استارتاپ های موفق ایران

10 / 10
از 1 کاربر

در این بخش از مقالات طراحی سایت قصد داریم در مورد استار آپ های موفق ایرانی صحبت کنیم. برای شروع معرفی بهترین استارتاپ های ایرانی بهتر است ابتدا درمورد خود استارتاپ تعریفی داشته باشیم تا شما بیشتر با این اصطلاح آشنا شوید و بعد به سراغ بهترین استارتاپ های ایرانی برویم.

"به طور کلی و جامع میتوان استارتاپ یا استارت آپ را یک شرکت یا کاری نوپا دانست که راهی جدید برای حل یک مسئله پیشنهاد میدهد؛ این در حالی است که تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد.این در حالی است که هستند کسانی که استارتاپ را ایده ای میدانند که آرام آرام شکل میگیرد و در نهایت به درامد بعضا بالایی دست پیدا میکند"

در زیر برای نمونه تعداد 5 استارتاپ برتر جهانی را ذکر میکنیم تا شما با نحوه تشکیل آنها و راه سختی که تا رسیدن به جایگاه امروز طی کردند آشنا شوید.

1- شرکت اپل

ایده شکل گیری این استارتاپ در ابتدای را صرفا جهت تولید یک رابط کاربری گرافیکی ب ذهن استیو جابز رسید. رابط کاربری که او طراحی کرد به افراد که توانایی های لازم برای انجام کار با رایانه های شخصی را نداشتند مانند افراد مسن اجازه میداد به راحتی با این دستگاه ها کار نمایند و از آنها استفاده نمایند. این شرکت  در سال 1976 تاسیس شد و در سال 2013 درامدی به ارزش 160 بلیون دلار تصاحب کرد ارزش این شرکت در حال حاضر بالغ بر 500 بیلیون دلار  می باشد. 

2- شرکت گوگل

ایده این شرکت در ابتدا به عنوان یک متور جست و جوگر ساده که بتواند فهرستی از یافته های مورد انتظار کاربران اینترنت را ارائه دهد پایه ریزی شد و پس از آن بود که با گسترش روز افزون اینترنت این ایده به یک شرکت بزرگ و هدفمند تبدیل شد. شکت گوگل دز سال 1998 و توسط شرگئی برین و لری پیج پایه گذاری شد، درامد این شرکت در سال 2012 ، 50 بیلیون دلار بوده است، ارزش شرکت در حال حاضر بالغ بر 400 بیلیون دلار است.

3- شرکت مایکروسافت

این شرکت در ابتدا با طراحی سیستم عامل زنیکس در سال 1980 وارد بازار رقابت جهانی شد، پس از آن بود که سیستم عامل داس را تولید نمود.این شرکت با طراحی سیستم عامل ویندوز و مجموعه کاربردی آفیس به شهرت جهانی رسید بنیانگذار این شرکت آقای بیل گیتس این شرکت را در سال 1967 تاسیس نمود.درامد این شرکت در سال 2013 مبلغ 74 بیلیون دلار عنوان شده است. ارزش شرکت در حال حاضر بالغ بر 350 بیلیون دلار است.

4-شرکت آمازون

ایده این سایت در ابتدا توس جف بروس و در سال 1994 جهت راه انداز یک فروشگاه آنلاین کتاب بود که با گسترش و پیشرفت آن به سمت فروش محصولات نو و دست دوم نیز کشیده شد.درامد این شرکت در سال2013 مبلغ 60 بیلیون دلار بوده است.ارزش کنونی این شرکت بالغبر 200 بیلیون دلار است.

5-شرکت فیسبوک

قطعا خیلی از شما روزانه و یا به صورت دوره ای به سایت فیسبوک سر میزنید و از آن استفاده میکنید. ایده تشکیل این سایت در ابتدا توسط مارک زاکربرگ در زمان دانشجویی او ایجاد شد.پس از آن بود که مارک دوستان هم دانشگاهی خود را در خوابگاهش جمع کرد تا در مورد ایده اش با آنها صحبت نماید. در آن شب از بین 20 نفری که در جلسه توضیحات مارک حضور داشتند تنها سه نفر حاضر به همکاری با مارک زاکربرگ شدند آنها کسانی نبودند جز  "ادواردو ساورین”، "داستین موسکویچ” و "کریس هاگس” هر سه نفر به همراه مارک در حال حاضر مردان بیلیون دلاری جهان خطاب می شوند.فیسبوک در سال 2004 تاسیس شد و در ابتدا تنها یک شبکه اجتماعی مختص ددانشجویان بود اما دو سال بعد یعنی در سال 2006 در های خود را به روی همه ی افرد علاقه مند کره زمین باز کرد و توانست شهرت جهان دست پیدا کند. درامد این سایت در سال 2012 مبلغ 6 بیلیون دلار گزارش شده است و ارش این شرکت بالغ بر 140 بیلیون دلار است.

استارتاپ های موفق ایران


خوب حالا که تقریبا با برترین استارت آپ های دنیا آشنا شدید بهتر است به سراغ برترین ها از نوع وطنی برویم و به معرفی آنها بپردازیم.

1-دی جی کالا

وب سایت فروش اینترنتی دی جی کالا در حال حاضر بزرگترین و شاید برترین استارتاپ ایرانی در جهان شناخته میشود. این وب سایت در آغاز راه خود تنها به نقد و بررسی کالاهای دیجیتال نظیر موبایل و لپتاب و... می نمود ولی با گذشت زمان به فکر فروش این محصولات در وب سایت خود افتاد تا به امروز که شاهد این هستیم که تقریبا کالایی نمانده که شما مشابه آن را در دی جی کالا یافت نکنید.

این فروشگاه با ضمانت یک هفته ای تعویض و پس گرفتن کالای فروخته شده این آرامش خاطر را به مشتری میدهد که اولا جنسی که به دست او میرسد اصلی است و ثانیا در صورتی که از کیفیت و کارایی کالا رضایت نداشته باشد میتواند باانجام مقدمات کار کالای خریداری شده ی خود را برای شرکت باز پس بفرستد و به جای آن کالای مشابه ای دریافت نماید و یا اینکه هزینه پرداختی خود را باز پس گیرد. از تاسیس دی جی کالا تا به امروز نزدیک به 11 سال می گذرد و در حال حاضر این سایت از نظر موسسات تعیین سطح خارجی با ارزش 150 میلیون دلار بزرگترین استارتاپ ایرانی لقب گرفته است.

2- آپارات

از زمانی که وب سایت آپارات شروع به فعالیت نموده است 5 سال می گذرد، این سایت در واقع بومی سازی شده ی سایت یوتیوپ می باشد که با فیلتر بودن این شکبه جهانی در ایران آپارات توانسته به خوبی جایگذین مناسبی برای این وب سایت در داخل کشور باشد و از این طریق به درامد قابل توجهی دست پیدا کند. این سایت در سال 80 تاسیس شد و در سال 93 پس از تاسس حساب کاربری رئیس جمهور در این سایت، آپارات رسما وارد دنیای پخش ویدیوی آنلاین شد. سایت آپارات از سایت های زیر مجموعه ی شرکت صبا ایده است، این شرکت مالک سایت هایی نظیر میهن بلاگ و سایت تبلیغات کلیکی صبا ویژه نیز می باشد.

3- کافه بازار

تحریم ها همیشه هم بد نیستند، پس از اینکه شرکت گوگل برای دسترسی کاربران ایرانی به برنامه های قرار داده شده در فروشگاه گوگل(گوگل پلی) محدودیت ایجاد کرد شرکت آوای همراه هوشمند با بومی سازی برنامه ای مشابه برنامه گوگل پلی توانست تا حد قابل قبولی خلا ایجاد شده برای کاربران اندرویدی را از بین ببرد و با در دسترس قرار دادن بازی ها و نرم افزار های تولید داخل سهم بزرگی در پیشرفت اینگونه بازی و نرم افزار ها ایفا نمود. این زنبیل کوچک کمتر از 5 سال است که بافته شده است اما با همین سن کم توانسته به یکی از محل های مورد اطمینان برای دانلود بازی و نرم افزار اندروید تبدیل شود.

4- نت برگ

نت برگ در واقع سایتی است که در آن محصولات ، کالاها و یا خدمات با تخفیفات متنوع و تا 90 درصد قرار داده میشود و کاربران با خرید بیشتر از این سایت میتوانند با پرداخت هزینه کمتری به محصول یا خدمات مورد نظر خود دست پیدا کنند. البته هستند کسانی که این سایت را کپی برداری از سایت تخفیفان می نامند ولی خود مالک این سایت بر این عقیده است که به صورت جداگانه در حال تهیه ی چنین ایده ای بوده است و تنها دلیلی که نت برگ را کپی برداری از سایت تخفیفان مینامند تاخیر یکماهه در اجرای پروژه به دلیل به وجود آمدن برخی نقص ها در برنامه نویسی سایت بوده است.

استارتاپ های موفق ایران

5- ای نتورک

 ای نتورک یک استارتاپ تبلیغاتی است که کم کم جای خود را در میان سایت های اینترنتی باز میکند. این سایت با دسته بندی هوشمندانه ای که انجام داده هرماه نزدیک به 2 میلیارد انواع تبلیغات را برای شرکت ها و سایت های مختلف انجام میدهد و با این حجم تبلیغات به شما این آرامش خاطر را میدهد که همیشه در مقبل چشم مخاطبانتان باشید.

6- دیوار

در صورتی که یکی از کسانی باشید که بیشتر به خرید و فروش های اینترنتی علاقه مند بوده باشید حتما تا به حال به سایت دیوار نیز سری زده اید. این سایت یک سایت فروش محصولات دست دوم می باشد و کابران میتوانند ابزار، لوازم و وسایلی که به آنها نیازی ندارند در این سایت به فروش برسانند. درج آگهی در این سایت هزینه ای ندارد ولی پس از مدتی که از ثبت آگهی شما میگذرد به دلیل اینکه ممکن است آگهی های مشابه ای بر روی آگهی شما قرار گیرد  و یا پایان یک ماه رایگان بودن درج آگهی عملا دیده شدن آگهی شما با مشکل مواجه شود میتوانید با پرداخت هزینه ای اصطلاحا آگهی خود را نردبان کنید و دوباره آنرا به بالای لیست فروش در سایت منتقل کنید همچنین میتوانید آگهی خود را از نوع ویژه انتخاب کنید و با درج ستاره در کنار آگهی خود توجهات بیشتری را به سمت آن جلب نمایید. این سایت در حال حاضر دو اپلیکیشن برای گوشی هایی با پلتفرم اندروید و ای او اس منتشر کرده که کاربران با استفاده از این اپ ها میتوانند کالای مد نظر خود را بدون مراجعه به سایت خریداری نمایند. شیپور نام دیگر سایتی است که کاری مشابه سایت دیوار را انجام میدهد.

7- با ما

چنانچه به موضوع خودرو و موضوعات پیرامون آن علاقه مند هستید میتوانید با مراجعه به سایت با ما از جزئیات ، قیمت ها و نقد و بررسی های پیرامون خودرو های مد روز دنیا آگاهی پیدا کنید. در قسمتی دیگر از این سایت شما میتوانید به خرید و فروش خودرو پرداخته و خودروی خود را بفروشید و یا با بررسی خودروی دیگر کاربران اقدام به خرید آن نمایید.

8- ایسام

ایسام هم میتوان تقریبا مشابه سایت های دیوار و شیپور نامید با این تفاوت که دیوار و شیپور سایت های رایگانی هستند. درصورتی که شما کالایی برای فروش داشته باشید و آنرا در سایت ایسام ثبت نمایید پس از درج مشخصات، عکس ها و قیمت پیشنهادی خود ایسام مبلغی را با توجه به مبلیغی که شما برای کالای خود در نظر گرفته اید به عنوان حق واسطه ای خود درج مینماید و در صورت فروش محصول شما این مبلغ را از مبلغ اصلی که شما به عنوان مبلغ کالا قید نموده اید کسر و ما بقی را به حساب شما واریز میکند. طریقه کار سایت ایسام نیز ساده است و کاربران میتوانند کالای خود را درج نمایند تا کاربران دیگر پس از بررسی و پرسش و باسخ با فروشنده اقدام به خرید کالا نمایند. بعد از اعلام خرید از جانب خریدار فروشنده 24 ساعت مهلت دارد تا محصول را به یکی از طریق پستی برای خریدار ارسال و کد رهگیری آنرا برای خریدار ارسال نماید.خریدار نیز پس از تحویل کالا 24 ساعت مهلت تست کردن محصول را دارد و چنانچه مغایرتی در آن با آنچه در توضیحات محصول داده شده است وجود داشت محصول را پس دهد و پول خود را از ایسام پس بگیرد.درصورت تایید خریدار پس از 24 ساعت پول پس از کسر سهم ایسام به حساب فروشنده واریز میشود.

در پایان این مقاله از مجموعه مقالات طراحی سایت ، ذکر این نکته ضروری ایست که همه ی ما باید در راه به ثمر رساندن ایده های استارتاپی هم قدم شویم تا بتوانیم روز به روز شاهد پیشرفت علمی کشور باشیم. یادمان باشد که اکثر این ایده ها تنها به خاطر وجود تحریم ها و محدودیت های جهانی اعمال شده بر ایران به ثمر نشسته اند و نشانه ی خوبی برای ایجاد فرصت از تحریم ها هستند.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
مفاهیم پیشرفته وب سایت
مقاله کسب درآمد از سایت
مقاله وب سایت های اینترنتی به لحاظ اطلاع رسانی به چه دسته هایی تقسیم بندی می شوند؟
مقاله تجارت الکترونیک چیست؟
مقاله وب سایت های اینترنتی به لحاظ تجاری به چه دسته هایی تقسیم بندی می شوند؟
مقاله مراحل ایجاد یک وب سایت چیست؟
مقاله طراحی سایت چیست؟
مقاله فناوریهای مورد استفاده در طراحی سایت چیست؟
مقاله درآمد شغل طراحی سایت چقدر است؟
مقاله مراحل طراحی سایت
مقاله برنامه نویسی وب سایت چیست؟
مقاله طراحی گرافیکی وب سایت چیست؟
مقاله سیستم مدیریت محتوا در طراحی سایت چیست؟
مقاله 7 روش برای افزایش رتبه الکسا
مقاله Call To Action یا CTA چیست؟
مقاله درباره ی ما شامل چه اطلاعاتی می باشد؟
مقاله Site Links چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟
مقاله چگونه سرچ باکس سایت خود را در گوگل ایجاد کنیم؟
مقاله گوگل چگونه می تواند کلماتی را که به اشتباه تایپ می شود را تشخیص دهد؟
مقاله چگونه جلوی فرار کاربران را بگیریم؟
مقاله وب سایت تعاملی interactive
مقاله چگونه بفهمیم وب سایت ما واکنش گرا است
مقاله پنج اشتباه رایج در طراحی وب سایت تعاملی
مقاله طراحی سایت سه بعدی
مقاله دلایل ریدایرکت در طراحی سایت
مقاله برترین کتابخانه های انیمیشن برای استفاده در طراحی سایت در سال 2016
مقاله مزایای طراحی سایت تعاملی
مقاله اخذ مالیات از فروشگاه های اینترنتی
مقاله گوگل درایو چیست؟
مقاله شبکه ارسال محتوا (CDN) در طراحی سایت
مقاله فناوری های میزبانی وب
مقاله استارتاپ های موفق ایران
مقاله بررسی استارت آپ ایوند
مقاله اینفوگرافیک طراحی سایت رسپانسیو و مزایای آن
مقاله 40 دلیلی که گوگل وب سایت شما را جریمه می کند.
مقاله آیا پیج رنک گوگل مرده است؟
مقاله 5 راه کار جهت پیشرفت چشم گیر رنک الکسا
مقاله الگوریتم page Layout