بهترین زبان برنامه نویسی برای شبکه

10 / 10
از 1 کاربر

شما کاربران علاقه مند به یادگیری زبان های برنامه نویسی و طراحی سایت میتواند با یک سرچ کوتاه در اینترنت رتبه بندی محبوبیت و کارایی زبان های برنامه نویسی را به دست آورید. با نگاهی اجمالی به این لیست و مقایسه لیست سال 2016 با سالهای پیش شاهد پیشرفت جایگاه برخی زبان ها و محبوب تر شدن آنها در بین برنامه نویسان خواهید بود. در این بخش از مقالات شرکت طراحی سایت مبنا قصد داریم به معرفی بهترین زبان برنامه نویسی برای شبکه اشاره کنیم.

یکی از این زبان های برنامه نویسی که طی سالهای پیش توانسته پیشرفت قابل قبولی داشته باشد و رتبه خوبی در بین سایر زبان های برنامه نویسی به دست آورد زبان پایتون می باشد. این زبان اینقدر خوب توانسته برنامه نویسان را به استفاده از خود ترغیب کند که حتی شرکت های بزرگی مانند گوگل و یوتیوب نیز از این زبان برای طراحی سایت و طراحی نرم افزار و شبکه استفاده میکنند.

زبان پایتون یکی از زبان های برنامه نویسی است که میتوان با آن به صورت چند منظوره برنامه نویسی کرد این درحالی است که با استفاده از این زبان میتوان از سایت های داینامیک تا تحلیل داده ها و حتی نرم افزار هایی برای ویندوز طراحی و برنامه نویسی کرد. این زبان در سال 1991 توسط شخصی به نام روسوم ساخته شد و هم اکنون هم توسعه این زبان بر عهده خود ایشان است این شخص در حال حاضر در شرکت دراپ باکس مشغول به کار می باشد.

بر اساس رتبه بندی های صورت گرفته در میان زبان های برنامه نویسی محبوب جهانی ، زبان پایتون طی یکسال گذشته از رتبه هشتم به رتبه ی پنجم این رده بندی رسیده است و این نشان دهنده ی محبوبیت رو به افزایش این زبان می باشد.
یکی از اصلی ترین ویژگی های این زبان برای طراحی سایت ساده و روان بودن آن می باشد به حدی که حتی کودکان نیز میتوانند این زبان را بیاموزند. هر برنامه نویسی که از کد های پایتون استفاده میکند و یا آنها را دیده است به زیبایی و نظم این کد ها اعتراف کرده است.

بهترین زبان برنامه نویسی برای شبکه


چند نمونه از شرکت ها وسایت های معروفی که از این زبان برای توسعه و برنامه نویسی طراحی سایت و نرم افزار ها و شبکه خود استفاده نموده اند در زیر آمده است:

  • شرکت گوگل
  • یاهو
  • شرکت اینتل
  • سیسکو
  • وب سایت سی آی ای(CIA)

دلایل برتری زبان پایتون نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی

همانگونه که میدانید نیاز های کاربران با یکدیگر متفاوت است و همین امر باعث شده زبان های برنامه نویسی قابلیت ها و ویژگی های مختص به خود را داشته باشند و دلیل به وجود آمدن زبان های مختلف نیز تکمیل پاسخ همه جانبه به نیاز های کاربران می باشد.
به همین جهت است که در صورتی که مایل هستید تا یک زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت و یا سایر نرم افزار ها و شبکه را بیاموزید ابتدا باید با خود فکر کنید که مایل هستید به چه نیازهای شما پاسخ دهد و آیا قابلیت های زبان انتخابی شما پاسخگوی تمام نیاز های شما هست یا خیر؟

به همین منظور برای اینکه شما در انتخاب زبان پایتون به عنوان زبانی که برای آموختن آن در این راه قدم بگذارید تعدادی از ویژگی های این زبان را برای شما در زیر آورده ایم. امیدواریم با مطالعه ویژگی های زبان پایتون بتواند برتری این زبان نسبت به سایر زبان ها درک و جهت آموختن آن اقدام کنید.

ظاهر ساده و منظم

زبان پایتون به حدی منظم است که در صورتی که سورس کد برنامه های نوشته شده توسط این زبان را نگاهی بیندازید چیزی که مشاهده میکنید بیشتر شبیه به یک متن انگلیسی ساده به چشم می آید تا کد های برنامه نویسی برای یک برنامه یا طراحی سایت. این ویژگی بزرگ ترین وجه تمایز پایتون با سایر زبان های برنامه نویسی می باشد زیرا به جای درگیر کردن برنامه نویس با جزئیات به برنامه نویس کمک میکند تا با سرعت بیشتری کار خود را پیش ببرد و مسائل پیش رویش را حل نماید.

شیب کم منحنی یادگیری

همانطور که گفته شد سادگی کار با پایتون و شیوایی در خواندن کد های آن سهولت را در یادگیری آن به ارمغان آورده است، از دیگر ویژگی های زبان پایتون متن باز بودن و رایگان بودن اطلاعات و کتابخانه های آن است. تمامی این ویژگی ها باعث میشود که یک برنامه نویس پایتون به راحتی با این زبان کار کرده و در آموختن آن با مشکلات بسیار کمی رو به رو شود.

سطح بالا بودن

 پایتون یکی از زبانهایی است که از سطح بالایی برخوردار است و به همین منظور برنامه نویس درگیر مسائل خورد مانند مدیریت حافظه نمیشود.

قابل حمل بودن

 باتوجه به متن باز بودن این زبان میتوان از آن در بسیاری از پلتفرم ها استفاده نمود. طبق آمار رسمی که توسط سایت پایتون ارائه شده است این زبان 21 پلتفرم شامل  ویندوز و لینوکس تا اندروید و آی او اس و... را پشتیبانی میکند برای اجرایی شدن آن بر روی هر یک از پلتفرم ها کافی است تغییرات کوچکی در سورس برنامه اعمال شود.

 

بهترین زبان برنامه نویسی برای شبکه

شی گرا بودن

زبان پایتون برخلاف زبان های دیگر از روش های ساده تری برای اجرای برنامه های شی گرا استفاده میکند.

توسعه پذیری

یکی از مشکلاتی که زبان پایتون با آن درگیر است سرعت پایین آن در اجرای برخی کد ها می باشد برای این منظور میتوان کد های مربوط به آن برنامه یا قسمت را به زبانی به غیر از پایتون نوشت و کد آن قسمت را درون کد های پایتون قرار داد تا سرعت عملکرد آن بهبود یابد.

جای پذیری

زبان پایتون به قدری قدرتمند است که علاوه بر اینکه میتواند سایر کد ها را در خود جای دهد میتوان به وسیله آن کدی را نوشت و در سایر زبان ها از آن استفاده نمود و امکانات اسکریپتی که به وسیله زبان پایتون به وجود می آید را به آن اضافه نمود.

کتابخانه ای کامل

شرکت توسعه دهنده ی زبان پایتون کتابخانه ای غنی و پرمحتوا را برای این زبان ایجاد نموده است ولی در صورتی که نیاز های شما توسط کتابخانه های موجود مرتفع نشد میتوانید از کتابخانه های سایر برنامه نویسان که به رایگان در اینترنت منتشر میشوند نیز استفاده نمایید.

همه کاره

زبان برنامه نویسی پایتون یک زبان همه کاره است و با استفاده از آن میتوان برای طیف وسیعی از موضوعات نظیر طراحی سایت و شبکه  برنامه نویسی کرد. بخشی از مواردی که به زبان پایتون برنامه نویسی شده اند در زیر آمده اند:

  • ساخت برنامه های کاربردی برای ناسا
  • ساخت ابزار هایی برای شرکت های گوگل و یوتیوب
  • ساخت ابزار هایی برای شرکت یاهو

از جمله مهمترین کاربرد های زبان برنامه نویسی پایتون میتوان به استفاده از آن در برنامه نویسی شبکه و امنیت شبکه اشاره کرد.

 درصد خوانایی بالا

با یک مثال ساده به این بحث پایان میدهیم. همانطور که آموختن زبان چینی نسبت به زبان انگلیسی سخت تر است دقیقا همین امر نیز در مورد زبان های برنامه نویسی نیز صدق میکند و خواندن و درک سورس کد برخی زبان های برنامه نویسی نسبت به زبان های دیگر دشوار تر است. این در حالی است که زبان پایتون با شیوایی بالایی که دارد مانند مطالعه زبان انگلیسی است و درک کد نویسی های انجام شده توسط آن بسیار آسان است.

نکته طلایی : چنانچه شما علاقه مند به یادگیری زبانی هستید که بتوانید به وسیله آن برای پلتفورم های مختلف برنامه نویسی کنید و یا طراحی سایت انجام دهید و یا در زمینه ی شبکه و امنیت شبکه تخصص کسب کنید به شما یادگیری زبان پایتون را پیشنهاد میکنیم.”

ارسال نظر و نظرات ثبت شده