اخذ مالیات از فروشگاه های اینترنتی

10 / 10
از 1 کاربر

طبق قانون مصوبه کشور، هر فرد حقوقی در ایران باید متناسب با درآمد کسب شده خود، مبلغی را به عنوان مالیات پرداخت نماید. در این میان آن دسته از افرادی نیز که با طراحی فروشگاه اینترنتی ، اقدام به راه اندازی فروشگاه آنلاین نموده اند از این قانون مستثنی نیستند. اما جمعی از فروشگاه های اینترنتی موجود و همچنین انجمن کسب و کارهای اینترنتی با قانون مذکور مخالفت هایی را دارند و برای رفع این مشکلات، نامه ای سرگشاده خطاب به مرکز تجارت الکترونیکی منتشر نموده اند.

از آنجایی که مرکز دارایی مبنای اخذ مالیات از فروشگاه های اینترنتی را زمان دریافت نماد اعتماد الکترونیکی (enamad) بیان کرده، انجمن کسب و کارهای الکترونیکی را با انتقاداتی مواجه کرده است. در این میان برخی از انواع فروشگاه اینترنتی پیشرفته و پرطرفدار نیز از پرداخت مالیات سرباز می زنند. در صورتی که چند نمونه از این فروشگاه های اینترنتی پرطرفدار، دارای فروش روزانه بسیار بالایی هستند که حتی ممکن است از فروش یک پاساژ نیز بیشتر باشد.

از زمان روی کار آمدن طراحی فروشگاه اینترنتی و راه اندازی تعداد زیادی فروشگاه آنلاین، بسیاری از مردم خرید های خود را از طریق این فروشگاه ها انجام می دهند. برخی از ان فروشگاه ها به ویژه در امر فروش کالاهای دیجیتال و موبایل، دارای درآمد روزانه بسیار بالا (حتی تا یک میلیارد تومان در روز) هستند. علاوه بر این فروش تجهیزات و کالاها توسط فروشگاه های اینترنتی حتی گاها کسب و کار فروشندگان محلی را نیز با مشکل روبه رو کرده و موجب کسادی بازار کار و کاهش فروش آنها شده است. با این وجود با توجه به این موضوع که تمام فروشگاه های اینترنتی درآمد این چنینی ندارند، در این گزارش اعلام شد که از هر فروشگاه اینترنتی، مالیات متناسب با درآمد آنها اخذ می شود.

اخذ مالیات از فروشگاه های اینترنتی قطعی است. این خبر با واکنش های شدیدی از سوی صاحبان فروشگاه های اینترنتی روبه رو شد. اما با این وجود، یک مقام مسئول در مرکز تجارت الکترونیک اعلام کرد که همه فروشگاه های اینترنتی باید مالیات پرداخت نمایند. در این خصوص برخی از فروشگاه های اینترنتی اعلام کردند در این صورت از نماد الکترونیک استاده نخواهند کرد. در جواب به این اعتراض، وی اعلام کرد که اداره دارایی به منظور اخذ مالیات مستقیما به خود فروشگاه اینترنتی مراجعه می کند و داشتن و نداشتن ای نماد، تاثیری بر پرداخت مالیات نخواهد داشت. در مقابل نداشتن نماد الکترونیک معایب و مشکلات زیادی را برای فروشگاه های اینترنتی در بر خواهد داشت. در این میان برخی از کسب و کارهای محلی با اعتراض به این موضوع که فروشگاه های اینترنتی هزینه های کمتری نسبت به فروشگاه های فیزیکی دارا هستند، خواستار پرداخت مالیات بیشتر فروشگاه های اینترنتی نسبت به کسب و کارهای محلی هستند.

البته رضا الفت نسب، دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی اعلام کرد که این انجمن با پرداخت مالیات مشکل ندارد و اعتراض آن به دلیل نحوه محاسبه میزان مالیات پرداختی توسط فروشگاه های اینترنتی است نه به خاطر پرداخت مالیات. در واقع وی اعلام کرد که این انجمن به طور کامل مطابق با قوانین ای نماد عمل می کند.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
مفاهیم پیشرفته وب سایت
مقاله کسب درآمد از سایت
مقاله وب سایت های اینترنتی به لحاظ اطلاع رسانی به چه دسته هایی تقسیم بندی می شوند؟
مقاله تجارت الکترونیک چیست؟
مقاله وب سایت های اینترنتی به لحاظ تجاری به چه دسته هایی تقسیم بندی می شوند؟
مقاله مراحل ایجاد یک وب سایت چیست؟
مقاله طراحی سایت چیست؟
مقاله فناوریهای مورد استفاده در طراحی سایت چیست؟
مقاله درآمد شغل طراحی سایت چقدر است؟
مقاله مراحل طراحی سایت
مقاله برنامه نویسی وب سایت چیست؟
مقاله طراحی گرافیکی وب سایت چیست؟
مقاله سیستم مدیریت محتوا در طراحی سایت چیست؟
مقاله 7 روش برای افزایش رتبه الکسا
مقاله Call To Action یا CTA چیست؟
مقاله درباره ی ما شامل چه اطلاعاتی می باشد؟
مقاله Site Links چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟
مقاله چگونه سرچ باکس سایت خود را در گوگل ایجاد کنیم؟
مقاله گوگل چگونه می تواند کلماتی را که به اشتباه تایپ می شود را تشخیص دهد؟
مقاله چگونه جلوی فرار کاربران را بگیریم؟
مقاله وب سایت تعاملی interactive
مقاله چگونه بفهمیم وب سایت ما واکنش گرا است
مقاله پنج اشتباه رایج در طراحی وب سایت تعاملی
مقاله طراحی سایت سه بعدی
مقاله دلایل ریدایرکت در طراحی سایت
مقاله برترین کتابخانه های انیمیشن برای استفاده در طراحی سایت در سال 2016
مقاله مزایای طراحی سایت تعاملی
مقاله اخذ مالیات از فروشگاه های اینترنتی
مقاله گوگل درایو چیست؟
مقاله شبکه ارسال محتوا (CDN) در طراحی سایت
مقاله فناوری های میزبانی وب
مقاله استارتاپ های موفق ایران
مقاله بررسی استارت آپ ایوند
مقاله اینفوگرافیک طراحی سایت رسپانسیو و مزایای آن
مقاله 40 دلیلی که گوگل وب سایت شما را جریمه می کند.
مقاله آیا پیج رنک گوگل مرده است؟
مقاله 5 راه کار جهت پیشرفت چشم گیر رنک الکسا
مقاله الگوریتم page Layout