موجودیت ها در html

10 / 10
از 1 کاربر

منظور از موجودیت ها در html ، آن دسته از کاراکترهایی هستند که بر روی صفحه کلید کامپیوتر شما وجود ندارند و برای استفاده از آنها در طراحی سایت باید تعدادی از کاراکتر ها را با یکدیگر ترکیب کنید. در این قسمت از آموزش html قصد داریم شما را با انواع موجودیت ها در html و چگونگی استفاده از آنها در طراحی سایت ، آشنا کنیم.

موجودیت ها در html می توانند به دو صورت کاراکتر نام و کاراکتر عدد وجود دارند. مزیت استفاده از موجودیت نام در مقابل نهاد عدد در طراحی سایت ، سهولت به خاطر آوردن نام است، و از معایب آن این است که مرورگرها، تمام نام ها را پشتیبانی نمی کنند اما ساپورت عدد در مرورگرها خوب است. توجه داشته باشید که موجودیت نام به کوچک و بزرگی حروف حساس است.

کاراکترهای علامت کوچکتر و بزرگتر

در صورت استفاده از علامت های کوچکتر (>) و بزرگتر (<) در طراحی سایت، مرورگر ممکن است این علامت را با تگ اشتباه بگیرد، در نتیجه در هنگام برنامه نویسی به منظور به کار بردن این علامت ها در طراحی سایت، باید از کاراکتر خاص استفاده کرد. برای نمایش علامت کوچکتر در طراحی سایت باید از کاراکتر ";&lt" و یا ";&#60" استفاده کرد و به منظور ارائه علامت بزرگتر می توان موجودیت ";&gt" و یا ";&#62" را به کار برد.

ایجاد فضای بدون شکست

یک کاراکتر رایج که در موجودیت ها در html استفادهمی شود، فضای بدون شکست است که با کاراکتر (;&nbsp) معین می شود. توجه داشته باشید که مرورگر همیشه فضای صفحات html را کوتاه می کنند. اگر شما 10 فاصله در متن خود اعمال کنید، مرورگر 9 فاصله را حذف می کند. به منظور اضافه کردن فضای واقعی در طراحی سایت از کاراکتر ;&nbsp استفاده کنید.

در جدول زیر رایج ترین علائم و کاراکترهای موجودیت در html را که کاربرد زیادی در طراحی سایت دارند را برای شما کاربران عزیز ارائه کرده ایم:

 

ردیف

 

 

نتیجه در مرورگر

 

موجودیت نام

 

موجودیت عدد

 

توضیحات

1

;&lt

";&#60

علامت کوچکتر

2

;&gt

;&#62

علامت بزرگتر

3

 

;&nbsp

;&#160

ایجاد فضای بدون شکست

4

&

;&amp

;&#38

 

5

¢

;&cent

;&#162

سنت

6

£

;&pound

;&#163

پوند

7

¥

;&yen

;&#165

ین

8

;&#8364

;&euro

یورو

9

©

;&copy

;&#169

کپی رایت

10

®

;&reg

;&#174

علامت تجاری ثبت شده

ارسال نظر و نظرات ثبت شده