چرخه حیات دامنه چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر

در این مقاله از طراحی سایت ، قصد داریم اطلاعاتی را در زمینه چرخه حیات دامنه در اختیار شما قرار دهیم . زندگی و حیات یک دامنه را به 5 دوره و زمان مختلف تقسیم می کنند :

چرخه حیات دامنه

1-      دوره اول – دوره آزاد – Available  :

در این زمان دامنه آزاد می باشد و هر شخصی می تواند با انجام پرداخت هزینه آن، آنرا به نام خود ثبت کند.

2-      دوره دوم –  دوره فعال – Active :

این زمان  دوره ای ست که شخصی یا نهادی آن را ثبت کرده است. در این دوره هر شخص می تواند از دامنه خود استفاده نماید و در هر زمانی تا رسیدن انتها زمان فعال آن را از یک سال تا ده سال تمدید نماید.

3-      دوره سوم –  دوره انقضا – Expired :

دوره 45 روزه بعد از اتمام تاریخ اعتبار دامنه می باشد، که اگر در زمان فعال بودن شخص دامنه ی خود را تمدید نکند، می تواند با پرداخت هزینه ای کم دامنه خود را تمدید نماید. همچنین در این زمان دامنه غیر فعال می باشد.

4-      دوره چهارم –  دوره باز خرید – Redemption Period :

اگر دامنه در زمان فعال و انقضا تمدید نشود، وارد دوره ی 30 روزه به نام باز خرید می شود، در این دوره همچنان دامنه غیر فعال می باشد و فقط مالک دامنه می تواند با پرداخت هزینه ی چند برابر هزینه اولیه، ثبت دامنه اقدام به تمدید آن نماید.

5-      دوره پنجم – دوره حذف -  pendin deletion :

این دوره ی 5 روزه است که هیچ کس حتی مالک دامنه نمیتواند آن را تمدید نماید، و بعد از این 5 روز دامنه به صورت آزاد در می آید، و همه افراد می توانند این دامنه را ثبت نمایند. 

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
حسین : سوال
8 0
با سلام و خسته نباشید خدمت همه بابت سایت خوب و پیشرفتتون ممنونم و از تون قدر دانی می کنم سوال من این بود که چگونه دامنه ی آزاد داشته باشم و دامنه برای همیشه برای خودم باشد ، چگونه است ، آیا بعضی از هاست ها آدرس دامنه دارند و می توانم از طریق هاست دامنه ی رایگان بسازم ممنون
مدیریت : پاسخ
8 0
با سلام و احترام و سپاس از قدرانی تون دامنه ها را فقط می توان یک الی 5 ساله ثبت نمود و برای داشتن یک دامنه برای همیشه، ملزم به تمدید آن قبل از اتمام دوره انقضاء دامنه هستیم