نگاه اول از آن خوشش بیاید و در ادامه به خرید از شما و یا علاقه مند به کسب اطلاعات درباره موضوع وب سایت شما شود.

معماری در طراحی سایت و افزایش سود دهی

با توجه به علم سئو و همچنین الگوریتم جدید گوگل معماری وب سایت در طراحی سایت های اینترنتی بیشتر موردتوجه قرار گرفته است.باید بدانیم که یک وب سایت فقط یک طرح گرافیکی نیست،اولین قدم در طراحی وب سایت ها ، معماری وب سایت و معماری محتوای وب سایت است و این قضیه در خارج از ایران حتی تحت کنترل شرکت های خاصی است که تنها تخصص ایشان معماری اطلاعات و معماری وب سایت ها می باشد.

به طور کل اینطور می گوییم که با این کار شما می توانید با طراحی وب سایت به صورت فریبنده و با هدف گذاری از پیش تعیین شده بازدید کننده را قدم به قدم با خود بکشانید و جلو هرز گردی ایشان را بگیرید و تنها به صفحاتی هدایت کنید که منظور شماست. این امر نیاز به تجربه بسیار بالایی در عرصه وب دارد و صد البته با ممارست و دقت و مطالعه کسب می گردد.
معماری خاص کاربر را به هدفش نزدیک تر می نماید و برای او تصمیم گیری هایی می کند و از پیش با تشخیص نیاز او در صفحه ای که است راهکار هایی به او (کاربر) پیشنهاد می کند برای مثال در صفحه ی اصلی سایت ما منوها و تمام مطالب و لینک های مفید در نگاه اول در دسترس می باشند و کاربران با کلیک بر روی هر کدام براحتی می توانند به صفحه مورد نظر خود هدایت شوند و در آنجا با طراحی متفاوتی مواجه می شوند.

سعی کنید با طراحی حساب شده بازدید کننده را بیشتر در وب سایت نگه دارید و از تک تک آن ها به شدت مراقبت کنید،سعی کنید معکوس فکر کنید و نیاز ها را در اختیار بازدید کننده قرار دهید ، گوگل هم دقیقا همین را می پسندد. دیگر زمان وب سایت های یک ستون راست و یک ستون چپ تمام شده است.شما می توانید با اجراکردن موارد ذکر شده معماری سایت خود را قوی کرده و به دنبال آن بازدید سایت خود را افزایش دهید.

علل عدم موفقیت وب سایت

تابحال مقالات بسیاری در زمینه ی موفقیت وب سایت و طراحی سایت گفته شده است که در این زمینه می توان به مقاله های ویژگی های یک وب سایت موفق و هفت دلیل برای موفقیت وب سایت اشاره کرد .حال می خواهیم تا به بیان علل عدم موفقیت وب سایت بپردازیم و به بیان مطالبی بپردازیم که در شکست وب سایت موثر هستند.

علل عدم موفقیت وب سایت

 طراحی بد:همانطور که در مقاله ی انواع طراحی سایت بر اساس رابط کاربری وب گفته شد طراحی وب سایت باید مناسب با محتوای وب سایت باشد،شما می توانید با مراجعه به این مقاله با انواع وب سایت ها و انواع طراحی سایت آشنایی پیدا کنید.

 تبلیغات بیش از حد:استفاده نادرست و بی جا از تبلیغات می تواند در پایین آمدن رتبه سایت تاثیرگزار باشد.سعی کنید زمانی تبلیغات بگذارید که سایت شما دارای رتبه مناسبی باشد که توجه تبلیغ دهندگان را جلب کند.

 عدم استفاده از تیترهای جذاب:سعی کنید برای مقاله ی خود عنوانی را انتخاب نمایید که خواننده را جذب کند همچنین تیتر انتخابی شما مرتبط با مقاله باشد.

 نبود صفحه درباره ما:بسیاری از خوانندگان خواهان بدست آوردن اطلاعاتی درباره سایت شما و همچنین خدمات شما می باشند بنابراین نبود صفحه ی درباره ما یکی از عوامل مهم در عدم موفقیت سایت محسوب می شود.

 عدم استفاده از لینک های داخلی:اگر در مورد موضوعی مینویسید که قبلا هم در مورد آن نوشته اید و فکر می‌کنید که میتوانند به هم کمک کنند و یکدیگر را تکمیل سازند ، حتما در درون نوشته  خود ، به آن‌ها لینک بدهید.

 عدم استفاده از عکس:عکس ها می تواننند مطالب را راحتتر به خواننده برسانند و مقالات را جالب تر کنند بنابراین عدم استفاده از عکس ها نیز می تواند یکی دیکگر از علل عدم شکست وب سایت ها باشد.

 سبک نوشتن بد:سعی کنید مطالب خود را راحت به بیننده برسانید و مقالات خود را به صورت ویرایش شده در سایت خود قرار دهید.

 خوراک وبسایت خود را پنهان کرده اید:این روزها خیلی از افراد برای خواندن مطالب سایت‌های مورد علاقه شان ، از فید استفاده می‌کنند . سعی کنید که یک دکمه بزرگ برای فید خود در نظر بگیرید تا کاربرانی که از فید استفاده میکنند مشترک خوراک شما شوند.

 دور شدن از هدف:سعی کنید از مطالبی استفاده کنید که مرتبط با موضوع سایت باشد و محتوای سایت خود را متمرکز هدف خود کنید.

 استفاده زیاد از متن و جمله های متحرک:این عامل نیز موجب از دست دادن تمرکز کاربران می شود و توجه کاربر به سمت دیگر خدمات معرفی شده در سایت جلب می شود.

 استفاده از موسیقی در سایت:مطمئن باشید که استفاده از موسیقی در وب سایت، کاربران را آزار خواهد داد البته برای آن دسته از مدیران سایت که علاقه به درج موسیقی در سایت خود دارند بگویم به شرطی که خود کاربر بتواند موسیقی وب سایت را کنترل کند نه تنها ضرر ندارد بلکه کاربران این روش را دوست خواهند داشت. زیرا خود می توانند آهنگ مورد علاقه خود را انتخاب و صدای آن را کم و زیاد کنند.

 عدم سازگاری با مرورگرها:حتما پس از طراحی سایت ،وب سایت خود را در مرورگرهای مختلف امتحان کنید تا مطمئن شوید که سایتتان در همه ی مررگرها قابل اجرا می باشد.

 نظرات بازدیدکنندگان برایتان مهم نیست:اگر نظرات بازدید کنندگان برایتان مهم نیست ، بهتر است که همین امروز دست از کار کردن بکشید و دنبال کار دیگری باشید که حداقل نظر مشتریان در آن تفاوتی ایجاد نکند!

20 گام برای پیاده سازی یک وب سایت عالی

در این لیست کوتاه از مراحل طرح ریزی یک وب سایت عالی، هدف انتقال اطلاعاتی است که هر سازنده وب سایت جدید که در سازمان های دیجیتالی کار می کند، قبل از شروع یک پروژه جدید باید بداند و انجام دهد، و آنچه را که باید در طول پروژه به آن توجه داشته باشد.تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله طراحی سایت متعلق به شرکت طراحی سایت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد. 
20 گام برای پیاده سازی یک وب سایت عالی در زیر توضیح داده شده است:

20 گام برای پیاده سازی یک وب سایت عالی

1. فکر خود را روی کاغذ اجرا کنید

این موضوع به نظر واضح می رسد اما من اغلب طراحان را دیده ام که مستقیم وارد فتوشاپ می شوند و بدون فکر کردن بر روی مشکل تلاش برای حل آن دارند. طراحی در مورد حل مشکلات است و این مشکلات از طریق گرادینت ها و یا سایه ها حل نمی شود بلکه از طریق یک طرح خوب و یک سلسله مراتب مشخص حل می شود. در مورد محتوا، طرح و عملکرد قبل از شروع کردن به کشیدن سایه ها فکر کنید.فراموش نکنید که در صورت خواهان طراحی سایت حرفه ای هستید حتما این موارد را باید رعایت کنید.

2. طراحی یک چارچوب سطح بالا را شروع کنید

زمانی که من می خواهم چشم اندازی از یک پروژه را ایجاد کنم، اولین کاری که انجام می دهم، ایجاد یک چارچوب (بدنه) سطح بالا است که همه مشکلات طراحی را حل میکند. چارچوب (بدنه)، UI است که محتوا را احاطه می کند و به اجرای فعالیت ها و حرکت ها در آن کمک می کند. این شامل حرکات و کامپوننت هایی مانند ستون های فرعی و میله پایین است.

3. به PSD یک شبکه اضافه کنید

قبل از شروع به طراحی هر چیزی در فتوشاپ شما به یک شبکه مناسب برای شروع با آن نیاز دارید. هیچ بهانه معتبری برای شروع کردن بدون اضافه کردن شبکه وجود ندارد، و اگر اینکار را نکنید، من به شما اطمینان می دهم که طراحی شما خوب به نظر نخواهد رسید.
گراید به شما کمک می کند که بخش های مختلف طرح را سازمان دهی کنید؛ شما را در انتخاب سایز های صفحات خاص راهنمایی خواهد کرد، و به شما در ایجاد قالب های واکنشی کمک می کند.

4. فن چاپ ( تایپوگرافی) خود را انتخاب کنید

بررسی انواع مختلف نوشتار و رنگ ها بخشی از مرحله کشف یک پروژه است. من استفاده از بیش از دو نوع نوشتار مختلف در یک وب سایت را توصیه نمی کنم، اما واقعا این بستگی به ماهیت وب سایت دارد که نشان می دهد شما می توانید از نوشتار بیشتر یا کمتر استفاده کنید. به طور کلی فونتی را انتخاب کنید که خواندن متن های طولانی با ان آسان باشد و در عناوین و دعوت به همکاری ها بیشتر قابل تغییر باشد.

5. رنگ تم خود را انتخاب کنید

در طول فرآیند انتخاب مجموعه فونت های مورد استفاده شما می توانید رنگ مورد استفاده برای UI، پس زمینه، و متن را نیز انتخاب کنید. از لحاظ رنگ ها، توصیه می کنم از مجموعه ای محدود از رنگ ها و تن ها به طور کلی برای رابط کاربری استفاده کنید.
به طرح سایت هایی مانند فیس بوک، توییتر، Quora، و Vimeo توجه کنید. به جز UI هیچ گونه محدودیت رنگی برای تصاویر و یا جزئیات گرافیکی نیست تا زمانی که اجزای کامپوننت ها در آن ها دخالت نکنند.

6. طرح را تقسیم بندی کنید

هر بخش در سایت شما نیاز به بیان یک داستان ، یک دلیل و نتیجه نهایی برای کاربر دارد. طرح احتیاج دارد که به محتوا در برجسته کردن قسمت های مهم داستان کمک کند.به ساده ترین طرحی که می توانید برای یک هدف ساده تصور کنید، فکر کنید و شروع به اضافه کردن اجزای مورد نیاز آن کنید. در نهایت به این نتیجه خواهید رسید که حفظ سادگی آن چقدر مشکل است.

20 گام برای پیاده سازی یک وب سایت عالی

7. تجدید نظر در بیان

تجدید نظر در الگوهای تعاملی تاسیس شده در هر یک از اجزا و مشاهده این موضوع که چگونه می توانیم آن را بهبود ببخشیم، مهم است.

8. خودتان را به چالش بکشید

من تمام طراحان را تشویق می کنم که در هر پروژه ای خودشان را به چالش بکشند. نوآوری همیشه به عنوان یک اصل در پروژه مطرح نیست و بستگی به ما دارد که طرحی مرتبط را طراحی کنیم. نمونه هایی از چالش های مختلف می تواند شامل استفاده از یک سیستم شبکه جدید، ایجاد یک کامپوننت جدید، و یا حتی چالش های جزئی مانند اجتناب از حالت های ترکیبی و یا استفاده از یک رنگ خاص باشد.

9. به جزئیات توجه کنید

این بیانیه اخیرا زیاد استفاده شده است اما همیشه در محصول نهایی قابل رویت نیست. بسته به مفهوم پروژه، که "علاقه" می تواند به روش های مختلف ظاهر شود.
می تواند یک تعامل کوچک، یک انیمیشن غیر منتظره و یا لمس زیبایی مانند یک شیب ملایم در یک دکمه و یا یک حرکت دقیق اطراف یک جعبه در پس زمینه باشد. اما به طور کلی این تماس ها ضروری و همچنین طبیعی است اگر شما واقعا از آنچه انجام می دهید لذت ببرید.

10. تمام اجزا را طوری طراحی کنید که بتوانند در رقابت طراحی به تنهایی ارائه شوند

باید اعتراف کنم که این قطعه از توصیه های من نیست. من آن را در گذشته در Fantasy Interactive شنیده بودم و تعجب کردم که این بیانیه چقدر روشن و صحیح است. هر جزء باید طوری طراحی شود که حتی به تنهایی به عنوان بهترین جز باشد. این به این معنی است که هما اجزاء یک سایت به یک اندازه اهمیت دارند.

11. کار خود را بهبود ببخشید

غیر از در نظر گرفتن زیبایی شناسی برخی چیزهای رایج هستند که به منظور ایجاد یک نمونه کار واضح وصحیح باید از آنها اجتناب کرد. برخی چیزها هستند که زمانی که می خواهید کارتان را بهبود ببخشید باید مراقب آنها باشید؛ شامل شیب باندهای حاصل، لبه های تار، گزینه های ارائه فونت (برخی از فونت ها بسته به اندازه آنها در یک حالت خاص به بهترین نحو نمایش داده می شوند)، و حرکاتی که با پس زمینه بد ادغام می شوند.
این ها فقط نمونه های اولیه اندکی در مورد این مسئله هستند اما در واقعیت فهرست آنها بی پایان است. همیشه طراحی خود را به عنوان یک کل نگاه کنید اگر همه چیز خوب کار می کرد و سپس هر جزء را به صورت جداگانه و با دقت بیشتری تجزیه و تحلیل کنید.

12. فایل PSD خود را مرتب کنید

این موضوع (همراه با استفاده از یک شبکه) یکی از مهم ترین بخش های مشاوره هنگام طراحی با فتوشاپ است. با وجود اندازه پروژه و تعداد طراحانی که بر روی آن کار می کنند، شما نیاز دارید که فایل خود را تمیز نگه دارید. این کار، صادرات بخش های مختلف، افزایش سرعت فرایند طراحی و کار با فایل های به اشتراک گذاشته شده با طراحان دیگر را آسانتر می کند.

13. بهترین سناریو را طراحی کنید اما برای بدترین شرایط آن را مستعد کنید

به عنوان طراح، وظیفه ما حل مشکلات از طریق محدودیت های متفاوت است. ما نیاز به ساخت یک سایتی داریم که نه تنها در سناریوی ایده آل، بلکه در بدترین حالت نیز کار کند.

14. طراحی شما را آزار می دهد تا زمانی که از آن متنفر هستید

هر زمان که من یک طراحی را به پایان می رسانم احساس غرور می کنم، و احساس می کنم که بخشی از زندگی من است. من از آن عکس می گیرم، آن را در دستگاه های مختلف بررسی می کنم، از آن تصاویر پس زمینه تهیه می کنم و حتی آن را چاپ می کنم و روی دیوار می چسبانم.

در طول این فرایند من به نقطه ای می رسم که در آن من از طراحی خودم متنفر می شوم؛ هر اشتباهی که در آن وجود دارد را می بینم و درنهایت آن را تغییر می دهم. علاقه نداشتن به کار قبلی نشانه بلوغ است، و به این معنی است که شما در نهایت از اشتباهات خود شما درس می گیرید.

15. از صرف وقت بیش از حد در یک مفهوم قبل از به اشتراک گذاری آن با مشتری اجتناب کنید

هنگامی که یک مفهوم تعاملی و یا یک طراحی "چشم انداز و احساس ' پیشنهاد می شود، شما نیاز دارید که اطمینان حاصل کنید که شما و مشتری هر دو در سریع ترین زمان ممکن در یک صفحه هستید. به محض این که این اتفاق افتاد و مفهوم اولیه تصویب شد شما می توانید کمی استراحت کنید و شروع به تولید کنید.

اما اگر مفهوم اولیه منتشر شد و کاربر به آن علاقه ای نداشت، شما باید بازخورد کافی را به مفهوم دوم در جدول معطوف کنید.

16. بهترین دوست توسعه دهنده خود باشید

توسعه دهندگان افراد خلاقی هستند و دوست دارند شغل خود را به اندازه شما دوست دارند. اما آنها همیشه در یک پروژه از همان ابتدا وارد نمی شوند و اغلب اوقات تنها زمانی که مفهوم مشخص می شود و نقش خلاقانه آنها بیان می شود، شروع به کار می کنند. این فرایند اشتباه است. بهترین ایده ها توسط تیم توسعه ارائه می شود، بنابراین مطمئن شوید که از همان ابتدای پروژه با شما همراه هستند. اشتراک گذاری مفاهیم و هیجان با آنها در نهایت منجر به ایده ها و اجرای بهتر می شود.

17. ارائه

به همان اندازه که ایجاد کارهای بزرگ مهم است ارائه آن نیز مهم است. بهترین طراحی شما ممکن است نادیده گرفته شود اگر شما به درستی آن را ارائه ندهید. همیشه به خاطر داشته باشید که آنچه که کاملا برای شما مشخص استممکن ممکن است برای کسی که برای اولین بار طرح شما را می بیند واضح نباشد.

18. همه ایده های خود را دوست داشته باشید ولی بیش از حد به آن ها وابسته نباشید

به عنوان یک طراح شما نیاز به اعتقاد راسخ به آنچه که انجام می دهید، دارید، اما باید در نظر داشته باشید که در صورت نیاز بتوانید به سرعت ایده خود را به درستی تغییر دهید. فراموش نکنید که بیش از یک راه حل منحصر به فرد وجود دارد.

19. طراحی خود را در طول فرایند توسعه پیگیری کنید

برخلاف باور عمومی، کار شما زمانی که PSD و style- sheet ها تحویل داده می شود، پایان نمیابد. شما باید در تمام طول توسعه پروژه، طرح خود را از طریق توسعه دهندگان پیگیری کنید.

20 گام برای پیاده سازی یک وب سایت عالی

20. پیشرفت کار خود را نمایش دهید

به عنوان بخشی از جامعه طراحان، همه ما دوست داریم نه تنها نتایج نهایی بلکه پیشرفت کار خود را هم ببینیم. هنگامی که یک پروژه انجام شد و شما تایید مشتری / تهیه کننده آن را گرفته اید، در صورت امکان یک مطالعه موردی با کار در حال پیشرفت ایجاد کنید. با این کار شما به دانش جامعه کمک کرده اید و در عوض بازخورد ارزشمندی دریافت می کنید.

هفت دلیل برای موفقیت وب سایت

از آنجاییکه بسیاری از شرکت ها پس از طراحی سایت به خواسته های خود در زمینه ی اینترنت دست نمی یابند در این مقاله سعی کرده ایم شما را با هفت دلیل موفقیت یک سایت آشنا کنیم .

دلیل موفقیت

 طراحی زیبا  و جذاب برای ظاهر سایت : اگر سایت شما با کیفیت پایین طراحی شود قطعا کاربران سایت شما را جدی نمی گیرند و به دنبال آن بازدید از سایت شما کاهش پیدا خواهد کرد بنابراین شما با طراحی وب سایت مناسب و با گرافیک بالا حتما کاربران بیشتری جذب خواهید کرد و به دنبال آن درخواست کار از وب سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد .

 محتوای سایت : از دیگر مواردی که در جذب مشتری و موفقیت یک سایت می تواند بسیار موثر باشد محتوای سایت است . در زمینه ی طراحی سایت باید به این نکته توجه داشت که صفحه اصلی وب سایت شما دارای چه فیلدهایی باشد .سعی کنید در سایتتان به مشتریان خود اطلاعاتی را که نیاز دارند ارائه بدهید .بهتر است بدانید که در صفحه ی اصلی فیلدهایی مانند درباره ی ما ، معرفی محصولات و همچنین هدف خاصی که شرکت شما خواهان دستیابی به آن می باشد را نمایش دهد.

 دسترسی سریع به محتوای سایت : سعی کنید برای جلوگیری از سردرگمی در دسترسی به اطلاعات سایت خود حداکثر با سه کلیک کاربر را به مقصد برسانید .در صورتی که برای دسترسی به اطلاعات مورد نظر مراحل زیادی طی شود کاربر از سایت خارج خواهد شد .

 بهینه سازی سایت : پس از طراحی سایت باید به این نکته توجه کنید که رقبای شما چه کسانی هستند و چطور باید بتوانید وب سایت خود را در عرصه ی وب معرفی همگان و همچنین رقبای خود کنید . برای این کار باید با اصول سئو آشنایی داشته باشید تا مطمئن شوید که موتورهای جستجو سایت شما را پیدا خواهد کرد . طراحی سایت شما هر قدر هم چشم نواز و زیبا باشد , وقتی کسی نتواند آن را در میان نتایج جستجوی موتورهای جستجو پیدا کند موفق نخواهید بود .

 بروزرسانی مرتب سایت : پس از اتمام سایت باید آن را دائما بروزرسانی کنید در غیر این صورت کاربر با مراجعه به سایت احساس می کند  که سایت شما نمی تواند نیازهایش را برطرف کند .

 تبدیل بازدید کننده به مشتری : داشتن مطالب بروز و مفید ،همچنین استفاده از فناوری های مدرن از مواردی هستند که میتواند بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کند .

 معرفی در شبکه های اجتماعی : برای معرفی برند خود از اجتماعات مجازی غافل نشوید. ایجاد یک صفحه در فیس بوک یا انشار آخرین مطالب و مقالات سایتتان در توییتر و گوگل پلاس و … می تواند کمک شایانی به برندینگ شما نماید .

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
عباس :
7 0
چگونه سایت داشته باشیم
مدیریت : پاسخ
4 0
برای مشاوره طراحی سایت و ایجاد وبسایت لطفا با ما تماس حاصل نمایید.
بیژن اندرز :
3 0
بسیار کار خوبی است متشکرم
شهرام فرخی :
2 0
ممنون از راهنمایی هاتون
آموزش طراحی سایت
مقاله مخاطبین وب سایت
مقاله بهینه سازی حجم صفحات وب و تاثیر آن بر طراحی سایت
مقاله نحوه تعمیر و نگهداری سایت
مقاله روش هایی برای جذب بازدیدکننده وب سایت
مقاله فایرباگ چیست و کارکردن با آن چگونه می باشد؟
مقاله مزایا و معایب طراحی سایت های داینامیک
مقاله ریشه همه مشکلات رمز عبور:بگو نه به کلمات عبور به اشتراک گذاشته شده
مقاله چگونه اقدام به برنامه ریزی استراتژیک کنیم
مقاله مدیران پروژه موفق چه ویژگی هایی دارند
مقاله هفت نکته کلیدی برای موفقیت در بازاریابی جهانی
مقاله W3C چیست ؟
مقاله انواع طراحی سایت بر اساس رابط کاربری وب
مقاله هفت روش دریافت نظر و کامنت در پست های وب سایت
مقاله مزایا و معایب پست مهمان در طراحی سایت
مقاله آموزش ساخت شناسه ایرنیک
مقاله آموزش تنظیم رابطه های مجاز دامنه در ایرنیک
مقاله چند نکته انکار ناپذیر در طراحی سایت
مقاله نکاتی در طراحی سایت های دو زبانه
مقاله چرا باید سایت داشته باشیم؟
مقاله چگونگی بیان درخواست به طراح سایت
مقاله چند نکته ساده که هر طراح وب باید بداند!
مقاله جیمیل به شما پیشنهاد توقف دریافت ایمیلهای اسپم را می دهد
مقاله معرفی سرویس OptinMonster (کاربران را در سایت خود نگاه دارید)
مقاله چطور یک کامنت عادی برای من 650 دلار سودآوری کرد؟
مقاله برای مدیریت حرفه ای یک وبسایت به چه نیازمندید؟
مقاله کسب درآمد از سایت
مقاله معیارهای انتخاب طراح سایت
مقاله بهترین ابزارهایی که برای طراحی سایت میتواند از آن ها استفاده کرد
مقاله تکنیک آپلود کردن تصاویر به صورت فونت در طراحی سایت
مقاله روش های مختلف طراحی سایت
مقاله مقایسه سرعت اجرایی php با asp.net
مقاله مشتری جهنمی
مقاله طراحی سایت با RUP
مقاله بهترین روش یادگیری طراحی سایت
مقاله چگونه یک طراح وب و یا شرکت طراحی استخدام کنیم؟
مقاله 20 گام برای پیاده سازی یک وب سایت عالی
مقاله استفاده از تجربه بازی های رایانه ای در طراحی وب سایت
مقاله دلایل ریدایرکت در طراحی سایت
مقاله تفاوت وب سایت و وب پورتال
مقاله 5 ابزار طراحی سایت جدید در سال 2016
مقاله ابزار AMP چیست؟
مقاله صفر تا صد طراحی سایت
مقاله نرم افزار طراحی سایت