تاریخچه جوملا چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر

در بسیاری از مقالات شاید خوانده باشید که شروع فعالیت جوملا و به وجود آمدن آن سال 2005 میلادی می باشد، اما در این مقاله تاریخچه دقیق تری از پیدایش جوملا (نرم افزاری برای طراحی سایت ) را برای شما نگارش می نماییم.

آفرینش جوملا به سال 2001 میلادی بر می گردد؛ جایی که گروهی از مهندسان و طراحان سایت در کشور استرلیا در کنار هم جمع شدند، و تشکیل گروه ی به نام مایکرو را دادند.

تاریخچه جوملا

هدف این گروه، نرم افزاری به نام مامبو بود؛ تاریخچه مامبو نیز که یکی دیگر از cms های آماده برای طراحی سایت است، تاریخچه ای شبیه به جوملا دارا می باشد. که در آنها هدف ایجاد نرم افزاری آماده برای مدیریت محتوا ی سایت ها بود.

گروه مایکرو طولی نکشید که از هم  پاشیده شد.

تعدادی از آنها در سال بعد گرد هم جمع شدند و بر روی هدف ایجاد سیستم مدیریت محتوا کار کردند و توانستند در سال 2005 نرم افزار جوملا را آفرینش کنند. نرم افزاری برای طراحی سایت که کد های آن باز و رایگان بود، و هر شخصی اجازه استفاده از آن را بدون پرداخت هزینه ایی داشت.

بخشی دیگر و نفرات اصلی گروه مایکرو که موسسان آن بودند نیز، بعد از موفقیت دوستان خود در جوملا، در کنار هم جمع شدند و در سال 2008 نرم افزار مامبو را که یکی دیگر از cms های آماده به کاربران اینترنتی برای طراحی سایت ارائه دادند.

البته این برنامه نتوانست مانند جوملا و ورد پرس به محبوبیت برسد.

در این مقاله تاریخچه جوملا و تاریخچه مامبو را با هم مطالعه کردیم و در ادامه به معرفی جوملا می پردازیم.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده