سئو | بهینه سازی سایت

8 / 10
از 285 کاربر

برخی از پروژه های بهینه سازی سایت در حال اجرا و نتایج حاصل از جستجوی لغت :

آیا بدست آمدن این نتایج در گوگل اتفاقی است ؟!!!

سئو چیست؟

شاید تا بحال متوجه این موضوع شده باشید که وقتی در فضای اینترنت در یک موتور جستجو مطلبی را سرچ میکنید وب سایت هایی که دارای ارزش و رتبۀ بالاتری نسبت به دیگر سایت ها  هستند در صفحه اول نمایش داده می شود.بعنوان مثال شما کلمه ای را در گوگل تایپ میکنید و سپس کلید enter را می فشارید ،بر اساس در خواست و کلمۀ جستجو شده توسط شما گوگل لیستی از وب سایت ها را ارائه می دهد. گوگل از الگوریتم بسیار پیچیده ای برای کمک به شما استفاده می کند.این الگوریتم ها بر پایۀ اطلاعاتی که روبات های گوگل از دیتا بیس وب سایت ها  بدست می آورند شروع به پردازش میکنند و لیستی که شما از وب سایت های مرتبط در صفحۀ اینترنت مشاهده می کنید خروجی این فرایند است.

 تجربه و آمار ثابت کرده که بیشتر از 75 در صد کاربران از سایت گوگل به صفحات دوم و سوم و بعد از آن مراجعه نمیکنند،رقابت دراین عرصه و در میان وب سایت هایی با رتبۀ بالا بسیار سخت است.برتر بودن وب سایت شما در نتایج بدست آمده از موتورهای جستجو بازدیدکنندگان زیادی را  برای ویزیت از سایتتان دعوت میکند.بیشترین درصد معاملات آن لاین در تجارت الکترونیک به وسیلۀ موتور های جستجو آغاز می شود.

هزاران وب سایت تجاری در این چرخه وجود دارد که برای گرفتن سهم بیشتری از بازار ودر نتیجه کسب در آمد بیشتر با هم رقابتند.بنابراین  هر وب سایتی که به سوی تجارتی پویا و در آمد آفرین در حرکت است می بایست لینک های نخست موتور های جستجو را به خود اختصاص دهد.شاید نخستین پرسشی که برای شما بوجود بیاید این است که seo چیست؟ سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization  است که همانطور که از ترجمۀ فارسی آن پیداست به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است. سئوبه معنای ایجاد صفحات وبی است که برای موتور های جستجو با ارزش و جالب است.

بهینه سازی سایت

سئو یک فرایند کاملا علمی و تقریبا وقتگیر است که جزئیات آن دائما در حال تغییر است.بهینه سازی صفحات وب به این معناست که وب سایت شما در نتایج جستجو بالاترین رتبه را داشته باشد.بعبارت دیگر لینک صفحه یا صفحاتی از سایت شما در ازاء جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با خدمات و یا محصولات سایت در بالاترین رتبۀ نتایج جستجو قرار گیرد. سئو وب سایت شما را در سرچ انجین ها محبوب می کند و در نتیجه آنها سایت شما را در صفحۀ نخست نتایج جستجو برای کاربران خود نشان می دهد.این موضوع از این جهت مهم است که تقریبا اکثر کاربران اینترنت از موتورهای جستجو برای دستیابی به مطلب مورد نطر خود استفاده می کنند.به طور کلی در اکثر موتور های جستجو همانند یاهو و گوگل ،جستجوگران به اولین نتایج بدست آمده در صفحۀ اول نتایج جستجو توجه میکنند.

پس برای بدست آوردن نتیجۀ مطلوب و داشتن ترافیک بالاتر قرار داشتن وب سایت شما در صفحه اول امری ضروری به نظر میرسد.یکی از اموری که متخصصین طراحی سایت و بهینه سازی سایت بر عهده می گیرند،پیگیری کلیۀ تغییرات عملکرد سایت در موتور های جستجو است.بر این اساس آنها میتوانند صفحات وب سایت را بر مبنای این تغییر عملکرد بهینه سازی کنند.

زمانیکه شما پس بررسی های دقیق یک شرکت را برای طراحی سایت تجاری تان گزینش می کنید،ابتدا باید از آنها در مورد سئو و بهینه سازی سایت تان سوال کنید و این در خواست در اولویت باشد که طراحی سایت شما را بر اساس اصول بهینه سازی (seo) برای موتورهای جستجو شروع کنند. این کار خیلی آسان تر و معقول تر است که شما در همان بار اول که وب سایت تان بر روی وب قرار می گیرد، شامل بهینه سازی برای موتورهای جستجــو شود. محتوا و مندرجات درون سایت،شگردهایطراحی سایت ،لینک های ورودی و خروجی سه اصل اساسی در بدست آوردن مرتبه و جایگاه بهتر در گوگل است.

بدون شک طبق آمار گوگل برترین و محبوب ترین موتور جستجوی حال حاضر دنیا می باشد که حدودا 98 درصد کاربران اینترنت در ایران از گوگل استفاده می کنند.از این رو بیشتر مفاهیم بکار گرفته شده درباره سئو درون مطالب و مقالات بر اساس استاندارد های گوگل می باشد باید در نظر داشت که اقلب این استاندارد ها در مورد تمامی موتور های جستجو ثابت است.

بنابراین با توجه به توضیحات داده شده در مورد سئو و بهینه سازی سایت ، ارزش طراحی سایتی با  سئوی استاندارد ، مداوم و منطبق با موتورهای جستجو بیشتر احساس میشود.به این علت است که شرکت های بزرگ در ضمینۀ تجارت الکترونیک برای بهینه سازی صفحات وب سایت خود و دیده شدن در نتایج اول جستجوگرها از شرکت های فعال و متخصص در این ضمینه بهره می گیرند.

از ابزارهای مهمی که برای اطلاع از جایگاه کلمه کلیدی در موتورهای جستجو میتوان استفاده کرد، به لینک های زیر میتوان اشاره کرد :

www.google.com/webmasters/tools/home?hl=en

www.google.com/analytics

این سایت ها کلمات کلیدی که در سایت شما ایندکس شده باشند را مشخص میکنند و اطلاعات خیلی ریز و مهمی را در اختیار شما قرار میدهند.

به نرم افزار Cute Rank نیز میتوان اشاره کرد که در نسخه خریداری شده آن میتوان بی نهایت کلمه کلیدی و سایت را تعریف نمود.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
امین حمیدی کیوا ... :
28 31
سلام فوق العاده بودش من هر کدوم از سایتهای بالا رو سرچ کردم رو سرچ گوگل جزو دو سه تای اول اونم تو صفحه اول بودن واقعا فوق العادس من تصمیم دارم یک سایت ایجاد کنم حتما اون شرکت تو اولویتامه واقعا عالیه هم طراحی تو و............ بی نظیره
پارسا :
26 20
من راجب seo ی چیزایی شنیده بودم اما بعد از خوندن مطالب سایت شما اطلاعاتم راجبش کامل تر و بهتر شد....خسته نباشید...عالی
محسن شفاعتی منش ... :
8 15
سئو سایت هایی هم که طراحی کردید فوق العاده عالی بودن ، خیلی از اون تک عبارتی ها رو چک کردم و واقعا وجود داشتن .کلمات خیلی سختی هم کار کردید ، مثلا اون سایت نیازمندی سگ یا فروشگاه عطرتون سئو شون واقعا فوق العاده بود. همونطور که توی صفحه ی قبل گفتم واقعا کارتون عالیه . دست مریزاد
مدیریت : پاسخ
9 16
واقعا ممنون از دقتتون و لطفتون جناب شفعتی منش عزیز.
رضائیان :
6 14
من خودم طراح سایت و سئو کار هستم. نتایجی که برای سایت هاتون اتفاق افتاده فوق العاده است و از داشتن چنین همکاران با تخصصی در صنف خودمون در ایران واقعا خوشحالم.
مدیریت : پاسخ
8 14
سپاس از نظر لطفتون جناب آقا / سرکار خانم رضائیان عزیز
رضا :
5 11
درود نتیجهای کارتون واقعا عالیه من یه سایت دارم که مدت زیادی نیست شروع به کار کرده ولی در حد حرفه ای شروع کردیم . میخاستم ببینم هزینه سئو در حدی که رتبه الکسای ایران قابل توجه باشه و ورودی گوگل هم داشته باشه
مدیریت : پاسخ
8 10
با سلام و احترام و درود - شما می توانید جهت مشاوره با همکاران با تماس تلفنی حاصل نمایید. شماره های در بخش تماس با ما وب سایت شرکت طراحی سایت مبنا موجود می باشد.
:
0 0
عالی بود