تکنیک جدید ایمیل های اسپم

10 / 10
از 1 کاربر

حتما می دانید به چه دسته از ایمیل هایی اسپم می گویند. اسپم به ایمیل هایی گفته می شود که به صورت انبوه فرستاده می شود و سرور سرویس دهنده ایمیل آن را مشکوک تشخیص میدهد و آن را در دسته ایمیل های اسپم قرار می دهد اغلب این ایمیل ها موضوع تبلیغاتی دارند.

اما برخی از هکر ها از این سرویس ارسال انبوه سواستفاده می کنند و ایمیل هایی که حاوی ویروس است را ارسال می کنند کاربر با باز کردن ایمیل ویروس را فعال میکند. این ویروس قادر است که به لیست مخاطبان ایمیل شما دسترسی پیدا کند و حتی بدتر از آن نام کاربری و رمز عبور شما را برای رسیدن به هدف های خود میرباید.

Administrator\files\UploadFile\Cybercriminals-Leaving-Email-Spam-Behindps.jpg

در این 1، 2 ماه آحیر ایمیل هایی با مضوع زیر برای کاربران داخل ایران ارسال می شود که تقریبا میتوان گفت تکنیک جدید ایمیل های اسپم است.

عنوان: تمایل به خرید

متن: با سلام

اینجانب تمایل به استفاده از خدمات و محصولات شما را دارد،در صورت پاسخ به ارائه توضیحات و جزئیات خواهم پرداخت.

با تقدیم احترامات

دکتر مسعود پاکزاد

مهمترین عاملی که باعث میشود کاربران فریب این ایمیل های آلوده را بخورند داشتن عنوان جذاب و تاثیر گذار است. اغلب عنوان این ایمیل ها را به نحوی می نویسند که فرد کنجکاو به دانستن متن داخل ایمیل می کند.

 در مثال بالا شخص گمان میکند کسی میخواهد از محصولات و خدمات او خریداری کند مخصوصا در آخر که خود را به نام دکتر مسعود پاکزاد مهرفی کرده است که در کاربر حس اعاماد ایجاد کند. به همین دلیل آن ایمیل را باز میکند و سیستم آلوده به ویروس میشود و از طرف دیگر IP ایمیل فرستنده از حالت اسپم خارج شود.

این هرزنامه یا ایمیل اسپم شرکت هایی را که داری خرید و فروش محصول و یا خدماتی ارائه می کنند را هرف قرار داده است که علاوه بر خارج شدن از اسپم میخواهد به اطلاعات مهم آن شرکت را به دست بیارد.

همچنین برخی از ایمیل ها با مضامین جنسی ارسال میشود که کاربران را درگیر میکند حتی استفاده از unsubscribe و privacy polisi هیچ کمکی برای رهایی از این ایمیل ها نخواهد کرد.

پس فراموش نکنید ایمیل هایی را که فرستنده آن را نمیشناسید و یا دارای عنوان های هیجان انگیز و دوست داشتی مانند برنده شدن جوایز ویا قرعه کشی و یا هر چیز دیگه مانند این ها را به هیچ عنوان باز نکنید.

امیدواریم مقالات طراحی سایت مبنا برای شما مفید واقع شود.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده