CDATA در XML

10 / 10
از 1 کاربر

در مقالات طراحی سایت اطلاعات جامع و مفیدی را در زمینه تمام نرم افزارها و تکنولوژی ها در اختیار شما قرار خواهیم داد. در این بخش از آموزش xml می خواهیم CDATA در XML را برای شما توضیح می دهیم .
استفاده از تگ cdata باعث می شود تا متن موجود در بین این تگ توسط مرورگر نشان داده نشود.این تگ عملکردی مانند Comments در جاوا اسکریپت و.. دارد . هر تگ < CDATA > با عبارت CDATA! > شروع و با "<[[ "  پایان می یابد . برای مثال کاراکتراهایی مثل " < " یا " & " در XML غیر مجاز هستند . به کار بردن کاراکتر " < " در کدهای XML باعث بروز خطا می شود ، زیرا پردازشگر تصور می کند که ابتدای یک تگ جدید است .
یا بکارگیری کاراکتر " $ " نیز باعث ایجاد error در برنامه می شود ، زیرا پردازشگر تصور می کند که این کاراکتر ابتدای نام یک موجودیت ( Entity ) است .کدهایی شبیه کدهای جاوا اسکریپت ، شامل تعداد زیادی کاراکترهای " < " و یا " & " هستند .

برای جلوگیری از بروز خطا در هنگام قرار دادن این کدها در سند XML ، باید آنها را در یک تگ < CDATA > قرار دهید از آنجایی که تمام دستورات متنی و المنتهای وارد شده در یک فایل xml توسط مرورگر ها پردازش می شود ، پردازشگر xml تمامی متن ها و المنت های موجود در سند xml را پردازش می کند . PCDATA ، عنوانی است برای اطلاعات و داده هایی در یک فایل XML که توسط پردازشگر آن ، خوانده و پردازش می شوند . به مثال زیر توجه نمایید :

<name>
    <first>Bill</first>
    <last>Gates</last>
</name>

مثال زیر نیز یک قطعه سند جاوا اسکریپت به سند xml اضافه می کند برای اینکه موقع اجرا خطا داده نشد آن را در درون تگ cdata قرار می دهیم .

< script >
    <![CDATA[
        function matchwo(a,b)
           {
               if (a < b && a < 0) then
                   {
                       return 1;
                   }
              else
                 {
                     return 0;
                 }
            }
    ]]>
</script>

ارسال نظر و نظرات ثبت شده