چیدمان صفحه در HEO چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر

در مبحث HEO سایت ها، یکی دیگر از نکات مهم در بهبود آن، و جذب نظر کاربران و مخاطبان، بحث چیدمان صفحه و یا همان صفحه آرایی می باشد.

متخصصان و روانشناسان بر این عقیده اند که بسیاری از مردم در نمای اولیه وب سایت هایی که زبان آنها لاتین و سبک نوشتن آنها از چپ به راست می باشد، تصویر اولیه و فکوس اولیه آنها به صورت حرف F انگلیسی می باشد.

و در وب سایت هایی که زبان نوشتاری آنها فارسی و عربی می باشد و سبک نوشتاری آنها از راس به چپ می باشد، نمای اولیه و فکوس اولیه آنها به صورت F برعکس می باشد. که این تمرکز نگاه را در عکس پایین مشاهده می نمایید.

HEO چیست

در طراحی سایت امروزه از این مناطق برای قرار دادن مطالب برگزیده و مهم سایت استفاده می نمایند. باید دقت داشته باشیم این نمای اولیه نیز می تواند تاثیر زیادی در جذب مخاطبان داشته باشد. پس دقت نماییم که حتما در این مناطق از عکس ها، رنگ ها و نوشته های با کیفیت و تاثیر گذار استفاده نمایید تا HEO سایت بهتری در طراحی سایت خود داشته باشیم.

معمولا بخش اصلی سایت ها که قرار است پست ها و اخبار و مطالب ما در آن درج شود بهتر است در سمت راست سایتمان قرار داده شود، و می توانیم با قرار دادن لایه و جدولی در حاشیه سمت چپ، برای سایر قسمت های سایت خود استفاده نماییم، از جمله بنر ها، لینک ها، ورد کاربران و سایر ماژول های که قرار است در سایت استفاده نماییم.

نکته مهمی که باید به آن اشاره نمایم در این بخش این می باشد که، در چیدمان صفحه نخست خود باید تا جایی که می توانیم از شلوغ کردن آن خود داری نماییم و با استفاده از قرار دادن منو های جذاب و اسلاید شو های جذاب، کاربران را به بخش ها و صفحات دیگر وب سایت خود راهنمایی کنیم.

در طراحی سایت خود ما می توانیم با چیدمان مناسب حتی از هدر رفتن فضا ها جلوگیری نماییم.

اینها بخشی از تجربیات چند ساله ما در طراحی سایت بود؛ لطفا تجربیات و نظرات خود را در این زمینه با ما از طریق نظرات پایین صفحه به اشتراک بگذارید. 

ارسال نظر و نظرات ثبت شده