Jquery چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر

jQuery (جی کوئری) یک کتابخانه ای از جاوا اسکریپت است که اسناد HTML (اچ تی ام ال) را به سادگی پیمایش می کند وهمچنین مدیریت و رسیدگی به رویدادها، متحرک سازی، تعاملات Ajax (آجاکس) برای سرعت دادن به توسعه وب را آسان می سازد.

در واقع Jquery یک چارچوب جاوا اسکریپت (java Script) است که هدف از خلق آن آسانسازی جاوا اسکریپت برای استفاده در طراحی سایت است.

برای استفاده از جی کوئری آن را باید به صورت یک لایه انتزاعی تعریف کنیم چرا که اکثر قابلیت هایی را که برای استفاده آن ها چندین خط باید کد نویسی میکردیم را در یک قالب به نام functions (توابع) قرار داده است که ما را قادر می سازد قط در یک خط کد آن قابلیت را فراخوانی کنیم.

لازم به ذکر است که نمیتوان از Jquery به عنوان جایگزینی برای جاوا اسکریپت استفاده کنیم زیرا بعضی از کد های میانبر طریقه نوشتاری را در اختیارمان میگزارد در واقع باز هم از کد های جاوا اسکریپت استفاده میکنیم.

Administrator\files\UploadFile\keep_calm_and_use_jquery_by_cisoxp-d4x2q73.jpg

این مقالات آموزش Jquery ، شرکت طراحی سایت مبنا سعی بر آن دارد که بیشتری از دستورات جاوا اسکریپت را (مانند فراخوانی Ajax و عملیات DOM را ساده و آسان نماید تا کاربر بتواند با کمترین دانش و علمی راجع به جاوا اسکریپت بتواند قابلیت های مورد نیازش را ایجاد نماید. به طوری که قادر خواهید بود برای هر کاری یک پلاگین Jquery دریافت کنید.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده