ملاحظات امنیتی در طراحی سایت

10 / 10
از 1 کاربر

تدابیر امنیتی در نظر گرفته شده در طراحی سایت

در طراحی سایت به منظور حفظ امنیت ، تدابیری در نظر گرفته می شود که در این بخش از مقالات شرکت طراحی سایت مبنا به آنها اشاره می کنیم. ملاحظات امنیتی با هدف جلوگیری از بروز خطا و خرابکاری بر روی سایت ها در نظر گرفته می شود. در ادامه به تدابیری که در طراحی سایت برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی اتخاذ می شود، اشاره می کنیم. این تدابیر در حالت کلی به دو دسته تقسیم می شوند.

دسته اول، آن دسته از تدابیر امنیتی هستند که به منظور جلوگیری از نفوذ افراد خرابکار به بانک های اطلاعاتی و همچنین ممانعت از ورد به پنل مدیریتی گرفته می شوند. در این موارد معمولا رمز عبور و گذر واژه ها را با استفاده از یک الگوریتم مناسب، کد گذاری کرده و آن را در بانک اطلاعاتی ذخیره می کنند.

ملاحظات امنیتی در طراحی سایت

دسته دوم تدابیر امنیتی در طراحی سایت ، ممانعت از ارسال و تزریق دستور به کارگذار بانک اطلاعاتی می باشد. برای این منظور، زمانی که کاربر به سایت وارد می شود، بین کامپیوتر کاربر و کارگزار یک مسیر حفاظت شده با استفاده از SSL تشکیل می شود و پس از آن تمام انتقال اطلاعات از طریق این مسیر رخ می دهد. با استفاده از این تکنیک در طراحی سایت ، دیگر امکان دسترسی به اطلاعات برای آن دسته از افرادی که قصد استراق سمع را دارند، فراهم نخواهد بود.

این دو مورد تنها برخی از تدابیری هستند که می توانید برای امنیت طراحی سایت ، از آنها بهره بگیرید. اطلاعات جامع و کامل تر در زمینه طراحی سایت را می توانید از بخش مقالات وب سایت شرکت طراحی سایت مبنا مطالعه نمایید. در بخش مقالات سعی کردیم تا حدالامکان مطالب مفید و کاربردی را برای شما علاقه مندان عزیز ارائه نماییم.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده