معرفی کامل رشته فناوری اطلاعات

7 / 10
از 259 کاربر

طراحی سایت یکی از علوم مرتبط به رشته فناوری اطلاعات است. در این مقاله از مجموعه مقالات طراحی سایت ، تمام سعی ما بر این است تا به طور کامل این رشته را برای شما شرح دهیم.

خیلی از مردم فناوری اطلاعات رو اشتباه تفسیر می کنند و فکر می کنند همان رشته کامپیوتر ولی با نامی جدید است. درحالی که از کامپیوتر در فناوری اطلاعات به عنوان یک ابزار استفاده میشود. فناوری اطلاعات بسیار از علم رایانه وسیع‌تر و پیچیده تر است. با توجه به اینکه این روز ها بحث انتخاب رشته داغ است، در این مقاله طراحی سایت به معرفی کامل رشته فناوری اطلاعات می پردازیم .
در این مقاله به مباحث وضعیت رشته در دانشگاه ها ، گرایش‌ها ، دروس ، زمینه‌های اشتغال در ایران و در خارج از کشور پرداخته شده است.

معرفی کامل رشته فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات (فا) (به انگلیسی: Information Technology یا IT)‏، همان طور که به‌وسیله انجمن فناوری اطلاعات آمریکا (ITAA‎) تعریف شده‌است، «به مطالعه، طراحی، توسعه، پیاده‌سازی، پشتیبانی یا مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه، خصوصا برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزار رایانه می‌پردازد». به طور کوتاه، فناوری اطلاعات با مسائلی مانند استفاده از رایانه‌های الکترونیکی و نرم‌افزار سروکار دارد تا تبدیل، ذخیره، حفاظت، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات به شکلی مطمئن و امن انجام پذیرد.

اخیرا تغییر اندکی در این عبارت داده می‌شود تا این اصطلاح به طور روشن دایره ارتباطات مخابراتی را نیز شامل گردد. بنابراین عده‌ای بیشتر مایلند تا عبارت «فناوری اطلاعات و ارتباطات» (فاوا) (Information and Communications Technology) یا به اختصار ICT را به کار برند.
پیتر نورتون برنامه نویس و نویسنده مشهور آمریکایی مهندسی فناوری اطلاعات را به این صورت تعریف می کند: مهندسی فناوری اطلاعات بخشی از مهندسی است که به مطالعه و کاربرد داده ها و پردازش آنها، خرید خودکار، ذخیره سازی، مدیریت، کنترل، سوئیچینگ، مبادله، ارسال یا دریافت داده و توسعه و استفاده از سخت افزار، نرم افزار، میان افزار و پروسیجرهای مربوط به این فرایند اختصاص دارد.دکتر ریچارد لاهیر استاد دانشگاه استنفورد نیز درباره علمِ مهندسی فناوری اطلاعات می گوید: "مهندسی فناوری اطلاعات عبارت است از جمع آوری, طبقه بندی, سازمان دهی, حفظ امنیت و نشر هرگونه اطلاعات اعم از صوتی, تصویری, متن و ... به وسیله ی ابزار کامپیوتر و تکنولوژی های جدید دیگر. مهمترین و محوري ترين دستاورد اين فناوري دسترسي سريع به اطلاعات و انجام امور بدون در نظر گرفتن فواصل جغرافيايي و فارغ از محدوديتهاي زماني است."
فناوری اطلاعات متشکل از چهار عنصر اساسی انسان، ساز و کار، ابزار، ساختار است، به طوری که در این فناوری، اطلاعات از طریق زنجیره ارزشی که از بهم پیوستن این عناصر ایجاد می‌شود جریان یافته و پیوسته تعالی و تکامل سازمان را فراراه خود قرار می‌دهد:

√ انسان: منابع انسانی، مفاهیم و اندیشه، نوآوری
√ ساز و کار: قوانین، مقررات و روشها، سازوکارهای بهبود و رشد، سازوکارهای ارزش گذاری و مالی
√ ابزار: نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه و ارتباطات
√ ساختار: سازمانی، فراسازمانی مرتبط، جهانی

بسیاری مفهوم فناوری اطلاعات را با کامپیوتر و انفورماتیک ادغام می‌کنند، این درحالیست که این‌ها ابزارهای فناوری اطلاعات می‌باشند نه تمامی آنچه که فناوری اطلاعات عرضه می‌کند. سید حامد خسروانی شریعتی در مقاله‌ای در همین زمینه آورده‌است که:" با فرض اینکه فناوری اطلاعات یک سیب باشد، کامپیوتر، شبکه، نرم افزار و دیگر ابزارهای مرتبط با این حوزه همانند دم سیب است که میوه توسط آن تغذیه می‌گردد، حال این خود سیب است که محصول اصلی است و هدف و نتیجه در آن خلاصه می‌گردد.
زمینه‌های IT امروزه معنای اصطلاح «فناوری اطلاعات» بسیار گسترده شده‌است و بسیاری از جنبه‌های محاسباتی و فناوری را دربر می‌گیرد و نسبت به گذشته شناخت این اصطلاح آسان‌تر شده‌است. چتر فناوری اطلاعات تقریباً بزرگ است و بسیاری از زمینه‌ها را پوشش می‌دهد. متخصص فناوری اطلاعات وظایف گوناگونی دارد، از نصب برنامه‌های کاربردی تا طراحی شبکه‌های پیچیده رایانه‌ای و پایگاه داده‌های اطلاعاتی. چند نمونه از زمینه‌های فعالیت متخصصین فناوری اطلاعات می‌تواند موارد زیر باشند:فناوری اطلاعات و علوم کتابداری و اطلاع رسانی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

√ مدیریت اطلاعات
√ پیاده‌سازی شبکه‌های رایانه‌ای
√ مهندسی رایانه
√ طراحی سیستم‌های پایگاه داده
√ مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی
√ سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت
√ مدیریت سیستم‌ها
√ امنیت
√ مدیریت خدمات فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات در دانشگاه‌های ایران


در بیشتر کشورها این دانش در دانشگاه‌ها با عنوان رشته «فناوری اطلاعات» (Information Technology) شناخته می‌شود، در حالیکه در ایران بر اساس تصمیم سازمان آموزش عالی کشور عنوان «مهندسی فناوری اطلاعات» برای این رشته بکار برده می‌شود و رشته‌ای نیز تحت عنوان مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیراً در دانشگاههای ایران تدریس می‌شود همچنین رشته‌ای با عنوان فقط «فناوری اطلاعات» وجود ندارد.[نیازمند منبع] همچنین رشتهٔ میان‌رشته‌ای دیگری با عنوان رشته «مدیریت فناوری اطلاعات» در دانشگاه‌های ایران و دیگر کشورها وجود دارد که از ترکیب دو رشته "مدیریت" و «فناوری اطلاعات» به وجود آمده‌است. رشته مهندسی فناوری اطلاعات به چگونگی سازماندهی و ساماندهی داده‌ها می‌پردازد و رشته مدیریت فناوری اطلاعات به چگونگی تدوین سیستم و استفاده از داده‌ها می‌پردازد. هرکدام از این رشته‌ها دارای گرایش‌های ویژه خود هستند که در دانشگاه‌های ایران به شرح زیرند:

مهندسی فناوری اطلاعات:

√ تجارت الکترونیکی
√ سیستم‌های چندرسانه‌ای
√ مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی
√ امنیت اطلاعات
√ شبکه‌های کامپیوتری
√ مهندسی فناوری اطلاعات (IT)

گرایش‌های رشته مدیریت فناوری اطلاعات:

√ مدیریت منابع اطلاعاتی
√ سیستم‌های اطلاعات پیشرفته
√ نظام کیفیت فراگیر

گرایش‌های رشته مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات:

√ مدیریت شبکه
√ دیتا و امنیت شبکه
√ ارتباطات سیار
√ مدیریت ارتباطات و فناوری اطلاعات
√ سیستمهای چند رسانه‌ای

دروس تخصصی مهندسی فناوری اطلاعات

درس‌های تخصصی کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات عبارتند از:

√ مبانی فناوری اطلاعات
√ مهندسی فناوری اطلاعات
√ تجارت الکترونیکی
√مدیریت و کنترل پروژه‌های فناوری اطلاعات
√ برنامه‌ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات
√ آموزش الکترونیکی
√ محیط‌های چند رسانه‌ای
√ پروژه فناوری اطلاعات
√ کارآموزی IT
√ گرافیک کامپیوتری

زمینه‌های اشتغال

با توجه به گسترش روزافزون دنیای کامپیوتر امروزه بیش از هر زمان دیگری نیاز به متخصصان کامپیوتر احساس می‌شود. امروزه یک مهندس کامپیوتر اگر علاقمند به کار باشد، هیچ وقت با مشکل بیکاری روبه رو نمی‌شود. به خصوص مهندسین نرم افزار فرصت‌های شغلی بیشتری داشته و برای کارکردن نیاز به امکانات و تجهیزات زیادی ندارند. فرصت‌های شغلی این رشته به حدی گسترده و متعدد است که نه تنها فارغ التحصیلان این رشته به راحتی جذب بازار کار می شوند بلکه دانشجویان دو سال آخر این رشته نیز می توانند وارد بازار کار شده و فعالیت کنند. برای مهندسین سخت افزار هم امکان کار در شرکت‌های تولید کننده قطعات و دستگاه‌ها و مراکز صنعتی – تولیدی بسیار فراهم است و از نظر سطح درآمدی هم با توجه به دانش و پشتکار شخصی در حد قابل قبول و ایده آلی قرار دارند. از طرفی با توجه به استفاده روزافزون از شبکه اینترنت زمینه کار در این موضوع نیز بسیار مهیاست.

بازار کار در خارج از کشور

پیش از هر چیز شایان ذکر است که به دلیل نزدیکی میدان‌های فعالیت در هر دو رشته مهندسی کامپیوتر و IT، بازار کار و فعالیت‌های اقتصادی نیز در این دو رشته بسیار به یکدیگر نزدیک است و داوطلبین کار در خارج نه بر اساس یکی از این دو رشته تحصیلی بلکه بر پایه توانایی‌های فردی می‌توانند گوی سبقت را جهت در اختیار گرفتن شغل (مسلما مرتبط با کامپیوتر) بربایند.

رشته‌های مهندسی سخت افزار، نرم افزار و IT (آنچه به عنوان IT در کشور ما تدریس می‌شود) در خارج از این مرزها به عنوان مجموعه‌ی مهندسی کامپیوتر شناخته می‌شوند که این مجموعه طبق آمارگیری‌های اخیر (تاریخ آمارگیری: ۱۱ July 2007 ) پر درآمدترین رشته دانشگاهی محسوب می‌شود که بیشترین درآمد را عاید فارغ التحصیلان خود می‌کند. رقم تخمینی ۱۰۴ هزار دلار در سال برای افراد با سابقه کاری ۱۰ سال به بالا گواه بر این نکته است که دانشجویان این رشته با تلاش و پشتکار می‌توانند آینده موفقی را برای خود در خارج از کشور رقم بزنند. آمار بیکاری در این رشته نیز نسبت به بسیاری از رشته‌ها بسیار کمتر است و حتی طبق آمار اعلام شده دانشجویانی که هنوز تحصیل خود را نیز به پایان نرسانده‌اند هم می‌توانند در حین تحصیل، شاغل یکی از میدان‌های کاری مرتبط با این رشته شده و به بهبود وضع اقتصادی خود در کنار فرآگیری این علوم، بپردازند. کشورهای آلمان و آمریکا از جمله بزرگترین پذیرندگان مهندسین کامپیوتر و کشورهای هند و ژاپن هم بزرگترین صادرکنندگان آن‌ها محسوب می‌شوند. این در حالیست که بعد از آلمان کشورهای غرب اروپا، اسکاندیناوی و خاورمیانه گزینه‌های مناسب و دردسترس‌تری برای دانشجویانی که قصد عزیمت از کشور جهت کار و فعالیت در کشورهای دیگر را دارند، است.

بازار کار رشته مهندسی فناوری اطلاعات

√ مطالعه، بررسی و امکان سنجی سخت افزار، شبکه و نرم افزار مورد نیاز

√ جمع آوری، سازمان دهی، طبقه بندی اطلاعات

√ ایجاد و نگهداری نرم افزارهای مورد نیاز مانند پست فارسی و ابزار جستجوی اطلاعات فارسی

√ طراحی و پیاده سازی شبکه های محلی

√ مطالعه و بررسی ابزار مخابراتی مناسب برای انتقال اطلاعات

√ مطالعه و بررسی سیستم‌های نرم افزاری مناسب برای سازماندهی و استفاده از اطلاعات مانند سیستم‌های عامل و سیستم‌های بانک اطلاعاتی

√ مطالعه و شناسایی شیوه‌های جدید برای اطلاع رسانی

بازار کار رشته امنیت

√ تولید محصولات نرم افزاری و سخت افزاری مانند:

√ دیوار آتش ( fire walls )

√ سیستمهای کنترل نفوذ ( Honey pots )

√ سیستمهای تشخیص نفوذ ( IDS & IPS )

√ سیستمهای پالایش ( Filters)

√ فراهم سازی امنیت لازم برای تراکنش‌های مالی بانک‌ها

√  فعالیت در مراکز داده و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت برای تامین امنیت سرورها

بازار کار رشته تجارت الکترونیک

√ فعالیت در بانک‌ها حول محور پول الکترونیک مانند:

√ بانکداری اینترنتی

√ بانکداری از طریق موبایل

√ ایجاد سایت‌های ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیک

مکان‌هایی که در ایران می توان در آن‌ها مشغول به کار شد


√ شرکت‌های نرم افزاری مانند همکاران سیستم و پرورش داده‌ها

√ شرکت‌های سخت افزاری

√ شرکت‌های ارتباطی و شبکه

√ شرکت‌های مخابراتی

√ شرکت‌های تجاری مانند بانک‌ها و دیگر موسسات مالی و اعتباری

فناوری اطلاعات و موارد استفاده آن در مدیریت کسب و کار

در این مقاله به برخی از موارد استفاده از فناوری اطلاعات در کسب و کار می پردازیم و امیدواریم نظر شما را جلب کند . بدون در نظر داشتن نوع تشکیلات اقتصادی که عمل می نمایید، فناوری اطلاعات همراه ضروری در مدیریت نمودن کسب و کار شماست. با توجه به نیازتان به کامپیوترهایی برای ذخیره ، انتقال، بازیابی یا ارسال اطلاعات، می توانید با کمک فناوری اطلاعات و برنامه های کاربردی کامپیوتری مدیریت کسب و کار خود را با دقت و کارآئی بیشتری مدیریت نمایید.

 ذخیره سازی

شاید تاکنون کامپیوتری را برای ذخیره نمودن داده هایی برای کسب و کار خود مورد استفاده قرار داده باشید. موجودی، خرید و فروش، مطالبات و بدهی های ذخیره شده در اکسل، دفتر باز یا یک برنامه مشابه  این ارقام را دم دستتان نگه می دارد.  نرم افزار حسابداری اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزد، سوابق مالیاتی و اطلاعات تخصصی برای کسب و کار شما را ذخیره می نماید. زمانی که با چنین برنامه ای آشنا شدید، دیگر نمی توانید بدون آن عمل کنید. شما می توانید بسیاری از منابع فیزیکی موجود در دفتر خود را با استفاده از فناوری اطلاعات و بوسیله اسکن و ذخیره نمودن، پرونده های پرسنل قدیمی، پرونده های حقوق و دستمزد، پرونده های مالیاتی، و یا پرونده های مشتری را حذف نمایید. شما ممکن است با فناوری اطلاعات نیاز کمتری به فضا داشته باشید.

 بازاریابی

کسب و کارهای کوچک و بزرگ در سطحی یکسان در میدان بازی اینترنت قرار دارند. شما می توانید با طراحی سایت ، سفارشات را دریافت نموده، کالا بخرید، بیش از حد بفروشید و یا حتی برخی از کسب و کارها را به طور کاملاً برخط(آنلاین) انجام دهید. ابزار بازاریابی که از فناوری اطلاعات استفاده  می نماید «پاسخ سریع» و یا کد«کیو آر QR » است که به شکل یک بارکد است ولی مربع به نظر می رسد. اسکن آدرس، وب سایت شما را تبلیغ می نماید و شامل هر متنی است که شما انتخاب می کنید. شما می توانید از مهارت های مدیریت کسب و کار خود برای هدایت کارکنان و یا پیمانکاران استفاده نمایید تا بازاریابی اینترنتی شما را انجام دهند، و یا شما می توانید یادگیری مجموعه جدیدی از مهارتها را بوسیله فناوری اطلاعات انتخاب نمایید.

 اطلاعات

چه مدیریت کسب و کار را توسط کتاب فراگرفته باشید و چه از طریق تجربه عملی، شما نیاز دارید که تمام زندگی خود را به روز رسانی کنید. اینترنت منبع غنی اطلاعات است که شما را در جریان روندها، تکنیکها، نرم افزارها و منابع انسانی قرار می دهد. شما می توانید به پایگاه داده ها و وب سایت ها بصورت آنلاین متصل شوید تا کارکنان مستعد را بیابید، طرح های بیمه ها را مقایسه نمایید، ، از عهده مسائل کارکنان برآیید، و یا مسابقه ای را زیر نظر بگیرید. با اطلاعات جمع آوری شده از اینترنت مدیریت نمودن کسب و کار، شما را آگاه و پیشگام نگه می دارد.

 ارتباط

ارتباط از طریق ایمیل سریع تر است و نسبت به ارسال نامه پستی هزینه کمتری دارد. شما می توانید برای ارتباط با مشتریان و یا ارباب رجوع با استفاده از ایمیل کسب و کار خود را به قرن بیست و یکم انتقال دهید. طراحی سایت  نیز می تواند راهی برای برقراری ارتباط باشد. فناوری اطلاعات به شما اجازه می دهد پوشه های ایمیل خود را بر اساس مشتری و یا نوع ارتباطات مانند سفارشات یا صورت حساب ها سازماندهی نمایید. . شما می توانید زمانی که شرکتتان پروژه ها را تکمیل نمود، با کشیدن و رها کردن پوشه های ایمیل خود را به پوشه های بسته شده بفرستید. پوشه های ارتباطی شما تبدیل به پوشه های بسته شده می شوند، و با نسخه ای کپی یا پشتیبان که توسط برنامه یا سرویسی بصورت خودکار بر روی یک لوح فشرده یا درایو هارد ذخیره می گردد.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
:
72 25
عالي بود...سپاسگزارم
سمانه یوسفی :
61 21
اطلاعات بسیار عالی و جامع بود.
؟؟؟؟ :
42 19
ممنون خوب بود
رها :
98 20
عاااااالیییییییی بووووووودددددد.من عاشق این رشته ام.ممنون که اطلاعات بیشتری بهم دادید
فاطمه :
39 14
سلام من کاردانی نرم افزار دارم به نظرشما کارشناسی نرم افزار برم بهتره یا it ؟با تشکر
مدیریت : امروزه رشته ای کامپیوتر به دسته های زیادی تقسیم شده است که اغلب آنها رشته های زیر مجموعه آی تی می باشند. آنها را پیگیری نمایید.
:
46 15
به نظر سخت مياد ولي خيلي رشته ي عالي است
rozhin :
53 17
من سال آخرم امشال میرم انشاگاه میزمم آی تی چون بهترین رشتس:)
محمد :
59 22
سلام من تازه اين رشته it را قبول شدم وشناخت كمي ازكامپوتر هم دارم خواهشا راهنماييم كنيد
مرضیه :
38 14
خیییییلیییی خوب بود تشکر
صمد م :
60 19
من یکی که عاشقشم خدایی !!! دیوونه ی IT ام. مخصوصا امنیت اطلاعات. نظر شما چیه ؟؟!!
Narsis :
1 0
کسی ازشماهست که الان درحال تحصیل دراین رشته باشه؟من رشته برق رو دوست ندارم میخوام ببینم الکترونیک اینجا به اندازه رشتش تخصصیه؟
نرجس :
48 9
سلام خسته نباشید من الان ترم2 مهندسی ای تی هستم ولی اطلاعات زیادی درمورد شاخه های مختلفش به جز برنامه نویسی ندارم که بتونم مهارتهامو تقویت کنم میخوام بدنم شاخه ی شبکه ی این رشته دقیقا چیه و چه کاری انجام میده؟؟؟؟
مجید :
42 9
من دانشجو ترم شش این رشتم فقط میخواستم بگم اگه واقعا علاقه دارید بیاید چون تو دانشگاه چیزی یاد نمیگیرید و تموم کار و مهارتتون و باید بیرون از دانشگاه کسب کنید مثل شبکه که سورساشو باید بیرون بگذرونید با هزینه 3 میلیونی از فنی وارد کامپیوتر بشید خیلی بهتره واقعا بهتره تا ریاضی
hosna :
20 7
سلام من امسال کنکورمیدم اونم رشته ی کامپیوتر.رشته های انتخابی هم نرم افزار وسخت افزار وict میخام بدونم رشته ict بهتره یا نرم افزار؟ 
مدیریت : با سلام خدمت حسنای عزیز اولا که رشته ی آی تی صحیح می باشد. دوما فقط می توانم این راهنمایی را نمایم که رشته آی تی و زیر مجموعه های آن بیشتر وارد عرصه ی مدیریتی و کار های مدیریتی می شود ولی رشته نرم افزار بیشتر به مباحث عملی می پردازد. حال شما باید طبق علاقه و با نگاه به آینده کاری پیش روی خود ، رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
homan :
0 0
سلام من دانشجوی ترم سوم رشته it در دانشگاه علمی کاربردی هستم میخوام بدونم درس خوندن تو دانشگاه علمی کاربردی واقعا ارزششو داره چون میگن مدرکش هیچ ارزشی نداره؟.ممنون از مطالبتون
مدیریت : با سلام خدمت هومن عزیز مسلما کسب دانش در هر شرایطی می تواند مفید باشد. اما با توجه به سیستم آموزشی کشور زیاد در دانشگاه های کشور نباید انتظار یادگیری عملی کارها را داشته باشیم البته دانشگاه علمی کاربردی با هدف تربیت دانشجو هایی که به اصطلاح آچار به دست هستند شروع به فعالیت کرده و قصد داشته که دانشجویان با تجربه عملی بیشتر به جامعه معرفی نماید ولی همچنان در این دانشگاه ها نیز پرداختن به مسائل تئوری بیشتر از عملی است. حال شما اگر قصد یاد گیری کامل مباحث علمی و عملی مربوط به کار و رشته خود را دارید می توانید با مراجعه به مراکز آموزشگاهی و حتی شرکت های مربوط در حیطه ی کاری خود، دانش بالاتر و بهتری به نام تجربه را در کنار مسائل دانشگاهی بدست آورید. با آرزوی شادی
:
21 5
خوب بود
دانیال :
21 6
خیلی ممنون از اطلاعات مفیدتون آرزوی پیشرفت میهن عزیزمان ایران - یاحق
:
0 0
چه فایده وقتی کار نیست
:
12 3
كدوم گرايش بهتر وعالى در فناورى اطلاعات است
مدیریت : تمامی گرایش های رشته فناوری اطلاعات مناسب و می توان گفت عالی هستند - اما اگر منظور از داشتن بازار بهتر برای کار در آینده است، می توان گفت گرایش های شبکه و تجارت الکترونیک می تواند بازار کار مناسبی برای شما در اینده ایجاد نماید.
arezo :
17 6
من رشته کامپیوتر میخونم امسال 16مراد کنکور دارم من میخوام بدونم من میتونم ازاد بخونم ایتی رو چون توشهرمون (ارومیه)رشته ایتی سراسری موجود نیست من ترم اول معدل 19/80اوردم ترم دوم هنوز جواباش نیومده خواهشا جواب منو بدید؟کارای داره ایتی ازاد بخونم؟
مدیریت : بله دانشگاه های آزاد نیز رشته آی تی را دارا می باشند - اما امروزه دانشگاه جامع علمی کاربردی بسیار تخصصی تر و با جدا کردن قسمت های مختلف آی تی از هم محل مناسبی برای کسب دانش آی تی می باشد - سفارش می نمایم رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی را نیز مورد ارزیابی قرار دهید.
رزا :
11 5
خوب بود
رزا :
9 5
منم تازه ميخوام كنكور بدم ولي كدوم بهتره موندم توش
مدیریت : با سلام و ضمن تشکر از نظر شما در وب سایت شرکت طراحی سایت مبنا تمامی رشته ها ی فناوری خوب و پر از محتوای ارزشمند برای یادگیری هستند - اما باید با توجه به علاقمندی و بازار کاری که در آینده می خواهید در آن فعالیت کنید، رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید
امیر :
0 0
سلام لطفا راهنمایی کنین من سال اولم تازه ميخوام انتخاب رشته کنم ميخواستم بدونم که خوبه برم رشته it یانه ریاضیمم خیلی خوب نیست و من از چند نفر پرسیدم گفتند که رشته کامپیوتر خیلی ریاضی سنگینی داره ميخواستم اگه میشه راهنمایی کنید ممنون.
حانیه... :
20 10
من این رشته رو خیلی دوس دارم فقط نگران ی ج ام...تا جاییک شما گفتین این رشته برنامه نویسی نداره..ولی تویکی از نظر ها گفته شده بود ک داره...میخوام بدونم تا چ حد برنامه نویسی داره...چون برنامه نویسی رو خیلی زیاد دوس ندارم...میترسم دچار مشکل بشم..لطفا راهنماییم کنید
مهرشید :
0 0
سلام من در دانشگاه کویت رشته ی حاسوب قبول شدم که میشه همون کامپیوتر شما اطلاعاتی در باره ی این رشته دارید یا بازار کارش چقدر تفاوت داره با IT? م منون میشم اگه برام توضیح بدید
نگارین :
0 0
من سال سوم ریاضی ام عاشق رشته it ام ولی خیلی هم نگران شرایط قبول شدن در دانشگاه ام و همچین بازارکار! کسی میتونه راهنمایی کنه؟! خیلی ممنون
:
0 0
سلام.یه سوال.الان اگه من واسه فوق دیپلمITبخونم امکان این هست که من برای لیسانسم تغییر رشته بدم و شبکه بخونم؟؟؟؟
رها :
0 0
سلام من میخواسم ازتون بپرسم که نرم افزار بهتره یا آی تی ایا شبکه در زیر شاخه های هردوی این ها هست؟؟؟خیلی ممنون
reza :
7 8
سلام واقعا عالی بود ینی آخرشه فقط من فرق بین مدیریت فناوری اطلاعات و مهندسی فناوری اطلات رو زیاد متوجه نشدم ینی کدوم بهتره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مدیریت : با سلام خدمت رضای عزیز هر کی لیسانس مدیریت فناوری اطلاعاتم بگیره مهندس میشه - و هر مهندس فناوری اطلاعاتی هم می تونه مدیریت کنه پس فرقی نداره - واقعا اینا باید اسم باشه فقط و ما فقط اسم رشته فناوری رو با مدیریت بیشتر شنیده ایم.
nasser :
33 8
سلام اطلاعات خوبی بود من تازه میخوام وارد این رشته بشم ولی نمیدونم برم یا نه ریاضیم ضعیفه آیا ریاضی جزو دروس پایه این رشته است .آیا من باوجود علاقه به کامپیوتر و شبکه میتونم موفق بشم لطفا در موردموضوع واحد های این رشته توضیح بدین با تشکر.
احسان :
0 0
بچهه ا من هم کاردانیم هم کارشناسیم ای تی گرایش امنیت اطلاعات وشبکه هست..یه رشته دیگه انتخاب کنید..کار توش نیست
mina :
0 0
سلام من برنامه نویسیم ضعیفه میخواستم بدونم رشته فناوری اطلاعات یا امنیت اطلاعات برنامه نویسیش بیشتره؟
علی :
8 5
با سلام وقتتونو زیاد نمیگیرم کارمند دولت هستم با ارتقائ مدرکم به حقوقم اضافه میشه منتها با مشکلاتی که هستش میخواستم بدونم بین رشته های مهندسی فناوری شبکه های کامپیوتری و فناوری اطلاعات و امنیت اطلاعات کدوم ساده تره با تشکر
مدیریت : با سلام و احترام خدمت علی آقای عزیز سفارش می کنم با توجه به اینکه اکثر زیر شاخه های رشته فناوری اطلاعات واحد های تخصصی برنامه نویسی دارند ، رشته های دیگری را برای این هدف انتخاب نمایید مثلا گرایش های مدیریتی می تواند بسیار مناسب تر باشند
هومن :
7 6
ممنون از مقاله جامع و مفیدتون
م**** :
28 12
با سلام من IT شريف قبول شدم و از بابت اطلاعات خوب شما هم ممنونم
بهروز :
0 0
سلام خیلی عالی بود فقط یه سوال داشتم من رشته کاردانی نرم افزار میخونم و علاقه زیادی به برنامه نویسی دارم حالا واسه کارشناسی میخوام برم برنامه نویسی نرم‌افزار ارایه ندادن این رشته رو حالا من اگه مهندسی فناوری اطلاعات رو برم برنامه نویسی داره توش؟؟
aaa :
0 0
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم با رشته تجربی میتونم فناوری تطلاعات بخونم؟
NAHID :
0 0
با سلام من کارشناسی تجارت گرفتم ولی بیکارم نمیدونم چطوری واز کجا اقدام کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
amir :
0 0
سلام ممنون از اطالاعاتتون من یه سوالی داشتم : من تازه میخام انتخاب رشته کنم ومیخام رشته ای بردارم که ایندمو بسازه و پول زیاد توش باشه به نظرتون آی تی بردارم خوبه
وحید :
8 5
خیلی ممنون بابت مقالتون سوالامو تو مقالتون خیلی خوب جواب دادید
افسانه :
20 3
باسلام وخستهه نباشید من کاردانی کامپیوتر دانشگاه ازاد خوندم.الان میخوام ادامه تحصیل بدم دانشگاه علمی کاربردی ولی نمیدونم کدوم رشته رو انتخاب کنم مهندسی فناوری اطلاعات-فناوری مهندسی شبکه های کامپیوتری-مهندسی فناوری سیستم های سخت افزاری-مهندسی فناوری اطلاعات تجارت الکترونیک-مهندسی فناوری شبکه های کامپیوتری-مهندسی فناوری اطلاعات برنامه نویسی تحت وب-مهندسی فناوری اطلاعات امنیت اطلاعات میشه بین این رشته هایی که اسم بردم بگید کدوم بهتره اگه میشه راهنماییم کنید فقط زود یه روز بیشتر برا ثبت نام وقت ندارم
یاسر19 :
0 0
عالی بود ولی هیچی نفهمیدم.فهمیدم برم خدمت بهتره
مرتضی :
13 4
سلام من می خوام برم این رشته ولی دو دلم عزیزان رشته خوبی هست آیا؟باز کارش خوب هست؟!
علی :
0 0
باسلام من تازه دیپلم گرفتم و دوستانم به من رشته فناوری اطلاعات -اینترنت وشبکه های گسترده دانشگاه جامع علمی وکاربردی رومعرفی کردن.ثبت نام کردم قبول شدم ولی میترسم بازار کارخوبی نداشته باشه و من الکی عمرم روتلف کرده باشم.چطوربازارکاری درایران دارد؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
رضا :
7 3
سلام من لیسانس نرم افزار دارم و قصد دارم برای ارشد IT بخونم و در انتخاب گرایش ها سردرگم شدم آیا واقعا تجارت الکترونیک بهتر از بقیه است و چرا امکان قبول شدن در این گرایش سخت تر است و انتخاب اول اکثر داوطلبان میباشد؟
امیر :
16 6
سلام من چهارده سالمه و میخوام از همین الا به فکر رشتم باشم. به کامپیوتر ،امنیت ، وب نویسی ، مدیریت وب و امور مالی اینترنتی علاقه دارم . میخواستم بدونم میشه کمکم کنید ببینید مهندسی ای تی جایگاه مالی خوبی تو بازار داره یا نه ممنون میشم کمک کنید.باسپاس فراوان
مهندس امین :
5 2
واقعا جامع و معرکه... تشکر مدیر
دنيا :
5 2
عالي بود ازاطلاعات كاملي كه دادين ممنون...
نگار :
19 2
سلام و درود خدمت مدیریت سایت و کاربران عزیز، آقا من تو یه دو راهی بزرگی گیر کردم ، بنظرتون فناوری اطلاعات بخونم یا مهندسی صنایع؟؟ اینم بگم که ریاضی و فیزیکم زیاد تعریفی نداره
کریم,,,, :
11 2
با سلام... من رشتم کامپیوتره بعد میخوام بدونم که رشته ای تی اینده شغلیش چطوره یعنی چ جایی میتونم برم سر کار و اینکه پولساز هست یا خیر ,,,,,,,,,اگه ب غیر از ای تی رشته خوبی بود یا اینده شغلیش خوب بود بگید ممنون
سهیل :
9 0
سلام..خوب بود ممنون
زهرا :
0 0
من دودلم تواین که تجربی بردارم یا فناوری؟؟؟یکی از اشناهامون فناوری برداشته میگه حفظ کردنی انگلیسی زیاد داره !!راست میگه ؟؟؟کمکم کنید
yousef :
8 2
برای تحصیل در خارج از کشور در این رشته کدوم کشور بهتره؟
محمدحسین :
7 1
من الان 15 سالمه و عاشف این رشته هستم ممنون از شما اطلاعات خوبی دادین ولی یه سوال داشتم این رشته آینده کاری هم داره؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنیین
mobina :
0 0
سلام خسته نباشید میشه بگین. ای تی برنامه نویسی هم توش هست یانه؟؟؟؟ خواهش میکنم جواب بدین خیلی درگیر این موضوعم ممنونم
مائده :
0 0
خیلی عالی بود . سپاس
نازی :
0 0
من رشتم علوم کامپیوتره میخوام واسه ترم بعد تغییر رشته بدم ولی نمیدونم نرم افزار بخونم یا it لطفا راهنماییم کنید
صبا :
0 0
سلام .من کاردانی و در رشتهitگذروندم والان میخوام بهم یه زیر رشته خوب وراحتitو معرفی کنین .ممنونم
محمدرضا :
0 0
با عرض سلام و خسته نباشید : بنده دانشجوی ترم دوم مهندسی کامیپوتر -فناوری اطلاعات هستم بنده قبل از ورود به این رشته با سیلابس و چارت درسی ان را دیده بودم مثل اینکه از سال 93 مهندسی فناوری اطلاعات تبدیل به مهندسی کامیپوتر -فناوری اطلاعات شده میخواستم بدانم ایا این موضوع صحت و صغم دارد ؟ و موضوع دوم ان این است که ایا فرقی به این دورشته مهندسی کامیپوتر -فناوری اطلاعات و مهندسی فناوری اطلاعات وجود دارد ؟ با توجه به چارت درسی جدید و اضافه شدن ریاضی مهندسی و حذف دروسی مثل مهندسی نرم افزار یک و د و و شبکه یک و دو نشان میدهد که رشته فناوری اطلاعات یک رشته ی برق و کامپیوتر شده است . و تفافتی بین یک دانشجو نرم افزار و ای تی نیست ! بنده میخواستم بدانم بنده بخاطر مهندسی فناوری اطلاعات وارد این رشته شده ام ایا مهندسی کامیپوتر -فناوری اطلاعات همان ای تی هستش ؟ یعنی با مهندسی فناوری اطلاعات یکی هستن ؟؟ لطفا در این باب توضیح دهید بنده دچار دوگانگی شده ام که مهندسی کامیپوتر فناوری اطلاعات با مهندسی فناوری اطلاعات یکی هستش یا دو مقوله جدا از هم هستن ! ؟ شما میتوانید با دیدن چارت دروس مهندسی فناوری اطلاعات ما قبل 93 و بعد 93 این تفافت را احساس کنید متشکر
محمد :
0 0
سلام من کاردانی نرم افزار از دانشگاه آزاد پردیس دارم و حالا برای کارشناسی رشته آی تی دانشگاه علمی _ کاربردی تو خیابان شریعتی ملک ثبت نام کردم .سوال من اینه که آیا مدرک آزاد بهتره یا جامع علمی کاربردی از نظر آینده کاری و استخدام تو مراکز دولتی یا هر جای دیگه؟
:
8 3
سلام دوستان گلم ..من فارغ التحصیل این رشته ام ..خیلی عالی بود البته اگه به دنیای کامپیوترعلاقه دارین خوبه و موفقین ..ولی خب لول دانشگاهای ما تو این رشته های کامپیوتر پایینه و مباحثی رو درس میدن که خیلی وقته قدیمی شده و انتظار داریم مسائلی رو درس بدن که بروز باشه ..من دوران کاردانیم نرم افزار بود ..بعد کنکور دادم رفتم گرایش فناوری اطلاعات یا همون IT
کورش :
0 0
با سلام خدمت عزیزان من یه سوال داشتم اینکه مهندسی کارشناسی نرم افزارو تمام کردم و میخواستم اگه شرایط مهیا بشه ارشدم و ایتی بخونم .به نظرتون به مشکل برخورد نمی کنم.لطفا راهنمایی بفرمایید؟
Fateme :
0 0
سلام میخواستم بپرسم از رشته ی انسانی هم میشه رفت این رشته یا فقط باید کنکور ریاضی بدیم ممنون
خجسته :
0 0
سلام ممنون از اطلاعاتتون.من خیلی وقته دیپلم‌ گرفتم حدودا چهارسال پیش.چیززیادی از دروس دبیرستان یادم نمونده و باکامپیوترهم آشنایی مختصری دارم اما برا سال بعدمیخوام بدون آزمون یکی از رشته های کامپیوتری رو بخونم IT برام خیلی مهمه چون به مدرکش احتیاج دارم اما باوجودشرایطی که گفتم آیاعاقلانه است کببرم و دراین رشته شرکت کنم؟
محمدرضا :
0 0
سلام خدمت دوستان عزیز.من امسال می خوام انتخاب رشته کنم ینی الان نهم هستم...می خواستم بدونم نظر کسانی که در این رشته هستند چیه...من علاقه بسیار زیادی به کامپیوتر دارم البته بیشتر به نرم افزاری.ولی ریاضیم خوب نیست.جوابهاتونو اگه امکان داره به ایمیلم بفرستید یا همین جا بزارید ممنون....
هانیه :
0 0
خیلی عالی بود ممنون از راهنماییهاتون.منم نرم افزار خوندم نمیدونستم الان it بخونم بهتره یا حسابداری چون میگن بازار کار حسابداری بهتره.الان فکر کنم رشته خودمو ادامه بدم بهتره
saleh :
0 0
سلام .من میخوام میخوام رشته itبزنم و علاقه زیادیم دارم.میخوام بدونم itتو ریاضی فیزیکه؟ چطور رشته ایه .درامد کارش خوبه؟یا هرچیز دیگ ک درش هست
Ramin :
0 0
سلام من ترم آخر رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات هستم میخواهم کارشناسی رشته خودما بخونم اما هر چی گشتم دانشگاه ملی پیدا نکردم اگه میشه لطفا کمکم کنید
:
6 7
سلام دوستان من لیسانس itدارم رشته خیلی خوبه ولی متاسفانهتوی کشور ما خیلی کم شغلش گیر میاد و توی استخدامیهای که میاد به سختی این رشته رو داره من الان دو ساله درسم تموم شده و هنوز بیکارم من دوست داشتم شغل دولتی داشته باشم ولی الان رفتم سراغ شغل آزاد به نظرم اگرمیخواید آینده شغلی داشته باشی برید سراغ رشتهای حساب داری یا پزشکی وپرستارسبا
احسان عسکری :
15 1
سلام من دانشجوی it دانشگاه یزد هستم.ببینید دوستمون درست گفت درسته بازار کار خوبی داخل این رشته هست ولی سختی های اونو جدی بگیرید مخصوصا برنامه نویسی که خودش خیلی مهمه و تقریبا تمام رشته رو در بر میگیره.برای همین حتما با اطلاعات کامل و علاقه به این رشته بیاید.
علی رضا :
0 0
عالی بود
emad :
0 0
سلام دستتون درد نکنه اطلاعات خیلی عالیی بود بنده دروس عمومی پاس کردم و مونده دروس تخصصی .یه سوال این رشته تا مقطع دیپلم چند واحد داره؟
CLONER :
0 0
سلام آقای احسان عسکری من خودم لیسانس آی تی دارم. برنامه نویسی داره ولی خیلی زیاد نیست . فقط چند واحدی رو داره... رشته خوبیه. من که راضیم.
امیر :
0 0
ضمن عرض سلام و خسته نباشی... من کاردانی برق دارم برای کارشناسی ناپیوسته کنکور میخام بدم... توی دفترچه ict نوشته... من به it علاقه دارم.. میخام ببینم it با ict فرقی داره؟
مائده :
0 0
سلام من دانشجوی ترم اخر کاردانی رشته آیتی هستم و تابستون کنکور کارشناسی دارم نمیدونم که آی سی تی بزنم ویا نرم افزار!؟ از نظر شما کدوم بیشتر به رشته من نزدیکه؟ از یک طرف آی سی تی رو دوس دارم و از طرف دیگه حس میکنم خیلی سخته... بااین حال نمیدونم برای کدوم رشته ثبت نام کنم آی سی تی و یا نرم افزار!!!
علی :
0 0
با سلام , من کاردانی الکترونیک هستم بعد برای کارشناسی میخواستم ببینم الکترونیک بازار کار بهتری داره یا ict؟؟ اگه ict بهتره کدون گرایشش؟
ابوالفضل :
0 0
سلام برای ورود به این رشته باید چه خصوصیاتی داشته باشی و در چه درس هایی خوب باشی؟
احمد :
0 0
با سلام میخواستم بدونم اگه کاردانی it گرایش اینترنت و شبکه های گسترده را بگیرم می تونم کارشناسی را مهندسی it بخونم مرسی
افرا :
0 0
سلام. من ترم 2 مهندسی شیمی هستم، اما چون آینده شغلی این رشته واس خانم ها خوب نیست قصد داشتم تغییر رشته بدم. اما در کل من علاقه زیادی نسبت به کامپیوتر ندارم. خانوادم میگن بخونی یاد میگیری و علاقه مند میشی. نظر شما چیه؟ آیا رشته ای تی واسه من انتخاب درستی هس؟ آینده شغلی برام خیلی مهمه
احسان :
0 0
سلام من فوق دیپلم کامپیوتر نرم افزار و گرفته ام میخوام برم کارشناسی فناوری اطلاعات یا همون رشته ی آی تی که شغل خودم هم شبکه آی تی است هرکس علاقه ای داره به نظر من بره این رشته ی خوبیه و کار پر درآمدی است اگه نرفتی پشیمون میشی حتما توصیه میکنم که این رشته رو برین باتشکر از ادمین اطلاعاتی خوبی در اختیار مردم میگذاری .
بهنام :
6 0
با سلام تشکر از اطلاعاتی که نوشتید
mohammad :
0 0
سلام من می خوام انتخاب رشتهوکنم میخواستم ببینم که این رشته it درامد خوبی داره یانه تشکر
یلدا :
0 0
با سلام میخواستم بدونم دوسال اول رو از ریاضی برم بهتره یا از هنرستان واینکه 2 سال اوک رو باید کامپیوتر بخونم یا itخوش به صورت جداگانه یک رشته داره؟ باتشکر
ali :
5 2
مرسی از اطلاعات خوبتون☺
عاطفه خاکسار :
0 0
سلام من امسال کنکور دادم می خواستم ببینم برای انتخاب این رشته چه رتبه ای لازم است در دانشگاه های دولتی شهر تهران
Maryam :
0 0
سلام من در آستانه انتخاب رشته ام کامپیوتر را دوست دارم ولی عالی عالی lcdl رو نمیدونم نظرتون چیه اگه itرو انتخاب کنم بازار کار برام مهمه چون باید حتما برم سرکار ممنون
حسین :
3 2
با سلام . اول تشکر می کنم برای مقالعه خوبتون و رشته امنیت یکی از زیر شاخه های رشته فناوری اطلاعات هست؟؟
مدیریت : با سلام و سپاس . بلی - یکی از زیر شاخه های رشته it رشته امنیت شبکه می باشد.
Hosein :
0 0
قبلا دوترم نرم افزار خواندم... الان کارمند هستم.. خیلی هم علاقه و پشتکار دارم به کامپیوتر... به نظر شماکدوم رشته رو بخونم و یه مقدار راحت تر باشه و کارهای عملی بیشتری داشته باشه
سجاد کریمی :
0 0
سلام ببخشید خواستم بدونم برای رشته کامپیوتر در علمی کاربردی شهر کرمانشاه کدام رشته بهتر است
سجاد :
0 0
سلام ببخشید خواستم بدونم برای ورود به دانشگاه علمی کاربردی دیپلم نیاز است؟
Ysamin :
0 0
سلام.مطالبتون واقعا خوب بود.اما ميخواستم بپرسم چه ىانشگاه هاى معتبرى هستن كه از اون ها امكان بورسيه شدن به امريكا هم هست رشته ى اى تى رو پوشش ميدن؟
ahmad :
0 0
سلام ممنون از متن جالبتون من تازه از رشته مهندسی ای تی فارغالتحصیل شدم از دانشگاه علمی کاربردی اما به دلیل مشغله کاری و ضعف اساتید دانشگاه که سر کلاس حاضر نمیشدن متاسفانه هیچ چیزی از این رشته نمیدونم و حالا خیلی علاقه دارم که یادش بگیرم تا شاید منبع درامدی هم برام باشه ممنون میشم اگه راهنمایی کنیین که باید ازکجا و چجوری شروع کنم. با تشکر از شما
رها :
0 0
سلام.من ترم آخررشتهITهستم ولی هیچی بلد نیستم چون کار نکردم،به نظر شما از کجا شروع کنم؟
mrymtjk :
0 0
این رشته برای کسایی که درسطح پایین کامپیوتربلدن خوبه یا ن
مهدی :
0 0
سلام من رشته مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات دانشگاه ازاد واحد کرج قبول شده ام به نظرتون خوبه این رشته رو بخونم و در اینده بازار کارش خوبه ؟
هانیه :
9 2
سلام مطالبتون عالیه من که نمی دونم چ رشته ی باید برم خخخ
جواد :
0 0
سلام یه سوال آیا کسی که رشته تجربی یا ریاضی خونده ميتونه در کنکور رشته it بخونه ممنون میشم جواب بدید
سحر :
0 0
سلام و خداقوت.کممممممممممک.من کارشناسی آِی تی تموم کردم والان میخوام ارشد بخونم.فقط هم به بازار کار فکرمیکنم.نمیدونم انفورماتیک آی تی بخونم یا شبکه.لطفا کمکم کنید
مدیریت : با سلام و درود، اگر به بازار کار فکر می کنید حتما در کنار هر رشته ای که می خوانید بحث های عملی کار را هم یاد بگیرید و سعی کنید تجربه کنید. چون هر رشته ای دانشاهی تحصیلات داشته باشید تا کار عملی و پیاده سازی مباحث تئوری را نداشته باشید هیچ کاری نمی توانید در آینده داشته باشید و در آن موفق شوید. ضمنا بیشتر بنگاه های تجاری دنبال نیرویی با تجربه و در وهله دوم نیروی با مدرک بالا هستند. شاد باشید.
میلاد :
7 0
واقعا عالی بود ..مرسی
elmira :
4 2
mamnoon awlii bood
امیر :
3 1
سلام‌ من الان پیش ریاضی هستم میتونم برم رشته it یا این رشته فقط برای فنی ها هست؟
مدیریت : بله می توانید
Amir :
0 0
سلام می خواستم بدونم رشته ریاضی شاخه ای تی هم داره؟ یعنی می تونم از ریاضی برم ای تی؟
اشکان :
0 0
هه سلام دوستان خسته نباشیم اگه برا کارو درامد میخواین درس بخونین، پس بیخیالش شین ، البته بگذریم که هستن کسایی که بدون داشتن مدرک مورد نیاز ومهمتر از اون سواد کافی درزمینه مورد نظر ، با توجه به بند پ الان سرکارشون هستن و خیلیم راضی ، کسایی که واقعا علاقه دارن و کار براشون زیاد مهم نیست برن ای تی
ریحانه :
0 0
سلام،ممنون بابت مطالب مفیدتون. من سال آخر رشته ی کامپیوتر هستم،درس های تخصصیم خوبه ولی تو ریاضی زیاد خوب نیستم میخواستم بدونم با این شرایط این رشته مناسب من هست یا نه؟
شقایق :
0 0
سلام من ترم ۲ رشته I.t هستم.تو یه شهر دیگه دارم این رشته رو میخونم تو کل مازندران تنها دانشگاه سراسری رشته it فقط بابل هست....الان من نمیدونم کارشناسی رشته من رو سراسری کدوم شهرها داره اگ میشه کمکم کنید.ممنون
Mehdi :
0 0
سلام.من رشتهitثبت نام کردمو شک داشتم به خوب بودن این رشته.ولی با اطلاعات شما واقعا خیالم راحت شد فهمیدم رشته خوبیه🤓💕
یلدا :
0 0
اخ جوون.ذوق مرگ میشم اینارو میخونم.واقعا عاشق رشتم هستم و با اینا بیشتر عاشقش میشم. ممنون
نسترن :
0 0
سلام من دانشجوی کاردانی نرم افزار هستم میخوام کارشناسی رو it بخونم ولی نیست و به جاش ict است. میخواستم ببینم ایا it مثل ict است و میشه از ict شاخه امنیت شبکه رو خوند یا نه؟
ℳ*** :
0 0
سلام دوستان خواهشم اینه که سریعا رانماییم کنید من یه ترم شیمی خوندم اما به خاطر اینکه مهندسی فناوری اطلاعات بروز تر هست و به نظرم برتر میخوام تغییر رشته بدم منتها با کامپیوتر کار نکردم میترسم همین مانع پیشرفتم بشه تو این رشته برا همین خواستم بدونم نیاز به دانسته قبلیداره یانه ...البته من این رشته رو میخوام که بعداز فارغ
elf :
0 0
IT بهترینه ولی باید تخصص و علم کافی را داشته باشی تا وارد ارسه ای در این زمینه بشین آموزش های دانشگاهی در حد متوسط است برای موفقیت در این رشته باید تخصص بیشتری داشته باشید
Behzad :
0 0
سلام.من کاردانی it دانشگاه علمی کاربردی گذروندم. الان میخام واسه کارشناسی یکی از دانشگاه های معتبر تو همین رشته رو قبول شم.فقط موندم منابع معتبر این رشته رو از کجا گیر بیارم
:
0 0
سلام من فوق دیپلم نرم افزار هستم میخوام برای لیسانس ای تی بخونم چه درس هایی برای کنکور ای تی؟
امیررضا :
2 0
عالی خیلی خوب بود
علیرضا :
0 0
سلام خدمت مـــــدیر معرفی عالی بود و همین باعث شد که دو دل بشم میخواستم بدونم بازار کار رشته نرم افزار خوبه یا it ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مدیریت : سلام - تمام بازارهای کاری خوب هستند حتی در بحران های اقتصادی - اما مهم اینه که تو تلاش کنی بهترین باشی - در کار متعهد باشی به مشتری - و سهم خودت و از بازار بدست بیاری - هیچ فرقی نمیکنه توی چه کاری هستی یا چه رشته ای - چون همیشه رقابت هست - همچنین در حوزه پرطرفدار آی تی که رقابت خیلی شدیدیتره
سمـــــــــــــ ... :
3 0
سلام..... ببخشید رشته ی ITو مهندسی فناوری اطلاعات کارشناسی دارند یا ارشد؟!
مدیریت : سلام - بله - هم کارشانسی هم ارشد - برای دکترا هم در حوزه آی تی فک کنم الان در دانشگاه های داخلی هم دوره برگزار می شود. اگر خیلی سوالتون مهمه از مراکز آموزش عالی می توانید دقیق تر سوالات خودتان را بپرسید
حسن :
0 0
سلام سایت تون عالیه من رشته انساانی میخونم ریتضیم یکم ضعیفه می تونم از رشته انسانی برمIt???
:
0 0
سلام،من ميخواستم رشته فناوري اطلاعات ثبت نام كنم ولي رفتم،وقتي رفتم براي ثبت نام ديدم ك رشته ب اين عنوان بود(كامپوتر-فناوري اطلاعات)ميخواستم بدونم همون مهندسي فاوري ايلاعات هستش؟
Ava :
0 0
سلام... من میخوام بدونم که چه کسانی با چه شرایطی تو این رشته موفق تراند؟ و اینکه به چه توانایی هایی نیازه؟ ممنون
محبوبه :
0 0
سلام من تا ۱۲شب وقت دارم.میخواهم استخدامی شرکت کنم و در قسمت رشته های مورد نیاز نوشته کامپیوتر(فناوری اطلاعات)یعنی من که ترم افزارم نمیتونم شرکت کنم.لطفا راهنمایی ام کنید.
suha :
0 0
سلام میخواستم یه سوال بپرسم من الان دانشجو ترم 3 فناوری اطلاعتم ولی در دانشگاه علمی کاربردی میخواستم بدونم که رشته ای تی واسه کارشناسی کنکور سراسری داره یا نه؟ خیلی واسم مهمه که دولتی قبول شم
آرزو قاسمی :
0 0
من ۳۴سالمه....رشته م تجربی بوده.....میتونم الان بدون آزمون تو این رشته شرکت کنم؟
kimiya :
0 0
سلام خيلي مقاله ي جالبي بود ميشه بدونم كه تحصيل دراين رشته در كشوري مثل انگلستان در چه درجه اي قرار داره؟ هم از نظر بازار كار هم از نظر ارزش رشته و اساتيد و اين كه آيا شما در باره ي درصد بورسيه گرفتن در اين رشته چقدره و چه ملاك هايي داره با تشكر
احسان :
0 0
سلام خسته نباشید من رشته it برداشتم دوره کاردانی ترم اولم دانشگاه علمی کاربردی میخواستم بدونم من موندم نرم افزار بخونم یا it دوس دارم طراحی سایت کنم و برنامه بنویسم وازشبکه ونت هم سردربیارم وهم بیرون بتونم کار کنم خودم وهم تومراکز دولتی استخدام بشم میشه کلی راهنماییم کنین؟
سمیرا :
0 0
سلام میخواستم ببینم میشه از رشته تجربی هم مدیریت فاناوری اطلاعات و مهندسیشو خوند؟؟؟
H_mazi :
0 0
ببخشیدبرای شغل پلیس فتا هم باید این رشته رو مطاله کرد درسته ؟؟؟:
Mohammad hosein :
0 0
واقعا عالی بود ! فقط میشه بگید که برای یادگیری این رشته در دانشگاه باید ریاضی قوی داشته باشیم یا نه؟😶😏
Feri :
0 0
سلام ، آی تی بنظر رشته خیلی خوبی میاد . فقط میخواستم بپرسم که تو آی‌تی ریاضی هم باید پاس کنیم یا نه ؟!
علی :
0 0
خیلی عالیه ممنونم
Sadegh :
0 0
باسلام میخواستم بدونم که برنامه نویسی هم در این رشته نقش داره یا نه چراکه من در درس برنامه نویسی مشکل دارم میخواستم بدانم با این حساب باز هم میشود در این رشته موفق باشم؟
لیلا :
0 0
سلوم من میخوام امسال کنکور بدم موندم روایتی رشته خوبی هس ک برم اگ میشه ی توضیح کوتاهی از رشته ایتی بدهید
مهندس جنگی :
0 0
سلام وعرض ادب دوستانی که مشاوره فناوری اطلاعات در زمینه کامپیوتر دارند در خدمتشون هستم موفق باشید. رشته تحصیلی مهندسی فناوری سیستم های سخت افزار
محمد :
0 0
با سلام من دانشجوی سال آخر کاردانی پیوسته مهندسی نرم افزار هستم و اینکه من میتونم به این رشته آی تی برم و در صورت رفتن تعداد واحدهام کم میشه؟ و به نظر شما من مهندسی نرم افزار را ادامه بدم بهتره یا برم آی تی؟ و اینکه یک رشته دیگه هم خوشم میاد مهندسی پزشکی این رشته بدون کنکور هم هست در دانشگاه آزاد؟ و بازار کسب کار کدوم بهتره آی تی یا مهدسی پزشکی؟ با تشکر
علیرضا :
0 0
سلام این رشته چند سال خواندنش طول میکشد؟
مونا :
0 0
سلام وقتتون بخیر . بابت اطلاعات کاملی که گذاشتین واقعا ممنونم . من دانشجوی این رشته هستم و رشته تحصیلیم رو واقعا دوست دارم . میخواستم بدونم مقطع کارشناسی رو میتونم در دانشگاه آزاد طی کنم ؟
ati :
0 0
سلام خسته نباشید من امسال کنکور دارم میخوام بدونم از نظر شما کدوم رشته در آینده بازار کارش برای خانمها بهتره؟
محمد :
0 0
با سلام خسته نباشید خواهشا جواب منو بدین توش موندم سوالم اینه من کاردانی رشته مهندسی نرم افزار دانشگاه آزاد هستم و میخوام برم علمی کاربردی آی تی خیلی علاقه بهش دارم. و خواستم ببینم من برم میشه همون پیوسته یا میشه نا پیوسته؟ اگه بشه پیوسته چند واحد میشه و ناپیوسته چند واحد. لطفا جواب بدین با تشکر
اکبر عبدی :
0 0
سلام. من برای کنکور ارشد فناوی اطلاعات امتحان دادم. آیا می توانم رشته های مهندسی کامپیوتر را هم انتخاب کنم یا خیر؟
شیرین :
0 0
سلام وقت بخیر، در حال حاضر رشته مهندسی فناوری اطلاعات جزء گرایش های رشته کامپیوتر هست؟
آرش :
0 0
من پدرم مهندس کامپیوتر هست ومنم به این کار علاقه دارم اما بیشتر به نرم افزار اما من توی هدایت تحصیلی برام فنی حرفه ای رو تو شاخه ی (ب) قرار دادن ولی الویت اول رشته های صنعت فنی حرفه ای هست . میتونم برم این رشته؟
علی :
0 0
خب از چه رشته هایی میشه وارد شد فنی حرفه ای (خدمات) یا فقط ریاضی
سجاد :
0 0
باسلام و تشکر از مقاله خوبتون . میخام کامپیوتر بخونم و در اینده توی بانک استخدام بشم کدوم زیر شاخه ها رو بانک جذب میکنه
کتایون :
0 0
سلام .من امسال پیرم دانشگاه علمی کاربردی برای خوندن امنیت شلکه در ایتده .اول اینکه بنظرتون دانشگاه کاربردی خوبه ؟ دوم اینکه کدوم گرایشش بهتره .و درامد بهاری داره ؟سوم این ک میگن رشته امنیت شبکه اگه تو بانک کار کنی حدود 10 میلیون میدن بهت .صحت داره؟
پوریا :
6 0
سلام من امسال کنکور دادم و الان باید انتخاب رشته کنم برای رفتن به رشته ی IT باید چه رشته ای را انتخاب کنم؟؟
امیر :
3 0
سلام من سال بعد انتخاب رشته دارم و نمیدونم کدوم رشته را انتخاب کنم 😩
راحله :
3 0
سلام خسته نباشین من کاردانی رشته فناوری اطلاعات گرایش اینترنت و شبکه گسترده خوندم ... الان برای کارشناسی دو دل هستم بعضی ها میگن برو‌مدیریت بازرگانی بخون بعضی ها میگن برو ایتی ایتی.. من از مدیریت خوشم میاد رشته خودمم دوس دارم واقعا دو دل هستم
سمیه :
5 0
سلام، من لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارم، مدرک کامپیوتر هم دارم ولی از اونجایی سطح زبان بالایی ندارم که در جایی مناسب مشغول به کار بشم دوس دارم در رشته مهندسی فناوری اطلاعات مشغول به تحصیل بشم،رشته تحصیلیم هم تتجربی بوده، حالا چطور میتونم برم سراغ این رشته؟؟ من به کامپیوتر علاقه دارم و چون زبان خوندم واسم کار با کامپیوتر شیرینه، برای اینکه در آینده بتونیم شغل خوبی داشته باشیم کدوم شاخه فناوری اطلاعات بازار کار بهتری داره؟ ممنون ميشم راهنماییم کنین
yasaman :
15 0
با سلام میخواستم بدونم دررشته امنیت اطلاعات ریاضی و برنامه نویسی جزو دروس پایه هست یا نه راستش برنامه نویسی و ریاضیم ضعیفه با تشکر
Hassan :
0 0
سپاسگزارم از تو ضیحات من قبول شدن به این رشته یکمی توضیح در مورد سختی یااساتی این رشته بگویید
پيمان :
0 0
با سلام و تشكر . در رشته هاي دانشگاهي زير مجموعه گروه رياضي فقط يك رشته با عنوان " فن آوري اطلاعات و ارتباطات " وجود داره . آيا اين همون مهندسي IT هستش ؟ چون پيشوند مهندسي براش در نظر گرفته نشده .
محمد :
0 0
سلام خسته نباشید من دانشگاه رشته IT قبول شدم ولی چون به ۱۸سال نرسیده ام گفتن نمیشه ادامه بدی خواستم ببینم رشته IT آیابازارکار دارد که ادامه بدم یا خیر ممنون میشم جواب بدین
sevda :
0 0
سلام میشه درمورد شاخه شبکه در مهندسی فناوری اطلاعات برام یکم توضیح بدین
پرويز :
0 0
سلام ميخواستم بدونم گرايش مهندسي فناوري اطلاعات شامل چه درس هايي هستش و آيا برنامه نويسي و نرم افزار و سخت افزار هم در اين گرايش تدريس ميسود
معصومه :
0 0
سلام من دانشجوحقوقم علااقم ب فناوری اطلاعات زیاده میشه شرکت کنم
Hossein :
0 0
واقعا خیلی عالیه من الان سال دوم رشته طراحی وب هستم و از رشته تجربی امسال به این رشته که علاقه داشتم تغییر رشته دادم واقعا رشته خیلی خوبیه
ناشناس :
0 0
تو این مقاله این رشته رو از لحاظ کشور هایی بجز ایران تعریف کردند واقعیت رشته فناوری اطلاعات در ایران این نیست خصوصا که الان دوگرایش اصلی اون رو هم به زیرشاخه مهندسی کامپیوتر انتقال دادند کلا رشته ایه که ثبات نداره در ایران و هرلحظه براش یه تصمیمی میگیرندو من بعنوان کسی که آی تی خونده این حرفا رو میزنم خصوصا اگر به برنامه نویسی علاقه نداشته باشی رشته مناسبی برای بانوان نیست به هیچ وجه. واقعیت را بپذیریم.
پرهام :
0 0
سلام و با سپاس فراوان از مقاله خوبتون.میخواستم بدونم که رشته it برنامه نویسی توش چجوریه آخه من خیلی علاقه به برنامه نویسی دارم .آیا این رشته زیر شاخه برنامه نویسی داره؟
فاطمه :
0 0
سلام با فوق دیپلم رشته فناوری اطلاعات کجاها میشه استخدام شد واس ی کار خوب؟؟
Alireza :
0 0
سلام. خیلی ممنون بابت مقالهی جامعتون.میخواستم بدونم ک برنامه نویسی در رشته ی ایتی ب چ مقدار میتونه سخت باشه؟یا اصلا ب چ شکل انجام میشه.ممنون میشم پاسخ بدین برام
sam :
0 0
سلام مرسي از اطلاعات مفيدتون،راستش من براي كارشناسي بين فناوري اطلاعات و تجارت الكترونيك موندم،ميخوام بدونم كدومش راحت تر هست و برنامه نويسي كمتري داره ممنون ميشم راهنماييم كنيد
عماد :
0 0
سلام من مدرک کاردانی الکترونیک دارم و می خواهم برای ادامه تحصیل، رشته IT را انتخاب کنم. چه توصیه ای می کنید؟
عماد :
0 0
سلام من مدرک کاردانی الکترونیک دارم و می خواهم برای ادامه تحصیل رشته آی تی را انتخاب نمایم. چه توصیه ای می کنید؟
Babak :
0 0
سلام دوست عزیز ممنون از اطلاعات خوبتون .من تو کاردانی رشتم یه چیزه دگ بود و علاقه ای بهش نداشتم حالا میخوام تو کارشناسی رشتمو عوض کنم . چه کاری باید انجام بدم . و بین کامپیوتر . نرم افزار و it کدوم بهتره؟
محنا :
0 0
سلام میخاستم بدونم رشتهitرو تو مقطع دبیرستان بابد انتخاب کنیم یادانشگاه؟
... :
0 0
سلام ...ببخشید از تجربی هم میشه رفت؟ رتبه مورد نیاز واسه دانشگاه خوب چقدر باید باشه؟
mohsen :
0 0
من برای آخر سال تحصیلی باید انتخاب رشته کنم به نظر شما رشته
mohsen :
0 0
من برای اخر سال باید انتخاب رشته کنم به نظر شما رشته it خوب است موقعیت شغلی آن چطور است ؟
@_@ ... :
0 0
سلام ... ممنون از راهنمایی خوبتون ... 😊 می خواستم بدونم بدای این رشته چقدر زبان لازمه؟؟؟ من امسال باید انتخاب رشته بکنم ... و بین رشته ی کامپیوتر و معماری دو دل هستم لطفا کمکم کنید ... ممنون 🙄☺🙂😊
shirin :
0 0
سلام و عرض ادب اگر امکانش هست میشه شماره تلفن تون رو بهم بدین برایِ این که سوال های بنده در این مورد بسیار است سپاس گذارم.
@arman_hp_9477 :
0 0
سلام من 17 سالمه و یازدهم ریاضیو تموم کردم و زبانم خیلی ضعیفه ولی میخام برم سراغ آی تی یا برنامه نویسی میتونم موفق شم یا نه /// و اینکه رتبه ای ک برای این رشته لازمه چنده /// و در حالت کلی ممنون میشم ک اگ رشته ای رو ک فرصت شغلی خوبی داره رو بم معرفی کنین...
:
12 0
سلام بنده دانش آموزش رشته ریاضی فیزیک هستم و علاقه شدیدی به فناوری اطلاعات و ارتباطات دارم و بسیار علاقه مند در حوزه امنیت شبکه هستم .به نظر شما من برم رشته ی امنیت شبکه و لیسانس بگیرم سریع استخدام می شوم و بهتر است رشته ی دیگری را انتخاب کنم .یا همین امنیت شبکه را بخوانم ؟ با تشکر
حمید علامی :
0 0
بسیلر عالی توضیح دادید با تشکر فراوان
:
0 0
رشته فناورى اطلاعات به طور جداگانه در دفترچه انتخاب رشته وجود ندارد! آيا الان شاخه اى از علوم كامپيوتر يا مهندسى كامپيوتر محسوب ميشود؟
Mahsa :
0 0
سلام خسته نباشید من امسال کنکور دادم و میخوام رشته ی آی تی بخونم ولی تو دفترچه فناوری اطلاعات پیدا نمیکنم باید چ رشته ای انتخاب کنم؟لطفا کمکم کنین
Mehdi :
0 0
خوب بود
neda.j :
0 0
سلام خسته نباشید من فوق دیپلم نرم افزار دارم بامعدل 12/51و علاقه زیاد به طراحی صفحات وب دارم میخوام کارشناسی صفحات وب علمی کاربردی بخونم اما زمان مشاوره ثبت نام منو دو دل کردن گفتن It بهتره و بازار کارش خوبه وبیشتر به درد آینده میخوره میخواستم نظر شما را هم بدونم لطف کنین مشاوره ای بدین ممنون میشم
negar :
0 0
سلام من فوق دیپلم نرم افزار دارم میخوام کارشناسی طراحی صفحات وب بخونم دانشگاه علمی کاربردی ولی خود مشاور به من پیشنهاد تحصیل در رشته It دادن بازار کارش بهتره گفتن نظر شما چیه ؟
Mostafa :
0 0
با عرض سلام و خسته نباشيد. من كارداني رشته علوم ارتباطات(روابط عمومي) خوندم براي كارشناسي ميخوام برم رشته IT چيز خاصي هم از كامپيوتر و نرم افزار نميدونم ولي ملا به اينجور كارها علاقه مندم... با تلاش و مطالعه و مارميسه موقق شد توابن رشته با ابن اوصاف من ؟؟ ممنون ميشم پايخ بدين
:
0 0
سلام من کاردانی الکترونیک دارم و در قسمت مخابرات یک کارخانه بزرگ مشغول کار هستم همچنین در قسمت شبکه و سخت افزار آن هم کمک میکنم آیا ادامه تحصیل در رشته مهندسی فناوری اطلاعات به بهتر انجام دادن کار من کمکی می کند و آیا با کم بودن وقت مطالعه می توان دروس آن را پاس کرد
Kimiya :
0 0
سلام من برای دانشگاه یک رشته خوب می خوام اما اطلاعاتی از رشته های کامپیوتر را ندارم به نظر شما کدام از رشته ها فرصت شغلی خوبی دارد
عرفان :
0 0
با سلام . من ۱۷ ساله و رشته انسانی میخونم . از بچگی علاقه زیادی به کامپیوتر (نرم افزار و it ) داشتم حتی الان تو یه مجموعه گیم کار میکنم گیم مد طراحی میکنم زبان c++ تا حدی بلدم از مجموعه های دیگه میان تا باگای گیم مدشون و فیکس کنم..... با این شراط میتونگ یکی از این دو تا رشته هارو ادانه بدم ؟
حسین :
0 0
سلام من امسال سال اخر رشته طراحی صفحات وب هستم به نظرتون رشته it رشته خوبی دانشگاه بخونم لطفا راهنمایی کنید
جواد :
0 0
سلام ممنون از اطلاعات خوبتون من کلاس نهم هستم برم رشته ی ریاضی بعد ایتی بخونم یا برم فنی حرفه ای کامپیوتر بعدا ایتی بخونم لطفا بگید
عطیه :
0 0
سلام من سال آخررشته انسانی هستم.می خوام بدونم فناوری اطلاعات وارتباطات بازارکار مربوط به رسانه ملی وتلویزیونی داره؟یامثلا فیلمسازی وکارگردانی؟آینده شغلی این رشته تامینه؟
zahra :
0 0
سلام خسته نباشید بابت مطالب خوبتون من سال 98 باید کنکور بدم و رشتم هم کامپیوتر هست فقط ریاضیم زیاد قوی نیست میخاستم ببینم توی این رشته دچار مشکل میشم یه ن؟ ممنون میشم جواب بدید
Mahdi :
0 0
سلام از طریق رشته انسانی هم میشه رشته ITرفت ؟
Mehdi :
0 0
عالی بود
مهتاب :
0 0
سلام. توضیحاتتون واقعا حرف نداشت. معرکه بود. تنها توضیحات کاملی بود که تا حالا خونده بودم.
آنیکا :
7 0
سلام.ممنونم از اطلاعات جامع و کاملتون.بنده دیپلم تجربی دارم و برای پیش علوم انسانی رو انتخاب کردم اما چند واحدش هنوز مونده. در حال حاضر نیروی خدمات یک شرکت هستم. دوست دارم ITبخونم. خواستم بدونم من با دیپلم تجربی یا پیش انسانی میتونم IT بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی بخونم. از طرفی هم بنده دنبال اینده خوب هستم. میشه راهنماییم کنید که کدوم گرایش این رشته اینده تضمین تری داره و بازار کار بهتری داره. ممنونم
علی :
0 0
سلام من میخواهم ثبت نام کنم سخته واقعا
نگار :
0 0
سلام...ممنون از توضیحات خوبتون....۴۶ سالمه محیط زیست خوندم....سالهاست شغلی ندارم....بتازگی علاقمند به آی تی شدم....و در موردش تحقیق میکنم....ممکنه بفرمایید از کجا میتونم شروع کنم تا در زمان کوتاه به این علم تا اندازه ای آشنا باشم تا بتونم به بازار کار برم ....آیا میشه به جایی رسید که توانایی کار در این زمینه خارج از کشور هم داشته باشم
نازبانو :
0 0
سلام من الان سال اول رشته ی کامپیوترم میخواستم بدونم از چه شاخه ای رو باید بخونم که بتونم در پلیس فتا استخدام شم. من در اینجا شماره تماس دادم لطفا جوابمو از طریق پیامک برام ارسال کنید.
رحمان :
8 0
مرسی از توضیحاتتون
:
0 0
سلام،من برای رفتن به رشته آی تی باید رشته فنی بخونم یا ریاضی
:
0 0
ایا ict همون رشته مخابرات هستش؟؟؟؟؟
ارسلان :
0 0
سلام .آیا از رشته انسانی می توان آی تی رفت
امیر :
0 0
سلام من نهمم میخام انتخاب رشته کنم از کدوم رشته میشه رفت IT ریاضی یا فنی؟؟؟؟؟
ندا :
0 0
من فارغ التحصيل كارشناسي اوشد هستم با توجه به اينكه رشته خوبيه ولي تو دانشگاه چيزي ياد نميگيريد صرف علاقه اس بايد خيلي از دورها رو بيرون از دانشگاهًياد بگيريد
نسیم :
0 0
سلام.... من رشتم ایتیه کارمم تو زمینه رشتمه و بشدت دوسش دارم
امید :
0 0
با سلام من مدرک کارشناسیم مکانیک ماشین ابزار هست.میخواستم بدونم میتونم ارشد مدیریت فناوری اطلاعات برم؟
0123 :
0 0
سلام. من امسال کنکور دادم. به رشته های کامپیوتری علاقه دارم. مخصوصا it. بنظرتون کشور درحال حاضر به چی نیاز داره؟ و سوال بعدیم اینه که زبان قویی باید داشته باشم برا این رشته؟
فرشته :
0 0
عالی بود
دنیا :
0 0
من رشته فناوری اطلاعات کاردانی دانشگاه دولتی ایلام قبول شوم ولی نمیدونم ک برم با نه😢
امیرحسین :
0 0
سلام من کاردانی الکتروتکنیک خوندم الان موندم کارشناسی بین رشته خودم و it کدومو بخونم لطفا ی راهنمایی کنید
ALICR7 :
0 0
با عرض سلام خسته نباشی یک سوال داشتم من ترم اول ای تی هستم خیلی دوست دارم بدونم من بعد از اینکه فارغ التحصیل شدم میتوانم سرکار دولتی بروم یانه ایا بازار کاری مناسبی داره یا خیر
amin :
0 0
سلام من میخوام امنیت شبک بخونم ولی نمیدونم تو انتخاب رشته چی بنویسم و چه جوری وارد بشم لطفا کمک کنید
زهرا :
0 0
باسلام،من داوطلب پشت کنکور کامپیوتر هستم میخاستم بدونم در رشته itبرنامه نویسی جزءهمه درسهاست؟
مصطفی :
0 0
سلام.من رشته مهندسی فناوری اطلاعات( itیا چندبخشی ) هستم.می خواستم بدونم مهندسی فناوری اطلاعات با مهندسی کامپیوتر یکی هست یا باهم فرق میکنند؟ تودفترچه آزمون استخدامی نوشته مهندسی کامپیوتر کلیه گرایش ها،می خواستم بدونم میتونم ثبت نام کنم یا نه.. وقتی تو سایت سازمان سنجش رشته فناوری اطلاعات رو انتخاب میکنم با هنرآموز کامپیوتر قبول نمیکنه،ولی مهندسی کامپیوتر که انتخاب میکنم قبول میکنه،خواستم بدونم اگه با مهندسی کامپیوتر ثبت نام کنم مشکل ساز نشه/چون روی مدرکم اسمی از مهندسی کامپیوتر نیست..با سپاس
سام :
0 0
من امسال رشته مهندسی کامپیوتر برداشتم میشه گرایشم رو به ای تی تغیر داد؟ باید تغیر رشته بدم یا تو گرایش ها انتخاب میکنم
Maral :
0 0
سلام وقت بخیر من عاشق برنامه نویسیم فقط موندم در مهندسی کامپیوتر بیشتر برانامه نویسی کار می کنند یا ای تی؟!
رسول :
0 0
سلام سرفصل ها رو دیدم رشته مهندسی کامپیوتر سرفصل های جذاب و بهتری و کامل تری دراه مثلا از امنیت داره تا پایگاه داده و برنامه نویسی
علی :
0 0
سلام‌ من رشته علم و اطلاعات میخونم‌ میتونم‌ برا ارشد به رشته فناوری اطلاعات برم‌
هانیه کرمی پور :
0 0
سلام من کاردانی آی تی دارم میخواستم کنکور شرکت کنم رشته خودمو ادامه بدم خواستم بپرسم دانشگاه دولتی داریم برا رشته خودم
آدریانا :
0 0
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم از رشته انسانی هم میشه رفت؟وکدوم دانشگاه های دولتی داره.
ابوالفضل :
0 0
سلام ببخشید میخواستم بپرسم که میشه از رشته فنی حرفه ای وارد رشتهltشود
میلاد :
3 0
سلام من میخام کنکور بدم و رشتمو عوض کنم میخام بدونم برای خوندن it اول باید کاردانی کامپیوتر رو گرفت و بعد کارشناسی it یا از همون اول هم میشه کاردانی it رو خوند
کوثر چراغی زاده :
4 0
من عاشق رشته مهندسی فناوری اطلاعات هستم با این توضیحات علاقه من چندین برابر شده ممنون از توضیحاتتون
علی :
0 0
ممنونم از توضیحاتتون،من کاردانی برق قدرت یا همون الکتروتکنیک خوندم ایا می تونم برای کارشناسی رشته مدیریت فناوری اطلاعات بخونم؟
:
0 0
با سلام و عرض ادب یه سوال داشتم کسایی که می دونند به خصوص مدیر سایت خواهش می کنم ، لطفاً جواب بدن. نقش زبان در این رشته خیلی زیاده یا نه؟؟
نازنین :
0 0
بایا سلام.من ۸سال پیش دانشگاه دوترم آ ی تی خوندن پیام نور والا ن میخوام دوباره بدم ادامه بدم آیا دانشگاه آزاد بهتر آموزش ابتدایی بخونم یا همونجا ادامه بدم و بازار کار کدوم بهتر است ممنون میشم پاسخگو باشید
کامران :
0 0
سلام میخواستم بدونم آیا رشته ictزیر شاخه مهندسی کامپیوتر هس یا خودش یه رشته محسوب میشه که دارای چند تا زیر شاخه هست؟
سودابه :
0 0
باسلام من کاردانی it هستم یک نظر از شما خواستم کارشناسی کدوم گرایش it هم از نطر اطلاعات هم از نظر کاربردی بهتر است ؟
امیر :
0 0
خوب بود اما بیشتر سوالاتی که میخوام نداره
فاطمه :
0 0
برای طراحی دکوراسیون چه رشته ای باید وردارم؟
Morvarid :
0 0
سلاممن الان رشته علوم انسانی هستم کنکور و ادامه تحصیلم در رابطه با این رشته هایی باشه که گفتید.میشه راهنماییم کنید که چه کنکوری بدم؟چجور وارد این رشته بشم؟ ممنون میشم ازتون😊☺.
دانیال پورسلطان ... :
2 0
سلام ممنون از اطلاعات خوبتون. من مهندسی فناوری اطلاعات امیر کبیر تهران قبول شدم.
علی :
0 0
سلام من در رشته انسانی هستم و امسال کنکور دارم میخوام کامپیوتر بخونم و بیشتر همین it مد نظرمه ولی نمیدونم از انسانی میتونم شرکت کنم یا فقط از طریق رشته ریاضی یا کنکور ریاضی بدم؟؟؟
سلام :
0 0
من امسال قراره تعیین رشته کنم (کلاس نهم هستم و میخوام برم هنرستان )میشه بگید شبکه و نرم افزار میشه it یا شبکه و نرم افزار رایانه
علیرضا :
0 0
سلام رشته it در اینده چه کار هایی باید انجام بدیم اینده ی شغلیش چیه
zhre frqni :
0 0
سلام من امسال قراره کنکور بدم ورشتم انسانی میتونم ازاد it بخونم یا ن؟
هنرجوی نرم افزا ... :
0 0
سلام خسته نباشید.خیلی ممنون.ببخشید من سال دوازدهم نرم افزارم.میخواستم بپرسم باید چه رتبه ای و چه دانشگاهی رو مد نظر قرار بدم برای رشته فناوری اطلاعات؟
زهرا :
0 0
واقعا ممنونم من فردا میرم فرم هدایت تحصیلی پر کنم و تصمیممو گرفتم الان🙏🏻🙏🏻
زهرا :
2 0
با عرض سلام .‌ ممنونم از اطلاعاتی که گذاشتید🙏🙏 . من تمام وجودم شده این رشته و با دیدن و مشاهده کردن این مطالب ، علاقه چندین برابر شد .❤❤❤
میثم احمدی :
0 0
سلام من دوازدهم انسانی درس میخونم آیا میشه که به این رشته بیام تو دانشگاه؟
بی باک :
0 0
سلام خسته نباشید ببخشید، برای از رشته فناوری اطلاعات میشه مامور اطلاعات و امنیت شد؟
Azar :
0 0
سلام ببخشید من رشته تجربی هستم .و میخواستم برای ادامه تحصیل توی دانشگاه itبخونم اما خب اطلاعات دقیقی ندارم که باید چیکار کنم اگه میشه راهنمایی کنید
:
0 0
از رشته انسانی هم میشه وارد مدیریت ای تی شد؟ و اینکه ای تی فقط مربوط به مقطع ارشد هست؟
قلیزاده :
0 0
با سلام من ارشد سیستم های اطلاعاتی را خواندم می خواستم راهنمایی کنید برای دکترای انفورماتیک پزشکی می تونم شرکت کنم. با تشکر
جواد :
0 0
سلام من با دیپلم. انسانی میتونم اطلاعات it بخونم؟؟؟
فاطمه :
0 0
از انسانی هم میشه وارد این رشته شد؟
وحید :
0 0
ممنون ازمقاله خوبتون
یاسر :
0 0
سلام تحقیق می خواستم درمورد تاریخ فناوری در رشته کامپیوتر
آیدا :
0 0
سلام ببخشید میخواستم بدونم کتابهای ترم اول فناوری اطلاعات it چه کتابهایی هست؟