تعریف طول عناصر صفحه در HEO چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر

عناصر و اجزای وب سایت ما باید دارای طول و عرض و اندازه مناسب باشند. به این معناست که عناصر صفحه مانند بنر سایت یا هدر سایت، اندازه محل قرار گیری منو های سایت، اندازه قرار گیری محل تبلیغات سایت، و تمام این عناصر باید از اندازه ی مطلوبی برخودار باشند.

این اندازه مطلوب هم باید با توجه به استاندارد های طراحی سایت باشد و هم باید مطلوب از نظر و دیدگاه کاربران باشد. ما نباید از هدر با ارتفاع زیاد استفاده نماییم، چون مهمترین بخش صفحه ی ما، که قسمت بالایی سایت ما می باشد، با این کار هدر رفته و مخصوص هدر می شود. پس بهتر است اندازه ای در حدود یک / هفتم از نمای ابتدایی نمای سایت را به آن اختصاص دهیم.

و مثلا برای قرار دادن بنر ها و تبلیغات، جدول یا لایه ای در کنار سایت که بهتر است فقط در سمت چپ سایت باشد، به آن اختصاص دهیم که بیشتر از یک / هفتم از عرض وب سایت ما را اشغال نکند.

همچنین یکی از مهمترین عناصری که باید اندازه آن را مهم در نظر بگیریم، محل قرار گیری پست ها و اندازه ی تعریف شده برای هر پست می باشد، که اندازه ای این بخش نباید آن مقدار زیاد باشد که تمام مطالب پست در آن نمایش داده شود و نباید آن مقدار کم باشد که خلاصه ی مطلب پست که در حدود دو خط می باشد، در آن جا نشود.

تمام این موارد را می توانید در طراحی سایت های نمونه شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا با کلیک بر روی نمونه سایت های طراحی شده ، مشاهده نمایید.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده