اسکار چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر

کمپانی ورد پرس در سال 2013 میلادی اقدام به انتشار ورژنی جدید از ورد پرس، برای کاربران خود نمود.

نام این ورژن را اسکار نامیدند و نام عددی این ورژن 3.6  ورد پرس بود. مهمترین مزیت ورژن اسکار، ارائه قالب جدیدی با نام قالب 2013 می باشد.

این قالب جدید دارای ظاهری متفاوت و امکاناتی جدید نسبت به قالبهای قبلی می باشد و خاصیت رسپانسیو یا واکنش پذیری در این قالب رعایت شده است. یعنی وب سایت هایی که توسط تبلت ها و یا گوشی های موبایل باز می شوند، به اندازه صفحه نمایش آن دستگاه واکنش نشان داده و قالب خود را در آن اندازه به کاربر نشان می دهند؛ این خاصیت را واکنش پذیر بودن قالب یا رسپانسیو پذیری گویند.

رسپانسیو بودن سایت یا واکنش پذیر بودن سایت

این قبلیت برای اولین بار در زمینه وبلاگ نویسی توسط ورد پرس ارائه شد. البته شرکت های معتبر طراحی سایت مدت ها قبل این کار را برای طراحی سایت های خود انجام دادند، و از این قابلیت در طراحی سایت های خود استفاده کرده اند. از جمله این شرکت های طراحی سایت در داخل کشور، شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا می باشد، که امروزه برای طراحی وب سایت های خود و بهینه سازی سایت ها از این قابلیت استفاده نموده است.

توسط این فناوری جدید، دیگر بهم ریختگی نمایش وب سایت ها را در گوشی های موبایل و تبلت ها، مشاهده نخواهیم کرد، و نمایش اطلاعات و محتوای سایت ما مطابق با قالب طراحی شده ما به کاربر خواهد بود.

ورد پرس نیز با اضافه کردن قالبی با این ویژگی، به سرویس وبلاگ های خود باعث به روز شدن قالب های خود شد.

ورژن اسکار ورد پرس یا همان ورژن 3.6 ورد پرس، همچنین با اضافه کردن امکانات بیشتر به بخش مدیریت وب سایت خود، سطح مدیریتی برنامه خود را نیز تقویت کرده است. البته گفته می شود در ورژن بعدی این برنامه، امکانات مدیریتی برای کنترل پنل مدیریت بیشتر نیز خواهد شد. ضمن اینکه سازنده ی ورد پرس جناب آقای " مت مولنوگ " شخصا بر پروژه بعدی و ورژن بعدی ورد پرس نظارت خواهد کرد.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده