HEO چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر

HEO مفهوم جدید و تجربی می باشد که بر پایه و اساس علم روانشناسی، وارد علم طراحی سایت شده است.

اگر توجه کرده باشید، هر انسان و خود ما در نگاه اول به هر شی، عکس، مطلب، حتی انسان ها و تمام اجسام، ابتدا به قسمت خاصی از آن توجه می نماییم. با توجه به این شناخت از نگاه انسان، متخصصان و روان شناسان به طراحان سایت ها توصیه کردند که به این نقاط توجه خاصی نمایند، و در طراحی وب سایت خود از این نقاط بهره بیشتری ببرند.

البته در بسیاری از موارد انسان های با دقت و طراحان با دقت از این نقاط در طراحی خود استفاده می نمودند. چون با توجه به دید خود از این مناطق برای مطالب پر بازدید خود استفاده می نمودند.

HEO چیست

اما در این مقاله می خواهیم به طور دقیق تر و علمی تر این مناطق را به شما معرفی کنیم.

 البته مفهوم HEO مفهوم کلی تر از پرداختن به این نقاط است، و فقط بخشی از آن، توجه به نقاط کلیدی در طراحی سایت می باشد.

مفهوم HEO مفهومی جدا از SEO می باشد. و به تمام نکات نمایشی سایت برای بازدید کنندگان می پردازد. نکاتی از قبیل چیدمان صفحه، رنگ ها، فونت ها و... که در ادامه با تک تک این نکات آشنا می شویم.

ما به جز جذب بازدید کنندگان زیاد برای وب سایت خود، باید به این نکته توجه داشته باشیم که نحوه ی نمایش ما برای آنها خسته کننده نباشد. باید کاربری که وارد وب سایت ما می شود، با توجه به رنگ و فونت و قالب و چیدمان صفحه ما دچار سر در گمی برای بازدید نشود.

باید بتواند به راحتی مطالب را مطالعه نماید، بدون آنکه چشم هایش خسته شود.

باید بتواند مطالب مورد نظر خود را در دسته بندی خاص آن مطلب مشاهده نماید.

باید قابلیت این را داشته باشد که خلاصه ای از مطالب هر پست را، قبل از باز کردن آن مطلب، مشاهده نماید، تا در صورت نیاز، اقدام به مطالعه کامل آن نماید.

اینها نکاتی ست که باید در طراحی سایت خود رعایت نماییم، تا به جز سئو خوب دارای HEO خوب و نمایش خوب اطلاعات برای بازدید کنندگان باشیم. اگر شما علاقه مند به طراحی سایت هستید و یا از سایت و وبلاگی پشتیبانی می نمایید و یا آن را مدیریت می نمایید، سفارش می نمایم مقالات مربوط به سئو و HEO  را مطالعه نمایید، تا در بهینه سازی سایت خود بتوانید آن را اعمال نمایید.

امروزه شرکت های زیادی طراحی سایت را انجام می دهند، اما فقط تعداد انگشت شماری از آنها به تمام این موارد و اصول طراحی سایت و بهینه سازی سایت ، دقت می نمایند. پس بهتر است برای طراحی سایت به سراغ این شرکت ها برویم.

در کشور عزیزمان ایران شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا با توجه به تمام این اصول و داشتن طراحان سایت با تجربه، در زمینه طراحی سایت و بهینه سازی سایت فعالیت می نماید، که می توانید از طریق آدرس سایت این شرکت sitedesign-co.com ، نمونه های طراحی سایت و سایت های بهینه سازی شده ی آنها را مشاهده نمایید، تا با نوع فعالیت آنها آشنا شوید. 

ارسال نظر و نظرات ثبت شده