آنالیز سایت فیسنما

5 / 10
از 1 کاربر

حوزه فعالیت:

طراحی سایت فیسنما یک شبکه ی اجتماعی نوپا است. با وجود اینکه تازه ایجاد شده است در مدت کوتاهی توانسته است خود را به یکی از محبوب ترین سایت های ایران تبدیل کند. از جمله علت های سرعت رشد بسیار بالای این سایت میتوان به تبلیغات بازشونده در دیگر سایت های محبوب ایران است. رتبه این سایت در الکسا ایران 12 و در جهان 795 می باشد. شبکه های اجتماعی خارجی مانند فیسبوک در ایران بخاطر سیاست بازدید خوبی در کشور ندارند. تنها رقیب اصلی این شبکه  سایت کلوب است که قدمت زیادی دارد با این حال از فیسنما از آن پیشی گرفته است و راه هزار ساله را در یک شب طی کرده است. در حال حاضر الکسای سایت کلوب 25 است.

Administrator\files\UploadFile\facenama.png

سئو سایت فیسنما:

این سایت در قالب خود ایرادی ندارد. تعداد صفحات ایندکس شده این سایت در گوگل 27 میلیون و 40 هزار صفحه می باشد که رقم بالایی است.

با اینکه استفاده زیادی از تکنیک ajax در این سایت نشده است تاثیر منفی بر کارایی و Userfriendly سایت نداشته است. لیکن وبمستر سایت امکان جستجویی مانند جستجو در گروه ها را از قلم انداخته است.همچنین گروه ها دسته بندی نشده اند و موجب سردر گمی میشود. و در آخر این سایت در بیشتر مواقع کند است.

Google Rank:

این سایت دارای پیج رنک 2 می باشد و علت آن هم تازه تاسیس بودن این سایت است. خود گوگل علت رتبه 0تا 3 را تازه تاسیسی سایت و تعداد کم بک لینک ها اعلام کرده است.

به طور متوسط 7 تا 8 صفحه از این سایت توسط هر کاربر بازدید می شود. که آمار خوبی است و هر کاربر به طور متوسط 6 دقیقه در این سایت میماند

گرافیک و طراحی سایت :

واضح است که برای طراحی سایت و کد نویسی سایت فیسنما از نرم افزارهای آماده و کد باز استفاده شده است اما دارای گرافیک مناسبی است و ایجاد امکان آپلود کردن فونت های فارسی در سایت بر زیبایی سایت افزوده است.

تا حدودی در چیدمان این سایت از شبکه های اجتماعی محبوب جهان مانند فیسبوک الهام گرفته شده است.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده