آموزش سئو

8 / 10
از 21 کاربر

اصول سئو به شما کمک می کند که بازدید از سایت خود را افزایش دهید و همچنین لینک وب سایت خود را در بین موتور های جستجو ارتقا دهید.

در بهینه سازی سایت شما باید برای هر صفحه از وب سایت کلمات کلیدی وارد کنید.انتخاب کلمات کلیدی مناسب می تواند در حین جستجوی مرورگر لینک وب سایت شما را نشان دهد بنابراین در انتخاب کلمات کلیدی مناسب دقت کنید.زیرا هنگامیکه یک کلمه یا موضوعی را در گوگل جستجو می کنید موتورهای جستجوگر گوگل از بین متن های موجود مهمترین کلمات و همچنین کلمات کلیدی نوشته شده در هر صفحه از متن را برای شما نشان می دهد.همچنین برای بهینه سازی سایت بهتر است با آموزش html و همچنین آموزش css آشنایی داشت.

طراحی سایت به تنهایی موجب موفقیت کسب و کارها نمی شوند بلکه این ترکیب سئو و طراحی سایت است که به موفقیت کسب و کار کمک می کند. سئو در تمام انواع طراحی سایت نظیر طراحی سایت شرکتی ، طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی سایت صنعتی ، طراحی سایت پزشکی و غیره بسیار مهم است.

آموزش سئو

در حقیقت این سئو و بهینه سازی سایت است که موجب دیده شدن طراحی سایت می شود. سئو باعث می شود تا سایت توسط موتورهای جستجو شناسایی شود و به عنوان یک سایت کاربر پسند شناخته شود. در نتیجه موتورهای جستجو مانند گوگل به موجب سئو، به سایت شما رتبه می دهند و آن را در صفحات برتر جستجو به نمایش می گذارند.

در این بخش قصد داریم به طور کلی به آموزش سئو بپردازیم. سئو در طراحی سایت یک مبحث بسیار مهم است و تاثیر به سزایی در دستیابی به هدف طراحی سایت دارد. از این رو آموزش سئو می تواند شما را در رسیدن به هدفتان یاری نماید. برای تقویت و بهبود سئو سایت ابتدا باید الگوریتم های جدید سئو را شناسایی نمایید و متناسب با آنها به طراحی سایت و ورود اطلاعات در سایت بپردازید.

در این بخش به تمام سوالات شما در زمینه سئو و بهینه سازی سایت پاسخ می دهیم. مقالات ارائه شده در بخش آموزش سئو، به طور مفصل در مورد موضوعات سئو، کاربرد سئو، بهینه سازی سایت و غیره، مطالبی را ارائه می دهد. اگر تمایل به یادگیری سئو و بهینه سازی سایت دارید در این بخش از مقالات طراحی سایت شرکت مبنا با ما همراه باشید.

در اینجا در زمینه استفاده درست از کلمات کلیدی و اهمیت آنها مقالاتی تهیه کردیم که دانستن آنها برای طراحی وب سایت می تواند بسیار مهم باشد.

سئو چیست ؟

سئو ساده تر از آن چیزی است که شما فکر میکنید

امروز و در یکی دیگر از آموزش های شرکت طراحی سایت مبنا به شما خواهیم آموخت که سئو چیست و چرا باید به آن بها دهید. پس با ما همراه باشید.

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو به فعالیتی گفته میشود که در آن تلاش میشود جایگاه سایت در سرچ های موتور های جست و جو بهبود یابد به این صورت که سایت شما در سرچ هایی که در زمینه فعالیت سایت شما می باشد در رتبه های بالای پیشنهادات موتور های جست و جو قرار گیرد. این کار معمولا به وسیله دریافت لینک های خوب از سایت های معتبر و با سابقه امکان پذیر است زیرا موتور های جست و جو با تجزیه و تحلیل این لینک ها به سایت شما رتبه می دهند.

سایت خود را  هم برای کاربران و هم برای گوگل بسازید

چنانچه محتوای خوب و مفیدی در سایت خود داشته باشید کابرانتان را مجاب به انتشار آنها با دوستانشان میکنید و به این ترتیب شما به گوگل نشان میدهید که صفحات سایتتان مفید و دارای ارزش هستند. همین امر ساده باعث میشود که گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت مفید و با ارزش شناسایی کرده و در لیست جست و جو های خود قرار دهد. شما با استفاده از عکس در محتوای سایت خود میتوانید بیشتر از یک متن ساده منظور خود را به مخاطبانتان منتقل کنید و این از نظر سئو با ارزش است که از عکس های مناسبی برای محتوای سایت های خود استفاده نمایید.

سئو چیست

گوگل چگونه به صفحات وب سایت ها رتبه میدهد؟

گوگل صفحاتی که دارای قدرت باشند را شناسایی میکند و آنها را در صدر لیست خود قرار میدهد. سایت های قدرتمند کاربران خود را مجاب به انتشار متن نوشته شده در سایت در وبلاگ های شخصی و اکانت های شبکه های اجتماعی خود میکنند. گوگل در طی زمان سیگنال های قوی که از این طریق به سایت مبدا منتقل میشود را دریافت کرده و در نتیجه آن سایت رتبه خوب و پایداری در نتایج گوگل کسب میکند.

سه راهنمایی ساده برای رسیدن به بهترین نتیجه در جست و جو های گوگل

1- محتوای مفید ، استفاده از کلمات و عبارات مورد نیاز کاربران در محتوای سایت

سئو از تعدادی فعالیت ساده تشکیل شده است که در کنار یک دیگر میتوانند سایت را در جست و جو ها در رتبه خوبی در لیست پیشنهادی موتور های جست و جو قرار دهند. یکی از آن راه های ساده استفاده از محتوای مفید و مناسب با خواسته کاربران می باشد شما با قرار دادن محتوای یونیک و اختصاصی سایت خود میتوانید به رتبه های برتر گوگل دست پیدا کنید.

2- راه های اشتراک گذاری مطالبتان را برای کاربران ساده کنید

شما میتوانید با چند ترفند ساده راهی فوق العاده به سمت موفقیت خود و سایتتان ایجاد نمایید. کافی است که با مقداری برنامه نویسی در سایت خود تغییراتی را اعمال کنید، یکی از این تغییرات مثبت این است که در زیر هر پست با قرار دادن آیکن های شبکه های اجتماعی کاربران را ترغیب به انتشار مطالب سایت خود نمایید.

3- انجام مراحل بالا

محتوا و سئو

چگونه میتوانیم برای سایت خود لینک بگیریم؟

لینک ها در سئو دارای اهمیت بسیاری هستند ولی باید این نکته را در نظر داشت که کیفیت لینک ها از مقدار آنها مهمتر است. لینک هایی که از سایت هایی با زمینه فعالیت سایت شما به آن داده میشود دارای ارزش بالاتری نسبت به لینکی است که از سایتی غیر مرتبط به سایت شما داده شده است. این نکته را به خاطر داشته باشید که سایت های بزرگ و قدرتمند هرگز به سایت های کوچک و کم ارزش لینک نمیدهند. پس سعی کنید همیشه از بهترین و مرتبط ترین سایت ها با زمینه فعالیت سایتتان لینک دریافت کنید تا بتوانید در نتایج جست و جو سایت خود را بالا بکشید.

خلاصه مطلب آنکه

شما با خواندن این مطلب از سری آموزش های شرکت طراحی سایت مبنا دریافتید که بازدیدکنندگان سایت شما به دنبال مطالب تازه و دست اول هستند و اصلا دوست ندارند که سایت شما از متن کپی شده ی سایر سایت ها استفاده کرده باشد، سایت شما برای اینکه به سایت بزرگی تبدیل شود می بایست محتوای مناسب با نیاز کاربران را تامین نماید و راه های اشتراک گذاری مطالب را برای آنها آسان کند آنگاه شما میتوانید شاهد رشد و جذب بازدیدکننده در سایت خود باشید.

درتعریف دیگر سئو عبارت است از:

سئو (SEO) مخفف کلمه بهینه سازی موتورهای جستجو (search engine optimization) است. منظور از سئو دیده شدن و نمایش سایت در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل است. به عبارتی سئو به معنی مفید شناخته شدن سایت توسط موتورهای جستجو است. بدین منظور باید یکسری اقدامات بر روی سایت انجام شود.

سئو-چیست

سئو در واقع جلب اعتماد گوگل از طریق اثبات مفید بودن سایت برای کاربر است. در همین راستا شرکت های طراحی سایت در چند سال اخیر از سئو برای بهبود کسب و کار مشتریان خود در دنیای اینترنتی استفاده می کنند. در واقع سئو اخیرا به عنوان یکی از پرطرفدارترین بخش ها در طراحی سایت ترویج پیدا کرده است.

متخصصان سئو با استفاده از راهکار های مختلف و شناسایی الگوریتم های جدید گوگل و همچنین با تولید محتوای خاص و منحصر به فرد در سایت، بهینه سازی سایت را انجام داده و موجب بهبود سئو سایت می شود. علاوه بر این دقت داشته باشید که سئو تنها از طریق تولید محتوای خاص اتفاق نمی افتد بلکه در هنگام طراحی سایت نیز باید نکات سئو رعایت شود تا سایت طراحی شده از پایه مطابق موتورهای جستجو باشد.

در حال حاضر تقریبا تمام شرکت های طراحی سایت خدمات سئو را ارائه می دهند اما از آنجایی که انجام این کار تا حدی تخصصی است بهتر است قبل از سفارش سئو راجع به مفهموم سئو و نمونه کارهای انجام شده توسط شرکت طراحی سایت مورد نظر به اندازه کافی تحقیق به عمل آورید.

در نتیجه سئو به معنی فریب موتورهای جستجو نیست بلکه استفاده از مطالب خاص و طراحی سایت کاربر پسند است. با این کار موتور های جستجو سایت شما را به عنوان یک سایت مفید و کاربر پسند می شناسند در نتیجه رتبه سایت شما بالا رفته و در صفحه اول نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود.

شرکت طراحی سایت مبنا یک شرکت طراحی سایت فعال با سابقه ای درخشان در انجام سئو و بهینه سازی سایت است. برای دیدن نمونه کارهای شرکت طراحی سایت مبنا به قسمت "نمونه کارها" مراجعه کنید.

سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

انواع سئو

سئو به طور کلی دارای دونوع زیر است:

سئو کلاه سفید (white hat SEO)

 سئو کلاه سفید از تکنیک ها و روش هایی که دچار اجرای دستورالعمل های موتور های جستجو (اساسا گوگل) نمی شوند برای بهبود رتبه موتورهای جستجو در یک وب سایت بهره می گیرد. برخی از تکنیک های این سئو عبارتند از: تولید محتوای با کیفیت، بهینه سازی سایت HTML (سئو در طراحی سایت )، بهینه سازی و بازسازی، بک لینک ها و تحقیق و توسعه. سئو کلاه سفید بسیار پایدار و با ثبات است. اگرچه ممکن است کسب رتبه از طریق این سئو مدتی طول بکشد اما نتیجه آن پایدار خواهد بود.

سئو کلاه سیاه (black hat SEO)

 سئو کلاه سیاه از نقطه ضعف های موجود در الگوریتم گوگل برای کسب رتبه استفاده می کند. این تکنیک ها و روش ها در تضاد مستقیم با دستورالعمل های موتور جستجو می باشند. برخی از تکنیک های سئو کلاه سیاه عبارتند از: لینک های اسپم، پرکردن کلمات کلیدی، متن های پنهان و مخفی، و لینک های پنهان. نتیجه گیری از این نوع سئو بسیار سریع است در عین حال از پایداری بسیار کمی برخوردار است و استفاده از آن توصیه نمی شود.

نکات آموزش سئو

در این مقاله از بخش سئو میخواهیم به آموزش سئو بپردازیم .  

از مهمترین نکات برای راه اندازی یک سایت و داشتن یک سایت خوب ، رعایت تمامی اصول سئو در ماژول های برنامه نویسی و همچنین رها نکردن وب سایت پس از تحویل گرفتن آن می باشد.

بسیاری از کاربران بعد از اتمام طراحی سایت و تحویل گرفتن سایت هیچگونه فعالیتی در آن انجام نمیدهند. در صورتی که یکی از آیتم های خیلی مهم برای موتورهای جستجو قدرتمند وارد شدن یک سایت با مطالب جدید و مفید در عرصه وب میباشد.

در لیست زیر به نکات مهمی برای بالابردن رتبه گوگل سایت شما میپردازیم :

    • قدرتمند وارد شدن و پر محتوا کردن از همان لحظه تحویل سایت
    • نوشتن مطالب مفید و غیر تکراری جهت نشان دادن یک سایت غیر تکراری در عرصه وب از جمله داشتن عکس و فیلم های متفاوت 

نکته اول : موضوع مطلبی که کپی می کنید را کمی تغییر دهید . مثلا : (( طراحی سایت حرفه ای ))==> ((طراحی سایت حرفه ای و داینامیک + عکس))

نکته دوم : متن اصلی را تغییر دهید ، مثلا لینک منبع و عکس و خلاصه مطلب و ... را اضافه کنید 

نکته سه : عکس های متن را تغییر دهید ، چون گوگل باهوش است و همیشه عکس ها را چک می کند ، مثلا در عکس ها نام سایت و ...تغیر دهید .

نکته 4 : کلمات کلیدی متن را با توجه به موضوع اضافه کنید ، هر چه این کلمات کمتر و مرتبط تر باشد بهتر است.

آموزش سئو
  • اشتراک گذاری مطالب سایت
  • لینک های داخلی مفید و کارا برای دسترسی آسان به قسمتهای مختلف سایت On-site optimization

۱- بهینه سازی سایت میتواند باعث افزایش رتبه وب سایت ما در گوگل شود. (مستقیم)

۲- میتواند باعث بالارفتن بازدید ورودی ما از موتورهای جست و جو شود.

۳-  باعث افزایش و بالا رفتن تجربه کاربری شود.(غیرمستقیم)

  • کار کردن لینک های خارجی مفید مانند ثبت کردن مطالب سایت در فروم های مرتبط جهت افزایش تعداد لینک های خروجی Off-page optimization

۱- به سئو کمک شایانی میکند. (مستقیم)

۲- بک لینک های بیشتر و بازدید بیشتر به ارمغان می‌آورد. (مستقیم)

۳- بر روی برند ما تاثیر گذار است. (مستقیم)

۴- مشترکین وب سایت را افزایش می دهد. (غیرمستقیم)

  • لینک ثبت کردن در وبلاگ ها ، لینک ثبت کردن در وبلاگ های معتبر و پر بازدید برای افزایش بازدید سایت بسیار تاثیر گزار است.
  • پیوسته وارد نمودن اطلاعات و داده ها در سایت ، منظور از پیوسته وارد نمودن ، ورود داده ها در سایت به صورت ممتد و در بازه زمانی طولانی مدت میباشد.
  • انتخاب دامین مناسب سئو ، انتخاب دامنه متناسب با موضوع سایت در بالابردن رتبه گوگل سایت تاثیر گزار است.
  • انتخاب عنوان مناسب  Title ، داشتن تگ Title ، متناسب با هر صفحه بسیار مهم است ، توجه داشته باشید که title تکراری در صفحه نباید وجود داشته باشد.
  • توضیحات صفحه Meta Description ، به مقاله متاتگ ها (Meta Tag) مراجعه شود.
  • کلمات کلیدی  Meta Kewords ، به مقاله متاتگ ها (Meta Tag) مراجعه شود.
  • هیچ وقت برای گوگل و رنک بالا سایت نزنید ، همیشه برای رضایت کاربران باید باشد .
  • فعالیت بر روی چند موضوع نزدیک به هم ، یک وب سایت اگر بر روی چندین موضوع مرتبط به صورت همزمان کمک کند ، میتواند بازدید کننده های بیشتری را به خود جذب کند.
  • خوانابودن نوشته های سایتتان ، استفاده از فونت استاندارد وب برای خوانایی سایت بسیار مهم است.
  • نظرات ، داشتن قسمت نظر دهی به مطالب موجود در سایت شما ، نشان دهنده مهم بودن سایت شما و همچنین کاربران میتوانند با استفاده از لینکهای مختلف نظرات خود را به ثبت برسانند.
  • سرعت لود سایتتان ، با رعایت تمام اصول طراحی سایت از جمله رعایت اصول سئو ( آموزش سئو ) ، استفاده از css ( آموزش css ) ، استفاده استاندارد از Html ( آموزش html ) سرعت وب سایت شما به مراتب افزایش می یابد.

در این بخش از مقالات طراحی سایت قصد داریم نکاتی را در مورد سئو برای کسب و کارها ارائه دهیم. به طور کلی به 4 نکته اصلی در سئو و بهینه سازی سازی اشاره می کنیم که رعایت آن در طراحی سایت به منظور شروع کسب و کار اینترنتی امری مهم و اساسی است. با ما در این بخش از مقالات شرکت طراحی سایت مبنا همراه باشید.

نکته اول: پیچیدگی سئو

سئو یک فرآیند پیچیده و دشوار است که هیچ میانبری ندارد. سئو و بهینه سازی سایت باید کاملا به صورت اصولی انجام شود. اگر می خواهید به موفقیت دست پیدا کنید باید به صورت دقیق بر روی اصول on page seo  و off page seo فعالیت نمایید. این فعالییت باید به صورت مستمر باشد. در سئو خارجی باید سعی کنید از وب سایت هایی لینک دریافت کنید که با کسب و کار شما مرتبط است.

نکته دوم: طراحی سایت بر مبنای اصول سئو

گاها برای پیشرفت سایت ممکن است شما نیاز به تغییر کلی وب سایت داشته باشید. به عبارت دیگر برای بهینه سازی وب سایت ، طراحی سایت باید به صورت سئو بیس انجام پذیرد. برای طراحی سایت بر مبنای اصول و قواعد سئو از افراد با تجربه کمک بگیرید. شرکت طراحی سایت مبنا می تواند در این زمینه شما را راهنمایی کند.

نکته سوم: توجه به تغییرات الگوریتم ها و قوانین سئو

سئو یک فرآیند است که دائما در معرض تغییر و تحول می باشد. الگوریتم های گوگل مدام تغییر میابند و در نتیجه آن فرآیند سئو نیز دچار تحول می شود. بنابراین به روز بودن یکی از نکات اصلی برای دستیابی به موفقیت است. برای سئو همواره باید به استراتژی موتور های جستجو دقت کرد و بر طبق آنها سئو را پیش برد. برای این منظور بهتر است دائما مطالب منتشر شده در مورد سئو را از سایت های معتبر مطالعه نمایید.

نکته چهارم: سئو ضامن افزایش فروش نیست.

سئو بدین معنی است که وب سایت شما در کلمه کلیدی مورد نظرتان در رتبه خوبی قرار گرفته است. اما تضمین فروش ، وظیفه سئو نیست. فروش به بازاریابی بستگی دارد. سئو بازدیدکنندگان بیشتری را از راه صحیح وارد وب سایت شما می کند، اما اینکه افرادی که وارد سایت شما می شوند، از سایت خرید نمایند، به عوامل متعددی نظیر استراتژی ، گرافیک وب سایت ، راه های اعتباری و همچنین میزان اعتماد کاربر به سایت و غیره بستگی دارد.

سئو امروزه به عنوان یک صنعت به شمار می رود

صنعتی که روز به روز در حال رشد است و حرفه ای تر میشود. این در حالی است که روشهای سئو که تا چند سال پیش باعث بالا آمدن سایت های مختلف میشد امروزه باعث مرگ بازاریابی آنها خواهد شد. ابزار ها و روش های زیادی در مسیر پیشرفت علم سئو آمده اند و رفته اند تا این علم امروزه به صنعت تبدیل شود از این رو در ادامه با شرکت طراحی سایت مبنا همراه باشید تا بدانید که در سال 2017 باید چگونه با موتورهای جست و جو کار کنید تا در این گود رقابت بمانیم.

 در این مقاله به تعدادی از نکات کلیدی سئو اشاره میکنیم که با رعایت آنها می توانید از طوفانی که در راه است جلوگیری کرده و کسب و کار آنلاین خود را نجات دهید.

روزی که شرکت اپل اولین سری از آیفون ها را روانه بازار میکرد شاید باور آن کمی سخت بود که چند سال بعد سلطه ی گوشی های موبایل به حدی برسد که بتوانند سیستم های کامپیوتری را کنار زده و به پر مصرف ترین وسیله برای وب گردی و استفاده از اینترنت تبدیل شوند.

به دلیل استفاده زیاد از گوشی های موبایل موتور های جست و جو نیز به نوبه ای تغییر پیدا کرده اند که سایت ها و وبلاگهایی که توانایی نشان دادن بی نقص سایت در اندازه نمایشگرهای مختلف را دارند نسبت به سایت هایی که این قابلیت را ندارند در اولویت قرار داده است.

کاربرانی که از موبایل جهت استفاده از اینترنت بهره میبرند تمایل زیادی به استفاده از کیبرد برای سرچ ندارند به همین منظور موتور های جست و جو در حال سرمایه گذاری بر روی پروژه سرچ صوتی هستند

با توجه به رقابت بالایی که در بین وب سایت ها وجود دارد استفاده از سئو محلی بسیار تاثیر گذار خواهد بود به حدی که میتواند آنرا با جست و جو از طریق موبایل و سرچ صوتی مقایسه کرد. بروز رسانی های پنگوئن گوگل نیز به این امر اشاره دارد و دلیل محکمی است که شما بیش از پیش بر روی سئوی محلی خود وقت گذاشته و بر بهبود آن تلاش نمایید.

تمامی افرادی که با سئو آشنایی کافی را دارند دریافته اند که روش ها و توصیف سئو به کلی تغییر یافته است و به حدی رسیده است که سئو و بازاریابی دو بخش جدا نشدنی از یک دیگر شده اند و تمام اینها در کنار اهمیت دادن گوگل به محتوای غنی و با کیفیت تشکیل شده است.

برای موفقیت بیشتر لازم است تا از شبکه های اجتماعی نهایت استفاده را ببرید. بهترین روش استفاده از شبکه های اجتماعی ایجاد لینک های حرفه ای و ارگانیک در شبکه های قوی مثل گوگل پلاس می باشد.

به صورت کلی میتوان گفت که سئو یک عمل انفرادی نیست و شامل چند ده آیتم مختلف با تاثیرات گوناگون می باشد.

سرویس جستوجوگر بینگ امروزه بر روی پروژه ای کار میکند که که میتواند رقیب اصلی گوگل باشد این در حالی است که مایکروسافت نیز با بینگ در این پروژه سهیم شده است و امتیازات ویندوز کامپیوتر و ویندوز موبایل و حتی ایکس باکس در اختیار این جستوجوگر قرار گرفته است تا بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد .

به زودی بینگ و گوگل رقابت سختی بر سر جذب کاربران برای استفاده از موتور های جست و جو گر خود خواهند داشت و بنا بر این سئو اهمیت بیشتری برای وب مستران خواهد داشت تا بتوانند در هر دو موتور جست و جو گر سایت های خود را در لینک های اول هر دو ببینند. با ادامه ی مقالات سئو در شرکت طراحی سایت مبنا همراه باشید.

در کتاب راه‏های بی انتها برای بهینه سازی وبسایت، سئو و بازاریابی آنلاین، جان روگنرود، به شما نشان می دهد که چطور پایه های وبسایت خود را استحکام ببخشید و رتبه های بالا را در موتورهای جستجو به دست آورید. در نسخۀ خلاصه شده از این کتاب، نویسنده یک خط بیرونی برای یک استراتژی موفق در بهینه سازی وبسایت ها را ترسیم می کند.

the-book

هدف بهینه سازی موتورهای جستجو، ترغیب دائمی crawlerها برای مراجعۀ همیشگی به وبسایت شماست نه آنکه تنها سایت و صفحات مورد نظر را پیدا کنند اما خب؛ این هم بخشی از کار ربات ها یا Crawlerها می باشد که شما را در صورت لایق دانستن به صفحات بالاتر در صفحات نتایج جستجو ببرند.
درخواست بهینه شدن تنها یک بار نیست اما پردازش نیازمند نگهداری، میزان سازی، تست مداوم وبسایت و مانیتورینگ آن می باشد.
در ادامه، 4 مرحله برای یک استراتژی جهت بهینه سازی سایت آورده شده است. از این مراحل بهترین استفاده را جهت سئوی سایت خود انجام دهید.

1- تحلیل هدف بازار فروش
2- کار بر روی کلیدواژه های مورد نظر و توسعۀ وبسایت در زمینه های مذکور
3- بهینه سازی و تولید محتوا و در نهایت معرفی وبسایت به جستجوگرها
4- آزمایش و تستینگ مداوم وبسایت و سنجش و آنالیز آن توسط ابزارهایی چون گوگل آنالیتیکس

ترفندهایی برای سئو قدرتمند

سئو عامل موفقیت در طراحی سایت است. در واقع می توان چنین ادعا کرد که طراحی سایت بدون سئو اصلا معنایی ندارد و این سئو است که موجب شناخته شدن وب سایت ها در دنیای اینترنت می شود. برای انجام سئو هر ساله راهکارهای متفاوتی ارائه می شود. در واقع الگوریتم های گوگل هر ساله تغییر می کنند و کار را برای متخصصان سئو دشوار تر می کنند. شناسایی ترفند های سئو کار ساده ای نیست و نیاز به تخصص و مهارت بسیار دارد. در این بخش از مجموعه مقالات شرکت طراحی سایت مبنا قصد داریم اطلاعاتی را در زمینه ترفندهای سئو در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم.

تاکتیک هایی برای داشتن سئو قوی

  • گام اول برای بالابردن رتبه وب سایت و در نتیجه بهبود سئو سایت ، حذف تمام عواملی است که موجب کند شدن سرعت صفحه سایت شما می شوند. سرعت لود و بارگذاری صفحه در سئو یک شاخص مهم و بسیار تاثیر گذار است. هرچه این سرعت بیشتر باشد، تاثیر مثبت تری بر سئو سایت شما خواهد داشت. کاربران اینترنتی معمولا کم حوصله هستند و اگر بارگذاری صفحه سایت شما کند باشد ( معمولا بیش از 3 ثانیه )، ممکن است سریعا وب سایت شما را ترک کنند و از بازدید از سایت صرف نظر کرده و به وب سایت رقیب شما روز آورند.
  • یکی از ترفندهای سئو ، لینک دادن به وب سایت های معتبر است. آن دسته از وب سایت هایی که دارای اعتبار بالایی هستند برخلاف تصور خیلی از افراد می توانند بر سئو سایت شما اثرات مثبتی داشته باشند.  البته دقت کنید که تنها به وب سایت ها معتبر لینک دهید.
  • سئو از گذشته تا کنون دستخوش تغییرات بسیاری شده است. امروزه سئو بیشتر به کاربران توجه می کند. در واقع تعامل با کاربر در سئو بسیار مهم شده است. از این رو باید سعی کنید تا محتوایی که تولید می کنید برای کاربر باشد و برای وی دارای جذابیت باشد. و صرفا از تولید محتوا برای موتورهای جستجو خودداری کنید.
  • تجزیه و تحلیل وب سایت می تواند به شما در بهبود سئو سایت کمک کند. زیرا در تجزیه تحلیل ها نقاط ضعف و قوت وب سایت تعیین می شود و در نتیجه شما می توانید از آنها بهره گرفته و به تقویت نقاط ضعف خود بپردازید.
  • توضیحات متا در سئو بسیار مهم است. بنابراین برای هر صفحه و بخشی که در طراحی سایت خود ایجاد می کنید ، بخشی را برای وارد کردن توضیحات متا در نظر بگیرید. این توضیحات یک نمای کلی از صفحه مورد نظر و مطالب داخل آن است. توجه داشته باشید که برای هر صفحه یک توضیحات متا به صورت جداگانه بنویسید.
  • در انتخاب آدرس برای صفحات وب سایت خود دقت کنید. در واقع یکی از گام های طراحی سایت ، ایجاد بخشی برای وارد کردن آدرس دلخواه برای هر صفحه می باشد.. آدرس هر صفحه باید به صورت واضح و خوانا باشد و مرتبط با مطالب و محتوای آن صفحه باشد. بهتر است آدرس های صفحه شامل دو یا سه کلمه باشند.
  • سیگنال ها و شبکه های اجتماعی از دیگر فاکتورهای موثر بر سئو است. از این رو توصیه می شود فعالیت خود را در این سیگنال ها تقویت کنید. زیرا گوگل اخیرا بسیار بر این امر تاکید کرده است.
  • تصاویر نیز در بهینه سازی سایت تاثیر گذار هستند. از این رو برای تصاویر خود از کلمات کلیدی صحیح و مرتبط استفاده نمایید. زیرا این کلمات کلیدی موجب دیده شدن تصاویر شما توسط کاربرانی هستند که در جستجوی آن کلمات می باشند.
  • یک فاکتور بسیار مهم در سئو نیز تولید محتوای بکر و منحصر به فرد است که باید به صورت منظم و مداوم در وب سایت منتشر شود. از این رو برای بهبود رتبه بندی وب سایت خود به این نکته نیز توجه نمایید.

این موارد تنها برخی از ترفند ها هستند که بر سئو سایت تاثیر می گذارند. در مقالات دیگر که در بخش طراحی سایت و سئو ارائه شده است ، می توانید مطالب بیشتری را در این زمینه ها به دست آورید. در صورت نیاز به مشاوره برای طراحی سایت و سئو با کارشناسان ما در شرکت طراحی سایت مبنا تماس بگیرید.

وبمستر کیست؟

وبمستر به معنا لغوی یعنی مدیر سایت و در عمل به مدیر ارشد که سیاست ها و استراتژی های نگهداری سایت و بازاریابی  در جهت رسیدن به هدف سایت را تعیین می کند وبمستر می گویند. به زبان ساده تر به فردی که به تمام تکنیک ها محتوای سایت از ایجاد یک محتوای تازه ، طراحی سایت و کد نویسی گرفته تا فوت کوزه گری مدیریتی مسلط است را وبمستر می گویند.

Administrator\files\UploadFile\images (6).jpg

وبمستری موفق می باشد که به طور مدام دانش خود رابه روز می کند و و در کد زنی اپدیت شده تسلط کلمل داشته باشد. یک وبمستر باید بتواند در صورت عدم حضور سایر اعضا همه ی کارای سایت به تنهایی انجام دهد. چرا که در سازمان و کسب وکار های کوچک که از کارمندان دیگری تشکیل نشده خود وبمستر باید بتواند از A تا Z سایت را انجام دهد و در صورت بروز مشکل در هر زمان و مکان آن را بتواند رفع کند. در شرکت های بزرگتر وظایف وبمستر بیشتر نظارت و کنترل است مانند کنترل گزارش های ماهانه و روزانه از موقعیت کنونی و بررسی و مقایسه رتبه سایت نسبت به رتبه سایت دیگر رقبا. در صورت بروز مشکل دیگر اعضای تیم مشکل را به وبمستر منتقل می کنند تا وی برای رفع مشکل راه و چاره ای پیدا کند.

وبمستر رابط میان مدیر سایت با دیگر کارمندان است که از  طرف خود مدیر سایت تعیین می شود و در لزوم می تواند شخص دیگری را جایگزین این مقام کند. اما معمولا مدیر سایت خودش این مسئولیت را بعهده میگیرد و وبمستر سایت می شود.

در این مقاله می خواهیم دلایل مهم بودن بهینه سازی سایت را بیان کنیم . با توجه به استفاده کاربران از نت ، مسئله ی ارتقا سطح اطلاعات وب مسترها در چگونگی ارتقا وب سایت در موتور جستجو گوگل اهمیت ویژه ای پیدا کرده است به همین دلیل در اینجا می خواهیم چند فاکتور مهم در بهینه سازی سایت را برایتان بیان کنیم.

دلایل-مهم-بودن-بهینه-سازی-سایت

√ رنکینگ بالای سایت جهت قرار گرفتن در لینک های اولیه ی صفحات همیشه مشتریان زیادی را بوجود آورده است.
√ با توجه به آمار حدود 91 درصد کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده می کنند.
√ 87 درصد تمام بینندگان شما از یک صفحه یک وضعیت دارند.
√ حدود ۷۳ درصد معاملات آنلاین به وسیله موتورهای جستجو آغاز میشود.
√ نزدیک به 4.2 بیلیون از وب سایت با هم بر سر رقابت پول هستند، اما واقعیت این است که فقط کسرهای از یک درصد به صفحه اول می رسند.

امروزه علم سئو به وسیله سایت های فعال در تجارت الکترونیک و به تازگی در تمامی سایت ها حتی خدماتی به طرز گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.
امروزه افرادی که می خواهند در عرصه ی وب پیشرفت کنند و بازاریابی اینترنتی خود را افزایش دهند باید صفحات وب را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنند زیرا رعایت این اصول کاربران را جذب سایت خواهد کرد.اگر شرکت شما نظر به طراحی سایت جدید و یا به روز کردن وب سایت قدیمی خود را دارد باید توجه داشته باشید که برای پیشرفت باید سئو را در اولویت قرار دهید.
به خاطر داشته باشید که سئو شما را به مسابقه بزرگ می برد و شما را در بازار اینترنتی معرفی میکند.

سئو هنگامی که گوگل به روز رسانی الگوریتم های پنگوئن و پاندا را ارائه داد، جلوه خود را از دست داده بود. این به روز رسانی ها، سئو کلاه سیاه را که هدف کلی آنها به دست آوردن نتایج کوتاه مدت از طریق دستکاری در نقاط ضعف الگوریتم های گوگل بود، به طور کلی شکست دادند.

گوگل در حال حاضر به خوبی کار می کند و بر محتوای با کیفیت تمرکز دارد. بنابراین آیا این بدان معنی است که دوران سئو به سر رسیده است؟ پس چرا به جای کانال های بازاریابی دیگر مثل خرید رسانه ها، بر روی سئو تمرکز می کنیم؟

چرا سئو باید در قلب هر استراتژی بازاریابی حضور داشته باشد؟

به عبارت ساده: سئو هدیه ای است که از دادن آن جلوگیری می کنیم. برای سئو نیاز به سرمایه گذاری کم داریم اما هنگامی که یک رتبه بالا در گوگل کسب کنیم برای مدت طولانی در آنجا باقی می مانیم و ترافیک بالایی کسب می کنیم. در مقابل برای دریافت ترافیک در رسانه های اجتماعی باید هزینه پرداخت کنیم بنابراین سئو نسبت به رسانه های اجتماعی در راس قرار دارد.

سئو به 4 بخش تقسیم می شود:

• سئو داخلی یا Onsite ( مقدار و کیفیت محتوای داخل سایت)

• سئو خارجی یا Off-site ( تعداد و کیفیت بک لینک ها)

• سئو تخصصی ( مطمئن شوید که سایت شما به درستی و بدون هیچ خطای سرور و لینک شکسته ای فعالیت می کند)

• سئو کاربر

اینکه به هر کدام از این بخش ها چقدر توجه و اهمیت داده شود بستگی به ساختار شرکت، بودجه و غیره دارد.

اصطلاحات سئو

Administrator\files\UploadFile\seo-help.jpg

برای یاد گیری هر علمی در ابتدا باید اصطلاحات آن علم را فرا گرفت تا بتوانیم درک بهتری از نوشته ها و کتاب های مربوط به آن علم داشت. گروه طراحی سایت مبنا در این مقاله اصطلاحات مربوط به سئو را برای شما کاربران عزیز گردآوری کرده اند تا بتوانید با یاد گیری این اصطلاحات درک بهتری از مقالات سئو داشته باشید. تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به شرکت طراحی سایت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد. 

ALT : متن به جای تصاویر

Meta Tage : اطلاعاتی که صفحه برای جستجو کاربران در موتور جستجوگر نمایش می دهد.

Meta Keywords : کلمات کلیدی

Meta Description :شرح کوتاهی از وب سایت

Robots.txt :ایجاد دسترسی خاص برای موتور جستجو گر

Tinny Text : سئو کلاه سیاه

Spam : تقلب در سئو

Comment : توضیحاتی که در کد نویسی نوشته می شود.

Algorithm : قوانین موتور های جستجوگر

Analytics : امار گوگل برای مدیر سایت

Authority : میزان اعتبار وب سایت در گوگل

Anchor Text : متنی که به آن لینک داده باشیم

Backlink : لینک هایی که از یک وب سایت به یک وب سایت دیگر داده می شود.

Follow : امتیازی که یک سایت به سایت دیگر می دهد.

Domain Name : نام دامنه

Crawler : روبات خزنده گوگل

Index : بخش ذخیره جستجوگر گوگل

Indexer : بخشی از موتور جستجوگر که اطلاعات جمع آوری شده ربات گوگل را ذخیره می کند.

Query : نتایجی که کاربر از موتور جستجوگر درخواست می کند.

Title : توضیح و کلمان کلیدی مربوط به صفحه سایت.

Traffic : آمار بازدید کنندگان از وب سایت.

Visitor : بازدید کنندگان وب سایت

روش های بهینه سازی سایت به صورت حرفه ای

سئو و بهینه سازی سایت در واقع یک روند مداوم است که نیاز به زمان طولانی و تلاش فرآوان دارد. به طور کلی سئو از ابتدای طراحی سایت شروع می شود و تا بعد از آپلود سایت نیز همچنان ادامه دارد. در واقع اگر می خواهید سئو را به صورت حرفه ای انجام دهید، باید طراحی سایت را به صورت سئو بیس و بر پایه سئو انجام دهید.

در حالت کلی سئو پس از طراحی سایت شامل سه مرحله است که باید به ترتیب انجام شود:

  • تجزیه تحلیل سایت
  • گزینش کلمات کلیدی مناسب با نوع فعالیت سایت
  • ایجاد محتوای ایده آل و بکر

روش های سئو سایت به صورت حرفه ای

رعایت این نکات می تواند موجب بهبود سئو سایت شما شود. در تعریف جامع تر برای سئو و بهینه سازی سایت ابتدا باید سایت را مورد تجزیه تحلیل قرار دهید و مشکلات سایت را بررسی کنید. پس از اینکه نقاط قوت و ضعف وب سایت خود را بررسی کردید ، نوبت به انتخاب کلمه کلیدی مناسب می رسد. در این زمینه باید بر اساس جستجوی کاربران و در واقع نیاز مخاطب ، و همچنین با توجه به زمینه فعالیت ، پر سرچ ترین کلمات را به عنوان کلمات کلیدی خود انتخاب نمایید.

و در نهایت نیز به تولید محتوا بپردازید. تولید محتوا یکی از فاکتورهای اصلی و موثر در سئو و بهینه سازی سایت است. از قرار دادن محتوای کپی و غیر مرتبط در وب سایت خود خود داری نمایید. در واقع در طراحی سایت و پس از آن برای بهینه سازی سایت باید به گونه ای رفتار کنید که سایت شما با الگوریتم موتورهای جستجوی گوگل منطبق باشد. این امر موجب افزایش رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل خواهد شد.

همانطور که می دانید سئو از اهمیت بالایی برخوردار است. اهمیت سئو و بهینه سازی سایت در سال های اخیر چند برابر شده است. دلیل این امر نیز افزایش تعداد کاربران اینترنتی و همچنین تعداد وب سایت های رقیب است. با این وجود هر وب سایتی که در رتبه بالاتری در نتایج جستجوی گوگل قرار گرفته باشد در این رقابت پیروز خواهد شد. 

برای پیشرفت در رتبه طراحی سایت تازه راه اندازی شده باید با فنون و مراحل انتخاب کلمات کلیدی آشنا پیدا کرد همچنین با استفاده از ترفندهای دیگر می توانید سایت خود را به صفحات اول گوگل برسانید همانطور که قبلا گفته شد شناخت تجارت خود و همچنین شناسایی رقبای خود اولین و مهمترین هدف در انتخاب کلمات کلیدی سایت شما می باشد.

مراحل-پیشرفت-در-کلمات-کلیدی

اگر به تازگی دارای یک طراحی سایت در حرفه ی خود شده اید بهتر است بدانید که موفقیت در وب سایت شما به سه عامل زیر وابسته است:

•محتوای تازه و مفید و همچنین سرعت ایندکس شدن صفحات سایت شما

•شناسایی میزان موفقیت رقبای وب سایت شما در زمینه ی انتخاب کلمات کلیدی؛شناسایی کلمات کم رقابت و کسب رتبه مناسب در نتایج گوگل می تواند در وضعیت وبسایت تاثیر مثبتی داشته باشد

•شناسایی زمان لازم برای کسب رتبه مناسب در کلمات کلیدی هر صفحه

در اینجا می خواهیم تا شما را با مراحل پیشرفت در کلمات کلیدی آشنا کنیم.در قدم اول باید به مشخص کردن کلماتی که برایتان مهم است بپردازید برای این کار می توانید کلماتی که رقبای شما در صفحات اول تا سوم گوگل هستند را شناسایی کرده و بر روی آن ها تمرکز کنید،همچینین می توانید به تعیین کلمات عمومی و اختصاصی حرفه ی خود بپردازید.

در قدم بعد می توانید به استفاده از کلمات عمومی و تخصصی در متون وب سایت بپردازید برای این کار می توانید مقاله ای را در زمینه ی کاری خود منتشر کنید.

انجام اقدام های بالا در مدت زمان مشخصی می تواند تعداد ورودی های شما را از گوگل افزایش دهد و به دنبال آن امکان دریافت سفارش از سایت شما افزایش می باید.عضویت در شبکه های اجتماعی و همچنین دریافت لینک های مفید می تواند جایگاه شما را در بین رقبایتان بهبود بخشد.

شما می توانید با مراجعه به انجمن های تخصصی و همچنین سوالات کاربران در انتخاب کلمات کلیدی از آن ها ایده بگیرید و یا با استفاده از ابزار Keyword Planner می توانید به انتخاب کلمات کلیدی پرجستجو دسترسی پیدا کنید.

پس از مدتی که طراحی سایت را راه اندازی کردید، از خود بپرسید که آیا سایت شما به نیازی به چکاپ سئو دارد یا خیر؟

SEO Check Tool

این یک امتحان است برای آنکه اشکالات موجود در وبسایتتان را بیابید. پیشتر نیز ابزار دیگری را برای چک نمودن سئوی سایت معرفی نمودیم. چه آنانکه به رایگان این کار را انجام می دادند و چه آنان که در ازای خرید پکیج هایشان، خدمات سئو ارائه می نمودند.

اکنون با استفاده از این ابزار جدید شما قادر خواهید بود که اشکالات ریز و جزیی وبسایتتان را با دریافت گزارش تحلیل آماری این ابزار پیدا و در جهت رفع آنها گام بردارید. به همین دلیل هر مدیر وبسایتی که بخواهد سایت خود را در رتبه های موتورهای جستجو ارتقا دهد، نیاز به چکاپ سایت خود با استفاده از چنین ابزاری دارد. البته فراموش نکنید که تحلیل اطلاعات و داده های مربوط به سئو ، به صورت حرفه ای می بایست توسط سئوکار متخصص صورت پذیرد اما همچنان می توان با استفاده از ابزار آمادۀ موجود، کلیاتی از مشکلات را یافت و در جهت رفع آن اقدام نمود.

دستیابی به صفحۀ اول جستجوی گوگلی، تنها راه دریافت بازدید بیشتر است. به همین دلیل، تمام سایت ها می بایست چکاپ شوند. یکی از ابزارهای رایگان برای چکاپ وضعیت سئوی سایت شما، سئوچکر است که بسیار به شما در کسب رتبۀ نخست گوگل کمک می کند.

کدام راه مهم تر است؟

حال می پرسیم که کدام راه در بهینه سازی سایت ، بیشتر به سایت شما کمک می کند تا در صفحات جستجوی گوگلی دیده شوید؟

این پرسش بعدی است که مستقیما ذهن هر کسی را به خود مشغول می کند. اینکه دیگر چه کنید برای دیده شدن در صفحات اول موتورهای جستجو! یکی از بهترین کارها همچنان، دریافت بک لینک حقیقی، طبیعی و غیر تقلبی است.

بک لینک ها در الگوریتم جدید گوگل همانطور که مقالات پیشین اشاره کردیم تاثیر ضعیفی دارند اما نه از تنها از بین نرفته اند که در صورت تولید محتوا و ارائۀ متون جدید، تاثیر به سزایی در ارتقای یک URL دارند.

بهتر است برای بررسی تمام موارد فوق هرچه سریعتر ابزار سئوتست را چک کنید.

 

حضور در صفحه اول گوگل چه فایده ای دارد؟

اکثر مطالبی که درباره سئو خوانده ایم چه در کتاب ها و چه در مقالات طراحی سایت در شرکت طراحی سایت مبنا هدف اصلی از سئو و رعات اصول آن برای رساندن سایت به صفحه اول گوگل یاد کرده اند و برای رسیدن به این امر نیاز به تلاش فراوان و صرف زمان است. بر طبق بررسی و تحقیقات انجام شده روزانه میلیونها جستجو توسط کاربران در موتورهای جستجوگر انجام میشود که نزدیک به 80% کاربران از گوگل استفاده می کنند و 20% دیگر بین یاهو و بینگ تقسیم میشود که یاهو سهم بیشتری دارد. پس رسیدن به صفحه اول گوگل امری مهم است و از ضرورت بالای برخوردار است.

طی تحقیقات انجام شده ارقام نشان می دهند که 99% کاربران تنها صفحه اول گوگل را بررسی میکنند و وارد صفحات دیگر سرچ گوگل نمی شوند.

در صفحه اول گوگل باز هم رقابتی بین 3 نتیجه اول برای رسیدن به اولین پیشنهاد و لینک گوگل است. بررسی ها نشان می دهد که بیش از نیمی از کاربران فقط بر روی 3 پیشنهاد اول کلیک میکنند که از این میان بیش از 30% سهم لینک اول است و تقریب سهم لینکهای دوم و سوم  به ترتیب 12% و 9% است. یعنی سهم رتبه اول با مجموع سهم دوم تا پنجم برابر است!

 پس متوجه اخلاف زیاد اختلاف سهم ها شدیم و به اهمیت سئو بیشتر پی بردیم و این امر بیانگر شکست سئو ما در صورت نبودن در صفحه اول گوگل است.

چگونه به صفحه اول گوگل برسیم؟

حضور در صفحه گوگل به عنوان اولین رتبه برای یک سایت نوپا سخت و غیر ممکن به نظر می رسد ولی به قل معروف کار نشد ندارد! شما با قرارداد هدف رسیدن به صفحه اول گوگل و رقابت با سایر رقبا و پشت سر گذاشتن آن ها میتوانید مقام اول گوگل را کسب کنید.

قراردادن  توضیحات صفحه سایت را فراموش نکنید چرا که شما با نوشتن توضیحات مناسب می توانید کاربران بیشتری به سایت خود جذب کنید. برای مثال شاید شما رتبه چهارم در صفحه اول گوگل داشته باشید و تعداد کاربرانتان از رتبه دوم و سوم بیشتر باشد.

در این مقاله می خواهیم به شما روش آشنا کردن مشتری با سئو را برای شما توضیح دهیم . از آنجایی که طراحی سایت بسیار به رقبا ی شما مربوط است باید به این نکته توجه داشت که سایت شما باید بین رقبایتان شناخته شود و یک سایت ناشناخته نماند .
بنابراین باید سایت شما توسط موتورهای جستجوگر گوگل شناخته شود برای این کار باید با سئو آشنایی پیدا کرد . از آنجاییه بسیاری از افراد با بهینه سازی سایت ( سئو ) آشنایی ندارند شرکت طراحی سایت وظیفه دارد تا به این گونه مشتریان را از مسئله ی سئو آگاه کند .

آشنایی مشتری با سئو

شما می توانید با تعریف اینکه موتورهای جستجو از فرمول پیچیده ای به نام الگوریتم سئو استفاده می کنند آن هارا متقاعد کنید به این صورت که  گوگل با توجه به الگوریتم سئو سایت ها را رتبه بندی می کند که این رتبه بندی بر اساس بهترین موضوع مربوطه به جستجوی شما می باشد اگر در راستای سئو بخواهید از راه های کوتاه تر و به عبارتی با کلک زدن جلو روید گوگل شناسایی می کند و رتبه ی سایت شما نزول پیدا خواهد کرد .

گوگل و سایر سایتهای دیگر برای جستجوی مطالب درخواستی صفحات و محتوایی را که از قبل ذخیره کرده اند یا اصطلاحا index  کرده اند را جستجو می کنند .سعی کنید با قرار دادن لینک هایی در سایر وب سایت های پر بازدید به موتورهای جستجو خود را معرفی کنید و این انگیزه را ایجاد کنید تا  به سایت شما سر بزنند .

برای اینکه بتوانید این کار را به درستی انجام دهید باید محتوای صفحات  را به درستی وارد کنید برای اینکار کافی ست برای هرصفحه از سایت خود از کلمات کلیدی استفاده کنید این کار باعث می شود تا بازدیدکنندگان بیشتر با سایت شما روبرو می شوند .

در واقع کار اصلی سئو این است که سایت شما را در گوگل معرفی می کند و نتیجه ی این کار می تواند باعث جذب مشتریان بیشتری می شود منتها عملی شدن این هدف نیازمند تجربه می باشد . به عنوان یک شرکت طراحی وب سایت به شما توصیه می کنیم چیزی بیشتر از سوال مشتری جواب ندهید زیرا در این صورت ذهن مشتری درگیر شده و منصرف خواهد شد!

در سال 2009، تحقیقات نشان داد که بسیاری از شرکت های بزرگ به دلیل عدم توجه به سئو هزینه های زیادی را از دست داده اند. صرف هزینه های هنگفت در PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) بسیار آسان است، مطالعات اخیر نیز این امر را ثابت کرده است. این مطالعات توسط سازمان SEMPO و مسئول شرکت بازاریابی انجام شده است. به نمودار زیر دقت کنید. 89/47 درصد جستجوها از سئو بوده است (یعنی جستجوی طبیعی). اما مقدار پول صرف شده برای سئو در مقایسه با PPC تنها 10/75 درصد بوده است.

https://sitedesign-co.com/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D9%88-ppc

در مورد سئو کارها در مقایسه با ppc بسیار متفاوت است. موفقیت در سئو سریع نیست و هیچ لذت فوری در آن وجود ندارد زیرا گاها شما باید برای رسیدن به نتیجه و بهبود آن هفته ها و ماه ها تلاش کنید. به همین دلیل است که بسیاری از مردم اعتقاد دارند که PPC بسیار بهتر است زیرا اندازه گیری آن بسیار آسان تر است، و می توانید نتایج را سریعتر ببینید. در سئو اینگونه نیست. با تلاش برای تغییر نتایج جستجو، گوگل و دیگر موتورهای جستجو اجازه انجام این کار را به راحتی به شما نمی دهند. شما دقیقا انتظارات گوگل را نمی دانید و از علایق آن وقتی که بحث از سئو می شود خبر ندارید، و به جز تجربه ها و آزمون تکرار و خطا راه دیگری نخواهید داشت. مخصوصا برای سئو و ساخت لینک ها نیاز است که هفته ها و ماه ها صبر کنید تا نتایج ظاهر شوند. اما هنگامی که به نتیجه رسیدید و در رتبه بالا قرار گرفتید خواهید دید که هزینه های مورد نیاز برای سئو به صورت چشمگیری کاهش پیدا می کنند.

این احتمالا چیزی است که در برخی از موارد در نظر سنجی می بینید. به خاطر داشته باشید که 10 درصد هزینه برای 90 درصد ترافیک اهرم عالی برای مقایسه سئو با PPC است - در PPC این مقدار برعکس است 90 درصد هزینه به ازای 10 درصد ترافیک. در جدول زیر مقایسه بین سئو و PPC را مشاهده می کنید.

ارزش

موفقیت

هزینه

عنوان

45.28

5.66

0.125

سئو

1

1

1

ppc

همانطور که می بینید هزینه های صرف شده در سئو 1/8 هزینه های مصرفی در ppc است اما موفقیت آن 5.66 برابر و ارزش آن 45.28 برابر ppc است.

چرا سئو نمی تواند یک محدوده قیمت داشته باشد

قیمت سئو در واقع N تومان است. تایین عدد به جای N اشتباه است و بستگی به عوامل دارد .

قیمت سئو در هر کلمه N تومان است . یعنی تعدادکلمات اصلی که انتخاب کرده اید هزینه شما می شود، در واقع قیمت هرکلمه نیز ثابت نیست مثلا: کلمات کلیدی یک سایت فروشگاهی با سایت های شرکتی قطعا یکی نیست ، یا کلماتی مانند شارژ ایرانسل ، طراحی سایت ، تور ترکیه ، سئو ، دانلود آهنگ ، دانلود فیلم  و...را نمی توان یک قیمت واحد بر روی آنها گذاشت.

یک نگاه ساده به این دو کلمه بیندازید "الکتروفیوژن" و " طراحی سایت " آیا دشواری این دو کلمه یکسان است. پس نمی شود بر روی کلملات قیمت گذاشت.

جامع تر بخواهیم بگوییم قیمت سئو برای هر سایت متفاوت است و بستگی به قدرت طراحی سایت شما دارد،که چه جایگاهی در گوگل دارد. سایتی که از نظر طراحی سایت ضعیف است باید هزینه زیادی بشود که بتواند حداقل در صفحات اول یا دوم نمایش داده شود . یکی از شرکت های به نام و موفق در امر سئو ، شرکت طراحی سایت مبنا است.

قیمت سئو

شاخص های قیمت سئو

بخشی از شاخص هایی که باعث تغییر قیمت سئو و بهینه سازی سایت می شوند به شرح زیر می باشند :

1)     تعداد کلمات کلیدی

2)     نوع وب سایت

3)     سابقه وب سایت

4)      نوع کلمات کلیدی و رقابت آن و... باشد.

قیمت سئو واقعا چقدر است؟

قیمت سئو می توانند حدودا از 500 هزار تومان تا 25 میلیون تومان باشد. اما هیچ وقت نمی توان قول داد که با هزینه کردن N تومان سایت شما در صفحه اول است ، کسانی که قول می دهند دروغگو هستند زیرا خود گوگل نیز هیچ ضمانتی نمی کند که با انجام دادن راهنمایی هایش سایت شما در صفحه اول قرار بگیرد.

 کسانی که به شما اطمینان می دهند که سایت شما در صفحه اول قرار می گیرد دروغ هستند. شاید بپرسید به چه دلیل می گوییم کسانی که تضمین می دهند دروغگو هستند، زیرا: خود گوگل رسما گفته هیچ تضمینی وجود ندارد که سایت شما در صفحه اول قرار بگیرد و چون خودشان توانایی لازم را ندارند و فکر می کنند بقیه سئو کاران نیز مانند خودشان ناتوانند،خود را با حرف های گوگل که می گویید هیچ ضمانتی نیست گول میزنند.

امروزه موتور های جستجوی فراوانی فضای مجازی وجود دارد که  گوگل اگر بهترین نگوییم از مطرح ترین آنهاست که هر طراح سایتی به دنبال بهبود پیج رنک و موقعیت خود در آن میباشد.

عوامل بسیار زیادی به بهبود موقعیت سایت شما در رده بندی گوگل کمک میکند که در حقیق راز تجارت الکترونیک است.اگرچه همه عوامل شناخته شده نیستند اما به کمک عواملی که تاکنون شناسایی شده میتوان رتبه بهتری برای سایت خود رقم زد.

شرکت طراحی سایت مبنا به آدرس www.sitedesign-co.com  لیستی از بهترین عوامل موثر در بهبود رتبه بندی یا رنک سایت تهیه کرده است که در ادامه این مقاله طراحی سایت با هم  میخوانیم.

  • تعداد پیوندها یا لینک هایی که به سایت شما منتهی میشوند (لینک های خارجی)

بخصوص اگر از سایت های با کیفیت باشد (با کیفیت یعنی سایتهای پربیننده و محبوب) البته عوامل دیگری نیز در کیفیت موثر است

 راه های بهبود رتبه بندی سایت (Rank) در موتور جستجوی گوگل

  • استفاده از کلمات کلیدی در تگ  Head>>Title
  • استفاده از کلمات کلیدی در متن سایت
  • عنوان لینک خارجی حاوی کلمات کلیدی سایتتان باشد
  • استفاده از نقشه سایت موتور جستجو

اگرچه نمیتوان بطور قطعی گفت که عامل موثریست اما حداقل از این طریق میتوان متوجه معایب صفحاتی که ایندکس نشده اند ، شد.

  • Robots.txt فایلی است که موتورهای جستجو را برای دسترسی به بعضی  صفحات محدود میکند.استفاده از این فایل بسیار موثر است حتی اگر خالی باشد ( اجازه دسترسی به همه صفحات به موتور جستجو).
  • استفاده از برچسب Alt  برای تصاویر.توضیحاتی درباره عکس در تک alt قرار میگیرد که توسط موتور جستجو استفاده میشود(چون قادر به دیدن ان نیست).
  • مراقب باشید که استفاده از تکنیک های سئو (seo) به تنهایی نمیتواند کمکی به سایتی بکند که هیچ هدف و مطلب مشخصی درآن وجود ندارد ویا از شبه لینک استفاده میکند.ضمنا این کار باعث بی اعتبار شدن لینک ها از سوی گوگل میشود.
  • استفاده از Meta Keywords Tag برای معرفی کلمات کلیدی که میتواند نشان دهنده سطحی از دانش شما باشد.
  • گوگل و صقحات دینامیکی : اگر قبلا صفحه شما توسط گوگل ایندکس شده باشد و آدرس تغییر کند (تغیی لینک) نیازی به ثبت دوباره آدرس ندارید چون این کار گوگل هوشمند است !
  • به گفته گوگل غیر فعال کردن  cach صفحات تاثیری در رتبه آنها ندارد ! ما هم دوست داریم باور کنیم !
  • به یاد داشته باشید استفاده از نوار ابزار گوگل (google toolbar)  نمی تواند تاثیر عجیبی بر رتبه سایت شما بگذارد.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با روش های ارتقا رنکینگ سایت آشنا کنیم . بهترین روش برای ارتقا رنکینگ سایت وارد کردن مطالب پرمحتوا می باشد . با استفاده از مطالب با ارزش بازدید وب سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد و به دلیل این افزایش بازدید ، موتورهای جستجو سایت شما را مفید خواهد شناخت .

ارتقا رنکینگ سایت

پس از اتمام طراحی سایت ، اضافه کردن مطالب جدید و بروزرسانی سایت نیز برای موتورهای جستجو قابل توجه می باشند بنابراین برای افزایش رنکینگ سایت خود نباید این نکته را فراموش کنید .
شما باید بتوانید در عرصه ی وب به شناسایی رقبای خود بپردازید شناسایی رقبا به شما می فهماند که آنها از چه تکنیک هایی برای ارتقا رنکینگ استفاده می کنند و شما نیز از روش های موفقیت آمیز آنها در زمینه ی سئو می توانید بکار گیرید . یکی از راه هایی که در بهینه سازی سایت موثر است داشتن ارتباط با کاربران در سایت های اجتماعی می باشد برای این کار موتورهای جستجو نگاه مناسب و مطلوبی به وب سایت هایی دارند که به منابع معتبری لینک می شوند .

استفاده از کدهای HTML می تواند در برجسته کردن کلمات کلیدی کمک کند البته این کار باید توسط افراد سئوکار صورت گیرد . برای افزایش کارایی سایت خود  باید افراد زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند برای این کار از Bounce rate استفاده کنید تا به درصد ورود و خروج افراد مشخص شود . همانگونه که در سایر مقالات سئو گفته شد شما می توانید با پشتیبانی رایگان به جذب مشتری کمک کنید این کار علاوه بر اثبات توانایی شما در خدماتی که ارائه می دهید می تواند به جذب بیشتر کاربران و اضافه کردن کاربران ثابت کمک کند و رتبه سایت شما را ارتقا دهد.

لازم به ذکر است هنگامی که پیوند لینک به صفحهء اصلی وب شما از دیگر بخش های وب سایت شما برقرار می شود، باید اطمینان حاصل فرمایید که پیوند شما به نام دامنه لینک شود .به جای گیج کردن موتورهای جستجو با داشتن دو یا چند صفحهء اصلی جداگانه مانند /index.html/ ،به موتورهای جستجو در تشخیص نام دامنه تان به عنوان Anchor text کمک کنید تا صفحهء اصلی وب سایت شما در بالاترین رتبه صفحهء نتایج موتور جستجو قرار گیرد. این اتفاق در سیستم مدیریت محتوای استانداردی مثل وردپرس هرگز اتفاق نخواهد افتاد . با رعایت موارد بالا می توانید با طراحی وب سایت مفید و استاندارد یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت شناخته شوید .

سئو کار حرفه ای کیست؟

در این بخش از مقالات شرکت طراحی سایت مبنا ، قصد داریم تا به معرفی ویژگی یک سئو کار حرفه ای بپردازیم. به صورت تعریفی بخواهیم یک سئو کار حرفه ای را معرفی کنیم این گونه است که:

فردی که با رعایت کردن استاندارد های روز  ، و توجه به الگوریتم ها اقدام به افزایش رتبه سایت در نتایج موتور های جستجو می کند ، سئو کار حرفه ای نامیده می شود.

هدف اصلی سئو کاران کسب کردن رتبه بالا در صفحات اول گوگل و کسب رتبه اول در موتور جستجو گوگل است . سئو از شروع طراحی سایت باید رعایت شود و پس از اتمام و راه اندازی سایت نیز همچنان ادامه دارد. در واقع یک سئو کار حرفه ای با یک طراح سایت متبهر مفهوم پیدا می کند. به عبارت دیگر تا زمانی که طراحی سایت به صورت سئو بیس طراحی نشده باشد، سئو مفهومی پیدا نخواهد کرد و یا بسیار پیچیده خواهد شد.

یک سئو کار حرفه ای می تواند هر سایتی را سئو نماید. مانند: شارژ ، چت روم ، فیلم و آهنگ ، نیازمندی ها ، سایت های با کلمات کلیدی دشوار ، سایت های بی محتوا ، سایت های شرکتی، سایت های فروشگاهی و...

ویژگی های سئو کار حرفه ای

سئو کار به کسی اطلاق می شود که از معمولا ترفند های سئو کلاه سفید استفاده می کند و از سئو کلاه سیاه پرهیز می نماید. سئو کلاه سفید یعنی کار کردن طبق اصول و قوانین گوگل که هزینه های میلیونی دارد. اغلب سئو کاران کلاه سفید نمی توانند سایت بی محتوا و سایت هایی که طراحی سایت آنها سئو بیس نبوده را سئو کنند.

سئو کاران حرفه ای از تکنیک سئو کلاه خاکستری استفاده می کنند که حد وسط قرار دارند. سئو کار حرفه ای هرنوع سایتی را سئو می کند. اغلب افراد ، سئو کار حرفه ای را کلاه سیاه می دانند و فکر می کنند که آنها از طریق راه های غلط پیش می روند در صورتی که اینطور نیست.

سئو کارانی که این حرف ها را به مشتری خود میزند ، سئو کار حرفه ای نیست :

1)     چون طراحی سایت شما با ما بوده است ، سئو سایت شما را به رایگان انجام می دهیم .

2)     ما سئو سایت هایی با فلان کلمه کلیدی را قبول نمی کنیم.

3)     چون سایت شما در صفحه اول گوگل است ، گواهی کار حرفه ای ماست.

4)     ما فقط آموزش سئو می دهیم ، کار سئو انجام نمی دهیم و ..

 

در این مقاله از طراحی سایت می خواهیم تا شما را با بازاریابی از طریق موتورهای جستجو آشنا کنیم . بازاریابی از طریق موتورهای جستجو به معنی پیدا شدن یک سایت در رتبه های اول در بین موتورهای جستجو هنگامی که کاربر محصولی را جستجو می کند . با توجه به افزایش روزافزون رقیب در بستر وب این نیاز بیشتر به چشم می آید تا میزان بازدید از سایت شما از طریق موتورهای جستجو افزایش پیدا می کند .

SEM

پس از طراحی سایت و راه اندازی تجارت الکترونیک می توانید در بستر وب به تجارت بپردازید . SEM به معنی بازاریابی با موتورهای جستجو می باشد و از دو بخش SEO و PPC تشکیل شده است .PPC مخفف عبارت Pay-Per-Click می باشد و معنی پرداخت در ازای کلیک می باشد ( SEM ( Search Engine Marketing در ازای پرداخت مبلغی به موتورهای جستجو سایت شما را در قسمت مربوط به تبلیغات در نتایج جستجو نشان می دهد به طوریکه زمانی در ازای SEM هزینه پرداخت خواهید کرد که کاربری با استفاده از موتورهای جستجو مانند گوگل بروی تبلیغات شما کلیک کرده و وارد سایت شده است . این روش یک راهکار بسیار مناسب برای کنترل هزینه ها و بهره مندی از هزینه صرف شده برای تبلیغات می باشد .
استفاده از این روش زمانی می تواند نتیجه داشته باشد که بودجه مالی و هدف واقع بینانه ای را دنبال کرده باشید زیرا استفاده ی موفق از SEM می تواند چندین برابر هزینه پرداختی در آمدزایی ایجاد کند . همانند اجرای SEO ، در بازاریابی موتورهای جستجو نیز همواره باید نتایج را بررسی و بهبود دهید،اهداف و کلمات کلیدی و میزان سرمایه گذاری خود را بر اساس رقابت و رقبای خود تغییر دهید و با تکرار این فرآیند به نتایج مطلوب خود برسید .

در SEM می توان کارهای زیر را انجام داد :

√ تحلیل آمار سایت
√ انتخاب کلمات کلیدی
√ بررسی وضعیت فعلی سایت و رقبای آن
√ مشاوره در انتخاب نام سایت و طراحی آن
√ بهینه سازی سایر پارامترهای سایت
√ اصلاح ساختار و طراحی سایت
√ معرفی سایت به موتورهای جستجوگر
√ تبلیغ در شبکه های اجتماعی
√ حضور در شبکه های اجتماعی
√ بررسی بک لینک ها و مدیریت آنها
√ بالا بردن رتبه ها
√ انتخاب موتورهای جستجوگر برای سرمایه گذاری بر آنها
√ افزایش محبوبیت و پیوندهای سایت و مدیریت این پروسه
√ بهینه سازی اخبار و Press Release
√ حفظ روند رو به رشد آمار سایت

با رعایت اصول بازاریابی از طریق موتورهای جستجو می توانید در بستر وب به رقابت بپردازید .

سئو off pageچیست ؟

به طور خلاصه بخواهیم بگوییم ازسئو off page برای جذب ترافیک بیشتر برای بالا بردن بازدید از یک سایت استفاده می شود.

سئو off page یا صفحه خارجی به روشی گفته می شود که میتوان با استفاده از آن رتبه سایت خود را در موتور جستجو افزایش داد. برخی از افراد، سئو off page را ساخت لینک خارجی میدانند اما بهینه سازی سایت بسیار فرارتر از طراحی سایت است. سئو off page به کلیه کارهایی که بیرون از صفحه انجام می شود ، اطلاق می شود که پرکاربرد ترین آنها عبارتند از:

1-       ساخت لینک

2-       ساخت صفحات اجتماعی

3-       ارسال پست در انجمن ها

سئو off page و تاثیر آن بر موفقیت طراحی سایت

ساخت لینک

یکی از مهم ترین فاکتور ها در سئو ، لینک سازی است. در این بخش از شرکت طراحی سایت مبنا، در مورد سئو آف پیج و تاثیر آن بر طراحی سایت صحبت خواهیم کرد. برخی از افراد ساخت لینک را فراموش میکنند و یا بعضا لینک سازی غلط انجام می دهند که اثر منفی برای سایت دارد . به طور کلی لینک سازی باعث می شود که لینک سایت شما در سایت های دیگری ثبت شود ، شاید در بعضی مواقع شما در سایت ها به طور ناخواسته لینک سازی کنید مثلا در سایتی آگهی استخدامی را پر کرده اید و آدرس سایت را وارد می کنید اینگونه شما در یک سایت دیگر لینک ثبت کرده اید.

اگر می خواهید سایت خود را بهینه سازی کنید باید از تکنینک های سئو off pageبرای بهنیه سازی استفاده کنید و برای سایت خود اقدام به لینک سازی نمایید . در واقع محتوای قوی در سئو به همراه لینک سازی صحیح و استاندارد تاثیر گذار است.

شما می توانید به روش های مختلف لینک سازی کنید به طور مثال :

1-       لینک سایت خود را در تالار گفتگو ها قرار دهید،در فروم ها عضو شوید و در آن جا لینک سایت خود رابگذارید .

2-       قرار دادن لینک خود در وبلاگ ها .

3-       لینک بنری .

4-       گذاشتن لینک سایت در بخش نظرات سایت .

5-       به اشتراک گذاشتن لینک خود در صفحات اجتماعی .

ایجاد صفحه در شبکه های اجتماعی

یکی از راه های موثر لینک سازی ساخت صفحه ای در شبکه های اجتماعی است. از این طریق فعالیت شما توسط گوگل index  می شود و موجب لینک سازی نیز خواهد شد.

ارسال پُست تالارهای گفتگو

شما می توانید با عضویت در تالار های گفتگو و پاسخ دادن به سوالات آنها لینک خود را در انتهای آن قرار دهید و کاربران را به سایت خود هدایت کنید . نکته ی دیگر؛ از لینک سازی های نامتعارف پرهیز کنید.

آیا سئو تضمینی یک شعار است یا واقعیت؟

در این بخش از مقالات شرکت طراحی سایت مبنا قصد داریم در مورد مفهوم سئو تضمینی و شعار و یا واقعیت بودن آن مطالبی را ارائه کنیم. در واقع اینکه سئو تضمینی آیا حقیقت دارد یا خیر؟، سوالی است که اکثر مشتریان در انتهای جلسه مشاوره برای طراحی سایت و سئو مطرح می کنند. در این بخش به این سوال پاسخ خواهیم داد.

شرکت های بزرگ و موفق معمولا حرفی از سئو تضمینی نمی زنند. منظور از سئو تضمینی قرار گرفتن صرف در رتبه اول در نتایج جستجوی گوگل است. سئو تضمینی تنها یک دروغ بزرگ است که برخی از افراد برای جلب مشتری از آن استفاده می کنند. در ادامه دلایلی را بیان می کنیم که نشان دهنده دروغ بودن این عبارت است.

سئو تضمینی و ذهنیت بد مشتریان

کسانی که سئو تضمینی (رتبه یک گوگل) در مدت کوتاه یک یا دو ماه را به مشتریان خود پیشنهاد می کنند، تغییرات الگوریتم های گوگل را در نظر نمی گیرند. با سخت گیر تر شدن گوگل در زمینه رتبه بندی وب سایت ها ، سئو نیاز به زمان بیشتری پبدا کرده است و عملا بالا آمدن سایت و قرار گرفتن آن در رتبه یک گوگل در عرض مدت زمان یک یا دو ماه عملا غیر ممکن شده است. از این رو تضمین رتبه یک در کوتاه مدت ، ذهنیت مشتریان را نسبت به طراحی سایت و سئو بد خواهد کرد.

گوگل در این باره اعلام کرد که هیچ شرکتی نمی تواند اعلام کند که رتبه اول در نتایج جستجو همیشه برای آنها است زیرا الگوریتم های گوگل دائما در حال تغییر است و تنها کسی می تواند در رتبه یک قرار گیرد که مطابق با استاندارد های گوگل عمل نماید. در واقع با بیان این موضوع ، گوگل اعلام کرده است که هیچ شرکتی دارای ارتباط با گوگل نیست و نمی تواند سئو سایت شما را تضمین نماید. پس فریب شرکت هایی را که اداعای نمایندگی گوگل را دارند، نخورید. علاوه بر این توجه داشته باشید که تبلیغات گوگل با سئو کاملا متفاوت است.

تاثیر محلی بر سئو

نکته دیگری که می تواند بیانگر شایعه بودن سئو تضمینی باشد، تاثیر سئو محلی است که می تواند موجب جابجایی و تغییر رتبه ها در مناطق مختلف جغرافیایی شود. رتبه ها در شرایط مختلف متغیر هستند برای مثال اگر کسی با حساب کاربری خود وارد گوگل شود و عبارتی را جستجو نماید ، رتبه ها نسبت به قبل تغییر خواهند کرد.

کلام آخر

سئو تضمینی نیاز به زمان و درک الگوریتم های گوگل دارد. در واقع این عبارت مستلزم فعالیت مداوم بر روی سایت توسط یک سئو کار حرفه است که با تمام استاندارد های تعریف شده برای گوگل و موتور های جستجو آشناییت دارد. با تمام این تفاسیر استفاده از عبارت سئو تضمینی تنها یک شعار است که افراد برای تبلیغات خود از آن استفاده می کنند.

امروزه شما ، تنها با طراحی سایت نمی توانید یک استارت آپ مفید داشته باشید. بلکه در کنار طراحی سایت باید رنکینگ سایت تان در گوگل نیز بالا باشد ،  رعایت کردن سئو برای کسب جایگاه بهتر در گوگل باعث می شود که  شرکت شما در جستجوی اول مشتریان باشد.

بهینه سازی سایت برای ارتقاء رنکینگ سایت شاید هزینه بالایی داشته باشد . شرکت طراحی سایت مبنا به چند نکته کلیدی در این مقاله می پردازد که با استفاده از آن بتوانید سئو سایت خود را انجام دهید.

راه اندازی اولیه سایت

در راه اندازی اولیه سایت بهتر است که شما ازچند ابزار مفید و کاربردی استفاده کنید :

1)        ساخت اکانت Install Google Analytic

این ابزار به شما کمک می کند ، روند رشد سایت خود را تحت نظر بگیرید.

شما برای اینکه بدانید کاربران چگونه وارد سایت شما می شوند و از چه صفحاتی بازدید کرده اند ، نیاز به یک ابزار آمارگیری دارید.

2)        ساخت اکانت در گوگل وب مستر

این ابزار به شما در کنترل سلامت سایت تان کمک بسیاری می کند. شما با استفاده از این ابزار می توانید سرعت ایندکس شدن صفحات ، بررسی خطاهای سایت و بررسی کلمات کلیدی مفید سایت تان را بررسی کنید.

3)        اتصال اکانت گوگل وب مستر به گوگل آنالتیک

این ابزار با استفاده از سیستم آمار گیری سایت ، پیشرفت سایت و همه آمارها را در یک فضا بررسی می کند.

4)        ساخت نقشه سایت XML

شما در طراحی سایت خود ، با طراحی کردن یک نقشه باعث می شوید که ربات های گوگل درک بیشتری از صفحات سایت شما داشته باشند ، و باعث می شود که ایندکس شدن صفحات شما با سرعت بیشتری انجام شود.

5)        مدیریت فایل     robots.txt 

این ابزار به شما این قدرت را می دهد تا ربات های گوگل را در بخش هایی از سایت خود محدود کنید.

جستجوی و تعیین کلمات کلیدی

شما باید هنگام طراحی سایت ، هدف خود را انتخاب کنید. در سئو سایت کلمات نقش بسیار مهمی دارند، شما با توجه به هدفتان باید کلماتی که انتخاب می کنید در راستای نوع فعالیت تان باشد. این کلمات جایگاه شما را در جستجوی گوگل تایین می کنند .

شما با استفاده از ابزار KeywordPlanner گوگل می توانید از پر سرچ ترین کلمات آگاه شوید. این ابزار کارایی مفیدی دارد و کلمات پر جستجو را برای شما به نمایش می گذارد. شما در انتخاب کردن کلمات برای سایت تان باید زرنگی به خرج دهید سعی کنید کلماتی که کم بازدید هست و رقابت پایینی نسبت به دیگر کلمات دارد را انتخاب کنید اینگونه شما شانس بیشتری برای کسب رتبه بالا در صفحه گوگل را دارید.

سئو داخلی سایت

با انتخاب کردن کلمات کلیدی دیگر به راحتی می توانید سایت خود را سئو کنید. سئو داخلی سایت مجموعه ای از فعالیت شما و ارائه محتوا سایت است . با رعایت کردن نکات بهنیه سازی سایت شانس شما در ارتقاء رنکینگ بیشتر می شود.

اگر بازار هدف شما روسیه است، شما نیاز دارید که در Yandex دیده شوید. Yandex معروف ترین اجتماع اینترنتی روسیه است که 85.6% مخاطبان اینترنت روسیه را پوشش می دهد. پوشش مخاطبان گوگل در روسیه 71% است. (مارچ 2015)

Yandex در این کشورها به عنوان یک ابزار مهم بازاریابی محسوب می شود: لهستان، اوکراین، قزاقستان، بلاروس و ترکیه.

بهینه سازی موتورهای جستجو برای Yandex

در این مقاله به شما آموزش می دهیم تا با بهینه سازی موتورهای جستجو برای Yandex آشنا شوید.

ابزارهای سئو Yandex

Yandex ابزارهای سئو زیر را ارائه می دهد.

 ابزارهای مدیریتی: مدیریت وب سایت Yandex شبیه به Google Search Console است و گزارش ها و ساختارهای مفیدی را برای ایندکس شدن وب سایت شما ارائه می دهد.

 ابزار کلمه کلیدی: ابزار کلمه کلیدی در Yandex، "keyword statistics" نامیده می شود. این ابزار در ظهور وب سایت شما در حضور پیدا کردن در عبارات جستجوی مرتبط Yandex موثر است.

سئو برای Yandex

اگر شما سئو را برای Yandex اجرا می کنید، باید از یکسری خصوصیات که متفاوت از گوگل و بینگ است، مطلع شوید.

محتوا

مانند سایر موتورهای جستجوی بزرگ، محتوا در Yandex یکی از فاکتورهای مهم در رتب بندی وب سایت است. Yandex سایت هایی را که دارای محتوای بی کیفیت هستند مجازات می کند.

بک لینک ها

در مارچ 2014، Yandex بک لینک ها را به طور کلی از الگوریتم رتبه بندی حذف کرد اما در سال بعد مجدد آن را در فاکتورهای رتبه بندی قرار داد. از آن زمان به بعد بک لینک ها بسته به کیفیت آنها می توانند برای موقعیت سای شما مفید و یا مضر باشند. این الگوریتم "Minusinsk" نامیده می شود ( مانند الگوریتم پنگوئن گوگل).

ایندکس شدن

خزنده یاندکس از صفحات استاتیک تنها چند بار در هر ماه بازدید می کند و از پست وبلاگ ها چندین بار در روز بازدید می کند. بنابراین ایندکس مطالب جدید شما نیاز به زمان دارد. شما می توانید اینکس شدن مطالب خود را با ارائه مطالب جدید در Yandex.Webmaster و ایجاد نقشه سایت XML پشتیبانی کنید. توجه داشته باشید که برای برخی از انواع محتوا، مانند فلش، محدودیت ایندکس شدن وجود دارد.

بهینه سازی صفحه

بهینه سازی صفحه در Yandex مانند موتورهای جستجوی گوگل و بینگ است، با این حال شما باید خصوصیات Yandex زیر را به خاطر داشته باشید.

آدرس ها: یاندکس کاراکتر های لاتین و سیریلیک را درک می کند. کاربران روسیه، با این حال،URL های سیریلیک را ترجیح می دهند.

عنوان تگ ها: تگ های عنوان یاندکس می تواند کمی طولانی تر از گوگل باشد. حداکثر 60 کاراکتر خوب است.

توضیحات متا: مانند گوگل، توضیحات متا باید از 150-160 کاراکتر تشکیل شده باشد.

کلمات کلیدی متا: در حالی که گوگل به کلمات کلیدی متا وابسته نیست، اما هنوز هم برای یاندکس با ارزش هستند. 4-5 کلمه کلیدی متا در هر صفحه اضافه کنید.

تگ های متعارف: تگ های متعارف از اصول مشابه گوگل پیروی می کند. با این حال، دو تفاوت مهم برای یاندکس وجود دارد:

• برچسب های متعارف تنها در حوزه همان دامنه کار می کنند.

• برچسب های متعارف خود ارجاع باعث مشکلات نمایه سازی می شوند و باید از آنها اجتناب شود.

سن دامنه: در یاندکس، سن یک دامنه از عوامل مهم رتبه بندی است.

امروزه دیگر اگرچه متخصصین حرفه ای سئو و بهینه سازی وبسایت همچنان فعال هستند اما به صورت مشخص چند ده فاکتور برای عیب یابی و پیشنهادات متفاوت به صورت ابزاری آنلاین وجود دارند که تقریبا ما را به صورت اتوماتیک هدایت، راهنمایی و از نیازمندی به متخصصینی صرفا سئوکار احتیاجی نیست چراکه ماشین ها این کارها را به خوبی انجام می دهند.

سئو و تگ ها

صحیح است که حتی سئوکاران از تمام این ابزار که در ادامه می آید برای ارتقای سئو و بهینه سازی وبسایت شما انجام می دهند اما با کمی دانش در این زمینه و مطالعۀ مرتبط با این رشتۀ تخصصی، تا حدود بسیار زیادی می توانیم متکی به همین دانش تحت وب باشیم.

همچنین استفادۀ صحیح از ابزار وبمسترتولز گوگل، گوگل آنالیتیکز و البته خزنده های بینگ (مایکروسافت) کمک شایانی در ارتقای سطح سئو و بهینه سازی وبسایت مورد نظر خواهد داشت.

یک به یک به معرفی این وبسایت ها و همچنین سایت های جامعی که در زمینه سئو می نویسند می پردازیم:

وبسایت Woorank.com

این وبسایت به شما اجازه می دهد در هفته، 1 وبسایت را از یک آی پی مشخص به طور رایگان آنالیز کرده و به طور کامل تمامی آنچه که برای سئو و بهینه سازی وبسایت خود نیاز دارید را بررسی و تحلیل کنید. این سایت به بهترین شیوه این کار را برای شما انجام خواهد داد. در صورت نیاز بیشتر می توانید عضو این سایت شوید و از همین خدمات بدون محدودیت تعداد وبسایت استفاده نمایید. همچنین با مراجعه به بخش تعرفه ها با 2 گروه از وبسایت ها مواجه خواهید شد. وبسایت های شرکتی، خبرگزاری ها و سایت هایی با ترافیک و حجم بالای اطلاعات؛ و سایتهایی در مقیاس کوچکتر همچون شرکت های خدماتی، سایتهای شخصی، سایت های اطلاع رسانی تخصصی و وبلاگها. که برای مورد اول می بایست 149 دلار و برای مورد دوم 49 دلار در ماه شارژ خواهید شد. همچنین وبلاگ وورنک اطلاعات به روز و مفیدی در زمینه های مارکتینگ، سئو و بلاگینگ در اختیار مخاطبان می گذارد.

سئو برای طراحی واکنشگرا

وبسایت Chkme

این وبسایت نیز به تازگی در میان بسیاری از وبمستران معروف شده است. اما آنالیزها نشان می دهد که تحلیل بسیار دقیقی ارائه نمی دهد هرچند که وبسایتی بسیار قدرتمند در نوع خود می باشد و منهای اینها، خدمات سئو آن رایگان است. فاکتورهای اصلی اش در تعیین درصد سئو، تگ های h1, h2 و h3 می باشد. همچنین مواردی چون اعتبار کدنویسی در W3 را بررسی نموده و بر اساس آن نیز درصد مورد نظر را با ارائۀ راهنمایی هایی در زمینۀ بهتر نمودن شرایط سئوی سایت ارائه می کند.

وبسایت SEOMoz

از مشهورترین وبسایت های راهنما در زمینۀ سئو و بهینه سازی سایت . سئوموز که تحت فرمان رند فیکشن حرکت می کند. این وبسایت نیز به غیر از مقالات و راهنماهایی که به رایگان در اختیار مخاطبین می گذارد، یک دورۀ 30 نیز به عنوان پلان فروشی دارد که از آن طریق شما به خدمات بیشتر سئوموز دسترسی پیدا خواهید کرد. وبلاگ سئوموز تقریبا هر روز به روزرسانی می گردد.

وبسایت SEO.com

شعارش هست: اولین در بهینه سازی برای موتور جستجو! به صورت آنلاین هم در عرض چند ثانیه (گاهی تا 1 یا 2 دقیقه ممکن است طول بکشد) سایت شما را ارزیابی و سئو می کند و هم در همان لحظه راهنمایی های لازم را در باکس های چند خطی روبروی همان مورد مشخص می آورد.

سئو آسان است اگر...

سئو فرآیندی است که از پایه با طراحی سایت عجین شده است. بسیاری از افراد فکر می کنند سئو سخت و غیر ممکن است. در این مقاله قصد داریم درباره نکاتی صحبت کنیم که می تواند سئو را برای شما آسان نماید. سئو فرآیندی است که با انجام آن ، وب سایت شما به صفحه اول گوگل و در نتایج برتر جستجو نمایش داده می شود. اگر طراحی سایت انجام داده اید و به دنبال راهی برای بهبود سئو سایت خود هستید ، توصیه می کنیم این مقاله از شرکت طراحی سایت مبنا را مطالعه نمایید.

سئو آسان می شد اگر شما این نکات را رعایت کنید

یافتن کلمه کلیدی مرتبط

برای پیدا کردن کلمه کلیدی مرتبط با کار خود می توانید از نرم افزارهای موجود در این زمینه استفاده کنید. برخی از برنامه ها نظیر keyword planner و گوگل ترندز می توانند به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با کار خود کمک کنند. کلمه کلیدی در سئو یکی از فاکتورهای مهم است و در شروع کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتخاب محتوای مناسب و بهبود آن

گام بعدی برای انجام سئو ، در نظر گرفتن نیاز مخاطبان و تولید محتوای با کیفیت برای آنها می باشد. محتوا در سئو حرف اول را می زند. اگر می خواهید سئو قوی داشته باشید و از رقبای خود پیشی بگیرید، محتوای با کیفیت و مرتبط تولید کنید. در بسیاری از منابع، از محتوا به عنوان پادشاه نام برده اند. از این رو برای تولید محتوای منحصر به فرد باید منابع متعددی را بررسی کنید ودر نهایت به بر اساس نیاز کاربران خود به تولید محتوا بپردازید.

سازگاری وب سایت با روبات های گوگل

پس از طراحی سایت و باز شدن وب سایت ، باید سایت را به گوگل معرفی کنید تا روبات های گوگل قادر به شناسایی وب سایت شما و ایندکس کردن محتوای آن باشند. معمولا شرکت طراحی سایت ، این کار را پس از راه اندازی سایت انجام می دهد. در زمان تولید محتوا باید به این نکته توجه داشته باشید که این محتوا هم باید برای کاربر مفید باشد و هم باید بگونه ای باشد که از نظر موتورهای جستجو قابل قبول باشد. علاوه براین به منظور سازگاری وب سایت با روبات های گوگل باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

  • سهولت دسترسی به صفحات و قسمت های مختلف سایت از طریق صفحه اصلی
  • انتخاب آدرس url کوتاه
  • از نوشتن متن در داخل تصویر خودداری کنید زیرا این گونه نوشته ها توسط موتورهای جستجو شناسایی و ایندکس نمی شوند.

به دریافت لینک بیشتر از لایک توجه کنید.

به گونه ای محتوا تولید کنید که ارزشمند باشند و دارای قابلیت دریافت لینک باشند. صفحه های اجتماعی را نیز فراموش نکنید. بنابراین محتوایی جذاب ، اصولی ف کاربرپسند و لینک پذیر تولید کنید.

بازاریابی اینترنتی صحیح و اصولی

در کار خود اصولی باشید. از روش های مختلف بازاریابی برای معرفی کسب و کار خود استفاده کنید. دوره های مختلف بازاریابی را بگذرانید و به صورت حرفه ای در مورد کار خود بازاریابی کنید.

تمام این موارد می تواند بر سئو سایت شما اثر گذاشته و شما را به صفحه اول گوگل نزدیک تر کند. اینکه سئو و بهینه سازی سایت امری تخصصی است ، صحیح است اما شما می توانید با رعایت نکات ذکر شده در بالا ، تا حد زیادی به موفقیت نزدیک شوید. در این بین بهتر است از کارشناسان و متخصصان در امر سئو نیز کمک بگیرید. برای مشاوره می توانید با کارشناسان ما در شرکت طراحی سایت مبنا تماس حاصل فرمایید.

آموزش اساس سئو برای مبتدیان

تعاریفی که در سایر بخش های آموزش سئو و طراحی سایت عنوان شد ممکن است برای مبتدیان کمی پیچیده باشد با شرکت طراحی سایت مبنا همراه باشید تا توضیح ساده تری از سئو به شما ارائه دهیم. به عبارت ساده تر بهینه سازی برای موتور های جستو جو یک راه برای بهبود وب سایت است به طوری که آنرا به جایگاه بالاتری در نتایج پیشنهادی موتور های جست و جو مثل گوگل ، یاهو و بینگ هدایت کند. وقتی که شما و یا هر کاربر دیگر در گوگل جست و جویی انجام میدهید نتایجی را به شما نشان میدهد که حاصل کارکرد بالغ بر 200 الگوریتم و فاکتور های پیچیده ی آن است. این الگوریتم ها با توجه به فاکتور هایی که مد نظر دارند تشخیص میدهند که یک سایت باید در چه رتبه ای قرار گیرد. به همین دلیل است که شما از سایت هایی که برای موتور های جست و جو بهینه شده اند بیشتر استفاده میکنید.

مراحل اصلی سئو یک سایت چیست؟

همانطور که در بالا گفته شد سئو یک روند ثابت و استاتیک نیست بلکه مجموعه از چهارچوب ها و قوانین است. برای سادگی درک اصول سئو میتوان آنرا به دو بخش زیر تقسیم کرد.

سئو داخلی: مجموعه قوانینی که بیشتر مربوط به محتوا ، نحوه نگارش و ماهیت کلی سایت و به طور کلی اصول رعایت شده در طراحی سایت شما اشاره میکند

سئو خارجی: مجموعه روش هایی است که شما میتوانید به وسیله آنها سایت خود را در اینترنت ترویج دهید و در نتایج موتور های جست وجو رتبه بهتری کسب نمایید.

مقدمه ای از سئو برای مبتدیان

سئو داخلی:

با یک سرچ کوچک میتوانید به 15 قانون مهم برای سئو سایت پی ببرید . این راه حل های ساده میتوانند باعث افزایش بازدید سایت شما شوند و در مقابل آن سایت شما دارای اعتبار شود. علاوه بر آن ساختار یک سایت برای سئو بسیار مهم است  شما میتوانید با استفاده از اهمیت ساختار طراحی سایت برای بهینه سازی، در مورد اجزای ضروری یک وب سایت آشنا شوید. چنانچه شما بتوانید مراحل فوق را انجام دهید، میتوایند اعتماد موتور های جست و جو را کسب نمایید

سئو خارجی سایت:

علاوه بر این تغییراتی که در سئو داخلی سایت می توانید اعمال کنید تا رتبه بهتری در سرچ ها پیدا کنید، راه های دیگری نیز وجود دارد تا بتوانید رتبه سایت خود را بهبود ببخشید این تکنیک ها مربوط به سئو خارجی سایت شما می باشد . سئو خارجی سایت به طور کلی به عنوان ساختمان لینک شناخته می شود اما ما در شرکت طراحی سایت مبنا ترجیح میدهیم که سایت  های  خود را از یک راه مناسب که شامل روش ها و تکنیک های ساخت لینک است در لیست پیشنهادات موتور های جست و جو بالا بیاوریم.

به طور کلی میتوان اینگونه برداشت کرد که موتور های جست و جو در تلاش هستند تا صفحات مهم وب سایت ها را شناسایی و به کاربرانی که روزانه از موتور های جست و جو برای سرچ های خود کمک میگیرند نشان دهند یکی از عوامل برای تعیین موقعیت یک صفحه از وب سایت تعداد لینکی است که از سایر وب سایت ها به آن سایت فرستاده شده است.

لینک هایی که از سایت های دیگر میگیرید سیگنالی به موتور های جست و جو ارسال می کنند که نشان دهنده ی اعتماد آن سایت ها به سایت شماست. این لینکها در صورت مثبت بودن تاثیر، میتوانند بر افزایش رتبه شما تاثیرگذار باشند.

برای دریافت لینک های بیشتر چه کاری میتوانید انجام دهید؟

این سوال بسیار خوبی است و ما در شرکت طراحی سایت مبنا مطمئن هستیم چنانچه شما پیرامون این مسئله در اینترنت جست و جو کنید پاسخ های مختلفی را در سایت های مختلف دریافت خواهید کرد. این دقیقا همان چیزی است که شما باید آنرا فراموش کنید. و تمرکز خود را تنها بر روی ایجاد محتوای خوب و با کیفیت قرار دهید.

محتوای خوبی که از جانب شما منتشر می شود میتواند برای شما لینک جذب نماید که نتیجه آن جذب ترافیک است. چنانچه شما با استفاده از خرید لینک و یا راه های آسانی مانند ارسال پست مهمان برای کسب لینک بپردازید ممکن است موفقیتی کسب کنید اما موقتی خواهد بود پس مطمئن باشید که وب سایت شما از لیست صفحات گوگل در آپدیت بعدی آن ناپدید خواهد شد.

رتبه بندی وب سایت ها در موتورهای جستجوگر

در این بخش از مقالات طراحی سایت و سئو قصد داریم مطالب آموزنده و مفیدی را در زمینه عوامل تاثیرگذار بر رتبه بندی وب سایت ها در موتورهای جستجوگر برای شما کاربران عزیز شرح دهیم. همانطور که قبلا نیز گفته شد، طراحی سایت و سئو دو جز جدایی ناپذیر هستند که به کمک یکدیگر می توانند به کسب و کار شما رونق ببخشند. در ادامه به تشریح برخی از فاکتورهای موثر بر رتبه بندی و رنکینگ وب سایت می پردازیم.

فاکتورهای موثر بر رتبه بندی وب سایت

  • یکی از اصلی ترین و موثر ترین فاکتورها در سئو و رتبه بندی سایت ها در موتورهای جستجو ، به ویژه گوگل ، بک لینک ها می باشند. بک لینک در واقع تعداد دامنه هایی است که به وب سایت شما لینک داده اند. این فاکتور در رنکینگ وب سایت بسیار موثر و مفید می باشد. البته بک لینک های موثر هستند که این تاثیر زیاد را بر وب سایت وارد می کنند. لازم به ذکر است بک لینک گرفتن از دامنه های مختلف است که موجب بهبود و افزایش رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجو می گردد.
  • عامل دیگری که بر رتبه بندی سایت اثر مستقیم دارد ، میزان اعتبار و همچنین ارزش لینک های کلی در یک سایت است. به عبارت دیگر دامنه های معتبر و با ارزش می توانند به طور مستقیم در افزایش رتبه بندی وب سایت ها در موتورهای جستجو موثر باشند. این عامل توسط Ahrefs Domain Rating مورد بررسی و اندازه گیری قرار گرفته است.

 

عوامل تاثیرگذار بر رتبه بندی وب سایت ها در موتورهای جستجوگر

 

  • محتوا ضلع دیگر در این چند ضلعی است که نقش به سزایی در رتبه دهی وب سایت شما ایفا می کند. در واقع محتوا باید دارای ویژگی هایی نظیر ارتباط متن و موضوع ، قابل فهم بودن ، نگارش شیرین و صد البته غیر کپی بودن باشد. این یکی از فاکتورهای موثر در سئو و بهینه سازی سایت است که توسط گوگل بسیار مورد توجه قرار می گیرد. اعتبار موضوعی متن نیز بسیار مهم است و ارتباط متن و موضوع می تواند رتبه وب سایت شما را افزایش دهد.
  • طولانی بودن محتوا نیز از دیگر عوامل موثر در رتبه بندی وب سایت شما می باشد. در واقع آن دسته از مطالبی که دارای تعداد کلمات بیشتری هستند، تاثیر بهتری بر سئو و بهینه سازی سایت دارند. بنابراین توصیه می شود برای بهبود سئو سایت خود از محتوای طولانی بیشتر از محتوای کوتاه استفاده کنید. میانگین تعداد کلمات وب سایت هایی که در صفحه اول گوگل قرار دارند ، 1890 کلمه می باشد.
  • پروتکل نیز می تواند بر رتبه بندی وب سایت اثر گذار باشد. در این میان ، آن دسته از سایت هایی که دارای پروتکل HTTPS هستند در مقایسه با سایرین دارای رتبه بهتری در موتورهای جستجو می باشند. البته معمولا انتقال وب سایت به این نوع پروتکل  صرفا با هدف بهبود سئو ، توصیه نمی شود. زیرا این کار دشوار بوده و در مقابل تاثیر آن بر رتبه بندی سایت کم است. اما اگر قصد طراحی سایت جدید را دارید توصیه می کنیم از این پروتکل استفاده نمایید.
  • برخلاف تصور بسیاری از افراد ، بین سئو و نشانه گذاری های Schema ارتباط خاصی وجود ندارد. در واقع در حال حاضر این نشانه گذاری در رتبه بندی وب سایت بی تاثیر هستند اما این امکان وجود دارد که در آینده ، آن دسته از داده هایی که به صورت سازمان یافته وجود دارند، بتوانند بر سئو تاثیر گذار باشند.
  • از دیگر موارد تاثیر گذار بر سئو و رتبه سایت ها ، انتخاب URL با تعداد حروف کمتر است. در واقع آن دسته از وب سایت هایی که دارای URL های کوتاه هستند می توانند در نتایج جستجوی گوگل از رتبه بالاتری نسبت به URL های طولانی برخوردار شوند.
  • استفاده بیش از حد از تصاویر تاثیری بر رتبه وب سایت نخواهد داشت اما آن دسته از محتوا که به طور حداقل دارای یک عکس می باشند، می توانند بر سئو سایت تاثیر گذار باشند. در واقع می توان چنین گفت که استفاده از تصاویر جذاب موجب جلب توجه کاربران می شوند و در نتیجه ترافیک سایت را بالا می برند.

سایر عوامل موثر بر سئو سایت:

  • به کاربردن عبارت دقیق کلمه کلیدی در قسمت تگ عنوان صفحه
  • سرعت بالای لود صفحه
  • تعداد بیشتر بک لینک ها
  • لینک های معتبر و موثر
  • بانس ریت پایین

تحقیقات نشان داده است که ۹۰ % از کاربران اینترنت وب سایتهای مورد نظر خود را از طریق موتورهای جستجو پیدا می کنند و از این کاربران  از ۳۰ صفحه که در نتیجه جستجو نمایش داده می شود فراتر نمی روند.با در نظر گرفتن این مطلب براحتی می توان فهمید که چرا وب سایت شما با وجود طراحی سایت زیبا باید رتبه بالایی در این صفحات نتایج جستجو داشته باشد.
بدلیل اینکه ۹۰ % از افراد از موتورهای جستجو برای پیدا کردن مطلب مورد نظر خود استفاده می کنند این صفحات حاصله از جستجو مهم ترین صفحات در اینترنت به شمار می روند.

چگونه در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشیم

به طور کلی و گسترده مبحث سئو را می توان به ۲ گروه طبقه بندی کرد:لیست بندی یا طبیعی و آگهی که بابتش پول پرداخت کردید که معمولاً در قسمت Pay Per Click یا PPC خریداری شده اند.تقریباً ۸۰ % لیست هایی که در گوگل انجام می شود از طریق لیست عضوی می باشد نه از طریق لیست PPC  و به همین دلیل است که باید وب سایت خود را به طور طبیعی در صفحات جستجو به بالاترین رتبه برسانید  و این مورد حائز اهمیت است.بالابردن رتبه سایت خیلی سخت نیست.فقط بهینه سازی سایت خود را طوری انجام دهید که خیلی سریع و راحت در موتور جستجو قرار گیرد.

بهینه سازی موتور های جستجو یا SEO به فرایندی گفته می شود که سایت شما را طوری مدیریت می کند تا در برنامه موتورهای جستجو براحتی بالا آمده و دیده شود.SEO خیلی بیشتر حائز اهمیت است موتورهای جستجو سیستم های تحلیلی متنی می باشند بنابراین پس از طراحی سایت ، اگر صفحه وب شما حاوی عکس های زیاد باشد و متن های کمتری داشته باشد سایتتان خیلی رتبه بالایی نخواهد داشت.باید در صفحات مختلف عبارات/کلمات کلیدی خود را بنویسید.بنابراین اگر واژه “طرح تجاری” مورد نظرتان است باید یک صفحه با نام “طرح تجاری” داشته باشید و در آن صفحه متن های مرتبط با “طرح تجاری” را نیز یادداشت کنید.

برای من این موضوع خیلی معمولی بود اما از آن به بعد در زمینه SEO سالهاست فعالیت کردم اگرچه این تفکر که چرا افراد هنوز هم صفحات اصلی خود را خانه می نامند یا نام تجاری خود را روی قسمت عنوان تمامی صفحات سایت خود می نویسد مرا متعجب می کند کمرنگ نشده است.ممکن است صاحبان وب سایتها بدنبال کسب و کار خود هستند و وقتی در صفحات اول گوگل به آن بر می خورند برایشان رضایت بخش است.این موضوع فقط برای مشتریانی که نام کمپانی شما را می دانند خوب است که برای برند های معروفی مثل Agros یا Amazon هم بد نیست اما اگر سعی بر این دارید تا مشتریان خود را از طریق اینترنت پیدا کنید باید متن های سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

از جوانب دیگر بالا بردن رتبه سایت اعتماد و اعتبار است.هیچ فرقی با کسب و کارهای دیگر که به دنبال شهرت خوب و اعتماد هستند ندارد.دنیای مجازی را برای چند لحظه فراموش کنید ، در دنیای واقعی تجارتها از قبل بنا شده اند  نفوذ بیشتری نسبت به کسب و کارهای جدیدی  که راه اندازی شده است دارند مثل رستوران مورد علاقه خودتان، اگر رستوران جدیدی در انتهای خیابان محل سکونتتان افتتاح شده باشد شاید این شانس را نداشته باشید تا در آنجا غذا بخورید و یا به رستوران مورد علاقه تان می روید حالا اگر شنیده باشید که شهرت خوبی کسب کرده و غذاهای خوبی هم سرو میکند شاید تصمیم بگیرید تا آنجا را هم امتحان کنید.چنین مطلبی در مورد وب سایت هم صدق می کند به جز اعتمادی که از طریق الگوریتم بدست می آید.هر چه از سایت های (برتر) و قابل اعتماد لینک دریافت کنید گوگل بیشتر به شما اعتماد می کند واقعاً این موضوع اهمیت دارد زیرا وب سایت خوب به سایتهای غیر مرتبط یا بی ارزش لینک نمی شود.

یکی دیگر از جنبه های مرتبط با اعتماد کارهایی است که شرایط و ضوابط موتورهای جستجو انجام می شود.یعنی ایجاد لینک ها به طور طبیعی و استفاده از کلمات کلیدی بیش از اندازه می باشد.اضافه کردن ۵۰۰ صفحه در یک روز پیشرفت خوبی به شمار نمی رود.موتور های جستجو از وب سایتها انتظار دارند تا به آرامی گسترش پیدا کنند و چراغ اخطار آن ها به این معنی است که احتمالاً وب سایت شما را بد شناسایی کرده و شاید آن را جریمه کند.

بنابراین تنها راه بالا بردن رتبه خود انجام هر کاری است که موتورهای جستجو آن را می پذیرند یعنی وب سایت هایی را راه اندازی کنید که بتوان براحتی آن ها را هدایت کرد( بنابراین کاربران و افرادی که جستجو می کنند بتوانند به راحتی هر صفحه را پیدا کنند) محتوی جالب و مرتبط بسیار زیادی داشته باشد و لینک های قابل اعتماد هم در آن وجود داشته باشد طراحی وب سایت خود را با دیدگاه خود در اینتریت به بهترین شکل ارائه دهید و نباید دچار اشتباه شوید.

آیا تا کنون به تفاوت بین SEO (بهینه سازی موتور جستجو) و SEM (بازاریابی موتور جستجو) فکر کرده اید؟ و یا اینکه شبیه به هم هستند یا نه؟
حقیقت این است که، در حالی که این دو با هم متفاوت هستند، اما هر دو نقش بسیار مشابه، اشتراک گذاری یک هدف مشترک را ایفا می کنند --- آوردن کاربران وب سایت به سایت شما.در ادامه به اینکه چگونه SEO و SEM برای ارائه نتایج با یکدیگر همکاری می کنند! می پردازیم.

چگونه SEO و SEM برای ارائه نتایج با یکدیگر همکاری می کنند!

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو به دستورالعمل وب سایت از طریق استفاده از تگ های ALT، عناوین صفحه و لینک و بسیاری از عناصر دیگر تمرکز دارد.

هدف جستجوگرها، جذب کاربران به صورت طبیعی - بدون پرداخت پول برای آن است.

موتورهای جستجو روزانه با استفاده از عنکبوت های کوچک و ربات ها از هزاران وب سایت عبور می کند. سپس نتایجی را که فکر می کنند از نظر جستجوی کاربر و سایت هایی که از آن عبور کرده و آن را اندکس کرده اند دارای اعتبار و ارتباط است، نشان می دهد.

آنها چگونه می توانند این نتایج را اندازه گیری کنند؟ موتورهای جستجو به کیفیت وب سایت شما از نظر کد و قابلیت استفاده آن توجه می کنند. و همچنین مطالب وب سایت شما را به منظور تعیین تطابق محتوا با نیاز کاربر، بررسی می کنند.

برای اطمینان از این که کیفیت محتوای شما با نیاز کاربر تطبیق دارد، مطمئن شوید که تحقیقات کلمات کلیدی خود را انجام داده اید.
فقط توجه به نوشتن موضوعی با متن جالب کافی نیست. بلکه اطمینان حاصل کنید که سایر افراد نیز در جستجوی آنلاین این موضوع هستند.

یکی دیگر از جنبه های مهم در جستجوگرها ساختمان لینک می باشد. در روزهای اولیه موتورهای جستجو، اسپمرها برای دریافت لینک های ضعیف و جذب کاربران زیاد برای کلیک کردن روی چیزی که غیرمرتبط با جستجوی آنها بود، استفاده می شدند.

راهی که ما برای ساخت لینک ترجیح می دهیم، از طریق توسعه رسانه های اجتماعی است. تبلیغ محتوا از طریق فیس بوک، توییتر، گوگل + و دیگر سایت های اجتماعی بهترین راه برای جلب توجه دیگران به مطالب شما است.

اگر شخصی وبلاگ شما را خواند و آن را جالب و مفید یافت، فرصت خوبی است زیرا که ممکن است هنگامی که بحث در مورد موضوع مشابهی در وب سایت او وجود دارد به وبلاگ شما لینک بک بزند.

بازاریابی موتورهای جستجو

بازاریابی موتور جستجو اندکی با SEO درگیر است. نویسندگان محتوا برای جذب کاربران به وب سایت خود، در حال ایجاد وبلاگ ها و دیگر انواع محتوای وب سایت هستند.

از طریق SEM، بازاریابان آنلاین، از تکنیک های مختلف برای ایجاد بازار فعال این محتوا، استفاده می کنند. برجسته ترین این آثار از طریق تبلیغات انجام می شود.
راه های مختلف انجام تبلیغات شامل گوگل Adwords ، تبلیغات فیس بوک، توییتر، یوتیوب، و بسیاری دیگر است.

هزینه این تکنیک های SEM چه قدر است؟ بستگی دارد. شما بودجه روزانه خود را محدود تنظیم می کنید و بر اساس میزان کلیک هایی که تبلیغات شما دریافت می کند،هزینه پرداخت می کنید.

بسیار شبیه به SEO، تبلیغات موفق SEM نیز، در قسمت بالای صفحه به کاربرانی که به دنبال محصول خاص و یا خدمات شما بر اساس تطابق واژه کلیدی می گردند، نشان داده خواهد شد.

چگونه می توانید آگهی خود را در اولین جایگاه و یا حداقل نزدیک به بالا نشان دهید؟ بیایید نگاهی به Adwords گوگل، محبوب ترین روش PPC بیاندازیم.
گوگل به آگهی شما براساس میزان صرف کلمه کلیدی مورد هدف و نمره کیفیت کلی آن آگهی، رتبه می دهد.

چگونه نمره کیفیت خود را تعیین کنید؟نمره کیفیت توسط برآوردی از کیفیت تبلیغات شما و صفحات فرود که به دلیل کلمه کلیدی مورد جستجو ایجاد شده، تعیین می شود.

بنابراین چگونه SEO و SEM در واقع با هم کار می کنند؟

تلاش SEO برای به دست آوردن لیست های اصلی است. SEM به شما کمک می کند یک کمپین تبلیغاتی موثر تر و هدفمند ایجاد کنید که کمک کند تا وب سایت شما به ازای کلماتی که در رتبه دهی شما به عنوان کلمات اصلی نیز نیستند، پیدا شوند.

  •  SEO: دریافت ترافیک از طریق فهرست های پرداخت نشده و یا رایگان
  •  SEM: خرید ترافیک از طریق پرداخت برای فهرست جستجو

هنگامی که SEO و SEM با هم کار می کنند قوی تر از زمانی هستند که به صورت فردی فعالیت می کنند.

فاکتور مهمی که باید به خاطر داشته باشیم این است که هر دو درست به خوبی وب سایتی هستند که به بازار عرضه شده است.

اگر وب سایت، کیفیتی را که گوگل تصور می کند، کاربران به دنبال آن هستند،نداشته باشد، تمام تلاش های SEO و SEM بی فایده می شود و باعث ناامیدی شدید شما می شود.

با وب سایتی که کاربران شما دوست دارند شروع کنید و پس از آن به دنبال بازاریابی و بهینه سازی باشید.

پس از تکمیل فرآیند طراحی سایت ، نوبت به سئو می رسد. در این قسمت می خواهیم تا شما را تکنیک های آسان و بدون هزینه سئو آشنا کنیم . همانطور که در مقاله های قبل گفته شد رعایت اصول سئو و انجام آن فرایندی زمان بر می باشد و بیشتر افرادی که بودجه ی کافی ندارند نگران بازاریابی آنلاین خود هستند ، درحالی که فرایند سئو نیازی به هزینه ی بالایی ندارد و این فرایند بیشتر نیازمند تجربه می باشد.

تکنیک های آسان و بدون هزینه سئو

با استفاده از تکنیک های آسان و بدون هزینه سئو می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید و افراد بیشتری را به وب سایت خود جذب نمایید . در زیر به این موارد اشاره می کنیم :

ایجاد متن ها و مقالات جدید

با توجه به گسترش روز افزون تعداد سایت ها و همچنین افزایش رقیب در بستر وب تولید محتوای با ازش و منحصر به فرد یک ضرورت به شمار می رود تا سایت شما نسبت به بقیه وب سایت ها متمایز باشد .

افزایش ارتباط با سایر وبلاگ ها و وب سایت ها

پس از ایجاد متن ها و مقالات جدید و خلاق می توانید متون خود را با سایر وبلاگ ها و وب سات ها مبادله کنید یکی از بهترین کارها در ایجاد ارتباط با سایر وب سایت ها استفاده از پست مهمان می باشد زیرا از مزایای پست مهمان به دست آوردن لینک های هم مرز می باشد به عبارتی یعنی لینک هایی که به سایت شما وارد می شود . برای رسیدن به این سطح، ابتدا باید با سایت ها و وبلاگ هایی که به نوعی با شما همکار هستند ارتباط برقرار نمایید؛ با حال و هوای محتواهایی که تولید می کنند آشنا شوید و سپس خودتان با پست مهمان به آنها سرویس دهی کنید . در این بین ممکن است از مشاهده فعالیت ها و محتواهای تولید شده از سوی دیگران، ایده های بکری به ذهن تان برسد که بعضاً ممکن است بسیار ارزشمند و کاربردی باشد .

ارتباط با همکاران
شما می توانید در شبکه ها اجتماعی (مانند:فیس بوک،توییتر،گوگل پلاس،لینکدین و..) پبت نام کرده و با سایر شرکت ها و افرادی که در زمینه ی کاری شما فعالیت می کنند همکاری کنید و آن ها را دنبال کنید . برای پیدا کردن افراد مرتبط ، می توانید از ابزارهایی همچون FollowerWonk یا WeFollow.com استفاده کنید .

اشتراگ گزاری محتوای مناسب
پس از طراحی سایت شما می توانید در سایر سایت های همکاران و همچنین انجمن های گفتگو چرخی بزنید و محتواهای مناسب و مربوط به حرفه ی خود را انتخاب کنید  و در فواصل مناسب در شبکه های اجتماعی بازنشر نمایید . انجام این کار دو مزیت دارد اول اینکه شما در صنعت خودتان به تدریج شناخته می شوید و دوم اینکه با جستجو در منابع اطلاعاتی مربوط به کسب و کار خود، ایده ها و الهامات جدیدی برای خلق محتواهای سودمند به ذهن تان خطور می کند و شما می توانید با تهیه و انتشار آنها در سایت خود، هم رتبه وب سایت تان را ارتقاء دهید و هم از این محتواها در «بازاریابی محتوا» بهره ببرید .

تعامل داشته باشید
ایجاد ارتباط با سایر وب سایت ها و گذاشتن کامنت در سایت ها نیز می تواند در سئو موثر باشد زیرا به تازگی فرایند سئو به بازاریابی محتوا و ایجاد تعامل و برقراری ارتباط نظر دارد.تعامل باعث می شود سایت شما نزد موتورهای جستجو و کاربران شناخته شود .

آنالیز کلمات کلیدی
انتخاب کلمات کلیدی مناسب همیشه و در هر وب سایتی بسیار موثر است و همچنان اهمیت و تاثیرگذاری خود را در سئو حفظ کرده استبر خلاف گذشته ، آنالیز کلمات کلیدی باید بر به دست آوردن فقط چند کلیدواژه قوی ( که بر سر آنها رقابت شدیدی صورت نمی گیرد ) متمرکز شود .

در شبکه های اجتماعی مطلب بنویسید
ورود مطالب جدید،برطرف کردن عیب ها و راهنمایی های سودمند بسیار ارزشمند می باشد .Hubpages و Squidoo دو مکان آنلاین ارزشمند برای بازاریابی محتوا و به دست آوردن لینک های هم مرز (Inbound Links) محسوب می شود از آنجاییکه این صفحات معمولا رتبه و رنک بالاتری در گوگل بدست می اورند ورود مطلب در شبکه های اجتماعی می تواند موثر باشد .

اجتماعی شوید
تعدادی از شبکه های اجتماعی را یادداشت کنید و به اشتراک گذاری لینک ها ، پست ها و مقالات مفید بپردازید انجام این کار نیاز به زمان دارد .می توانید از بزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی از قبیل HootSuite و Sendibleh استفاده کنید که فرایند رصد و به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی را تسهیل می نمایند .

تکرار موارد بالا
از آنجاییکه سئو فرایندی زمان بر است انجام تکنیک های بالا نیاز به زمان و حوصله دارد شما می توانید برای پیاده سازی تکنیک های بالا از کارشناسان سئو استفاده کنید . تمام موارد بالا را می توان در سه مرحله نام برد:بهینه سازی ، تکرار و بهینه سازی سایت .
بنابراین پس از رعایت تکنیک های بالا در سایت خود می توانید سئو سایت خود را بالا ببرید و از رقبای خود پیشی بگیرید.

ده نکته ی مهم سئو که میتوانند برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی در سال 2016 به شما کمک نماید.

امروزه راه اندازی یک کسب و کار در بستر اینترنت کاملا با ده سال پیش متفاوت است حتی به جرات میتوان گفت که راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی نسبت به دو سال پیش هم سخت تر شده است و این سختی به دلیل پیشرفت،  ارتقا و پیچیده تر شدن موتور های جست و جو است. امروزه با چهره ی جدیدی از موتور های جست و جو رو به رو هستیم  برای آنکه بتوانیم از تغییرات موتور های جست و جو به نحوه مطلوبی استفاده کنیم  باید استراتژی های سئو خود را به روز نگه داریم  تا بتوانیم رتبه خود را در بین رتبه های برتر موتور های جست و جو حفظ نماییم. راه های پیشنهادی که میتوانید از آنها برای بهتر شدن اوضاع کسب و کار اینترنتی خود استفاده نمایید شامل موارد زیر می باشند:

کلمات کلیدی هدف شما: تمام موفقیت شما در گرو انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سایت شماست به این ترتیب شما باید با مطالعه و تجزیه و تحلیل بهترین و پر کاربرد ترین کلمات مرتبط با کسب و کار خود را بیابید و سپس کم رقابت ترین کلمه را برای شروع استراژی سئو خود انتخاب نموده و تلاش کنید تا خوانندگان خود را ترغیب به ورود به سایت از طریق این کلمه از طریق موتور های جست و جو نمایید شما به عنوان یک بازاریاب محتوا باید رابطه دوستانه ای با مخاطبان خود برقرار کنید و این اولین راه ساخت یک رابطه دوستانه است.

 ده نکته ی مهم سئو

امکان سازگاری با موبایل یک ضرورت است: یکی از مدیران موفق سایت میگوید امکان سازگاری با موبایل به یک استاندار جدید تبدیل شده است و این امکان به آخرین بروزرسانی گوگل هم اضافه شده است اکثر مدیران سایت به این فکر می کنند که باید طراحی سایت جدید انجام دهند و این کار بسیار سخت، زمانبر و پر هزینه خواهد بود. این در حالی است که شما میتوانید بدون آسیب دیدن قسمت های اصلی سایتتان، امکان سازگاری با موبایل را به آن اضافه نمایید؛ حتی اگر برای اینکار هزینه زیادی پرداخت کنید باز هم ارزش آن را دارد زیرا در صورتی که این کار را انجام ندهید رتبه خود در موتور های جست و جو را از دست خواهید داد و نتیجه آن کاهش ترافیک ورودی از موتور های جست و جو می باشد.

ساده بودن معمولا بهتر است: تولید محتوا یعنی ایجاد یک رابطه بین شما و مخاطبانتان. بهترین حالت ممکن این است که مطالب سایت خود را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه کاربران بنویسید به طوری که یک شخص با مدرک کارشناسی صنعت و یک شخصی که هیچ دانشی از صنعت ندارد بتوانند مفهوم متن را متوجه شود و مشکلی در درک آن نداشته باشد.

توسعه ی  یک استراتژی بازاریابی: یک استراتژی درست به شما این اجازه را میدهد به به سمت هدفی که در ذهن خود درمورد جمعیت، میزان تاثیر رسانه های اجتماعی و یا مطلب قرار داده شده در وبلاگتان  دارید دست پیدا کنید. اما یک استراتژی برای اینکه بتواند رشد کند نیازمند تنظیم دقیق و زمان برای به نتیجه رسیدن دارد.

اهرم قدرت گرافیکی: در طی دو سال گذشته آمار های زیادی از محتواهای تصویری قرار داده شده  در رسانه های اجتماعی گزارش شده است دلیل این امر ساده است. اینفوگرافی ترکیبی از تصویر و متن است و میتواند بسیار بیشتر از یک متن و یا یک عکسی که به تنهایی در محتوا آورده شده اند تاثیر گذار باشد.

اولویت بندی: مهم ترین عاملی که استراتژی های بازاریابی را به شکست می کشاند، نبود اولویت بندی مناسب است هر نوع کسب و کاری که دارید باید متناسب با آن اولویت های خود را مشخص نمایید شما باید زمانی را برای خود تعیین کنید و در این زمان به اولویت های اولیه  خود دست یابید و بین آنها  و  اولویت هایی که بیشترین تاثیر را بر مخاطبانتان دارد تعادل ایجاد نمایید .پیتر دراکر میگوید : هیچ چیزی کاملا بی فایده نیست و با به کاربردن درست آن میتوان بیشترین بهره وری را از آن به دست آورد.

فعالیت در شبکه های اجتماعی: صد ها میلیون نفر از انسان های کره زمین حداقل در یکی از شبکه های مجازی موجود فعالیت می نمایند شما میتوانید با تمرکز بر روی شبکه اجتماعی که بیشترین مخاطبان هدف کسب و کارتان در آن فعالیت دارند به پیشرفت قابل توجهی دست پیدا کنید.

ده نکته ی مهم سئو

لینک بیلدینگ: لینک ها در دنیای امروز نیازمند درک هستند تا بتوانید تشخیص دهید یک برچسب دقیقا چگونه کار میکند و چگونه میتوان از آن برای بهبود رتبه خود در موتور های جست و جو استفاده کرد. لینک های مرتبط با موضوع فعالیت شما در سایت های دیگر میتواند مفید باشد ابزاری مانند ابزار کمکی موز (Moz Bar ( به شما اجازه میدهد تا بتوانید به سرعت لینک های خوب را به وسیله ی دی ای ( DA )  به دست آمده تشخیص دهید. این موضوع دارای اهمیت است زیرا این لینک ها رتبه سایت شما را تحت تاثیر قرار می دهند.

ارسال محتوای مرتبط با موضع فعالیت سایت: اگر شما در حال تمرکز بر روی موضع خاص هستید پس باید تمامی فعالیت های خود را پیرامون همان موضوع ساماندهی نمایید این کار با استفاده از محتوای مرتبط امکان پذیر است. به نظر شما چگونه میتوانید کاربران جدیدی جذب نمایید و مطمئن شوید که سایت شما راکد نیست؟ برای پاسخ به این سوال میتوانید از لینک و محتوای خوب بهره مند شوید. این کارها در کنار یکدیگر میتوانند برای کسب بهترین رتبه برای صفحه ی شما مفید باشد.

رقبای خود را تجزیه و تحلیل نمایید: اعداد هیچ گاه دروغ نمیگویند شما میتوانید از موفقیت و یا شکست های خود به دیگران بگویید. تجزیه و تحلیل ترافیک سایت خود و مقایسه آن با سایت رقبا این امکان را به شما میدهد که تاثیر موفقیت استراتژی بازاریابی خود را درک نموده و برای بهبود آن در آینده تلاش نمایید.

چشم انداز آینده بازاریابی محتوا: در سال 2015 چشم انداز اطرف بازاریابی محتوا است و به احتمال قوی برای تبدیل شدن به یکی از بهترین سایت ها در زمینه کاری خود باید در رقابت سختی شرکت نمایید. به همین خاطر است که بازاریابی محتوا بسیار مهم است زیرا این میزان کیفیت محتوای سایت است که بر روی نتایج جست جو تاثیر گذر خواهد بود .

چک لیست سئو شما: 4 مرحله بهینه سازی سایت 

در این بخش از سری آموزش های شرکت طراحی سایت مبنا راهنمایی نهایی برای بهینه سازی وب سایت را به شما آموزش میدهیم. در این آموزش شما خواهید آموخت که چگونه یک وب سایت با کارایی بالا و رتبه ای مناسب در نتایج جست و جو برای خود بسازید و به یک استراتژی برای موفقیت در بهینه سازی وب سایت خود دست یابید.

هدف از بهینه سازی برای موتور های جست و جو این است که ربات ها و عنکبوت های موتور های جست و جو نه تنها سایت و صفحات شما را شناسایی  کنند  بلکه  به طور ویژه ای آنها را بررسی و مقایسه نمایند  تا  آنها  را  در بالاترین نتیجه در فهرست پیشنهادات جست و جوی خود قرار دهد. فرایند بهینه سازی برای موتور های جست و جو یه فرایند یکباره نیست و باید به طور مداوم تعمیر ، نگهداری ، تنظیم و تغییر داده شود.

در زیر یک فرایند 4 مرحله ای برای شما عنوان شده است که با استفاده از آن می توانید یک استراتژی مناسب برای بهبود جایگاه طراحی سایت خود در لیست موتور های جست و جو داشته باشید.          

 مرحله اول: تجزیه و تحلیل بازار هدف کسب و کار

تجزیه و تحلیل وب سایت: تجزیه و تحلیل مجموعه متا ها و کلمات کلیدی،  محتوا و رتبه بندی سایت،  به عنوان مثال نسبت متن به کد در یک صفحه از وب سایت شما چقدر است؟

تحلیل رقابتی: بررسی کلمات کلیدی محتوا و رتبه بندی سایت رقبا برای تعیین یک استراتژی موفق،  برای این منظور 5 نتیجه برتر موتور های جست و جو را برای هدف گذاری انتخاب میکنیم برای این منظور از ابزار های مختلفی میتوان استفاده نمود.

تعیین کلمات کلیدی اولیه: کلماتی که مشتریان هدف شما بیشترین سرچ را در آن زمینه دارند را بیابید و سپس سعی کنید سایت خود را در این کلمات در رتبه بهتری قرار دهید.

مرحله دوم : پیدا کردن کلید واژه اصلی و گسترش آنها

 پس از تعیین کلمات اولیه یک لیست هدفمند از کلمات کلیدی و عبارات را برای خود تهیه کنید. کلماتی را برای خود مشخص کنید و میزان سرچ شدن آنها توسط کاربران و همچنین میزان رقابتی که در بر سر به دست آوردن بهترین رتبه در این کلمات هست را بیابید کلمات را اولیت بندی کنید و آنها را گسترس دهید و از املای غلط هم در آنها استفاده کنید به این دلیل که کاربران گاها در سرچ های خود از غلط های املایی نیز استفاده میکنند .

 شما باید ارزیابی از رتبه ای که مایل به تصاحب آن هستید داشته باشید: با ایجاد یک فایل اکسل این روند بسیار آسان خواهد بود  بررسی های خود را شروع کنید و همزمان که بر روی کلمات خود کار می کنید میزان رشد سایت خود را نیز به صورت روزانه در اکسل وارد کنید پس از 30 الی 45 روز شاهد تغییراتی در رتبه وب سایت خود خواهید بود. برخی از کسانی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند می گویند که رتبه بندی تاثیری در جذب کاربر ندارد شاید این امر درست باشد ولی باید در نظر داشته باشید که در حال حاضر بیشترین ورودی های تمامی وب سایت ها از طریق جست و جوی موتور های جستوگر می باشد و چنانچه شما بالاترین رتبه را در بین وب سایت ها کسب کرده باشید شانس این را دارید که بیشترین تعداد بازدید کننده را نیز از آن خود کنید.

چک لیست سئو

اهداف خود را مشخص کنید:   زمانی که اهداف خود را مشخص کنید میزان موفقیت شما  در رسیدن به آن هدف کاملا مشخص خواهد شد. به طور مثال هدف شما افزایش بازدید سایت خود از روزی 100 نفر به 200 نفر است در مدت یک ماه است و یا ممکن است درصد کلیک به ازای نمایش خود را از 1 درصد به 2 درصد ارتقا دهید.

مرحله سوم: بهینه سازی محتوا و ارسال مقاله

انتخاب عنوان درست برای صفحه: بهتر است در عنوان های طراحی سایت خود از کلمات کلیدی مد نظر استفاده نمایید.

استفاده درست از متا تگ ها: برچسب ها و توضیحات متا در طراحی سایت میتواند به تاثیر گذاری بیشتر بر روی جست و جو کننده کمک نماید تا بر روی لینک شما کلیک نماید ولی این امر در رتبه بندی وب سایت شما تاثیری نخواهد گذاشت.

استفاده درست از کلمات کلیدی در متن: کلمات کلیدی که در سایت خود از آنها استفاده می کنید در کد نویسی و محتوای سایت شما به خوبی به کار برده شوند. به یاد داشته باشید که در هر صفحه از محتوای شما باید بین 1 تا 3 کلمه کلیدی قید شده باشد.  دقت داشته باشید که کلمات کلیدی خود را طوری در متن محتوا به کار ببرید که طبیعی به نظر برسند. در گذشته مناسب ترین محتوا، محتوایی بود که بین 100 تا 300 کلمه در آن به کار رفته شده بود امروزه بهترین محتوا،  محتوایی است که بین 400 تا 800 کلمه در آن به کار رفته باشد.

نقشه سایت خود را برای گوگل مشخص کنید:  این نقشه را برای صفحه اصلی طراحی سایت خود ترسیم نمایید. ابتدا کد نویسی html  سایت خود را کامل نمایید سپس نقشه سایت خود را که با فرمت xml است را از طریق وب مستر سایت خود برای گوگل ارسال نمایید.

سایت خود را در دایرکتوری ها ثبت کنید ( استفاده محدود ): بهتر است برای اینکه گوگل سایت شما را بهتر و سریع تر شناسایی کند شما خود اقدام به ثبت دستی آن در دایرکتوری ها نمایید به همین منظور شما باید لینک سایت خود را به یاهو( دارای هزینه) بیزنس( دارای هزینه) و دی موز( رایگان) ارسال کنید. برخی از افراد از قابلیت گوگل ادسنس استفاده میکنند. مجموع این کار ها به شما کمک میکند تا صفحات سایت شما سریعتر توسط موتور های جست و جو دیده و شناسایی شوند.

مرحله چهارم: تست مداوم و اندازه گیری

بهتر است برای اینکه به اثر بخشی استراتژی که در پیش گرفته اید پی ببرید به طور مداوم پیشرفت خود را در لیست پیشنهاد شده ی موتور های جست و جو چک نمایید. شما میتوانید به عنوان مثال عملکرد کلید واژه های خود را ارزیابی کنید و تغییرات آنرا در اکسل ثبت نمایید.

نگهداری:  چنانچه در حین اجرایی کردن استراتژی خود به آن توجه کافی نداشته باشید ممکن است پیشرفت شما متوقف و یا کاهش یابد. شما همچنین باید به لینک های ورودی و خروجی خود توجه داشته باشید و مطمئن باشید که آنها در زمینه فعالیت سایت شما هستند. شما میتوانید با طراحی سایت تمامی مراحل گفته شده در بالا را شروع نمایید شرکت طراحی سایت مبنا در این راه پشتیبان شما خواهد بود.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده