بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی

8 / 10
از 15 کاربر

در این بخش از مقالات طراحی سایت در شرکت طراحی سایت مبنا قصد داریم در مورد بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی اطلاعاتی را ارائه دهیم. همانطور که قبلا نیز گفته شد برای طراحی سایت و نرم افزار های مختلف زبان های برنامه نویسی متعددی وجود دارند.  امروزه و با پیشرفت روز افزون تکنولوژی هوش مصنوعی با در اختیار گرفتن کامپیوتر ها توانسته درون زندگی انسان ها روز به روز جای خود را بیشتر از روز قبل باز کند و وظایف مختلف را انجام دهد. این رشته در واقع قسمتی از علوم کامپیوتر است و کار آن این است که بتواند با ایجاد الگورتیم های خاص به کامپیوتر ها توانایی انجام کار ها را انتقال دهد و آنها را هوشمند کند. اما این تعریف بسیار مبتدیانه است و برای درک آن ابتدا باید بفهمیم معنای هوشمندی چیست و سپس درک کنیم که به چه وسایلی کامپیوتر گفته میشود.

تمامی آدم ها از توانایی هایی مانند استدلال ، منطق و تصمیم گیری استفاده میکنند پس تمامی انسان ها هوشمند هستند.  اگر بتوانیم همین توانایی ها را به کامپیوتر ها نیز منتقل کنیم در واقع آنها را هوشمند کرده ایم. 

بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی

پایتون یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی در سراسر دنیا  به جهت تولید پروژه های هوش مصنوعی می باشد.کد نویسی آسان و تمیز، تایپ آزادانه آن باعث صرفه جویی در زمان کد نویسی برنامه نویس می شود و برنامه نویس به جای وقت گذاشتن بر سر مسائل کوچک و بی اهمیت میتواند تمام تمرکز خود را بر روی پروژه قرار داده و آنرا به پیش ببرد  علاوه بر این ویژگی پایتون دارای تعداد بسیار زیادی کتابخانه و پسوند می باشد که تعداد قابل توجهی از آنها در مورد پروژه های هوش مصنوعی م باشند مانند نمودار های توطئه، پردازش داده ها و ... که برنامه نویس به راحتی و به رایگان میتواند به آنها دسترسی داشته باشد و به وسیله آنها مشکلات پیش آمده در کارش را مرتفع سازد. همچنین در کتابخانه های موجود پایتون تقریبا برای تمام موضوعات هوش مصنوعی راه حل وجود دارد از شبکه های بیزی گرفته تا شبکه های عصبی.

نام برخی از بسته های کارگشای پایتون در زیر آورده شده است.

 numpy  (کتابخانه محاسابات علمی)

scypy    (رایانه پیشرفته)

pybrain  (یادگیری ماشین در پایتون)

در بخشی دیگر به نظر می رسد که زبان برنامه نویسی جاوا نیز برای برنامه نویسی هوش مصنوعی مناسب باشد اما کد های طولانی آن و پیچیدگی هایی که دارد هربرنامه نویسی  را به استفاده از آن برای برنامه نویسی هوش مصنوعی  مجاب نمیکند.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده