ویژگی های ورد پرس چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر

ما نمی توانیم برای نرم افزار های آماده و سیستم های مدیرت محتوا ویژگی های خاص و زیادی را در نظر بگیر، اما هر برنامه حتی با توجه به داشتن معایب زیاد، می تواند مزیت هایی نیز داشته باشد.

ورد پرس ( word press ) نیز با توجه به نداشتن ویژگی های فراوان اما چند مزیت خوب نیز دارد، که البته در مقابل طراحی سایت با روش های اصولی طراحی سایت و بهینه سازی سایت ها، این ویژگی ها به چشم نمی آیند، زیرا در طراحی سایت که اصول طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت در آنها رعایت شده باشد، تمام این ویژگی ها وجود خواهد داشت.

با این حال در اینجا سه ویژگی ورد پرس را برای شما عنوان می نماییم:

  1. انعطاف پذیری ورد پرس: برنامه وردپرس را برنامه ایی با انعطاف پذیری می نامند، زیرا بسیاری از کاربران بدون داشتن اطلاعاتی از کد نویسی می توانند با آن کار کرده و وب سایت و وبلاگ خود را مدیریت نمایند و مطالب آن را بروز رسانی نمایند. بسیاری از کاربران برای طراحی سایت خود به دلیل این مزیت از آن استفاده می نمایند، گرچه امروزه بسیاری از شرکت طراحی سایت نیز این قابلیت را برای سایت های خود قرار داده اند که مشتریان آنها با ورود به صفحه مدیریت بتوانند به راحتی و بدون دانستن علم کد نویسی مطالب را ویرایش و بروزرسانی نمایند. پس بهتر است به جای استفاده از ابزار آماده طراحی سایت برای داشتن وب سایتی که اصول بهینه سازی سایت در آن رعایت شده، طراحی را به شرکت های معتبر طراحی سایت واگذار نماییم.
  2. تنوع فراوان قالب ها: به علت گستردگی استفاده از ورد پرس نسبت به سایر cms های آماده، و درخواست قالبهای گوناگون توسط کاربران، طراحی قالبهای فروان برای این cms انجام شده که ما می توانیم توسط افزودن افزونه ها به قالبهای وبلاگ و وب سایت خود، از آنها استفاده کنیم. ولی باز، نکته در این است که ما چیدمان را در این قالب ها نمی توانیم تغییری دهیم و حتما باید تغییرات در همان چیدمان انجام شود. زیرا قالب نوشته شده و تغییر در آن نیاز به کدنویسی می باشد، ضمن اینکه بسیاری از کد های این قالب ها نیز بسته می باشد و طراحان حاضر به ارائه کد باز آن به دلیل جلوگیری از کپی شدن آن نمی باشند.
  3. شناخته شدن توسط موتور های جست و جو: طراحی سایت با استفاده از ورد پرس این امکان را به ما می دهد که وب سایت خود را به موتور های جست و جو معرفی نماییم. و همچنین موتور های جست و جو بتوانند وب سایت ما را شناسایی کنند. البته جست و جو در محتوای مطالب ما توسط این موتور ها منوط به طراحی سایت با روش بهینه سازی شده سایت می باشد، اصطلاحا باید تمام موارد به سئو در وب سایت ما رعایت شده باشد. اگر در طراحی موارد بهینه سازی سایت رعایت نشود، موتور های جست و جو در جست و جوی مطالب ما دچار مشکل خواهند شد. باید این مورد را در نظر بگیریم که وب سایت های طراحی شده توسط ورد پرس و سایر برنامه های cms آماده دارای سئو ی خوبی نمی باشند، پس موتور های جست و جو فقط در یافتن نام وب سایت می توانند به ما کمک نمایند و در موارد جست و جوی محتوا نمی توانند برای ما موثر باشند. پس بهتر از به سراغ طراحی سایت با روش های بهینه سازی سایت رفته و از آنها برای طراحی سایت خود استفاده نماییم. برای آشنایی بهتر با سئو و بهینه سازی سایت می توانید این بخش را با کلیک در اینجا مطالعه فرمایید.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده