معایب جوملا چیست؟

9 / 10
از 9 کاربر

میخواهیم در این مقاله به سبک ساده و بدون غرض ورزی معایب جوملا را برای شما دوستان عنوان نمایم.

معایب جوملا چیست

توسط بسیاری از طراحان سایت استفاده از این ابزار های آماده برای طراحی سایت مورد انتقاد و تبلیغات منفی قرار گرفته است! اما دلیل بیشتر این شرکت های طراحی سایت از این غرض ورزی و انتقادات و تبلغات منفی علیه جوملا، فقط این می باشد که بازار کارشان توسط این cms های آماده اشغال شده است، و تقریبا کسب و کار خود را از دست داده اند. که البته اگر این شرکت ها دارای اصول حرفه ای طراحی سایت و پشتیبانی از آن می بودند، بازار کار خود را هرگز از دست نمی دادند!

و عده ای دیگر از طراحان سایت، بعضا سودجو، با استفاده از سادگی طراحی سایت با جوملا و همچنین باز بودن کد های این برنامه و دخل و تصرف غیر قانونی در آنها، برای تبلیغات مخفیانه در سایت شما، برای شرکت های خود تبلیغات گسترده کردند تا بتواند رنک پیج خوبی داشته باشند.

طبق اخبار انتشار یافته در پلیس فتا، چندین مورد شکایت علیه این تبلیغات مخفیانه صورت گرفته است، اما متاسفانه به دلیل نبود بند های قانونی درباره آن در پلیس فتا، هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن نشده است.

حال در اینجا هدف شرکت طراحی سایت مبنا که تمام اصول حرفه ای و اصول طراحی سایت را رعایت می نماید، ارائه آگاهی به شما می باشد. و تصمیم و قضاوت را به خود شما واگذار می نماییم.

درست است طراحی سایت با جوملا بسیار ارزان و به صرفه می باشد اما،

کافی ست چند نمونه از معایب جوملا را بدانید:

  1. کدهای مخفی و امنیت پایین: بسیاری از افزونه ها و ماژول های آماده ی جوملا، حاوی کد های مخفی می باشند که به عنوان یا تبلیغات منفی و یا ویروس ها و کرم هایی برای به سرقت بردن اطلاعات شما از منابع وب سایتتان، استفاده می شوند. پس بهتر است از ورود آنها جلوگیری نماییم. که این کار نیاز به آشنایی با اندکی کد نویسی می باشد.
  2. عدم امکان تغییرات جزئی و سلیقه ایی: یکی از معایبی که حتما بعد از استفاده از جوملا با آن برخورد خواهید نمود، این می باشد که نمی توانید بسیاری از تغییرات مد نظر خود را در قالب و ابزار های آن انجام دهید. مثلا بخش فروشگاه اینترنتی راه اندازی نمودید و نمی توانید بیشتر از چند آیتم مثل، انتخاب کلا و گزینه خرید، به آن اضافه نمایید. حتی بسیاری از تغییرات در قالب های آن که مد نظرتان می باشند را نمی توانید انجام دهید.
  3. رایگان بودن آن: شاید به خود بگویید که چرا این گزینه را هم در معایب و هم  در مزایای جوملا استفاده کرده ام. اما برای تصدیق این حرف خود که رایگان بودن جوملا نیز یک عیب است، به یک ضرب و المثل قدیمی بسنده می کنم: " هیچ ارزان ایی بی حکمت نیست " .
  4. بهینه نبودن طراحی سایت با جوملا: عیب بزرگ دیگری که می توان به آن اشاره کرد، این می باشد که سایت های طراحی شده با جوملا، اصول طراحی وب سایت را رعایت نکرده اند و این باعث می شود که موتور های جست و جو که قرار است بزرگترین بازاریاب ما در جامه ی مجازی باشند، نتوانند محتوای سایت های ما را ببینند و به کاربران معرفی نمایند؛ همچنین با توجه به عیب اول و وجود کد های مخفی و تبلیغاتی، حتی ممکن است موتور های جست و جو وب سایت ما را اسپم و تبلیغات مضرر بشناسند و هرگز به کاربران معرفی نمایند.

 

با توجه به تمام این معایبی که برای شما عنوان کردم، و همچنین می توانید با مطالعه مزایای جوملا، تصمیم خود را برای طراحی سایت بگیرید، که یا به سراغ روش های اصولی طراحی سایت و روش های حرفه ای طراحی سایت بروید و یا از cms های آماده و ابزار آماده برای این کار استفاده نمایید.

البته همچنین به شما توصیه می نمایم که در صورت استفاده از جوملا، حتی المقدور خودتان به سراغ طراحی سایت با این برنامه بروید، زیرا با داشتن ساده ترین اطلاعات درباره کامپیوتر و مطالعه مقالات نصب جوملا و آموزش جوملا، به راحتی می توانید اقدام به راه اندازی سایت نمایید. همچنین اگر به سایت خود از جنبه های حرفه ای و بحث تجارتی نگاه نمی کنید و حتی نمایش شما در موتور های جست و جو برایتان اهمیتی ندارد و صرفا می خواهید یک سایت شخصی داشته باشید، حتما به جای هزینه های زیاد طراحی سایت اصولی ، به سراغ این cms های رایگان و آماده رفته، و از آنها استفاده نمایید. البته دیگر نباید انتظاری از وب سایت خود در زمینه جذب مخاطب به صورت گسترده داشته باشد.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده