ترفندهای مخفی جستجو گوگل

10 / 10
از 1 کاربر

Administrator\files\UploadFile\tarfand.jpg

روزانه بسیاری از افراد با موتور جستجو گوگل کار می کنند و باید بدانیم که گوگل رتبه اول را در میان موتورهای جستجوگر به خود اختصاص داده است. ولی همه کاربران از ترفندها و هم چنین از ابزارهای گوگل مطلع نیستند. در این مقاله طراحی سایت به چند نمونه از این ترفندها اشاره می کنیم. تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به شرکت طراحی سایت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

1. ماشین حساب گوگل

شاید ندانید که گوگل دارای یک ماشین حساب حرفه ای می باشد که تمام محاسبات شما از قبیل سینوس رادیکال و... را در بر می گیرد و حتی می توان با آن اعداد را به کد های باینری ترجمه کرد. شما می توانید به راحتی فرمول و توابع محاسبه خود را در قسمت جستجو گوگل وارد و با زدن کلید جستجو به جواب آن دست پیدا کنید.

2. جستجو میان مطالب یک وب سایت

شما با اضافه کردن کلید واژه site: و بعد آدرس سایت و در جلوی آن نوشتن متنی که می خواهیم جستجو کنیم به گوگل فرمان می دهیم که گوگل آن متن را تنها در آن وب سایت جستجو کند.

3. تبدیل مقیاس

در بخش جستجو گوگل می توانید مقیاس ها را به هم تبدیل کرد ، برای مثال می خواهیم بفهمیم 10 پوند چند کیلوگرم است ، برای این کار در کادر جستجو گوگل می نویسیم  10pound in kilogram و روی گزینه جستجو کلیک می کنیم و سپس گوگل جواب را به ما می دهد.

4. ساعت نقاط مختلف جهان

برای این کار شما جمله Time in را وارد وسپس نام آن نقطه را می نویسیم ، برای مثال با جستجو Time in Tehran گوگل به شما زمان در تهران را نمایش می دهد.

5. ترجمه سریع

در بخش translate گوگل امکان ترجمه وجود دارد اما گوگل برای دسترسی سریع به مترجم قابلیت دیگری را در بخش جستجو خود قرار داده است. شما می توانید با نوشتن گزینه translate سپس کلمه ای که می خواهید ترجمه شود و در ادامه نوشتن in و در انتها نوشتن نام زبانی که می خواهید کلمه شما به آن زبان ترجمه شود این کار را انجام دهید . برای مثال می خواهید کلمه Help را به فارسی ترجمه کنید این گونه می نویسید: translate help in persian

6.جستجو تعریف یک واژه در گوگل

زمانی که قبل از کلمه خود از واژه Define: استفاده کنید فرهنگ لغت گوگل فعال می شود و تعاریفی برای کلمه مورد نظر به شما می دهد.

7. نوع خواصی از فایل ها

اگر به دنبال یک نوع فایل خواص مانند jpg یا word یا... می باشید می توانید بعد از کلمه خود از : و بعد آن فرمت استخاده کنید مانند mabna:word

8. وضع هوا

با وارد کردن واژه forecast بعد از نام شهر مورد نظر می توانید از وضع هوا و همچنین پیش بینی وضع هوای آن منطقه اطلاع پیدا کنید. مانند Tehran Forecast  

9.استثنا کردن

شما می خواهید یک موضوع را جستجو کنید ولی نمی خواهید یکی از دسته جوابها برای شما نمایش داده شود برای مثال می خواهید طراحی سایت را جستجو کنید ولی نمی خواهید مطالب مرتبط با سئو برای شما نمایش داده شود. Web design-seo

امیدوارم این مقاله طراحی سایت برای شما آموزنده باشد به زودی ترفند های بیشتری در مقاله های بعدی در دسترس شما قرار می دهیم. تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به شرکت طراحی سایت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده