آنالیز سایت دیجی کالا

8 / 10
از 8 کاربر

تحلیل سایت digikala.com

حوزه ی فعالیت:

Digikala یک سایت فروشگاه است که در دسته طراحی فروشگاه اینترنتی قرار می گیرد. که علاوه بر عرضه کالا های دیجیتالی مانند فروش موبایل، لپ تاپ، تبلت و .... محصولاتی چون لوازم خانگی، لوازم شخصی، محصولات فرهنگی وهنری و .... عرضه وارائه می کند و ویژگی محصولات خود را مورد بررسی قرارداده و اطلاعات فنی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. فروشگاه های اینترنتی که در این حوزه فعالیت می کنند بسیارند اما امکانات و سادگی دیجی کالا را ندارند.

Administrator\files\UploadFile\analiz digikala.png

این سایت در کنار ارائه محصولات به تولید محتوا و بررسی و مقایسه محصولات می پردازد که در این موضوع موفقیت چشم گیری کسب کرده است.

سئو سایت دیجی کالا:

این سایت از نظر سئو و بهینه سازی دارای مشکلاتی می باشد. برای مثال در کد نویسی آن در برخی از صفحات مشکلاتی به چشم می رسد. و از معماری و آدرس دهی مناسبی بهره نمیبرد. و Ajax برخی از صفحات دارای نمره منفی باری سئو این می باشد.

Google Rank:

این رتبه بر خلاف الکسا هرچه نمره بیشتری داشته باشد سایت از موقعیت بهتری برخوردار است. بدست آوردن رتبه مناسب کاری سخت برای وبمستران است. پیج رنک این سایت در بروز رسانی زمستان 2013 دچار سقوط شد و به رتبه 3 تنزل کرد.

گرافیک و طراحی سایت :

دارای گرافیک ساده و گیرا است. نکته ای که حائز اهمیت است گرافیک این سایت سئو و   userfirendly سایت را تضعیف نکرده و و هر دو از کیفیت مناسبی برخوردارند.

تصاویر و لوگو ها دارای گرافیک مناسب هستند و بر زیبایی طراحی سایت افزوده اند. که نشان دهنده دقت طراح سایت را نشان می دهد.

در سایت های فروشگاه اینترنتی  این امر مهم است که به سادگی و راحتی محصولات را به کاربران ومشتریان خود معرفی کنید و کاربر به راحتی بتواند محصول مور نظر خود را انتخاب و خریداری نماید. رعایت این اصول به طور کامل در این سایت به چشم می رسد.

ویژگی دیگری این سایت که به نظر می رسد چیدمان و جستجو ی مناسب است که در راستای خرید آسان طراحی و ایجاد شده است.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
احسان :
3 1
از آنالیز و بررسی شما تشکر می کنم برای بنده بسیار مفید و سودمند بود و ای کاش مطالبی بیشتری مثلا نقاط ضعف را نیز بررسی کرده بودید با این حال از زحمات شما قدردانی می کنم