بایدها و نبایدهای بازاریابی فیسبوکی

10 / 10
از 1 کاربر

بسیاری معتقدند که فیس بوک دیگر کاربرد ندارد و عمر مفید آن به سر آمده است. اما با این وجود این شبکه اجتماعی هنوز هم دارای بیشترین کاربر در سطح رسانه های اجتماعی است. تعداد بازدید کنندگان و کاربران آن به 1.5 میلیارد در ماه می رسد. بنابراین نباید از تاثیر آن بر روی تبلیغات و بازاریابی برای موفقیت هرچه بیشتر کسب و کار چشم پوشی کرد.

البته لازم به ذکر است که کسب موفقیت در فیسبوک دشوار است. و به راحتی نمی توان به آن دست پیدا کرد. برای رسیدن به موفقیت باید الگوریتم فیسبوک را رعایت کنیم. در این مقاله از طراحی سایت ،مجموعه ای از بایدها و نبایدهای بازاریابی فیسبوکی که باید به آنها توجه کرد را برای شما شرح می دهیم.

بایدها و نبایدهای بازاریابی فیسبوکی

بایدهای بازاریابی از طریق فیسبوک

• ایجاد یک صفحه کسب و کار در فیسبوک

راه اندازی صحیح یک صفحه فیس بوک مربوط به کسب و کار در وهله اول ضروری است. هنوز هم در فیسبوک صفحات شخصی دیده می شوند که برای تجارت و کسب و کار استفاده می شوند، این کار به مرور زمان باعث عقب ماندن از پیشرفت می شود و حتی ممکن است بعد از چند وقت فیس بوک پروفایل شما را حذف کند. استفاده از صفحات شخصی برای کسب و کار نه تنها مخالف قوانین فیس بوک است، بلکه ارتباط شما را به 5000 نفر محدود می کند.

• کسب و کار های دیگر را در پست های خود تگ کنید

شما باید این کار نه تنها در فیسبوک بلکه در تمام شبکه های اجتماعی دیگر نیز انجام دهید. برای جلب توجه دیگران به راحتی می توانید آنها را در پست های خود تگ کنید. برای تگ کردن کافی است علامت "@" را گذاشته و بلافاصله بعد از آن نام کاربری شخص یا شرکت مورد نظر خود را به درستی بنویسید. تگ کردن یک راه با ارزش و آسان برای جلب توجه دیگران است.

• بررسی و آنالیز بینش فیس بوک

این یک امر آشکار است و برای تمام انواع بازاریابی کاربرد دارد. اگر شما نمی دانید چه چیزی صحیح و یا پر اهمیت است و یا چه چیزی اشتباه است، پس چگونه می توانید متوجه موفقیت خود شوید؟سه نکته مهم برای آنالیز بینش فیس بوک وجود دارد:

الف) نوع پست ها - چه نوع پست هایی به موفقیت شما کمک می کنند. این کار را هر ماه و با پست های مختلف آزمایش کنید. برای مثال ویدئو در حال حاضر پربازده ترین نوع پست محسوب می شود.

ب) دسترسی به پست (مرتب سازی بر اساس دسترسی)

ج) زمان آنلاین بودن طرفداران - اگر بیشتر طرفداران شما در ساعت 9 آنلاین می شوند، پس چرا پست خود را در ساعت 12 ظهر ارسال می کنید؟ حدود دو ساعت طول می کشد تا پست های شما از فیلتر گذشته و تایید شوند بنابراین در این صورت شما باید پست های خود را 2 ساعت قبل از آنلاین شدن طرفداران خود ( یعنی ساعت 7) ارسال کنید.

• بهینه سازی تصاویر

الف) عکس پروفایل - آیا عکس پروفایل خود را هر 6-8 هفته یکبار تغییر می دهید؟ حداکثر هر سه ماه یکبار باید عکس پروفایل خود را عوض کنید. برای اطلاع از تاریخ عکس پروفایل خود فقط کافی است روی آن عکس کلیک کنید تا زمان تغییر آن مشخص شود.

ب) آیا آواتار یا تصویر پروفایل شما واضح است؟ لوگوی کسب و کار شما مشخص است؟ عکس پروفایل باید واضح و لوگو باید کاملا مشخص باشد.

ج) به روز رسانی وضعیت - آیا شما لینک و تصویر ارسال می کنید؟ گاهی اوقات، اگر شما از یک ابزار برنامه ریزی مانند Hootsuite،Tweetdeck یا MeetEdgar استفاده می کنید، متوجه خواهید شد که برخی از تصاویر عجیب غریب هستند. بهتر است تصاویری را ارسال کنید که از ویژگی های برنامه ریزی فیسبوک استفاده می کنند زیرا کار راحت تر می کند و میزان تاثیر پذیری آن بیشتر است.

نبایدهای بازاریابی از طریق فیسبوک

• نباید تعداد لایک ها را محاسبه کنید

صاحبان کسب و کارها نسبت به تعداد لایک ها در صفحات فیسبوک بسیار حساس هستند. اما دلیل آن چیست؟ آیا می دانید که تعداد لایک ها در صفحات به سادگی نمایانگر تعداد افرادی است که صفحه شما را پسندیده اند. تعدادی از تجارت ها نیز هستند که صفحه شما را پسندیده اند اما این تعداد در تعداد لایک هایی که برای عموم نشان داده می شود گنجانده نشده است. برای یک کسب و کار، تعداد تجارت ها مهم است و از طریق انها می تواند درآمد کسب کند. بنابراین تعداد لایک هایی که در صفحه فیسبوک نمایش داده می شوند نباید در نظر گرفته شوند.

صفحات بسیار موفقی در فیسبوک وجود دارند که تنها دارای تعداد کمی لایک هستند، ولی دلیل موفقیت آنها در ارتباط خوب آنها با جامعه است. اما اگر شماصرفا بر روی فروش متمرکز هستید، فیسبوک به درد شما نمی خورد. زیرا فیسبوک محیطی برای ایجاد ارتباط اجتماعی و ایجاد یک جامعه وفادار برای طرفداران آن است. اساس فیسبوک بر این است.

• تمامی تخم مرغ ها را در یک سبد قرار ندهید

این به این معنی است که در بازاریابی کسب و کار خود فقط به فیسبوک تکیه نکنید. در واقع شما هیچ کنترلی بر فیسبوک ندارید و قوانین و ویژگی ها دائما در حال تغییر و نابودی هستند. جایی که شما بر آن کنترل دارید وب سایت شما است. بنابراین وبلاگ نویسی منظم بسیار مفید خواهد بود.

• همه کارها را اتوماتیک انجام دهید

اتوماسیون جای خود را دارد. اگر شما به این قانون توجه داشته باشید که تنها 20٪ از مطالب باید خودکار انجام شوند (به عنوان مثال: فروش و پخش پست)، دیگر اشتباه نخواهید کرد. همه ما می دانیم که کلید رسانه های اجتماعی، کلمه "اجتماعی" است - پس چرا مردم برقراری ارتباط و صحبت کردن با جامعه خود را رد می کنند و به سادگی همه چیز را به صورت خودکار انجام می دهند!

تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله طراحی سایت متعلق به شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا به آدرس سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله باید و نباید بازاریابی مقاله ای برای تبلیغ شرکت و یا وب سایت خود
مقاله بازاریابی اینترنتی غیرمستقیم با محتوا
مقاله طراحی سایت در بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله راز کسب درآمد فوق العاده در اینترنت
مقاله قواعد بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله چگونه یک سایت تجاری پر بازدید داشته باشیم؟
مقاله چگونه در اینترنت بازاریابی کنیم؟
مقاله برند سازی چیست (برندینگ چیست)؟
مقاله مزیت های برند سازی چیست؟
مقاله کمپین برند سازی چیست؟
مقاله انواع برند سازی را نام ببرید؟
مقاله برندهای ایرانی رو به بازاریابی محتوا آورده اند
مقاله مقایسه تاثیر تبلیغات در گوگل و وبلاگ نویسی
مقاله Dwell Time در بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله درخت اینترنت مارکتینگ
مقاله چرا طراحی خوب نتایج بازاریابی بهتری در بر دارد؟
مقاله بازاریابی محتوا کلید توسعه حضور آنلاین قوی است !
مقاله چهار ستون موفقیت در بازاریابی آنلاین
مقاله آموزش بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای محلی
مقاله بایدها و نبایدهای بازاریابی فیسبوکی
مقاله 9 اصل بازاریابی در شبکه های اجتماعی
مقاله 5 استراتژی برای بازاریابی اینترنتی با بودجه کم
مقاله بازاریابی درون گرا به زبان ساده
مقاله روش انجام بازاریابی درون گرا
مقاله اینفوگرافیک مقایسه سئو و ppc
مقاله تاثیر طراحی سایت در برندسازی